PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : DYNO test yardım ?? güç artışi



FaikYILMAZSOY
07-06-2014, 16:44
Arkadaslar hepınıze ıyı forumlar..

konuya hakım olan bılgısı olan arkadasların dusuncelerı ve yorumlarını ıstıyorum kafam karısık cünki


kayserıde yasıyorum ıkı ay önce rover 25 marka aracımı aldım temız kullanılmıs bakılmıs bı araba 7 yıldır kullanan 3. sahıbınden aldım.

Teknık Verileri
Rover 25
1.6 cift egzantırıklı
6300 Rpm de 109 ps
4250 Rpm de 138 Nm güc
sorum su ki ılk aldıgımda aracı ekspertız e soktum dyno testte


6186 Rpm : 94,4 ps

4290 Rpm : 124,8 Nm tork

http://i60.tinypic.com/xc521k.jpg

Rover 25 dyno test 06 ER 134 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=KFNhkdC6DWA)

http://www.youtube.com/watch?v=KFNhkdC6DWA

stock halıyle 40 170 sure aldım 37 sn.



bunun uzerınde 51 mm düz boru ve el yapımı varex egzoz uygulaması yaptım
sonuc 40 170 27 sn ye düştü

orjınal jantlarım agır oldugunu dusundugumden 185/60/15 lantları 15'' spoon 195/50/15 le degiştirdım sifir jant lastık.

süre 2 sn ye yakın daha ıyılestı 26 lerde suan
Rover 25 1.6 40 - 200 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=hfyNe9hvqwY)


http://www.youtube.com/watch?v=hfyNe9hvqwY

uzerıne karbon fıltre uyguladım soguk hava kıtlı ama sure almadım cok dgsecegınıde zaneetmedıgım ıcın kötu yonde etkılemedıgını ıyı bılıyorum olduysa ufak bı artış olmustur

.
herneyse bugun yıne bu speclerde aynı yerde dyno teste soktum sonuc :

6012 Rpm : 99,0 Ps
3867 Rpm : 137,3 Nm Tork.

http://i62.tinypic.com/2mxpylt.jpg

Rakimın etkisiyle gücün düşük cktıgını bılıyorum fakat bu yapılan islemlerle 4 ps ve 15nm tork alınmıs olması normal mi sizce ?en yüksek güç devir olayına takılmıyorum zıra ıkıncı denemede kesıcıye dusene kadar basmasını ıstedım 220 de 4. vıtes bıttı halde kesıcıye dustugunde 205km gösterıyodu monıtor

konu hakkında bılgısı olan ark.lardan yardım ıstıyorum tesekkurler sımdıden

Eyup Duygun
07-06-2014, 16:51
Dostum cıktılarda duzeltme faktoru dıye bır yer var ne ıse yaradıgından anlamam dyno ne marka bılmıyorumda ıkı olcum arasında etkıleyecek bır noktaya benzıyor..

FaikYILMAZSOY
07-06-2014, 17:09
Dostum cıktılarda duzeltme faktoru dıye bır yer var ne ıse yaradıgından anlamam dyno ne marka bılmıyorumda ıkı olcum arasında etkıleyecek bır noktaya benzıyor..

ölcümde yapılan bı yanlışlık mı dıyosunuz yanı hocam :soru:

XSi
13-06-2014, 01:46
dyno merkezinin birinde benim bir denemem oldu, rica ettim hem benzin hem lpg de ölçün diye..

adam benzinde 5500 devire kadar basmış maksimum güç 120 hp, lpgde 4500 devire kadar basmış 100 hp, adamın yorumu "LPG de güç düşer tabi ehee", ama grafikleri karşılaştırınca aynı devirlerde motor gücü birbirine çok yakın ölçülmüş..

sözün özün neyin kafasıysa, adam kafasında belirlediği gücü çıkartmak adına bişiler yaptı saçma salak, ölçüm yapıyorum diye gezindi..

2 gün sonra aynı marka dyno ya sahip, chip tuning işi ile uğraşan bir yerde tekrar ölçüm yaptırdım araba 133 hp olarak ölçüldü..

Sözün özü, test merkezlerinden cacık olmaz benim gözümde :)


düzeltmeler için yorumum:

roller dynolarda tam gaz asılıp yere aktarılan gücü ölçülüyor, gazı bırakıncada yere aktarımdaki kayıp ölçülüyor.. yere aktarılan güç + ölçülen kayıp = motor gücü (+ hava sıcaklık ve basınç düzeltmesi yapıyor sistem otomatik olarak)

ilk ölçüme göre gücün arttığı için (ama kayıp değişmiyor) oranın değişmesi normal..

ercan26esk
20-06-2014, 09:16
bende 1.6 sr motoruma dereceli egzantrik yazılım kutu içi K/N filtre uygulamasından sonra

134 NM torku 168.5 NM çıktı beygir ise 95 den 100 beygiri net gördü

Gko
20-06-2014, 09:46
expertiz merkezlerindeki dynoları dikkate almayın