Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji kablosundaki direnç
Selam, buji kabloları neden yüksek dirence sahiptir ? 5 kohm - 10 kohm hatta 20 kohm olanları bile var.Mantıken ne kadar düşük direnç o kadar yüksek gerilim çıkar fakat hemen hemen tüm araçların buji kabloları hatrı sayılır bir dirence sahip.Sebebini bilen varmı bir aracın buji kablo direnci 1 ohm olursa ne olur 10 kohm olursa ne olur ?
slowmotion
06-06-2014, 23:06
Selam, buji kabloları neden yüksek dirence sahiptir ? 5 kohm - 10 kohm hatta 20 kohm olanları bile var.Mantıken ne kadar düşük direnç o kadar yüksek gerilim çıkar fakat hemen hemen tüm araçların buji kabloları hatrı sayılır bir dirence sahip.Sebebini bilen varmı bir aracın buji kablo direnci 1 ohm olursa ne olur 10 kohm olursa ne olur ?
Güzel soru, birde performans buji kablolari ile normali arasi çok fark varmidir? Farzedelim içi altin kaplama, fark edermi
Gokmen Erbas
06-06-2014, 23:33
yüksek akım değil de potensiyel fark(voltaj) gerekli temas etmeden elektrik atlayabilmesi için (bujideki kıvılcım). 1000volt 8mm'den atlayabiliyordu yanlış hatırlamıyorsam bakmak lazım. bu kadar yuksek voltajda akım da yüksek olursa muhtemelen bütün devreyi kavurur.
V=i.r formülü ile alakalı sanırım.Fizik 1 den hatırladığım kadarı ile :D
Yani yüksek voltaj için ya direnç yüksek olacak ya da akım.Yüksek akım içinde kablo kesitinin büyütülmesi gerekiyor,bu da yer kaybı ve + maliyet.
Bobin bir cesit trafo bi taraf alcak voltaj (12v) diger taraf yuksek voltaj (40-50 bin volt)..
Bu kadar yuksek voltajin cok yuksek akim olusturup tehlike yaratmamasi icin yuksek direnc sart gibi bisey + yuksek voltaj kivilcim olusmasini sagliyor..
Bobin arizasi sargilarin cokup voltajin dusmesi nedeniyle kivilcimin zayiflamasindan oluyor..
yavuz364
09-06-2014, 07:43
Eski bobinlerde hiç bir elektronik devre olmadığı için. Tamamen trafo mantığı olduğundan dolayı buji ateşlemesi esnasında aslında bi nevi kısa devre oluşuyor bobinde.. Tabi bobininde belli bir gücü olduğundan dolayı bu güce orantılı olarak belli bir direnç koyulması gerekiyor ki hem bobin bozulmasın hem de bobin kıvılcım oluşturabilsin.. Kısa devre oluşursa bobin voltajı çok düşeceği için kıvılcım oluşmaz..
Bobin voltajını belli bi seviyede tutmak için gerekli bu direnç tam olarak..
Farklı dirençli kablo takarsanız ateşleme gücü değişir..
Peki bu kablo direnci neye göre belirleniyor ben farklı bir bobin kullanıyorum farzedelim kablo direncimi neye göre ayarlamalıyım ? Magnecor gibi performans kablolarının dirençleri ne oluyor aracına göre oem kablo direnci neyse aynı dirençtemi üretiliyorlar ? Ve bobin değiştirenler kabloları ne yapıyor ?
Başka bir forumda bir bilgi daha buldum editliyorum ;
Buji kablosunun direnci oluşan elektrik arkının süresini etkiler...Buji kablosunun direnci arttıkça kıvılcım süresi o kadar uzar ancak kıvılcımın gücü düşer...Makbulü değerin yüksek olmasıdır, zaten buji kablolarının da içerisinde metal iletken yerine grafit liflerden oluşan carbon iletken vardır amaç da değeri mümkün olduğunca yüksek tutmaktır, dirençlerle bu sağlanamaz çünkü hem gerilim çok yüksektir hem de ısı...Buji kablolarının da kullanıldıkça direnç değerleri artacağına azalmaktadır, zaten sorun da budur normal metal iletkenler gibi çalışmazlar...
bymurat___61
09-06-2014, 22:43
takıpteyım :)
bymurat___61
09-06-2014, 23:02
http://i.hizliresim.com/7mn7pW.png (http://hizliresim.com/7mn7pW)
usendım manuelden baktım.
civic ıcın soylııym 20 derecede 25 kohmu gecmesı duurmunda yenılenmesı gerekmektedır dıyo 1194 sayfa 96-98 mauelın :)
Elektrikten pek anlamam pekte hazzetmem ama bildiğim, akım çekebilmek için direnç olması zorunlu olduğu. Voltaj bobinden sabit geliyor zaten. Ne kadar yüksek direnç o kadar yüksek akım çekebilme kabiliyeti demek.
O dediğin için direncin devreye paralel bağlı olması gerekir oysa kablo sisteme seri bağlı ayrıca ortada bir kısa devre yok buji ucu açık elektrot ile tırnak arasında atlama-ark yapıyor o yüzden buradaki mantık biraz daha farklı.
Dün gece gece yanlış düşünmüşüm daha doğrusu yanlış yazmışım. Akım çekmek için direnç gerekiyor kısmından sonrası doğru olmamış ters orantılı yazmam gerekiyordu editlenmiyor mesaj :/
Patisever
10-06-2014, 22:53
Yalnıs bilmiyorsam kablonun görevi bobin ile buji arasındaki ilişkiyi sağlamak ne kadar sağlıklı olursa ateşleme o kadar iyi makınada doğal,olaraksa direnci yüksek kablo yapılıyordur
Shinigami
12-06-2014, 02:45
http://i.hizliresim.com/7mn7pW.png (http://hizliresim.com/7mn7pW)
usendım manuelden baktım.
civic ıcın soylııym 20 derecede 25 kohmu gecmesı duurmunda yenılenmesı gerekmektedır dıyo 1194 sayfa 96-98 mauelın :)
Yarın ilk iş kendi aracımın kablo direncini ölçmek olacak :icon_tup: :D
Başka bir forumda bir bilgi daha buldum editliyorum ;
Buji kablosunun direnci oluşan elektrik arkının süresini etkiler...Buji kablosunun direnci arttıkça kıvılcım süresi o kadar uzar ancak kıvılcımın gücü düşer...Makbulü değerin yüksek olmasıdır, zaten buji kablolarının da içerisinde metal iletken yerine grafit liflerden oluşan carbon iletken vardır amaç da değeri mümkün olduğunca yüksek tutmaktır, dirençlerle bu sağlanamaz çünkü hem gerilim çok yüksektir hem de ısı...Buji kablolarının da kullanıldıkça direnç değerleri artacağına azalmaktadır, zaten sorun da budur normal metal iletkenler gibi çalışmazlar...
Uzun süreli ateşleme sağlıklı ateşlemeye sebebiyet verir o zaman. Tabii fazla uzun olursa bujilerin ömrü de pek de iyi olmaz gibi. Benim anlamadığım ise sistemde akım çekecek birşey olmazsa elektriğin güçlü bir spark yaratamayacağı... Ayrıca bi arkadaşımın daha dediği gibi kısa devre olacağı... Çok acayip bi sistem :confused: Takipteyim bakalım neler çıkacak :confused:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.