PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eibach pro-kit sonrası titreme



bomonti
19-07-2014, 10:45
Geçen hafta Pro kit taktırdım. 1. Vitesten 2. Vitese atıp hızlanırken bir titreme oluyor. Yani dizeldeki o tatlı yapıştırma esnasında bir titreşim oluyor...

Sizce nedir problem ? Daha önce yaşayan var mı?

Mr.K
19-07-2014, 12:05
rot ayyarına girmediysen yay taktıktan sonra rot ayarına gir düzelir.

bomonti
19-07-2014, 13:22
rot ayyarına girmediysen yay taktıktan sonra rot ayarına gir düzelir.

Cevap için teşekkür ederim. Taktırdığım yere rot ayarı gerekirmi dedim gerekmez dediler ondan hiç girmedim... Taktırdığım yerde bmw servisiydi o yüzden tecrübelerine güvendim..

Rotta sıkıntı olsa yüksek süratte yapması gerekmezmi? Titreme 30-40 arası sadece hızlanırlen oluyor...dsg titremesi gibi aynı.. Bilmiyorum anlamadım gitti

devil_berk22
19-07-2014, 13:33
amortisörler sökülüp takıldıktan sonra aracın rot balans ayarına girmesi iyidir.

bomonti
19-07-2014, 13:36
amortisörler sökülüp takıldıktan sonra aracın rot balans ayarına girmesi iyidir.

Teşekkür ederim. Sizce de titreme rot ayarıyla ilgili değil mi?

220T
19-07-2014, 13:38
Benzer bir konu,belki işinize yarar.

http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/187529-gaz-pedalinda-olusan-titreme.html

tegci_09
19-07-2014, 13:39
rot ayarına mutlaka girmelisiniz. 30 40 gibi titremeler lastikte tel kırığı jantta eğrilik vs gibi sebepleri var ..

bomonti
19-07-2014, 13:51
rot ayarına mutlaka girmelisiniz. 30 40 gibi titremeler lastikte tel kırığı jantta eğrilik vs gibi sebepleri var ..

Jantta eğrilik vs olabileceğini düşünmüyorum zira araba daha 0 ve hep uzun yolda otobanda kullanıyorum... Daha önce de yay kullandım bir sıkıntı yaşamadım..

Eğer sebep basıklıksa yandık...

Oznsrl
19-07-2014, 13:53
kaç cm basık araç. 3-5 cm falansa akslar etkilenmez o kadar basıklıktan

bomonti
19-07-2014, 18:23
kaç cm basık araç. 3-5 cm falansa akslar etkilenmez o kadar basıklıktan

3 cm basık Pro-kit işte standart..

Da şu iş için sanayiye gittim gitmez olaydım. Lavuğun biri geldi geri geri bizim çamurluğa patladı.. İş yokmuş gibi birde bu çıktı :(

dedebeto
19-07-2014, 18:34
ic akis lalen arizali. Arac basildigi icin yapiyor..arac basikken akis lerin calisma acilari degistigi icin gaza oturdugun zaman yapar

bomonti
19-07-2014, 19:27
ic akis lalen arizali. Arac basildigi icin yapiyor..arac basikken akis lerin calisma acilari degistigi icin gaza oturdugun zaman yapar

Sanayiye giderken tekrar denedim titremedi.. Klimayı açınca veya arabaya 5 kişi binince titriyor, tek şoför sorun yok yani. Rot ayarı yaptırayım düzelmesse dediğiniz yerleri kontrol ettiririm...

Oznsrl
19-07-2014, 20:08
Sanayiye giderken tekrar denedim titremedi.. Klimayı açınca veya arabaya 5 kişi binince titriyor, tek şoför sorun yok yani. Rot ayarı yaptırayım düzelmesse dediğiniz yerleri kontrol ettiririm...


ağırlık varken titriyorsa baskı balata falan olmasın

bomonti
20-07-2014, 01:09
ağırlık varken titriyorsa baskı balata falan olmasın

Abi naptınız araba daha 22.000 km de ki, direksiyona ben hariç başkasıda oturmadı. Bana denk gelir böyle antin kuntin işler... Şu boya bir yapılsın Pazartesi vakit kalırsa rot balansa da gircem olayı çözersem neticeyi yazarım.

Oznsrl
20-07-2014, 01:12
Abi naptınız araba daha 22.000 km de ki, direksiyona ben hariç başkasıda oturmadı. Bana denk gelir böyle antin kuntin işler... Şu boya bir yapılsın Pazartesi vakit kalırsa rot balansa da gircem olayı çözersem neticeyi yazarım.

bilemem ki ben 22 bin de olduğunu ağırlık varken titreme baskı balata bitikkende yapar o yüzden fikir yürüttüm.

şuan ki titreme hangi hızlarda oluyor

bomonti
20-07-2014, 01:40
bilemem ki ben 22 bin de olduğunu ağırlık varken titreme baskı balata bitikkende yapar o yüzden fikir yürüttüm.

şuan ki titreme hangi hızlarda oluyor

30-40 civarı... Ilk başta benimde aklıma baskı balata geldi açıkcası ama hiç ihtimal vermedim çünkü araba çok yeni daha... Akis vs sanmıyorum ki olsun zira araba çukura düşmedi 1 kere bile... Hep uzun yolda bindim...

Sağ tarafın yayını takarken çekiçle falan baya vurdular, acaba diyorum:confused: bugün ustaya gittiğimde rot ayarını kontrol ettir dedi birde lastiklerin balansı da bozulmuş olabilir dedi. Ama baktıramadım şu talihsizlikten dolayı..

Birde sağa sola keskin dönüşlerde yani u çekerken falan yapıyor hafiften.:)

Oznsrl
20-07-2014, 01:41
hız aralığı aks gibi ama 3.5 lada olcak iş değil inş kısa sürede çözersin :)

onn_dear
20-07-2014, 14:05
Focus3 umde ayni yayi kullaniyorum. Herhangi bir problem yasamadim su ana kadar.

bomonti
20-07-2014, 20:03
Focus3 umde ayni yayi kullaniyorum. Herhangi bir problem yasamadim su ana kadar.

Yaydan sonra rot balansa girdiniz mi?

Chn53
20-07-2014, 20:37
araç üstüne yük binince artıyorsa akislerdendir yukarda arkadaş yazmış zaten akis hareket açısı değiştiği için kasıntıda çalışıyor akis

onn_dear
20-07-2014, 20:47
Yaydan sonra rot balansa girdiniz mi?

Ewet girdim rot ve balans ayarim yapildi

bomonti
21-07-2014, 02:06
araç üstüne yük binince artıyorsa akislerdendir yukarda arkadaş yazmış zaten akis hareket açısı değiştiği için kasıntıda çalışıyor akis

Sonuç olarak akis mi değiştiricez? 3cm düşmeyle niye böyle yaptı ki anlamadım... Aynı yayı kullanan focuscular çok memnun..

Birde akis çıtır çıtır ses yapmaz mı?

CliooBurak
21-07-2014, 02:17
Hasar az olursa yapmaz iyice bozuldugunda yapar diye biliyorum acaba takarken falan akisin keçesini yırtılması gibi birsey olmuş olabilirmi yeni oldugundan akis keçedeki yagı zamanla boşaltacak ses cogalacak

MehmetOrkun
21-07-2014, 08:41
Corollamda pro kit var, aynı titreme bende de var, 2. ve 3. viteslerde titriyor, ağırlık arttıkça veya bayır yukarı çıkarken daha çok artıyor. Diğer konuda da tartışıldı aracın basıklığından kaynaklı, sorun yaşayan arkadaş aracı eski yüksekliğine getirince sorun gitmişti.

Peki aks'a bir işlem yapıp bu sorundan kurtulunur mu?, bu sorunun cevabını öğrenmek lazım.

bomonti
21-07-2014, 08:50
Corollamda pro kit var, aynı titreme bende de var, 2. ve 3. viteslerde titriyor, ağırlık arttıkça veya bayır yukarı çıkarken daha çok artıyor. Diğer konuda da tartışıldı aracın basıklığından kaynaklı, sorun yaşayan arkadaş aracı eski yüksekliğine getirince sorun gitmişti.

Peki aks'a bir işlem yapıp bu sorundan kurtulunur mu?, bu sorunun cevabını öğrenmek lazım.

İyi de kardeşim Amerika'yı yeniden keşfetmedik ki.. Tonla kullanan var bu yayları..

YAVUZ
21-07-2014, 09:08
3.5 h r yay varken ayni sorun bende de vardi orjinale dondum sikinti kalmadi ...
bu konuda aks mesafesi ya da baska bir sorun mu ben de merak
icindeyim

MehmetOrkun
21-07-2014, 13:42
İyi de kardeşim Amerika'yı yeniden keşfetmedik ki.. Tonla kullanan var bu yayları..

:) yani olaya şuradan bak, o kullanıcıda sorun olmadı ama sende sorun oldu. Yapacak birşey yok niye oldu diyerek suçlayacak kimsen yok :).


Arkadaslar bugun coiloverlardan yukseltme yaptirdim titreme tamamen gecti. Dun orjinal 15 inc jantlarimi taktiktan sonra baya bir azalma olmustu bugun hepten kesildi. 1 cm kdr yukseltmek ise yaradi. Akslarimi kontrol ettirdim bi sorun cikmadi korukler flnda gayet saglam cikti.

Rot-balans ayarlarimida kontrol ettirdim onlarda sorunsuz cikti. Oznsrl'in dedigi gbi olay yukseklikte cok alcak oldugu zaman titreme yapiyor...

Bu diğer arkadaşın tecrübesi.

bomonti
21-07-2014, 19:45
Anlaşıldı, yaylı binemiyecez arabaya :)

emrekuzdere
21-07-2014, 19:52
Yay değişiminden sonra Rot ayarına gerek yok diyen ustalarda varmış, vay arkadaş :D

Oznsrl
21-07-2014, 19:57
benim araba 4 yıldır basık 4.5 la başladım şuan 11.5 cm yıllardır titriyor bi zararını görmedim alışırm diyosan bişey olmaz :D işin güzel yanı aks ı bozmamış hiç geçen ay muayene için orjnale dndm titreşm faln kalmadı

dip not:araç 22 binde diyosun ama jantlarda eğrilik falan olma ihtimali var mıdır varsa oda titreşimi arttırır hatta balanslar tam 0 a 0 deilse o bile etkiler hepsi tecrübeyle sabittir yani ben bi lastikte 0 a 5 gram bozukluğu bile hissediyorum :)



Yay değişiminden sonra Rot ayarına gerek yok diyen ustalarda varmış, vay arkadaş :D


o usta boş kafa mezara psikolojisinde bence :D

KOSEREN
21-07-2014, 20:09
Bi rot ayarı 30 ile 40 lira arası piyasada.Herkesin ortak fikri ve yapılması gereken bu.Yaptırmakta fayda var..

bomonti
21-07-2014, 20:45
@emrekuzdere

Eeee bilmediğin yerlerde gezinirsen benim gibi böyle şeyler olur.. Antepin adamı 5 para etmez, 95 model polom vardı teyp bağlatmaya durdum rastgele bir yerde arabaya kısa devre yaptırdılar :)

@Oznsrl

Sen 11.5 cm abartmamış mısın ? :D bir fotoğraf koyda bakalım maşallah diyelim bari..

@KOSEREN

Aynen şu boya işim bir bitsin direkt rot-balansa giricem.. kıçı kırık 30 mm lik yay tüm tadımı aldı ya.. takmasam araba da boyanmayacaktı :(

huseyinturk
21-07-2014, 21:13
@emrekuzdere

Eeee bilmediğin yerlerde gezinirsen benim gibi böyle şeyler olur.. Antepin adamı 5 para etmez, 95 model polom vardı teyp bağlatmaya durdum rastgele bir yerde arabaya kısa devre yaptırdılar :)

@Oznsrl

Sen 11.5 cm abartmamış mısın ? :D bir fotoğraf koyda bakalım maşallah diyelim bari..

@KOSEREN

Aynen şu boya işim bir bitsin direkt rot-balansa giricem.. kıçı kırık 30 mm lik yay tüm tadımı aldı ya.. takmasam araba da boyanmayacaktı :(


Belli hız aralığında hızlanırken titriyorsa akstan diye biliyorum ben benim araçtada var aynı durum. Araç basıldıkça aksın açısı değişiyor doğal olarak yüklendikçe yapması normal. Siz servisinize danışın garanti devam ediyorsa. Standart halde kalabalık binincede yapıyodu yay takılınca net olarak yapıyor deyin belki bir güzellik yaparlar

gemsazr9
21-07-2014, 21:38
İlginç ama benim arabada yayı sökünce titremeye başladı .aksları değiştim düzelmedi . Çok eminim deneme turunda fark etmiştim .bir dahada sebebini bulmadım .

Oznsrl
22-07-2014, 01:29
@Oznsrl

Sen 11.5 cm abartmamış mısın ? :D bir fotoğraf koyda bakalım maşallah diyelim bari..




aynen eşşeğin gözüne şu kaçırdık biraz :D


http://i.hizliresim.com/6YkQb3.jpg (http://hizliresim.com/6YkQb3)
http://i.hizliresim.com/WWZ4aN.jpg (http://hizliresim.com/WWZ4aN)
http://i.hizliresim.com/32aNMr.jpg (http://hizliresim.com/32aNMr)

buda ilk aldığın gün orjinal hali :D

http://i.hizliresim.com/WWZ4PE.jpg (http://hizliresim.com/WWZ4PE)

Redfish16V
22-07-2014, 01:35
Hey maşallah :D Bu arada titreme konusunda hiç bir şey yapmadım bende,alıştım zaten :D

bomonti
22-07-2014, 09:45
Belli hız aralığında hızlanırken titriyorsa akstan diye biliyorum ben benim araçtada var aynı durum. Araç basıldıkça aksın açısı değişiyor doğal olarak yüklendikçe yapması normal. Siz servisinize danışın garanti devam ediyorsa. Standart halde kalabalık binincede yapıyodu yay takılınca net olarak yapıyor deyin belki bir güzellik yaparlar

Ford yetkili servisleri gıcıklıkta 1 numara, olan garantimizden de oluruz. Neyse ki Başka bir serviste sözü nazı geçen bir arkadaşım var cuma günü oraya götürecem düldülü.. Bozuk parça varsa kitabına uydurur garantiden değiştiririz dediler. İçim rahat etti...

bomonti
22-07-2014, 09:47
aynen eşşeğin gözüne şu kaçırdık biraz :D


http://i.hizliresim.com/6YkQb3.jpg (http://hizliresim.com/6YkQb3)
http://i.hizliresim.com/WWZ4aN.jpg (http://hizliresim.com/WWZ4aN)
http://i.hizliresim.com/32aNMr.jpg (http://hizliresim.com/32aNMr)

buda ilk aldığın gün orjinal hali :D

http://i.hizliresim.com/WWZ4PE.jpg (http://hizliresim.com/WWZ4PE)

11.5 olduğuna eminmisin? Bana daha az gibi geldi, açıkcası çok abes bir görüntü bekliyordum ama çok güzel görünüyor... Maşallah nazar değmesin.

Bu arada yolda nasıl gidiyorsun :) 3cm lik yay bile tak tuk vuruyor

Oznsrl
22-07-2014, 12:03
eminim ki söylüyorum niye durup dururken yalan söyliyim :) Yolda clio 3 görürsen dikkat et orjinali zaten çok yüksek normal bi arabadan 3 cm falan yüksek jip gibi :D misal bi hondayı bu kadar bassan yere değer :D

Geçen 3 kişi bindik 20 30 la bile esneyince karter muhafazası sürtüodu genelde tek biniorm düz yolları tercih ediyorum :D Ama bugün değiştiricem az presli yaylarımı takıcam arka 1.5 ön 2 cm yükselicek :D valla inanırmısın hiç ses yok ön takımda bazen 2 gün falan çıkarmazsam sol amortisör bilyası 5 dk falan ses yapıor oda geçior ısınınca :D

bomonti
22-07-2014, 18:35
11.5 diyince bende şöyle bir şeyin hayalini kurmuştum :)

Low Lada vs Bump - Basık Aracın Tümsek İle İmtihanı - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=_y-WpBLe4ns)

Bir de şu pres olayı çok sakat haa aman dikkat.. Onun yerine 50mm lik falan başka bir yay al bence.

Press Yay Zararları - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ZeedfHy4mng)

Mr.K
22-07-2014, 19:42
bomonti rwd araç kullandınmı bilmiyorum fakat o araç press vs nabtınız yahu siz :D

güç gelipte adam sekince .ötü geldi aracın press yay ile ne alakası var allah aşkına.

buda benden gelsin pressli ve çetesi

https://www.youtube.com/watch?v=7mItOU572aw

bomonti
22-07-2014, 20:17
bomonti rwd araç kullandınmı bilmiyorum fakat o araç press vs nabtınız yahu siz :D

güç gelipte adam sekince .ötü geldi aracın press yay ile ne alakası var allah aşkına.

buda benden gelsin pressli ve çetesi

https://www.youtube.com/watch?v=7mItOU572aw

Rwd araç kullandım fakat, video da ki aracın rwd olduğu aklımdan çıkmış. Da presli veya basık olması orada savrulmasına bir etken bence.. Viyadük çıkıntısına girdikten sonra savruluyor dikkat edersen.

Kaldı ki pres yayın geometrisini bozduğundan görüntüden başka bir iş görmediğini düşünüyorum zira her bir baklanın ve o aradaki boşluğun ayrı ayrı görevleri var(dır)... Tabi presli yay kullanmadım, biraz ahkam kesmek benimkisi :)

Piyasa da satılan 3cm lik yaylar bile ülkemizin kaymak yollarından mütevellit güvenliğe negatif ettiğini düşünmekteyim.. çok basık olan arkadaşlar bilmedikleri yolda sürat bile yapamıyorlar.. Varın gerisini siz düşünün. Görüntü olarak 10 numara 5 yıldız.. Bknz: Clio:icon_tup:

MehmetOrkun
23-07-2014, 09:36
Ee peki bu titremeye çözüm bulan birisi var mı ?

bomonti
23-07-2014, 10:22
Ee peki bu titremeye çözüm bulan birisi var mı ?

En geç cuma günü olayı çözüp buraya yazıcam kardeşim merak etme:icon_tup:

MehmetOrkun
23-07-2014, 14:05
:) Allah yardımcın olsun, çözümünü dört gözle bekliyorum.

orhanerdogan
23-07-2014, 14:55
Benzer bir sıkıntı benim aracımda da mevcut.
Araç 2.0tdi dsg eibach pro kit ve 18 alphards jant var. Jantları ve eibach yayları geçen sene taktırdım bu veya benzeri bir sıkıntı yoktu. Bu sene kışlıklardan tekrar yazlığa geçince bu sıkıntı başladı. Araca rot balans yaptırdım. Bende bu sıkıntı genelde 100km/h -120km/h arasında yapıyor. Dün uçağa yetişmek için 160-200km/h arası geldim. Fark ettimki sürat tam olarak bir kriter değil çok değişik koşullarda yapabiliyor. İlla gaza yükleniyor olmanıza gerek yok. Şununda testini yaptım. Titreme başladığında boşa alıyorum titreme devam ediyor. Titreme sadece gaz pedalı ile sınırlı değil karoserde de hissediliyor.

İllahaki bir servise gidicem ama gitmeden önce aracın her tarafını sökmemeleri için sizde nereden başlamalıyız ?

Not: Araç 160k civarlarında

Oznsrl
23-07-2014, 15:27
dün 2 cm yükselttim bende orjinal yaylı hali gibi olmasada hissedilir oranda azaldı titreme

MehmetOrkun
04-08-2014, 08:14
Sonuca varan varmı :)

bomonti
04-08-2014, 10:38
Sonuca tuhaf bir şekilde vardım mı desem varamadım mı desem bilemiyorum..

Cuma günü apar topar arkadaşımın yakın dostu olan bir yetkili servise gittim, ilgi çok iyiydi.. Usta bindi sürdü titremenin normal olduğunu söyledi. Tabi ben şiddetle reddettim, biraz pimpirikli bir adam olduğum için kullandığım arabanın her tıkırtısını bilirim hemen çözüm bulurum vs.

Ben yaydan önce olmadığını iddia ettikce, olduğunu iddia ettiler.. Neyse arkadaşımın aracını kullandım aynı yaydan onda da vardı. Baktım ki benimki titreme bile değilmiş diğer focus takla atacak gibi titriyor :) 20 dakikalık aynı 2 aracı test ettikten sonra ustalar toplandı ve verdikleri cevap şu oldu.. Seri üretim her araca belli bir tolerans verirler dediler, seninki 100 dür diğerininki 120 dir. Spor yay takınca titreşim toleransı artıp 180 olmuştur sorun budur denildi..

Orjinal yayları takalım titreme hissedilmeyecek kadar az olur o sebeple anlayamamışsındır dediler. Her ne kadar da kabul etmesem de kaderime razı oldum.. Fakat yine de lifte kaldırttım bütün ustalar arabanın A dan Z ye her bir civatasına baktılar bir şey bulamadılar.

Başka bir ilginç olay daha yaşadık o gün :) arkadaşımın focus 3 ü megachips yazılımlı idi. Bir basalım dedik stok focusumla yarım boy öndeydim :) Tek fark onda 18 inc lansman jantlar vardı (replika değil) benim arabada da 2 kişiydik klimalar açıktı.

Herşey bir tuhaf amk..

MehmetOrkun
09-08-2014, 08:40
:D neler yaşamışsın öyle. O zaman elletmeye sıkıntı etmeye gerek yok. Yalnız bende yük artıp araba basıldıkça titreşim artıyor :) . Binen ne oluyor filan diyor dedim birşey yok bu modeller böyle :P .

Neyse sorun etmiyorum o zaman bende. Açıklama için teşekkürler :)

bomonti
09-08-2014, 09:53
:D neler yaşamışsın öyle. O zaman elletmeye sıkıntı etmeye gerek yok. Yalnız bende yük artıp araba basıldıkça titreşim artıyor :) . Binen ne oluyor filan diyor dedim birşey yok bu modeller böyle :P .

Neyse sorun etmiyorum o zaman bende. Açıklama için teşekkürler :)

Yük arttığı zaman titreşim bende de artıyor. Başka bir ihtimal de şu Pro-kit te kronik bir arıza var:D

Redfish16V
09-08-2014, 10:13
mecbur alışmak zorundayız,her yanıma binen titretince şöyle bi yan bakış atıp titriyor lan bu diyorlar :D neyse ki peder halen farkında değil :D

MehmetOrkun
11-08-2014, 07:54
Bence yay ile alakası yok :) . Araçlarımızın hata oran ayarları olabilir.

orhanerdogan
11-08-2014, 10:01
Yok arkadaşlar öyle alışılabilecek birşey değil ben y.dışından yeni döndüm bu haftaiçi götürür varsa bir çaresi bizde bulursak konuyu güncellerim.

Si-White
18-08-2014, 20:11
Diğer konularda da tartışıldı.Focusta sanırım kronik bir basıklık hastalığı var. Bende çekiyorum bu titremeyi ve açıkçası alıştım. ( Mecburen o kadar para verip hevesle coilover yaptırdım. Titriyor diye söktüremem :):)


Ahan da araç zangır zangır titriyor.

http://sv102.piclect.com/4d8bde21a/t/14/08/18/wp20140809013.jpg (http://piclect.com/148395)

Burak
18-08-2014, 21:51
Tam coil yaptırma arefesinde boyle bir konu üzdü. Aracımda zaten yeterince vibrasyon var, sürekli de uzun yol yapıyorum, daha da artarsa çekilmez :)

Boldenon
18-08-2014, 21:52
Yaydan sonra ustanın rot ayarı yaptır demesini önemsemedim. Fiorino kullanıyordum o zaman. 2-3000 km sonra birde farkettimki ön lastiklerin içteki izleri silinmişti. Rot ayarına girdiğimde 2 tekerinde eşit açı ile hemen hemen dışa baktığı çıktı ortaya. Benim aracımda ön 7 arka 6 cm basık yaklaşık ama titreşim hiç olmadı ne hikmetse. Süspansiyonun geometrisi ile alakalı sanırım. Direksiyonu çevirirken elektrik motorunun "viuuvv" diye çıkardığı bir ses vardı normal halinde de sadece o arttı sanki. Tam emin değilim. Bilmediğim yolda da 80 i geçmem ve pür dikkat giderim. Basık araç kullanmanın faydaları..

Redfish16V
19-08-2014, 06:36
izmite geldim sağolsun yollar köstebek gibi..amörisör patladıktan sonra mecbur orginale döndüm.açıkcası orginal candır :D

MehmetOrkun
19-08-2014, 07:50
izmite geldim sağolsun yollar köstebek gibi..amörisör patladıktan sonra mecbur orginale döndüm.açıkcası orginal candır :D

Pazar günü abimin 2006 corollasına bindim, o kadar mı rahat olur bir araç :D hiç tıkırtı yok. Ben aracıma konforlu derken orjinali çok daha iyimiş. Orjinal konforunu unutmuşum :) .

Ama eibach yine diğer yaylara göre çok konforlu. :)

bomonti
03-09-2014, 14:41
Yaydan sonra ustanın rot ayarı yaptır demesini önemsemedim. Fiorino kullanıyordum o zaman. 2-3000 km sonra birde farkettimki ön lastiklerin içteki izleri silinmişti. Rot ayarına girdiğimde 2 tekerinde eşit açı ile hemen hemen dışa baktığı çıktı ortaya. Benim aracımda ön 7 arka 6 cm basık yaklaşık ama titreşim hiç olmadı ne hikmetse. Süspansiyonun geometrisi ile alakalı sanırım. Direksiyonu çevirirken elektrik motorunun "viuuvv" diye çıkardığı bir ses vardı normal halinde de sadece o arttı sanki. Tam emin değilim. Bilmediğim yolda da 80 i geçmem ve pür dikkat giderim. Basık araç kullanmanın faydaları..

80 değil 50 ile gidilse bile araba dökülüyor.. Değiyor mu sizce? Kaymak yol, dağ yollarında araba yatmıyor iyi gidiyor tamam da bozuk yolda arabaya acıyorum.

onursumer
03-09-2014, 15:11
80 değil 50 ile gidilse bile araba dökülüyor.. Değiyor mu sizce? Kaymak yol, dağ yollarında araba yatmıyor iyi gidiyor tamam da bozuk yolda arabaya acıyorum.

çok fazla dokulmemesi gerek bence

yıllardır getzimde pro kit var annem kullanıyoru 195/45/16 lastiklerle ne jantı eğdi

ne bu araba çok sallanıyor konforsuz dedi,ki yıllar once jantları değiştirip yay takınca daha guven veriyor demişti araba için :)