Orijinalini görmek için tıklayınız : S2000 ve İyi Bir Yol Tutuş
Öncelikle belirtmek isterimki ben mühendis değilim. Amacım bazı kişiler ile tatışmakda değil. Lütfen Bilimsel bir fikir araştırması olmasını istiyorum.
Genel olarak S2000 lerin yol tutuşlarının neden zayıf olduğuna dair yaptığım çalışmaları sizler ile paylaşmak istiyorum.
Marka : Honda BMW Ford
Model : S2000 M3 CSL Sierra RS Cosworth
Üretim Yılı : 2003 2003 1986
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi : 2S DHC 4/5S FHC 4/5S SAL
Kapı Sayısı : 2 2 3
Dingil Mesafesi : 2400 mm***** 2729 mm*** 2608 mm**
Ön İz Genişliği : 1471 mm**** 1518 mm**** 1452 mm****
Arka İz Genişliği : 1509 mm*** 1525 mm*** 1468 mm****
Uzunluk : 4120 mm**** 4492 mm*** 4425 mm**
Genişlik : 1750 mm**** 1780 mm**** 1725 mm****
Yükseklik : 1270 mm*** 1365 mm**** 1420 mm***
Ağırlık : 1286 1385 1220
Maksimum Motor Gücü : 240 HP*** 355 HP***** 224 HP****
Maksimum Tork : 220 N.m*** 370 N.m***** 277 N.m****
1- Yukarıda örnekte gördüğüm kadarı ile S2000 yol tutuşunun az olmasının 1. sebebi Uzunluk ile Genişlik arasındaki hesap hatası gibi görünüyor. Dingil mesafesinin genişliğe göre kısa olması..
s2k ağırlık dağılımında %50 oranına sahip değilmiydi ?
http://i61.tinypic.com/mh60jr.jpg
http://i57.tinypic.com/de2pz4.jpg
2- Diğer bir sebepte yukarıdaki 1. resimde gördüğümüz gibi arka salıncağın sadece aşağı ve yukarı salınım yapması Diğer 2. resimde gördüğümüz gibi aşağı ve yukarı yaparken aynı zamanda ön tekere yardımcı olcak şekilde sağa veya sola harekette etmeliydi..
Çarpıtılmadan doğru düzgün konuşulabilecek bir konu açılmış rica ediyorum eski konuları baz alarak geyik yapmadan konuşulsun arkadaşlar...
not: Mejo ve ceyhun mesajları sildim boşuna kızıştırma olmasın... ***** zaten geçmiş biraz karışık anlayışla karşılayın :)
Bahsi geçen 3 aracıda bilmem.
Teknik bilgimde yetmez.
Yalnız öğrenmek için buradayız.
Lütfen Osman Bahadır gibi teknik bilgi yazacak varsa yazsın.
Boş tartışmalar olmasın.
Yanliz s2000in rakibi e46 veya sierra degil
Z4 veya slk olmaliydi yani onlarin aks araligi ve dingil mesafesine gore konusmak daha dogru olur
http://i61.tinypic.com/2u974oh.jpg
İlk yazımdaki Teknik bilgiler karışık çıktı beceremedim bu yüzden resim haline getirip tekrar yayınladım.
Yanliz s2000in rakibi e46 veya sierra degil
Z4 veya slk olmaliydi yani onlarin aks araligi ve dingil mesafesine gore konusmak daha dogru olur
Rakip olarak veya güç rekabeti olarak görmeyelim.. Burda Arkadan Çekiş Arabaların yol tutuşlarını tartışalım..
Rakip olarak veya güç rekabeti olarak görmeyelim.. Burda Arkadan Çekiş Arabaların yol tutuşlarını tartışalım..
Arkadan itisle alakasiz bi durum
Speclerde karoser tipine bakarsaniz e46 ve sierra 4/5 koltuklu s2000 2 koltuklu yani aks araligi zaten kisa olma sebebi belli
Eger sizin mantikli bakarsak mercedes s serisi long versiyonuda karsilastirmaya koyabiliriz
Arkadan itisle alakasiz bi durum
Speclerde karoser tipine bakarsaniz e46 ve sierra 4/5 koltuklu s2000 2 koltuklu yani aks araligi zaten kisa olma sebebi belli
Eger sizin mantikli bakarsak mercedes s serisi long versiyonuda karsilastirmaya koyabiliriz
Örnek verdiğim arabaların hepsi 2 kapılı coupe modeli.
Honda S2000
BMW M3 CSL
Sierra Rs COsworth
Bu arada sizler ile bir tecrübemi daha paylaşayım ben hem Sierra hem Escort kullandım. Viraja girdiğinde Escort'un önü virajın içine doğru Sierra'nında önü dışına doğru çekiyordu. Sonradan anladım Escort 20cm Sierra dan daha kısaydı.
Aynı bilgiyi Audi S3 kullanan bir arkadaşımda söyledi..O Holtex sisteminden sanıyormuş.. Halbuki Audi S3 ünde En Boy oranı Escort gibidir..
yanılıyosunuz yalnız roadster ile coupe farklı şeyler.İlk başta elmayla armutu ayırmak lazım.
s2000
mazda miata
z4-z4m
slk
başka şey
e46 m3
clk 55amg
xxx
başka şey.
ekleme ;
holtex değil haldex.
Örnek verdiğim arabaların hepsi 2 kapılı coupe modeli.
Honda S2000
BMW M3 CSL
Sierra Rs COsworth
Bu arada sizler ile bir tecrübemi daha paylaşayım ben hem Sierra hem Escort kullandım. Viraja girdiğinde Escort'un önü virajın içine doğru Sierra'nında önü dışına doğru çekiyordu. Sonradan anladım Escort 20cm Sierra dan daha kısaydı.
Aynı bilgiyi Audi S3 kullanan bir arkadaşımda söyledi..O Holtex sisteminden sanıyormuş.. Halbuki Audi S3 ünde En Boy oranı Escort gibidir..
2 kapılı olmaları koltuk sayısı ve kullanım amacını etkilemiyor
Mercedes s serisi olmasın w216 cl serisi olsun oda 2 kapı
Kısa olması tecrübenizde pozitif yarar sağlamışken neden s2000 deki kısalık size negatif yönde geldi ?
1- Yukarıda örnekte gördüğüm kadarı ile S2000 yol tutuşunun az olmasının 1. sebebi Uzunluk ile Genişlik arasındaki hesap hatası gibi görünüyor. Dingil mesafesinin genişliğe göre kısa olması..
http://i62.tinypic.com/213ginq.jpg
Burda Porche 911 sistemini görüyoruz..Tabiki Porche nin motor yeri yüzünden mükemmel bir ağırlık dağılımı var fakat bunun dışında öntakım ve arka takımdaki sistemin buna büyük katkısı olduğuda aşikar..
2 kapılı olmaları koltuk sayısı ve kullanım amacını etkilemiyor
Mercedes s serisi olmasın w216 cl serisi olsun oda 2 kapı
Kısa olması tecrübenizde pozitif yarar sağlamışken neden s2000 deki kısalık size negatif yönde geldi ?
Benim düşüncem uzunluk ne kadar kısa ise virajı o kadar hızlı dönüyor tabiki bu da kontrolu zorlaştırıyor..
Dikkat ederseniz Drag arabalarının dingil mesafeleri mümkün olduğu kadar uzun tutmaya çalışıyorlar..
BurakCengizhanoğlu
07-06-2014, 14:33
Benim düşüncem uzunluk ne kadar kısa ise virajı o kadar hızlı dönüyor tabiki bu da kontrolu zorlaştırıyor..
Dikkat ederseniz Drag arabalarının dingil mesafeleri mümkün olduğu kadar uzun tutmaya çalışıyorlar..
İyide abi drag arabaları viraja mı giriyor ? O sanırım drag araçları havalanmasın diye yapılan birşey mi ?
Birde iyi bir şöförle s2000 in pistte neler yaptığı gayet açık.Kontrolü zor ancak düzgün setup ile gayet güzel süreler çıkaran iyi de yol tutan bir araç bence s2000.
Genel olarak S2000 lerin yol tutuşlarının neden zayıf olduğuna dair yaptığım çalışmaları sizler ile paylaşmak istiyorum.
Rakamsal büyüklükleri yada bu rakamların birbirlerine oranlarına bakarak hesap hatası yapılmış diyebilecek kadar araştırmacı (!) bir çalışma içine girip kendinizi mühendis olmadığınız söyleyerek küçümsemeyin. Büyük bir sorun parmak basmış sınız. Yoksa basdınız mı. Önce S2000'da yol tutuşun zayıf olduğu fikrini nereden ve nasıl elde ettiniz. Ayrıca E46 M3 Cabrio ile E46 M3 Coupe arasında bile yol tutuş farkı var iken Roadster formatında cabrio bir aracı Coupe bir araç ile kıyaslayıp hangi eksiğini gördünüz de ZAYIF ithamında bulunmayı uygun gördünüz?
Örnek verdiğim arabaların hepsi 2 kapılı coupe modeli.
Honda S2000
BMW M3 CSL
Sierra Rs COsworth
Bu arada sizler ile bir tecrübemi daha paylaşayım ben hem Sierra hem Escort kullandım. Viraja girdiğinde Escort'un önü virajın içine doğru Sierra'nında önü dışına doğru çekiyordu. Sonradan anladım Escort 20cm Sierra dan daha kısaydı.
Aynı bilgiyi Audi S3 kullanan bir arkadaşımda söyledi..O Holtex sisteminden sanıyormuş.. Halbuki Audi S3 ünde En Boy oranı Escort gibidir..
Aracin virajda onden yada arkadan kayma egilimi gostermesinin aks araligiyla alakali oldugunu sanmiyorum. Daha cok suspansiyon ayarlariyla ilgili olabilir. Aracin arka suspansiyon sertligi orani one gore fazlaysa arkadan kayma, tam tersinde onden kayma egilimi gosterir. Yani sierra ve escort un yol tutus farkliliklarini sadece aks mesafesine gore yorumlamak yanlis olur.
şu araba yol tutmuyormu şimdi
Honda S2000 Track build - Nurburgring 2013 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P9C-SV2YuSI)
Tayfun.O
07-06-2014, 15:15
Bana göre s2000 virajlarda spin atmasının nedeni arka süspansiyon gerektiğinden sert olmasıdır.
Bunu söyle açıklaya bilirim bir duvara yumruk attığımızda etki-teki yasasından aynı eş değer kuvvetle elimize güç gelecektir lakin bir yastık veya daha yumuşak bir cisme vurduğumuzda cisim enerjiyi sömüreceği için elimize gelen güç daha da az olacaktır.
Yani s2000 de gaza bastığımız zaman sert olduğu için tekerlerden sömürülen enerji az dolasıyla yere daha fazla güç gidiyor bu da araçın spin atmasına neden olabilir.
Bir diğer örnek verirsek bazı kişiler doğan slxleri ile kaymak için arka süspansiyonlarına somun kaynaklıyorlar böylece sömürülen enerji 0 yere iletilen kuvvet maximum.
Bence s2000e ustu acik ve kapali olarak iki farkli acidan bakmak lazim. Ayrica dingil mesafesinden cok agirlik dagilimi ve aerodimanic bakimindan incelemek lazim.
Sanirim ustu acik halde arka tarafi turubulansa giriyor ve de tentenin agirligi arkaya yuklendigi icin agirlik merkezi arkaya kayiyor. Fakat agirliktan ziyade arka tarafin turubulansa girmesi en buyuk etken diye dusunuyorum. Bagajin ustune acilari profesyonel olarak ayarlanmis bir spoiler, ruzgarlik ya da kanat her neyse adi konulursa sorunun cozulecegi dusuncesindeyim.
Sayisal degerlerden yola cikarak hesap edilecekse her aracin pratikte de ayni kosullarda ve ayni donanimla ( lastik , basinc ) ile yere basmasi dahilinde incelemeler yapmak gerekir.
Sayet örnekleri TR'de ki gözlemlere göre yapıyorsanız cok yanılırsınız. Varsayalim ki boyle yaptiniz ; TR'de kac s2000 gercekten yol tutuş için ekipminaana sahip ve bu araclarin kaci arabasini gercek anlamda teknik egitimini pratige dokerek kullanabiliyor diye sormak isterim. Gördüğünüz 10 örnekten 9u sadece estetik duruş için amortisör kiti vs aliyor, kimse kantar ustunde lastik basina dusen agirligi hesaplatip amortisor degerlerini ayarlatmiyor vb. seyler uzar gider.
Benim düşüncem uzunluk ne kadar kısa ise virajı o kadar hızlı dönüyor tabiki bu da kontrolu zorlaştırıyor..
Dikkat ederseniz Drag arabalarının dingil mesafeleri mümkün olduğu kadar uzun tutmaya çalışıyorlar..
Uzunluk kisalik degil bir suru etken var lastik amortisor geometrisi agirlik vs
Drag arabasiyla ornek vermek cok alakasiz cunku onlarin uzunlugunun amaci farkli
Drag yaparken on tarafin kalkmasini engellemek traksiyonu kolay hale getirmek
Uzun yazilrda ilk olarak wheelbase in kisa olmasi. Bu tarz arablarn arkasi cabuk gelir.
Birde sertlik mevzu. tr yollarnda sertlik negatf etkiler..
yanlış anlamayın da bu kadar ufak bir hesabı, hadi doğru olduğunu varsayalım, siz düşündünüz de honda mühendisleri mi düşünmedi :) dingil mesafesinin elbetteki yol tutuşa etkisi var ancak olay sadece bundan ibaret değil ve daha önemli etkenler var.
s2000 kötü yol tutan bir araba da değil ki zaten, sadece türkiyedeki s2k ların çoğu kötü yol tutmaya zorlanan arabalar :) yoksa bindiğim en dengeli arabalardan biri bence, yüksek limitleri var ama limitteyken de pek hata affetmiyor bundan ötürü yol tutmuyor algısı oluşuyor insanlarda..
lethaldoze
07-06-2014, 18:13
şu araba yol tutmuyormu şimdi
Honda S2000 Track build - Nurburgring 2013 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P9C-SV2YuSI)
Bende s2000 iyi yol tutan bir araç die biliyorum.
Ayrıca videoda da herif gayet iyi kullanıyor.
yilmazcatalbas
07-06-2014, 18:20
Roadster araçlar arasında yol tutuşu, ağırlık dağılımı başarılı bir araçtan bahsediyoruz. s2000 kaliteli bir coilover, kaliteli lastikler ve doğru kamber ayarları gibi ufak tefek değişikliklerle canavar gibi yol tutan bir araba diye biliyorum
Tayfun.O
07-06-2014, 18:23
Bir diğer etkende arakdan itiş araç kullanmayan birisinin direk olarak s2000 alması bu scooterdan supersports motorlara geçmek gibi bir şey.
Kötü lastik seçimi de arkadan itişli her hangi bir aracıda spin attırır yol tutmaz.
Ayrıca Türkiye deki çoğu yol kireç taşından yapılıyor yollar jilet gibi buda sert süspansiyona hiç gelemez
Juggernaut
07-06-2014, 18:39
S2000 yol tutuşuna dair araştırma yaparken dingil mesafesine bakmak dışında kaç tane s2000 testi incelediniz?Yol tutuşu zayıf diyen kaynakları burada paylaşırsanız seviniriz.
.::EmrE::.
07-06-2014, 18:44
S2000 in fabrikadan çıktığı halde gelsin, Türkiye'deki bütün S2000 leri alın, İstanbul Park'ta oem S2000,bizim burdakilerin %90'ını çok rahat geçecektir . OEM s2000 in yürüyeni falan oldukça iyi bir araç yol tutusu kötü derken bunu yolda,videolara gördüklerinizden söylüyorsanız doğru. Araştırmanın başlangıç noktası bence de çok hatalı, coupe araçlar ile kıyaslama yapılmamalıydı. Aynı çizgilere,dizayna,benzer mühendisliğe sahip araçlara bakarsanız değişik sonuçlar elde edebilirisiniz. Yol tutuş konusunda çok iyi bir otomobil S2000 kullanmayı bilene.
S2000 yol tutmuyormu ?
yol s2000 i tutmuyormuş
ghibli06
07-06-2014, 19:57
Onurcan nerdesin :)
TonyMontana
07-06-2014, 20:02
Bu konunun açılma sebebi, gecenlerde bu forumda farklı bir konuda S2000 ve MX5 i kullanmayı bilmeyen virajlarda araba kaydığında kontra dahi vermeyip düzelmesini bekleyen kişilerin 10dk da 30dan fazla spin atması çayıra çimene çıkması yüzünden olduğunu düşünüyorum.
Aslında arabanın teknik özelliklerini tartısmak yerine, süren soforlerin kişilik ve yetenek analizi yapılmasından yana kullanılırsa doğruda sonuca ulaşılabilir.
MaslakWarehouse
07-06-2014, 20:43
………..edit………..
-HAKTAN-
07-06-2014, 20:44
S2000'in standartı ciddi yol tutar...
Tr şartlarında s2000 kullanıcılarının %90'ı al sat mantığıyla yürüdüğü için arabasına 3.000-5.000 tl basıp kaliteli coil almayıp sanayide 200 tl'ye yerlebir etmek işlerine geliyor...
Bizim millet görsellik hastasıdır...
Anam mal yerle bir yılan lan şuna bak derler :)
S2000'in yol tutuşu hakkında garip söylemler çıkıyor ama bu sınıfta cidden çok başarılı bir araçtır ucuz zihniyet sebebiyle kötü izlenim sahibidir o ayrı...
TURBO_S2K
07-06-2014, 20:45
yanlış anlamasın kimse de s2000 in yol tutuşunun kötü olduğunu kim söyledi?
İyi bir pilot S2000 ile kendi araç sınıfında rekor kırar
Kötü bir pilot S2000 in her virajda ya götünü kaçırır yada döndüremez kafadan kaydırır.
S2000 in diğer araçlardan tek farkı gerçekten iyi pilotaj gerektirmesi, hata affetmemesi. Kullanabilirsen konuda sayılan bütün arabalardan daha iyi döner her pisti
"S2000 kullanıcı dostu bir otomobil değil. Hata affetmez." Deseniz kimsenin itirazı yok. Ancak yol tutmuyor demek. :) Ne denir ki?
Yol tutuş denince akla gelen ilk test skidpad testidir. Bu test ise şöyle yapılır , araç bir daire etrafında yavaşça hızlanır ta ki araç kaymayı başlayıp, aynı çapta dönemeynceye kadar. İşte bu son noktadaki hızından aracın o andaki merkezkaç kuvveti bulunur ve yer çekimi ivmesi g ile gösterilir.
Bu linkte bazı araçların skid pas testi sonunca ulaştıkları g verileri verilmiş
Handling of Various Vehicles (http://www.ksl.stanford.edu/people/kpfleger/auto/handling.html)
Bu linkte ise yapılan testte ap2 s2000 in skid pad testinde 0.88 g aldığı söylenmiş:
2004 Caterham Seven Superlight R vs. Factory Five Racing Mark II Roadster, Honda S2000, Lotus Elise, Mazdaspeed MX-5 Miata Comparison Tests - Page 5 - Car and Driver (http://www.caranddriver.com/comparisons/2004-honda-s2000-page-5)
Araçların yol tutuşlarını karşılaştırmak isterseniz skid pad değerlerine bakın.
Misal adı geçtiği için söylüyorum e46 m3 coupe nin 0.89g cabrio nun ise 0.82 g çıkmış (wikipedia)
Tabi bu araçlar bırakın aynı sınıfı karşılaştırmayı, nerdeyse birbirleriyle hiç alakaları yok.
Fabrika cikisi 50-50 agirlik dagilimi olan bir arabanin nasil iyi yol tutmasini bekliyoruz ki? Dimi? :)
kickbuttowski
07-06-2014, 21:32
Aynen yav s2000nin yol tutmadigi nereden çıktı?
Blackbird
07-06-2014, 21:54
Burda Porche 911 sistemini görüyoruz..Tabiki Porche nin motor yeri yüzünden mükemmel bir ağırlık dağılımı var fakat bunun dışında öntakım ve arka takımdaki sistemin buna büyük katkısı olduğuda aşikar..
Motor konumu için mükemmel derken? Ortadan motorlu araçlarla karıştırdınız herhalde :) 911 arkadan motorlu bir araç olduğu için ağırlık dağılımı sıkıntılıdır biraz ama düz mantık hemen kötü yol tutar diye atlamaya gerek yok :D Porsche nin arka süspansiyon sistemi üzerine yaptığı mühendislik çalışmasının 1000/1 ini yapacak kadar teknik bilgimiz olsa keşke.
Size çok özeniyorum gerçekten keşke sizin kadar özgüvenim olsa :) bu işler aslında çok basit 2x2=4 diyip oturduğum yerden yanlış yapmış bu adamlar diyebilsem bende :D
Ferdinand Porsche bir lafı aklıma geldi :D
"Cehalet, gerçek bilginin aksine, bireyin kendine olan güvenini artırır."
Porsche bir inatçılığın ve mühendislik meydan okumasının ürünüdür. Belgeselinde bile böyle anlatıyordu Ferdinand Porsche'nin sözlerini. Kısa bir yazıda var.
The Porsche 911: the car that shouldn (http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Motoring-issues/The-Porsche-911-The-car-that-shouldnt-work-but-does-Part-1/)
http://i62.tinypic.com/213ginq.jpg
Burda Porche 911 sistemini görüyoruz..Tabiki Porche nin motor yeri yüzünden mükemmel bir ağırlık dağılımı var fakat bunun dışında öntakım ve arka takımdaki sistemin buna büyük katkısı olduğuda aşikar..
911 yanlış motor yeri ve yanlış ağırlık dağılımı kombinasyonunu gelebileceği en iyi yere getirmiştir ama kombinasyon asla mükemmel değil
s2000 de araba sürmeyi bilen için hondanın ürettiği en baba viraj arabalarından biridir. ama muhtemelen ben binip gazlamaya kalksam kıçı başı ayrı oynar :)
Öncelikle Ankaradan Omara isimli arkadaşın verdiği bilgilere teşekkür etmemiz lazım..
Şahsen ben hepimizin bu şekilde teknik veya mekanik bilgiler ile gelmenizi bekliyorum..
Mesela: S2000 ön Suspension'da hala neden çift salıncak kullanmasını tartışmak isterim..
aldıgımda standart olup hıc ıslem gormemıs aracım ınanın su ankı halınden daha guzel yol tutuyor,kayma yoktu zıplama yoktu mesela...oysa ben ne yaptım ( bunu cekınmeden soyluyorum cunku gazlayan bır yapım yok kullanım amacıma uygun olarak gorsellıgı on planda tuttum standart durusu cıdden hosuma gıtmıyor :) ) konı amortısor ( cogu ehh dıyebılecegımız marka coılden ıyı bence ) hr yay ıle gorsellık ıcın yaptıgım ıslemlerle ( her ne kadar sert veya asırı yumusak bır ayar olmadan tadında ) aracı dusurdum,ısın kısası kullanım seklıdır bence onemlı olan...
ornegın ayarları kullanıma,yol sartlarına gore yapılmıs cok guzel bır coıl,on-arka alt,ust gergıler,guzel bır marka spacer ve ıyı bır lastık secımı ıle dehset yol tutan bır s2000 e sahıp olabılırsınız :)
bende yorum yapan dıger arkadaslarım gıbı dusunuyorum ; s2000 yol tutmayan bır arac degıldır,bılıncsız ve kullanım amacı dısında sahıbı tarafından yol tutturulmamaya calısılan bır aractır :)
bılmedıgım arac hakkında yorum yapmamak ıcın dırek s2000 den bahıs ettım,aracı ovmek,yermek gıbı bır amacım yok umarım yanlıs anlasılmaz :)
1- Orijinalinde bende eminimki S2000 fabrikası tarafından kurallara en uygun şekilde üretiliyordur ve bizler herzamanki gibi gerek görsellik gerekse yanlış uygulamalar yüzünden bu sistemin içine ediyoruz.. Bunda Hemfikirim.. Fakat bu arabalarda bir hesap hatası varki diğer arabalardan çok daha kolay yoltutuşları bozuluyor çünkü bizler aynı hataları diğer arabalarada yapıyoruz fakat bu kadar bariz bir şekilde yol tutuşları bozulmuyor..
2- Diğer bütün arabaları usta şöförler kulllanıyorda sadece S2000 lerimi acemiler kullanıyor.. Bence her araba benim gibi acemilerinde kullanabileceği özelliklerde yapılmalıdır..
S2000 Alignment (http://robrobinette.com/S2000Alignment.htm)
Bütün S2000 sahiplerine Yukarıdaki Web sitesini detaylı incelemesini ve arabalarının ayarlarını buna göre yapmasını rica ediyorum böylelikle en azından başkalarının hayatları ile oynamamış olurlar..
Fızık kanunu vardır, kısa aks mesafesını agırlık transferlerınden kolay etkılenır ama bır o kadarda toparlaması kolaydır. ornek kucuk sınıf otolar mını vs bu tarz arabalar daha ıyı surucu ıster daha tepkılı ve kullanımı zevklıdır.
911 agırlık dagılımı bozuktu son nesıle kadar, (son nesıl daha ıyı ) ondan dolayı kafadan kayma var..
teknolojı suspansıyon geometrısı vs bır yere kadar... yol tutusu ozellıkle yuksek hızda dengeyı agırlık dagılımı, merkezı ve aerodımanı -downforce etkıler
Fızık kanunu vardır, kısa aks mesafesını agırlık transferlerınden kolay etkılenır ama bır o kadarda toparlaması kolaydır. ornek kucuk sınıf otolar mını vs bu tarz arabalar daha ıyı surucu ıster daha tepkılı ve kullanımı zevklıdır.
Buna tamamen katılıp eklemek istediğim tek bir şey var,
Kısa aks mesafeli araçların düzgün ağırlık dağılımı ile çok keyifli yol tuttuğu doğru, ancak limit aşımlarındaki töleransı daha az oluyor genelleme yaparsak bu tarz araçların.
Evet levent. Esit agirlik dagilminda ve diger faktorlerde ayni olunca yavas virajlarda kucuk araba basarili olurken hiz yukseldikce avantaj diger tarafa donuyor.
Ancak limit ustu kullanimda kucuk ve hafif arac tepkileri sert olsada merkezkac kuvveti ve momentum daha az etkilediği icin toplamasi daha kolay. Ayni fikirdemiyiz bu konuda:)
Ornek veriym hatta fiestada kaydirarak kullanim daha kolayken focus O kadar kolay olmuyor. :)
1. Dediğimde Uzun ve Kısa dingil mesafesinin etki ve tepkileri konusunda anlaştığımıza göre gelelim 2. dediğime..
http://i61.tinypic.com/mh60jr.jpg
http://i57.tinypic.com/de2pz4.jpg
2- Diğer bir sebepte yukarıdaki 1. resimde gördüğümüz gibi arka salıncağın sadece aşağı ve yukarı salınım yapması Diğer 2. resimde gördüğümüz gibi aşağı ve yukarı yaparken aynı zamanda ön tekere yardımcı olcak şekilde sağa veya sola harekette etmeliydi..
Şimdide bu konuya açıklık getirelim ve bundan sonrada önde çift salıncak sitemi veya Bağımsız Machperson sistemini tartışalım..
Çünkü double wishbone yol tutuş için en ideal sistemdir:)
bektas_talay
08-06-2014, 15:34
bence tüm sorun türkiyenin asfaltında , kaymak gibi olmuş asfalt viraja sert girsen gaza basmasan önden yüzer viraja girip gaza asılsan arkası kopar s2000 biraz sert bir süspansiyosa sahip birazdaha sertleştirip drift yapmaya odaklanıyor herkes ama güzel bir coil over ve viraj demiri ile araç gayet güzel bir yol tutuşu sağlıyor ama dediğim gibi aracın fabrikasyon ayarları çok fazla esnemeye izin vermiyor - bmw e46 veya e36 tamamen farklı bir olay m alt yapıya sahip bir bmw ile karşılaştırma adaletsiz olmuş
ek olarak porsche nin motoru gerektiğinde sağa sola yatıp arka tekerleride döndürebiliyor
2014 Porsche 911 GT3 - Engineering video (in depth) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=93PzuOcTvn4)
s2000 i seven sokakdan yan çıkmak ve yolda onunla savaşmayı seviyor olandır kullanmayı bilen s2000 ile güzel şeyler çıkarabilir
Çünkü double wishbone yol tutuş için en ideal sistemdir:)
Ön Takım için bu dediğinde haklısın.. Bencede ideal olan çift salıncak sistemidir.. Zaten Honda 'da bu arabada pahalı olmasına rağmen çift salıncak sistemini seçmiş..Ancak bununla yolda tutabileceğini düşünmüştür.. Fakat arka Süspansiyon sistemi tartışılmalıdır..
bence tüm sorun türkiyenin asfaltında , kaymak gibi olmuş asfalt viraja sert girsen gaza basmasan önden yüzer viraja girip gaza asılsan arkası kopar s2000 biraz sert bir süspansiyosa sahip birazdaha sertleştirip drift yapmaya odaklanıyor herkes ama güzel bir coil over ve viraj demiri ile araç gayet güzel bir yol tutuşu sağlıyor ama dediğim gibi aracın fabrikasyon ayarları çok fazla esnemeye izin vermiyor - bmw e46 veya e36 tamamen farklı bir olay m alt yapıya sahip bir bmw ile karşılaştırma adaletsiz olmuş
ek olarak porsche nin motoru gerektiğinde sağa sola yatıp arka tekerleride döndürebiliyor
2014 Porsche 911 GT3 - Engineering video (in depth) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=93PzuOcTvn4)
s2000 i seven sokakdan yan çıkmak ve yolda onunla savaşmayı seviyor olandır kullanmayı bilen s2000 ile güzel şeyler çıkarabilir
Benim dediğimde tam anlamı ile budur..2. Resimde verdiğim örnekte olduğu gibi..Arka salıncaklar aşağı yukarı salınım yaparken aynı zamanda sağa veya sola dönerek arabanın yoldan çıkmasına engel olmalıdır...Maalesef Honda burda böyle bir sistem seçmemiştir.. Bu yüzden S2000 arkası yola tutunamıyor..
3. Bir sebep daha var onuda tartışmanın sonunda söyleyeceğim..
Forumun sayın okumuş tecrübeli bilgi sahibi ileri gelen üyeleri bildiğiniz gibi ben ortokul mezunu cahil bir insanım lütfen bu konuda derin bilgilerinizi bizlerden esirgemeyiniz sizlerden öğreneceğimiz çok şey var...
Evet levent. Esit agirlik dagilminda ve diger faktorlerde ayni olunca yavas virajlarda kucuk araba basarili olurken hiz yukseldikce avantaj diger tarafa donuyor.
Ancak limit ustu kullanimda kucuk ve hafif arac tepkileri sert olsada merkezkac kuvveti ve momentum daha az etkilediği icin toplamasi daha kolay. Ayni fikirdemiyiz bu konuda:)
Ornek veriym hatta fiestada kaydirarak kullanim daha kolayken focus O kadar kolay olmuyor. :)
Aynen hemfikiriz, tabi o denge, liftoff kullanım kolaylığı biraz da güç/ağırlık oranının büyük rol oynadığı kısım.
Benim dediğimde tam anlamı ile budur..2. Resimde verdiğim örnekte olduğu gibi..Arka salıncaklar aşağı yukarı salınım yaparken aynı zamanda sağa veya sola dönerek arabanın yoldan çıkmasına engel olmalıdır...Maalesef Honda burda böyle bir sistem seçmemiştir.. Bu yüzden S2000 arkası yola tutunamıyor..
3. Bir sebep daha var onuda tartışmanın sonunda söyleyeceğim..
amaç mükemmeli yapmak mı yoksa optimumu yapmak mı? mükemmeli yapma amacında olsalardı o araba s2000 olmazdı zaten :)
dediğiniz 4ws sistemi daha önce prelude modelinde kullanan marka, s2000 de kullanmıyorsa vardır bi hesap kitapları..
siz ortaya bi konu atıp bilgisayar başında çekirdeği kolayı alıp bizle eğleniyosunuz gibi geliyo ama hayırlısı :D günahım kadar sevmem ama gelmiş burda hondayı savunuyorum :)
S2000 Alignment (http://robrobinette.com/S2000Alignment.htm)
Bütün S2000 sahiplerine Yukarıdaki Web sitesini detaylı incelemesini ve arabalarının ayarlarını buna göre yapmasını rica ediyorum böylelikle en azından başkalarının hayatları ile oynamamış olurlar..
Forumun sayın okumuş tecrübeli bilgi sahibi ileri gelen üyeleri bildiğiniz gibi ben ortokul mezunu cahil bir insanım lütfen bu konuda derin bilgilerinizi bizlerden esirgemeyiniz sizlerden öğreneceğimiz çok şey var...
metin amca orta okul mezunu cahil bir insansan yukarda verdiğin linki nasıl okudun
M3 un kullanma kilavuzundan guzel bi aciklama
http://img.tapatalk.com/d/14/06/09/sygy3uze.jpg
Dsc ile bile fizik kanunlari devre disi birakilamaz
Konuyu okuyan ve yazı yazan herkesin dediği gibi Honda F1 tecrübesi olan otomobil tarihinde büyük bir yeri olan ve bir çok yeni teknolojinin ar-ge sahibi olan bir marka dolayısı ile yukarıda yazdığım hataları yapacak bir firma değil bunu bende biliyorum..
Fakat konunun başında bende sizler gibi şöyle yazsaydım '' güzelim S2000 arabalarının canına okuyorlar arabaları rezil ediyorlar ayarları ile öyle bir oynadılarki artık yolda tutunamıycak hale geldi hayran olduğum uzaktan imrenerek baktığım klasik bir sanat eseri olacak canım S2000'ler '' acaba herkes bana saldırmazmıydı.. Yoksa haklısınmı derdi..
Bu konunun başından sonuna anlatmak istediğim hedefim buydu hepiniz direk olmasa bile endirek olarak beni desteklediğiniz için teşekkür edrim..
Not: S2000 sahiplerine sesleniyorum '' Yapmayın kardeşim S2000 ler birer sanat eseri lütfen acıyın bu kadar rezil etmeyin ''
Bu yüzden S2000 arkası yola tutunamıyor..
böyle bir konu kesinlikle yok, 4wsyi savunduğunuz porsche bile orantısız gaza basmayla veya asfaltın kotu olduğu bir zeminde yere tutunamicak ve savrulacaktır.
arkasının yola tutunamaması dediğiniz olay soförün bilinçli olarak veya bilinçsiz olarak gaza fazla basarak arkasının tutturamamasından kaynaklanmaktadır.
bakın s2000 kazalarının büyük çoğunluğu arkasının savrulmasından olur, buda genelde soförlerin arabayı yeni aldığı hafta veya emaneten aldığı zaman olur. bunun sebebi arabanın tepkileri çok hızlı, önceden gereken doğru hamleyi yapmassanız araba altınızdan gider. ha bu demek degildir, uzun süre kullanıpta kaza olmaz, hepimizde potansiyel kaza riski vardır.
istediğiniz oranlarda gereken modifikasyonlarla istediğiniz şekilde yola tutturabilirsiniz.
kendi s2000imden örnek veriyim, gtx35 turbo ile kullanıyorum, 1.3 bar basınçta 60km/h'den otobanda dip gaz basınca yarım tur bile patinaj çekmiorum, yada 100km ve üstündeki hızlarda dip gaz ve basınç tam gelirken ani ağırlık transferi ile manevra yaparken bile arkası yanıma gelmiyor. ama nedir gereken modifikasyonlar (coilover gergi kanat) yapılınca bu işin sonu yok.
düşünün s2000 fabrikadan çıkarken 240hp güç ile efsane bir yol tutusu olsaydı, c180 gibi arabanın arkası atmasaydı, biraz yanlasın diye direksiyonu maymun gibi saga sola cekseydik, yol tutusu efsane mi olmuş diyecektik yoksa çok keyifsiz bir araba mı diyecektik.
s2000 direksiyonu olan soförler için yapılmış safkan bir spor araçtır, bana göre yol tutusu ilk mesajda yazdıgınız gibi kesinlikle zayıf değildir. 240hp fabrika çıkışı bir otomobil için yapılmış uygun bir yol tutusa sahiptir.
Merhaba,
Oncelikle bu bilgisizliginizle teori uretip burada muhtesem bir oz guvenle yayinlamaniza hakaret edecektim fakat vaz gectim. Size anlattiklariniz cok mantikli geliyor bunu anlayabiliyorum.
Uzunluk-Genislik-Dingil mesafesi hesap hatasi? F1 bile yapmis Honda muhendisleri bunu bilememis ?
Uzunlukla Dingil mesafesi arasinda hesap hatasi deseniz, etki edebilir. Soyleki; arac uzun fakat lastikler ortaya daha yakin. Bu demek olur ki lastiklerden sonra momentum a etki edebilecek bir agirlik vardir ve bu hic te iyi olmaz. En belirgin ornek; Mini Cooper (lastikler tam anlamiyla karoserin koselerine yerlestirilmistir. S2000 de de cok farkli degil, dikkat ederseniz lastiklerden sonra cok az agirlik vardir. Uzunluk-Genislik hatasi diye birsey? Otomobiller genisledikce nasil bir etki yarattigini google search edin lutfen. Ben aracimi 3,5 cm, iz genisligini yaklasik 5cm genislettim hata mi ettim simdi ben ?
Bu adamlarda bilmeden cok ciddi hatalar yapip yaris arabalarini genisletmisler :(
http://www.cardotcom.com/photos/cars01/2012-audi-a5-dtm-race-car/2012audi-dtm-04.jpg
Uzunluk; Bknz ustteki fotograf. Neden normalden uzunlar? Bu tamamen aerodinamik sebeplerden oturudur. Sizin beceremeyeceginiz tarzda downforce ve surtunme kat sayisina bakilir burada, hatali uygulamalarda o kadar cok downforce olur ki amortisor zarar gorebilir yada pistte lastikleriniz sacma sapan asinabilir. Ayni sey S2000 icin de gecerli, bknz alttaki fotograflar.
http://illmotion.com/wp-content/uploads/2013/07/8849487931_dc232a216d_o.jpg
Bunlarda S2000 i genisletmis :( Cok daha buyuk hata, mail atiyorum ama siz korkmayin, duzelteceklermis :( Terbiyesizler insanlarin hayatini tehlikeye atmis bu hatayla :(
http://the-lowdown.com/media/event/wtac/2012/pits/IMG_4366.jpg
Bilip bilmeden google search alignment ayarlarini paylasip bunu yapin insanlarin ve kendinizin hayatini tehlikeye atmayin demek ? Siz nasil bir otoritesiniz ki boyle birseye karar verebiliyorsunuz? Oradaki ornek Ingiltere? Ingiliz yollariyla bizimki ayni mi ki ben onlarin ayarlarini kullanip hayatimi kurtarayim ?
Arastirma yaptigini sanan kisi; bakin ben 3 tane alakasiz otomobil buldum. Bunlarin iki tanesi 2 kapili 4 kisilik kocaman bagaji olan,1 tanesi ustu acik 2 kapi 2 kisilik ufacik bagajli, biri onden motor arkadan ceker, digeri onden motor 4WD, digeride neredeyse onden ortadan motorlu arkadan iter arac(evet saka degil bagzi kaynaklarda onden ortadan motorlu olarak referans verilir, google da cikmayabilir ama:D)… EEEEE BUNLARIN GENISLIGIYLE UZUNLUGU NIYE AYNI ORANDA DEGILLLL?? HAHAHA ya boyle bir karsilastirma mi olur, arastirma mi olur? Sonra kalkip ben sana bilimsel aciklama mi yapayim? Bu 3 otomobile bakamamis mi Honda muhendisi? Lan dur ya bu otomobilde sikinti var, bak hepsi uzun amk bizimki kisa kaldi diyememis mi ?
Ha kalkip sorarsin dersin ki ya s2000 lerdeki sikinti nedir, neyden kaynaklanir bilemedim bana anlatin, kalkar anlatirim. Ama gelip 3 tane ALAKASIZ otomobilin verilerini google dan alip buraya yapistirip sonrada "Bilimsel bir fikir araştırması olmasını istiyorum." derseniz ben sadece soverim. Daha anlatayim mi ? :D
ÖmerF.Bayar
09-06-2014, 11:27
Konuyu hic merak edip arastirmayan ben bile ilk okumada anladim @onrcn :D
Sevgili kardeşim ONURCAN Lafı uzatmadan soruyorum:
Çok sevdiğim S2000 arabalarının yolda tutunamamasın sebebi HONDA Fabrikasımı yoksa Şu andaki SAHİPLERİMİ ?
Lütfen uzatmadan eğmeden bükmeden net cevap ver HONDA mı SAHİPLERİ mi ?
Şimdiden teşekkür ederim..
soch-vtec
09-06-2014, 14:33
Tamamını okudum ancak hala anlamadım S2000 neye ve kime göre yol tutmuyor? s2000 kullanıcıları arabaların arkasını atmak için her türlü şeyi yapıyor yapmasınlar insanların canını tehlikeye atmasınlar deseniz anlarım da genelleme yaparak s2000 de mühendislik bir hata olduğunu savunmanız hakikaten ilginç bu konunun sonu nereye gider çok merak ediyorum...
Az önce bu işlerle uğraşmış bir abime anlattım konuyu.
s2000 ile drift yapmaya çalışanlara bak saçma sapan hareketler yaparlar, araca kıç attıramazlar dedi.
Bende evet genelde videolarda öyle oluyor dedim.
Bunun sebebi fabrikasyon çıkışlı olarak çok iyi yol tutmaya ayarlanmasıdır dedi.
Ben daha da birşey demedim.
S2000 yol tuttuğuna inandım.
bu araba neye gore kıme gore hangı arabaya gore yol tutuyor yada tutmuyor ordan çıksak yola ya :D
ilovedrifting
09-06-2014, 16:43
Kim nerde görmüş S2000 in yol tutmadığını. Tutmuyor diye idda eden Best Motoring videolarını izlesin.
Çok sevdiğim S2000 arabalarının yolda tutunamamasın sebebi
Israrla bunu yazıp ciddi cevap bekliyoruzsunuz. Kim diyor tutunamıyor diye. Siz mi diyorsunuz bunu. Bir S2000 kullandınız mı ? Hangi durumda tutunamıyor. Hangi araca göre tutunamıyor. Soru soruyorsanız önce sorduğunuz sorunun doğruluğunu ispatlayın ki insanlar cevap versin. Ayrıca arka dingil tasarımı hatalı sağa sola gitmeliydi bu bir hata derken çooooook yanlış düşünüyorsunuz. Velahasıl ön düzende Honda ancak çift salıncak koyarak yol tutturabilmiş diyorsunuz buradada komiksiniz. Siz kısacası şuna Ford Cosworth önde tek salıncakla daha iyi yol tutuyor. Hele birde çift olsaydı uffff a bağlamak istiyorsunuz da neyse.
rebeloghy
09-06-2014, 21:58
Israrla bunu yazıp ciddi cevap bekliyoruzsunuz. Kim diyor tutunamıyor diye. Siz mi diyorsunuz bunu. Bir S2000 kullandınız mı ? Hangi durumda tutunamıyor. Hangi araca göre tutunamıyor. Soru soruyorsanız önce sorduğunuz sorunun doğruluğunu ispatlayın ki insanlar cevap versin. Ayrıca arka dingil tasarımı hatalı sağa sola gitmeliydi bu bir hata derken çooooook yanlış düşünüyorsunuz. Velahasıl ön düzende Honda ancak çift salıncak koyarak yol tutturabilmiş diyorsunuz buradada komiksiniz. Siz kısacası şuna Ford Cosworth önde tek salıncakla daha iyi yol tutuyor. Hele birde çift olsaydı uffff a bağlamak istiyorsunuz da neyse.
hah işte son iki cümle özetliyor konuyu.
Kullanıcılar savura savura kullanıp eğleniyor diye araba neden yol tutmuyor olsun.
Yanlasın kaysın diye kötü lastik takan çok kişi var s2000e , conti sc5 taktık yanlamaz oldu eğlence gitti diyen vardı hatırlarsanız.
Yani özetle s2000 salt performans , konsantre sürüş isteyen , yetenek ve deneyim birikimi isteyen bir araçtır. e46 m3 daha dengeli tepkileri sakin bir coupe. İkisine de çok iyi bilen pilot oturtun s2000 e yol tutmuyor demek yürek ister.
Örnek için sus 94 olması lazım , onurcn 'ın youtube videolarını açın İstanbul Park içinde. Kim hangi yolda böyle konsantre böyle kontra verebilerek kullanıp da lanet olsun Honda size demiş ? :D
Escort Cosworth & Honda S2000 Kazası - Rıza Gezgin - YouTube (http://youtu.be/QJaf1qZ8E0Y)
Escort Cosworth & Honda S2000 Kazası - Rıza Gezgin - YouTube (http://youtu.be/QJaf1qZ8E0Y)
Yani S2000 yol tutmuyor ?
Escort Cosworth & Honda S2000 Kazası - Rıza Gezgin - YouTube (http://youtu.be/QJaf1qZ8E0Y)
Cosworth durmaya kalkmis kaza yaptiriyormus nerdeyse..
Herhangi bir seye destek olmaz bu video..
TonyMontana
09-06-2014, 23:41
Forumun sayın okumuş tecrübeli bilgi sahibi ileri gelen üyeleri bildiğiniz gibi ben ortokul mezunu cahil bir insanım lütfen bu konuda derin bilgilerinizi bizlerden esirgemeyiniz sizlerden öğreneceğimiz çok şey var...
Neden böyle bir yorum yaptınız bilmiyorum, burada her türlü bilgi alışverişi yapılabilir paylaşılabilir. Öğrenmenin yaşı ve sınırı hiçbir zaman yoktur.
Arkadaşların anlatacakları ne kadar bilirlerse bilsinler karşısındakinin anlayabildiği kadardır.
Sıkıntı büyük, ne demiş Hz Mevlana
"Cahilin yanında kitap gibi sessiz ol "
Neden böyle bir yorum yaptınız bilmiyorum, burada her türlü bilgi alışverişi yapılabilir paylaşılabilir. Öğrenmenin yaşı ve sınırı hiçbir zaman yoktur.
Arkadaşların anlatacakları ne kadar bilirlerse bilsinler karşısındakinin anlayabildiği kadardır.
Sıkıntı büyük, ne demiş Hz Mevlana
"Cahilin yanında kitap gibi sessiz ol "
Yazılan metinin altındaki gizli mesaja bakın. :)
ilovedrifting
10-06-2014, 08:15
Ormanda koşuya çıkan tavşan hikayesine döndü bu. Bizi de taktı peşine koşuyoruz.
ontheair
10-06-2014, 08:23
Escort Cosworth & Honda S2000 Kazası - Rıza Gezgin - YouTube (http://youtu.be/QJaf1qZ8E0Y)
Adınızı bir türlü hatırlayamadım o nedenlekusura bakmayın. Size birkaç sorum olacak, üşenmez cevaplarsanız sevinirim.
1) Kaç tane Honda S2000 kullandınız?
2) Kullandığınız otomobillerin kondisyonu ne durumdaydı? Her ne kadar mühendis olmasanızda yanlış lastik basıncının bile yol tutuşu etkilediğini bilebilirsiniz.
3) Kullandığınız yol koşulları nasıldı? Şöyle örnek vereyim, yurtdışında lansmanda kullandığımız bir otomobil için çok iyi yol tutuyor diyebiliyoruz. Sonra otomobil Türkiye'ye geliyor. Bizim asfaltımız o kadar kalitesiz ki otomobil kaymaya başlıyor. Şimdi otomobil mi kötü yol tutuyor yoksa bizim yollarımız otomobili mi tutamıyor?
4) Bildiğim kadarı ile Ford Escort Cosworth'ten daha güçlü bir araç kullanmadınız. Onun da ne kadar güçlü sağlıklı olduğu şaibeli. 240 bg'lik arkadan itişli bir otomobili kontrol edebilecek kadar becerikli olmayabilir misiniz?
Video ile ilgili de konuşursak sizin arkadaşınız olduğunu düşündüğüm Sierra, arkadan gelen S2000'e apeks'te fren yaptırmak zorunda kalmasa o otomobil o virajı dönerdi.
Dolaylı yoldan vermeye çalıştığınız S2000'lere kıymasınlar mesajını ise iş .oka sardıktan sonra kıvırmak için söylediğinizi ise görmezden geliyorum.
ceyhun737
10-06-2014, 08:25
En başta demiştim yine saçma sapan bilgi içermeyen bir konu olacağını kusura bakmayın da hayatımda bu kadar saçma sapan bir araştırma görmedim , honda fanatiği değilim ama s2000 e yol tutmuyor demek dünyadaki bütün otoriteleri hiçe saymaktır ama niyeyse işinize gelince escort un videoları aynı şekilde dikkate alınıp buraya koyuluyor :)
M U R A T
10-06-2014, 08:33
5 sayfa boşuna geçti 5 sayfa daha yazılsa yine değişen birşey olmayacak gibi geliyor
kickbuttowski
10-06-2014, 08:48
Iyi tarafından bakmak gerek. Bir ertan ömür değil yani en azından :D
Konunun anlam ve önemi: cosworth on numara arabadir, s2000 beş para etmez.
Hadi şimdi dağılalım.
İyi niyetli ve gerçekleri öğrenmek isteyen arkadaşlara cevap vermek zorunda olduğumu hissettim...
Bağdat caddesi ve Kozyatağı ve Pistte başıma gelen olaylardan sonra bu forumda geçen sene bir kaç konuda '' Bu S2000 arabaları niye böyle azıcık gaza bassan kayıyor ve sahipleri niye böyle kullanıyorlar '' diye yazmıştım..
Hemen herkes üstüme çullanmıştı vay sen bize kötü şöför mü diyorsun vay senin bildiğin kadar bizim unuttuğumuz var falan gibi..
Şimdide teknik olarak tartışmak için bu konuyu açtım fakat sizler konuyu tekrar benim üstüme çevirmeye kalkıyorsunuz ya gerçekten ön düzen ve arka düzen geometriği hakkında bilginiz yok tartışamıyorsunuz yada bilginiz var fakat kötü niyetlisiniz teknik bir konuyu dedikodu seviyesine düşürmek ve beni üzmek istiyorsunuz..
İster inanın ister inanmayın ben S2000 hayranıyım derdim sadece gerçeği öğrenmek.. ( Aslında bütün otomobillerin sevdalısıyım ) siz sürat sevenler bunu anlamasanızda..
metinalan
10-06-2014, 08:52
anlıyamazlar abi...
ontheair
10-06-2014, 09:03
İyi de siz mesnetsiz iddialar ile ortaya çıkıp " Yeeaa bu sikibinler de yol tutmuyor hepsinin argası gayıyooo" derseniz konu size döner tabi.
Sizin mantığınızla bakarsak drift için hazırlanmış otomobiller de hatalı üretim :) ( Gerçi bir bakıma da haklısınız. Toyota Corolla AE86'nın arka süspansiyonunda hata olması nedeniyle o kadar rahat kayabiliyor)
Siz neden yol tutmadığı ile ilgili olarak saçma sapan, kendinize göre kanıtlar bulmuşsunuz. Ortada bir test yok, denenen otomobil hakkında bilgi yok. Bir de kalkmış bilimsellik falan diyorsunuz. Açıkçası sizi ciddiye alamadığım için üzülüyorum.
Burada verilen s2k 2003 yani AP1 AP2 de yoltutuşu için iyileştirmeler yapıldı.
Sevgili kardeşim ONURCAN Lafı uzatmadan soruyorum:
Çok sevdiğim S2000 arabalarının yolda tutunamamasın sebebi HONDA Fabrikasımı yoksa Şu andaki SAHİPLERİMİ ?
Lütfen uzatmadan eğmeden bükmeden net cevap ver HONDA mı SAHİPLERİ mi ?
Şimdiden teşekkür ederim..
Simdi bakin S2000 i babam uretmiyor, Honda bana para falan da odemiyor, sizin s2000 yol tutmuyor yeuu demeniz beni hic bir sekilde etkilemiyor pek umrumda falanda degil. Yazdigim cevapta sizin iddia ettiginiz her seye cevap varken kalkip bana lafi uzatmadan bu mu bu mu diye soru soruyorsunuz tekrar. Anlam veremiyorum, kafam almiyor niye boylesiniz kafanizin icinden ne geciyor ?
S2000 yolda tutunamiyor degil, affetmiyor hatayi. Tekrar ediyorum; surucu dikkatli veya her an birsey olacakmis gibi konsantre gazlamiyorsa (Normal kullanimdan bahsetmiyorum), kaydiginda artik hersey icin cok gec oluyor. Yani sizin her an arkasi gelebilecekmis gibi sola donuyorsaniz saga kontra verecek gibi hareket etmesi lazim. Lakin dingil mesafesi kisa ve rijid bir sasi oldugundan dolayi kopmalar ani ve hizli gelisir. Genel kaza sebebiyeti de budur. Ayni durum Z4M, Z3M, Clio V6, Renault 5 Turbo gibi araclarda da mevcuttur. ( Bunu da daha once yazmistim da neyse. )
Alttaki yaziya istinaden, su uc video yu izledikten sonra S2000 yol tutmuyor diyebilir misiniz merak ediyorum? Otomobilleri seviyorsunuz, videolar hosunuza gidecektir.
KAp0_3TUXGU
J6RvJMWUAnc
6:10 da o karsilastiginiz E46 M3 ile giderken..
10:30 benimle ayni hizlarda virajan e39 M5 kopuyor, simdi o yol tutmayan bir otomobil mi?
O2h9ondJEjQ
Bu da agresif surus tarzi.
S2000 e kalkan eller kirilsin :D
Örnek için sus 94 olması lazım , onurcn 'ın youtube videolarını açın İstanbul Park içinde. Kim hangi yolda böyle konsantre böyle kontra verebilerek kullanıp da lanet olsun Honda size demiş ? :D
Tesekkur ederim
Escort Cosworth & Honda S2000 Kazası - Rıza Gezgin - YouTube (http://youtu.be/QJaf1qZ8E0Y)
Burada sierra cok yavas ve S2000 o hizda lift off a kaliyor. Ama daha komigi sizin hareketiniz; yavaslayarak sagdan guvenli bolgeden gecmek yerine donemeyeceginiz yere frenle donmeye calismak cok muhtesem bir soguk kanlilik istese gerek. Burada bu kazaya 3 ayri etken var, Sierra nin viraj cizgisinde anormal yavas olmasi, S2000 in bunu virajdan once fark etmemesi yada yavaslamamasi, sizin kopa kopa giden s2000 arkasindan azimle gidip kacis noktasindan degil donemeyeceginiz viraj icine gitmeye calismaniz. Ornegin; viraji dondunuz orada bir otomobil parcasi var yaris cizgisinde ve daha hizli gidiyor olsaniz siz sola kirip ya duvara ya parcalara girersiniz. Bunun yerine frenleyerek sag kacis bolgesine gidilir. Aklinizda olsun da bir daha kusurlu yada kusursuz spin atan arkadaslara kaza tehlikesi yasatmayin.
Bu videolardaki kullanımın için seni daha öncede tebrik etmiştim.. Ama en çok sevdiğim Nürnberg pistindeki kullanımın o video bulamadım yoksa onu yayınlardım.. Seni hiç sevmem insanlıktan ve terbiyeden nasibini almamış birisin ama Yiğidi öldürürüm fakat hakkını yemem.. Mükemmel bir pilotajın var..
Bu videolardaki kullanımın için seni daha öncede tebrik etmiştim.. Ama en çok sevdiğim Nürnberg pistindeki kullanımın o video bulamadım yoksa onu yayınlardım.. Seni hiç sevmem insanlıktan ve terbiyeden nasibini almamış birisin ama Yiğidi öldürürüm fakat hakkını yemem.. Mükemmel bir pilotajın var..
bu yaşa gelip yarı yaşınızdaki insana bunları derseniz kimin alıp almadığı düşündürücü olur. adamın söylediği şeylere cevap bile vermemişsiniz ama hala sorular soruyosunuz
adam burda bile olayı cosword'a bağladı ya ben bişey demiyorum artık
hahaha ya cok enteresan bir insan evladisin bak yemin ediyorum : ) Tanimiyorsan soyle bir google amca ya sor..
Bu yazınla beni doğuran rahmetli olmuş insanlara kadar hakaretin boyutunu uzatmanıda unutmayacağım..
Seni daha öncede uyardım bana bulaşma benim konularımdan uzak dur..
ghibli06
10-06-2014, 16:27
Metin hocam, Onurcan'ı neredeyse çocukluğundan beri tanırım :) emin ol senle tartıştığı kadar kimseyle tartışmamıştır bütün hayatı boyunca, hiç öyle terbiyesini falan da bozmaz, ama sizin açtığınız konular nedense ya hedefe bir kişiyi alıyor, ya bir otomobil markasını alıyor ya da genelimizin hoşuna giden bir konuda yaptığınız muhalefeti gösteriyor...
şimdi hepimiz yeri gelince 'şoförüz' diyoruz değil mi? versinler altımıza bir F3 aracı (F1 demiyorum bakın) bakalım nasıl kullanıyoruz, o virajları dönebiliyor muyuz, 300 km ye rahat çıkan araçla 150 yapıp bırakıyor muyuz :) ne oldu? araç mı kötü? kafadan mı kayıyor? arkasını mı bırakıyor? frenlemede dozunu mu ayarlayamıyoruz? bir aracı kullanmak daha fazla beceri gerektirebilir bunun nesi kötü? kullanabilen kullandıktan sonra... S2000 kullanıp da dengesiz, yol tutmuyor tehlikeli araç diyen varsa, kullanmasın, başka araba alsın, geçen seneydi sanırım, Ankara'da S200 kazasında 2 kişi öldü ne yzık ki, yanlayarak otobüse girdiler... Allah rahmet eylesin, keşke o araca hiç bulaşmasalardı ama bu aracın suçu değil, kullananın hatası...
teorik olarak seni çok iyi anlıyorum, okuldan yeni mezunken ilk işimde bana verilen Lada Niva ile az daha yoldan çıkıp uçuruma yuvarlanacaktım, neye uğradığımı şaşırmıştım, sonradan araştırdım ki, Lada Niva tarzı kısa aks mesafeli araçlar yoldan çıkmaya meyilli, demek ki ona göre kullanmak lazım, aracın limitlerini iyi bilmek lazım...
Bu arada Onurcan'ın S2000i belki de bu sitedeki en stok olanlardan birisi ama pistte en iyi gideni benim gözümde, keramet Onurcan'da değil :P
Bülent bey.. Dediklerinizi daha öncede düşündüm.. Bir kaç kişi daha Onurcan için iyi bir insan demişti.. Olabilir bende yanlış anlamış olabilirim.. Bu yüzden daha önce kendisine dedimki '' Herkesin önünde bana yaptığın hakaretler için özür dilersen bende dediklerini unuturum '' fakat aldığım cevap gene hakaretler doluydu bende anladımki bu insan iflah olmaz..
ceyhun737
10-06-2014, 18:04
bu yaşa gelip yarı yaşınızdaki insana bunları derseniz kimin alıp almadığı düşündürücü olur. adamın söylediği şeylere cevap bile vermemişsiniz ama hala sorular soruyosunuz
adam burda bile olayı cosword'a bağladı ya ben bişey demiyorum artık
Ahahaha demiştim bir sayfa öncesinde bağlayacak az kaldı diye:D
Konuyu Cosworth'a bağlayacak diyenler.. Benim bu konuda Cosworth'la ilgili bir yazım varsa kanıtlayın..
Porche dedim M3 dedim ama Cosworth demedim ..Ben ne diyeyim size Allahınızdan bulun..
http://i61.tinypic.com/2u974oh.jpg
İlk yazımdaki Teknik bilgiler karışık çıktı beceremedim bu yüzden resim haline getirip tekrar yayınladım.
Bu ne o zaman allah askina ?
Allahinizdan bulun diyo bide. Afedersinde sen kimsin bize allahinizdan bulun deme.hakkini buluyosun kendinde ?
1. Dediğimde Uzun ve Kısa dingil mesafesinin etki ve tepkileri konusunda anlaştığımıza göre gelelim 2. dediğime..
aks la dingil mesafesi farklı şeyler , karıştırdınız sanırım ?
nerden açtıysam bu konuyu .
1998 Honda S2000 (http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=17033&make=Honda)
Bu adrese bakarsanız Aks mesafesinimi yoksa Dingil Mesafesinimi tartıştığımızı daha iyi görebilirsiniz..
Haklıymışsınız konunun en başından Cosworth'a bağlamışım ben farkında değilim yaşlılık işte.. Hatta en iyi yol tutan araba Rs Cosworth'ta demişim vay ben neler demişimde haberim yokmuş..Yaşlılık işte..
Konu dışına çıkıldığı ve gereksiz tartışmalara yol açtığı için..
Benim için konu kapanmıştır.
is a closed issue for me.
ist eine geschlossene Frage für mich.
est une question fermée pour moi.
Not: Forumun sayın ileri gelenleri sizler okumuş kültürlü insanlarsınız belki sadece Türkçe anlamanıza yetmez diye 3 ayrı dilde yazayım dedim.. Sağlıcakla Kalın..
TolgaEsentepe
10-06-2014, 21:49
3 dilde yazmışsın amca da sanki ing de bir yanlışlık var gibi
is a closed ?
are you cola der gibi
ceyhun737
10-06-2014, 21:58
Konu dışına çıkıldığı ve gereksiz tartışmalara yol açtığı için..
Benim için konu kapanmıştır.
is a closed issue for me.
ist eine geschlossene Frage für mich.
est une question fermée pour moi.
Not: Forumun sayın ileri gelenleri sizler okumuş kültürlü insanlarsınız belki sadece Türkçe anlamanıza yetmez diye 3 ayrı dilde yazayım dedim.. Sağlıcakla Kalın..
Tuncay Şanlı İngilizcesi - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xK3OnyXHpM8)
Biz anladık sizi:)
Blackbird
10-06-2014, 22:57
Not: Forumun sayın ileri gelenleri sizler okumuş kültürlü insanlarsınız belki sadece Türkçe anlamanıza yetmez diye 3 ayrı dilde yazayım dedim.. Sağlıcakla Kalın..
''Okumak cahilliği alır...'' diye bir Atasözümüz var o yüzden kendinizi bu kadar üzmeyin ortaokul mezunu olsanızda görmüş geçirmiş, çoğumuzun Babasıyla yaşıt hepimize örnek olan bir büyüğümüzden beklediğimiz gibi olaylara hep yapıcı şekilde yakalaşarak forumda kendinize karşa saygı kazanıyorsunuz sürekli iyiki tanıdık sizin gibi bir insanı.
:D:D:D
ön düzen ve arka düzen geometriği hakkında bilginiz yok tartışamıyorsunuz
Sizde bahsettiğiniz bilgi mevcut mudur ? Arka dingildeki taşıyıcı/salıncağın sadece yukarı aşağı yaptığını sağa sola ileri geri gitmediğini ve bunun bir hata olduğunu söyler iken bu bilgi birikiminizi mi kullandınız. Yoksa başka bir marka böyle yapmış kesin onlarınki doğrudur yada ben doğru kabul ediyorum bu S2000'de yoksa hatadır diyerek mi bir kanıya vardınız ?
Sizde bahsettiğiniz bilgi mevcut mudur ? Arka dingildeki taşıyıcı/salıncağın sadece yukarı aşağı yaptığını sağa sola ileri geri gitmediğini ve bunun bir hata olduğunu söyler iken bu bilgi birikiminizi mi kullandınız. Yoksa başka bir marka böyle yapmış kesin onlarınki doğrudur yada ben doğru kabul ediyorum bu S2000'de yoksa hatadır diyerek mi bir kanıya vardınız ?
Cosworth oyle olabilir :D
Buna tamamen katılıp eklemek istediğim tek bir şey var,
Kısa aks mesafeli araçların düzgün ağırlık dağılımı ile çok keyifli yol tuttuğu doğru, ancak limit aşımlarındaki töleransı daha az oluyor genelleme yaparsak bu tarz araçların.
Evet levent. Esit agirlik dagilminda ve diger faktorlerde ayni olunca yavas virajlarda kucuk araba basarili olurken hiz yukseldikce avantaj diger tarafa donuyor.
Ancak limit ustu kullanimda kucuk ve hafif arac tepkileri sert olsada merkezkac kuvveti ve momentum daha az etkilediği icin toplamasi daha kolay. Ayni fikirdemiyiz bu konuda:)
Ornek veriym hatta fiestada kaydirarak kullanim daha kolayken focus O kadar kolay olmuyor. :)
1. Dediğimde Uzun ve Kısa dingil mesafesinin etki ve tepkileri konusunda anlaştığımıza göre gelelim 2. dediğime..
aks la dingil mesafesi farklı şeyler , karıştırdınız sanırım ?
nerden açtıysam bu konuyu .
1998 Honda S2000 (http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=17033&make=Honda)
Bu adrese bakarsanız Aks mesafesinimi yoksa Dingil Mesafesinimi tartıştığımızı daha iyi görebilirsiniz..
Siz daha okuduğunuzu anlamazkenben sizin neyi tartıştığıunızı gayet iyi anladım, arkadaşlar aks mesafinden bahsetmiş hem fikir olmuşlar, dingil mesafesinde anlaştık demişsiniz.
Dingil ne güzel bi tanım değil mi ?
rebeloghy
11-06-2014, 07:49
Metin amcacım ülkede hızlı araba çok ama aldığı arabayı %70 limitiyle bile kullanacak adam sayısı az. Biz genelde düzde gazlarız , viraj dönen , pilotajı '' makas atmak ve vites atmak , ha bir de el freni çekmek ' ten ilerisinde bilen insan oranı azdır'' , bilip de uygulayabilmiş sayısı daha da azdır..
Hal böyle olunca s2000 ile gazlayabilmek , manuel corvette kullanmak gibidir biraz. Mesela armageddon nickli armağan bey in jetstream corvette i , şimdi kontra vermeyi viraja girişi çıkışı , her vites düşürmede rev match yapmayı bilmeyen adam alsa ; başta kendini biraz tanıyorsa korkar %100 le kullanmaya çalışmaktan. Basamaz öyle. Sonra arkadaş gazı , yolda araba gördün , bayan gördün , asıl gaza şaban der bilinç altı.
Gerisi 2. sayfa işte , burada da allah rahmet eylesin konusu.
Ama şimdi bu senaryodan sonra çıkan sonuç ; ata binen eşşeklerin çokluğu mu olmalı ? Atların b*kluğu mu ? :)
İyi niyetli ve gerçekleri öğrenmek isteyen arkadaşlara cevap vermek zorunda olduğumu hissettim...
Bağdat caddesi ve Kozyatağı ve Pistte başıma gelen olaylardan sonra bu forumda geçen sene bir kaç konuda '' Bu S2000 arabaları niye böyle azıcık gaza bassan kayıyor ve sahipleri niye böyle kullanıyorlar '' diye yazmıştım..
Hemen herkes üstüme çullanmıştı vay sen bize kötü şöför mü diyorsun vay senin bildiğin kadar bizim unuttuğumuz var falan gibi..
Şimdide teknik olarak tartışmak için bu konuyu açtım fakat sizler konuyu tekrar benim üstüme çevirmeye kalkıyorsunuz ya gerçekten ön düzen ve arka düzen geometriği hakkında bilginiz yok tartışamıyorsunuz yada bilginiz var fakat kötü niyetlisiniz teknik bir konuyu dedikodu seviyesine düşürmek ve beni üzmek istiyorsunuz..
İster inanın ister inanmayın ben S2000 hayranıyım derdim sadece gerçeği öğrenmek.. ( Aslında bütün otomobillerin sevdalısıyım ) siz sürat sevenler bunu anlamasanızda..
Geometri konusundaki bilgin ne ki? Pergel kullanmayi biliyorsun sanirim, yukarida bize 3 arabanin dingil mesafesi uzunlugunu falan verip bilimsel aciklama geometri demissin. Hangi geometri? O kadar bilimsel diyordun yazdim acikladim, genisleyince ne olur bir bak dedim, uzunluk fark etmez dedim, hic cevap gelmedi? Bakip teknik olarak tartissaydin madem oyle.
Bu videolardaki kullanımın için seni daha öncede tebrik etmiştim.. Ama en çok sevdiğim Nürnberg pistindeki kullanımın o video bulamadım yoksa onu yayınlardım.. Seni hiç sevmem insanlıktan ve terbiyeden nasibini almamış birisin ama Yiğidi öldürürüm fakat hakkını yemem.. Mükemmel bir pilotajın var..
Tesekkur ederim, ama insanliktan ve terbiyemden nasibimi alip almadigimin kararini verebilecek kisi de sen degilsin. Ayrica yillardir bu forumda kimseyle tartismayan biri benimle niye tartisip kotu davraniyor diye kendine soru sorabilseydin zaten olayi cozecektin.
bu yaşa gelip yarı yaşınızdaki insana bunları derseniz kimin alıp almadığı düşündürücü olur. adamın söylediği şeylere cevap bile vermemişsiniz ama hala sorular soruyosunuz
adam burda bile olayı cosword'a bağladı ya ben bişey demiyorum artık
Bakin arkadas soylemis olayi, ben acikliyorum yaziyorum sonra bana gelen cevap: Lafi uzatmadan S2000 ler mi boyle kullanicilari mi boyle yapiyor? diye alakasiz bir cevap geliyor. Bu bir saygisizliktir.
Daha onceki Istanbul Park konusunda 2:12 mi ne donecegini iddia ettin, fiziksel olarak imkansiz olacagini defalarca anlatmamiza ragmen alakasiz seyler soyleyerek insanlari cildirttin. Yok iste ben yapamam da ustasi yapar, hayir yapamaz o arabayla istersen F1 pilotu ver o sure gelmez dedik yok hayir.. E insanlarinda sabri var, ac bir oku o konu duruyorsa, "siz" diye hitap ederken en son olaylar nereye gelmis usenme git bir bak. Bazen hakaret bile edilse ya niye etti diye bir dusunup bakmak lazim. Benim sabrimi sonuna kadar test edip sonrada laf yiyen birinden ben niye ozur dileyeyim ?
Kivirmada 1 numara… Ben cosworth demedim porsche dedim m3 dedim cosworth demedim.. Konu Cosworth bilgileriyle acilmis, forumdaki bagzi insanlari test etmek icin bunlari yapsaniz daha cok saygi duyacagim ama tamamen amacsiz malesef. Sonra vay efendim Onurcan insanliktan nasibini alamamis, bu forumda haddini fazlasiyla asan senden baska kimseyle bu denli bir tartismaya girmedim.
Gunes G.
11-06-2014, 12:55
Bir aracin yol tutusunu belirleyen faktorlerin ne oldugunu kabaca biliyor olan birinin yol tutus ile ilgili konusmasi kadar anlamsiz birsey yok.
Hayatinda roll center'i trust angle'i duymamis, scrub radius'tan bir haber, kingpin denince penguen cinsi sanacak biriyle yol tutus hakkinda konusacak degiliz bu forumda.
Bilimselmis, ne bilimseli yahu? Daha bilgi yok ortada, bilimsellikten bahsediliyor, trajikomik konular top10 listesine tepeden girer bu konu bu icerikle...
Bir aracin yol tutusunu belirleyen faktorlerin ne oldugunu kabaca biliyor olan birinin yol tutus ile ilgili konusmasi kadar anlamsiz birsey yok.
Hayatinda roll center'i trust angle'i duymamis, scrub radius'tan bir haber, kingpin denince penguen cinsi sanacak biriyle yol tutus hakkinda konusacak degiliz bu forumda.
Bilimselmis, ne bilimseli yahu? Daha bilgi yok ortada, bilimsellikten bahsediliyor, trajikomik konular top10 listesine tepeden girer bu konu bu icerikle...
Kingpin
Marvel Comics'in yarattığı bir çizgi roman karakteridir. Gerçek adı Wilson Fisk'tir. Örümcek Adam (Spider Man), Daredevil, Punisher, gibi birçok ayrı karakterin çizgi roman karelerini süsler. Stan Lee ve John Romita, Sr. tarafından yaratılmıştır. Karşımıza ilk kez Temmuz 1967'de The Amazing Spider-Man'ın 50. sayısında çıkar. Mutlak kötü gösterilir, New York'un bütün pis işlerinin altından adı çıkar. Suç babası olarak bilinir.
Benimle konusmayacaksin yani : (
Gunes G.
11-06-2014, 13:16
Kingpin
Marvel Comics'in yarattığı bir çizgi roman karakteridir. Gerçek adı Wilson Fisk'tir. Örümcek Adam (Spider Man), Daredevil, Punisher, gibi birçok ayrı karakterin çizgi roman karelerini süsler. Stan Lee ve John Romita, Sr. tarafından yaratılmıştır. Karşımıza ilk kez Temmuz 1967'de The Amazing Spider-Man'ın 50. sayısında çıkar. Mutlak kötü gösterilir, New York'un bütün pis işlerinin altından adı çıkar. Suç babası olarak bilinir.
Benimle konusmayacaksin yani : (
Pis troll :)
rebeloghy
11-06-2014, 15:27
Güneş abi , süspansiyon ansiklopedisi tadında bir kitap bulmuştum önceden. Linki ara ara girip okuyorum bir kitabın e-book haliydi. Kitabı biliyorsun diye tahmin ederek sorsam ? Eskiden bir konuda bahsetmiştin gibi hatırladım çünkü
shkodra amca konu düzgün ilerlesin diye baştan yardım ettim uyarı yaptım arkadaşlara ama yine kızıştırdın ortalığı :)
Güneşin ansiklopedi muhabbetini merak ettim :) Linki yolladıktan sonra faydalı bir bilgi ile konumuzu sonlandıracağız. şimdiden duyrulur :)
Gunes G.
11-06-2014, 16:51
Competition Car Suspension: Design, Construction, Tuning » PDF Magazines - Download Free Digital Magazines in PDF Format for iPad, Android Tablets and PC (http://www.pdfmagazines.org/books/30072-competition-car-suspension-design-construction-tuning.html)
Mal burda ama bedava downlaod yok sanirim, bende normal kitap olarak var digital olsa yuklerdik bir yere cekerdi herkez :/
rebeloghy
11-06-2014, 17:04
shkodra amca konu düzgün ilerlesin diye baştan yardım ettim uyarı yaptım arkadaşlara ama yine kızıştırdın ortalığı :)
Güneşin ansiklopedi muhabbetini merak ettim :) Linki yolladıktan sonra faydalı bir bilgi ile konumuzu sonlandıracağız. şimdiden duyrulur :)
Güneş abi değil de başkası bahsetmiş olabilir kitaptan , ben sadece öyle hatırladım yanlış anlaşılma olmasın :o
yokyaw güneş bahsetti foto vs koyduydu hatta bende hatırlıyorum f1pisti veya bi pist konusunda dicekken yazarken aklıma geldi sanırım evonun konusunda bahsetmişti :D yaw güneşte bilgi bitmez adam ayaklıansiklopedi zaten :D
rebeloghy
11-06-2014, 17:21
Meraklisin sanirim suspension geometry'ye, bak bunu okumani tavsiye ederim, harika kitaptir, tum bakis acini degistirir suspension hakkindaki.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/516hAnHnIXL._.jpg (http://www.amazon.co.uk/Competition-Car-Suspension-Design-Construction/dp/185960644X)
buldum sonunda :D
rebeloghy
11-06-2014, 17:28
Evo konunuzdan alıntı yapıyordum ben de tam. Pdf arayışındayım bulabilirsem paylaşırım
Edit : Ofisteki internet trollüyor beni.
http://worldtracker.org/media/library/Engineering/Automotive/Competition%20Car%20Suspension.pdf
rebeloghy
11-06-2014, 17:53
http://worldtracker.org/media/library/Engineering/Automotive/Competition%20Car%20Suspension.pdf
açılsın diye bekliyorum yarım saattir , evde denerim tekrar. Sizde iniyor mu ?
açılsın diye bekliyorum yarım saattir , evde denerim tekrar. Sizde iniyor mu ?
Ben indirdim sorun yok.
http://worldtracker.org/media/library/Engineering/Automotive/Competition%20Car%20Suspension.pdf
Teşekkürler.
45 mb olarak indi. 263 sayfa.
rebeloghy
11-06-2014, 18:07
güzel yanından bakalım konuya , metin amca açtı , benim aklıma kitap geldi , hatırladık bulduk okuyalım :) konu bir yere vardı :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.