PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Modern F1 hakkinda ki gorusleriniz ?



Eriador
13-06-2014, 11:32
Sayimiz azda olsa gayet bilgili kisiler var burada.Beyin firtinasi yapalim modern f1 le bir cogumuzun baslangici olan bizi bu spor a bagliyan 90 lari karsilastiralim.

Efsane takimlar Ferrari , McLaren ve Williams'in durumu ? Efsane takimlarin dususu ?
Her ne kadar sevilmesede bence Bernie bi ikon .O olmasa bu sene motorlar v4 tu bu ses skandalini ilk o gormustu v6 ya aldirmasina ragmen durumdan memnun olmadigini belirtiyordu ve hakli cikti yasli kurt.

F1 in eski tadinda olmamasinin sebepi sizce ne ? atis serbest :)

Eriador
13-06-2014, 11:42
Ben kendimce kaba bi giris yapim

Kisisel gorusum kisaca :

Ferrari : Resmen rahat batti. Efsane kadro Italyan milliyetciligine yenik dustu. Schumi - Brawn - Todt 3 lusu yerini italyanlara birakti ( italyan surucu olmadigi icin Kimi getirilmisti )

McLaren : Ron Dennis 2007 de casusluk skandalindan sonra ortaliklardan kaybolduktan sonra takim iyice batirdi , her ne kadar arka planda olsada kontrol onda olsada buyuk patron benim yaklasimi ile tum calisanlara yukardan bakmasi takimda huzursuzluk yarattigi soyleniyor McLaren takimi yaris takimindan cok askeri bir takim gibi duruyor buda insanlarin calisma zevkini kiriyor.

Williams : Takim Newey gidisinden sonra resmen coktu . Frank sayesinde hala hatirlari sayilir ama takim eski gunlerini cok ariyor.

Bu takimlar zamaninda hepsi zirvede tekti , herseye sahipti nasil bu kadar pasif kaliyorlar ilginc.Yonetim fiyaskosunun canli ornekleri.

Ozellikle bu seneki kurallar resmen ureticilerin istedigi kurallardi , adeta kendileri yazmis gibi kurallardi ona ragmen Ferrari nin orta siralarda surunmesi resmen facia.Italyan milliyetciligi biraz sapkayi onune koymali.

Reytinglerin azalmasinda bence gunumuzdeki pilotlarin karizmasininda farki var.

Bir Mclaren taraftari onunde Jenson i gorse yada Hakkinen i tek bi firsatin var hangisinden imza alirsin dese Jenson diyecek biri cikmaz herhalde ( cikarsa gitsin gebersin bosuna oksijen tuketmesin : )

initial-D
13-06-2014, 11:53
90ları seyretmedim,sonradan bulup seyrettiğim güzel yarışlar var

99dan itibaren full sezon seyretmeye başladım,2000lerin başında schuminin domine ettiği zamanlar bile çok zevkliydi ki schumiden de hiç haz etmem:).buttonun şampiyonluğuna kadar giderek kalite düştü,2009dan sonra da her sene daha kötüye gitti,gidiyorda.

gerçek araçlar ve nispeten gerçek yarışlardan, ruhsuz cansız otomobillerden suni yarışlara dönüştü.

açık tekerlek otomobil yarışından çok fabrikada kazanılan aerodinami yarışına dönüştü.sanıyorum her takımın aerodinami departmanı ile görseller hazırlansa çok daha ilgi çekerdi yarışlardan

drs bana çok aptalca geliyor.devir sınırlaması aptalca.1,6 turbo gereksiz.

2 flaplı ön ve tek flaplı arka kanatlar,gövde üstünde downforce üreten herşeyin yasaklanması,yer etkisinin yasaklanması,belli ölçüde difüzöre izin verilmesi,3,0 litrede güç fazla geliyorsa farklı mühendislik sınırlamalarıyla kısıtlama yapılması(devir sınırlama değilde,yakıt veya hava sınırlaması),drs nin yasaklanması,kersin araç geçmek için değil sürekli kullanımı vs gibi şeyler gelmeden de bi *** olmaz f1den.durduk yere saçma sapan kısıtlamalara gitmeden çok da güzeldi f1 2000-2006 arasında

şu saatten sonra yapacakları herşey daha geriye götürür,bi kere bernie nin s.ktrip gitmesi lazım

initial-D
13-06-2014, 11:58
maliyet artıyor diye 2000lerde başladıkları kısıtlamalar yüzünden yeni yeni şeyler yapmaya itmeselerdi takımlar şuankinden çok daha az para harcanırdı bana göre

aerodinamide belli kurallar dahilinde bir noktaya kadar gelinebilirdi,motorlar 1200-1250hpleri geçmezdi,sadece bu gibi alanlarda para harcayacakken, drs,kers,yeni yeni aero çalışmalar,önce 2,4 sonra 1,6tb ile bir dünya para harcattılar f1e

araçlar geçiş yapamıyor dendi,çok ta güzel geçişler ve bileğin hakkıyla geçişler yapılabiliyordu.bazı pistlerde geçişe imkan olmuyorsa o pistlere f1i götürme konusunda daha isteksiz olacaklardı,onun yerine si.kko pistler bulup iyice geçiş yapılmaz hale getirdiler ve çareyi geçiş yapma butonlarında aradılar.

motorlar çok hızlı dendi,hız yüzünden bir sıkıntı yaşanmadı.monza hariç 380leri bile görmeyecektik zaten.zaten lastikler gelişmeden ve dolayısıyla fren gelişmeden daha hızlı değil daha seri olacaktı sadece araçlar.yarış hızı artmış olacaktı.yarış hızını düşürmek f1 e yakışan veya mantığına uyan birşey değil zaten

Eriador
13-06-2014, 11:58
Gecenlerde Briatore cok guzel konustu .

“Ben yeni Formula 1′i sevmiyorum. Bu gerçek Formula 1 değil”

“Gürültü yapmayan motorlar, sahta geçişler ( DRS ) ve yakıt tasarrufu. Bu artık gladyatörlerin sporu değil, muhasebecilerin sporu oldu”

bide salakca asinan lastikler eklenince gercekten hakli adam.

Bernie en son bu turbo motorlarin cok gereksiz son zamanalrda yapilan en buyuk hata oldugunu belirtmisti.Isi pazarlicam dunyaya acilcam diye cok suyunu cikardilar bu bir gercek .

Kahn23
13-06-2014, 12:12
Dediklerinize katılıyorum. 97'den bir fiil izlerim. Sırf askerde iznimi bile İstanbul yarışına göre ayarlamıştım :)

Özellikle Ferrari'nin hegemonyası bittikten sonra F1'in de hayatı bitti bence. Toplasanız kaç tane yarış sayabilirsiniz en basit örneği ile Schumi-Hakkinenin ki gibi! Belki 1 elin parmağını geçmez. Ne güzeldi o pit-lastik savaşları vs.

Harika patron Eddie Jordan'ı bile batırdılar :(
Şunu söyleyebilirim son 3-4 senedir LeMans 24 saat yarışları bile F1'den daha heyecanlı. Özellikle son 2 sene yarışlarını izleyenler hatırlarlar ne kadar çekişmeli geçtiğini..

ufuksaracci
13-06-2014, 12:12
Bence Toyota ve Honda'nın ayrılması büyük kayıp oldu F1 için.

Kurallar çok katılaştı. Defans yaparken tek çizgi değiştirme vb.

Sürücüler yarışmaktan fazla lastik durumu kontrol ediyor.

Benzin alma bence geri gelmeli. Çok güzel seneryolar oluyordu hatırlarsanız. Dolu depoyla başlayanlar vb. Şimdi daha yarış başlamadan tahmini 1 veya 2 pit olacak diye belirtiliyor.

Mesela bir lastik üreticisi daha gelebilir eskiden olduğu gibi.

Kaan'ın dediklerine katılıyorum nerede shumi- hakinen kapışmaları.

Sezon dışı testler de geri gelmeli bence. Neymiş küçük takımlar falan filan. Gördük küçük takımları hala yerlerinde sayıyorlar.

Berkan
13-06-2014, 12:12
Kaan senle yan yana seyretmiyoruz ya ondan tüm sıkıntı :D

kurtlar vadisi gibi oldu kendinden soguttu itinayla valla :mad:

ghibli06
13-06-2014, 22:33
Senna'nın ölümünü izlemiş adamım, anlayın ne kadar moruk olduğumu :D

Bernie son yıllarda olayı sirke çevirdi... benim takımlarım, benim kurallarım, ben ne dersem o olur, seyirci gelsin Bernie Circusu izlesin!

Bernie'nin hatası şu oldu, bir takım öne mi çıktı? onun önünü keseyim heyecan azalmasın! kuralları sık sık değiştireyim ki, sürpriz çok olsun bu da ilgiyi arttırsın... aman Hintlileri Malezyalıları kollayım ki para yağdırsın bana, hatta onların yeteneksiz pilotlarını bile yarıştırayım!

Redbull'u tebrik ediyorum, yıllarca nal topladılar ama hiç bilmedikleri bir spora sıfırdan başladılar, sonra da sonuçlar geldi, redbull çok önemliydi Bernie için, BMW nin ayrılması, Honda'nın bırakması, Jaguar gibi bir markanın debelenmesini hiç önemsemedi... Jordan gibi Stewart gibi F1 e hayatını vermiş kişileri desteklemedi... kim hangi kısımda sivrildiyes onu yasaklayarak aklı sıra adalet dağıttı Bernie...

sonuç?
1600T araçlarla gokart tadınca dünyanın güya en pahalı sporu, WTCC, DTM hatta indy car bile çok daha zevkli hale geldi...

Schumi
13-06-2014, 22:50
“Gürültü yapmayan motorlar, sahta geçişler ( DRS ) ve yakıt tasarrufu. Bu artık gladyatörlerin sporu değil, muhasebecilerin sporu oldu”

Özet budur.

Mutu
13-06-2014, 22:55
Dizele de geçsinler, en çok ekonomi yapan geçsin. :D

onursumer
13-06-2014, 23:05
en son nezaman takip ettiğimi bile hatırlamıyorum ciddi anlamda soğuttular heyecan falan hiçbirşey kalmadı

yapılan birçok değişiklik hep ticariydi bu nedenle tum güzelliği gitti f1 in

Karakuş
13-06-2014, 23:14
Yaşım daha küçük olmasına rağmen, tam bir motorsporları tutkunu-meraklısı olarak 2000'li yıllarından beri f1-Wrc ikilisini takip ederdim. Ta ki 2011 yılına kadar. Gerçekten artık bir saçmalık oldu. Yarışlar heyecansız, mücadele yok. Bu sezon başı başlayan Hamilton-Rosberg çekişmesi biraz ümitlendirdi ama arabalar, kurallar engelliyor her heyecanı. Tamam eski yıllarda ki gibi pilotlar ölmesin, zarar görmesin ama bir çekişme de olsun. Wrc desen ayrı yine bir Fransız domine etti piyasayı. İşin latifesi; eski PC-ps3 oyunları bile yok:) nerde o efsanevi ColinMcrae ralli oyunları:)

batu35
14-06-2014, 09:13
Yaşım daha küçük olmasına rağmen, tam bir motorsporları tutkunu-meraklısı olarak 2000'li yıllarından beri f1-Wrc ikilisini takip ederdim. Ta ki 2011 yılına kadar. Gerçekten artık bir saçmalık oldu. Yarışlar heyecansız, mücadele yok. Bu sezon başı başlayan Hamilton-Rosberg çekişmesi biraz ümitlendirdi ama arabalar, kurallar engelliyor her heyecanı. Tamam eski yıllarda ki gibi pilotlar ölmesin, zarar görmesin ama bir çekişme de olsun. Wrc desen ayrı yine bir Fransız domine etti piyasayı. İşin latifesi; eski PC-ps3 oyunları bile yok:) nerde o efsanevi ColinMcrae ralli oyunları:)

aynı düşüncelerimi paylaşmışsınız :icon_tup:

vectraumt
14-06-2014, 11:08
gelecek seneye 4 silindir dizel 1.3 motora geçiş yapılacakmış :D şaka bi yana harbi saçmalık oldu bu f1 ya şimdi kim hangi takımda hangi takımlar var çoğu kişi bilmiyor izlenmiyor eski zevki yok 50 60 tur bunu izlemek yerine 200 300 tur nascar izlerim daha zevkli

overblack
14-06-2014, 15:33
eskiden insan hayatı kıymetli değildi.

McKrop
14-06-2014, 15:52
En son CNNTürk'e kadar jacques villeneuve ün williams zamanından takuma sato nun bar honda zamanına fernando alonso nun ferrari zamanına kadar izledim. Tracking controlün kapatıldığı sene benim için her şey bitti aslında sonra DRS falan nedir diye internette araştırdım açıp bakmadım bile. Aslında istanbul park kapatıldığı zaman hevesim kırıldı diyebilirim. Şimdilerde bir yanlışlık olurda denk gelirse Monaco grand prixin izliyorum sadece :)

Tam da şuan lemans 24saat yarışlarını izliyorum eurosport canlı veriyor her zamanki gibi. Toyota hybrid araçla çıkmış merakla takip ediyorum.

Canselmo
14-06-2014, 16:30
Bunlar hep küresel ısınma, yesıl cevrecılık..

Kahn23
14-06-2014, 17:23
Kaan senle yan yana seyretmiyoruz ya ondan tüm sıkıntı :D

kurtlar vadisi gibi oldu kendinden soguttu itinayla valla :mad:

İzleyelim kardeşim bigün zevksiz yarışı :)

cemsultan
14-06-2014, 17:58
İyiki zamanında İstanbulpark'a gidip V10'ların sesini duymuşum, şimdikilerin sesi 1.5dci gibi.

Eriador
18-06-2014, 23:08
Benzin alma bence geri gelmeli. Çok güzel seneryolar oluyordu hatırlarsanız. Dolu depoyla başlayanlar vb. Şimdi daha yarış başlamadan tahmini 1 veya 2 pit olacak diye belirtiliyor.



Kesinlikle . yakit stratejisi hesaplamak inanilmaz zevkliydi.

ghibli06
18-06-2014, 23:14
Kesinlikle . yakit stratejisi hesaplamak inanilmaz zevkliydi.

diyorum ya, bu tamamen Bernie'nin kendi sirki oldu... o haftasonu arabasını iyi hissetmeyen kendini riske atıp ya çok az benzinle çıkıp 8-10 turda geçebileceği araçları geçip sıralamasını yükselttikten sonra pite girerdi ya da tam tersi, tek pitstop ve sanki aya gidecek yakıtı almış gibi ağır ama vakit kaybetmeden gidenler... off offf, nerde şimdi o günler, bence elektrikli yapsınlar bu sporu da en azından bir amaca hizmet etsin!

Eriador
09-07-2014, 10:17
Bernie nin payi yok degil ama tum sacma kurallarin ana mimari eski baskan Max Mosley dir.Hatta en son TEK motor ! olucak diye zirvalamisti .

En cok anlamakta zorlandigim bu kadar milyonlarca dolarin dondugu sektorda benzin pompalari nerenize batti ? Ne kadar tasima maliyeti var da kaldirdiniz tum strateji savaslarinin icine ettiniz ...

akay
10-08-2014, 19:20
artık 3 litreye dönmek imkansız. o yüzden bari benzin ikmalini geri getirin ve 3 lastik tedarikçisi olsun. heyecan az da olsa geri gelir..