Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : e36 hakkında bilgi



despe
17-06-2014, 17:16
selam arkadaşlar, aklımda e36 almak var ama hiç tecrübe etmediğim araç kendisi

3,18 veya 3,20 düşünüyorum coupe. niyet yanlayıp gazlamak değil esnaf esnaf takılmak sadece bunu göz önünde bulunduralım, arada bir şeytana uyarız tabi :D

kronik arızaları nelerdir başımıza iş alır mıyız, motor konusunda sıkıntı çeker miyiz, yedek parçası boldur zanendersem.

94 ve sonrası zincirliymiş zannedersem, kayışlı olanlar tavsiye edilmezmi vs vs. bilgiler lazım arkadaşlar. kullanıcılardan gelen yorumlar daha önemli benim için.

varsa bildiğiniz e36 3,18 veya 3,20 onlarada bakabilirim.

teşekkürler.

cosekar
17-06-2014, 17:24
4 silindirli 36-46-92 kasa tavsiye etmem, minimum 320 olsun, imkan varsa 25 tadından yenmez...

driftboy
17-06-2014, 17:30
abi gecen dedigim gibi, 96 üzeri al, dijital klima sunroof olsun. Yıkık e36 ev yıkar saç baş yoldurur. Temizinin verdiği keyif pahabiçilemez. Motorda sorun cıkaracak pek bişey yok. Genelde Akısmetre sorun olur cevremde genelde herkeste oldu oda kolay bişey. Yedek parçası var ama cok pahalıda degil ama ucuzda degil tabi. Ve 20 den asagı alma. Ben sana bikaç araba ayıklayayım gel feyse :D

despe
17-06-2014, 17:39
Sen ayikla face e at kam bakan ben bi :D

01ASU
17-06-2014, 19:36
e36 da 20 motordan aşasına binmeyin 94 öncesininde + ları var sonrasınında parçaları çok çok uygun öyle yüksek bi fiyatlı parçası yok tüm çıkma parçaları her yerde var bende yaklaşık 5 araç var yeni dağıttığım mesela :)

LnchCntrl
17-06-2014, 19:59
Hiç uzun vade kullanmadım, kullanan arkadaşlardan edindiğim bilgilere göre akışmetre mutlak arıza veriyor. Denildiği gibi zaten kolayca çözülüyor.

Onun dışında 320 düşünülmeli ilerde stroker vs. istendiğinde önü açık. Kolayca 328 ' e çevirebilirsin.

Ayrıca sunroof - coupe - m contour üçgeniyle gözümde efsane oluyor.

*AddO*
17-06-2014, 20:10
91 modeller vanossuz, 92 den itibaren tek vanoslu motorlar var. 96 dan itibaren ise hem tek hemde çift vanos motorlar üretildi.
Tavsiyem tek vanos olurdu. Hem arıza durumunda masraf ikiye katlanmaz.
Komple vanos setleri ise Ebay'de var, yaklaşık 300-400 tl ye geliyor tanesi aparatlarıyla beraber.
başkada motorda masraf açacak birşey yok tahminimce.
Vanos problemleri genelde içindeki rulmandan kaynaklanıyor, motor çalışırken şıkır şıkır ses yapıyor eğer sorun varsa. Onun dışında muhtelif yerlerdeki contalar eskidiği için sorun oluyor.
Vanos sisteminde elektronik olarak step motor var, onda problem olursa, şıkırtı sesi gelmeden arabanın yürümesi 1.6 seviyesinde olabilir.
Aklıma gelenler bunlar. :)

ulasoztas1
17-06-2014, 20:32
e36 da edindiğim ve gözlemlediğim sorunlar; akışmetre, kapı fitilleri ve kalorifer musluğu. Hepsininde çözümü var yok değil biraz masrafla hallolur. 318İs im var beni tatmin ediyor ama imkan varsa tabikide 320den aşağı olmamasını tercih edin. Sunroof, Recaro koltuk ve Asc olması benim için e36da kriterdir, sizde kendinizce ne kadar temiz ve özelliklisini bulursanız o kadar keyif alırsınız.

cgty06
17-06-2014, 20:51
91 modeller vanossuz, 92 den itibaren tek vanoslu motorlar var. 96 dan itibaren ise hem tek hemde çift vanos motorlar üretildi.
Tavsiyem tek vanos olurdu. Hem arıza durumunda masraf ikiye katlanmaz.
Komple vanos setleri ise Ebay'de var, yaklaşık 300-400 tl ye geliyor tanesi aparatlarıyla beraber.
başkada motorda masraf açacak birşey yok tahminimce.
Vanos problemleri genelde içindeki rulmandan kaynaklanıyor, motor çalışırken şıkır şıkır ses yapıyor eğer sorun varsa. Onun dışında muhtelif yerlerdeki contalar eskidiği için sorun oluyor.
Vanos sisteminde elektronik olarak step motor var, onda problem olursa, şıkırtı sesi gelmeden arabanın yürümesi 1.6 seviyesinde olabilir.
Aklıma gelenler bunlar. :)

e36 için Vanoslu motorlar benim bildiğim 93'te başladı. Ayrıca hiç bi e36 da çift vanoslu motor(M54) yoktur.

*AddO*
17-06-2014, 20:56
Yok 92 den başlıyor.
Kasadan değilde motordan bahsetmiştim orda. Konu dışı olmuş, Yanlış anlaşılmış.

Zorbey
17-06-2014, 21:05
e36 için Vanoslu motorlar benim bildiğim 93'te başladı. Ayrıca hiç bi e36 da çift vanoslu motor(M54) yoktur.

95 sonrası çift vanos diye biliyorum

*AddO*
17-06-2014, 21:08
:D
(onkrktr)

despe
17-06-2014, 21:17
Ozaman min 94 model 3.20 dusunmem gerek herhalde. Benim içinde içinin temiz olması önemli dışı bi şekilde adam olur

ygtkrmdnz
17-06-2014, 21:18
4 silindirli bmw almayin en azindan gitmesede sesi yetiyor :)

Kadyr
17-06-2014, 21:24
E36 temiz bmw bulmak olum gibi bisi sanirim ilanlara bakiyorum hep cani cikmis araclar

RafetAraç
17-06-2014, 23:57
ölüm değil aslında :) benim aracım satılık ilgilenirseniz

hakan_41
18-06-2014, 01:35
ben daha e30 alamadan, e36 lara umutsuz vaka gözüyle bakılmaya başlandı ( düşük model makul fiyatlı olanlardan bahsediyorum ), sonumuz hayrolsun :)

OronteS
18-06-2014, 08:35
bi alırken sevinirsin bide satarken :)

1.8 turbo
18-06-2014, 09:20
yanlıs anlasılmasında bılende bılmeyende hayatında hıc e36 yla ugrasmamıs olanda yorum yapmıs.
satarken sevınırsın ne demek mesela. cöp araba alırsan tabı satarken sevınırsın. her araba ıcın gecerlı bu. e30 ve e36 bmw nın surus zevkı veren makınalarındandır. tavsıye ederım e36 ya bınmedım dememek ıcın bıle alınır. duzgun, bmw den anlayan bırınden alınan araba belkı 3-5 fazla olur ama keyıf verır,

parcası asırı pahalı degıl.kronık cok buyuk sorunları yok.ben 25,28 tavsıye ederım. aksı,saftı,sanzumanı, aktarması,frenlerı daha saglam. 20 den 25 e 28e hatta 30 a cevrılebılır fakat tam anlamıyla cevırmek cıddı malıyet.

uzun zamandır e36 kullanıyorum cok ıyı tanıdıgım bır araba. sadece bınıp gezmıyorum arastırıyorum, kendım söküp takıyorum tamır edıyorum vs. kım ne derse desın e36 10 sene daha modası gecmıycek keyıflı bır araba.

efef
18-06-2014, 10:04
yanlıs anlasılmasında bılende bılmeyende hayatında hıc e36 yla ugrasmamıs olanda yorum yapmıs.
satarken sevınırsın ne demek mesela. cöp araba alırsan tabı satarken sevınırsın. her araba ıcın gecerlı bu. e30 ve e36 bmw nın surus zevkı veren makınalarındandır. tavsıye ederım e36 ya bınmedım dememek ıcın bıle alınır. duzgun, bmw den anlayan bırınden alınan araba belkı 3-5 fazla olur ama keyıf verır,

parcası asırı pahalı degıl.kronık cok buyuk sorunları yok.ben 25,28 tavsıye ederım. aksı,saftı,sanzumanı, aktarması,frenlerı daha saglam. 20 den 25 e 28e hatta 30 a cevrılebılır fakat tam anlamıyla cevırmek cıddı malıyet.

uzun zamandır e36 kullanıyorum cok ıyı tanıdıgım bır araba. sadece bınıp gezmıyorum arastırıyorum, kendım söküp takıyorum tamır edıyorum vs. kım ne derse desın e36 10 sene daha modası gecmıycek keyıflı bır araba.

abi çok doğru konuşmuş babamda 6 senedir aynı araba var başka hiç bi arabaya binemiyor şimdi bile çok güzel paralar verilmesine karşı satmıyor e36 ayrı bi dünya temizini alırsan seni kral yapar ama ucuza alayım karla satarım diosan araba fiyatı kadar harcayıp doğru düzgün birşey elde edemeyenler var.

320 318 felan düşünmeyin direk 325 alın sonra zaten başka arabaya binemezsiniz :)

RafetAraç
18-06-2014, 11:00
ölüm değil aslında :) benim aracım satılık ilgilenirseniz

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-orjinal-degisensiz-bmw-320i-tertemiz-163873961/detay/)

driftboy
18-06-2014, 12:22
ateş ettim sana feysden :D

MARJINAL_SUFI
18-06-2014, 13:51
e36.. :)
yıllardır e36 ya biniyorum.. 5 tane e36 ım oldu başka aracada binmem dünyalar benim olsa..
evvela karoserden başlayalım ;
köşeli hatları, çita yı andıran bakışları, yan profilden görünüşü, zamanının çok ötesinde olan tasarımı ile ; zevkler ve renkler tartışılmaz klişesinin marjlarını zorlamış, kitlesel beğeniye mazhar olmuş bir araçtır kendileri..
iç mekan 18 tuş obc, davul ismiyle anılan direksiyon vb özelliklerle çok şık diye nitelendirilemesede kesinlikle kendine münhasır, sıradışı görünüme sahiptir..
içiyle dışıyla ruhu olan derler ya öyle bir araçtır..
gelelim zaman itibari ile handikaplarına ;
cam fitilleri, cam kriko klipsleri, ayakları, ( cam krikoları motorları evladiyeliktir desem yeridir ama ), kapı döşeme klipsleri, ön göğüs altı kapakları, torpido kapağı, orta havalandırma ızgarası bunlar iç mekandaki hassas parçalar.. genelinin bu parçaları sıkıntılıdır.. :)
kalorifer kazanları muslukları ön göğüsün ardında bulunur söktürüp yaptırmak motor indirmeye yakın bir müşküliyet e sebep olur..
direksiyon power ları genelinin bozuktur..
ön takımları hassastır derler bana göre değildir lemförder kullanırsanız ne kadar dayanıklı bir öntakımı olduğuna e36 nın şaşırırsınız..
6 silindirli motorlar tercih edilmelidir..
lakin burada şöyle bir sıkıntı meydana çıkıyor;
94 ve öncesi modellerin 6 silindirli motorları m50 kodludur.. hemen herkesin bildiği üzre döküm bloktur..
bana göre taş gibi motordur..
95 ve daha yeni modellerdeki motor kod ismi m52 dir.. alüminyum blok a sahiptir.. sesi bir tık daha tiz çıkar m50 den..
motorlar arasındaki asıl fark herkesin dile getirdiği gibi; alüminyum blokun hassasiyeti zayıflığı değildir ( belki hararet esnasında küçük bir fark olabilir ) asıl sebep ; m52 motorun silindir gömleklerinde kullanılan nikasil malzemedir..
kullanım amacı nikel karışımlı çeliğin sürtünmeye çok daha dayanıklı olması hasebiyledir.. ancak doğu avrupa ülkelerindeki yüksek sülfür oranlı benzin nikasil gömleği eritmiştir..
m52 lerin handikapı budur..
bu yüzden m52 lerin çoğu duman atar aşırı yağ eksiltir.. rektefiyede çelik gömlek çakılır buda aşılır..

e36 fena yol tutmaz.. yüksek hızlarda otoban sürüşlerinde.. uzun virajlarda ciddi ciddi iyi yol tutar..
hızlanması vasattır.. lakin 5. vitesine inanamazsınız .. 1 oranlı son vites, kısa son dişli oranı ile yokuş yukarı bile kesiciye giriverir zorlanmadan..
ülkemiz şartlaında temizini bulmak zordur..
en temizine bile 6-7 bin tl harcamış birisi olarak kelam ediyorum..
şimdilik bu kadar .. arzu edilirse e36 ya dair 23 e 25 e 28 e dair herşeyi yazarımm..
sağlıcakla..

Sinan
18-06-2014, 16:14
öncelikle alacagın 36 kasada mutlaka ve mutlaka sanroof olmalı. hatta şart. yoksa satman cok zor. 3.18is yada 3.20 den başlayabilirsin.

uniquel
18-06-2014, 16:50
Sunroof sartı kosanlar ıcın soyluyorum.
Sunroofsuz E36 coupeye bınıyorum ve neredeyse haftada bır teklıf gelıyor aracıma, satılık olmamasına ragmen... Temız E36, boslar bosu bıle olsa satılır.

Amacınız eger aracı yormadan sakın sakın kullanmaksa, 20,25,28 farketmez.. fazla kurcalanmamıs arac bulmaya calısın.

Donanıma asla takılmayın. Herseyı ıstedıgınız gıbı eklıyebılırsınız zaman ıcerısınde. Zaten E36yı keyıflı hale getıren de bu, yap boz gıbıdır.

Kronık bır sorunu yoktur, sadece zaman zaman arıza veren parcaları vardır.

Eger lpg varsa oldukca sık akısmetre arızası verebılır.
Kalorıfer muslugu bozulur, 150-200tlye halledılır.
Coupelerın kapı ve cam ayarları hassastır.
Doseme klıpslerı orjınal degılse ve ısı bılmeyenler tarafından sokulup takılırsa kırılır ve oturmaz.
Yag kacakları muhakkak olacaktır. Kacakları kestıkten sonra sacma sapan sekılde aracı zorlamazsanız sıkıntı cıkmaz.
Dıreksıyon pompası ses yapar. Orjınalı 470tl gıbı bı rakam.
Stop lambalarının ıclerı curur zamanla.
Kafa ayarı onemlıdır. Kaput-bıyık sacı-far-tampon ılıskısı kafayı yedırtebılır:)

valkea
18-06-2014, 17:05
Birebir kullanıcılarından alınan çok faydalı bilgiler bunlar benim gibi kafasında soru işareti olanlar için.

despe
18-06-2014, 17:25
yorumlar için teşekkürler arkadaşlar.

ghibli06
18-06-2014, 20:33
yanlıs anlasılmasında bılende bılmeyende hayatında hıc e36 yla ugrasmamıs olanda yorum yapmıs.
satarken sevınırsın ne demek mesela. cöp araba alırsan tabı satarken sevınırsın. her araba ıcın gecerlı bu. e30 ve e36 bmw nın surus zevkı veren makınalarındandır. tavsıye ederım e36 ya bınmedım dememek ıcın bıle alınır. duzgun, bmw den anlayan bırınden alınan araba belkı 3-5 fazla olur ama keyıf verır,

parcası asırı pahalı degıl.kronık cok buyuk sorunları yok.ben 25,28 tavsıye ederım. aksı,saftı,sanzumanı, aktarması,frenlerı daha saglam. 20 den 25 e 28e hatta 30 a cevrılebılır fakat tam anlamıyla cevırmek cıddı malıyet.

uzun zamandır e36 kullanıyorum cok ıyı tanıdıgım bır araba. sadece bınıp gezmıyorum arastırıyorum, kendım söküp takıyorum tamır edıyorum vs. kım ne derse desın e36 10 sene daha modası gecmıycek keyıflı bır araba.

Capondan şaşmamak lazım!

tunch
18-06-2014, 21:28
esnafligida goz onunde bulundurursun 318is fazlasiyla memnun edecektir..96 sonrasi alirsan kozmetigi az daha canli olur , tavani sarkar torpidosu duser , fren musuru arizalanir bolca , akismetre de can alici bir noktasi..benden bu kadar ..