Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mazda Familia 1.8 Hakkında Bilgi



Fatih
29-05-2014, 17:34
Selamlar arkadaşlar;

Arama yaptım 1.8 için 1 tane konu var ama o konuya kimse yazmamış.
Ben yazdım bekledim yine kimse yazmadı.
En iyisi yeni konu açayım dedim.

Fiyatlara baktığımızda en temizi 14 bine alınıyor gibi. Mazda zaten sorunsuz bir araç hele ki 90larda efsane sorunsuz. Güvenlik donanımı yok.

Performans verileri kağıt üstünde güzel görünüyor. Mazda - 323 S V (BA) - 1.8 i 16V (114 Hp) - Teknik özellikler, yakıt tüketimi

1.4islerin bile fiyatı aldı başını gidiyor. Çok daha ucuza daha iyi giden aynı sorunsuzlukta bir araç.

2.el piyasası çok mu kötü bunların?

Modifiye parçası bulunuyor mu? Yedek parça sorunu var mı?

Saygılar.

Octane
29-05-2014, 18:02
özelden görüşebiliriz, yüksek lisans yaptım onlarda.

Fatih
29-05-2014, 18:21
özelden görüşebiliriz, yüksek lisans yaptım onlarda.

Eyvallah üstad sağolasın.

Özelden sorarım da buraya da kısa ve net yazabilir misin?

En azından araştırma yapanlar bilgiye ulaşsın.

Fps
25-12-2014, 22:21
Eğer buraya da yazarsanız benim gibi garibanları aydınlatmış olursunuz :)

atituti
25-12-2014, 22:41
yedek parçası her japoncuda var , modifiye parçası malesef yurt dışına mahkumsun.turbolarsan efsane olur :)

Tayfun.O
26-12-2014, 00:24
öğrenciye gider mi bende merak ettim yazın 2. araç olarak ben kullanıcam da bi az yakan araba bakıyoruz

Osman Bahadır
26-12-2014, 08:13
Meşhur BP motor. Daha ne olsun.

Geniş, ferah iç mekan. Mazda sorunsuzluğu... Hafif araba, güçlü motor...
Ama güvenlik sıfır :) Aman lastiklerin iyi olsun.

Zamanında keyifle bindiğim, ama biraz zor sattığım, mekanik parçasını her yerde bulduğum, kaporta parçasında biraz zorlandığım güzel bir f/p arabasıdır.

220T
26-12-2014, 12:20
1.5 olanlarda genellikle, lpgde bir tekleme probleminden bahsediliyor ve araştırdığım kadarıyla tamamıyla çözüme kavuşturmuş olan da yok.Bunun sebebi nedir acaba?

Tayfun.O
26-12-2014, 12:38
Meşhur BP motor. Daha ne olsun.

Geniş, ferah iç mekan. Mazda sorunsuzluğu... Hafif araba, güçlü motor...
Ama güvenlik sıfır :) Aman lastiklerin iyi olsun.

Zamanında keyifle bindiğim, ama biraz zor sattığım, mekanik parçasını her yerde bulduğum, kaporta parçasında biraz zorlandığım güzel bir f/p arabasıdır.

Peki abi 1.5 practica nasıldır alacak araba bulamazsam biraz genç işi olsun diye hb/3 kapılısını alabilirim de

Osman Bahadır
26-12-2014, 13:11
Peki abi 1.5 practica nasıldır alacak araba bulamazsam biraz genç işi olsun diye hb/3 kapılısını alabilirim de

İkinci eli sorun değilse, o paralara alınabilecek alternatifsiz, zevkli bir arabadır. Hiç practica'm olmadı ama birkaç kez binmiştim. Az yakan, iyi yol tutan, gücüne göre güzel devirlenen bir araba.

atituti
26-12-2014, 14:01
Practicanin tutuşu şuanki çogu arabayi cope atar oyle diyim :) ama amortisorleri sert bununda etkisi yuksek. pistte hic denemedim mesela leonla virajda gote pamuk aklimiza gelirken practicayla cool ateist moduna girebiliyoduk

Tayfun.O
26-12-2014, 15:00
İkinci eli sorun değilse, o paralara alınabilecek alternatifsiz, zevkli bir arabadır. Hiç practica'm olmadı ama birkaç kez binmiştim. Az yakan, iyi yol tutan, gücüne göre güzel devirlenen bir araba.

Ne hangi marka olursa olsun en az 3 yıl degistirmem 1.5 practica denildigi gibi iyiyse cok daha uzun sure binerim.sikinti yok

Octane
26-12-2014, 17:41
Mazda BP. Türkiye'de atmosferik BP nin, yani BPD ve BPT dışında, iki varyasyonu mevcut. Biri BP05-VE diğeri BP-ZE. BP05, DOHC ve 114 hp gücünde. 1.8 Mazda familia'larda çıkar. BP-ZE ise aynı motor olmasına rağmen, bazı farklılıkları mevcuttur ve 129hp/SAE dir. Miata'larda görülür. Sanırım astina gtlerde de bundan var. Bir de B8 var, BP diye de geçer bazen, ki bu aynı bloğa SOHC kapaktır, 106 hpdir ve ülkemizde çok az sayıda araçta mevcut.

Mazda BP, blok ve kapak bazında BPT ve BPD ile aynıdır. Bunlar turbolu motorlar, metal alaşımları, yağ su kanalları, yağ pompasının çarklarının göbeği(turboların krankları daha kalın) hariç yağ pompası ve devirdaimine kadar. Internal farkı olan bu motorlar krank kol piston emme egzoz yağ jeti ve beyinle kolaylıkla BPTye çevrilebilir. Ki yağ jeti BP-ZEde mevcuttur. Bu şekilde üretildikleri için, atmosferik standart hallerinde hiç bir problem yaşamazsınız. Yaşayamazsınız, çünkü kaldırabileceğinden düşük yükün altında çalışır. Bu yüzden yurtdışında modifikasyon için çok tercih edilen bir motordur. Parçaları ucuzdur, ve yeni yeni yan sanayi bazı malzemeleri de geldi, önem arz etmeyen mekanik parçalar(mesela denge kolu, motor kulağı, su bidonu, v.s.) yan sanayi olarak mükemmel fiyatlara alınabilir. Orijinal parçaları inanılmaz pahalıdır, fakat nedeni var. Örneğin ben motorumu toplarken heves edip ACL race yatak seti aldım, mazda orijinal ondan daha iyi olduğunu sonra öğrendim, ve orijinal mazda BP yataklarına 680TL ödedim. 3 haftada geldi, fakat bildiğin kara yatak geldi. Mazda falan yazıyor paketinde. Çok komik gerçekten.

Hava akışmetresi ve jikle standart sorunudur. Sorunlu yani bu parçalar uğraşacaksınız.

Practica'ya gelince. Bence o paralara, TR'de alınabilecek en bütün araç. Yol tutuşu, performansı, sorunsuzluğu, dengesi ve sürerken verdiği güvene o paralara hiç bir araçta sahip olamazsınız. Sadece kaput ve tamponu dışında dışına bir zarar vermeyin. Yok parçası. Pahalı değil, yok yani. Ama mekanik ve iç aksam komple komik fiyatlara bulunuyor. Benim için de özel bir yeri var.

Benim gözümde en güzeli, A'dan Z'ye doldurulmuş atmosferik bir BP makine, Z5'in(1.5 motorun) şanzımanı ve şasi/kasa olarak da Practica. Türkiye'de değil, dünyada eşi benzeri yok böyle bir şeyin. Şu şekilde:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/4mZDOk.jpg (https://imageshack.com/i/ex4mZDOkj)

Bu benim arabam. İnşallah çok yakın zamanda tamamıyla bitecek. Bakalım göreceğiz ne çıkacağını...

Fps
26-12-2014, 17:49
Mazda BP. Türkiye'de atmosferik BP nin, yani BPD ve BPT dışında, iki varyasyonu mevcut. Biri BP05-VE diğeri BP-ZE. BP05, DOHC ve 114 hp gücünde. 1.8 Mazda familia'larda çıkar. BP-ZE ise aynı motor olmasına rağmen, bazı farklılıkları mevcuttur ve 129hp/SAE dir. Miata'larda görülür. Sanırım astina gtlerde de bundan var. Bir de B8 var, BP diye de geçer bazen, ki bu aynı bloğa SOHC kapaktır, 106 hpdir ve ülkemizde çok az sayıda araçta mevcut.

Mazda BP, blok ve kapak bazında BPT ve BPD ile aynıdır. Bunlar turbolu motorlar, metal alaşımları, yağ su kanalları, yağ pompasının çarklarının göbeği(turboların krankları daha kalın) hariç yağ pompası ve devirdaimine kadar. Internal farkı olan bu motorlar krank kol piston emme egzoz yağ jeti ve beyinle kolaylıkla BPTye çevrilebilir. Ki yağ jeti BP-ZEde mevcuttur. Bu şekilde üretildikleri için, atmosferik standart hallerinde hiç bir problem yaşamazsınız. Yaşayamazsınız, çünkü kaldırabileceğinden düşük yükün altında çalışır. Bu yüzden yurtdışında modifikasyon için çok tercih edilen bir motordur. Parçaları ucuzdur, ve yeni yeni yan sanayi bazı malzemeleri de geldi, önem arz etmeyen mekanik parçalar(mesela denge kolu, motor kulağı, su bidonu, v.s.) yan sanayi olarak mükemmel fiyatlara alınabilir. Orijinal parçaları inanılmaz pahalıdır, fakat nedeni var. Örneğin ben motorumu toplarken heves edip ACL race yatak seti aldım, mazda orijinal ondan daha iyi olduğunu sonra öğrendim, ve orijinal mazda BP yataklarına 680TL ödedim. 3 haftada geldi, fakat bildiğin kara yatak geldi. Mazda falan yazıyor paketinde. Çok komik gerçekten.

Hava akışmetresi ve jikle standart sorunudur. Sorunlu yani bu parçalar uğraşacaksınız.

Practica'ya gelince. Bence o paralara, TR'de alınabilecek en bütün araç. Yol tutuşu, performansı, sorunsuzluğu, dengesi ve sürerken verdiği güvene o paralara hiç bir araçta sahip olamazsınız. Sadece kaput ve tamponu dışında dışına bir zarar vermeyin. Yok parçası. Pahalı değil, yok yani. Ama mekanik ve iç aksam komple komik fiyatlara bulunuyor. Benim için de özel bir yeri var.

Benim gözümde en güzeli, A'dan Z'ye doldurulmuş atmosferik bir BP makine, Z5'in(1.5 motorun) şanzımanı ve şasi/kasa olarak da Practica. Türkiye'de değil, dünyada eşi benzeri yok böyle bir şeyin. Şu şekilde:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/4mZDOk.jpg (https://imageshack.com/i/ex4mZDOkj)

Bu benim arabam. İnşallah çok yakın zamanda tamamıyla bitecek. Bakalım göreceğiz ne çıkacağını...

Çok güzel açıklama :)

Tayfun.O
26-12-2014, 18:39
Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim kafamda bazı şeyler canlandı

veliazak
27-12-2014, 21:13
Harika açıklamalar... Emeğine sağlık. Teşekkürler...

snan1910
27-12-2014, 21:41
Eray açıklama iyi olmuş sabırsızlıkla bekliyoruz practicayı çok iyi olucak inşallah :)

snan1910
27-12-2014, 21:49
+Edit

Bu arada bp motoru mazda 121 imde kullanıyorum
Sorunsuz sıkıntısız. Yakıt olarakta üzmez önüde çok açıktır.
Filtre egzoz ms beyinle benim arabamda çok tatminkar sonuç veriyor :)
https://m.ak.fbcdn.net/photos-c.ak/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-0/8008_10152152214528180_720997863_n.jpg?efg=eyJpIjo idCJ9&oh=a2e7ee9e5e620c071d612576095cf252&oe=54FCCBF3&__gda__=1429449435_85e0322fb346bc891e877a0f185ee37 e

220T
27-12-2014, 22:38
1.5 olanlarda genellikle, lpgde bir tekleme probleminden bahsediliyor ve araştırdığım kadarıyla tamamıyla çözüme kavuşturmuş olan da yok.Bunun sebebi nedir acaba?
:soru:
Bir de cam düğmeleri meselesi varmış.Kaporta parçası sorunu Practica için mi vahim yoksa sedanlar da mı aynı durumda?

veliazak
27-12-2014, 23:08
:soru:
Bir de cam düğmeleri meselesi varmış.Kaporta parçası sorunu Practica için mi vahim yoksa sedanlar da mı aynı durumda?

Kronik olarak lpg teklemesi var, bu sorunu da iyi bir lpg ustası rahatlıkla çözebiliyor, fakat ben cam düğmeleri ve parça sorunu ile ilgili sıkıntı yaşandığını sanmıyorum... Çıkma veya yan sanayi rahatlıkla bulunabiliyor, çok elzem olduğunda yetkili servisler aracılığı ile Avrupa'daki depodan olmadı Japonya'dan parça temini yapılabiliyor... 1993 Model Mazda 626 aracımın bir çok parçası bulunabiliyordu, gerçi bana parça gerektirecek masraf açmadı...

bymurat___61
06-10-2015, 21:26
Konu hort olucak ama arkadasımıza aldık 1.8 97 model. Kesnılıkle bugun alınabılıecek en ıyı f/p aracıdır. Sedanın arka koltugundakı dız mesefesı C sınıfında lıderdir. Ben daha genısını gormedım acıkçası. Mazda sorunsuzlugunu dıle getırmeye bıleene gerek yok. O fiyatlara alınabılecek en ıyı gıden aracçlardan ayrıca. Stok yazılımsız felan 7.700 donebılen gayet ısteklı bır motora sahıp. 7.700 boş donumuyor yalnız. Dolu dolu guzel bır grafıkle donuyor bunu hıssedebılıyoruz.

Bilgi edınmek ısteyene cok daha detaylı bılgı verebılırz. Kendım Honda kullanıyorum. Bugun param 14 15 lira param var ne alayım dersenız. 1.8 Mazda dıyebılırım cok cok buyuk samımıyetle.

karsiyakaliozi
07-10-2015, 09:12
Merhaba bu araçların otomatiği alınırmı aklımda otomatik var sanzuman sıkıntı cıkarırmı v.s

AliGizda
07-10-2015, 09:46
Konu hort olucak ama arkadasımıza aldık 1.8 97 model. Kesnılıkle bugun alınabılıecek en ıyı f/p aracıdır. Sedanın arka koltugundakı dız mesefesı C sınıfında lıderdir. Ben daha genısını gormedım acıkçası. Mazda sorunsuzlugunu dıle getırmeye bıleene gerek yok. O fiyatlara alınabılecek en ıyı gıden aracçlardan ayrıca. Stok yazılımsız felan 7.700 donebılen gayet ısteklı bır motora sahıp. 7.700 boş donumuyor yalnız. Dolu dolu guzel bır grafıkle donuyor bunu hıssedebılıyoruz.

Bilgi edınmek ısteyene cok daha detaylı bılgı verebılırz. Kendım Honda kullanıyorum. Bugun param 14 15 lira param var ne alayım dersenız. 1.8 Mazda dıyebılırım cok cok buyuk samımıyetle.

Konuyu hortlattığınız iyi olmuş :) Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim bende almayı düşünüyorum ciddi anlamda fakat şu sıra aklımı 145' lerde kurcalamaya başladı 1.7 boxerlar çok iyi diyorlar fakat 79 model bir 250 Mercedes var 123 kasa çok çok istiyorum ama bakalım. Kısmet. Tekrar teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

anıl turan
07-10-2015, 11:37
97 senesinde 1.5 i vardi bizde... civic'e cok cok daha guzel bir alternatif...



Practicanin tutuşu şuanki çogu arabayi cope atar oyle diyim :) ama amortisorleri sert bununda etkisi yuksek. pistte hic denemedim mesela leonla virajda gote pamuk aklimiza gelirken practicayla cool ateist moduna girebiliyoduk

yorum super :)...