Orijinalini görmek için tıklayınız : Yıllanmış Şarap - Honda Civic Type-R (Ep3)
http://i.hizliresim.com/jzLWbj.jpg
Honda – Civic Type-R (Ep3)
Dünyanın çeşitli yerlerinde yetiştirilen üzümlerin renkleri de çok çeşitlidir. Şarap
yapımında kullanılan üzümlerin renkleri iki ana gurupta toplanır. Sarı ile yeşil
arasında rengi olanlara beyaz üzüm, kırmızı ile mavimsi renk arasında olanlara
siyah üzüm denilir. Kırmızı şaraplar siyah üzümden yapılırken, beyaz şaraplar ise
sarı ve yeşil üzümden yapılırlar. Kaliteli kırmızı şarabı, ancak kırmızı üzümü
soymadan kabuğu ile birlikte kullandığınızda elde edebilirsiniz.
http://i.hizliresim.com/2vy9zN.jpg
Yıllanma terimini bütün şaraplar için kullanmak yanlıştır. Eğer şarap ileride
yıllandırılacağı düşünülerek imal edilmişse bu gerçekleşebilir. Özellikle sofra
şarabını yıllarca saklamak ona değer kazandırmaz. Yıllandırılabilen şaraplar çok
seçkin bir tür kırmızı şaraplardır. Dünyada üretilen bu tür şarapların ancak yüzde
5´i yıllanmaya uygundur.
http://i.hizliresim.com/BoEA7D.jpg
2014 yılında sahip olduğum ve incelemesini gerçekleştirdiğim safkan bir spor
otomobil olan 2002 model Honda Civic Type-R EP3’ü yukarıdaki betimleme ile en iyi
şekilde tanımlayabiliriz. Yıllandıkça değer ve güzellik kazanırken, ilk günkü
kondisyonundan ödün vermeyen iddialı ve karizmatik bir karakteristiğe sahip…
http://i.hizliresim.com/Z2WEok.jpg
Type-R EP3, ilk olarak 18 Ekim 2001 yılında Honda Motor tarafından Tokyo’da
tanıtıldı. Otomobilin tasarım konsepti hatchback bir “mermi” üzerineydi. Bu araçta
üstün bir motor performansı ile, fren ve viraj konularında iddialı ve heyecan verici
güçlü bir tasarım fikriyle yola çıkılmıştı…
http://i.hizliresim.com/on2k47.jpg
2001-2005 yılları arasında dünyada üretilen toplam EP3 Type-R sayısı 35.190
adettir. Bunların 18,033 adeti İngiltere, 12,422 adeti Avrupa ve 4,735 adeti
Japonya’da bulunmaktadır.
Honda Türkiye A.Ş. resmi rakamlarına göre Türkiye'de ki EP3 Type-R satış adetleri
ise; 2001/1 Adet Test Aracı, 2002/21, 2003/34, 2004/44, 2005/12 olmak üzere
Toplamda 112 adettir.
http://i.hizliresim.com/lBLW5E.jpg
Type-R’ın özel bir otomobil olduğunu her detayından anlayabileceğiniz gibi, R ile
başlayan üretim kod numarası da bunu belirginleştiriyor.
http://i.hizliresim.com/aPjG6R.jpg
2002 model bir araç olmasına rağmen, etkileyici tasarımı ve güçlü hatları ile trafikte
birçok sıfır spor otomobilden daha çok ilgi ve alaka görürken, performans
anlamında da birçok turbo destekli aracın dahi yanına yaklaşamayacağı bir
performans sergilemektedir.
http://i.hizliresim.com/nYkW0R.jpg
Trafikte ilerlerken veya park ederken çoğu zaman resim çekmek isteyenlerin ve
çocukların yanaşıp “kaç yapıyor abi bu” sorularına maruz kalıyorsunuz… Hal böyle
olunca bu kadar dikkat çeken bir araca Trafik Polislerinin de tekrar tekrar kafasını
çevirip bakmasını yadırgamamak gerekiyor. Trafikte sizi tahrik etmek isteyen,
tamponunuzun dibine kadar sokulanlar sebebiyle çokça sabrınızı sınamanız ve
nefsinizi köreltmeniz gerekiyor. Aksi halde her defasında rakibinizi nakavt etmeniz
aşırı güven ve sonrasında hoş olmayan durumları beraberinde getirebilir…
http://i.hizliresim.com/vYmpWp.jpg
Renk olarak piyasada en çok siyah ve gri ile karşılaşmak mümkün. Fakat aracın
hatlarını belirginleştirmesi ve agresif bir ruh katması sebebiyle kırmızının bu araca
en çok yakışan rengi olduğunu söyleyebilirim. Kırmızının bu araçtaki isimlendirmesi,
Milano kırmızısı şeklinde geçiyor.
http://i.hizliresim.com/1j4gOG.jpg
Aracın kalbi Honda’nın adeta tekniğini konuşturduğu 1998cc, 200Hp ve 196Nm
değerlerine sahip İ-VTEC DOHC motorundan oluşuyor. Maksimum gücünü
7400devirde veren araç, maksimum torkuna ise 5900devirde ulaşıyor. Standart
araçlarda devir kesici 8100devirde devreye giriyor.
http://i.hizliresim.com/Ld2n5b.jpg
Type-R EP3’de kullanılan motorun tarihçesi şu şekilde gelişiyor; 2000'li yılların
başında üzerinde çalışılan V6 J35 i-VTEC VCM motordan farklı olarak daha küçük
hacimli ve 4 silindirli bir güç ünitesi yapılması fikri de Honda mühendislerinin
aklındaydı. 2000'li yılların ortalarına varmadan Honda bu yeni 4 silindirli i-VTEC
motoru geliştirmiş ve kullanılabilir hale getirmişti. Yeni nesil motora K Serisi adı
verilmiş ve hacim için de 2000cc ve 2400cc'de karar kılınmıştı. Çift eksantrikli
i-VTEC'li bu yeni nesil motor, farklı versiyonlarla 150-156HP aralığında güç
üretiyordu. Mühendisliği yine Toyota ile ortak çalışılmış bir motor tipiydi ve bu
nedenle Toyota'nın 2001'de kullanmaya başladığı 1600cc VVT-i motoruyla çok
benzerdi.
http://i.hizliresim.com/rYj2z1.jpg
Emme eksantriğinin kafa kısmında yağ basıncıyla çalışan bir nevi elektronik
kontrollü bir ayarlı kasnak mekanizması vardı. Bu sistem aracın ECU'sundan alınan
hız, eğim ve ağırlık verilerini işleyerek, her hangi bir devirde ,herhangi bir açıyla
motoru avansa ya da rötara çekebiliyordu. Bu işleme aynı zamanda sübap
bindirmesi de deniyor.
http://i.hizliresim.com/72YN3a.jpg
İ-VTEC DOHC "R" K20A2 Type-R
K Serisi motorlardan, Honda'nın Civic Type R serisi için de 2000cc'lik 200HP
gücünde yeni bir güç ünitesi hazırlanıp, K20A2 koduyla üretime alınıyor. Temel
özellikleri diğer K Serisi motorlarla aynı olmakla birlikte, ilave olarak Valve Lifting
denilen bir özellik de mevcuttu bu motorda. Valve Lifting aslında önceki nesil
VTEC'lerdeki Low/High Cam Process eksantrik profillerinin de bu motora adapte
edilmiş haliydi. Yani K20A2 kendini hem emme eksantriğinin ucundaki hidrolik ve
elektronik kontrollü ayarlı kasnak mekanizmasıyla avansa ya da rötara alabiliyor
ve hem de daha fazla hava alabilmek için eksantriklerin açılma mesafelerini
artırabildiği gibi egzoz tarafının da daha fazla açılmasını sağlayarak daha hızlı
tahliye yapabiliyordu. Sonuçta ortaya şöyle korkunç bir manzara çıkıyordu,
elektronik olarak kontrol edilen ve hem daha uzun süre ve hem de daha fazla
miktarda açılabilen bir emme sistemiyle, emme sübap zamanalamasına
bindirilebilen ve daha fazla açılabilen bir egzoz sübap zamanlaması. İşte tüm bu
özelliklerinden ötürü bu motora "K Monster" ismi bile takılmıştı.
http://i.hizliresim.com/Y3MNma.jpg
K20A2 motor, 2001-2005 yılları arasında Honda Civic Type-R’da, 2002-2004
arasında Acura RSX- Type-S’de ve İntegra DC5-R modellerinde kullanılmıştır.
http://i.hizliresim.com/gjnWMb.jpg
Avrupa’da CTR (Civic Type R) kodu ile tanımlanan Type-R EP3’ün tasarımında ("R",
İngilizce: "Racing-yarış") araç ağırlığını azaltma, performans potansiyelini arttırma,
motor ayarı (tuning), özel süspansiyonlar gibi yarış koşulları özelliklerini
sağlamaya odaklanılmıştır. Type-R modeli ilk olarak yarış etapları için düşünülmüş
sonradan Honda'nın VTEC motor tasarımına ağırlık vermesi ve beğeni kazanması
sonucu daha geniş bir satış pazarına sunulabilmiştir. Type-R araçlardaki
geleneksel kırmızı, Honda brövesi ve beyaz şampiyonluk boyası ilk F1 kazanmış
arabalarını temsil etmektedir. Honda'nın yarış ve F1 araçları çoğunlukla kırmızı
Honda brövesine sahiptir. 2.0 litrelik 200HP gücündeki DOHC i-VTEC motorundan
çıkan kalın ve yırtıcı ses kullanıcılarını ve yanından geçenleri adeta mest etmektedir.
http://i.hizliresim.com/9vRdZr.jpg
Performans konusunda bu aracı akranlarından ayıran detayı şu benzetmeyle
tarifleyebilirim;
İki tane iyi yüzücü düşünün. Önlerinde daima suyun altından gitmeleri gereken bir
parkur var. İkisi de çok iyi yüzüyor. Fakat yüzücülerden biri, diyafram kullanımını
konusunda uzman. Bu sebeple suyun altında uzun süreler kalabiliyor. Diğeri ise
yüzme konusunda oldukça atik fakat diyaframını kullanamıyor. Sizce bu parkurda
hangisinin şansı yüksek olur ? Tabi ki standart haliyle dakikada 8100devir
çevirebilen ve kadranında 9500devir okuduğunuz EP3 Type-R.
http://i.hizliresim.com/q93WOQ.jpg
Birçok aracın 6000’li devirlerde bir üst vitese ihtiyacı olurken, siz VTEC teknolojisi
sayesinde Type-R’da bu noktada filmi yeni başlatıyorsunuz. Yani diyaframı
kullanmaya başlıyorsunuz…
http://i.hizliresim.com/M9XvA2.jpg
Fabrika çıkışı 0-100km hızlanma değeri 6,8 saniye olan araçta, yeni lastiklerle
yaptığım denemelerde 6,5 saniye gibi zamanları rahatlıkla elde edebiliyorum. EP3,
1000metreyi 27 saniye gibi iyi bir zamanda kat edebiliyor. Kağıt üzerindeki son
hızı 235km/h olarak görünse de, uzun yol denemelerinde rahatlıkla 250’li rakamları
görmeniz mümkün. Adeta yıllara meydan okuyan ve performansından bir saniye
bile ödün vermeyen bu motor konusunda Honda’yı ne kadar takdir etsek azdır...
http://i.hizliresim.com/Q1J7OG.jpg
Type-R serilerinin kodları aşağıdaki şekilde sıralanıyor;
FN2 = Civic Type R - 2007-2010
EP3 = Civic Type R - 2001-2005
EK9 = Civic Type R - 1997-2000
http://i.hizliresim.com/X2yXRj.jpg
Genel kullanıcı yorumlarına baktığınızda, EP3’ün yeni selefi olan FN2’ye göre
piyasada daha çok tutulduğunu ve aynı şekilde yapılan modifiyelere daha olumlu
tepkiler verdiğini görebiliyorsunuz. EP3’ün sürüş dinamiklerini ve rijitliğini maalesef
ki ben de FN2’de göremedim. Şüphesiz FN2 daha konforlu, fakat kesinlikle daha
tehlikeli bir makine değil.
http://i.hizliresim.com/bQjG70.jpg
Aracın şanzımanı Honda üretimi 6 ileri vitesli yakın oranlı manuel sistemden
oluşuyor. Vites kolunun konumu özel olarak tasarlanmış ve spor otomobillerdeki
alışagelmiş konumundan farklı olarak, aracın konsolu üzerinde konumlandırılmış.
http://i.hizliresim.com/d4oGgr.jpg
Kısa geçiş aralıkları ve konumu sebebiyle çok rahat bir kullanım ve hızlı geçişler
yapabilmenizi sağlıyor.
http://i.hizliresim.com/5p4Q6l.jpg
Şanzımanın çok yüksek devirlerdeki vites değişimleri sebebiyle belli periyotlarda
bakıma ihtiyacı olabiliyor(Senkromeç değişimleri).
http://i.hizliresim.com/AZEkrr.jpg
Fabrika çıkışlı sert spor süspansiyona sahip araçta, arka kısımda çift salıncaklı
süspansiyon kullanılıyor. EPS (elektrikli direksiyon) ile, direksiyon tepkilerine
gecikmesiz ve hisli tepkiler alabiliyorsunuz. ESP olmayışı bir eksiklik gibi görünse
de, Viraj denge çubukları ve kule gergilerinin desteği sayesinde ani manevra ve
virajlarda çizginizi bozmadan ilerleyebiliyorsunuz.
http://i.hizliresim.com/0b8BJo.jpg
Şunu belirtmek isterim ki, bu aracın size verdiği hissiyatta, virajdan çok düz yolda
keyif alınabileceği yönünde. Yol tutuş anlamında belki ESP’li bir Golf GTI ile
yarışamayabilir ama düzlükte fazlasıyla üstesinden geleceğinden emin olabilirsiniz.
http://i.hizliresim.com/4YDMyJ.jpg
Fabrika çıkışında 205/45/17 ölçülerinde performans lastikleri ve EP3 ile
özdeşleşmiş standart 17” çelik jantları bulunuyor. Ben bir nebze aracı yükseltmek
için 215 genişliğinde lastik ebatı ve yol tutuşuna katkı sağlamak için spor yay
tercih ettim.
http://i.hizliresim.com/JdXlbj.jpg
EP3 Honda Civic Type-R’ın iç konsolu alışılmışın biraz dışında. Momo tasarımına
sahip 3 kollu yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi, beyaz zemin üzerine işlenmiş
kadranlar, dünyaca ünlü koltuk üreticisi Recaro üretimi alcantara spor koltuklar,
konsola monte edilmiş 6 ileri vites kolu üzerinde Alüminyum Vites topuzu, R tipi
amblemler, SRS çift ön hava yastıkları, orijinal renkli camlar, klima, elektrikli ve
ısıtmalı aynalar ve müzik sisteminin olduğu mütevazi fakat sizi ateşleyen bir iç
tasarıma sahip.
http://i.hizliresim.com/OJkL4P.jpg
Type-R işlemeli Recaro koltukların yan destekleri oldukça yeterli düzeyde ve
virajlarda sizi sarmalayan bir yapıya sahipler.
http://i.hizliresim.com/zQgBo9.jpg
Koltuklar her nekadar yıllara meydan okurcasına dayanıklı olsalar da, oturma
bölmelerinde zamanla deformasyon meydana gelebiliyor.
http://i.hizliresim.com/GbE0MV.jpg
İyi bir döşemecide bu deformasyonları benim gibi düzelttirebilmeniz mümkün.
http://i.hizliresim.com/y2m3Z7.jpg
Araca önden bakıldığında kaput ve ön camın neredeyse birbirine paralel olarak bir
su damlası edasıyla yükseldiğini görüyorsunuz. Bu tasarım aracın sürtünme
katsayısına çok büyük etki ediyor ve 0,32lik iyi bir değer elde edilmesine katkıda
bulunuyor (sürtünme katsayılarında karşılaştırma yapmak adına; Ferrari
F430:0,34, Golf V GTI:0,32, Nissan 350Z:0,30, Porsche Boxster:0,29, Toyota
Prius:0,26). Otoban ve pürüzsüz yollarda aracın adeta yol üzerinde süzüldüğüne
şahit oluyorsunuz. Bozuk ve kasisli yollarda ise klasik Uzak doğu araçlarındaki sert
süspansiyon etkileriyle karşılaşıyorsunuz.
http://i.hizliresim.com/6YQXW3.jpg
4135mm uzunluğundaki aracın genişliği 1695mm ve yüksekliği 1430mm
ölçülerinde. Aracın ağırlığı 1210kg.
http://i.hizliresim.com/WW4Q3N.jpg
Bagaj hacmi 315 litre kapasite ile birçok B ve C sınıfı araçla yarışır düzeyde (Vw
Golf 350lt, Ford Focus 316lt).
http://i.hizliresim.com/32NqGr.jpg
Keskin fakat yuvarlatılmış hatları ve aerodinamik yapısı sebebiyle bu aracı yıkamak
çok kolay ve eğlenceli. Uzun kapı açısı sebebiyle arka koltuklara inip binmek
oldukça rahat ve konforlu.
http://i.hizliresim.com/REXPza.jpg
2,5 yaşındaki oğlumun çocuk koltuğunu arkaya rahatlıkla yerleştirebildim.
Genellikle yolculuklarımızda eşim arkada oğlumla birlikte oturuyor ve ondan aldığım
geri bildirimlerde, tek kapı dezavantajı dışında arka kısmın oldukça ferah ve rahat
olduğu yönünde. Arka kısımda şaft tüneli yüksekliği olmamasının da bu rahatlıkta
büyük etkisi bulunuyor.
http://i.hizliresim.com/pvjWpq.jpg
97 oktan benzin kullanılması önerilen aracın yakıt deposu 50 litre hacminde. Uzun
yol tecrübelerimde şaşkınlıkla elde ettiğim sonuçlar bu aracın performans ve
ekonomi anlamlarında bana çift karakterli olduğunu göstermiştir.
http://i.hizliresim.com/9vRDE8.jpg
Öyleki; İstanbul – Fethiye yolculuğumda bir depo ile (50lt) 753km yol kat ettim…
Bu yolculukta ortalama hızım 90-110km/h arasında olurken, Ortalama tüketimim
100km’de 6,7 lt gibi imrendirici bir sonuçla gerçekleşti. Biraz daha dikkatli bir
kullanımla bu araçta bir depo ile 800km gitmek hayal değil.
http://i.hizliresim.com/NY31RY.jpg
İstanbul şehir içi trafiğinde 9-10litre civarındaki tüketim, spor ve agresif
kullanımlarınızda 12-13lt civarına kadar yükselebiliyor.
http://i.hizliresim.com/aPjGbB.jpg
Aracın frenlerinin bir Honda’dan beklenmeyecek şekilde iyi olduğunu söyleyebilirim.
Öyleki; 100km hızla giderken yapılan ani frenlemede üç kanallı ABS ve EBD
(Elektronik Fren Gücü Dağılımı) sayesinde 37 metre gibi iyi bir referans aralığında
durabiliyorsunuz. Daha önce kullandığım Audi A4 Quattro aracımda aynı
değerlere(37m) sahipti.
http://i.hizliresim.com/Y3MN7j.jpg
Bu kasanın dört kapılı versiyonunun 2001 yılında katıldığı EURO NCAP çarpışma
testlerinde 4 yıldız aldığını görüyoruz. 2001 yılında zorlu şartlar altında yapılan bu
testin günümüz esnek koşullarında yapılması durumunda ise rahatlıkla 5 yıldızı
alabileceğini söyleyebilirim.
http://i.hizliresim.com/8mkd7k.jpg
Sürücü ve yolcu hava yastıkları bulunan araçta tampon ve kapılarda güvenlik
barları mevcut. Arka park sensörü ile, İmmobilizer ve merkezi kilit sistemiyle
donatılan araçta, kapıları dışarıdan kilitlediğinizde açık camlarınız otomatik olarak
kapanıyor.
http://i.hizliresim.com/DoEd0l.jpg
Çoğu kullanıcısının kısa aralıklarla tecrübe ettiği EP3 Type-R’ın, kapalı garajında
yılda birkaç kereliğine dahi olsa kullanmak için muhafaza eden kullanıcıları da
bulunuyor. Sahip olduğunuz Type-R, biraz bilinçli ellerde kalmış ve kendisine
gerekli bakımlar zamanında yapılmışsa, ilk günkü kondisyonundan ve ihtişamından
taviz vermeden yıllara meydan okurcasına kalabilmiş olduğunu rahatlıkla
görebilirsiniz.
http://i.hizliresim.com/mqdkWP.jpg
Motor mekaniğinde ve şanzımanında kronik bir sorun bulunmayan ve günümüzde
de genelde sorunsuz olan EP3’ler, amatörce yapılmış motor modifiyesi ve dikkatsiz
kullanıma maruz kalmadığı sürece çok uzun km’ler boyunca sadece periyodik
bakımlarını yaparak kullanabileceğiniz bir araç.
http://i.hizliresim.com/EQbR4q.jpg
Kozmetik anlamda zaman zaman yapacağınız ufak dokunuşlarla aracı daha canlı
ve çekici hale getirebilirsiniz. Örneğin sürücü koltuğunun oturma kısmında zamanla
deformasyon oluşabiliyor veya direksiyon derisinin yenilenmesi gerekebiliyor. Aynı
şekilde el freninin ucundaki boya zamanla aşınabiliyor. Tüm bunlar küçük
bütçelerle eski haline getirilebilen ve bu esnada araçtan büyük zevkler almanıza
sebep olan uğraşlar oluyor. Şunu da belirtmeliyim ki, çoğu kullanıcı için
kozmetikten ziyade Type-R EP3 bir performans aracıdır. Ancak eğer sizde benim
gibi çok titiz ve özenli bir kullanıcıysanız bahsettiğim ufak pürüzler gözünüze
batabilir ve onları düzeltme yoluna gidebilirsiniz.
http://i.hizliresim.com/jzLWGj.jpg
2004 yılında EP3 bir makyaj geçirdi. Teknik ve yürüyen aksamda bir değişiklik
olmazken, görsellik anlamında farlar mercekli hale çevrildi, döşemlerde kırmızı
renge yer verildi ve ön tampon tasarımında farklılığa gidildi. Piyasadaki makyaj
öncesi üretilen birçok araca(2002-2003) tutkunları tarafından makyaj sonrası
değişiklikler ilave olarak eklenmiştir. Benim aracımda makyajlı görünüme sahip.
http://i.hizliresim.com/2vy9VN.jpg
Bugüne kadar oldukça fazla ve hızlı araç tecrübe etmiş biri olarak şunu rahatlıkla
söyleyebilirim ki, Type-R’a her binişinizde aracı ilk aldığınız günkü heyecanı tekrar
tekrar yaşıyorsunuz. Yolda ilerlerken sizin rakibiniz olmayı hayal eden araçlara,
küstahça içten gülümsemeleriniz aracın karakteristiğinin size yansımasının sadece
bir sonucu. VTEC açılması sürücüde adeta bir bağımlılık yarattığından, ayağınızın
altındaki gücü dizginlemek böyle bir araçta pekte mümkün olmayabiliyor.
http://i.hizliresim.com/BoEA5D.jpg
Aracın tuning konusundaki başarıları hakkında buradan çok fazla detaya
giremeyeceğim ama bu işle ilgilenenler bu araçların tuning camiasında ne kadar
değerli olduğunu ve yapılan çalışmalara ne kadar iyi sonuçlar verdiğini mutlaka
bilirler. İşi birkaç gömlek yukarı taşımış, Turbo uygulamaları içeren projeler dahi
görmek mümkün.
http://i.hizliresim.com/Z2WEPk.jpg
Tramer sistemi ile EP3’lerin yıldızlarının pekte barışmadıklarını söyleyebilirim.
Öyleki; aracın 2 veya 3 katı değerinde hasar kayıtlı araçlara dahi rastlamak
mümkün. Bu konuda detaylı bir araştırma ile neredeyse tramer kaydı olmayan bir
araç aldığım için kendimi şanslı görüyorum. Tramer kaydı olsa da piyasada çok iyi
toparlanmış ve kondisyonu çok iyi araçlara rastlamak da mümkün.
http://i.hizliresim.com/on2kR7.jpg
Aracın efsaneleşen ve koleksiyon olma yoluna doğru giden bir piyasası mevcut.
Bana göre bu araç, yakaladığı bu trend ile, size verdiği haz ve keyfin yanında, bir
çok ekonomik enstrümana göre daha iyi bir getirili yatırım aracı olarak da
düşünülebilir. Aracın temiz olanlarının piyasa değeri, 45-55bin TL aralığına
oturmuş durumda.
http://i.hizliresim.com/lBLW6E.jpg
Honda markasını ayrı bir yere koymamdaki mühendislik harikası modellerden
ikisinden birini(S2000-Type-R) genel anlamda imkanları el veren herkesin kısa
süreliğine dahi olsa alıp kullanmasını şiddetle önereceğim bir araç...
Konu çok güzel olmuş elinize sağlık bir solukta okudum çok iyi bilgiler var :)
Araca da maşallah.
SekoLive
14-07-2014, 13:17
sonuna kadar okudum uzun ince bir yoldayım havasıyla :)
elinize sağlık.
araç cok güzel gözüküyor anlatınımızda bi okadar iyi
aodabasi
14-07-2014, 13:21
hem araca hem size maşallah çok güzel bir kompozisyon olmuş :)
OrcunInce
14-07-2014, 13:22
Katılmadığım tek nokta n-cap testleri idi, gerisi gayet samimi güzel olmuş.
Şu an n-cap testlerinde 5 yıldız almak neredeyse imkansız. Type-R esp yoksunluğundan dolayı vs. 3 yıldız dahi alamayabilir şu an :)
keyifle okudum teşekkürler.
ayrıca aerodinamik katsayısından bahsedince 0,30 cw lik eski tipom geldi aklıma.
Konu çok güzel olmuş Fn2 Typer içinde böyle bir konu açmak lazım aslında , elinize emeğinize sağlık gerçekten , uğraşması ayrı bir zaman almıştır ... Tebrik ederim :icon_tup:
::ZaFeR::
14-07-2014, 13:43
Eline klavyene sağlık abi : ) Batman'da görev yapmıyor olsaydım bu sene almayı düşündüğüm araçlardan bi tanesiydi :) Önce ama bi Lancer'ın tadını alalım bakalım
Jeandan-R
14-07-2014, 13:44
Araç yorumlarınız aşırı yanlı. Sizin hiç bir tarafı kötü olan bir aracınız olmadı mı? Veya ben çok yerin dibine sokuyorum araçlarımı.
ahmet_xy
14-07-2014, 13:48
keyifle okudum teşekkürler.
ayrıca aerodinamik katsayısından bahsedince 0,30 cw lik eski tipom geldi aklıma.
pejo 308'de bu değer 0,28 ;) :icon_tup:
Masallah anlatım cok ıyı ,araçta yanıyor kazasız belasız günlerde kullanman dıleklerımle ...
artık ne kullandığımın farkındayım :D anlatım çok iyi :D hayırlı olsun bu arada
severek okudum, araç çok güzel gerçekten .
yalnız bu yazıdan sonra piyasa 45-55bin TL aralığında kalmayacak gibi :D
Teşekkürler Arkadaşlar :icon_tup:
2 aylık bir gözlem ve analiz sonunda, üzerine ilaveler yapa yapa gerçekleştirdiğim bir inceleme oldu.
Daha önce kullandığım diğer araçlarla ilgili incelemeleri de imzamdan takip edebilirsiniz.
Buda bizimkinin esmer kardeşiyle birlikte çekilen bir resmi :)
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/14/IMAG2037.jpg
gokcell13
14-07-2014, 14:06
Beni o yillara goturdunuz.Elinize saglik ock guzel olmus.
furkaaan
14-07-2014, 14:11
maşallah abi allah nazarlardan saklasın askerlik bitene kadar temiz typer kalırmı :)
individual
14-07-2014, 14:13
çok güzel bir paylaşım olmuş.
cagataayk
14-07-2014, 14:25
Tek seferde okudum çok güzel olmuş elinize saglik :)
maşallah kazasız belasız honda mühendisi gibisiniz :D
Mutlu Değerli
14-07-2014, 14:57
Yazınızı büyük bir zevkle okudum. Maşaallah aracınıza, Allah kaza bela vermesin :)
Type-R dedigin kırmızı olur...
Maşallah son zmanlarda gördüğüm en canlı Type-R
maşallah aracınız cidden güzel ve diri görünüyor. imrendirici cinsten. eminim ki tü kaka diyenler bile type r için, bu fotoğrafları görünce kendilerinden saklarlar içlerinde oluşan heyecanı:)
bu arada fotoğrafların çekildiği okul neresi acaba bir mahsuru yoksa? aynı taraflardaysak algı açık olsun bu nadide parçayı görmek isterim canlı şekilde.
test konusundaki merakınızda ve üslubunuzda oldukça samimi. 8 senedir otomobil basınında çalışıyorum bende. Otofan isimli programımızda devam ediyo tv de. sitede böyle bi konu okumak beni keyiflendirdi açıkçası.
tekrardan maşallah aracınıza
Samimi yorumlar için çok Teşekkür ederim Arkadaşlar :icon_tup:
maşallah aracınız cidden güzel ve diri görünüyor. imrendirici cinsten. eminim ki tü kaka diyenler bile type r için, bu fotoğrafları görünce kendilerinden saklarlar içlerinde oluşan heyecanı:)
bu arada fotoğrafların çekildiği okul neresi acaba bir mahsuru yoksa? aynı taraflardaysak algı açık olsun bu nadide parçayı görmek isterim canlı şekilde.
test konusundaki merakınızda ve üslubunuzda oldukça samimi. 8 senedir otomobil basınında çalışıyorum bende. Otofan isimli programımızda devam ediyo tv de. sitede böyle bi konu okumak beni keyiflendirdi açıkçası.
tekrardan maşallah aracınıza
Teşekkür ederim, sitede eminimki benden daha iyi gözlem ve analizle, kalemi güçlü kişiler de vardır...
Okul, İstanbul Anadolu yakasında Maltepe'de. Yakınsanız görüşürüz ;)
MatraX_07
14-07-2014, 15:40
Type-R alacakların okuması gereken yazı :D
yoshimura
14-07-2014, 21:10
tayyarım geldi başkan.oldumu şimdi:)
Merak ediyorum onceden a4 vardi
Acaba alt devirlerdeki guc motor tepkisi sizce hangisi ?
En onemlisi tuketim ?
e.adakale
14-07-2014, 21:57
resimlerde yazıda çok iyi ep3 de ayrıca maşallah akacak kan damarda durmaz misali kan gibi
kazasız belasız:heyoo::heyoo::heyoo:
happyson
14-07-2014, 23:12
Maşallah kırmızı olması yeterli
yasinipek79
14-07-2014, 23:54
Super yazi olmus elinize saglik.
Redfish16V
15-07-2014, 00:13
Kitaplık bir yazı ve kocaman maşallahı hakkeden bir araç..:) maşallah elinize sağlık :)
Çok akıcı ve keyifle okudum. Tebrik ederim. Emeğinize sağlık. Güle güle kullanın. :)
kifanhom
15-07-2014, 08:56
keyifle okudum ellerine sağlık
aracına da maşallah , kaza bela uzak dursun
resimler biraz problem oldu ama elinize sağlık çok güzel bir yazı
Resimlerin yeniden boyutlandırılmasında yardımları için Yogi (http://www.techturkey.com/forum/members/4098-yogi.html)'ye çok Teşekkür ederim.
poyraz52
15-07-2014, 09:58
gerçekten Allah kazadan beladan korusun. Maşşallah Type-R'a
yazı için de tebrik ediyorum
Merak ediyorum onceden a4 vardi
Acaba alt devirlerdeki guc motor tepkisi sizce hangisi ?
En onemlisi tuketim ?
A4 2.0 TFSI Quattro'da, 2000 devire kadar uykudan yeni uyanmışlık, sersemlik hali mevcutdu. Ondan sonra iyi toparlıyordu. Otomatik oluşu vites değişimlerinde takribi 1saniye kadar zaman kaybettriyordu. 0-100 denemelerinde 7,5saniyeleri yakalıyordum. Bir izlenimim de şuydu; Bir kere dahi araç patinaja düşmedi. Torsen Quattro gerçekten muhteşem bir sistem. Aracın tüm gücünü en ufak kayıp olmaksızın yere aktarabiliyor.
Ep3 A4'e göre kalkışta daha seri. 6 saniyeleri yeni lastiklerle elde edebiliyorum. Fakat izlenimim şuki; fabrika çıkışı gücün üstündeki değerler(200+) Ep3 için kalkışta avantajdan çok dezavantaj niteliğinde. Belki 120'lerden sonra aktarımda sorun olmaz fakat kalkış için tam ideal değer 200-220hp diye düşünüyorum.
A4 dikkatli de kullansanız şehir içinde minimum 10litre civarında tüketiyordu.
Ep3 dikkatli kullanırsanız şehir içinde 8 litre dahi yakalayabiliyorsunuz.
A4'ü spor modda kullandığınızdaki tüketim, Ep3'de sürekli Vtec açtığınız zamankiyle neredeyse aynı diyebilirim. Uysal davrandığınızda Ep3 daha az yakıyor.
Sonuç olarak;
A4'ün yol tutuşu, Ep3'ün atikliği bende iz bırakanlar...
maşllah elinize sağlık bilinçli kullanıcı olmak ve bilgilendirmek böyle olmalı :)
Maşallah aracınıza.Anlatım çok güzel olmuş.Birde turbonun tadına baksanız ep3 hayranlığınız 3 katına çıkar:)
sinanbaysal
15-07-2014, 11:40
Ikınızede masallah :)
Herkese iyi dilek ve temennileri için çok Teşekkür ederim Arkadaşlar.
Dilerim bir gün herkes gönlündeki araca sahip olur...
maşallah kazasız belasız honda mühendisi gibisiniz :D
Daha öncede başka bir forumda, Mitsubishi Lancer incelemesinde bir kişi benim
Mitsubishi çalışanı olduğumu bunu ispatlayacağını söylemişti :) Sonra ses çıkmadı.
tayyarım geldi başkan.oldumu şimdi:)
Soyadım Tayar
Nick konu uyumu diyorlar sanırım buna :)
Maşallah aracınıza.Anlatım çok güzel olmuş.Birde turbonun tadına baksanız ep3 hayranlığınız 3 katına çıkar:)
Gerçekten Turbo bir Type-R'i çok denemek isterdim. İmkan olursa, Konya'ya gelirsem veya siz İstanbul'a gelirseniz tanışmak isterim.
Gerçekten Turbo bir Type-R'i çok denemek isterdim. İmkan olursa, Konya'ya gelirsem veya siz İstanbul'a gelirseniz tanışmak isterim.
Tabiki Abi.Buyur gel.her zaman beklerim.
sanki yıl 2001, autohaber dergisini almışım gibi hissettim :)
Maşallah aracınıza kazasız belasız işallah...
tlgylmz106
15-07-2014, 14:02
Emeğine sağlık abi çok güzel bi konu olmuş :) Arabana diyecek söz de maşallah kazasız belasız kullan, Allah bize de nasip eder inşAllah :)
Tek seferde okudum. herşey bir yana anlatım tarzınız cok başarılı araca diyecek kelimeleri siz zaten özenle seçip yazmıssınız. Güzel bir blok okumus oldum. Tesekkurler
serkanaygün
15-07-2014, 14:54
Çok güzel bir konu ve anlatım olmuş. Ellerinize sağlık. Arabanın da maşallahı var çok temiz gerçekten :)
şu zmana kadar okuduğum en güzel konulardan biri olmuş maşşalah kazasız belasız
huseyinturk
15-07-2014, 16:14
kpss paragraf soruları gibi başladı belgesel tadında bitti :) Elinize sağlık
Tabiki Abi.Buyur gel.her zaman beklerim.
Küçüklüğüm Seydişehir'de geçti. Birgün kısmet olurda gelirim umarım.
sanki yıl 2001, autohaber dergisini almışım gibi hissettim :)
Maşallah aracınıza kazasız belasız işallah...
Aynı dergiyi 2-3 kez okurduk :)
Eyv. Teşekkür ederim.
Emeğine sağlık abi çok güzel bi konu olmuş :) Arabana diyecek söz de maşallah kazasız belasız kullan, Allah bize de nasip eder inşAllah :)
Amin kardeşim...
Tek seferde okudum. herşey bir yana anlatım tarzınız cok başarılı araca diyecek kelimeleri siz zaten özenle seçip yazmıssınız. Güzel bir blok okumus oldum. Tesekkurler
Çok güzel bir konu ve anlatım olmuş. Ellerinize sağlık. Arabanın da maşallahı var çok temiz gerçekten :)
şu zmana kadar okuduğum en güzel konulardan biri olmuş maşşalah kazasız belasız
kpss paragraf soruları gibi başladı belgesel tadında bitti :) Elinize sağlık
Eyv. Teşekkürler Arkadaşlar.
fatihcakin
15-07-2014, 17:28
Anlatımınız çok güzel olmuş, maşallah...
Bluefish
15-07-2014, 19:25
Hocam lisanı ile ancak bu kadar anlatılabilir özel bir araca sahipsiniz. Güle güle kullanın. Okudum gideyim ben de alayım dedim. :)
çağlarcoskun
16-07-2014, 00:33
Masallah aracına abi Allah kaza bela vermesin anlatımda cok iyi
Anlatım çok güzel olmuş abi ep3 tutkusu çok ayrı birşey insan vtec sistemine alışınca bir daha başka araca binesi zor geliyor :)
zOnstyLe
16-07-2014, 09:15
Cok akıcı olmuş, japonlara olan askımı kabarttınız.
Anlatımınız çok güzel olmuş, maşallah...
Hocam lisanı ile ancak bu kadar anlatılabilir özel bir araca sahipsiniz. Güle güle kullanın. Okudum gideyim ben de alayım dedim. :)
Cok akıcı olmuş, japonlara olan askımı kabarttınız.
Teşekkür ederim Arkadaşlar :)
Masallah aracına abi Allah kaza bela vermesin anlatımda cok iyi
Anlatım çok güzel olmuş abi ep3 tutkusu çok ayrı birşey insan vtec sistemine alışınca bir daha başka araca binesi zor geliyor :)
Eyv. Beyler, sağolun.
Samet bulamadın mı temiz bir S2000 hala ?
anlatım çok güzel gerçekten , aracında maşaallahı var
abi sen naptın ya maşallah ateş etmişsin resmen :) kitap falan yazsan kesin tutar :))
Samimi yorumlar için çok Teşekkür ederim Arkadaşlar :icon_tup:
Teşekkür ederim, sitede eminimki benden daha iyi gözlem ve analizle, kalemi güçlü kişiler de vardır...
Okul, İstanbul Anadolu yakasında Maltepe'de. Yakınsanız görüşürüz ;)
Gerçekten ileride sahip olup binmek istediğim bir makina. Anlatım da çok güzeldi type-r da bi okadar güzel :)
Adatepe tarafındamısınız gördüm sanırım birkaç kez maltepede.
anlatım çok güzel gerçekten , aracında maşaallahı var
Eyv. Sağolasın.
erhanım hoşgeldin :)
Vay kardeşim, Onur sensin dimi ? :) Hoşbuldum. Mersin'de napıyorsun ?
abi sen naptın ya maşallah ateş etmişsin resmen :) kitap falan yazsan kesin tutar :))
Sağol kardeşim :)
Gerçekten ileride sahip olup binmek istediğim bir makina. Anlatım da çok güzeldi type-r da bi okadar güzel :)
Adatepe tarafındamısınız gördüm sanırım birkaç kez maltepede.
İnşallah kısmetin olur kardeşim.
Teşekkür ederim, Evet o taraftayım, doğrudur ;)
Umut melek
16-07-2014, 13:18
Sıkılmadan usanmadan okudum emeginize sağlık allah kaza bela nazar göstermesin araciniza 41,5 kere maşallah diyorum hani şöyle sıkıntısız bir şekilde typer ücretine çıksam gözüm kapalı alacağım tek araç.... O kadar güzel anlatılmış ki honda mühendisleri yorumları görse iş teklifinde bulunabilirler o derece:)
Hondanın kırmızısı ck başkadır en ck yakıştığı kasa da ep3 kasadir
anlatım da bir sevişme havası var :)
s_makbuloglu
16-07-2014, 18:12
Bu yazı tunning dergisinden mi :)
Şaka bir yana güzel bir inceleme olmuş.
Sıkılmadan usanmadan okudum emeginize sağlık allah kaza bela nazar göstermesin araciniza 41,5 kere maşallah diyorum hani şöyle sıkıntısız bir şekilde typer ücretine çıksam gözüm kapalı alacağım tek araç.... O kadar güzel anlatılmış ki honda mühendisleri yorumları görse iş teklifinde bulunabilirler o derece:)
Hondanın kırmızısı ck başkadır en ck yakıştığı kasa da ep3 kasadir
Beni markaların gizli çalışanı sananlar var :)
Teşekkür ederim.
anlatım da bir sevişme havası var :)
Bu yazı tunning dergisinden mi :)
Şaka bir yana güzel bir inceleme olmuş.
Eyv. Teşekkürler...
yazı mükemmel olmuş tabirler ve tespit edilen özellikler hatta ve hatta özellikle sadece benim gördüğümü zannettiğim ince noktaların üstünde durmanız mükemmel olmuş ben de ep2 sahibiyim , bi çok özellik ep2 ile aynı :) şaft çıkıntısının olmaması arka taraf için ciddi anlamda nokta atışı çünkü araca binen herkes arkanın sanki aile aracı arka koltuğu gibi olduğunu söylüyor bu da arkadaki kişilerin keyfinin yerinde olduğunu gösterir :) sayfama da yollamışsınız linki akşamüstü yayınlayacağım, genelde yabancılar var pek anlamazlar ama sadece türkiye içinde paylaşırım ep hatchback hakkında bilgisi olmayalar detaylı bi bilgiye sahip olurlar inşallah :) ve tanıtımda kullanılan araç çok güzel görünüyor maşallah iç düzen ve dış temizlik acayip hoşuma gitti, tavan çok iyi duruyor, renge diyecek bişey yok allah kaza bela vermesin :) ellerinize sağlık
Çok güzel bir çalişma olmuş çok güzel bir anlatım eline sağlık
konuyu okurken çok keyif aldım honda kataloğunda bile bu kadar açıklayacı bilgiler oldugunu zannetmiyorum aracınız harika görünüyor kocaman maşallah kazasız belasız :)
Elinize sağlık cok keyifle ve sıkılmadan okudum :)
yazı mükemmel olmuş tabirler ve tespit edilen özellikler hatta ve hatta özellikle sadece benim gördüğümü zannettiğim ince noktaların üstünde durmanız mükemmel olmuş ben de ep2 sahibiyim , bi çok özellik ep2 ile aynı :) şaft çıkıntısının olmaması arka taraf için ciddi anlamda nokta atışı çünkü araca binen herkes arkanın sanki aile aracı arka koltuğu gibi olduğunu söylüyor bu da arkadaki kişilerin keyfinin yerinde olduğunu gösterir :) sayfama da yollamışsınız linki akşamüstü yayınlayacağım, genelde yabancılar var pek anlamazlar ama sadece türkiye içinde paylaşırım ep hatchback hakkında bilgisi olmayalar detaylı bi bilgiye sahip olurlar inşallah :) ve tanıtımda kullanılan araç çok güzel görünüyor maşallah iç düzen ve dış temizlik acayip hoşuma gitti, tavan çok iyi duruyor, renge diyecek bişey yok allah kaza bela vermesin :) ellerinize sağlık
Mehmet, çok Teşekkür ederim. Sayfa içinde ayrıca tebrik ederim. Güzel paylaşımların olduğu iyi bir topluluk oluşturmuşsun :icon_tup:
Aracın arkası ciddi anlamda rahat, Tatile bu araçla gitme fikrini söylediğimde Hanım başta tepki vermişti.
Ama bagajı doldurup, çocuk koltuğunu monte ettikten sonra kendi oturacağı alan ön kısımdan bile ferah ve geniş olunca tebessüm etmişti :)
Bu aracın 3 yetişkinin rahatlıkla sığacağı bir arka alanı var...
Çok güzel bir çalişma olmuş çok güzel bir anlatım eline sağlık
Eyv. Tuncay üstad.
konuyu okurken çok keyif aldım honda kataloğunda bile bu kadar açıklayacı bilgiler oldugunu zannetmiyorum aracınız harika görünüyor kocaman maşallah kazasız belasız :)
Sağol Teşekkürler Tunç,
Ep3 bu tanıtımı fazlasıyla hakeden bir araç ;)
Elinize sağlık cok keyifle ve sıkılmadan okudum :)
Teşekkürler :)
SpdyGnzls
17-07-2014, 12:11
Elinize ve emeğinize sağlık çok güzel konu olmuş
Samet bulamadın mı temiz bir S2000 hala ?
Buldum abi kaporasını verdim arkadaş yurtdışında olduğu için alamadık pazartesi nasipse elimizde olur :)
Elinize ve emeğinize sağlık çok güzel konu olmuş
Teşekkür ederim.
Buldum abi kaporasını verdim arkadaş yurtdışında olduğu için alamadık pazartesi nasipse elimizde olur :)
Senin adına çok sevindim, hayırlı olsun şimdiden...:)
timucintt
17-07-2014, 13:26
Değerini anlayan birinde bulunması güzel aracın kazası belasız güzel anlatım...
arabasızadam
17-07-2014, 18:21
Çok güzel bi yazı olmuş elinize sağlık ,kırmızı ep3 hep hayalimdeki bir araç olmuştur ,iyi günlerde kullananın.
Emrecan-R
17-07-2014, 18:57
Yazi cok guzel olmus. Yazmadan edemicem cocuklugum o bahcede gecti
Değerini anlayan birinde bulunması güzel aracın kazası belasız güzel anlatım...
Değerinin bilinmesi şu anlamda önemli, bu araç ihmale gelen bir araç değil.
Kaba bir araç değil, belli aralıklarla bazı kozmetik ve teknik iyileştirmelerin yapılması
gerekiyor. Buda dediğiniz gibi bilinçli ellerde mümkün olabiliyor. Aksi halde yorulmuş,
her yanı deforme olmuş bir araçla karşılaşıyorsunuz...
Çok güzel bi yazı olmuş elinize sağlık ,kırmızı ep3 hep hayalimdeki bir araç olmuştur ,iyi günlerde kullananın.
emeğinize sağlık.
Eyv. Teşekkür ederim Arkadaşlar...
Yazi cok guzel olmus. Yazmadan edemicem cocuklugum o bahcede gecti
Sağol Emre,
benim oğlanında favori mekanı, trafik vb. derdi olmadığı için rahat rahat salıyoruz koşturuyor. Zaman nasılda geçiyor değil mi... :)
imparatoR
18-07-2014, 09:29
anlatım üslup takdire şayen ,teşekkürler paylaşım için..
Arkadaşlar dün çok güzel bir haber aldık,
hayırlısıyla oğluma bir kardeş geliyor :)
Bu güzel haber beraberinde aracı değiştirmem gibi pekte hoş olmayan bir durumu gerektiriyor.
Bir taneyle kullandım hanıma direndim ama 2 tane çocuk koltuğuyla da Type-R kullanılmaz :)
İlgili siteye ilanını ekledim. Henüz acelesi yok, ama ilgilenenlere temiz bir araç olduğunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Umarım alıp kpro+varex ile laikiyle kullanacak bir dostumuza gider...
Serkan_UR
22-07-2014, 14:02
Maşallah araca sizide tebrik ediyorum :) her zaman sesini performansını sevdiğim ama şeklen kabullenemediğim bir araç okuyunca canım çekti :)
Kazasız belasız
Beyler ben böbreği satıp bi ep3 almaya gidiyorum görüşürüz.
burakgunay
22-07-2014, 18:32
Yakında ben de satıp gelirim az kaldı honda siz hayat less
LnchCntrl
22-07-2014, 18:35
İyi ki kız olupta bu hastalığa tutulmamışım..
typer ve kırmızı:D
Spor araçlarda kırmızının yeri ayrı gerçekten.
S2000 ve Type-R'da da favorim Kırmızı...
Maşallah araca sizide tebrik ediyorum :) her zaman sesini performansını sevdiğim ama şeklen kabullenemediğim bir araç okuyunca canım çekti :)
Kazasız belasız
Ben aracın şeklini kendim elllerimle yıkadıktan sonra karar veriyorum. Ep3'ün hatları
son derece akıcı ve dinamik tasarlanmış. Yıl 2014 ama 2002 model bir aracın çizgileri hala güncelliğini koruyor. Yeni tasarımlarla yarışıyor ;)
Beyler ben böbreği satıp bi ep3 almaya gidiyorum görüşürüz.
Yakında ben de satıp gelirim az kaldı honda siz hayat less
İyi ki kız olupta bu hastalığa tutulmamışım..
Teşekkürler Arkadaşlar :)
Hepinize bir gün kısmet olur umarım...
Kırmızının ateşi, siyahın asaleti;
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/berabesa.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/ute8e2y9.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/zuze6e7u.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/na4yzazu.jpg
Anlatım çok başarılı olmuş hem eğlenceli hem bilgilendirici..araca da maşallah gerçekten belli ediyor iyi bakılmış olduğunu..kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)
araba çok güzel ama isim benzerliğinden dolayı koyulan type-r marka pedallar ve paspas yakışmamış bu aracın güzelliğine.
exclusive
21-08-2014, 15:52
hayran kaldım maşallah
orfozvolkan
25-08-2014, 03:50
Harika bi anlatim cok basarili sehir ici dikkatli kullanim 8 litre tuketim ise cok cok iyi ben vti ile sehir ici 11civari tuketiyorum satis karariniza ise uzuldum allah daha iyilerini nasip eder Insallah
Anlatım çok başarılı olmuş hem eğlenceli hem bilgilendirici..araca da maşallah gerçekten belli ediyor iyi bakılmış olduğunu..kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)
Teşekkürler :icon_tup:
araba çok güzel ama isim benzerliğinden dolayı koyulan type-r marka pedallar ve paspas yakışmamış bu aracın güzelliğine.
Birçok market gezindim, bulabildiklerimin içinde en çok bunları yakıştırabildim dostum. Daha iyisini bulabilsem onu alacaktım...
hayran kaldım maşallah
Teşekkür ederim.
Harika bi anlatim cok basarili sehir ici dikkatli kullanim 8 litre tuketim ise cok cok iyi ben vti ile sehir ici 11civari tuketiyorum satis karariniza ise uzuldum allah daha iyilerini nasip eder Insallah
Uzun yolda da biraz daha zorlasam 800km'yi görecektim :)
2 çocukla kullanabilmek oldukça zor olacağından satmak durumundayım. Yoksa ne yapıp edip tutardım...
Bolkar1st
01-09-2014, 15:18
tek solukta okudum anlatım çok güzel bu araçların böyle saklanması daha bir güzel elinize emeginize saglık :)
sener555
02-09-2014, 10:00
emeğinize sağlık :) en güzel biçimde açıklamışssınız gerçekten ayrıcalıklı bir araç çoğu araba tutkununda hayali.Biz çok şükür kavuştuk bir kaç ay oluyor 16 EP 030 plakalı gri typer ı aldık eşssiz bir deneyim eşsiz bir performans bu araça sahip insanlar anlattıklarınızı dahada net ve iyi anladıklarını umuyorum şahsen bende böyle oldu :) kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
tek solukta okudum anlatım çok güzel bu araçların böyle saklanması daha bir güzel elinize emeginize saglık :)
Eyv. Teşekkür ederim...
emeğinize sağlık :) en güzel biçimde açıklamışssınız gerçekten ayrıcalıklı bir araç çoğu araba tutkununda hayali.Biz çok şükür kavuştuk bir kaç ay oluyor 16 EP 030 plakalı gri typer ı aldık eşssiz bir deneyim eşsiz bir performans bu araça sahip insanlar anlattıklarınızı dahada net ve iyi anladıklarını umuyorum şahsen bende böyle oldu :) kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
Çok Teşekkür ederim. Sizinde aracınız hayırlı olsun. Kazasız keyifli sürüşler dilerim :icon_tup:
Gönül istiyorki her araç tutukunu bu deneyimi yaşasın, kısmeti olsun...
5ani5 mk3
02-09-2014, 21:08
Harika bi konu:) Maaaşşah diyelim nazara gelmesinnn:)
Orcun_Simsek
02-09-2014, 21:45
Bir solukta okudum hocam. Sanki bu okuduğum metni bir kullanıcı değilde honda firmasının yetkilisi yazmış gibi.
Bir araç bundan daha iyi şekilde tanıtılamazdı. Bu arada maşallah aracınıza. Allah kaza bela vermesin.
emiralioğlu
03-09-2014, 01:04
Naptın bea cok guzel bilgiler mukemmel anlatim kutlarim harikulade bir yazi olmus ellerinize saglik. Araca da 41 kere masallah gule gule kullanin ...
detaylı anlatım için teşekkürler.
kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
Harika bi konu:) Maaaşşah diyelim nazara gelmesinnn:)
Eyv. Teşekkür ederim :icon_tup:
Bir solukta okudum hocam. Sanki bu okuduğum metni bir kullanıcı değilde honda firmasının yetkilisi yazmış gibi.
Bir araç bundan daha iyi şekilde tanıtılamazdı. Bu arada maşallah aracınıza. Allah kaza bela vermesin.
Çok Teşekkür ederim Orçun.
Daha önceki Audi ve Mitsubishi incelemelerimde de firma çalışanı olduğum, reklam yaptığıma dair geri bildirimler olmuştu :)
Bu aracı gerçekten severek kullandığım, üzerine çok düştüğüm ve emek harcadığım için, biraz daha içten kaleme aldım...
Naptın bea cok guzel bilgiler mukemmel anlatim kutlarim harikulade bir yazi olmus ellerinize saglik. Araca da 41 kere masallah gule gule kullanin ...
detaylı anlatım için teşekkürler.
kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
Teşekkür ederim, hepimize kazasız belasız sürüşler...
mehmetbirdall
03-09-2014, 15:04
harika. Honda bu kadar detaylı tanıtamazdı..
İncelemesi yakında... :surucu:
https://resmim.net/f/6kbkGq.jpg
Magellanqa
12-10-2016, 15:15
Maşallah kazasız belasız..
eldorado
13-10-2016, 11:40
İncelemesi yakında... :surucu:
https://resmim.net/f/6kbkGq.jpg
ellerine sağlık kitap gibi konu olmuş:) abi hayırlı olsun sabırsızlıkla bekliyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.