Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : F1 Lastik ve Cadde Lastik Farkı



shkodra
17-06-2014, 21:27
Arkadaşlar hepimiz ( en azından ben ) en iyi yol tutuşu sağlamak için mümkün olan en geniş yüzey ve en dar yanak ölçüleri olan lastiği seçiyoruz..

Fakat Formula 1 lastik ölçüleri en geniş yanak doğru fakat en dar yanak ölçüsü değil aksine bayağı geniş yanak ölçüleri var.

Sonuç olarak hangisi doğru
F1 Geniş Yanaklı Lastik..
Cadde Dar yanaklı Lastik..

İlginize ve bilginize şimdiden teşekkürler..

TünayK
17-06-2014, 21:34
onu bunu bilmem formula1 lastiği dedin mi petlastan şaşmam. monzada 435 tur attım bana mısın demedi! sana mısın dedi... bende ona sen kimsin la dedim. bir tartışma çıktı aramızda aldım arap sabununu nasıl parlatıyorum bunu. cıyır cıyır oldu sonunda. tamam abi bende bu kadar dedi pes etti.

hayırlısıyla benim kafa going to go...

Sert@ç
17-06-2014, 21:42
@k reis bi gun anlat sana bu neyin kafasi ?

Bluefish
17-06-2014, 22:34
onu bunu bilmem formula1 lastiği dedin mi petlastan şaşmam. monzada 435 tur attım bana mısın demedi! sana mısın dedi... bende ona sen kimsin la dedim. bir tartışma çıktı aramızda aldım arap sabununu nasıl parlatıyorum bunu. cıyır cıyır oldu sonunda. tamam abi bende bu kadar dedi pes etti.

hayırlısıyla benim kafa going to go...

Iyiymiş bu, Arapa dayanamaz yerli ya.

kickbuttowski
18-06-2014, 00:22
Arkadaşlar hepimiz ( en azından ben ) en iyi yol tutuşu sağlamak için mümkün olan en geniş yüzey ve en dar yanak ölçüleri olan lastiği seçiyoruz..

Fakat Formula 1 lastik ölçüleri en geniş yanak doğru fakat en dar yanak ölçüsü değil aksine bayağı geniş yanak ölçüleri var.

Sonuç olarak hangisi doğru
F1 Geniş Yanaklı Lastik..
Cadde Dar yanaklı Lastik..

İlginize ve bilginize şimdiden teşekkürler..

Geniş tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutuş sağlamaz lastik profil ölçüsüne göre bazen aksi mümkündür.
Lastiklerin dar yanaklı olması da ısıyla ilgilidir. Lastik profili inceldikce lastik ısısını kontrol altında tutmak kolaylaşır.

Lastik seçimi konusunda hesaba katılması gereken bir çok değişken var. Eğer bir cevaba ulaşmaya çalışıyorsanız sordugunuz soruyu tekrar gözden geçirin.

initial-D
18-06-2014, 00:22
süspansiyonun yükünü azaltmak için o yanaklar kocaman.

siz ona değilde btcc-wtcc tarzı binek otomobil yarışlarına bakın geniş taban dar yanak olduğunu görürsünüz

kickbuttowski
18-06-2014, 00:24
süspansiyonun yükünü azaltmak için o yanaklar kocaman.

siz ona değilde btcc-wtcc tarzı binek otomobil yarışlarına bakın geniş taban dar yanak olduğunu görürsünüz

+

Ayrıca f1 araçlarında side rolling diye bir sorun yok. Hem ağırlık hem de down force farkı var.

16EC813
18-06-2014, 00:24
darolan bence enmakbulüdür... :D

RafetAraç
18-06-2014, 00:28
darolan bence enmakbulüdür... :D

inceee :D:D:D:D:D:D

ahmet3425
18-06-2014, 00:41
darolan bence enmakbulüdür... :D

Herzaman degil hocam :) :)

shkodra
18-06-2014, 09:16
http://i57.tinypic.com/mjbz3n.jpg

F1 Lastik ölçüleri:
Ön: Sırt: 305 - 335 aralığında
Arka: Sırt: 365 - 385 aralığında
Jant: 26 inç

Bu geniş yanak ölçüsü ile yol tutuşu nasıl bu kadar mükemmel olabiliyor.. Bir yerde bir hesap hatası var ama nerde..

KOSEREN
18-06-2014, 09:19
Dar iyidir iyi :D

ceyhun737
18-06-2014, 09:49
http://i57.tinypic.com/mjbz3n.jpg

F1 Lastik ölçüleri:
Ön: Sırt: 305 - 335 aralığında
Arka: Sırt: 365 - 385 aralığında
Jant: 26 inç

Bu geniş yanak ölçüsü ile yol tutuşu nasıl bu kadar mükemmel olabiliyor.. Bir yerde bir hesap hatası var ama nerde..

Hesap hatası sizde:)

shkodra
18-06-2014, 09:55
http://i62.tinypic.com/f2itcl.jpg

Btcc veya Wtcc lastikleri dar yanaklı oluyor. Tabi bizlerde daha iyi yol tutuşu için bunun doğru olduğunu düşündüğümüz için bu dar yanaklı lastikleri tercih ediyoruz..

Peki F1 neden dar yanaklı lastikleri tercih etmiyor aksine bize göre yol tutuşu zayıflatığını düşündüğümüz geniş yanaklı lastikleri tercih ediyor..

Yogi
18-06-2014, 09:55
bu jantın 26 inç olması ımkansız bence

Mr.K
18-06-2014, 10:07
http://i62.tinypic.com/f2itcl.jpg

Btcc veya Wtcc lastikleri dar yanaklı oluyor. Tabi bizlerde daha iyi yol tutuşu için bunun doğru olduğunu düşündüğümüz için bu dar yanaklı lastikleri tercih ediyoruz..

Peki F1 neden dar yanaklı lastikleri tercih etmiyor aksine bize göre yol tutuşu zayıflatığını düşündüğümüz geniş yanaklı lastikleri tercih ediyor..

bence siz herhangi bir f1team'e mail atın

beyler bakın olmuyo böyle yanlış biliyosunuz.wtcc olsun roll yapanlar olsun benim gibi pist döenenler olsun biz hep ince yanak kullanıyoruz
bu nedir şimdi 26" jant diyonuz max 18" jant takıyosunuz birde o yanaklar yakışıyo mu hiç tarzında.

kesin cevap verirler. :icon_wack

Berkan
18-06-2014, 10:35
süspansiyonun yükünü azaltmak için o yanaklar kocaman.

siz ona değilde btcc-wtcc tarzı binek otomobil yarışlarına bakın geniş taban dar yanak olduğunu görürsünüz


http://i62.tinypic.com/f2itcl.jpg

Btcc veya Wtcc lastikleri dar yanaklı oluyor. Tabi bizlerde daha iyi yol tutuşu için bunun doğru olduğunu düşündüğümüz için bu dar yanaklı lastikleri tercih ediyoruz..

Peki F1 neden dar yanaklı lastikleri tercih etmiyor aksine bize göre yol tutuşu zayıflatığını düşündüğümüz geniş yanaklı lastikleri tercih ediyor..

cevap zaten verilmiş

ayrıca jantlarda 13 inchmiş

benzer konular

http://www.f1fanatic.co.uk/2013/09/27/should-f1-switch-to-18-inch-wheel-rims/

http://www.f1fanatic.co.uk/2010/04/07/why-low-profile-tyres-make-sense-for-f1/

initial-D
18-06-2014, 11:17
f1 jantları bayadır 13 inç yahu

hesap hatası yok,üretilen hayvani downforce altında dar yanaklar ezilmesin diye yanaklar yüksek oluyor.ama yol otomobilinde 205 tabana 45 değilde 65 yanak takmış gibi bir etki yaratmıyor.zaten bizin yolda kullandığımız 205 lastikteki 45 yanaktan daha serttir f1 yanakları

diğer sebebide deiğim gibi süspansiyonun yükünü azaltıp işin bir kısmını lastiklere yaptırmak.daha doğrusu lastikler zaten bu esnekliği gösterecekken süspansiyonun oynadığı aralığı azaltıp aracı yolda daha stabil tutabilmek
----------
hesap hatası şu,yol otomobilinin f1 otomobili kadar downforce üretmemesi.yada open wheel serilerdeki kadar downforcun yarış otomobillerince üretilememesi.

hatta indy car gibi downforcea ihtiyaç duymayan serilerde de yanaklar f1 kadar yüksek olmaz

anlaşılmayacak bişey yok aslında aracın teknik yapısı ve hizmet ettiği amaca göre şekillenen birşey

shkodra
18-06-2014, 11:44
Detaylı anlatınca şimdi daha iyi anladım.. Yani diyorsunuzki aşağı doğru yapılan baskıyı karşılasın ve süspansiyondaki sertliğin karşılığındaki olması gereken yumuşaklığı sağlasın diye geniş yanak kullanılıyor..

Teşekkür ederim..

Jant Ölçüsü : 13 inç x2.54 : 330mm
F1 Lastik Ölçüsü : 29 inç x 2.54 : 660mm
Aradaki Fark : 330mm / 2 : 165mm
Yanak Ölçüsü : 165mm

bason
18-06-2014, 11:59
Bir nevi süspansiyona yardımcı oluyor F1 latiklerinde ki yanaklar. Ayrıca hamurlar ve kullanılan teknoloji çok farklı. Günlük kullanılan araçlarda ki hamurlardan yola çıkılırsa bir sonuca ulaşmak imkansız.

s2k
18-06-2014, 12:01
onu bunu bilmem formula1 lastiği dedin mi petlastan şaşmam. monzada 435 tur attım bana mısın demedi! sana mısın dedi... bende ona sen kimsin la dedim. bir tartışma çıktı aramızda aldım arap sabununu nasıl parlatıyorum bunu. cıyır cıyır oldu sonunda. tamam abi bende bu kadar dedi pes etti.

hayırlısıyla benim kafa going to go...

ahahahahahaha ya müsadenle allah belanı versin demek istiyorum :hoo::hoo::hoo: