PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İntegra Conta Yakması Hakkında



timuçin38
17-05-2014, 08:03
Günaydın beyler :). 91 model integra aracımın dün conta yaktığını fark ettim. 3 sene önce komple motor yapılmıştı. Fakat yaptığım 20.000 km falan. Ustamın zedelenme olduğunu çok ciddi birşey olmadığını ama ilerleyeceğini biran evel yapılmasını söyledi.Hiç hararet yapmadı aracım suyuna hep baktım. Lpg yoktur. 4-1 headers var aracımda ondan mı kaynaklanıyor diye düşünüyorum. hiç hararet yapmayan bir araç, tam ısınmadan sıkıştırma v.s yapmadığım bir aracım. Zaten yeni motor olduğu için kıyamıyorum. Kapağı kendim söküp bakacağım. İkinci olarak ben rektefiye yaptırırken orj pistonlar 81.00mm iken ustama biraz yürütmek istiyorum dediğimde 81.50mm piston takıldı. Ondan mı kaynaklı acaba? Yaşadığım şehirin sanayisi gelişmiş olmasına rağmen bu araçtan tam anlamıyla anlayan yok malesef. Yardımlarınızı bekliyorum..

kRo_bOy
17-05-2014, 10:33
kapak sökülüp kontrole gitmeden bi tahminde bulunmak çok zor
contayı ne kullandınız orj mi deilse markası ne??

timuçin38
17-05-2014, 23:54
Valla birsey tong mu neydi takım conta olarak almıştım. Formdada tavsiye edilir.

0M42
18-05-2014, 00:31
Kapak yada blok yüzeyinde çok az da olsa eğrilik olursa yada kapak saplamalarını eşit torklamazsanız zamanla contayı yer bunlar başlıca sebeplerdir.

stlegal
18-05-2014, 06:38
Valla birsey tong mu neydi takım conta olarak almıştım. Formdada tavsiye edilir.

stone olmasın

3rk4n
18-05-2014, 07:11
stone olmasın

Stone marka contalarda böyle sorunlar oluyormu abi ?

timuçin38
18-05-2014, 17:40
Hay cok yasa evet stone markaydi. Rektefiye oldugunda kapak kontrol olup suboblar dizilip takildi. Yapan rektefiyeciye güvenirim eğik takilma şansı yok ama düzgün torklama konusunda birsey diyemem. Yetkili serviste çalıştığım için kapağı kendim sökeceğim. Motor ustası da dediki ilk kapak taslama yapildiysa taslama oranina göre de saplamalari kisaltmak gerekiyor dibe degme ihtimali olur sen torkladin sanarsin ama düzgün tam torklama olmaz dedi oda mantıklı suan yatiriyorum araci parca temini yaptiktan sonra sökeceğim. Benim asıl mrak ettiğim niye yandı bu conta

0M42
18-05-2014, 21:14
Saplama yuvalarında pislik olursa istenilen ölçüde torklayamazsın içerdeki pislik sıkışma yapar torkmetreyi yanıltır bunuda göz önünde bulundur basınçlı hava ile saplama yuvalarını temizle.

timuçin38
19-05-2014, 11:40
şimdi şu ihtimalde var orj piston 81.00 usta ıse 81.50 piston taktı. bu değişiklikten dolayı da yapar mı? ya bundan ya headers dan yada montaj hatası.

kRo_bOy
19-05-2014, 16:45
Piston genişlemesiyle alakası olacağını düşünmüyorum sonuçta biri std biri 0.50 herkes kullanıyor bu pistonu motor yaptıkça
Çömleklerde problem yoksa

timuçin38
20-05-2014, 07:24
Piston genişlemesiyle alakası olacağını düşünmüyorum sonuçta biri std biri 0.50 herkes kullanıyor bu pistonu motor yaptıkça
Çömleklerde problem yoksa

Evet bir çok bilir kişinin dediği öyle. Sorunu M.Kemal Tekin sayesinde çözdüm büyük ihtimal kapağı parçaları tedarik ettikten sonra sökeceğim. Contaya çelik özelliği katsın diye usta spray gibi birşey sıkmıştı ondan büyük ihtimal..

ali-gb
04-06-2014, 11:50
Sonuç ne oldu hocam?

bymurat___61
11-06-2014, 11:17
Takıpteyız hatay paylaşırsanız bılgılenmıs oluruz.

timuçin38
17-12-2014, 13:22
Sonuç ne oldu hocam?

Arkadaşlar uzun zaman oldu yazmayalı. sorun orta iki ana saplamayı gevşek hissederek söktüm. ve tam ordan 2 silindir arası kaçırmış.blok ve kapak yüzeyi masura ile ölçtüm eğiklik v.s yok düzgündü gayet.yeni conta taktım kapağı kapattım subap ayarını yapıp marsa bastım sorun yok çok şükür ama nerde hata yaptım bilmiyorum ama bütün kontrollere rağmen rölantiyi düşüremedim.

junicb
17-12-2014, 19:06
Sensörleri kontrol ettin mi? Tps önceden söküldüyse kalibre edilmemiş olabilir.

JDM VTİ
17-12-2014, 19:11
rolanti yükselmesi gaz kelebeği, sensör veya emme manifoldu taraflarında olabilir.

civelek
17-12-2014, 19:56
Blok havalandirmasina inem sibopta olabilir km teli ayari degismis olabilir

Colossus
18-12-2014, 08:19
bwendede integra varken conta yanmıştı hiçbişey yokken bizimkide saplama sorunuydu sorunu cozmenize sevindim

timuçin38
30-12-2014, 13:30
Sensörleri kontrol ettin mi? Tps önceden söküldüyse kalibre edilmemiş olabilir.

evet söküp taktından sonra kalibresini yaptım ( rölanti-0,45V& tam gaz 4,5V)

timuçin38
30-12-2014, 13:31
rolanti yükselmesi gaz kelebeği, sensör veya emme manifoldu taraflarında olabilir.

hepsinin kontrolü yapıldı.

timuçin38
30-12-2014, 13:33
Blok havalandirmasina inem sibopta olabilir km teli ayari degismis olabilir
Onun yeri tam nerde bak bu olabilir. emme manıfoldunda ıkı emiş borusunun arasında delik sac var ordan aşagı blogun sırt kısmında kalan yere inen bir hortum var arada plastik sibop tarzı birşey var ama onuda balata spreyi ile temizledim diye hatırlıyorum.km telinden kastınınız gaz teli ise onun ayarıda yapıldı.

civelek
30-12-2014, 13:37
aynen o sibop işte onu bi kontrol et

timuçin38
01-01-2015, 12:06
aynen o sibop işte onu bi kontrol et
az çok baktım bağlantilarında sorun yok gibi ama çalışıp çalışmadığını nasıl anlarım? zaten devirdaim borusu mefta oldu gene 20 km yolda 1 lt su eksiltiyor. tam termostat gövdesine bağlanti yerinden kaçırmaya başladı malesef :( orda rahat çalışabilmem için emme manifoldunu sökeceğim mecbur. yoksa rahat çalışma alanım yok.