PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lantis 1.8 dohc Sorunsalı ve çelik conta



ali-gb
29-05-2014, 12:19
Selam, ilk konumu açıyorum.

Arkadaşlar uzun yola çıkacağım ama tereddütdeyim. Aracım 97 1.8 Lantis

aracımdaki sorunlar: - yüksek vites düşük devir de kafa ata ata yürüme
- soğuk motorda geç marş, ayağımı gaz pedalına sabitlemem gerek
- soğuk motorda akü ışığı yanması, ısınınca ve gaza bastığımda sönmesi, devrin inip inip çıkması.
- 20 tl lpg ile 69 km giderken, 40 km gitmesi

aracımda: baskı balata yeni,
bujiler yeni buji kabloları orjinal servisten 100 bin garantili (ama onlarda arıza yapabilir)
4 litre mobil 2000 yarı senteik yağ yeni, BRC takılalı 1.5 sene oldu.

Aracın 4 gün ara ile takviye bidonundaki su koydukça bitti. en sonunda sabit kaldı.
o gün yola çıktım. sonra park ettim. kaputu açtım ve takviyedeki su kazan gibi kaynadı ve olduğu gibi suyu boşalttı. ama hararet göstergesi hiç yarının üstüne çıkmadı.

Allahtan ustam yakındaydı. götürecektim ama araç iki adım yürüdü stop etmedi ama gaz pedalı basmadı, öyle kala kaldım. ustamı aradım, conta yakmış araç dedi, motor biraz soğusun su ekle ve yavaş yavaş gel dedi. dediğini yaptım.
aracı bıraktım, conta için üst motoru sökeceklerini söyledi. aracı bıraktım. 1 saat sonra beni aradı ve aracın hazır dedi.

hararet müşürü arıza yapmış ve fanı çalıştırmamış. hararet müşürünü değiştirmiş, fanda çalışması gerektiği gibi çalışmaya başlamış. Dolayısı ile conta yanmamış.

ama bazı tanıdıklarıma da anlattım durumu aracın contasının kesin yandığını söylüyorlar ya da conta kendini yavaştan bırakmaya başlamış ve hemen mudahele gerekli dediler.. takviye bidonu suyu kaynatacak dereceye geldiyse hararet nasıl normal seviyede o zaman dediler.

Bende techturkeyden öğrendiğim kadarıyla çelik conta ile bu işi kökünden halletmek istiyorum.

Sitedeki aramalarımda sadece honda ve tofaş aracları ile ilgili konular var çelik conta ile ilgili. aracımdaki 1.8 dohc motora uygun çelik conta varmıdır? yoksa nerde kestirebilirim? bu işi yapan ankarada bir usta varmıdır? çelik contada uygun marka hangisidir? ve bu işlemden önce computest yaptırmam gerekir mi? ya da kitapçığını bulsam bar değerleri, basınç değerleri vs varmıdır?

Teşekkür ederim...

Zorbey
29-05-2014, 15:46
Muhtemelen conta yanmış. Çelik yerine normal conta daha sağlıklı olur bence. Aracinizda herhangi bir mod yok sanırım. Orjinali uygundur

ali-gb
29-05-2014, 21:04
Aracımda herhangi bir mod yok.
ama araç ilk defa bu denli suyu bıraktı.
çelik daha iyi olmaz mı lpg'li araç için?

Sadece conta, 1 takım piston, segman ve üst kapak, yağ pompası yapılsa, alt motor zayıf kalırmı?
Alt motora gerek olan durum, aracın yağsız kalması ve krankın zarar görmüş olması gerekir değil mi?

0M42
29-05-2014, 21:41
Contada bir problem olmayabilir ustan haklı olabilir fan müşürü bozulursa fan açmaz açmayıncada hararet yükselir ve su kaynatır.Senin müşür bozuktu ve fan açmıyordu kaynayıp iyice genleşen suyu tahliye kabından dışarıya atmış olabilir.Bence hemen karar verme önce aracını bir iki gün gözlemle su eksiltmiyorsa bir de kompresyon testi yaptır sonra duruma göre hareket edersin.

ali-gb
29-05-2014, 22:42
Contada bir problem olmayabilir ustan haklı olabilir fan müşürü bozulursa fan açmaz açmayıncada hararet yükselir ve su kaynatır.Senin müşür bozuktu ve fan açmıyordu kaynayıp iyice genleşen suyu tahliye kabından dışarıya atmış olabilir.Bence hemen karar verme önce aracını bir iki gün gözlemle su eksiltmiyorsa bir de kompresyon testi yaptır sonra duruma göre hareket edersin.

kompresyon testinde sokarım. ama 3 kere su boşaltması normal gelmedi. ama deneyeceğim aracı bir kaç gün. bakalım.

ali-gb
31-05-2014, 11:30
Rektefiyeye karar verdim.
Bir yer var 2300 fiyat verdi. bir yer 3000, birisi 3500.

önemli parçalar konusunda bana yardımcı olurmusunuz.
en önemli parçaları hangi marka almalıyım. pistonu mesela 4035 mi tercih etmeliyim.
kış aylarında şehir içi kullanırım, yazında bir kaç kere şehir dışı yaparım.
kore malı kötümüdür.

tavsiyeleriniz?