Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yıllanmış Şarap - Honda Civic Type-R (Ep3)



Evo34
14-07-2014, 13:04
http://i.hizliresim.com/jzLWbj.jpg



Honda – Civic Type-R (Ep3)



Dünyanın çeşitli yerlerinde yetiştirilen üzümlerin renkleri de çok çeşitlidir. Şarap

yapımında kullanılan üzümlerin renkleri iki ana gurupta toplanır. Sarı ile yeşil

arasında rengi olanlara beyaz üzüm, kırmızı ile mavimsi renk arasında olanlara

siyah üzüm denilir. Kırmızı şaraplar siyah üzümden yapılırken, beyaz şaraplar ise

sarı ve yeşil üzümden yapılırlar. Kaliteli kırmızı şarabı, ancak kırmızı üzümü

soymadan kabuğu ile birlikte kullandığınızda elde edebilirsiniz.



http://i.hizliresim.com/2vy9zN.jpg



Yıllanma terimini bütün şaraplar için kullanmak yanlıştır. Eğer şarap ileride

yıllandırılacağı düşünülerek imal edilmişse bu gerçekleşebilir. Özellikle sofra

şarabını yıllarca saklamak ona değer kazandırmaz. Yıllandırılabilen şaraplar çok

seçkin bir tür kırmızı şaraplardır. Dünyada üretilen bu tür şarapların ancak yüzde

5´i yıllanmaya uygundur.



http://i.hizliresim.com/BoEA7D.jpg



2014 yılında sahip olduğum ve incelemesini gerçekleştirdiğim safkan bir spor

otomobil olan 2002 model Honda Civic Type-R EP3’ü yukarıdaki betimleme ile en iyi

şekilde tanımlayabiliriz. Yıllandıkça değer ve güzellik kazanırken, ilk günkü

kondisyonundan ödün vermeyen iddialı ve karizmatik bir karakteristiğe sahip…



http://i.hizliresim.com/Z2WEok.jpg



Type-R EP3, ilk olarak 18 Ekim 2001 yılında Honda Motor tarafından Tokyo’da

tanıtıldı. Otomobilin tasarım konsepti hatchback bir “mermi” üzerineydi. Bu araçta

üstün bir motor performansı ile, fren ve viraj konularında iddialı ve heyecan verici

güçlü bir tasarım fikriyle yola çıkılmıştı…



http://i.hizliresim.com/on2k47.jpg



2001-2005 yılları arasında dünyada üretilen toplam EP3 Type-R sayısı 35.190

adettir. Bunların 18,033 adeti İngiltere, 12,422 adeti Avrupa ve 4,735 adeti

Japonya’da bulunmaktadır.

Honda Türkiye A.Ş. resmi rakamlarına göre Türkiye'de ki EP3 Type-R satış adetleri

ise; 2001/1 Adet Test Aracı, 2002/21, 2003/34, 2004/44, 2005/12 olmak üzere

Toplamda 112 adettir.



http://i.hizliresim.com/lBLW5E.jpg



Type-R’ın özel bir otomobil olduğunu her detayından anlayabileceğiniz gibi, R ile

başlayan üretim kod numarası da bunu belirginleştiriyor.



http://i.hizliresim.com/aPjG6R.jpg



2002 model bir araç olmasına rağmen, etkileyici tasarımı ve güçlü hatları ile trafikte

birçok sıfır spor otomobilden daha çok ilgi ve alaka görürken, performans

anlamında da birçok turbo destekli aracın dahi yanına yaklaşamayacağı bir

performans sergilemektedir.



http://i.hizliresim.com/nYkW0R.jpg



Trafikte ilerlerken veya park ederken çoğu zaman resim çekmek isteyenlerin ve

çocukların yanaşıp “kaç yapıyor abi bu” sorularına maruz kalıyorsunuz… Hal böyle

olunca bu kadar dikkat çeken bir araca Trafik Polislerinin de tekrar tekrar kafasını

çevirip bakmasını yadırgamamak gerekiyor. Trafikte sizi tahrik etmek isteyen,

tamponunuzun dibine kadar sokulanlar sebebiyle çokça sabrınızı sınamanız ve

nefsinizi köreltmeniz gerekiyor. Aksi halde her defasında rakibinizi nakavt etmeniz

aşırı güven ve sonrasında hoş olmayan durumları beraberinde getirebilir…



http://i.hizliresim.com/vYmpWp.jpg



Renk olarak piyasada en çok siyah ve gri ile karşılaşmak mümkün. Fakat aracın

hatlarını belirginleştirmesi ve agresif bir ruh katması sebebiyle kırmızının bu araca

en çok yakışan rengi olduğunu söyleyebilirim. Kırmızının bu araçtaki isimlendirmesi,

Milano kırmızısı şeklinde geçiyor.



http://i.hizliresim.com/1j4gOG.jpg



Aracın kalbi Honda’nın adeta tekniğini konuşturduğu 1998cc, 200Hp ve 196Nm

değerlerine sahip İ-VTEC DOHC motorundan oluşuyor. Maksimum gücünü

7400devirde veren araç, maksimum torkuna ise 5900devirde ulaşıyor. Standart

araçlarda devir kesici 8100devirde devreye giriyor.



http://i.hizliresim.com/Ld2n5b.jpg



Type-R EP3’de kullanılan motorun tarihçesi şu şekilde gelişiyor; 2000'li yılların

başında üzerinde çalışılan V6 J35 i-VTEC VCM motordan farklı olarak daha küçük

hacimli ve 4 silindirli bir güç ünitesi yapılması fikri de Honda mühendislerinin

aklındaydı. 2000'li yılların ortalarına varmadan Honda bu yeni 4 silindirli i-VTEC

motoru geliştirmiş ve kullanılabilir hale getirmişti. Yeni nesil motora K Serisi adı

verilmiş ve hacim için de 2000cc ve 2400cc'de karar kılınmıştı. Çift eksantrikli

i-VTEC'li bu yeni nesil motor, farklı versiyonlarla 150-156HP aralığında güç

üretiyordu. Mühendisliği yine Toyota ile ortak çalışılmış bir motor tipiydi ve bu

nedenle Toyota'nın 2001'de kullanmaya başladığı 1600cc VVT-i motoruyla çok

benzerdi.



http://i.hizliresim.com/rYj2z1.jpg



Emme eksantriğinin kafa kısmında yağ basıncıyla çalışan bir nevi elektronik

kontrollü bir ayarlı kasnak mekanizması vardı. Bu sistem aracın ECU'sundan alınan

hız, eğim ve ağırlık verilerini işleyerek, her hangi bir devirde ,herhangi bir açıyla

motoru avansa ya da rötara çekebiliyordu. Bu işleme aynı zamanda sübap

bindirmesi de deniyor.



http://i.hizliresim.com/72YN3a.jpg



İ-VTEC DOHC "R" K20A2 Type-R

K Serisi motorlardan, Honda'nın Civic Type R serisi için de 2000cc'lik 200HP

gücünde yeni bir güç ünitesi hazırlanıp, K20A2 koduyla üretime alınıyor. Temel

özellikleri diğer K Serisi motorlarla aynı olmakla birlikte, ilave olarak Valve Lifting

denilen bir özellik de mevcuttu bu motorda. Valve Lifting aslında önceki nesil

VTEC'lerdeki Low/High Cam Process eksantrik profillerinin de bu motora adapte

edilmiş haliydi. Yani K20A2 kendini hem emme eksantriğinin ucundaki hidrolik ve

elektronik kontrollü ayarlı kasnak mekanizmasıyla avansa ya da rötara alabiliyor

ve hem de daha fazla hava alabilmek için eksantriklerin açılma mesafelerini

artırabildiği gibi egzoz tarafının da daha fazla açılmasını sağlayarak daha hızlı

tahliye yapabiliyordu. Sonuçta ortaya şöyle korkunç bir manzara çıkıyordu,

elektronik olarak kontrol edilen ve hem daha uzun süre ve hem de daha fazla

miktarda açılabilen bir emme sistemiyle, emme sübap zamanalamasına

bindirilebilen ve daha fazla açılabilen bir egzoz sübap zamanlaması. İşte tüm bu

özelliklerinden ötürü bu motora "K Monster" ismi bile takılmıştı.



http://i.hizliresim.com/Y3MNma.jpg



K20A2 motor, 2001-2005 yılları arasında Honda Civic Type-R’da, 2002-2004

arasında Acura RSX- Type-S’de ve İntegra DC5-R modellerinde kullanılmıştır.



http://i.hizliresim.com/gjnWMb.jpg



Avrupa’da CTR (Civic Type R) kodu ile tanımlanan Type-R EP3’ün tasarımında ("R",

İngilizce: "Racing-yarış") araç ağırlığını azaltma, performans potansiyelini arttırma,

motor ayarı (tuning), özel süspansiyonlar gibi yarış koşulları özelliklerini

sağlamaya odaklanılmıştır. Type-R modeli ilk olarak yarış etapları için düşünülmüş

sonradan Honda'nın VTEC motor tasarımına ağırlık vermesi ve beğeni kazanması

sonucu daha geniş bir satış pazarına sunulabilmiştir. Type-R araçlardaki

geleneksel kırmızı, Honda brövesi ve beyaz şampiyonluk boyası ilk F1 kazanmış

arabalarını temsil etmektedir. Honda'nın yarış ve F1 araçları çoğunlukla kırmızı

Honda brövesine sahiptir. 2.0 litrelik 200HP gücündeki DOHC i-VTEC motorundan

çıkan kalın ve yırtıcı ses kullanıcılarını ve yanından geçenleri adeta mest etmektedir.



http://i.hizliresim.com/9vRdZr.jpg



Performans konusunda bu aracı akranlarından ayıran detayı şu benzetmeyle

tarifleyebilirim;

İki tane iyi yüzücü düşünün. Önlerinde daima suyun altından gitmeleri gereken bir

parkur var. İkisi de çok iyi yüzüyor. Fakat yüzücülerden biri, diyafram kullanımını

konusunda uzman. Bu sebeple suyun altında uzun süreler kalabiliyor. Diğeri ise

yüzme konusunda oldukça atik fakat diyaframını kullanamıyor. Sizce bu parkurda

hangisinin şansı yüksek olur ? Tabi ki standart haliyle dakikada 8100devir

çevirebilen ve kadranında 9500devir okuduğunuz EP3 Type-R.



http://i.hizliresim.com/q93WOQ.jpg



Birçok aracın 6000’li devirlerde bir üst vitese ihtiyacı olurken, siz VTEC teknolojisi

sayesinde Type-R’da bu noktada filmi yeni başlatıyorsunuz. Yani diyaframı

kullanmaya başlıyorsunuz…



http://i.hizliresim.com/M9XvA2.jpg



Fabrika çıkışı 0-100km hızlanma değeri 6,8 saniye olan araçta, yeni lastiklerle

yaptığım denemelerde 6,5 saniye gibi zamanları rahatlıkla elde edebiliyorum. EP3,

1000metreyi 27 saniye gibi iyi bir zamanda kat edebiliyor. Kağıt üzerindeki son

hızı 235km/h olarak görünse de, uzun yol denemelerinde rahatlıkla 250’li rakamları

görmeniz mümkün. Adeta yıllara meydan okuyan ve performansından bir saniye

bile ödün vermeyen bu motor konusunda Honda’yı ne kadar takdir etsek azdır...



http://i.hizliresim.com/Q1J7OG.jpg



Type-R serilerinin kodları aşağıdaki şekilde sıralanıyor;

FN2 = Civic Type R - 2007-2010

EP3 = Civic Type R - 2001-2005

EK9 = Civic Type R - 1997-2000



http://i.hizliresim.com/X2yXRj.jpg



Genel kullanıcı yorumlarına baktığınızda, EP3’ün yeni selefi olan FN2’ye göre

piyasada daha çok tutulduğunu ve aynı şekilde yapılan modifiyelere daha olumlu

tepkiler verdiğini görebiliyorsunuz. EP3’ün sürüş dinamiklerini ve rijitliğini maalesef

ki ben de FN2’de göremedim. Şüphesiz FN2 daha konforlu, fakat kesinlikle daha

tehlikeli bir makine değil.



http://i.hizliresim.com/bQjG70.jpg

Evo34
14-07-2014, 13:05
Aracın şanzımanı Honda üretimi 6 ileri vitesli yakın oranlı manuel sistemden

oluşuyor. Vites kolunun konumu özel olarak tasarlanmış ve spor otomobillerdeki

alışagelmiş konumundan farklı olarak, aracın konsolu üzerinde konumlandırılmış.



http://i.hizliresim.com/d4oGgr.jpg



Kısa geçiş aralıkları ve konumu sebebiyle çok rahat bir kullanım ve hızlı geçişler

yapabilmenizi sağlıyor.



http://i.hizliresim.com/5p4Q6l.jpg



Şanzımanın çok yüksek devirlerdeki vites değişimleri sebebiyle belli periyotlarda

bakıma ihtiyacı olabiliyor(Senkromeç değişimleri).



http://i.hizliresim.com/AZEkrr.jpg



Fabrika çıkışlı sert spor süspansiyona sahip araçta, arka kısımda çift salıncaklı

süspansiyon kullanılıyor. EPS (elektrikli direksiyon) ile, direksiyon tepkilerine

gecikmesiz ve hisli tepkiler alabiliyorsunuz. ESP olmayışı bir eksiklik gibi görünse

de, Viraj denge çubukları ve kule gergilerinin desteği sayesinde ani manevra ve

virajlarda çizginizi bozmadan ilerleyebiliyorsunuz.



http://i.hizliresim.com/0b8BJo.jpg



Şunu belirtmek isterim ki, bu aracın size verdiği hissiyatta, virajdan çok düz yolda

keyif alınabileceği yönünde. Yol tutuş anlamında belki ESP’li bir Golf GTI ile

yarışamayabilir ama düzlükte fazlasıyla üstesinden geleceğinden emin olabilirsiniz.



http://i.hizliresim.com/4YDMyJ.jpg



Fabrika çıkışında 205/45/17 ölçülerinde performans lastikleri ve EP3 ile

özdeşleşmiş standart 17” çelik jantları bulunuyor. Ben bir nebze aracı yükseltmek

için 215 genişliğinde lastik ebatı ve yol tutuşuna katkı sağlamak için spor yay

tercih ettim.



http://i.hizliresim.com/JdXlbj.jpg



EP3 Honda Civic Type-R’ın iç konsolu alışılmışın biraz dışında. Momo tasarımına

sahip 3 kollu yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi, beyaz zemin üzerine işlenmiş

kadranlar, dünyaca ünlü koltuk üreticisi Recaro üretimi alcantara spor koltuklar,

konsola monte edilmiş 6 ileri vites kolu üzerinde Alüminyum Vites topuzu, R tipi

amblemler, SRS çift ön hava yastıkları, orijinal renkli camlar, klima, elektrikli ve

ısıtmalı aynalar ve müzik sisteminin olduğu mütevazi fakat sizi ateşleyen bir iç

tasarıma sahip.



http://i.hizliresim.com/OJkL4P.jpg



Type-R işlemeli Recaro koltukların yan destekleri oldukça yeterli düzeyde ve

virajlarda sizi sarmalayan bir yapıya sahipler.



http://i.hizliresim.com/zQgBo9.jpg



Koltuklar her nekadar yıllara meydan okurcasına dayanıklı olsalar da, oturma

bölmelerinde zamanla deformasyon meydana gelebiliyor.



http://i.hizliresim.com/GbE0MV.jpg



İyi bir döşemecide bu deformasyonları benim gibi düzelttirebilmeniz mümkün.



http://i.hizliresim.com/y2m3Z7.jpg



Araca önden bakıldığında kaput ve ön camın neredeyse birbirine paralel olarak bir

su damlası edasıyla yükseldiğini görüyorsunuz. Bu tasarım aracın sürtünme

katsayısına çok büyük etki ediyor ve 0,32lik iyi bir değer elde edilmesine katkıda

bulunuyor (sürtünme katsayılarında karşılaştırma yapmak adına; Ferrari

F430:0,34, Golf V GTI:0,32, Nissan 350Z:0,30, Porsche Boxster:0,29, Toyota

Prius:0,26). Otoban ve pürüzsüz yollarda aracın adeta yol üzerinde süzüldüğüne

şahit oluyorsunuz. Bozuk ve kasisli yollarda ise klasik Uzak doğu araçlarındaki sert

süspansiyon etkileriyle karşılaşıyorsunuz.



http://i.hizliresim.com/6YQXW3.jpg



4135mm uzunluğundaki aracın genişliği 1695mm ve yüksekliği 1430mm

ölçülerinde. Aracın ağırlığı 1210kg.



http://i.hizliresim.com/WW4Q3N.jpg



Bagaj hacmi 315 litre kapasite ile birçok B ve C sınıfı araçla yarışır düzeyde (Vw

Golf 350lt, Ford Focus 316lt).



http://i.hizliresim.com/32NqGr.jpg



Keskin fakat yuvarlatılmış hatları ve aerodinamik yapısı sebebiyle bu aracı yıkamak

çok kolay ve eğlenceli. Uzun kapı açısı sebebiyle arka koltuklara inip binmek

oldukça rahat ve konforlu.



http://i.hizliresim.com/REXPza.jpg



2,5 yaşındaki oğlumun çocuk koltuğunu arkaya rahatlıkla yerleştirebildim.

Genellikle yolculuklarımızda eşim arkada oğlumla birlikte oturuyor ve ondan aldığım

geri bildirimlerde, tek kapı dezavantajı dışında arka kısmın oldukça ferah ve rahat

olduğu yönünde. Arka kısımda şaft tüneli yüksekliği olmamasının da bu rahatlıkta

büyük etkisi bulunuyor.



http://i.hizliresim.com/pvjWpq.jpg



97 oktan benzin kullanılması önerilen aracın yakıt deposu 50 litre hacminde. Uzun

yol tecrübelerimde şaşkınlıkla elde ettiğim sonuçlar bu aracın performans ve

ekonomi anlamlarında bana çift karakterli olduğunu göstermiştir.



http://i.hizliresim.com/9vRDE8.jpg



Öyleki; İstanbul – Fethiye yolculuğumda bir depo ile (50lt) 753km yol kat ettim…

Bu yolculukta ortalama hızım 90-110km/h arasında olurken, Ortalama tüketimim

100km’de 6,7 lt gibi imrendirici bir sonuçla gerçekleşti. Biraz daha dikkatli bir

kullanımla bu araçta bir depo ile 800km gitmek hayal değil.



http://i.hizliresim.com/NY31RY.jpg



İstanbul şehir içi trafiğinde 9-10litre civarındaki tüketim, spor ve agresif

kullanımlarınızda 12-13lt civarına kadar yükselebiliyor.



http://i.hizliresim.com/aPjGbB.jpg



Aracın frenlerinin bir Honda’dan beklenmeyecek şekilde iyi olduğunu söyleyebilirim.

Öyleki; 100km hızla giderken yapılan ani frenlemede üç kanallı ABS ve EBD

(Elektronik Fren Gücü Dağılımı) sayesinde 37 metre gibi iyi bir referans aralığında

durabiliyorsunuz. Daha önce kullandığım Audi A4 Quattro aracımda aynı

değerlere(37m) sahipti.



http://i.hizliresim.com/Y3MN7j.jpg



Bu kasanın dört kapılı versiyonunun 2001 yılında katıldığı EURO NCAP çarpışma

testlerinde 4 yıldız aldığını görüyoruz. 2001 yılında zorlu şartlar altında yapılan bu

testin günümüz esnek koşullarında yapılması durumunda ise rahatlıkla 5 yıldızı

alabileceğini söyleyebilirim.



http://i.hizliresim.com/8mkd7k.jpg



Sürücü ve yolcu hava yastıkları bulunan araçta tampon ve kapılarda güvenlik

barları mevcut. Arka park sensörü ile, İmmobilizer ve merkezi kilit sistemiyle

donatılan araçta, kapıları dışarıdan kilitlediğinizde açık camlarınız otomatik olarak

kapanıyor.



http://i.hizliresim.com/DoEd0l.jpg



Çoğu kullanıcısının kısa aralıklarla tecrübe ettiği EP3 Type-R’ın, kapalı garajında

yılda birkaç kereliğine dahi olsa kullanmak için muhafaza eden kullanıcıları da

bulunuyor. Sahip olduğunuz Type-R, biraz bilinçli ellerde kalmış ve kendisine

gerekli bakımlar zamanında yapılmışsa, ilk günkü kondisyonundan ve ihtişamından

taviz vermeden yıllara meydan okurcasına kalabilmiş olduğunu rahatlıkla

görebilirsiniz.



http://i.hizliresim.com/mqdkWP.jpg



Motor mekaniğinde ve şanzımanında kronik bir sorun bulunmayan ve günümüzde

de genelde sorunsuz olan EP3’ler, amatörce yapılmış motor modifiyesi ve dikkatsiz

kullanıma maruz kalmadığı sürece çok uzun km’ler boyunca sadece periyodik

bakımlarını yaparak kullanabileceğiniz bir araç.



http://i.hizliresim.com/EQbR4q.jpg



Kozmetik anlamda zaman zaman yapacağınız ufak dokunuşlarla aracı daha canlı

ve çekici hale getirebilirsiniz. Örneğin sürücü koltuğunun oturma kısmında zamanla

deformasyon oluşabiliyor veya direksiyon derisinin yenilenmesi gerekebiliyor. Aynı

şekilde el freninin ucundaki boya zamanla aşınabiliyor. Tüm bunlar küçük

bütçelerle eski haline getirilebilen ve bu esnada araçtan büyük zevkler almanıza

sebep olan uğraşlar oluyor. Şunu da belirtmeliyim ki, çoğu kullanıcı için

kozmetikten ziyade Type-R EP3 bir performans aracıdır. Ancak eğer sizde benim

gibi çok titiz ve özenli bir kullanıcıysanız bahsettiğim ufak pürüzler gözünüze

batabilir ve onları düzeltme yoluna gidebilirsiniz.



http://i.hizliresim.com/jzLWGj.jpg



2004 yılında EP3 bir makyaj geçirdi. Teknik ve yürüyen aksamda bir değişiklik

olmazken, görsellik anlamında farlar mercekli hale çevrildi, döşemlerde kırmızı

renge yer verildi ve ön tampon tasarımında farklılığa gidildi. Piyasadaki makyaj

öncesi üretilen birçok araca(2002-2003) tutkunları tarafından makyaj sonrası

değişiklikler ilave olarak eklenmiştir. Benim aracımda makyajlı görünüme sahip.



http://i.hizliresim.com/2vy9VN.jpg



Bugüne kadar oldukça fazla ve hızlı araç tecrübe etmiş biri olarak şunu rahatlıkla

söyleyebilirim ki, Type-R’a her binişinizde aracı ilk aldığınız günkü heyecanı tekrar

tekrar yaşıyorsunuz. Yolda ilerlerken sizin rakibiniz olmayı hayal eden araçlara,

küstahça içten gülümsemeleriniz aracın karakteristiğinin size yansımasının sadece

bir sonucu. VTEC açılması sürücüde adeta bir bağımlılık yarattığından, ayağınızın

altındaki gücü dizginlemek böyle bir araçta pekte mümkün olmayabiliyor.



http://i.hizliresim.com/BoEA5D.jpg



Aracın tuning konusundaki başarıları hakkında buradan çok fazla detaya

giremeyeceğim ama bu işle ilgilenenler bu araçların tuning camiasında ne kadar

değerli olduğunu ve yapılan çalışmalara ne kadar iyi sonuçlar verdiğini mutlaka

bilirler. İşi birkaç gömlek yukarı taşımış, Turbo uygulamaları içeren projeler dahi

görmek mümkün.

http://i.hizliresim.com/Z2WEPk.jpg



Tramer sistemi ile EP3’lerin yıldızlarının pekte barışmadıklarını söyleyebilirim.

Öyleki; aracın 2 veya 3 katı değerinde hasar kayıtlı araçlara dahi rastlamak

mümkün. Bu konuda detaylı bir araştırma ile neredeyse tramer kaydı olmayan bir

araç aldığım için kendimi şanslı görüyorum. Tramer kaydı olsa da piyasada çok iyi

toparlanmış ve kondisyonu çok iyi araçlara rastlamak da mümkün.



http://i.hizliresim.com/on2kR7.jpg



Aracın efsaneleşen ve koleksiyon olma yoluna doğru giden bir piyasası mevcut.

Bana göre bu araç, yakaladığı bu trend ile, size verdiği haz ve keyfin yanında, bir

çok ekonomik enstrümana göre daha iyi bir getirili yatırım aracı olarak da

düşünülebilir. Aracın temiz olanlarının piyasa değeri, 45-55bin TL aralığına

oturmuş durumda.



http://i.hizliresim.com/lBLW6E.jpg



Honda markasını ayrı bir yere koymamdaki mühendislik harikası modellerden

ikisinden birini(S2000-Type-R) genel anlamda imkanları el veren herkesin kısa

süreliğine dahi olsa alıp kullanmasını şiddetle önereceğim bir araç...

Selman
14-07-2014, 13:10
Konu çok güzel olmuş elinize sağlık bir solukta okudum çok iyi bilgiler var :)

Araca da maşallah.

SekoLive
14-07-2014, 13:17
sonuna kadar okudum uzun ince bir yoldayım havasıyla :)

elinize sağlık.

araç cok güzel gözüküyor anlatınımızda bi okadar iyi

aodabasi
14-07-2014, 13:21
hem araca hem size maşallah çok güzel bir kompozisyon olmuş :)

OrcunInce
14-07-2014, 13:22
Katılmadığım tek nokta n-cap testleri idi, gerisi gayet samimi güzel olmuş.
Şu an n-cap testlerinde 5 yıldız almak neredeyse imkansız. Type-R esp yoksunluğundan dolayı vs. 3 yıldız dahi alamayabilir şu an :)

Ers
14-07-2014, 13:36
keyifle okudum teşekkürler.

ayrıca aerodinamik katsayısından bahsedince 0,30 cw lik eski tipom geldi aklıma.

205-01
14-07-2014, 13:40
Konu çok güzel olmuş Fn2 Typer içinde böyle bir konu açmak lazım aslında , elinize emeğinize sağlık gerçekten , uğraşması ayrı bir zaman almıştır ... Tebrik ederim :icon_tup:

::ZaFeR::
14-07-2014, 13:43
Eline klavyene sağlık abi : ) Batman'da görev yapmıyor olsaydım bu sene almayı düşündüğüm araçlardan bi tanesiydi :) Önce ama bi Lancer'ın tadını alalım bakalım

Jeandan-R
14-07-2014, 13:44
Araç yorumlarınız aşırı yanlı. Sizin hiç bir tarafı kötü olan bir aracınız olmadı mı? Veya ben çok yerin dibine sokuyorum araçlarımı.

ahmet_xy
14-07-2014, 13:48
keyifle okudum teşekkürler.

ayrıca aerodinamik katsayısından bahsedince 0,30 cw lik eski tipom geldi aklıma.

pejo 308'de bu değer 0,28 ;) :icon_tup:

MTK
14-07-2014, 13:48
Masallah anlatım cok ıyı ,araçta yanıyor kazasız belasız günlerde kullanman dıleklerımle ...

DENON
14-07-2014, 13:56
artık ne kullandığımın farkındayım :D anlatım çok iyi :D hayırlı olsun bu arada

vinz
14-07-2014, 14:04
severek okudum, araç çok güzel gerçekten .

yalnız bu yazıdan sonra piyasa 45-55bin TL aralığında kalmayacak gibi :D

Evo34
14-07-2014, 14:06
Teşekkürler Arkadaşlar :icon_tup:
2 aylık bir gözlem ve analiz sonunda, üzerine ilaveler yapa yapa gerçekleştirdiğim bir inceleme oldu.
Daha önce kullandığım diğer araçlarla ilgili incelemeleri de imzamdan takip edebilirsiniz.

Buda bizimkinin esmer kardeşiyle birlikte çekilen bir resmi :)
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/14/IMAG2037.jpg

gokcell13
14-07-2014, 14:06
Beni o yillara goturdunuz.Elinize saglik ock guzel olmus.

furkaaan
14-07-2014, 14:11
maşallah abi allah nazarlardan saklasın askerlik bitene kadar temiz typer kalırmı :)

individual
14-07-2014, 14:13
çok güzel bir paylaşım olmuş.

cagataayk
14-07-2014, 14:25
Tek seferde okudum çok güzel olmuş elinize saglik :)

skyhigh
14-07-2014, 14:48
maşallah kazasız belasız honda mühendisi gibisiniz :D

Mutlu Değerli
14-07-2014, 14:57
Yazınızı büyük bir zevkle okudum. Maşaallah aracınıza, Allah kaza bela vermesin :)

Type-R dedigin kırmızı olur...

ghoost
14-07-2014, 15:10
Maşallah son zmanlarda gördüğüm en canlı Type-R

K.Kaan
14-07-2014, 15:19
maşallah aracınız cidden güzel ve diri görünüyor. imrendirici cinsten. eminim ki tü kaka diyenler bile type r için, bu fotoğrafları görünce kendilerinden saklarlar içlerinde oluşan heyecanı:)

bu arada fotoğrafların çekildiği okul neresi acaba bir mahsuru yoksa? aynı taraflardaysak algı açık olsun bu nadide parçayı görmek isterim canlı şekilde.

test konusundaki merakınızda ve üslubunuzda oldukça samimi. 8 senedir otomobil basınında çalışıyorum bende. Otofan isimli programımızda devam ediyo tv de. sitede böyle bi konu okumak beni keyiflendirdi açıkçası.

tekrardan maşallah aracınıza

Evo34
14-07-2014, 15:25
Samimi yorumlar için çok Teşekkür ederim Arkadaşlar :icon_tup:


maşallah aracınız cidden güzel ve diri görünüyor. imrendirici cinsten. eminim ki tü kaka diyenler bile type r için, bu fotoğrafları görünce kendilerinden saklarlar içlerinde oluşan heyecanı:)

bu arada fotoğrafların çekildiği okul neresi acaba bir mahsuru yoksa? aynı taraflardaysak algı açık olsun bu nadide parçayı görmek isterim canlı şekilde.

test konusundaki merakınızda ve üslubunuzda oldukça samimi. 8 senedir otomobil basınında çalışıyorum bende. Otofan isimli programımızda devam ediyo tv de. sitede böyle bi konu okumak beni keyiflendirdi açıkçası.

tekrardan maşallah aracınıza

Teşekkür ederim, sitede eminimki benden daha iyi gözlem ve analizle, kalemi güçlü kişiler de vardır...
Okul, İstanbul Anadolu yakasında Maltepe'de. Yakınsanız görüşürüz ;)

MatraX_07
14-07-2014, 15:40
Type-R alacakların okuması gereken yazı :D

yoshimura
14-07-2014, 21:10
tayyarım geldi başkan.oldumu şimdi:)

Sert@ç
14-07-2014, 21:32
Merak ediyorum onceden a4 vardi
Acaba alt devirlerdeki guc motor tepkisi sizce hangisi ?
En onemlisi tuketim ?

e.adakale
14-07-2014, 21:57
resimlerde yazıda çok iyi ep3 de ayrıca maşallah akacak kan damarda durmaz misali kan gibi
kazasız belasız:heyoo::heyoo::heyoo:

happyson
14-07-2014, 23:12
Maşallah kırmızı olması yeterli

yasinipek79
14-07-2014, 23:54
Super yazi olmus elinize saglik.

Redfish16V
15-07-2014, 00:13
Kitaplık bir yazı ve kocaman maşallahı hakkeden bir araç..:) maşallah elinize sağlık :)

Ssamet
15-07-2014, 00:14
Çok akıcı ve keyifle okudum. Tebrik ederim. Emeğinize sağlık. Güle güle kullanın. :)

kifanhom
15-07-2014, 08:56
keyifle okudum ellerine sağlık
aracına da maşallah , kaza bela uzak dursun

Yogi
15-07-2014, 09:54
resimler biraz problem oldu ama elinize sağlık çok güzel bir yazı

Evo34
15-07-2014, 09:55
Resimlerin yeniden boyutlandırılmasında yardımları için Yogi (http://www.techturkey.com/forum/members/4098-yogi.html)'ye çok Teşekkür ederim.

poyraz52
15-07-2014, 09:58
gerçekten Allah kazadan beladan korusun. Maşşallah Type-R'a
yazı için de tebrik ediyorum

Evo34
15-07-2014, 10:10
Merak ediyorum onceden a4 vardi
Acaba alt devirlerdeki guc motor tepkisi sizce hangisi ?
En onemlisi tuketim ?
A4 2.0 TFSI Quattro'da, 2000 devire kadar uykudan yeni uyanmışlık, sersemlik hali mevcutdu. Ondan sonra iyi toparlıyordu. Otomatik oluşu vites değişimlerinde takribi 1saniye kadar zaman kaybettriyordu. 0-100 denemelerinde 7,5saniyeleri yakalıyordum. Bir izlenimim de şuydu; Bir kere dahi araç patinaja düşmedi. Torsen Quattro gerçekten muhteşem bir sistem. Aracın tüm gücünü en ufak kayıp olmaksızın yere aktarabiliyor.
Ep3 A4'e göre kalkışta daha seri. 6 saniyeleri yeni lastiklerle elde edebiliyorum. Fakat izlenimim şuki; fabrika çıkışı gücün üstündeki değerler(200+) Ep3 için kalkışta avantajdan çok dezavantaj niteliğinde. Belki 120'lerden sonra aktarımda sorun olmaz fakat kalkış için tam ideal değer 200-220hp diye düşünüyorum.

A4 dikkatli de kullansanız şehir içinde minimum 10litre civarında tüketiyordu.
Ep3 dikkatli kullanırsanız şehir içinde 8 litre dahi yakalayabiliyorsunuz.

A4'ü spor modda kullandığınızdaki tüketim, Ep3'de sürekli Vtec açtığınız zamankiyle neredeyse aynı diyebilirim. Uysal davrandığınızda Ep3 daha az yakıyor.

Sonuç olarak;
A4'ün yol tutuşu, Ep3'ün atikliği bende iz bırakanlar...

meriç
15-07-2014, 11:19
maşllah elinize sağlık bilinçli kullanıcı olmak ve bilgilendirmek böyle olmalı :)

hakan
15-07-2014, 11:22
Maşallah aracınıza.Anlatım çok güzel olmuş.Birde turbonun tadına baksanız ep3 hayranlığınız 3 katına çıkar:)

sinanbaysal
15-07-2014, 11:40
Ikınızede masallah :)

wekoo
15-07-2014, 12:02
maşallh kazasız belasız

Evo34
15-07-2014, 13:05
Herkese iyi dilek ve temennileri için çok Teşekkür ederim Arkadaşlar.
Dilerim bir gün herkes gönlündeki araca sahip olur...

maşallah kazasız belasız honda mühendisi gibisiniz :D
Daha öncede başka bir forumda, Mitsubishi Lancer incelemesinde bir kişi benim
Mitsubishi çalışanı olduğumu bunu ispatlayacağını söylemişti :) Sonra ses çıkmadı.

tayyarım geldi başkan.oldumu şimdi:)
Soyadım Tayar
Nick konu uyumu diyorlar sanırım buna :)

Maşallah aracınıza.Anlatım çok güzel olmuş.Birde turbonun tadına baksanız ep3 hayranlığınız 3 katına çıkar:)
Gerçekten Turbo bir Type-R'i çok denemek isterdim. İmkan olursa, Konya'ya gelirsem veya siz İstanbul'a gelirseniz tanışmak isterim.

hakan
15-07-2014, 13:12
Gerçekten Turbo bir Type-R'i çok denemek isterdim. İmkan olursa, Konya'ya gelirsem veya siz İstanbul'a gelirseniz tanışmak isterim.

Tabiki Abi.Buyur gel.her zaman beklerim.

FaBeRgE
15-07-2014, 13:26
sanki yıl 2001, autohaber dergisini almışım gibi hissettim :)

Maşallah aracınıza kazasız belasız işallah...

tlgylmz106
15-07-2014, 14:02
Emeğine sağlık abi çok güzel bi konu olmuş :) Arabana diyecek söz de maşallah kazasız belasız kullan, Allah bize de nasip eder inşAllah :)

YsnErhn
15-07-2014, 14:08
Tek seferde okudum. herşey bir yana anlatım tarzınız cok başarılı araca diyecek kelimeleri siz zaten özenle seçip yazmıssınız. Güzel bir blok okumus oldum. Tesekkurler

serkanaygün
15-07-2014, 14:54
Çok güzel bir konu ve anlatım olmuş. Ellerinize sağlık. Arabanın da maşallahı var çok temiz gerçekten :)

batu35
15-07-2014, 15:48
şu zmana kadar okuduğum en güzel konulardan biri olmuş maşşalah kazasız belasız

huseyinturk
15-07-2014, 16:14
kpss paragraf soruları gibi başladı belgesel tadında bitti :) Elinize sağlık

Evo34
15-07-2014, 16:44
Tabiki Abi.Buyur gel.her zaman beklerim.
Küçüklüğüm Seydişehir'de geçti. Birgün kısmet olurda gelirim umarım.

sanki yıl 2001, autohaber dergisini almışım gibi hissettim :)

Maşallah aracınıza kazasız belasız işallah...
Aynı dergiyi 2-3 kez okurduk :)
Eyv. Teşekkür ederim.

Emeğine sağlık abi çok güzel bi konu olmuş :) Arabana diyecek söz de maşallah kazasız belasız kullan, Allah bize de nasip eder inşAllah :)
Amin kardeşim...

Tek seferde okudum. herşey bir yana anlatım tarzınız cok başarılı araca diyecek kelimeleri siz zaten özenle seçip yazmıssınız. Güzel bir blok okumus oldum. Tesekkurler

Çok güzel bir konu ve anlatım olmuş. Ellerinize sağlık. Arabanın da maşallahı var çok temiz gerçekten :)

şu zmana kadar okuduğum en güzel konulardan biri olmuş maşşalah kazasız belasız

kpss paragraf soruları gibi başladı belgesel tadında bitti :) Elinize sağlık
Eyv. Teşekkürler Arkadaşlar.

fatihcakin
15-07-2014, 17:28
Anlatımınız çok güzel olmuş, maşallah...

Bluefish
15-07-2014, 19:25
Hocam lisanı ile ancak bu kadar anlatılabilir özel bir araca sahipsiniz. Güle güle kullanın. Okudum gideyim ben de alayım dedim. :)

çağlarcoskun
16-07-2014, 00:33
Masallah aracına abi Allah kaza bela vermesin anlatımda cok iyi

sagi
16-07-2014, 00:40
Anlatım çok güzel olmuş abi ep3 tutkusu çok ayrı birşey insan vtec sistemine alışınca bir daha başka araca binesi zor geliyor :)

zOnstyLe
16-07-2014, 09:15
Cok akıcı olmuş, japonlara olan askımı kabarttınız.

Evo34
16-07-2014, 10:05
Anlatımınız çok güzel olmuş, maşallah...

Hocam lisanı ile ancak bu kadar anlatılabilir özel bir araca sahipsiniz. Güle güle kullanın. Okudum gideyim ben de alayım dedim. :)

Cok akıcı olmuş, japonlara olan askımı kabarttınız.
Teşekkür ederim Arkadaşlar :)

Masallah aracına abi Allah kaza bela vermesin anlatımda cok iyi

Anlatım çok güzel olmuş abi ep3 tutkusu çok ayrı birşey insan vtec sistemine alışınca bir daha başka araca binesi zor geliyor :)
Eyv. Beyler, sağolun.
Samet bulamadın mı temiz bir S2000 hala ?

zx6r
16-07-2014, 10:15
anlatım çok güzel gerçekten , aracında maşaallahı var

yakuza
16-07-2014, 10:43
erhanım hoşgeldin :)

CoSA
16-07-2014, 10:51
abi sen naptın ya maşallah ateş etmişsin resmen :) kitap falan yazsan kesin tutar :))

Uur
16-07-2014, 12:31
Samimi yorumlar için çok Teşekkür ederim Arkadaşlar :icon_tup:



Teşekkür ederim, sitede eminimki benden daha iyi gözlem ve analizle, kalemi güçlü kişiler de vardır...
Okul, İstanbul Anadolu yakasında Maltepe'de. Yakınsanız görüşürüz ;)

Gerçekten ileride sahip olup binmek istediğim bir makina. Anlatım da çok güzeldi type-r da bi okadar güzel :)

Adatepe tarafındamısınız gördüm sanırım birkaç kez maltepede.

Evo34
16-07-2014, 13:00
anlatım çok güzel gerçekten , aracında maşaallahı var
Eyv. Sağolasın.

erhanım hoşgeldin :)
Vay kardeşim, Onur sensin dimi ? :) Hoşbuldum. Mersin'de napıyorsun ?

abi sen naptın ya maşallah ateş etmişsin resmen :) kitap falan yazsan kesin tutar :))
Sağol kardeşim :)

Gerçekten ileride sahip olup binmek istediğim bir makina. Anlatım da çok güzeldi type-r da bi okadar güzel :)
Adatepe tarafındamısınız gördüm sanırım birkaç kez maltepede.
İnşallah kısmetin olur kardeşim.
Teşekkür ederim, Evet o taraftayım, doğrudur ;)

Umut melek
16-07-2014, 13:18
Sıkılmadan usanmadan okudum emeginize sağlık allah kaza bela nazar göstermesin araciniza 41,5 kere maşallah diyorum hani şöyle sıkıntısız bir şekilde typer ücretine çıksam gözüm kapalı alacağım tek araç.... O kadar güzel anlatılmış ki honda mühendisleri yorumları görse iş teklifinde bulunabilirler o derece:)


Hondanın kırmızısı ck başkadır en ck yakıştığı kasa da ep3 kasadir

fexzi
16-07-2014, 14:32
anlatım da bir sevişme havası var :)

s_makbuloglu
16-07-2014, 18:12
Bu yazı tunning dergisinden mi :)

Şaka bir yana güzel bir inceleme olmuş.

Evo34
17-07-2014, 08:49
Sıkılmadan usanmadan okudum emeginize sağlık allah kaza bela nazar göstermesin araciniza 41,5 kere maşallah diyorum hani şöyle sıkıntısız bir şekilde typer ücretine çıksam gözüm kapalı alacağım tek araç.... O kadar güzel anlatılmış ki honda mühendisleri yorumları görse iş teklifinde bulunabilirler o derece:)

Hondanın kırmızısı ck başkadır en ck yakıştığı kasa da ep3 kasadir
Beni markaların gizli çalışanı sananlar var :)
Teşekkür ederim.


anlatım da bir sevişme havası var :)

Bu yazı tunning dergisinden mi :)

Şaka bir yana güzel bir inceleme olmuş.
Eyv. Teşekkürler...

M.A.D
17-07-2014, 08:53
yazı mükemmel olmuş tabirler ve tespit edilen özellikler hatta ve hatta özellikle sadece benim gördüğümü zannettiğim ince noktaların üstünde durmanız mükemmel olmuş ben de ep2 sahibiyim , bi çok özellik ep2 ile aynı :) şaft çıkıntısının olmaması arka taraf için ciddi anlamda nokta atışı çünkü araca binen herkes arkanın sanki aile aracı arka koltuğu gibi olduğunu söylüyor bu da arkadaki kişilerin keyfinin yerinde olduğunu gösterir :) sayfama da yollamışsınız linki akşamüstü yayınlayacağım, genelde yabancılar var pek anlamazlar ama sadece türkiye içinde paylaşırım ep hatchback hakkında bilgisi olmayalar detaylı bi bilgiye sahip olurlar inşallah :) ve tanıtımda kullanılan araç çok güzel görünüyor maşallah iç düzen ve dış temizlik acayip hoşuma gitti, tavan çok iyi duruyor, renge diyecek bişey yok allah kaza bela vermesin :) ellerinize sağlık

Tuncay
17-07-2014, 08:55
Çok güzel bir çalişma olmuş çok güzel bir anlatım eline sağlık

Tunç
17-07-2014, 09:02
konuyu okurken çok keyif aldım honda kataloğunda bile bu kadar açıklayacı bilgiler oldugunu zannetmiyorum aracınız harika görünüyor kocaman maşallah kazasız belasız :)

krscan
17-07-2014, 09:28
Elinize sağlık cok keyifle ve sıkılmadan okudum :)

Evo34
17-07-2014, 09:28
yazı mükemmel olmuş tabirler ve tespit edilen özellikler hatta ve hatta özellikle sadece benim gördüğümü zannettiğim ince noktaların üstünde durmanız mükemmel olmuş ben de ep2 sahibiyim , bi çok özellik ep2 ile aynı :) şaft çıkıntısının olmaması arka taraf için ciddi anlamda nokta atışı çünkü araca binen herkes arkanın sanki aile aracı arka koltuğu gibi olduğunu söylüyor bu da arkadaki kişilerin keyfinin yerinde olduğunu gösterir :) sayfama da yollamışsınız linki akşamüstü yayınlayacağım, genelde yabancılar var pek anlamazlar ama sadece türkiye içinde paylaşırım ep hatchback hakkında bilgisi olmayalar detaylı bi bilgiye sahip olurlar inşallah :) ve tanıtımda kullanılan araç çok güzel görünüyor maşallah iç düzen ve dış temizlik acayip hoşuma gitti, tavan çok iyi duruyor, renge diyecek bişey yok allah kaza bela vermesin :) ellerinize sağlık
Mehmet, çok Teşekkür ederim. Sayfa içinde ayrıca tebrik ederim. Güzel paylaşımların olduğu iyi bir topluluk oluşturmuşsun :icon_tup:
Aracın arkası ciddi anlamda rahat, Tatile bu araçla gitme fikrini söylediğimde Hanım başta tepki vermişti.
Ama bagajı doldurup, çocuk koltuğunu monte ettikten sonra kendi oturacağı alan ön kısımdan bile ferah ve geniş olunca tebessüm etmişti :)
Bu aracın 3 yetişkinin rahatlıkla sığacağı bir arka alanı var...

Çok güzel bir çalişma olmuş çok güzel bir anlatım eline sağlık
Eyv. Tuncay üstad.

konuyu okurken çok keyif aldım honda kataloğunda bile bu kadar açıklayacı bilgiler oldugunu zannetmiyorum aracınız harika görünüyor kocaman maşallah kazasız belasız :)
Sağol Teşekkürler Tunç,
Ep3 bu tanıtımı fazlasıyla hakeden bir araç ;)

Elinize sağlık cok keyifle ve sıkılmadan okudum :)
Teşekkürler :)

SpdyGnzls
17-07-2014, 12:11
Elinize ve emeğinize sağlık çok güzel konu olmuş

sagi
17-07-2014, 12:16
Samet bulamadın mı temiz bir S2000 hala ?

Buldum abi kaporasını verdim arkadaş yurtdışında olduğu için alamadık pazartesi nasipse elimizde olur :)

Evo34
17-07-2014, 13:05
Elinize ve emeğinize sağlık çok güzel konu olmuş
Teşekkür ederim.

Buldum abi kaporasını verdim arkadaş yurtdışında olduğu için alamadık pazartesi nasipse elimizde olur :)
Senin adına çok sevindim, hayırlı olsun şimdiden...:)

timucintt
17-07-2014, 13:26
Değerini anlayan birinde bulunması güzel aracın kazası belasız güzel anlatım...

arabasızadam
17-07-2014, 18:21
Çok güzel bi yazı olmuş elinize sağlık ,kırmızı ep3 hep hayalimdeki bir araç olmuştur ,iyi günlerde kullananın.

Emrecan-R
17-07-2014, 18:57
Yazi cok guzel olmus. Yazmadan edemicem cocuklugum o bahcede gecti

Volkann
17-07-2014, 19:18
emeğinize sağlık.

Evo34
18-07-2014, 08:19
Değerini anlayan birinde bulunması güzel aracın kazası belasız güzel anlatım...
Değerinin bilinmesi şu anlamda önemli, bu araç ihmale gelen bir araç değil.
Kaba bir araç değil, belli aralıklarla bazı kozmetik ve teknik iyileştirmelerin yapılması
gerekiyor. Buda dediğiniz gibi bilinçli ellerde mümkün olabiliyor. Aksi halde yorulmuş,
her yanı deforme olmuş bir araçla karşılaşıyorsunuz...

Çok güzel bi yazı olmuş elinize sağlık ,kırmızı ep3 hep hayalimdeki bir araç olmuştur ,iyi günlerde kullananın.

emeğinize sağlık.
Eyv. Teşekkür ederim Arkadaşlar...


Yazi cok guzel olmus. Yazmadan edemicem cocuklugum o bahcede gecti
Sağol Emre,
benim oğlanında favori mekanı, trafik vb. derdi olmadığı için rahat rahat salıyoruz koşturuyor. Zaman nasılda geçiyor değil mi... :)

imparatoR
18-07-2014, 09:29
anlatım üslup takdire şayen ,teşekkürler paylaşım için..

Evo34
22-07-2014, 08:30
Arkadaşlar dün çok güzel bir haber aldık,
hayırlısıyla oğluma bir kardeş geliyor :)

Bu güzel haber beraberinde aracı değiştirmem gibi pekte hoş olmayan bir durumu gerektiriyor.
Bir taneyle kullandım hanıma direndim ama 2 tane çocuk koltuğuyla da Type-R kullanılmaz :)
İlgili siteye ilanını ekledim. Henüz acelesi yok, ama ilgilenenlere temiz bir araç olduğunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Umarım alıp kpro+varex ile laikiyle kullanacak bir dostumuza gider...

kadi-R
22-07-2014, 12:55
typer ve kırmızı:D

Serkan_UR
22-07-2014, 14:02
Maşallah araca sizide tebrik ediyorum :) her zaman sesini performansını sevdiğim ama şeklen kabullenemediğim bir araç okuyunca canım çekti :)

Kazasız belasız

RSX
22-07-2014, 18:08
Beyler ben böbreği satıp bi ep3 almaya gidiyorum görüşürüz.

burakgunay
22-07-2014, 18:32
Yakında ben de satıp gelirim az kaldı honda siz hayat less

LnchCntrl
22-07-2014, 18:35
İyi ki kız olupta bu hastalığa tutulmamışım..

Evo34
23-07-2014, 08:51
typer ve kırmızı:D
Spor araçlarda kırmızının yeri ayrı gerçekten.
S2000 ve Type-R'da da favorim Kırmızı...

Maşallah araca sizide tebrik ediyorum :) her zaman sesini performansını sevdiğim ama şeklen kabullenemediğim bir araç okuyunca canım çekti :)
Kazasız belasız
Ben aracın şeklini kendim elllerimle yıkadıktan sonra karar veriyorum. Ep3'ün hatları
son derece akıcı ve dinamik tasarlanmış. Yıl 2014 ama 2002 model bir aracın çizgileri hala güncelliğini koruyor. Yeni tasarımlarla yarışıyor ;)

Beyler ben böbreği satıp bi ep3 almaya gidiyorum görüşürüz.

Yakında ben de satıp gelirim az kaldı honda siz hayat less

İyi ki kız olupta bu hastalığa tutulmamışım..
Teşekkürler Arkadaşlar :)
Hepinize bir gün kısmet olur umarım...

Evo34
20-08-2014, 23:47
Kırmızının ateşi, siyahın asaleti;
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/berabesa.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/ute8e2y9.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/zuze6e7u.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/na4yzazu.jpg

EMİR
21-08-2014, 12:21
Anlatım çok başarılı olmuş hem eğlenceli hem bilgilendirici..araca da maşallah gerçekten belli ediyor iyi bakılmış olduğunu..kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)

HaKo
21-08-2014, 12:29
araba çok güzel ama isim benzerliğinden dolayı koyulan type-r marka pedallar ve paspas yakışmamış bu aracın güzelliğine.

exclusive
21-08-2014, 15:52
hayran kaldım maşallah

orfozvolkan
25-08-2014, 03:50
Harika bi anlatim cok basarili sehir ici dikkatli kullanim 8 litre tuketim ise cok cok iyi ben vti ile sehir ici 11civari tuketiyorum satis karariniza ise uzuldum allah daha iyilerini nasip eder Insallah

Evo34
01-09-2014, 14:57
Anlatım çok başarılı olmuş hem eğlenceli hem bilgilendirici..araca da maşallah gerçekten belli ediyor iyi bakılmış olduğunu..kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)
Teşekkürler :icon_tup:

araba çok güzel ama isim benzerliğinden dolayı koyulan type-r marka pedallar ve paspas yakışmamış bu aracın güzelliğine.
Birçok market gezindim, bulabildiklerimin içinde en çok bunları yakıştırabildim dostum. Daha iyisini bulabilsem onu alacaktım...

hayran kaldım maşallah
Teşekkür ederim.

Harika bi anlatim cok basarili sehir ici dikkatli kullanim 8 litre tuketim ise cok cok iyi ben vti ile sehir ici 11civari tuketiyorum satis karariniza ise uzuldum allah daha iyilerini nasip eder Insallah
Uzun yolda da biraz daha zorlasam 800km'yi görecektim :)
2 çocukla kullanabilmek oldukça zor olacağından satmak durumundayım. Yoksa ne yapıp edip tutardım...

Bolkar1st
01-09-2014, 15:18
tek solukta okudum anlatım çok güzel bu araçların böyle saklanması daha bir güzel elinize emeginize saglık :)

sener555
02-09-2014, 10:00
emeğinize sağlık :) en güzel biçimde açıklamışssınız gerçekten ayrıcalıklı bir araç çoğu araba tutkununda hayali.Biz çok şükür kavuştuk bir kaç ay oluyor 16 EP 030 plakalı gri typer ı aldık eşssiz bir deneyim eşsiz bir performans bu araça sahip insanlar anlattıklarınızı dahada net ve iyi anladıklarını umuyorum şahsen bende böyle oldu :) kazasız belasız kullanmanız dileğiyle

Evo34
02-09-2014, 10:32
tek solukta okudum anlatım çok güzel bu araçların böyle saklanması daha bir güzel elinize emeginize saglık :)
Eyv. Teşekkür ederim...

emeğinize sağlık :) en güzel biçimde açıklamışssınız gerçekten ayrıcalıklı bir araç çoğu araba tutkununda hayali.Biz çok şükür kavuştuk bir kaç ay oluyor 16 EP 030 plakalı gri typer ı aldık eşssiz bir deneyim eşsiz bir performans bu araça sahip insanlar anlattıklarınızı dahada net ve iyi anladıklarını umuyorum şahsen bende böyle oldu :) kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
Çok Teşekkür ederim. Sizinde aracınız hayırlı olsun. Kazasız keyifli sürüşler dilerim :icon_tup:

Gönül istiyorki her araç tutukunu bu deneyimi yaşasın, kısmeti olsun...

5ani5 mk3
02-09-2014, 21:08
Harika bi konu:) Maaaşşah diyelim nazara gelmesinnn:)

Orcun_Simsek
02-09-2014, 21:45
Bir solukta okudum hocam. Sanki bu okuduğum metni bir kullanıcı değilde honda firmasının yetkilisi yazmış gibi.
Bir araç bundan daha iyi şekilde tanıtılamazdı. Bu arada maşallah aracınıza. Allah kaza bela vermesin.

emiralioğlu
03-09-2014, 01:04
Naptın bea cok guzel bilgiler mukemmel anlatim kutlarim harikulade bir yazi olmus ellerinize saglik. Araca da 41 kere masallah gule gule kullanin ...

VETTE
03-09-2014, 08:16
detaylı anlatım için teşekkürler.
kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle

Evo34
03-09-2014, 14:29
Harika bi konu:) Maaaşşah diyelim nazara gelmesinnn:)
Eyv. Teşekkür ederim :icon_tup:

Bir solukta okudum hocam. Sanki bu okuduğum metni bir kullanıcı değilde honda firmasının yetkilisi yazmış gibi.
Bir araç bundan daha iyi şekilde tanıtılamazdı. Bu arada maşallah aracınıza. Allah kaza bela vermesin.
Çok Teşekkür ederim Orçun.
Daha önceki Audi ve Mitsubishi incelemelerimde de firma çalışanı olduğum, reklam yaptığıma dair geri bildirimler olmuştu :)
Bu aracı gerçekten severek kullandığım, üzerine çok düştüğüm ve emek harcadığım için, biraz daha içten kaleme aldım...


Naptın bea cok guzel bilgiler mukemmel anlatim kutlarim harikulade bir yazi olmus ellerinize saglik. Araca da 41 kere masallah gule gule kullanin ...

detaylı anlatım için teşekkürler.
kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
Teşekkür ederim, hepimize kazasız belasız sürüşler...

mehmetbirdall
03-09-2014, 15:04
harika. Honda bu kadar detaylı tanıtamazdı..

Evo34
12-10-2016, 13:36
İncelemesi yakında... :surucu:
https://resmim.net/f/6kbkGq.jpg

Magellanqa
12-10-2016, 15:15
Maşallah kazasız belasız..

eldorado
13-10-2016, 11:40
İncelemesi yakında... :surucu:
https://resmim.net/f/6kbkGq.jpg

ellerine sağlık kitap gibi konu olmuş:) abi hayırlı olsun sabırsızlıkla bekliyorum