Orijinalini görmek için tıklayınız : Ford neden b sınıfı hot-hatch getirmiyor ?
Merhaba arkadaşlar özellikle son yıllarda iyici dikkatimi çekmeye başladı.
Örnek verecek olursak mk6 (2002-2008) kasalarda ülkemize çok az sayıda Fiesta ST giriş yapmış 30 ad falan büyük çoğunluğu zaten cup yarışlarında yada rallilerde kullanılmış ve piyasada benim bildiğim 10 ad yok belkide dolayısıyla almaya kalksanız 1-2 tane falan anca denk getirirsiniz.
Şimdi o yıllarda tutulmama sebebinine mantık yürütürsek 2 litre ve vergiden dolayı diyelim. Peki şimdiki model 1.6 turbo ecoboost diye çok yeni bir teknoloji ve segmentindeki rakipleri kadar iddialı ve güçlü bir motor 182 hp.
Kafamdaki soru WV gti ını seat cupra sını peynir ekmek gibi satarken ford fiesta st yi neden getirmez ?
Çoğu kişi belki talep yok falan diyecek ama adamlar dizel modellerin bile tek kapısını getirmez oldular mesela,anlam veremiyorum..Getirseler belki ben bile düşünücem almayı..
Bunun muhakemesini yapalım istedim, ford a sorsam kimse dönüş yapmaz,bi kaybol ne diyor bu manyak derler :)
Sizce neden getirmiyorlar ?
cevap sorunun içinde olmuş aslında. Önümüzdeki yıllarda 1,6 olarak mutlaka gelecektir zaten.
Aynı durum focus ST içinde geçerli 2.2 olduğu için TR deki vergi sisteminden dolayı tercih edilmesine imkan ihtimal yok o rakiplerin içinden.
Parayi onlerine koyun her turlu getirirler
Ama sacma sapan rakama gelir
Bide 1.6 ecoboost daha mi iyi 1.4 tsi motordan ?
başka bir forumda denk gelmiştim:
geçen ay fiesta st için özel sipariş isteğimi belirttim ..kimlik bilgilerimle talebimi aldılar ve otokoç merkeze yollandığını,değerlendirmenin uzun süreceğini söylediler..3 hafta sonra cevap geldi: bu araç için özel sipariş alamıyorlarmış..sebep olarak da resmi ithal edilmeyen farklı bir araç olduğundan buna garanti ve servis vermeleri imkansızmış
keşke gelse...
bir çok marka gibi adamların tek hedefi özellikle de filolara ve şirketlere dizel fiesta dizel focus satmak gerisi umurlarında değil
cevap sorunun içinde olmuş aslında. Önümüzdeki yıllarda 1,6 olarak mutlaka gelecektir zaten.
Aynı durum focus ST içinde geçerli 2.2 olduğu için TR deki vergi sisteminden dolayı tercih edilmesine imkan ihtimal yok o rakiplerin içinden.
1.6 olarak 1 senedir var zaten ama yine gelmedi, kasanın yüzü eskidikten sonra gelmesininde pek bi anlamı kalmazki zaten önemli olan dünyada aynı anda çıkması zaten, diğer çoğu rakiplerinde olduğu gibi.
Hot-Hatch araçların ülkemize gelmemesinin genel nedeni bence vergilendirme.
Bir de mesela Murat Abi Megane Trophy soruyor Renault'a, adamların bilgisi yok getirip getirememe konusunda.
Yeni fiesta st dergilerde cok ovulen bir otomobil. Ozellikle car ve autocar yazilarini okumustum.
Ayrica manuel olmasi da dsg arizalarindan cekinenler icin onemli bir avantaj, fakat ford malesef getirmiyor. Getirse eminim gti , cupra kadar cok satmasa da eski st'lerden cok daha fazla satacaktir.
Hot-Hatch araçların ülkemize gelmemesinin genel nedeni bence vergilendirme.
Bir de mesela Murat Abi Megane Trophy soruyor Renault'a, adamların bilgisi yok getirip getirememe konusunda.
Vergi olduğu kesin ona bişey demiyorum eski kasalarında öyleydi ama şimdi 1.4 ile 1.6 arasında vergi farkı yok
Hot-Hatch araçların ülkemize gelmemesinin genel nedeni bence vergilendirme.
Bir de mesela Murat Abi Megane Trophy soruyor Renault'a, adamların bilgisi yok getirip getirememe konusunda.
Malesef bayi çalışanları araç yelpazesi konusunda zayıf kalıyor, modeller, tr giriş durumu vs hiç bir bilgileri yok, sanırım firmalarda çok önemsemiyor bu konuda eğitim seminer vs vermiyorlar.
Parayi onlerine koyun her turlu getirirler
Ama sacma sapan rakama gelir
Bide 1.6 ecoboost daha mi iyi 1.4 tsi motordan ?
daha mı kötü ?
bu arada spot bilgi sadece avrupa pazarı için özel bir fiesta serisi geliyor semi-hot hatch ya da soft hot hatch adını siz koyun 1.0 lt ecoboost 140 ps (138hp) 169,5 nm. şuan üretimde olan 1.0 eb'den farkı yazılım,biraz daha boost,timing,gaz kelebeği yönetimi ve intercoolerı. litre başına ürettiği güç ise Bugatti Veyron ve Ferrari 458 Speciale'den fazlaymış...
http://cdn.speednik.com/files/2014/06/xblack-640x338.jpg
0-100 km 9 sn den azmış 201 km son hıza sahip olacakmış.
crazydog
20-06-2014, 13:40
İşin içinde satış stratejiside var ondan dolayıda getirmiyorlar.
TR'de bu sınıf hot hatch araç olarak 208 GTI'dan başka bir alternatif zaten yok
clio rs gelmiyor
yeni polo GTI 1.8 olacak getirmezler
fiesta ST gelmiyor
yeni cooper s 2.0 motor - büyük ihtimal getirmezler...
Parayi onlerine koyun her turlu getirirler
Ama sacma sapan rakama gelir
Bide 1.6 ecoboost daha mi iyi 1.4 tsi motordan ?
Ecoboost teknolojisi Güç ve tasarruf açısından ödül almış
Benim görüşüm ise litre ve manuel şanzımanlı oluşundan dolayı bence dsg li tsi dan daha verimli bir motor
ülke nufüsu yaşlanıyor, herkes evlenip çoluk çocuğa karışıyor, buda hothatch b sınıfını bitiriyor :D
Parayi onlerine koyun her turlu getirirler
Ama sacma sapan rakama gelir
Bide 1.6 ecoboost daha mi iyi 1.4 tsi motordan ?
En azindan yag yakmiyor.
onurgoyunc
20-06-2014, 13:53
Bizde otomobil kültürü yok. Hot-hatch sinifini birakin müsteriler, bir cok satis danismani bile bilmiyordur.
VW Golf 6 gti, r ve polo gti den kac adet satmistir? Peugeot 208 gti ve rcz r icin kac tane talep almistir?
Ne yazikki Türkiye´de (cok cok prestijli firmalar haric) hic bir firma nadir satacagi bir modeli getirmek istemez, firma icinde külfeti cok yüksek olacaktir.
TR'de bu sınıf hot hatch araç olarak 208 GTI'dan başka bir alternatif zaten yok
clio rs gelmiyor
yeni polo GTI 1.8 olacak getirmezler
fiesta ST gelmiyor
yeni cooper s 2.0 motor - büyük ihtimal getirmezler...
e hani downsizing yapıyorlardı ? :D
daha mı kötü ?
Daha kotu demiyorum ama daha mi iyi ilk ona bakmak lazim
Ecoboost teknolojisi Güç ve tasarruf açısından ödül almış
Benim görüşüm ise litre ve manuel şanzımanlı oluşundan dolayı bence dsg li tsi dan daha verimli bir motor
Olay odul olsa 1.4 tsi kac tane almistir...
1.0 olani bilmem ama 1.6si rakip poloya ibizaya
Arabayi gormeden kullanmadan dergi testleri yerine gercek surucu testlerine bakmak lazim
En azindan yag yakmiyor.
Nerden biliyosunuz ?
Fiestanin yakmadigini
Daha kotu demiyorum ama daha mi iyi ilk ona bakmak lazim
Olay odul olsa 1.4 tsi kac tane almistir...
1.0 olani bilmem ama 1.6si rakip poloya ibizaya
Arabayi gormeden kullanmadan dergi testleri yerine gercek surucu testlerine bakmak lazim
Nerden biliyosunuz ?
Fiestanin yakmadigini
Senin belkide ford a karşı antipatin olabilir, kötülüyormuşsun gibime geldi :)
Tsi ın şanzımanından ve yağ yakışından en azından bu sitede 10 larca şikayet konusu okumuşumdur belkide,kullanıcılardan ?
Edit : Bu arada hangisi iyi yada kötü tartışması yapalım diye açmadım ben konuyu..
onurgoyunc
20-06-2014, 14:05
e hani downsizing yapıyorlardı ? :D
emisyon degerleri 1.6 motora göre daha düsük, illa gerekli degil downsizing :)
tipini seviyorm ama ne reno vede ford farklı değil ikisi sirket spec gazlıyım modundalar sattıgı satacagı 3-5 st-rs olsa nolur olmasa nolur mantıgı
vw de salak degil birton insanı denek kullandı heralde deneme yanılma süresinden sonra büyük ihtimalle baktı cok bası agrıyo direk 1.8 e geçtiler
Senin belkide ford a karşı antipatin olabilir, kötülüyormuşsun gibime geldi :)
Tsi ın şanzımanından ve yağ yakışından en azından bu sitede 10 larca şikayet konusu okumuşumdur belkide,kullanıcılardan ?
Antipatik yok sadece yolda gormden kullanici testlerini yorumlarini dinlemeden ne desek bos
Sanziman icin birsey diyemem cok problem yasayan oldu
Ama istatistige gore diger otomatikler arasinda en sorunsuz
Yag yakmasi kime gore neye gore
Misal 2.0 tfsi kullanicisi cogu tanidigim 5000de bir bujileri bitiriyo benzin pompa parcasini degistiriyo
Ama ben 15binde bir ve benzin pompa parcasini daha yeni degistirdim (86bin km)
Gazlayip kullanirsaniz illaki yag yakacaktir
iyide bu sınıftaki arabanın gelmeme sebebini sadece vergilere yada satış stratejisine baglamayın.
Birde alıcı olarak kendinizi düşünün.
Sonuçta sıfır yeni araçlardan bahsediyoruz Ford ta bu aracı allıcak pullucak sınıfındakinlere karşı ezdirmemek için bunun bedelini istediğinde minimum 55 60 binlira isteyecek.
Burda sormuycakmısnız kendinize.
55 60 bin fiesta ya verene kadar 65 bin Cupra yada Polo gti scirocco yada mini neyse artık, almak daha cazip gelmiycekmi
sonuçta prestij de giriyor işin içine yolda birbirine benzeyen bir sürü fiesta dan biri olmakmı yoksa mini rocco yada cupra mı ?
Marka fanatikliğini köseye koyarsak bence çok fazla bir artısı yoksa ST ezilir..
Nurburing Tr'de olsaydı her araçtan olurdu böyle bir derdimiz olmazdı :D
1.6 ecoboost iyi motordur wtcc ve wrc de kullaniliyor ona keza eski wrc de 2.0 duratec motor.Ford ile ugrasmasi daha zor oldugu icin tercih edilmiyor ve sokaklar da gormuyoruz ama oldukca verimli ve hafif motor uretimi so konusu ford tarafindan.Ornek duratec 2.0 k20 den cok daha hafiftir mesela ve bir o kadar da verimlidir.
Aklıma direk bu geldi ne yalan soyliyim :)
Ne len bu ford, biz renocuyuz oğlum! - YouTube (http://youtu.be/LUZyoYbj6cg)
mimarsertac
20-06-2014, 14:34
başka bir forumda denk gelmiştim:
keşke gelse...
bir çok marka gibi adamların tek hedefi özellikle de filolara ve şirketlere dizel fiesta dizel focus satmak gerisi umurlarında değil
Bu özel sipariş meselesini ford adamına göre yapıyor. trde 1 adet focus3 st geldi. siyah renk özel sipariş bayi çıkışlı. Hatırınız olursa fiesta st getirirler de, garantide verirler.
iyide bu sınıftaki arabanın gelmeme sebebini sadece vergilere yada satış stratejisine baglamayın.
Birde alıcı olarak kendinizi düşünün.
Sonuçta sıfır yeni araçlardan bahsediyoruz Ford ta bu aracı allıcak pullucak sınıfındakinlere karşı ezdirmemek için bunun bedelini istediğinde minimum 55 60 binlira isteyecek.
Burda sormuycakmısnız kendinize.
55 60 bin fiesta ya verene kadar 65 bin Cupra yada Polo gti scirocco yada mini neyse artık, almak daha cazip gelmiycekmi
sonuçta prestij de giriyor işin içine yolda birbirine benzeyen bir sürü fiesta dan biri olmakmı yoksa mini rocco yada cupra mı ?
Marka fanatikliğini köseye koyarsak bence çok fazla bir artısı yoksa ST ezilir..
4 kapı bir polo gti ın görünüm olarak diğer pololardan çok çok farklı olduğunu düşünmüyorum, bizler yolda gördüğümüzde illaki farkedebiliyoruz ama bir st diğerlerinin yanında hiçte ezilmez bence özellikle cupra ile falan kıyaslayacak olursak iç mekan olarak falan fiesta sınıfında bende 1 gömlek üstün diğerlerinden kalite açısından..
Sonuç itibariyle rocco ile kıyaslama yapmak istemiyorum aynı sınıfta değiller zaten.
Polo cupra ve st kıyası yapacaksak ST en aykırı duran hot hacth lerden bence hem dış hemde iç akşam olarak..
http://www.atraccion360.com/media/aa/styles/gallerie/public/images/2013/09/fordfiestast2014precio13.jpg?itok=zgmE-4fl
http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20131114/CARREVIEWS/111409999/PH/0/4/2014-Ford-Fiesta-ST-review-notes.jpg
http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20130325/CARREVIEWS/325009997/PH/0/1/2014-Ford-Fiesta-ST-left.jpg--
ahmet_xy
20-06-2014, 14:55
polom var diye söylemiyorum, ama polo bence fiestadan içiyle de dışıyla da daha güzel bir araç. :)
OrcunInce
20-06-2014, 14:56
iyide bu sınıftaki arabanın gelmeme sebebini sadece vergilere yada satış stratejisine baglamayın.
Birde alıcı olarak kendinizi düşünün.
Sonuçta sıfır yeni araçlardan bahsediyoruz Ford ta bu aracı allıcak pullucak sınıfındakinlere karşı ezdirmemek için bunun bedelini istediğinde minimum 55 60 binlira isteyecek.
Burda sormuycakmısnız kendinize.
55 60 bin fiesta ya verene kadar 65 bin Cupra yada Polo gti scirocco yada mini neyse artık, almak daha cazip gelmiycekmi
sonuçta prestij de giriyor işin içine yolda birbirine benzeyen bir sürü fiesta dan biri olmakmı yoksa mini rocco yada cupra mı ?
Marka fanatikliğini köseye koyarsak bence çok fazla bir artısı yoksa ST ezilir..
Eski bir 2013 Cupra kullanıcısı olarak konuşuyorum.
Fiesta ST ülkemize gelmiş olsa ve mantıklı bir fiyattan satılıyor olsaydı Cupra'yı almazdım. Testlerde çılgın atan bir otomobil yeni ST. Rakipsiz kaldı resmen hot-hatch sınıfında. Motor sağlamlığı hakkında birşey diyemem ama esp'sinin kapanabilmesi, manuel oluşu vs. daha bir sürücü otomobili yapmış ST'yi. Ama çok akıllı Ford 'amaan banane yeaaa ST getireceğime 5 tane daha dizel kitlerim kekolara ahaah' kafasından çıkmadıkça biz böyle özel otomobillere affedersiniz 'nah' bineriz. :D
edit: ayrıca görünümü oldukça sportif. Polo gibi aile aracı tarzında değil, cupra gibi 'psikopat'ta değil. Bence çok tadında ve çok yakışıklı.
polom var diye söylemiyorum, ama polo bence fiestadan içiyle de dışıyla da daha güzel bir araç. :)
Güzellik tabikide göreceli :) şahsen bende çok beğeniyorum poloları ;)
Koç Grubu'nun distribütörlüğünü yaptığı ve orta segment markaları olduğunu düşündüğüm Fiat ve Ford'da bu tarz araçların üstüne pek düşülmüyor sanırım.
Fiat'ta da GP Abarth, 500 Abarth gibi modeller gelmedi. Ford'da da bahsettiğiniz Fiesta ST.
Fiat'ta bile 90'lı yılların sonunda Bravo HGT'leri getirdiler, sonrası yok.
Fazlaca satılmayacağını düşünüyorlar sanırım, bu sebeple az olan araçlar için servis eğitimi, yedek parça tedariki gibi işlerle uğraşmak istemiyorlar galiba.
Nasılsa filolara satılan dizel Focus - Fiesta'lar var hâli hazırda..
iyide bu sınıftaki arabanın gelmeme sebebini sadece vergilere yada satış stratejisine baglamayın.
Birde alıcı olarak kendinizi düşünün.
Sonuçta sıfır yeni araçlardan bahsediyoruz Ford ta bu aracı allıcak pullucak sınıfındakinlere karşı ezdirmemek için bunun bedelini istediğinde minimum 55 60 binlira isteyecek.
Burda sormuycakmısnız kendinize.
55 60 bin fiesta ya verene kadar 65 bin Cupra yada Polo gti scirocco yada mini neyse artık, almak daha cazip gelmiycekmi
sonuçta prestij de giriyor işin içine yolda birbirine benzeyen bir sürü fiesta dan biri olmakmı yoksa mini rocco yada cupra mı ?
Marka fanatikliğini köseye koyarsak bence çok fazla bir artısı yoksa ST ezilir..
Hahahahaha.
Vwi prestij araci yaptiniz ya diyecek sey bulamiyorum. Trafikte az bulunma olayina gelirsek butun liselilerin altinda olan bir arac polo gti. %80i de beyaz. Sahinden farki yok. Bir fiesta st gorsem doner mal gibi bakarim ama.
4 kapı bir polo gti ın görünüm olarak diğer pololardan çok çok farklı olduğunu düşünmüyorum, bizler yolda gördüğümüzde illaki farkedebiliyoruz ama bir st diğerlerinin yanında hiçte ezilmez bence özellikle cupra ile falan kıyaslayacak olursak iç mekan olarak falan fiesta sınıfında bende 1 gömlek üstün diğerlerinden kalite açısından..
Sonuç itibariyle rocco ile kıyaslama yapmak istemiyorum aynı sınıfta değiller zaten.
Polo cupra ve st kıyası yapacaksak ST en aykırı duran hot hacth lerden bence hem dış hemde iç akşam olarak..
4Kapılı bir polodan bahsetmedim yoksa 4 kapılı bir fiestayla karşılaştırmış olurdum.
Yolda tabiki st nin st oldugunu sen ben anlarız ama dikkatli bir göz olursa ancak.
Karşılaştırma konusunda kişisel tercihler öne çıkar zaten kımısıne gore a iyidir kimisine göre b
Eski bir 2013 Cupra kullanıcısı olarak konuşuyorum.
Fiesta ST ülkemize gelmiş olsa ve mantıklı bir fiyattan satılıyor olsaydı Cupra'yı almazdım. Testlerde çılgın atan bir otomobil yeni ST. Rakipsiz kaldı resmen hot-hatch sınıfında. Motor sağlamlığı hakkında birşey diyemem ama esp'sinin kapanabilmesi, manuel oluşu vs. daha bir sürücü otomobili yapmış ST'yi. Ama çok akıllı Ford 'amaan banane yeaaa ST getireceğime 5 tane daha dizel kitlerim kekolara ahaah' kafasından çıkmadıkça biz böyle özel otomobillere affedersiniz 'nah' bineriz. :D
edit: ayrıca görünümü oldukça sportif. Polo gibi aile aracı tarzında değil, cupra gibi 'psikopat'ta değil. Bence çok tadında ve çok yakışıklı.
Sizinde düşüncelerinizde bence kısmı var.. benımde aynı şekilde bence diye ifade ettim genel olarak ne diyoruz mantıklı bir fiyattan satılıyor olsa tercih edilebilir evet. zaten ben fiestaya tüü kaka da demedim. tecih meselesi dedim :D
polom var diye söylemiyorum, ama polo bence fiestadan içiyle de dışıyla da daha güzel bir araç. :)
Bencede daha hoş aynı para olsalar gene polo alırdım sanırım.
Hahahahaha.
Vwi prestij araci yaptiniz ya diyecek sey bulamiyorum. Trafikte az bulunma olayina gelirsek butun liselilerin altinda olan bir arac polo gti. %80i de beyaz. Sahinden farki yok. Bir fiesta st gorsem doner mal gibi bakarim ama.
hahahhaha :D bir fiesta st görsen dönüp nasıl baktıgın senınle alakalı. :D
VW i prestij arabası biz yapmadık. gerek CC ler gerek Phantom gibi modeller olsun passat lar olsun şimdi bu araçlarla mondeo ları bir tuttarsan hakkaten gülerim :)
Bahsettiğin poloların hepsi gti mı yoksa paket filanmı bilgin varmı tam olark. aynı şekilde fiesta larda st ye döndürülebilir.
Fakat gerek kiralamalar gerek şirket araçları olsun trafikte daha çok gördüğün araç fiestadır.
Tekrar sölüyorum fiesta kötü demiyorum tercih meselesi.
Güzel bir karşılaştırma var keyifle okudum.
http://www.caradvice.com.au/258074/hot-hatch-comparison-ford-fiesta-st-v-peugeot-208-gti-v-volkswagen-polo-gti/
Mk2focus styi iyi bu kadar getirdiler:) simdi olsa hic goremezdik..
Fiesta st super bir araba.. 1,4u bile keyif makinesi ozellikle direksiyonu...
Hahahahaha.
Vwi prestij araci yaptiniz ya diyecek sey bulamiyorum. Trafikte az bulunma olayina gelirsek butun liselilerin altinda olan bir arac polo gti. %80i de beyaz. Sahinden farki yok. Bir fiesta st gorsem doner mal gibi bakarim ama.
VW premium bir marka değil. Ama Doğuş sponsorluğunda Türkiye'de artık o sınıfa getirildi. Yapcak bişey yok. :D Lakin VW'nin premium sınıf modelleri yok diyemeyiz. Phaeton,Touraeg birazda CC.
cabrioleter
21-06-2014, 00:19
cevap sorunun içinde olmuş aslında. Önümüzdeki yıllarda 1,6 olarak mutlaka gelecektir zaten.
Aynı durum focus ST içinde geçerli 2.2 olduğu için TR deki vergi sisteminden dolayı tercih edilmesine imkan ihtimal yok o rakiplerin içinden.
hocam yeni focus 2.0 motor bir çok rakibiyle aynı vergi diliminde..
daha mı kötü ?
bu arada spot bilgi sadece avrupa pazarı için özel bir fiesta serisi geliyor semi-hot hatch ya da soft hot hatch adını siz koyun 1.0 lt ecoboost 140 ps (138hp) 169,5 nm. şuan üretimde olan 1.0 eb'den farkı yazılım,biraz daha boost,timing,gaz kelebeği yönetimi ve intercoolerı. litre başına ürettiği güç ise Bugatti Veyron ve Ferrari 458 Speciale'den fazlaymış...
http://cdn.speednik.com/files/2014/06/xblack-640x338.jpg
0-100 km 9 sn den azmış 201 km son hıza sahip olacakmış.
e bi zahmet fazla olsun biri atmosferik diğeri 2003 yılının aracı ki daha güncel bugatti süper sportu geçebilmiş değil.
iyide bu sınıftaki arabanın gelmeme sebebini sadece vergilere yada satış stratejisine baglamayın.
Birde alıcı olarak kendinizi düşünün.
Sonuçta sıfır yeni araçlardan bahsediyoruz Ford ta bu aracı allıcak pullucak sınıfındakinlere karşı ezdirmemek için bunun bedelini istediğinde minimum 55 60 binlira isteyecek.
Burda sormuycakmısnız kendinize.
55 60 bin fiesta ya verene kadar 65 bin Cupra yada Polo gti scirocco yada mini neyse artık, almak daha cazip gelmiycekmi
sonuçta prestij de giriyor işin içine yolda birbirine benzeyen bir sürü fiesta dan biri olmakmı yoksa mini rocco yada cupra mı ?
Marka fanatikliğini köseye koyarsak bence çok fazla bir artısı yoksa ST ezilir..
dediğiniz gibi marka fanatikliği bir köşeye bırakırsak cupra ya da polo gti daha mantıklı bir araç değil. st hem görsel hem ecoboost olarak daha iyi.
Nurburing Tr'de olsaydı her araçtan olurdu böyle bir derdimiz olmazdı :D
nurburgring Türkiyede olsaydı ilk senesinde kapısına kilidi vururlar, ardından sit alanına çevirirlerdi.
polom var diye söylemiyorum, ama polo bence fiestadan içiyle de dışıyla da daha güzel bir araç. :)
polom ve fiestam yok diye söylemiyorum ama fiesta içiyle de dışıyla da daha iyi daha güzel bir araç.
VW premium bir marka değil. Ama Doğuş sponsorluğunda Türkiye'de artık o sınıfa getirildi. Yapcak bişey yok. :D Lakin VW'nin premium sınıf modelleri yok diyemeyiz. Phaeton,Touraeg birazda CC.
araba konusunda hepşöyle muhabbet olmuştur honda istese şöyle araç yapamaz mı, bmw istese böylesini çıkartamaz mı, mercedes bu ya istese en iyisini yapar...
vw bunu phaeton ile denedi dibe çakıldı istemekle olmuyor bu işler. premium yapayım demekle olmuyor.
http://www.atraccion360.com/media/aa/styles/gallerie/public/images/2013/09/fordfiestast2014precio13.jpg?itok=zgmE-4fl
http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20131114/CARREVIEWS/111409999/PH/0/4/2014-Ford-Fiesta-ST-review-notes.jpg
http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20130325/CARREVIEWS/325009997/PH/0/1/2014-Ford-Fiesta-ST-left.jpg--
Uzay mekiği tasarımı
Fiesta st çok hoşuma gitti gerçekten duruşu çok güzel.Satılıyo olsaydı 208 gtı almazdım :)
kelalper
21-06-2014, 08:28
Renault Türkiye çok iyi araba olmasına rağmen Megane 2 RS ile kötü bir tecrübe yaşadı. 2005 de getirdiği bir çok arabayı 2006 2007 de ucuz fiyata piyasa sunmak zorunda kaldı çünkü arabalar satılmıyordu. Hothatch dönemide bence artık bitti. Artık kimse çocuğuna 70 bin liraya yakın fiyatlara o arabaları almaz. ekonomik profil o kadar değişti ki millet çocuğuna o araba yerine gidip daha üst segment spor araba alıo. ya da SUV alıo. Alabilecek olanda bakıo oo çok hızlı bizim çocuk bununla patlar dio 1.4 dizel alıo daha yavaştır diye. Doğru daha yavaş ama artık her araba 190+ hızları görüyor. Bi de Ford Türkiye ve Renault Türkiye Doğuş kadar kuvvetli değil. Tek markaları var maksimum kar a bakıyor. Doğuşun polo gti dan ibiza cupradan kazandığı marjalra araba getiremezler. Skoda da VRS ama sayısı belli ki polodan ya da ibizadan farkı yok gibi. Neden? prestije değil edeceği kar a bakıo distribütor. Doğuş bu konuda çok kuvvetli bi de garanti kapsamında müşterisini üzmüyor. Bozuldu mu değiştiriyor binbir dereden su getirmiyor adama.
SekoLive
21-06-2014, 08:35
muhtemelen hot-hatch neyinize diyorlardır...
fiestayı ilkkez gördm güzelmiş
Orçun Dikayak
21-06-2014, 10:22
Ben eski bir Fiesta kullanıcısı olarak yazıyorum.Ford'daki direksiyonu daha henüz hiçbir araçta tatmadım yoldaki her hissi ha arkayı salcak ha önü salcak diyip her anı hissedebiliyosunuz saniyesi saniyesine.Bendeki araç 1.4 dizel Fiesta olmasına rağmen ben yol tutuşundan acayip memnundum.EK kasa Civic'i her virajda rahatlıkla dıştan geçtim ve araç güven veriyor.Yeni Fiesta ST'ninde testlerine dikkat ettiyseniz her test eden direksiyonundan ve yol tutuşundan bahsediyor.Tam İstanbul Park'ta süre yapmalık araç bence ufak dokunuşlarla.Bazı test videoları;
Peugeot 208 GTi vs Renault Clio 200 Vs Ford Fiesta ST - Top Gear - Series 20 - BBC - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Fzb6z6f0cbY)
Fifth Gear "Tiny Little Fighters" - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=q463n63FzC8)
Ford Fiesta ST vs Toyota GT86 | evo TRACK BATTLE - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qKJ0eNHu5vk)
Ford Fiesta ST vs Peugeot 208 GTi vs Renault Clio RS - Auto Express - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=a1_V37NQsH0)
ahmetbaha-drs
21-06-2014, 11:24
Sadece Ford için geçerli bir durum değil aslında, Şuanda çoğu marka ya getirmemeyi tercih ediyor ya da çok az sayıda getiriyor. Yukarıdada dendiği gibi bayiilerde 1,2 sene bekleyen RS'ler v.s oldu zamanında ki o zamanlar bu kadarda pahalı değildi arabalar. Fiesta ST bana kalırsa getirilmeli bundan önce Focus ST,Focus Dizel tek kapı,İlk kasa Focus SportTrend v.s bunları getirip satışa sundular aslında illa ki Fiesta'da satılır "Farklı" olmak isteyen alır ST'yi. Fiat'ta Bravo HGT-Coupe-Tipo Action/2.0 sonrası nerdeyse hiç bir şey getirmedi malesef. Nissan Juke Nismo geliyor mesela ama sadece bir kaç cc fazla olduğu için vergiden kurtaramıyor fiyatta yüksek haliyle aynı şey yeni Clio RS'te de geçerliydi galiba. Mesela ben yeni Honda Jazz Type-R Hybrid 190hp makinanın gelip gelmeyeceğini çok merak ediyorum?.. İnşallah zamanla değişir bu durum.
+Opel Corsa D GSI-OPC v.s getirdi Türkiye'ye, peki kaç tane satıldı birde buna bakmak lazım?..
araba konusunda hepşöyle muhabbet olmuştur honda istese şöyle araç yapamaz mı, bmw istese böylesini çıkartamaz mı, mercedes bu ya istese en iyisini yapar...
vw bunu phaeton ile denedi dibe çakıldı istemekle olmuyor bu işler. premium yapayım demekle olmuyor.
çakıldı derken satamadı anlamında mı demek istedin hacım?
fiesta st Türkiye'de satılıyor olsa polo almak aklımın ucundan bile geçmezdi. Ayrıca yurt dışında satılan en ucuz b segmenti hot hatch de fiesta. Buradada rakiplerinden ucuz olurdu muhtemelen.
cabrioleter
21-06-2014, 13:08
çakıldı derken satamadı anlamında mı demek istedin hacım?
yani satış olarak istediğini elde edemedi almanya dışında tutmadı araç. yoksa araç çok güzel araç..
yani satış olarak istediğini elde edemedi almanya dışında tutmadı araç. yoksa araç çok güzel araç..
tüh keşke laf edeydin kötü araç diye bende g36c mi çıkarmış bekliyorum masada :D :D
vundebaah bir araçtı satılmadı ayrı yeri ayrıdır bende V10 TDI'ya hepsini değişririm net. :)
Sadece Ford için geçerli bir durum değil aslında, Şuanda çoğu marka ya getirmemeyi tercih ediyor ya da çok az sayıda getiriyor. Yukarıdada dendiği gibi bayiilerde 1,2 sene bekleyen RS'ler v.s oldu zamanında ki o zamanlar bu kadarda pahalı değildi arabalar. Fiesta ST bana kalırsa getirilmeli bundan önce Focus ST,Focus Dizel tek kapı,İlk kasa Focus SportTrend v.s bunları getirip satışa sundular aslında illa ki Fiesta'da satılır "Farklı" olmak isteyen alır ST'yi. Fiat'ta Bravo HGT-Coupe-Tipo Action/2.0 sonrası nerdeyse hiç bir şey getirmedi malesef. Nissan Juke Nismo geliyor mesela ama sadece bir kaç cc fazla olduğu için vergiden kurtaramıyor fiyatta yüksek haliyle aynı şey yeni Clio RS'te de geçerliydi galiba. Mesela ben yeni Honda Jazz Type-R Hybrid 190hp makinanın gelip gelmeyeceğini çok merak ediyorum?.. İnşallah zamanla değişir bu durum.
+Opel Corsa D GSI-OPC v.s getirdi Türkiye'ye, peki kaç tane satıldı birde buna bakmak lazım?..
Yazıyı okuduktan sonra Honda jazz typer görsellerine baktım :)
Kendilerine bunu yolluyorum :D
Kemal Sunal - Sen Gelme Ulan Ayı - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yk-yRHhjzxI)
ahmetbaha-drs
21-06-2014, 17:50
yani satış olarak istediğini elde edemedi almanya dışında tutmadı araç. yoksa araç çok güzel araç..
tüh keşke laf edeydin kötü araç diye bende g36c mi çıkarmış bekliyorum masada :D :D
vundebaah bir araçtı satılmadı ayrı yeri ayrıdır bende V10 TDI'ya hepsini değişririm net. :)
Yazıyı okuduktan sonra Honda jazz typer görsellerine baktım :)
Kendilerine bunu yolluyorum :D
Kemal Sunal - Sen Gelme Ulan Ayı - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yk-yRHhjzxI)
Hahah Honda'ya görsel olarak birşey diyemeyiz tamemen zevk meselesi ama 1.5 Hybrid 190hp bence güzel değer fiyatları uygun olursa Honda'cı gençlik alır bolca :D Hyundai'de Veloster gibi bence burada tutulabilecek bir arabayı getirmedi malesef 1.6 200hp Turbo.
+VW Phaeton zaten 7-S-A8 gibi çok satılsın v.s diye yapılmadı ki tamamen cam bir fabrikada özel olarak el yapımı ile yapıldı araçlar.Sonuçta Touareg ve Phaeton Volkswagen için bir ilk adımdı o sınıflarda modeller üretebildiklerini 5.0V10TDI gibi zamanının en kuvvetli binek dizel motorunu üreterek aslında bizde yapabiliriz diyerek birazda gövde gösterisi yaptı VW.
2 tane 5.0 V10TDI Touareg eskittik bir arada Phaeton V10 mevcuttu hakikaten özel arabalar ama malesef Almanya harici dünya genelinde çok satılmadılar. :icon_tup: Phaeton'un durumunu biraz Skoda SuperB'e benzetiyorum ben ne kadar iyi ve aslında çoğu rakibinden kaliteli,konforlu olduğu bilindiği halde sonuçta "Skoda" diyerek vazgeçen bir çok kişi gibi Phaeton'dan aynı şekilde alışık olunmağı için ne olursa olsun sonuçta VW denilerek tercih edilmediğini tahmin ediyorum.
cabrioleter
21-06-2014, 22:35
tüh keşke laf edeydin kötü araç diye bende g36c mi çıkarmış bekliyorum masada :D :D
vundebaah bir araçtı satılmadı ayrı yeri ayrıdır bende V10 TDI'ya hepsini değişririm net. :)
arabadan azıcık anlıyorum diyen adam kötü demez o araca. el işciliğinin ön planından, nerdeyse titreşim yapmayan motora, klimasının arkadaki yolcuya hiç bir şekilde direkt etki etmeyip ortamı süper soğutmasına kadar acayip özel şeyler var ancak tutmadı. kolay kolay tutmaz da.
Hahah Honda'ya görsel olarak birşey diyemeyiz tamemen zevk meselesi ama 1.5 Hybrid 190hp bence güzel değer fiyatları uygun olursa Honda'cı gençlik alır bolca :D Hyundai'de Veloster gibi bence burada tutulabilecek bir arabayı getirmedi malesef 1.6 200hp Turbo.
+VW Phaeton zaten 7-S-A8 gibi çok satılsın v.s diye yapılmadı ki tamamen cam bir fabrikada özel olarak el yapımı ile yapıldı araçlar.Sonuçta Touareg ve Phaeton Volkswagen için bir ilk adımdı o sınıflarda modeller üretebildiklerini 5.0V10TDI gibi zamanının en kuvvetli binek dizel motorunu üreterek aslında bizde yapabiliriz diyerek birazda gövde gösterisi yaptı VW.
2 tane 5.0 V10TDI Touareg eskittik bir arada Phaeton V10 mevcuttu hakikaten özel arabalar ama malesef Almanya harici dünya genelinde çok satılmadılar. :icon_tup: Phaeton'un durumunu biraz Skoda SuperB'e benzetiyorum ben ne kadar iyi ve aslında çoğu rakibinden kaliteli,konforlu olduğu bilindiği halde sonuçta "Skoda" diyerek vazgeçen bir çok kişi gibi Phaeton'dan aynı şekilde alışık olunmağı için ne olursa olsun sonuçta VW denilerek tercih edilmediğini tahmin ediyorum.
VW bu tercih edilmez demek de haklı insanlar çünkü bu araçlar prestij araçları ve prestiji olmayan bir marka ile alman devlerinin nerdeyse aynı ücretlere sahip aracıyla aynı parayı istersen bu araç tutulmaz. skoda superb fiyatıyla harika bir yerde ama phateon öyle değil. bugün almanya gibi bir yerde 74bin avroya 7 serisi, 76bin avroya a8 alabiliyorken 70bin avro phaetona verilmemesi çok normal. milli gelire göre endekslerseniz 2bin tl gibi bir şey yapıyor. bu durumda 7 serisi, a8 varken siz phateon alır mıydınız? ben olsam ne kadar özel de olsa phaeton almazdım.
şu an ingilterede 7bin sterlin indirimi var türkiye parasıyla 25binden fazla ve bunun içinde sadece kdv var. Türkiye gibi bi yerde bu indirimi yapsa ötv'nin en yüksek dilimi sayesinde 60-70bin liraları bulur bu indirim..
Birazcık derdimi anlatayım sizlere.
Hot hatch tabir edilen otomobillerin iflah olmaz hastasıyım.Hatta bir hayalim var,Dünya üzerinde üretilen tüm Hot hatch otomobilleri toplamak istiyorum.(Hayal işte,kurmak bedava)
Birazcık eskileri düşündüm.Kendi 106 GTİ'ımı alırken 15.000 USD para bozdurmuştum.Bu zamanda bu paraya sıfır km ne alınır acaba?
205 GTİ fiyatı,25.000 USD civarındaydı sıfır km iken.Ha keza Astra GSİ da bu civardaydı.Sıfır km 306 GTİ ve Honda Civic 1.6 VTİ ise zamanında 24.000 USD seviyesindeydi (diye hatırlıyorum yanlış yazmayayım). Fiyatları USD yazdım ki bugünle kıyas yapalım diye.
Sayın kelalper doğru yazmış,belki de hot hatch otomobillerin modası geçiyor.Ama unutmamak lazım,standart bir aile-mini sınıf otomobilin satışını,hot hatch versiyonları itekler.Zamanında sokakta Astra Gsi görüp normal 1.4 Astra alan,106 Gti görüp 1.4 106 alan onlarca arkadaşım var.Birçoğu da (o zaman moda tabi) arabalarını GTi-GSi versiyonlarına benzetmeye çalıştılar.Bu da servislere ne biçim para kazandırmıştır kimbilir.
Ama fiyatlar da döviz bazında çok yükseldi takdir edersiniz.Bilemedim artık,insanlar mı zenginledi,maliyetler mi arttı.
Uzun lafın kısası,eskiden daha güzelmiş herşey...
hot hatch üretme işini ford, vw'den daha iyi yapıyor. şöyle ki bu sınıfın araçlarında aranan en önemli nokta performans ve sürüş zevkidir. ford'un yol tutuş ve sürüş konusundaki zevkli tutumunu hemen her otorite de kabul eder. ancak vw araçlarının motor ve şanzıman performanslarına paralel olarak sürüş zevki konusunda pek ileri olduğu düşünülemez. neden? çünkü vw grubunun araçlarında hızlanma, viraj alma dahi konforlu bi şekilde, tok bi tutumla yapılır. araç rakibiyle aynı sürede hatta daha iyi bi sürede hızlanır ama hızlanmadan aldığınız haz rakibinde daha fazladır.
bakın son zamanlar audi kullanıyorum sürekli. a3, a6, allroad... araç 6.5 sn'de 100 diyor ama yemin ediyorum şaşırıyorum. ulan ne zaman 100-120 dedin, hiç mi gürültü ya da hızlanma hissi olmaz sende? ara ara bazen kadrandaki hıza göz attığımda her seferinde şaşırıyorum. yavaş yavaş seyrederken göz atıyorum, kadran 145'te! hiç hissettirmiyor. alman araçlarının genelinde var bu. hissiz ve hatta ruhsuza yakın bi performans hissiyatı.
golf gti kötü otomobil mi? elbette hayır ama zevkli mi? focus sti ya da megane rs kadar değil.
polo gti kötü otomobil mi? elbette hayır ama zevkli mi? fiesta sti ya da mcs kadar değil.
s3, bmw 1m'e göre kaliteden konfora çok daha iyi nitelikli bi otomobildir ama gurmelere sorun; bmw 1 tercih ederler. niye? cevabı çok basit: sürüş zevki ve viraj tutumu.
son olarak doğuş'tan kaynaklanan vw düşmalığını da anlamıyorum. distrübitörün yıllardır yaptığı terbiyesizliklerle marka ve modellerin başarısına gölge düşürmek yanlış. kim ne derse desin vw modelleri iyi yol tutar, malzeme ve işçilikleri sağlamdır, güvenlidir, frenleri iyidir, kullanışlıdır vs... hani bi modelinde de şu konuda çok berbat diyeceğimizi bi unsur yoktur. hemen herşeyi optimum sunmaya çalışır vw'ler. ha çok zaman kafa ağrıtır bazı noktalarda o başka konu. mesela; samsung piyasada belki de en çok sorun çıkaran, ısınan, kilitlenen cep telefonu modellerini üretir ama en çok da o satar. tıpkı vw'nin yaptığı gibi ekstra üstün şeyleri millete sunmaya çalışır ama bunlar da sorunlara sebep verir. en çok o sattığı için arızaları, sıkıntıları en çok duyulan da odur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.