Orijinalini görmek için tıklayınız : Getz 1.4 Dohc Performans hakkında
sinan teker
26-05-2014, 11:34
whttps://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/1233478_1426056660996952_9072567314368565161_n.jpg ?oh=41c51d40186bbf0a69b099a543d1f078&oe=54089DC4
Merhaba arkadaşlar.
Adım sinan. Mobil yazılımcıyım. 2-3 hafta önce aldığım getz 1.4 aracımın performansını arttırmak için sizden yol istiyorum.
Turbolama harici çoğu işlemi yaptırabilirim. Şuan 210 kuruş falan yakıyor şehir içinde. Bunun 35 kuruşa kadar çıkmasındada sıkıntı yok. Hatta çok giderli olucaksa 40 kuruşta yaksın :)
Şuan stock olarak 95 Hp.
- Performans egzoz
- Orta susturucu iptali
- Hava filtre kiti
- Çip
Bunlar ile araç kaç hp olur? Birde yol tutuşunu arttırmak için ne yapmam gerekli?
Bu hafta yeni lastik alıcam, üzerinde kış lastiği var yol tutuşu berbat ve sinir bozucu bir sesi var. Hangi boyutlarda lastik önerirsiniz?
Eğer varsa aramızda mekanikçi,tamirci, dükkanınada gelebilirim.
ercan26esk
26-05-2014, 13:24
aracın dyno ya çıkıp ölçülmesi gerek 90 civarı gelir yere verdiği güç dediğin şeyler yapılırsa alacağın max güç 10 beygiri geçmez yol tutuşu iyileştirebilirsin bunun için aracına göre coilover bulursan on numara olur fakat konfordan ödün vermen gerekecek lastik için özel birşey diyemem en uygunu neyse onu taktır...
getz 1.4 ün ilk defa 21 krs yaktıgını duydum
leader_T
26-05-2014, 13:30
Ben şehirdışı LPG ile o değeri görüyorum. (araç otm)
ygtkrmdnz
26-05-2014, 13:33
Performans istiyorsaniz satip dizelini alin :)
1.4 dohc bende de var. aracım sıkıştırmadan 40 krş yakıyor. sizin hesabınızda bir yanlışlık olmasn?:)
yol tutuşta ben eibach pro kit 3.5 cm yaylar ile ve 205x40x17 taban lastiklerle bayağı bi iyileştirmiştim.
viraj çıkışındaki kafadan kaymayı gayet kontrollü bi şekilde bertaraf edebiliyordum. ve inanılmaz konforluydu.
şuanda orjinal yaylarını 5cm preslettim. üzerinde 195x50x15 potenza r002 lastiklerle viraja girişte gayet kontrollü fakat saçma sapan anlarda arkayı koparabiliyor. o yüzden viraj hiç kasmıyorum. ani şerit değiştirmelerde ve slalomlarda mükkemel diyebilirim. presletmeyi hiç tavsiye etmiyorum.
performans konusunda da eskiden çok paralar harcadım. motora girmeden o saydıklarının hepsi hava civa. performans bekleme. aracın ses çıkartır,sen psikolojik olarak yürüyor sanarsın:)
kazasız belasız kullan kardeşim;)
21 kuruş hesabında bencede bi yanlışlık var..
sinan teker
26-05-2014, 16:55
Arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkürler.
Öncelikle yakıt meselesine deyiniyim. Aracımda lpg var. Bunu belirtmedim sanırım. Bi abim ile girdiğim iddaa sonucu depo boş iken (2-3 liralık illa vardır ama uyarı sesi veriyordu) 20liralık gaz atıp 96km gittim. Hesabıma göre 20kuruş vs yakıyor. Belkide yanlışlık olabilir.
1.4 dohc bende de var. aracım sıkıştırmadan 40 krş yakıyor. sizin hesabınızda bir yanlışlık olmasn?:)
yol tutuşta ben eibach pro kit 3.5 cm yaylar ile ve 205x40x17 taban lastiklerle bayağı bi iyileştirmiştim.
viraj çıkışındaki kafadan kaymayı gayet kontrollü bi şekilde bertaraf edebiliyordum. ve inanılmaz konforluydu.
şuanda orjinal yaylarını 5cm preslettim. üzerinde 195x50x15 potenza r002 lastiklerle viraja girişte gayet kontrollü fakat saçma sapan anlarda arkayı koparabiliyor. o yüzden viraj hiç kasmıyorum. ani şerit değiştirmelerde ve slalomlarda mükkemel diyebilirim. presletmeyi hiç tavsiye etmiyorum.
performans konusunda da eskiden çok paralar harcadım. motora girmeden o saydıklarının hepsi hava civa. performans bekleme. aracın ses çıkartır,sen psikolojik olarak yürüyor sanarsın:)
kazasız belasız kullan kardeşim;)
Hocam sanırım sizin lastiklerden dolayı o kadar yakıyor birde benzinde sürüyorsunuz sanırım.
Yol tutuşu için söylediklerini kesinlikle göz önüne alıcam, performans içinde motora girmeyi hiç düşünmüyorum. Bugün forumdan buldugum biri ile face'te konustum, sanırım onunla beraber bu aracı adam edicez gibime geliyor.
H.filtresinin egzozun vs fasa fiso oldugunu bende biliyorum ama Türk milleti işte, sesi duydummu araç gidiyor sanıyor :)
sinan teker
30-05-2014, 18:35
Arkadaşlar konuyu tekrar canlandırıyorum ama, bir sorum olucak
- Orta susturucu iptali, turbosuz benzinli araçlarda düşük devirlerde öldürme, yüksek devirlerde daha iyi canlandırma yapıyormuş doğrumu?
- Katalizör iptali ne gibi yarar sağlar bu araca?
Benim istediğim short shift gibi bir olay :) Kalkışta zaten avantajı olan bu makınayı dahada iyi bir seviyeye getirmek istiyorum. Zaten otobana çıkıp 220 yaslancak bi araç değil. O yüzden 150-160'a rahat çıksın yeter bana.
onursumer
30-05-2014, 19:47
2006 da sıfır aldım 1.4 otomatik
yakıt değeriniz ciddi şaşırttı beni ben ekonomi yapsamda uzun yolda o değeri goremedim :D
kat eğer tıkanmış ise iptali biraz aracınızı rahatlata bilir performans olarak onun dışında
açıkcası performans olarak çok fazla verim alabiliceğin işlem yok kat iptali yazılım filitre gibi şeylerle %6-7 gibi belki artış sağlanabilir harcanılan paraya değmez diye düşünüyorum
illa birşeyler istiyorsanız biraz masrafla bolt on turbo en mantıklısı duruyor
yol tutuş için 3.5 eibach pro kit + 195/45/16 pzero lastik kullanıyorum konfor dışında ciddi memnunum
tek sıkıntı pzero çok geç ısındığından yola ilk çıktığınızda sert hareketlerden kaçmak gerekiyor
bu arada 185/55/15 michelin pilot da bir donem kullandım en konforlu ve en performanslı lastik idi fakat o ebat çok pahalı olduğundan 16ya geçtim :)
sinan teker
31-05-2014, 14:18
2006 da sıfır aldım 1.4 otomatik
yakıt değeriniz ciddi şaşırttı beni ben ekonomi yapsamda uzun yolda o değeri goremedim :D
kat eğer tıkanmış ise iptali biraz aracınızı rahatlata bilir performans olarak onun dışında
açıkcası performans olarak çok fazla verim alabiliceğin işlem yok kat iptali yazılım filitre gibi şeylerle %6-7 gibi belki artış sağlanabilir harcanılan paraya değmez diye düşünüyorum
illa birşeyler istiyorsanız biraz masrafla bolt on turbo en mantıklısı duruyor
yol tutuş için 3.5 eibach pro kit + 195/45/16 pzero lastik kullanıyorum konfor dışında ciddi memnunum
tek sıkıntı pzero çok geç ısındığından yola ilk çıktığınızda sert hareketlerden kaçmak gerekiyor
bu arada 185/55/15 michelin pilot da bir donem kullandım en konforlu ve en performanslı lastik idi fakat o ebat çok pahalı olduğundan 16ya geçtim :)
Hocam peki kat iptali kaça mal olur? Son susturucuyu taktırdıgım yer, orta susturucuyu 30liraya iptal edebileceiğini söyledi.
Araçta zaten 5cm yay mevcut ama hala istediğim gibi düşmedi, lastik olarakta michelin pilot almayı düşünüyordum zaten :)
onursumer
01-06-2014, 23:04
fiyat bilgim yok açıkcası konuşmak gerek
5cm yayın markası nedir ben 3.5cm dışında bulamamıştım piyasa 150-200tl ye sahte yaylarla dolu
şuan koyduğun resim 5cm yaylı halimi ?
getz e göre markalı yaylarda 5cm olarak yok kardeşim.
sinan teker
02-06-2014, 12:50
fiyat bilgim yok açıkcası konuşmak gerek
5cm yayın markası nedir ben 3.5cm dışında bulamamıştım piyasa 150-200tl ye sahte yaylarla dolu
şuan koyduğun resim 5cm yaylı halimi ?
Aynen hocam, hiç takmasam daha iyiydi şu yayları :)
getz e göre markalı yaylarda 5cm olarak yok kardeşim.
Valla aldıgım yaylarda inşaat demirinden farkı yok :)
emrekuzdere
02-06-2014, 12:59
Şu 110 hp'lik dizel getz'lerden alıp yazılımlasanız bence direkt şaka makinesi olur.
sinan teker
02-06-2014, 13:26
Şu 110 hp'lik dizel getz'lerden alıp yazılımlasanız bence direkt şaka makinesi olur.
Hocam çok para istiyorlardı düşük km'lilere ya. 22-23 isteyen vardı, o fiyata dizel accent era alırdık 110luk.
onursumer
02-06-2014, 22:38
yayların sahte ozaman
bende eibach pro kit +16 jantlarla seninkinden alçak gibi duruyor :)
http://i.hizliresim.com/djEV5L.jpg
ygtkrmdnz
02-06-2014, 22:46
Hocam çok para istiyorlardı düşük km'lilere ya. 22-23 isteyen vardı, o fiyata dizel accent era alırdık 110luk.
110 almak mantiksiz o yuzden 88 alip yazilim yapin aralarinda 3-4 milyar fark var mekanik olarak hersey ayni donanim ve yazilim farkli sadece
+olarak deneyip goren varmi bilmiyorum ama ben 110 luk getzin performans olarak 88 den cok farkli olacagini sanmiyorum
sinan teker
03-06-2014, 00:30
yayların sahte ozaman
bende eibach pro kit +16 jantlarla seninkinden alçak gibi duruyor :)
http://i.hizliresim.com/djEV5L.jpg
Daha alçak değilde aynı gıbı hocam :) 16lık jant olmasa daha basık olur senınkı.
110 almak mantiksiz o yuzden 88 alip yazilim yapin aralarinda 3-4 milyar fark var mekanik olarak hersey ayni donanim ve yazilim farkli sadece
+olarak deneyip goren varmi bilmiyorum ama ben 110 luk getzin performans olarak 88 den cok farkli olacagini sanmiyorum
110luk dizeller baya iyi hocam ya. Ama ben nedense benzinli aracı daha çok tutuyorum, egzoz sesine bayılıyorum mesela :)
ygtkrmdnz
03-06-2014, 09:39
110luk getz ile deneyen 88lik oldu mu hic yada benzinli ? Nasil gittikleri hakkinda fikrim yok ben 110luk gibi gideceklerini sanmiyorum :) 110luk rio ile kalktigimda 2 boy kadar geciyorum
ygtkrmdnz
03-06-2014, 09:46
1.4 dohc > 1.5 vgt ;)
Denediniz mi hic merak ettim
defalarca defalarca defalarca:)
aracım 97hp 1.4 dohc. denediklerim 88hp 1.5 vgt.
110luklara diklenicek kadar bunamadım daha :D
ygtkrmdnz
03-06-2014, 10:20
Sonuc nasil oluyor 0 dan mi kalktiniz
sinan teker
03-06-2014, 12:07
Valla benım araç suanda 1.6 110hp'lik rover ile kafa kafaya gidiyor, kalkıştada ,rolldede. Hemde benım araçta kış lastikleri var suan :)
Dediğim rover'da orjınal headers'lı.
ygtkrmdnz
03-06-2014, 13:15
Roverla hic denemedim kiyaslamak icin dusunursek benim aracim 10 sn de cikiyor 100e 110luk c4,rio 110 vgt , toledo 1.6 ile kalktigimda hep 2 boy kadar onde oluyorum benzinli getzde dizel getz kadar gider diye dusunuyorum kalkista ben 1 vites fazla atarim benzinli getz 2de 100 yapar ben 3 de 100 yapiyorum daha sonra durum ne olur bilmiyorum :)
sinan teker
03-06-2014, 17:08
Roverla hic denemedim kiyaslamak icin dusunursek benim aracim 10 sn de cikiyor 100e 110luk c4,rio 110 vgt , toledo 1.6 ile kalktigimda hep 2 boy kadar onde oluyorum benzinli getzde dizel getz kadar gider diye dusunuyorum kalkista ben 1 vites fazla atarim benzinli getz 2de 100 yapar ben 3 de 100 yapiyorum daha sonra durum ne olur bilmiyorum :)
Senınkı dizelmi hocam?
ygtkrmdnz
03-06-2014, 17:51
Evet dizel
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.