Orijinalini görmek için tıklayınız : 98 Corolla sorun.
Öncelikle herkese merhabalar. Aracımız 98 corolla xei 174 bin de, aracımız ilk çalışmasında yuksek devirde çalışıyor (yaklaşık 1500-2000 devir) aradan 10 saniye sonra normal değerlere donuyor (1000-900). Ayrıca araç klimalı, klimayi calistirinca yuksek vibrasyon oluşuyor ve vites geçişlerinde devir o kadar düşüyor ki bazen stop ediyor ve klima aracımiz mükemmel şekilde güçten dusuyor. Bu sorundan dolayı Antalya yeni sanayide ki Ata Toyota özel servisine basvurdum. Aracın gaz kelebeği, rölanti yükseltici sensor ve ECu dan kaynaklabilecegini düşünüp başka bir corolla ile bahsi gecen parçaları change ettikleri halde sorun ÇÖZÜLMEDi. Son çare olarak gaz kelebeğini temizlediler ve stop etme sorunu ortadan kalkti. Her ne kadar stop etmesede araç klimada aşırı derecede güç kaybına uğramaya devam etti. Yaklaşık bu işlemlerin üzerinden 1-1.5 ay geçti ve ayni sorunla tekrar karşı karsiyayim. Antalya gibi bi memlekete klimasiz koyu renkli araca binmek resmen zulüm.Paylasacaginiz bilgiler benim için altın değerindedir .
Herkese teşekkürler.
boosted_pug
08-07-2014, 07:02
Araca subap ayari nezaman yapildi?
xei derken 1.3 mü?
Klima fabrikasyon mu sonradan mı takılma?
onursumer
08-07-2014, 07:23
exi ler 1.6
birçoğu fabrikasyon klimasız idi sonradan takma ihtimali yüksek
Subap ayarları hakkında hiç bir fikrim yok.Ama bildiğim kadarıyla subap ayarı gerektiğinde motorun şıkırtı yapması gerekmezmi ? Bizde o şıkırtı yok o yüzden. tabikide yanlısım varsa duzeltın lutfen.
Araç 1.6 modeli.
Klima orjinal o konuda eminim çünkü ruhsatta corolla xei AC ibaresi bulunmakta.
overblack
09-07-2014, 00:25
gaz varmı?
Belirtmemişim kusura bakma overblack abi araçta atiker sıralı sistem var.
rekord2000
09-07-2014, 17:11
Benzinde de aynı sorunları yapıyor mu onu denemenız lazım. Zira dediğiniz sorunlar benzinde iken ortadan kalkarsa lpg ayarlarında bir sorun olabilir yada sistemde arızalı bir parça olabilir. Eğer benzinde de aynı problemler devam ederse sorun kesinlikle aractadır. Deneme yanılma yöntemi ile sorun bi şekilde çözülür. Zaten burdan da birsürü fikir çıkacaktır.
overblack
09-07-2014, 17:15
Belirtmemişim kusura bakma overblack abi araçta atiker sıralı sistem var.
araç benzinde de aynı arızayı veriyorsa kompresyon değerlerini ölçtür. uzun süreli lpg kullanılan motorlarda güç kayıpları yaşanıyor.
Araç benzinde de tüpdede ayni sorunları devam ettiriyor. Klimasini acmadigin surece performansta fazla bi kayıp yok yani emsallerine gore yuruyeni fena değil.
Dediğimiz gibi abi kompresyon testi ne mutlaka sokucam aracı. Alakaniz için teşekkür ederim teker teker.
Başka önerisi olan varsa seve seve dinlerim. Herkese teşekkürler.
rekord2000
09-07-2014, 21:23
Valla ozaman klima pompasından başla bi baktır derim, bilya bozuksa kasnak dönmez, yada başka bir sıkıntı olabilir motoru zorluyor olabilir, orda sorun yoksa zaten sensörler egr valfı vs vs bakılması lazım, yağ yakma durumları yoksa komp. Değerleri de eş çıkarsa (fazla düşük olmama kaydı ıle) elektronik yada sensör sorunu olabilir.
Valla ozaman klima pompasından başla bi baktır derim, bilya bozuksa kasnak dönmez, yada başka bir sıkıntı olabilir motoru zorluyor olabilir, orda sorun yoksa zaten sensörler egr valfı vs vs bakılması lazım, yağ yakma durumları yoksa komp. Değerleri de eş çıkarsa (fazla düşük olmama kaydı ıle) elektronik yada sensör sorunu olabilir.
Tamam abi sağolasın not aldım bunlarıda.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.