Orijinalini görmek için tıklayınız : Pimaş boru ile yapılan hava filtre kitine ısıyı engelleyecek malzeme ??
SerhatA.
11-07-2014, 09:43
2 ay önce arabama pimaş boru kullanarak filtre kiti yapmıştım ses ve soğuk havayı aldığı zaman verim çok iyi ama , şehir içi trafiğinde motorun ısındığı zamanlarda alt devirlerde filtre sıcaktan çok etkileniyor ve patlama yapıyor dip gaz vurunca kesiklik yapıyor.
Şu an borular yanmaz folyo ile 4-5 kat sarılı, ama daha iyi bi malzeme varmıdır ısıyı kesebilecek ?
Daha önce yapmış olanlar beni aydınlatabilir mi ?
Bauhaus ta izocamli sungerler var. Yaklasik 2 cm kalinliginda tabaka seklinde. Onlardan alir, uygun olcude kesip, borulari sarabilirsin. Sabitlemek icin plastik kelepce, geneli duzgun gorunmesi icin distan aluminyum bant ile sarmani oneririm
yilmazcatalbas
11-07-2014, 09:49
Pimaşı sardığında sesi çok değişir yani sesi hoşuna gidiyorsa unut diyebilirim. Yine de ucuz yollu yalıtım yapayım dersen kombi borularının sarıldığı üzeri kalın folyo kaplı süngerlerden kullanabilirsin
yavuz364
11-07-2014, 10:00
pimaşın ısı iletimi zaten çok çok düşük..
Trafikte yada durduktan sonraki zamanlarda kaput altı komple ısındığı için giren hava ısınıyor. yoksa pimaşın ısıyı iletmesinden dolayı değil..
O yüzden pimaşı yalıtmaya uğraşmayın.. Farkını göremezsiniz.
Hatta trafikte pimaş ve yalıtım malzemesi iyice ısınacak. daha sonra uzun yolda çıktığınızda gazladığınızda soğuması daha da zor olacak :)
SerhatA.
11-07-2014, 10:09
pimaşın ısı iletimi zaten çok çok düşük..
Trafikte yada durduktan sonraki zamanlarda kaput altı komple ısındığı için giren hava ısınıyor. yoksa pimaşın ısıyı iletmesinden dolayı değil..
O yüzden pimaşı yalıtmaya uğraşmayın.. Farkını göremezsiniz.
Hatta trafikte pimaş ve yalıtım malzemesi iyice ısınacak. daha sonra uzun yolda çıktığınızda gazladığınızda soğuması daha da zor olacak :)
Şöyle söyleyeyim o zaman sorunuma ortak çözüm bulalım,
Arabayı çalıştırdığımda motor soğukken verim ve ses harika dip gaz yaptığımda koltuğa yapıştırıyor diyebilirim,
Ama motor ısınınca dur kalklar artıp şehir içi trafiğine girince dip gaz verdiğimde filtre patlıyor verim eksilere düşüyor, patlamasının sebebide sanırım aşırı sıcak hava.
Şöylede bi resim atayım ;
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/p417x417/10364218_757964087581851_313207566486669602_n.jpg
Filtreyi burdan başka bir yere koymam da imkansız.
Soğuk hava girmesi için ne yapmalıyım o zaman.
Sisin tekini söküp filtrenin ağzına kadar borumu çeksem yoksa ızgaraya özel bi işlemmi yapsam.
KA®ANLIK
11-07-2014, 10:34
Şöyle söyleyeyim o zaman sorunuma ortak çözüm bulalım,
Arabayı çalıştırdığımda motor soğukken verim ve ses harika dip gaz yaptığımda koltuğa yapıştırıyor diyebilirim,
Ama motor ısınınca dur kalklar artıp şehir içi trafiğine girince dip gaz verdiğimde filtre patlıyor verim eksilere düşüyor, patlamasının sebebide sanırım aşırı sıcak hava.
Şöylede bi resim atayım ;
https:/ssssss/scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/p417x417/10364218_757964087581851_313207566486669602_n.jpg
Filtreyi burdan başka bir yere koymam da imkansız.
Soğuk hava girmesi için ne yapmalıyım o zaman.
Sisin tekini söküp filtrenin ağzına kadar borumu çeksem yoksa ızgaraya özel bi işlemmi yapsam.
Burdaki problem pimaşın ısınmasından çok filtrenin motorun içindeki sıcak havanın göbeğinde olması ve filtrenin hemen önünde bulunan radatörler ve fanları muhtemelen.
Filtreye bir kutu yapabilirseniz sorunlarınız büyük ölçüde azalacaktır.
yavuz364
11-07-2014, 10:44
Ya filtreyi dediğiniz gibi sis farlarının oraya yada akünün arkasında fotoğrafta biryer görüyorum sanki :) oraya flan alırsanız daha iyi olur..
filte yönlendirmen yanlış direk motor üstünden geçip ztn ısınıyor
Patisever
11-07-2014, 10:55
Filtre motora yakın tampondan bumper diffizor,acarsan sorun hallolur..
boruyla alakası olmadığı aşikar. filtre emme nin radyatörün ortasında duruyor :) boruyu aşşalara uzakmakta pek iyi sonuç olmaz. yapabiliceğin en mantıklı iş aküyü bagaja taşıyıp filtreyi akünün yerinde muhafaza etmek olur.
bence önde orjinal borunun hava aldığı deliğin hizasına koy filtreninde etrafına aleminyumdan bi kutu yaptır sadece önü bide üstü açık olsun üst kısmınada fitil tak kaput kapanınca üsttende hava girmesin bitek önden hava alsın
Takildigin yerler polis acisindan rahatsa kaputu sok :)
Ben Williams ile baya bir kaputsuz gezmistim. Hem cok ilgi cekici hemde isinma derdi 0
SerhatA.
11-07-2014, 13:38
Kaputsuz gezmek şu an için imkansız :)
Aküyü bagaja alıp fazla uğraşmak istemiyorum sanırım yapmam gereken Ozanında dediği gibi güzel bi kutu yaptırıp hava emişinin max olmasını sağlamak.
Boru motorun üstünden mejbur geçiyor, başka yer yok.
Teşekkürler yardım için
Serhat kanka arabanin verimsizligi borunun ısınması değil, motor soğukken çok iyi bendede ama uzun süre kullaninca o eski seriliği olmuyor, araba soğukken iyi yürür zaten ve zararlı :)
malzeme: mevcut filtrenin çapından daha geniş çapta pimaş :)
gazlayıp park ettiğim yerde bir çok kez kaputu açıp elimle kontrol ettim filtrem her zaman soğuktu..
kendi aracımda ki çözümüm şu şekilde :
https://m.ak.fbcdn.net/sphotos-h.ak/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10524985_10152516576989437_1721266016_n.jpg?oh=8f7 8917b321672f9921004b8aa69c638&oe=53D5F51C&__gda__=1406526989_e82fcfab4758c6af0993ba88806b883 7
filtre motora ne kadar uzak olursa o kadar iyi ama gelen havayı da en iyi alabileceği bir yer düşünün, uzak olması en iyi sonucu verecek diye birşey yok
ferhatgunes
28-07-2014, 23:39
hava hattını yalıtmakda belkı sonnoktalara geldınız.bıde ısınan yerlerı yanı eksoz borularını yalıtmayı denesenız? yanmaz sargı ve emmeyle arasına bı blanket yaparak ?
filtre yerin hiç üsait değil o yüzden sıkıntı filtre değil,çünkü ben crx de kullandom hemde hep gazlarım fazla bi ısınma söz konusu değil vede çok güzel verimliydi
[](http://hizliresim.com/BoD0BV)
http://hizliresim.com/BoD0BV
http://i.hizliresim.com/BoD0BV.jpg
http://i.hizliresim.com/BoD0BV.jpg (http://hizliresim.com/BoD0BV)
SerhatA.
29-07-2014, 10:29
filtre yerin hiç üsait değil o yüzden sıkıntı filtre değil,çünkü ben crx de kullandom hemde hep gazlarım fazla bi ısınma söz konusu değil vede çok güzel verimliydi
Valla abi filtreyi akünün yeri değişmeden başka bi yere almam imkansız yani,
Sisten bi boru çekip direk filtrenin ağzına vermeyi düşünüyorum belki o zaman verim artar diye düşünüyorum
anltrkmn
04-08-2014, 01:44
Bence farketmez kardeşim,
çünkü amacın soğuk vermek değil, sıcağı kesmek kendin söylüyorsun. :) Sisten soğuk versen de motor ısısından,fanlardan hava girene kadar yine ısınacak, olay hava hattının motora yakınlığı yanlış mıyım ? ha filtreyi tamamen kapatır sadece tampondan alırsın boruyla havayı, zor olur ama o olur galiba. Ben alu boru istiyordum filtre için güzel görünür diye, yerim yok diye flexi boru aldım filtrem tamponda fakat benimki de patlama yapıyor yüklenince bazen :)
Renaultolog
04-08-2014, 03:55
Filtre sağ farın arkasında herhangi bir yere sığmıyor mu? orası bana çok daha mantıklı geldi yan sanayi bi far al hatta, uzun farın olduğu bölümü komple kes clio2 ph1 cai klasiği her zaman ki gibi
SerhatA.
26-08-2014, 14:24
Filtre sistemimi değiştim sonunda, farkın arkasına sisle farın tam ortasında duruyor şu an filtre kesme biçme yapmadım fakat far motorunu sökmek zorunda kaldım sadece.
Gidiş ses herşey %75 arttı diyebilirim şişme gaz yememe patlama hiç bir şey yok.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p526x296/1908407_801838876527705_8161185710087572513_n.jpg? oh=043bd425ef6b28a95031ffb4793a5087&oe=54805731
neden bu kadar uğraşıyorsunuz ki pimaj la filan, krom boru kestir oraya göre ve ondan sonra termal bezle, headersları bağladığımız bezle döndür etrafını tamam işte araban yansa ona bişey olmaz yine içi buz gibi olur.
egzoz manifolduyla radyatörün araasına koymuşsun filtreyi birde boruda direk motorun üstünden geçiyor gayet normal ısınması :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.