Orijinalini görmek için tıklayınız : F1 Almanya GP 2014
ghibli06
20-07-2014, 14:26
çok aksiyonlu geçiyor ilk turdan itibaren... çarpışan otolara döndü olay... Hamilton çılgınlar gibi gidiyor, seedinglerin acısını çıkartıyor...
Çalıştığım için şu güzelim yarışı maalesef seyredemiyorum.
Ama TurkiyeF1'den yorumları takip ediyorum..
Bu arada RTL'in sunduğu 400.yarışı. Adamların bu spora verdiği önem ortada.
Bizde de yayını nasıl paralı yapsakta müşteri kazansak derdindeler..
hangı kanal da
Uydu varsa RTL yoksa maalesef Dsmart :mad:
Güzel geçişler oldu bu yarışta, ara ara güzel gruplar oluşuyor geçişler oluyor.
initial-D
20-07-2014, 15:18
Bugün f1 in popülaritesi için sırf yol ortasında durmuş araç varken sc piste girmedi.
Alman pilot alman pist alman araç birinciliğinin reklamı yüzünden hamiltonun muhtemel 1.liği gitti.allah binbir türlü belasını versin şerefsizlerin
Alonso'nun Redbull'larla kapışması güzel oluyor.
Almanya'da bi Alman'ın kazanması için ellerinden geleni yapmaları normal.
Riccardo ile Alonso kapışması harika
Riccardo ile Alonso kapışması harika
Yarış sonuna kadar kazasız giderler inş :p
Yarış sonuna kadar kazasız giderler inş :p
Alonso geçti, arayı açtı :D Ama müthişti valla
Alonso geçti, arayı açtı :D Ama müthişti valla
Şimdi de Bottas / Hamilton kapışması var :)
Bu arada tur başına 2lt yakıt tüketimi var :eek:
onurgoyunc
20-07-2014, 15:36
Hak eden kazandı :D
Şimdi de Bottas / Hamilton kapışması var :)
Bu arada tur başına 2lt yakıt tüketimi var :eek:
Rosberg aldı. 1.liği
Keyifliydi geçişler harikaydı.
Yakış olarak az sanki. Geçen seferki değerleri bilmiyorum.
1. lik harıc her pozısyon ıcın mucadele vardı,cok guzeldı....
initial-D
20-07-2014, 15:38
Alonso'nun Redbull'larla kapışması güzel oluyor.
Almanya'da bi Alman'ın kazanması için ellerinden geleni yapmaları normal.
Almanyada almanın kazanması için birşeyler yapmaları normalde, 200 km hızla dönülen virajın çıkışında stop etmiş araç yol ortasında dururken 2 tur boyunca sc sokmayıp birde üstüne çekilmesi için insan gönderilmesi normal değil
Sc girmesi gerektiği gibi girseydi 1.lik mücadeleside görecektik ama yarış değil politika seyrettik
initial-D
20-07-2014, 15:41
3lt v10 lar yarışta 160-170lt yakıyordu,güce ve devire kıyasla 1,6 turbodan müsrif değillerdi
Bence her türlü övgüyü hak eden ve günün galibi Hamilton'dır..
En sondan başlayıp 3. bitirmek büyük bir başarıdır..
Not: Ben Hamilton'a sabotajların devam ettiğini düşünüyorum..
35.turdan itibaren seyretmeye başladım.
Hamilton nasıl 17 sıra yükselebildi ??
Canselmo
20-07-2014, 15:59
Kimin aracı iyiyse o gidiyo artık ne pilot cekişmesi nede denk araçlar var. Ferrari - Redbull nerdeyse motor gücü olarak denk araçlar yalnız artık o kadar yan etken varki.
Pilot araç iyise gidiyo degilse diger pilotlardan farkı kalmıyo.. Ben formula 1 de belli bir standart oldugunuda sanmıyorum acıkcası
İyi de hemen her dönem vardı ki bu.. Ne olsun yani tek üretici tek tip arabalar mı isteniyor :)
Bence her türlü övgüyü hak eden ve günün galibi Hamilton'dır..
En sondan başlayıp 3. bitirmek büyük bir başarıdır..
Not: Ben Hamilton'a sabotajların devam ettiğini düşünüyorum..
Geçtiği araçlarından hepsinden neredeyse tur başına 2 sn den fazla hızlıydı. O sebeple büyük bir başarı demek yerine, hızlı aracın hakkını verdi demek gerekir bence.
İyi de hemen her dönem vardı ki bu.. Ne olsun yani tek üretici tek tip arabalar mı isteniyor :)
O halde şuanki seyirciden fazla kişinin izleyeceği ve 3 katı daha rekabetçi bir mücadele olacağı kesin. Büyük markalar bol bol para dökerken küçük markaların 18.lik yarışı yaptığı yerde, arap parasının futbola verdiği katkı kadar katkısı oluyor motor sporlarına. :)
initial-D
21-07-2014, 00:08
Geçtiği araçlarından hepsinden neredeyse tur başına 2 sn den fazla hızlıydı. O sebeple büyük bir başarı demek yerine, hızlı aracın hakkını verdi demek gerekir bence.
O halde şuanki seyirciden fazla kişinin izleyeceği ve 3 katı daha rekabetçi bir mücadele olacağı kesin. Büyük markalar bol bol para dökerken küçük markaların 18.lik yarışı yaptığı yerde, arap parasının futbola verdiği katkı kadar katkısı oluyor motor sporlarına. :)
Para dökmekle olsa jaguar veya toyota yarıştığı dönemin efsanesi olurdu
Hamiltonun podyuma çıkması zaten kesindi burda sıkıntı yok. Aynı durumda rosberg de olsa oda podyumda olucaktı. olması gerekeni yaptı. 2012 de abudabide vettelin yaptığı gibi. Yarış çok zevkliydi tamamını izleyemedim. telefondan izledim. massaya birkez daha yazık oldu.williamslar ve özellikle bottas harika işler çıkartıyor.Güvenlik aracını içeriye almamaları tamamen politikaydı.hamilton 1. olamazdı ama 2. olurdu rahat bir şekilde.
Önümüzdeki hafta macaristanı iple çekiyorum.
Bugün f1 in popülaritesi için sırf yol ortasında durmuş araç varken sc piste girmedi.
Alman pilot alman pist alman araç birinciliğinin reklamı yüzünden hamiltonun muhtemel 1.liği gitti.allah binbir türlü belasını versin şerefsizlerin
Aynen bende boyle dusundum ama soyle bir durum var eski lastiklerle olan Bottas'i gecemedigini gorunce arkasinda Lewis i goren Nico nasil surerdi ? one karsi ne yapabiliridi ? Tabi hep tahmin gercek olan SC girmesi lazimdi Alman Nico ya kiyak girmedigi gibi eski lastikli Bottas'i gecemedi
Hamilton da buyuk is filan yapmadi . O Mercedes araci sonuncu baslasada podyumda olmasi lazim.Mercedes bu saaten sonra fabrikayi tatile soksun o arac son yarista podyuma oynar.
Kimi adeta tost oldu.Fernando resmen her gecen yaris daha buyuk bir sekilde eziyor onu.Herhalde herkesden once 2015 e odaklandi !
Para dökmekle olsa jaguar veya toyota yarıştığı dönemin efsanesi olurdu
kesinlikle .
Not: Ben Hamilton'a sabotajların devam ettiğini düşünüyorum..
Merak ettim sizce nerde sabotaj vardi ?
Merak ettim sizce nerde sabotaj vardi ?
Boşver adaş. Hiç girme shkodra ile o konulara :D
Mehmet Gazihan
21-07-2014, 11:42
Merak ettim sizce nerde sabotaj vardi ?
Seeding de Diskin kırılması olabilir.
Seeding de Diskin kırılması olabilir.
Biraz F1 i takip etseniz durumu hemen gorurdunuz. Disk secimi tamamen Hamilton un tercihi. Kendi tercihi ile farki marka diski secti. ( buyrun turkcesi burdan okuyun : http://www.trf1.net/formula1_haberler/64910-hamilton-fren-sorunum-rosberge-bir-baska-hediye-oldu.html )
Hatta bunun ustune yaris icin disk i degistirildi ve Nico ile ayni olan takti.Kapali parkta normalde boyle birsey olmaz.Gene aciklamalara bakin ( buyrun burda turkcesi var : Red Bull ve Ferrari, Mercedes’i Protesto Etmeyi Düşünmüş | TRF1.net - F1, Formula 1, WRC, MotoGP, Motor Sporları ve Otomobil Haberleri (http://www.trf1.net/formula1_haberler/65142-red-bull-ve-ferrari-mercedesi-protesto-etmeyi-dusunmus.html) ) normal disi Hamilton lehine bir durum var.
Kisaca burda burda sabatoj degil tam tersi kaytarma var.
burda daha kisa bir yazi hamilton ve rosberg in farkli diskleri : http://www.trf1.net/formula1_haberler/64920-mercedes-disk-tedarikcisini-sucluyor.html
ozet : Toto Wolff: “Lewis son dakikada farklı diskler kullanmak istedi. Nico farklı bir üreticiyi kullanıyor.”
Mehmet Gazihan
21-07-2014, 12:02
Biraz F1 i takip etseniz durumu hemen gorurdunuz. Disk secimi tamamen Hamilton un tercihi. Kendi tercihi ile farki marka diski secti. ( buyrun turkcesi burdan okuyun : Hamilton: “Fren Sorunum Rosberg’e Bir Başka Hediye Oldu” | TRF1.net - F1, Formula 1, WRC, MotoGP, Motor Sporları ve Otomobil Haberleri (http://www.trf1.net/formula1_haberler/64910-hamilton-fren-sorunum-rosberge-bir-baska-hediye-oldu.html) )
Hatta bunun ustune yaris icin disk i degistirildi ve Nico ile ayni olan takti.Kapali parkta normalde boyle birsey olmaz.Gene aciklamalara bakin ( buyrun burda turkcesi var : Red Bull ve Ferrari, Mercedes’i Protesto Etmeyi Düşünmüş | TRF1.net - F1, Formula 1, WRC, MotoGP, Motor Sporları ve Otomobil Haberleri (http://www.trf1.net/formula1_haberler/65142-red-bull-ve-ferrari-mercedesi-protesto-etmeyi-dusunmus.html) ) normal disi Hamilton lehine bir durum var.
Kisaca burda burda sabatoj degil tam tersi kaytarma var.
Bu sabotaj olmadığı manasına gelmiyor. neyse,
shkodra nın bahsettiği sobataj bu OLABİLİR demiştim..
Bu sabotaj olmadığı manasına gelmiyor. neyse,
shkodra nın bahsettiği sobataj bu OLABİLİR demiştim..
Adamin direk kendi tercihi ? takim yonlendirmesi filan degil . Nasil manasina gelmiyor ?
Bahsettigi oysada gercek bir yani yok
Boşver adaş. Hiç girme shkodra ile o konulara :D
Gene güldürdün beni.. Allahta seni güldürsün..
Gene güldürdün beni.. Allahta seni güldürsün..
Ben sizin fikirlerinizi gercekten duymak istiyorum size gore sabatoj niye ? ( ayrica Carolita1907 F1 bilgisi hakkinda forumda ileri gelen bir kac uyeden biridir )
Sabotaj düşüncem hakkında ...
Aslında 2 personeli olan hiçbir yönetim bir kişiyi tutmaz her ikisininde başarılı olmasını ister..En fazla takım başarısı için ve daha uyumlu çalışması için uyarır..
Ben yönetimden değil Nico veya Hamilton'un kendi özel ekipleri tarafından diğerine karşı sabotaj yapabileceklerini düşünüyorum.. Bana böyle düşündüren Nico'nun Monaco'da yaptığı taktik oldu ve bundan sonra sıralama turlarında nedense hep Hamiltonun başına teknik problemler gelir oldu ve bunun sonucu Hamilton hep geriden başlamak zorunda kaldı..
Not: Ben Hamiltonun başarısını diğerlerine göre değil Nico'ya göre değerlendirdim.. Hamilton en sondan rakipleri geçmek için uğraşmasına rağmen 3. bitirdiğinde Nico'nun herkese 1 tur bindirmesi lazımdı..Çünkü her ikiside aynı güçte ve özellikte arabalara sahipti..
initial-D
21-07-2014, 14:00
Aynen bende boyle dusundum ama soyle bir durum var eski lastiklerle olan Bottas'i gecemedigini gorunce arkasinda Lewis i goren Nico nasil surerdi ? one karsi ne yapabiliridi ? Tabi hep tahmin gercek olan SC girmesi lazimdi Alman Nico ya kiyak girmedigi gibi eski lastikli Bottas'i gecemedi
Hamilton da buyuk is filan yapmadi . O Mercedes araci sonuncu baslasada podyumda olmasi lazim.Mercedes bu saaten sonra fabrikayi tatile soksun o arac son yarista podyuma oynar.
Kimi adeta tost oldu.Fernando resmen her gecen yaris daha buyuk bir sekilde eziyor onu.Herhalde herkesden once 2015 e odaklandi !
kesinlikle .
Biraz F1 i takip etseniz durumu hemen gorurdunuz. Disk secimi tamamen Hamilton un tercihi. Kendi tercihi ile farki marka diski secti. ( buyrun turkcesi burdan okuyun : Hamilton: “Fren Sorunum Rosberg’e Bir Başka Hediye Oldu” | TRF1.net - F1, Formula 1, WRC, MotoGP, Motor Sporları ve Otomobil Haberleri (http://www.trf1.net/formula1_haberler/64910-hamilton-fren-sorunum-rosberge-bir-baska-hediye-oldu.html) )
Hatta bunun ustune yaris icin disk i degistirildi ve Nico ile ayni olan takti.Kapali parkta normalde boyle birsey olmaz.Gene aciklamalara bakin ( buyrun burda turkcesi var : Red Bull ve Ferrari, Mercedes’i Protesto Etmeyi Düşünmüş | TRF1.net - F1, Formula 1, WRC, MotoGP, Motor Sporları ve Otomobil Haberleri (http://www.trf1.net/formula1_haberler/65142-red-bull-ve-ferrari-mercedesi-protesto-etmeyi-dusunmus.html) ) normal disi Hamilton lehine bir durum var.
Kisaca burda burda sabatoj degil tam tersi kaytarma var.
burda daha kisa bir yazi hamilton ve rosberg in farkli diskleri : Mercedes Disk Tedarikçisini Suçluyor | TRF1.net - F1, Formula 1, WRC, MotoGP, Motor Sporları ve Otomobil Haberleri (http://www.trf1.net/formula1_haberler/64920-mercedes-disk-tedarikcisini-sucluyor.html)
ozet : Toto Wolff: “Lewis son dakikada farklı diskler kullanmak istedi. Nico farklı bir üreticiyi kullanıyor.”
bottası geçememesinin sebebi sc girecek diye erkenden pite girip softları takması oldu.sc arkasında en az 2-3 tur geçecekti yeniden start verildiğinde hem bottası hem rosbergi geçmesine yarayacak yumuşak lastiği olacaktı ve sc arkasında aşınma olmayacağından yarış sonunu görebilecekti.
sc nin girmeyeceği belli olsa idi zaten o turda girmezdi 3-4 tur daha giderdi ki spin olana kadar zaten bottasa fark kapatıyordu.ben yinede sc girseydi hamiltonun kazanacağını düşünüyorum.
ayrıca sabotaj yok ama kaytarma da yok.
kural kitabında "güvenliğe etki edecek bir durum varsa,bir parça aynı ağırlık,atalet ve fonksiyondaki bir başka parça ile değiştirilebilir" diyor. zaten sıralama kazası hamiltonun değil frende yaşanan problemden dolayı olduğu için bu maddeye girmiş oldu.şanzımanı da değiştirdiği için grid cezasını zaten aldı.
araç ayarlarında bir sorun olsaydı zaten kapalı park kuralını ihlal edip bütün gece istediği ayarı yapıp pittende başlayabilirdi ve 20 başlamaktan daha bile iyi olurdu stratta yaşanacak bir kazaya karışmamak için ama buna gerek duymadılar.
Sabotaj olduğunu bende kesinlikle düşünmüyorum.ama tesadüfmüdür farklı bir konumu var genele baktığımızda lewis in pitstopları nico ya oranla daha uzun sürüyor. Yıllık 30 milyon dolar ödenen ve yarış kazandığında 1 milyon dolar ödenen bir pilota sabotaj yapacak bir takım yoktur.Lewis en başta hatası nicoyu hafife aldı bence. Küçüklükden beri beraber yarışmış olabilirler.Lewis saf hız olarak nicodan biraz daha hızlı yakıt tüketimi genelde daha düşük. Ama lewis zor günlerin adamı değil. bu yıl o yüzden nico göze daha sempatik geliyor ayrıca.
Benim kendi kanatim sc girseydide bu yarışda lewis nicoyu geçemeyecekti.
initial-D
21-07-2014, 14:42
sc girseydi kim birinci olur bilemesekte sc nin girmesi gerekiyordu.
yol ortasında durmuş,pilotu olmayan bir otomobil var,200 km üzeri hızla dönülen bir virajın iç taraftada olsa çıkışında ve oraya görevlileri koşturarak gönderiyorsun.
2 viraj önce "bernie says think before you drive" diye yazı yansıtıyorlar virajda.ulan siz yarışı yönetirken düşünün önce bi
ORda sorun yok hem fikiriz Sc girmeliydi. nico arkada lewis önde olsaydı kesinlikle sc girecekti içeri. Ama girsede benim kendi kanatim lewis ancak 2. olabilirdi.
Geçtiği araçlarından hepsinden neredeyse tur başına 2 sn den fazla hızlıydı. O sebeple büyük bir başarı demek yerine, hızlı aracın hakkını verdi demek gerekir bence.
O halde şuanki seyirciden fazla kişinin izleyeceği ve 3 katı daha rekabetçi bir mücadele olacağı kesin. Büyük markalar bol bol para dökerken küçük markaların 18.lik yarışı yaptığı yerde, arap parasının futbola verdiği katkı kadar katkısı oluyor motor sporlarına. :)
Evet o yüzden Indycar'ı yada Arapların A1 Grand Prixini deliler gibi takip ediyoruz.
Formula 1in 4395 katı takipçisi var araçlar aynı diye :D :icon_tup::D:p
Formula 1 adı üstünde işte 'Motor Sporları' dediğin gibi olsa 'Şöförlük Yarışması' olurdu..
Söylenildiği gibi para dökmek tek başına bir işe yaramıyor. Hem bu formula 1 de yeni olan bir durum değil belki 20 senedir sürücüler olduğu kadar mühendislik/arga/optimizasyon yarışması da..
Hamilton Kendi kendisini bu hale soktu bence. F1 de politik olmak gerekli evet ancak bunu herkes başaramaz. Ben Hamilton'un iyi yönlendirilidiğini düşünmüyorum. Takım içinde ki ilk gerginlikleride kendisi yarattı zaten. Sadece kendi işine baksa zaten yeterli gelecektir. 2007 de Alonso'nun yaşadıklarını kendisi yaşıyor ve Rosberg'de aynı Hamilton gibi davranıyor. Takımın desteğini iyi kullanıyor daha sakin kalıp işine bakıyor. Alonso'da da gördük bazen saçma sapan demeçleri olurdu ama bazı şeyleri kabullendi. Hamilton ise şampiyonluk şansı çok yüksek iken bunu kaçırmak istemiyor haliyle. Bu arada Mercedes aracı inanılmaz hızlı, yani bunu tarif etmek imkansız herhalde. Düzlükte nasıl gidiyor en az 0.5 sn daha hızlı DRS ile. Bir sektörde ve geçişin olabileceği yerlerde böyle bir hız farkı gerçekten çok büyük avantaj. Renault ve Ferrari otursun ağlasın artık. :D Williamslar da çok hızlıydı. Force india ve Williams mercedes motorunun avantajını iyi kullanmaya başladılar.
Emre İlbi
21-07-2014, 18:41
Uzun zamandır izlediğim en iyi yarıştı, başa baş, dişe diş, Massa'ya yazık oldu,
keşke Mercedes bu kadar hızlı olmasaydıda, sezon çok daha renkli olsaydı,
Alanso, Hamilton, Red bull çekişmeleri çok keyifliydi :)
Sabotaj düşüncem hakkında ...
Aslında 2 personeli olan hiçbir yönetim bir kişiyi tutmaz her ikisininde başarılı olmasını ister..En fazla takım başarısı için ve daha uyumlu çalışması için uyarır..
Ben yönetimden değil Nico veya Hamilton'un kendi özel ekipleri tarafından diğerine karşı sabotaj yapabileceklerini düşünüyorum.. Bana böyle düşündüren Nico'nun Monaco'da yaptığı taktik oldu ve bundan sonra sıralama turlarında nedense hep Hamiltonun başına teknik problemler gelir oldu ve bunun sonucu Hamilton hep geriden başlamak zorunda kaldı..
Not: Ben Hamiltonun başarısını diğerlerine göre değil Nico'ya göre değerlendirdim.. Hamilton en sondan rakipleri geçmek için uğraşmasına rağmen 3. bitirdiğinde Nico'nun herkese 1 tur bindirmesi lazımdı..Çünkü her ikiside aynı güçte ve özellikte arabalara sahipti..
Hep teknik problem mi ? yapmayin Allah askina kendinizi hakli cikaricam derken rezil duruma dusurmeyin.
Avusturya da bariz kendi hatasi ile spin atti sagir sultan biliyor.onceki yarislarda teknik hatalar nerede siralamada belki gozumden kacmistir yazarsaniz bilim bende .
Gene kurallardan haberiniz olmadigini belli ediyorsunuz Nico nun herkese 1 tur bindirmesi gerektigini soyliyerek . Cok gereksiz olurdu cunku Turbo motorlarin sans kutusu oldugu ve limitli motor oldugu donemde cunku ilk sezonlari ( her yarisa ozel motorunuz yok ! tum sezon boyunca bir kac motorunuz var ! rakkami solemicem siz bakin gorun sonra bir daha dusnun niye Nico tam zorlamadi ) motoru zorlamadan gitmek sezonun 2. yarisi icin yapilcak en mantikli adimdir.Motor degistirmek demek +10 sira cezasi demek.
F1 hiz oldugu kadar kafa sporu , kafayi kullanmakta onemli.
Burak son 6 tur telsiz mesaji geldi tempon iyi merak etme Bottas i gecersin diye yada son 7 tur.Yaris bitimine 3 tur yada 2 tur kala DRS noktasina kadar geldi ? yanlis hatirlamiyorsam.Mercedes gibi aracla yeni lastiklerle gecis yapamadi .
SC girse hadi Bottas i gecti ditelim Bottas a fark atan ayni araca sahip olan Rosberg e karsi nasil gecicek diye emin oluyorsunuz ?
basta belirttim SC girmemesi resmen almanlarin Rosberg e kiyagi ama kesinde gecicek diye birsey yok . Bottas i gecemediyse onu arkasinda goren Rosberg e karsi hic sansi olmazdi.
ghibli06
22-07-2014, 07:48
peki bu yarıştan sonra 'F1 kontak yarışı olmaya başladı' diyebilir miyiz? araçların yapısından mıdır yoksa pilotların agresifliğinden midir bilemiyorum ama 3er 4er aracın girdiği her virajda neredeyse bir kontak olmaya başladı ve de 'investigation' çok zor açılıyor... lastiği koyan geçmeye başladı :)
Dün yarışın tamamını ancak izleyebildim. Hockenheim biraz dar burda dolayısıyla çok temas vardı. temasların diğer sebebide Ferrari ve redbull birbirlerine çok yakındı bu yarışta. Ufak temaslar biraz heyecan katıyor ve şampiyon pilotların agresif sürmeside seyir zevkini arttırıyor bence.
initial-D
25-07-2014, 18:07
Ferrari ve redbull mercedesin fren değiştirmesine karşı protesto etme kararı almış ama sonra vazgeçmiş
Sebep hamiltonun fren değişip pitten başlamaması değil, problem yaşamayıp birinci olan niconun frenlerinin değiştirilmesine rağmen sıra cezası almaması.not düşeyim onuda
http://imgim.com/10525606_713968468670200_7450163526101857957_n.png
guzel olmus :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.