PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : egsoz işinden gına geldi yardım lütfen.



bandit
24-06-2014, 21:52
m50 b25,garett gt 50 ar 38mm emusa wg.O sorun bu sıkıntıdan sonra nihayet sıkıntısız yürür olduk.egsoz komple sökükken çıldıran araba egsoz takılınca 3 de 1 düştü resmen e günlük gezicez razı olucaz dedim.wg çıkışınıda egsoz a verince hele üst devirlerde bildiğiniz kasar sıkar hale geldi.borular baştan sona 76 ortada içi düz 76 giriş çıkış orta sustrcu.arkada solda orj susturucu sussun polislik olmıyım dedim .olmuyo sıkıyor kasıyor.sağ a bi çıkış daha verdim yine 76 ona vana koydum ortadan gelen son susturucuya girmeden ordan boşa çıksın diye.hemen hiç bir fayda göremedim az bi etkisi oldu.sorun geldiği yolun uzunluğumu yoksa wg nin egsoz a bağlı olmasımı etken.vanayı orta sustrucuya girmedenmi koymalıydım iice karıştı ortalık.niyetim vanayı orta susturucunun önüne alıp çıkışı orda bırakmadan arkaya kadar düz boru geçip arka sağdan vermek ve wg çıkışınıda kendi halinde arabanın altına bırakmak sizce doğru yolmudur teşekkürkler

ghibli06
24-06-2014, 22:33
3+3 yap ortada X-pipe arkaya kadar çift git son susturucu 2 giriş 2 çıkış... 63 mm yeterli WG içine mi dışına mı deneyip karar vermelisin...

bandit
24-06-2014, 22:47
gerisini anladımda "3+3 ortada x-pipe" bu terimleri bilmiyorum :(

EEE
24-06-2014, 22:51
gerisini anladımda "3+3 ortada x-pipe" bu terimleri bilmiyorum :(

Google a x pipe yaz görselleri aç tam aradığını bulursun

ghibli06
24-06-2014, 22:51
manifold çıkışların 3+3 dür, yani 2 manifoldla çıkar, bu iki çıkış borusunu ortadan X şeklinde birleştireceksin, arkaya kadar çift gidip son susturucuya gireceksin yine 2 giriş 2 çıkış şeklinde...

EEE
24-06-2014, 22:55
manifold çıkışların 3+3 dür, yani 2 manifoldla çıkar, bu iki çıkış borusunu ortadan X şeklinde birleştireceksin, arkaya kadar çift gidip son susturucuya gireceksin yine 2 giriş 2 çıkış şeklinde...

Bulent abi seninkinin resmini paylasirmisin

BerkinG
24-06-2014, 22:56
3+3 yap ortada X-pipe arkaya kadar çift git son susturucu 2 giriş 2 çıkış... 63 mm yeterli WG içine mi dışına mı deneyip karar vermelisin...

araç turbo anladığım kadarıyla, konular karıştı sanırım.

KOSEREN
24-06-2014, 22:57
||
X
||
|/
[] =>son susturucu
||

gibi gibi :D

bandit
24-06-2014, 23:00
hatta google den önce forum un arama kısmından x pipe ı aratıp buldum ghibli nin yaptığınıda gördüm.fakat turbodan 76 lık çıkan tek çıkış var onları önce 2 ye bölüp sonra birleştirip tekrar bölmenin mantığını anlayamadım.

BerkinG
24-06-2014, 23:03
hatta google den önce forum un arama kısmından x pipe ı aratıp buldum ghibli nin yaptığınıda gördüm.fakat turbodan 76 lık çıkan tek çıkış var onları önce 2 ye bölüp sonra birleştirip tekrar bölmenin mantığını anlayamadım.

atmosferik konusuyla sizin konunuz karıştı büyük ihtimalle.Ses istemiyorsanız sizin yapmanız gereken şey cut-out, sese katlanırım diyorsanız orta susturucuyu sökün.bide bence wg egsoz birleşmesin ayrı olsun ses güzel olabilir.

gokhan035
24-06-2014, 23:03
manifold çıkışların 3+3 dür, yani 2 manifoldla çıkar, bu iki çıkış borusunu ortadan X şeklinde birleştireceksin, arkaya kadar çift gidip son susturucuya gireceksin yine 2 giriş 2 çıkış şeklinde...

Araba da turbo var abi o ayrıntıyı kaçırdın sanırım :)

Sizin aracınıza 6 silindir 2.5 lt hacim 50 ar turbo ya 76mm ara boru az gelir. En basitinden şöyle düşün ki M50B25 in atmosferik halinde bile egsoz sistemi arkaya kadar 2x51mm olarak gider. Aracın 4 silindir olsa 76mm yetebilir fakat 6 silindir turbo olunca işler değişiyo. Arkaya kadar biraz daha geniş ölçü bir ara boru kullanman gerekir, yine kullandığın ara boru ölçüsünde içi düz delikli boru orta susturucu kullanabilirsin, sonda da sağa sola ayrım yapma biri orjinal diğeri serbest çıkan bi egsoz dahi olsa ayrımın olduğu yerden üst devirlerde her türlü ciddi bi back pressure alırsın rahat tahliye edemez, daha geniş bir borudan tek çıkış yapın, o ölçülerde de arabayı susturmak kolay olmaz. Susturucak son susturucu özel yapım yapılsa bile arka tarafa düzgün sığmayabilir hacimli olması gerekir çünkü.

bandit
24-06-2014, 23:12
ewet konular karıştı:) turbodan çıkış 76 dan başka çarem yok en azında 50 60 cm kadar sonrasında dahada büyüyebilirim fakat başı 76 devamı 90 fayda edermi yada çift 76 mı yürüsem.neler denedim susması için dediğin gibi zor ötesi bu 76 lık orta susturucuda özel yapıldı.özeli bırak orj susuturucu bile sıfıra sıfır oturuyor yerine çare bulamayınc asakat olmasın diye depoyu iptal edip daha küçük benzin deposu yaptım paslanmazdan sağdan da egsoz çıkarayım diye neler neler yani :(

ghibli06
24-06-2014, 23:13
yoo arabadaki turboyu kaçırmış olsam WG in içine mi dışarı mı verileceğine deneyip karar verin der miyim?

76 mm tek boru ile 63 mm 2 borunun toplam akış çapı nedir arkadaşlar? M50B25 turbolu olsun olmasın BP sever, o nedenle de Xpipe ı kesinlikle tavsiye ederim, tek boru kesinlikle yeterli gelmiyor 6 silindire... M50B25 ilk göz ağrımdır ve de çok uğraşmışlığım vardır...

ghibli06
24-06-2014, 23:23
http://img534.imageshack.us/img534/4152/kromegsoz1.jpg

benim sistem bu, V6 bi turbo araç, X-pipe ı görebilirsin... yanındaki de orj olan...

GokhanE.
24-06-2014, 23:23
Wastegate i tekrar dışarı verin, susturucusuz sona kadar mümkün olan en az dirsekle 76 gidin, sona varex egzoz. Yada downpipedan sonra o2 ve wideband sensörlerini biraz geçip cut out yapın, gerisi şimdiki gibi kalsın.

gokhan035
24-06-2014, 23:24
Abi ok ama 3+3 yap demişsin ya, o yüzden söylendi :) downpipe dan zaten tek çıkış alınıyor ya mecburi, en fazla ondan sonra çift boruya döner ama 3+3 denince atmosferik hali yorumlanıyo :)

Abi 6 silindir 2.5 hacimde BP a gerek yok yaw, zaten motor turbo dolmadan da torklu ve alttan dolu dolu gelebiliyor, bu motor da mümkün olduğunca free olmalı bence.

Downpipe dan sonrasında uygun ölçüde çift boruda sarkma yapmaması vs açısından mantıklı.

ghibli06
24-06-2014, 23:26
Abi ok ama 3+3 yap demişsin ya, o yüzden söylendi :) downpipe dan zaten tek çıkış alınıyor ya mecburi, en fazla ondan sonra çift boruya döner ama 3+3 denince atmosferik hali yorumlanıyo :)

Abi 6 silindir 2.5 hacimde BP a gerek yok yaw, zaten motor turbo dolmadan da torklu ve alttan dolu dolu gelebiliyor, bu motor da mümkün olduğunca free olmalı bence.

Downpipe dan sonrasında uygun ölçüde çift boruda sarkma yapmaması vs açısından mantıklı.

benim kafa çift turboya gitti özür dilerim, dediğin doğru :) tek turbo olunca farklı tabii ki... 2,5 litrenin BP ye öyle ihtiyacı var ki inanamazsın :) ben kaç tane egsoz denedim bir bilsen ;)

GokhanE.
24-06-2014, 23:30
Çap arttırmak logaritmik olarak egzoz gazı akış kapasitesini arttıracaktır. 2 boru olunca sadece ikisinin kapasitesini topluyoruz. Wastegate i herhalukarda dışarı verin ama egzoz gazı sirkülasyonunu bozuyorsunuz içeri vererek.

gokhan035
24-06-2014, 23:38
benim kafa çift turboya gitti özür dilerim, dediğin doğru :) tek turbo olunca farklı tabii ki... 2,5 litrenin BP ye öyle ihtiyacı var ki inanamazsın :) ben kaç tane egsoz denedim bir bilsen ;)

estağfurullah abi, senin aklın V makinaya gitti tabi alışkınsın :)

Bu arada denediğin egsozlar hep V6 motor twin turbo araçlarmıydı? Onlarda BP gerekir evet sıralı düz motor olmadığı için, 1 turbo da sadece 3 silindirin hava hacmi birikir ve bu da BP olmazsa turbo nun dolmasını geciktirip torku ciddi şekilde düşürür (Çok free flow olursa yani) ama sıralı 6 silindirlerde iş değişiyor 6 silindir birden tek turboya üflediği için bu nokta da BP a ihtiyaç olmuyor, araç dolu dolu geliyor zaten bu yüzden free flow çok daha yararlı oluyor. Ama dediğin ve ghibli de tecrübe ettiğin gibi abi V makina da BP açısından durum farklı.

bandit
24-06-2014, 23:42
gökhan 35 dediğin gibi egsoz hiç olmadığında sondalardan sonra kes gerisini, çıldırıyor resmen yürücem diye..o zaman gökhan e nin tavsiyesi üzerine o2 ve afr sondalarından 10 15 cm sonra cut out.devamı 76 giriş çıkış orta susturucu ve orj son susturucu şehir içi memur koruması.wg de dışarı orta susturucunun yanına bi hat, motorsiklet egsozu belki ucuna küçük bişi wg açtıındaki o iğrenç sesi toparlasın diye.sanırım çıkan en iyi kombinasyon bu

gokhan035
25-06-2014, 00:14
Bence de bu sistem senin projen icin cok uygun. Yanlız bi handikap; oraya koyacağın cut out cok buyuk ihtimalle bir sure sonra bozulacak ona hazirlikli ol derim, en iyisini de kullansan bir muddet sonra, özellikle uzun soluklu gazlamalar sebebiyle oluşan ısıdan cut out lar bozuluyo. Ama yine de denenebilir gittiği yere kadar :)

bandit
25-06-2014, 00:21
setlikleri değişerek yaylı sistemler düşündüm normalde kapalı asıldıkça basınçla açılıp kapanan olmadı sertleştir yayı gibisinden hiç zahmetsiz aç kapa derdi de yok ama şimdilerde kaliteli bi cam kaldırma yada silecek motoruyla denicem dediğin gibi gittiği yere kadar :)

ghibli06
25-06-2014, 05:57
estağfurullah abi, senin aklın V makinaya gitti tabi alışkınsın :)

Bu arada denediğin egsozlar hep V6 motor twin turbo araçlarmıydı? Onlarda BP gerekir evet sıralı düz motor olmadığı için, 1 turbo da sadece 3 silindirin hava hacmi birikir ve bu da BP olmazsa turbo nun dolmasını geciktirip torku ciddi şekilde düşürür (Çok free flow olursa yani) ama sıralı 6 silindirlerde iş değişiyor 6 silindir birden tek turboya üflediği için bu nokta da BP a ihtiyaç olmuyor, araç dolu dolu geliyor zaten bu yüzden free flow çok daha yararlı oluyor. Ama dediğin ve ghibli de tecrübe ettiğin gibi abi V makina da BP açısından durum farklı.

yok hayır bizzat M50B25 swaplamıştım, o makine ile ciddi uğraşmıştım...

DVR_VTS
26-06-2014, 09:55
||
X
||
|/
[] =>son susturucu
||

gibi gibi :D


Bravo :icon_tup::icon_tup:

rebeloghy
26-06-2014, 10:52
||
X
||
|/
[] =>son susturucu
||

gibi gibi :D

şekil doğru olsun olmasın hayran kaldım tarife :D yok böyle yaratıcı düşünce şekli :bravo: :bravo:

MEGFB
30-06-2014, 13:37
iki tane kumandalı tak geç ne uğraşıyon

bandit
30-06-2014, 21:48
iki tane takıp geçmek için iki tane kumandalının sığacağı yer olması lazım abicim ...

dp dan okuyuculardan hemen sonra cut out sistemi yapıyorum,bir pozisyon orta ve son susturucudan geçecek diğer pozisyonda yine tamponun diğer yanından çıkacak dp dan itibaren 76 lık düz boru ile.resim yüklemeyi denedim daha önce bi türlü beceremeim bi anlayan bulduğumda yüklücem.

arsenikli
30-06-2014, 22:15
iki tane takıp geçmek için iki tane kumandalının sığacağı yer olması lazım abicim ...

dp dan okuyuculardan hemen sonra cut out sistemi yapıyorum,bir pozisyon orta ve son susturucudan geçecek diğer pozisyonda yine tamponun diğer yanından çıkacak dp dan itibaren 76 lık düz boru ile.resim yüklemeyi denedim daha önce bi türlü beceremeim bi anlayan bulduğumda yüklücem.

Abicim çok basit foto yüklemek
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/69401-forum-kurallarina-uygun-standartlarda-fotograf-nasil-yuklenir.html

bandit
01-07-2014, 00:27
http://i58.tinypic.com/2le2xab.jpg

bandit
01-07-2014, 00:28
http://i59.tinypic.com/2aenlm9.jpg

bandit
01-07-2014, 00:30
http://i62.tinypic.com/r0duvl.jpg

bandit
01-07-2014, 00:32
http://i62.tinypic.com/4hxyzk.jpg

bandit
01-07-2014, 00:33
e oldu bu iş :) yükleyebildim.şimdi bu aşamada , paylaşmak istedim.

bandit
02-07-2014, 22:49
birde metal dişli cam motoru ekledim projeye bugün montajı yaptım bir yön arkaya kadar 76 düz boru diğer yön orta ve son susturuculu orj e yakın bir sessizlik.wg dışarı veriyor.tüm sıkmalar kasmalar gitti konuyu takip eden varsa sonuçlandırayım dedim.

akın
03-07-2014, 00:57
Arkadaşım merhaba ben hem polis için hemde düğme buton falan filan ile uğraşmayayım diye kendi yöntemlerim ile cut out yaptım. Daha uzun mesafe çıkabilen actuator ile kelebek açılma pozisyonun ayarlayabilirsin. Buy sistemle hem sessiz hemde boost geldiğinde free flow olur. Kendi kullandığım wastegate 0.2bar gibi açılmaya başlıyor ufak bir video ekliyorum belki sistematik yardımcı olur...
wastegate cout out system (DIY) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qq5-3rwUq2k)

bandit
03-07-2014, 20:54
elinize sağlık çok yaratcı ve başarılı projem bitmemiş olsaydı değerlendiririm teşekkürler ilgin için

GokhanE.
03-07-2014, 21:11
elinize sağlık çok yaratcı ve başarılı projem bitmemiş olsaydı değerlendiririm teşekkürler ilgin için

İşinizin çözüldüğüne sevindim, ağız tadıyla binin, kazasız belasız, hükümet cezasız :icon_tup:

bandit
03-07-2014, 21:19
gökhan tavsiyen üzerinden yürüdüm senin de payın var ve iyi dileklerin için teşekkürler :)