PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : F7R Egzoz Sistemi Hakkında 1 Soru



PULAT
27-05-2014, 11:57
Aracım filitre ve düz boru haricinde standart. sonda oem kazan mevcut. Headers yaptırmak ***** memleketimde kafa ütülü bir iş yapmaya niyetlenende sırf müşteriyi vazgeçirmek için uçuk kaçık rakamlar çekiyor.

Benim araçta orjinal egzoz manifoldu 4-2-1 şeklinde geliyor. Sorum şu:

4-2 den sonra 1 yapmadan son susturucuya kadar çift boru ile götürmenin faydası yada zararı olur mu? Orjinal kazan ile verim alınabilir mi? Kazanı değiştirmek gerekir mi?

CRX
27-05-2014, 12:37
headers ı bilmem ama son susturucuyu oem kullandıktan sonra headers ın falan bi verimi olcağını düşünmüyorum, ben kendi f7r ım da 60 düz boru 60 lık kaliteli son susturucu kullandım, bariz fark var, bana göre f7r ın kendi headersı çokta kötü değil 60 düz boru ile 60 yada 63 girişli free flow bi son susturucu yeterli

Y.Emre
27-05-2014, 12:47
Zararı olup olmayacağı tamamen nasıl yapıldığına bağlı. Aracı nasıl etkileyeceği boru çapıyla ilgili. Gereksiz bi iş bence. Neden öyle bişey yapmak istiyorsunuz ?

PULAT
27-05-2014, 13:11
headers yaptırmaktan daha ucuza mal olacağını düşünüyorum neticede headers yapmanın bir amacıda egzoz çıkışını rahatlatmak. headers kadar olmasada faydası olurmu olmazmı araştırıyorum. muayeneden sonra ufak çaplı uğraşmayı düşünüyorum cevaplara göre.

Y.Emre
27-05-2014, 14:22
Şahsen baştan sonra kadar uzun 2 egzoz hattının egzozdan sağlanan vakumu azaltacağını düşünüyorum. Olayın detayı şurada konuşulmuştu vakti zamanında.http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/105458-back-pressure-efsanesi.html

Yanlış düşünüyorsam düzelten olursa sevinirim

Throttle
27-05-2014, 14:59
abi o ne ya 2 boru arkaya çekmek falan :D
Onun yerine 2 borunun çapının iki katı çapında tek bir boruya birleştirip sona çek aynı olay zaten bir fark yok oda zaten 63 lüğe falan denk gelir orjinali 48 lik diye hatırlıyorum :)

Ben headers yaptırdım abi biliosun düşünürsen istanbulda söylenenlerin yarısına yaptırdım ben gider beraber konuşuruz bende düz boru olayına el atacam tekirdağda zaten usta beraber gideriz hem ;)

PULAT
28-05-2014, 07:47
ben sağlı sollu 2 uç çıkarırım diyede düşündüm biraz hani görselde olsun gibisinden. bizim orjinal 51 lik. headers en güzeli ama ben erenin yaptırdığı tarzda daha uzunca bişey düşünüyorum seninki sanki biraz kısa gibi geldi bana biraz daha uzatılıp daha geniş borularda kullansalar iyi olacakmış gibi. yakından görmedim gerçide.

Throttle
28-05-2014, 08:13
ben sağlı sollu 2 uç çıkarırım diyede düşündüm biraz hani görselde olsun gibisinden. bizim orjinal 51 lik. headers en güzeli ama ben erenin yaptırdığı tarzda daha uzunca bişey düşünüyorum seninki sanki biraz kısa gibi geldi bana biraz daha uzatılıp daha geniş borularda kullansalar iyi olacakmış gibi. yakından görmedim gerçide.

benimkinin 4 kol kısmı bloğun altına kadar iniyor sonra 100 lük kalın bir bölgeye birleşiyor sonrada 70 lik spiralden arkaya kadar dümdüz gidiyor yani 100 lük kısım olduğu için o boruların uzatılmasının anlamı kalmıyor zaten genişbir alana çıkıyor aşağıdada spirale birleşiyor kolların boyu yanıltmasın seni :icon_tup:

Y.Emre
28-05-2014, 08:31
@Throttle çapı iki katına çıkartırsan olmaz, borunun cross section'ını 4 katına çıkartmış olursun.

2 boruyu taa sona kadar uzatırsan aracın çalışma düzenini bozabilirsin abi..

Throttle
28-05-2014, 08:39
@Throttle çapı iki katına çıkartırsan olmaz, borunun cross section'ını 4 katına çıkartmış olursun.

2 boruyu taa sona kadar uzatırsan aracın çalışma düzenini bozabilirsin abi..

çapı iki katı dediğim hacim olarak 2 katı yani

p.r2 olayı varya o olay ;)

Y.Emre
28-05-2014, 08:52
Gözden kaçmasın diye söyledim :)

PULAT
28-05-2014, 21:10
anladım. iki boru işi iş değil :) pek anladığım işler olmadığından saçma sorular soruyor olabilirim kusura bakmayın :D

XSi
30-05-2014, 16:46
Bu tekirdagdaki usta kimdir, tekirdag merkezdemidir fiyatlar ne alemde bilen varmi..

throttle uzaklasmis ama geri gelir heralde :)