PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi, süspansiyon sisteminden güç üretecek



Y.Emre
01-07-2014, 19:03
Audi, fren enerjisi geri dönüşüm sistemlerinden ilham alan ve güç üretme özelliği sunan gelişmiş bir süspansiyon sistemi üzerinde çalıştığını doğruladı. Söz konusu sistem, süspansiyonlar üzerinde sönümlenen enerjiyi kullanarak yakıt tüketimini azaltacak. Audi’nin AR-GE sorumlusu Dr.Ulrich Hackenberg, AutoExpress dergisine yaptığı açıklamada şu sözleri sarfetti: “Araç süspansiyonları engebeli yollarda çalışırken 100-125 derece arasında sıcaklığa ulaşıyor. Biz, atmosfere ısı olarak salınan bu enerjiyi kullanabileceğimiz süspansiyon sistemleri üzerinde çalışıyoruz.”.
Hackenberg, sistemin çalışma prensibi hakkında herhangi bir açıklamada bulunmadı fakat olası senaryolardan birisi; süspansiyonların içerisine, süspansiyon sıkıştığı zaman dönerek bu enerjiyi depolayacak bir sistem yerleştirilmesi yönünde. Buna karşın süspansiyonlardan elde edilecek enerjinin, hybrid Audi modellerinin bataryalarında depolanacağı biliniyor.


Bahsi geçen süspansiyon sisteminin asıl amacı yakıt tüketimini azaltmak olsa da; Hackenberg, bu sistemin performans otomobillerinde de kullanılabileceğini belirtti ve “Depolanan enerjiyi süspansiyonlar içerisine geri göndererek prensipte değişken oranlı bağımsız bir süspansiyon elde edebilir ve böylece otomobil gövdesinin yuvarlanma isteğine karşı direnç uygulayabiliriz.” şeklinde ekledi.
Bu sistemi otomobillerde görmek içinse en azından birkaç yıl beklememiz gerekiyor.

Kaynak 1 (http://yarimdebriyaj.com/haber/audi-suspansiyon-sisteminden-guc-uretecek/)
EXCLUSIVE: Audi plots power-generating hybrid suspension | Auto Express (http://www.autoexpress.co.uk/audi/87566/exclusive-audi-plots-power-generating-hybrid-suspension)


Benim için biraz özel bi haber olduğundan konusunu açmak istedim. 2 sene kadar önce @Levent ile tartışırken ortaya çıkmış bir fikirdi, yapılır hatta birçok değişkeni de sürekli ayarlanabilir durumda olur demiştim olmaz falan demişti :) Uzun süre üzerinde çalıştım maddiyat engelledi bi yerde..

oabayram
10-12-2014, 11:54
Yok artik adamlar hakikaten yapiyor bu isi

darkmoon
10-12-2014, 12:03
orjinal ismi "power-generation suspension system" bunun üstünde tek çalışan audi değil mazda,mitsubishi,honda da farklı isimler altında aynı sistem üstünde çalışıyor.. yalnız bu sistem ekonomi için falan geliştirilmiyor zira bir ekonomisi yok aslında ciddi bir performans verimide yok üst sınıf performans araçlarında biraz rahatlatma amaçlı kullanılıcak bir sistem olarak düşünülüyor.. mitsubishi benim bildiğim yeni evo serilerinde kullanıcaktı buna benzer bir sistem..

Y.Emre
11-12-2014, 14:28
Sistemi hangi temel üzerine oturtacakları önemli, ısıyı kullanmaları en doğru yöntem değil bence. Çok daha kolay ve kontrol edilebilir yöntemler var aslında ısı yerine kullanılabilecek. Benim yaptığımda mesela enerji üretiminin yanısıra aktif sertlik kontrolü yapmakta mümkündü, aktif olarak yükseklik kontrolü vs yapmakta mümkündü. Ama haberdeki sisteme ve 2012 sonunda alınan patente göre daha karışık bir sistemdi benimki :) sağlık olsun. Pazarlama yapıyor gibi hissettim :D


İlgili patentte burda: http://www.google.com/patents/US20120303193

alihan_27
11-12-2014, 20:14
Dediğin gibi ısıyı kullanacaksa hiçbir esprisi olmaz.

Ama elektromanyetik yatak üzerine, lineer hareket jeneratörü gibi bir sistem kurulursa hem güç üret hemde tepki kuvvetini yani sertliği istediğin gibi ayarla.

Hatta daha basit olarak komple sistemi pnömatik temel üzerine kurarsın, ufak tüpler içinde basınçlı hava kullanırsın (citroendeki gibi bir diyaframla ayırıp(siferler) diğer kısımdan elektrik üretirsin), pnömatik valf kontrolüde oldumu tamamdır. Bu sistemde ek olarak yükseklik ayarınada gidilebilir.

Herşey tamamda maliyet işi bozuyor. Aynı start-stop sistemindeki gibi ek maliyeti kaç yüzbin km sonra dengeleyecek acaba?

Y.Emre
11-12-2014, 21:03
Ben sistemin elektrik bölümünü step/servo motorlara oturtmuştum. Arayada doğrusal hareketi çevirmek için güzel bir redüktör falan. Yay may hak getireydi benimkinde. hey gidi günler :D

@alihan_27 senin olayıda hocaya sordum bi güzel azar yedim abi :D Görünce şeyapayım dedim

alihan_27
11-12-2014, 22:47
Ne azarı yav hangi hocaymış o? :) Unutmadım zaten birşey sorduk sınav var dedin kayboldun...

Y.Emre
12-12-2014, 00:59
Abi şimdi şöyleki senin sorunun cevabı bizde 2 derse bağlı (termo2-energy conversion) ikisine almadım ben. :D conversion hocasına gittim böyle böyle diye, dersleri almadığımı da öğrenince koptu kıyamet :D Sırf senin soru için kitap aldım ama cevap yok henüz cevap olmayınca mesaj atmaya yüzümde olmuyor. Nasıl olur bu iş falan diye düşünüyorum kesin çözüm bulamadığımdan sessizliğimi koruyorum :D

yavuz364
12-12-2014, 06:34
pnömatik ve hidrolik daha önce çok denenen ancak pnömatikten havanın, hidrolikte de sıvının akış hızları, sıcaklığa bağlı viskosite farkları ve en önemlisi de ataletlerinden dolayı manyetik kadar mükemmel sonuç vermiyor..
Şuanda en güzel ve kullanılmaya başlanan sistem manyetik sıvılı amortisörler..
Bunların elektronik kontrol imkanı da var.. Ancak elektrik üretme olayını bu amortisörlerde prototip dışında henüz kullananı görmedim. Muhtemelen en büyük sebebi sistemin çok karışması ve maliyeti..
Birkaç seneye çıkabilir ama audinin de yakın zamanda çıkartacağını sanmıyorum oradan gelecek enerji çok zor regüle ediliyor ve çok az.

Dediğin gibi ısıyı kullanacaksa hiçbir esprisi olmaz.

Ama elektromanyetik yatak üzerine, lineer hareket jeneratörü gibi bir sistem kurulursa hem güç üret hemde tepki kuvvetini yani sertliği istediğin gibi ayarla.

Hatta daha basit olarak komple sistemi pnömatik temel üzerine kurarsın, ufak tüpler içinde basınçlı hava kullanırsın (citroendeki gibi bir diyaframla ayırıp(siferler) diğer kısımdan elektrik üretirsin), pnömatik valf kontrolüde oldumu tamamdır. Bu sistemde ek olarak yükseklik ayarınada gidilebilir.

Herşey tamamda maliyet işi bozuyor. Aynı start-stop sistemindeki gibi ek maliyeti kaç yüzbin km sonra dengeleyecek acaba?

EREN34
12-12-2014, 07:19
Boşa masraf,

Nede olsa biz haydariştain coil takıyoruz :D

alihan_27
12-12-2014, 11:19
Abi şimdi şöyleki senin sorunun cevabı bizde 2 derse bağlı (termo2-energy conversion) ikisine almadım ben. :D conversion hocasına gittim böyle böyle diye, dersleri almadığımı da öğrenince koptu kıyamet :D Sırf senin soru için kitap aldım ama cevap yok henüz cevap olmayınca mesaj atmaya yüzümde olmuyor. Nasıl olur bu iş falan diye düşünüyorum kesin çözüm bulamadığımdan sessizliğimi koruyorum :D

Hiç teşvik yok hocalarda :).
Esasında uygulamayıda brayton çevrimine doğru kaydırdım. Dizel çevriminden bize ekmek yok diye tahmin ediyorum.
Pozitif deplasmanlı kompresör dolgulu ve türbin sistemli bir tasarım yapıyorum. Bari bu yönden desteğin olsun makineci :D

Y.Emre
12-12-2014, 17:09
Valla abi elimden birşey gelirse başüstüne de sen benden 10larca adım öndesin zaten maşallah :D

axcel
28-12-2015, 19:51
sen o kadar hesap kitap yap teknoloji kullan biz söker air coil olmadı yayı keser yine bineriz:D:D:D

Yigit-Y
28-12-2015, 19:53
Hort icin 2016 ocak da deneseydik keske be mirim yinede teşekkürler:)

cancank20
14-06-2016, 02:50
bir ara "bose süspansiyon" diye birşey görmüştüm. darbeyi kendisi emip araca sıfır sarsıntıı veriyordu.
teknoloji aldı başını gidiyor.. konforu daha ulaşılabilir ve ucuz hale dönüştürmeleri lazım. gidip te bu sistemi a8L lerde RS lerde kullanacaklarsa ne anladık bu işten. hayırlısı ne diyelim.