Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi Haldex Sistem
Arkadaşlar Merhaba.. Sizlere 2 sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim..
1- Audi Haldex sistem 1996 - 2001 yılları arasında A3 ve S3 arabalarında ön ve arka çekiş oranı nedir. ?
2- Audi Haldex sistemi elektronik halden çıkarıp tamamen kilitli ayrılmaz ve istediğimiz oranda ( mesela Ön 40 Arka 60 oranında ) mekanik hale getirilebilirmi..
Şimdiden teşekkürler..
1- sadece ihtiyaç anında devreye giriyo arka tekerler atmış gibi olmıyım yanlış mı hatırlıyorum bilmiyorum ama %90a %10arka mıydı neydi.
diğer açtıgın konuda yazılmıstı metin amca(dogrudur umarım isminiz)
ecz_murat
23-07-2014, 02:22
2001 modeller için olan haldex %50-50 olarak kademesiz tek tip olarak var biliyorum yeni kasalarda 60-40 ayar vardı hatırladığım kadarı ile:beuj:
1- cekis orani on teker patinaja dusmedigi surece elektronik olarak %100 onde ancak mekanik olarak kayip elbet var
2- haldex controller bu is icin var 50:50 yapabiliriniz
yavuz364
23-07-2014, 06:51
Haldex sistem denen şey arka diferansiyel girişinde hidrolik bir kavrama.. Gerekmesi halinde kavrama çalışarak arkalara da güç veriyor...
Hal böyle olunca diferansiyel olmadığından dolayı yada başka bi sistem. komple kavrasa bile %50-%50 nin ötesine geçemiyor..
Kavrama salması halinde ise komple ön çeker oluyor..
Şöyle bir video buldum..
Haldex Gen V all-wheel drive system - YouTube (http://youtu.be/Tbs9TeS6Qxo)
oldukça kompak bir yapı
sonrada uygulanamazmı acaba x araca?
şahinlere ne gider ama
edit:
bir yanlışı düzelteyim
şahine olmaz
önden çeker araca olursa olacak.
yavuz364
23-07-2014, 08:00
Sonradan uygulanabilir aslında, zaten araçta ekstra bi donanım gereksinimi yok..
Arka diferansiyelin girişine takılıyor..
Ancak sonradan böyle birşey takmak ne kadar mantıklı ??
Eğer sonradan 4 çekiş yapmak istiyorsanız neden haldex koyuyorsunuz ? :)
Standart arabalarda Haldexin kullanım amacı virajlarda arabanın dengesini elektronik olarak güç dağılımı yaparak toplamak ve bozuk yollarda daha güvenli sürüş sağlamak..
Sonradan takılan arabada komple aracın ABS- v.b. elektronik sistemlerini monte etmediğiniz sürece ha haldexli bir 4 çeker olmuş ha torsenli yada viscos.. Sonradan Nitekim performans, yakıt ekonomisi ve ağırlık olarak torsen sistemler haldexden daha iyi..
oldukça kompak bir yapı
sonrada uygulanamazmı acaba x araca?
şahinlere ne gider ama
Birde böyle bir yazı buldum..
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(four-wheel-drive_system)
Sonra da bu video buldum..
Audi: The quattro principle - YouTube (http://youtu.be/MjaCbpw84kw)
Sonuç tam bir kafa karışıklığı.. Anladığım kadarı ile Audi her nesil değişik quatro sistem kullanmış..
Sonra da bu video buldum..
Audi: The quattro principle - YouTube (http://youtu.be/MjaCbpw84kw)
Audi de farkli 4 ceker sistemleri mevcut. Haldex bunlardan biri. Haldex li araclarin motorlari genlede yatay konumlu olur. Torsen tarzinda ise motorlar dikey konumlu olur.
yavuz364
23-07-2014, 08:31
Karışık birşey yok aslında ama videoları ve yazılanları biraz detaylı okumak lazım..
Mesela videodaki RS5 in sistemi ne haldex ne de torsen. Onda farklı bir sistem var.. Quattro adı altında ama özel bir isim vermemişlerdi hatırladığım kadarı ile.. O sistemde istediğinie istediğin kadar verebiliyorsun.. En güzeli o ama o da sadece yeni RS5 v.b araçlarda var..
Ayrıca eski arabalara uygulamak için aşırı elektronik
Onun dışında Audinin A3 dışındaki kasalarda genel olarak torsen var..
Yeni modellerde biraz karıştırdılar ama onlar da zaten çok elektronik olduğu için sonradan al tak gibi şeyler pek mümkün değil :)
Sonuç tam bir kafa karışıklığı.. Anladığım kadarı ile Audi her nesil değişik quatro sistem kullanmış..
Sonuç tam bir kafa karışıklığı.. Anladığım kadarı ile Audi her nesil değişik quatro sistem kullanmış..
Aynen oyle, belli bir kasanin quattro sistemine odaklanmaniz daha iyi. Teknoloji ilerledikce tabiki yeni sistemler kullanmaya basladilar. Eski sistemlerde haldex de yoktu mesela.
63owen63
23-07-2014, 08:54
Konu mesajında ki sorularınıza cevap verilmiş aslında. Kafanız nerede karıştı ?
1- Audi Haldex veya quatro sistem 1996 - 2001 yılları arasında A3 ve S3 arabalarında ön ve arka çekiş oranı nedir. ?
2- Audi Haldex sistemi elektronik halden çıkarıp tamamen kilitli ayrılmaz ve istediğimiz oranda ( mesela Ön 40 Arka 60 oranında ) mekanik hale getirilebilirmi..
Yok hala cevap bulamadım..
Beni ilgilendiren kasa ...Audi A3 & S3 (8L) 1996 - 2003
M.Can Çimir
23-07-2014, 09:18
Merhaba,
AUDI'de 80 yılından beri kullanılan dört çeker sistemlerinin genel adı quattro olsa da, arkadaşların da yazdıkları gibi teknoloji ve teknik gereksinimlerden ötürü aktarma oranları ve sistem temel düzeni farklılık gösteriyor.
Kısaca Haldex'i (Çok plakalı hidrolik lamelli kavrama) özetleyeyim:
BMW'nin kullandığı Xdrive ile temelde benzer çalışma prensibine sahip,
M.Can Çimir
23-07-2014, 09:20
Merhaba,
AUDI'de 80 yılından beri kullanılan dört çeker sistemlerinin genel adı quattro olsa da, arkadaşların da yazdıkları gibi teknoloji ve teknik gereksinimlerden ötürü aktarma oranları ve sistem temel düzeni farklılık gösteriyor.
Kısaca Haldex'i (Çok plakalı hidrolik lamelli kavrama) özetleyeyim:
BMW'nin kullandığı Xdrive ile temelde benzer çalışma prensibine sahip,
Normal koşullarda %100 ön (BMW de tam tersi), viraj durumu ve yol koşullarına göre hidrolik plakaların sıkışmasıyla da %50-%50'ye kadar dönüşebilen bir çekiş sistemi.
Edit: üstteki postu yanlışlıkla enter'a basıp gönderdim :)
Simdi bunu bir araca mi monte edeceksiniz ben onu anlamadim yoksa olan bir arabadaki haldex i mi modifiye etmeye calisiyorsun?
Eger baska bir araca monte edeceksen torsen daha cok isine yarar. Haldex in zaten olayi ayrilabilir olup yakit ekonomisine vs de katkida bulunmak. Diger sistemler bence daha makul olur devamli 4x4 isteniyorsa. 96 da a3 te ne kullaniliyor hatirlamiyorum
yavuz364
23-07-2014, 09:39
1- 96-01 yıllarındaki S3 lerde standart genelde herkesin bildiği haldex var ve arkaya %50den fazla veremez. Yağlı çok plakalı kavramalı..
Günlük kullanımda arkaya güç vermez..
2- O kasaların haldexleri ile hiçbir şekilde arkaya %50 den fazla veremezsiniz çünkü mekanik olarak öne ve arkaya haldexin girişine giden miller birbirine bağlı. arasında %60 yada %40 güç verebilecek sistem yok..
Ancak Haldexin içini söküp dümdüz bi mil üretip takarak devamlı %50 -%50 olarak kullanılabilir..
1- Audi Haldex veya quatro sistem 1996 - 2001 yılları arasında A3 ve S3 arabalarında ön ve arka çekiş oranı nedir. ?
2- Audi Haldex sistemi elektronik halden çıkarıp tamamen kilitli ayrılmaz ve istediğimiz oranda ( mesela Ön 40 Arka 60 oranında ) mekanik hale getirilebilirmi..
Yok hala cevap bulamadım..
63owen63
23-07-2014, 09:43
8l s3' de 2 jenerasyon haldex kullanıldı. ilk jenerasyon 98 -01 'e kadar, 2.jenerasyonda 01'den itibaren kullanıldı. 2. jenerasyonda arkalara daimi % 5 güç ayrıldı, %95 fwd idi. Aracın power distribution dengesiyle oynamak için haldex controller var, degiştirebilirsiniz dagılımı.
Yok ya Metin amca sordugu modellerdeki sistemin tam olarak hangisi oldugunu, haldexse surekli 4e cevirilebilir mi diye soruyor dogru anladiysam?Bana sanki forddan vazgecebilirim daha yeni teknoloji bir sistemi deneyebilirim ama hic bilmiyorum nasildir sorusu gibi geldi :) sureklide de on 40 arka 60 olursa super olur mesajinida sezdim.
süper bir soruda benden gelsin önden cekisli geniş geniş gidiyoruz pistte virajda olaki kaymaya basladık pat arkaya güç gitti yada devree girdi herneyse. busırada onden ceker tepkisiyle toparlamaya calısıyım kontra ıvır zıvır derken çoktan 4cekere gecmiş olup sacma durumlar olusturmazmı :soru:
63owen63
23-07-2014, 10:06
süper bir soruda benden gelsin önden cekisli geniş geniş gidiyoruz pistte virajda olaki kaymaya basladık pat arkaya güç gitti yada devree girdi herneyse. busırada onden ceker tepkisiyle toparlamaya calısıyım kontra ıvır zıvır derken çoktan 4cekere gecmiş olup sacma durumlar olusturmazmı :soru:
Müdaheleden çok da kısa tepkime süresi :)
süper bir soruda benden gelsin önden cekisli geniş geniş gidiyoruz pistte virajda olaki kaymaya basladık pat arkaya güç gitti yada devree girdi herneyse. busırada onden ceker tepkisiyle toparlamaya calısıyım kontra ıvır zıvır derken çoktan 4cekere gecmiş olup sacma durumlar olusturmazmı :soru:
Gen1 lerde arkaya tepki geldiğini hissedebiliyorsunuz. Ama sürüşü veya dengeyi etkilemiyor. Çok kısa bir süreç, saçma durumlar oluşmuyor yani.
Gen2 lerde bu his hiç yok sayılır. Sürekli mekanik 4 çekerden farksız bir tepki var.
Yok ya Metin amca sordugu modellerdeki sistemin tam olarak hangisi oldugunu, haldexse surekli 4e cevirilebilir mi diye soruyor dogru anladiysam?Bana sanki forddan vazgecebilirim daha yeni teknoloji bir sistemi deneyebilirim ama hic bilmiyorum nasildir sorusu gibi geldi :) sureklide de on 40 arka 60 olursa super olur mesajinida sezdim.
Zeki insanın hali başka oluyor..Tam olarak düşüncelerimi anlamışsın..
Arada bir başka arabaya takmaktan bahsediyorsunuz anlamıyorum..
Beni en gıcık edende %90 ön %10 arka bu ne ya..Boşuna onca quatro sistem konmuş gibi.. Buna quatro denmez önden çekiş denir..
Hepimiz Audiş Quatronun başarısından söz ediyoruz fakat iş detaylı hesaplamaya gelince sanki hiçbirşey değil..
aphelion
23-07-2014, 10:49
1- cekis orani on teker patinaja dusmedigi surece elektronik olarak %100 onde ancak mekanik olarak kayip elbet var
2- haldex controller bu is icin var 50:50 yapabiliriniz
Arkadaşlar belirtmiş burda haldex controller ile bu işi çözebileceginizi görmediniz sanırım.
Açıkça söylemek gerekirse Cosworth tan sonra 1996-2003 Audi S3 almayı düşünüyorum.. Fakat yok Haldex yok Quatro birde çıkardığı sorunları düşününce böyle karamsar kalkıyorum..
evet işin doğrusu
düm düz yolda düz giderken aracın 4 çeker olmasının bir anlamı yok
boşuna fazla benzin yakarsın, son süratin düşer vs vs
o yüzden, elektronik 4 çeker sistemleri her zaman daha üstündür mekaniklerden.
Beni en gıcık edende %90 ön %10 arka bu ne ya..Boşuna onca quatro sistem konmuş gibi.. Buna quatro denmez önden çekiş denir..
Günlük kullanımda 50:50 oranın ne faydası var tüketim arttırmaktan gücü düşürmekten başka ?
Günümüzdeki hangi süperspor araçlar dahil 50:50 ?
golf r vs cupra - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=jE0yH7Kz4S8)
Videodaki golf r sizin bahsettiğiniz gibi sürekli 4 çeker olsaydı arada 10 boy olurdu
Çok sevdiğiniz cosworth her daim 50:50 veya sürekli 4 çekerde bi yararını gördünüz mü normal kullanımda ?
Normali geçtim hızlı kullanımda ne yararını gördünüz
s3 siz ön tekerlerin patinaja düştüğünü fark etmeden önce çoktan arka tekerlere güç gidiyo patinajı tamamen engelliyor zaten
yani sen
hassss bu viraj çok keskinmiş kayacaz galiba demeden önce
kontrol ünitesi aktarmayı arkaya vermiştir bile
Beni en gıcık edende %90 ön %10 arka bu ne ya..Boşuna onca quatro sistem konmuş gibi.. Buna quatro denmez önden çekiş denir..
Haldex'i şöyle düşünün,
Arka diferansiyelde bir kavrama var, ihtiyaca göre bu kavramanın verdiği güç değişiyor arkaya. %10 değil yani arkaya verdiği güç.
Yanlış hatırlamıyorsam stock beyin %60 ön, %40 arka kavrama verdirtiyor maksimum. Bu da sürekli değil tabiki.
Aftermarket Haldex controller lar var, isterseniz bu kavramayı %50-%50 tutabiliyorsunuz. Haldex in yağ sıcaklığına vs dikkat etmeniz gerekiyor bu durumda.
Nasıl çalıştığı için ;
http://www.billswebspace.com/HALDEX.pdf
Tavsiyem, önce kullanmanız.
63owen63
23-07-2014, 11:01
Günlük kullanımda, cadde de 4 çekere ihtiyaç yokki, niye boşuna yakıt yakasınız.
ihtiyaç durumunda kullanıcı daha hissetmeden devreye giriyor zaten. boşuna degil yani , fwd de degil :)
Audi'nin gerçek, sanal olmayan Quattro'su Torsen diferansiyelini kullanandır.
Bu sistemde aktarma %60 arka, %40 ön şeklindedir.
Torsen-diferansiyali, elektronik yardım olmaksızın kendini kitleyebilen salyangoz çarklı bir
şanzıman. Sekiz adet hareketli salyangoz çark sürtünmeye tepki vererek, Torsen-
diferansiyelini bir tür mekanik bilgisayara dönüştürüyor.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/23/A4-Torsen.jpg
Bu incelemede detaylıca değinmiştim;
Otomobil Test Garajı: Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line (http://otomobiltestgaraji.blogspot.com.tr/2013/11/audi-a4-20-tfsi-quattro-s-line.html)
Gunes G.
23-07-2014, 11:27
Günlük kullanımda 50:50 oranın ne faydası var tüketim arttırmaktan gücü düşürmekten başka ?
Günümüzdeki hangi süperspor araçlar dahil 50:50 ?
EVO var 50:50, guncel sayilir.
Ne faydasi var derken onden cekere ya da arkadan itisli bir araca gore kontrolu daha kolay bu faydasi var gibi. Ama gunluk kullanimda limit zorlamadan gidilen bir ortamda bu bir fayda sayilmaz, onden ceker cok daha uygun gunluk kullanim icin. Bunun disinda dendigi gibi tuketimi yuksek, aktarmanin caldigi guc fazla.
Ben izmite gittigimde ABS sensorum takili degildi, haliyle ACD sistemi 3 isik yakiyor ve calismiyordu, gozle gorulur derecede az yakiyordu arac bu sekilde, bu da kayitlara gecebilir :)
Yok ben durmadan launch yapıyorum derseniz
Golf 5 R32 DSG Launch control and Slow motion - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ELZP0NMJVpQ)
Teker daha çeyrek tura gelirken kontrolü çoktan almış oluyor
Yani "ön tekerler patinaj çekiyo şuan arkaya aktardı" derken siz ö nün üstündeki noktaları söylemeden evel çoktan zaten sistem gücü çekiş olan yere aktarmıştır
EVO var 50:50, guncel sayilir.
Ne faydasi var derken onden cekere ya da arkadan itisli bir araca gore kontrolu daha kolay bu faydasi var. Bunun disinda dendigi gibi tuketimi yuksek, aktarmanin caldigi guc fazla.
Ben izmite gittigimde ABS sensorum takili degildi, haliyle ACD sistemi 3 isik yakiyor ve calismiyordu, gozle gorulur derecede az yakiyordu arac bu sekilde, bu da kayitlara gecebilir :)
50:50 her daim mekanik olarak mı acaba ? Bilmediğimden soruyorum
Eğer öyleyse aktarım kaybı ve parça yıpranma oranı çok yüksek olmalı
Kontrol konusunda pist dışında veya çok ekstrem viraja dipgaz giriyim demek dışında faydası olacağını sanmıyorum
Zaten o kadar zorlandıktan sonra artık tek 4 çeker değil süspansiyon lastik arabanın merkez denge noktası yani fizik kuralları devreye giriyo
s2000 bitti sıra audi de mi ?
Açıkça söylemek gerekirse Cosworth tan sonra 1996-2003 Audi S3 almayı düşünüyorum.. Fakat yok Haldex yok Quatro birde çıkardığı sorunları düşününce böyle karamsar kalkıyorum..
seciminiz yanlis;
99 A4 quattro sizi ancak mutlu eder 1.8turbo motoruna gtx28 eklerseniz 400hp falan gezersiniz :D:D
Fikir verip yardımcı olan herkese teşekkür edrim..
Anladığım kadarı ile ben hiç bir şey anlamadan gerekli olan hareketleri sistem gölgesinden bile hızlı bir şekilde gerçekleştiriyor.. Banada sadece keyfini sürmek kalıyor..
Sonuç olarak Audi S3 alabilirim..
Zeki insanın hali başka oluyor..Tam olarak düşüncelerimi anlamışsın..
Estağfurullah Metin Amca ben daha agu vs app kapak konusunda sezmiştim tehlikeyi :) bence geçiş yapabilirsiniz gen2 haldexli temiz bi 8l s3 e.Controller falan bilen arkadaşlar yardımcı olur aradığınızı bulursunuz gibi geliyor bana.
s2000 bitti sıra audi de mi ?
Valla ne yalan söyleyeyim fiyatı çok yüksek olduğundan dolayı satın alamadığım için kıskançlıktan içim içimi yiyordu.. :Deli:
Fiyatını düşürmek için çok uğraştım bin türlü kötüleme propagandası yaptım ama nafile olmadı.. :beuj:
Artık pes ettim netice itibarı ile Kardeşi S2000 Abisi S3 daha iyidir dedim buna merak sardım.. :heyoo:
Estağfurullah Metin Amca ben daha agu vs app kapak konusunda sezmiştim tehlikeyi :) bence geçiş yapabilirsiniz gen2 haldexli temiz bi 8l s3 e.Controller falan bilen arkadaşlar yardımcı olur aradığınızı bulursunuz gibi geliyor bana.
Tehlike geliyorum demez Metin Amca gelir diyorsun..:rolleyes:
haldex = ne yardan ne serden :)
bence günlük/spor kullanım için ideal bir sistem çekincen olmasın metin amca, sürekli pist vb. kullanım yoksa rahatsız edecek veya sürekli awd yi aratacak bir durum yok, aksine günlük sakin giderken yakıt tüketimi, aktarma kaybı 4 çekere göre minimum olması cabası..
8l kasada yani gen2 de nasıldır emin değilim ama 8p gen4 haldex kullanıyor, %95-%5 gibi daimi bir aktarım var..
düz hızlanmada, kalkışta zaten herhangi bir kayıp vs yok, sadece hızlı girilen virajda ilk başta ön çeker tepkisiyle giriyor önden kayma olabiliyor ama zaten daha kullanıcı müdahele etmeyi bile düşünmeden arkadan destekliyor :)
haldex ile ilgili güzel bir kaynak:
http://www.billswebspace.com/HALDEX.pdf
hakansiR
24-07-2014, 10:29
Arkadaslar konuyu bulmusken sorayım tamda bu aralar s3 arastırıyodum 2000 modellerı nasıldır kronık sorunları varmıdır km lerı 200 bin cıvarında su an satılık olanların aldıktan sonra motor bakımından sıkıntı yaratır mı kullanan arkadaslar yardımcı olursa cok sevınırım
Gunes G.
24-07-2014, 12:36
50:50 her daim mekanik olarak mı acaba ? Bilmediğimden soruyorum
Eğer öyleyse aktarım kaybı ve parça yıpranma oranı çok yüksek olmalı
Kontrol konusunda pist dışında veya çok ekstrem viraja dipgaz giriyim demek dışında faydası olacağını sanmıyorum
Zaten o kadar zorlandıktan sonra artık tek 4 çeker değil süspansiyon lastik arabanın merkez denge noktası yani fizik kuralları devreye giriyo
50:50 on arka tork dagilimi, disliler bu oranda oldugu icin ACD kilitledigi surece dagilim bu sekilde. ACD nin ne zaman kilitleyip ne zaman salacagininda ayarlari var, evolardaki klasik "tarmac,gravel,snow" dugmeside preset olarak ayarlanmis 3 farkli ACD haritasi arasinda gecis yapar, yoksa cekis hep 50:50'dir. 20 one 80 arkaya, 40 one 60 arkaya 50 one 50 arkaya gibi bir ayar yoktur evoda mesela.
Kontrol konusuda dedigin gibi 50km hiz siniri olan bir yerde hicbir avantaji yok ama orta diff bu kosulda kilitlemeyecegi icin buyuk bir kaybida yok, ACD'nin elektronik olmasinin bir avantaji tabi bu.
Haldexler zaman içersinde geliştiler.akıllanma oranlarıda tepki verme oranlarıda bir o kadar gelişti.eğer normal olarak controller kullanmıyorsanız sistem kendi bildiği programla ilerliyor ki bu kaymaya başladığınızda veya patanaja kaldığınıda devreye giriyor.ama daha prof.bir kullanım arıyorsanız controolerla bunu ayarlıya biliyorsunuz.mesela golr 6 R da controllardan race modunu seçtiğinizde araç nerdeyse arkadan 2 çeker gibi haraket ediyor.bu pist içinde en uygun kullanımşansı veriyor size.eğer gazlayarak çıktığınızda virajdan arabanın kıçının resmen yana geldiğini görebilirsiniz.ayrıca bu mod yakıt ekonomiside yaptırıyor.bence günlük kullanımda gayet yeterli ama pist şartlarında controller kullanmanzı tavsiye ederim.
merhaba
konu biraz eski ama merak ettiğim soruyu bende burda bulabilirim diye düşünüyorum. 2010 tiguan 4 motion aracımız var. araştırdığım kadarıyla bunda da haldex var. tam olarak çalışma sistemi ile ilgili video vs bulamadım. merak ettiğim sürekli 4 çekermidir yoksa ihtiyaç halindemi arkaya güç dağılımı yapıyor. bir yerde okuduğum kadarıyla ihtiyaç yok iken bile 90 a 10 aktarım da duruyor bundan dolayı bu aracın yakıt sarfiyatı fazla çıkıyor.
merhaba
konu biraz eski ama merak ettiğim soruyu bende burda bulabilirim diye düşünüyorum. 2010 tiguan 4 motion aracımız var. araştırdığım kadarıyla bunda da haldex var. tam olarak çalışma sistemi ile ilgili video vs bulamadım. merak ettiğim sürekli 4 çekermidir yoksa ihtiyaç halindemi arkaya güç dağılımı yapıyor. bir yerde okuduğum kadarıyla ihtiyaç yok iken bile 90 a 10 aktarım da duruyor bundan dolayı bu aracın yakıt sarfiyatı fazla çıkıyor.
Sürekli değil ihtiyaç anında 4 çekere geçiyor
4 çekere geçse dahi genel aktarım önlerde
haldex controller normalde aracın max arkaya güç dağılımı ne ise o kadar verebiliyor dimi?
yani max %50 veriyorsa ön teker patinajda iken controllerda en fazla %50 verebilir. gidipte %60 yada %80 veremez
Sürekli değil ihtiyaç anında 4 çekere geçiyor
4 çekere geçse dahi genel aktarım önlerde
sürekli %10 güç arkada yok yani. ozaman tiguanın 4 çekeri çok yakıyor muhabbeti hikayemi dicem ama teknik verilerinde bile fark var nedense
Mehmetmert
24-01-2017, 11:46
-Yeni nesil haldexler %100 tamamen arkaya bile verebiliyor ama en son nesiller...Mesela MQB Platformundaki 4 motion sistemler...vs
-Tiguanda ihtiyac halinde arkalara veriyor,ne kadar boylede olsa aracin kendi agirligi,haldexin...vs 2 ceker olandan fazla.Teknik veriler de fark olmasi dogal o yuzden
sürekli %10 güç arkada yok yani. ozaman tiguanın 4 çekeri çok yakıyor muhabbeti hikayemi dicem ama teknik verilerinde bile fark var nedense
4 çekerin asıl fazla yakma sebebi ağırlığı
Arka dif,şaft,aktarma kutusu,4x4 dsgsi derken epey fark var aralarında
Yurt dışında haldex controler ile testleri vardı 0,4 litre fark etmişti 100kmde
anladım teşekkür ederim cevap veren arkadaşlara.
Arkadaşlar gerçekten ana temel olarak mantıklı açıklamışlar.sizin aracınızının fazla yakıt tüketmesi kullnadığınız kısa mesafe yada kullanım şartları olabilir.Bu yakıt tüketimi çok değişken bir şeydir herkese göre farklılık olması muhtemeldir.
-Yeni nesil haldexler %100 tamamen arkaya bile verebiliyor ama en son nesiller...Mesela MQB Platformundaki 4 motion sistemler...vs
-Tiguanda ihtiyac halinde arkalara veriyor,ne kadar boylede olsa aracin kendi agirligi,haldexin...vs 2 ceker olandan fazla.Teknik veriler de fark olmasi dogal o yuzden
2009 makyajsız arkadaşımda var.. cav motor 4motion..
1600 + kg boş ağırlığı var arabanın + yükseklik ve alta giren rüzgardan ötürü aerodinami kaybı var arabanın en büyük iki handikapı bunlar.
ayak gaza çok ince dokunuşlar yapamıyorsa yakması gayet normal ki ince dokunuşlarla bile Golf kadar yakmasını beklememek lazım. arkadaşın arabası 1.4-1.6 dizellerin 6 yaktığı, 1.2 3 silindir Polo'nun (diğer aracı) 8.5 yaktığı kullanımla şehir içi 11 lt civarı yakıyor, öyle söyliyim.
Tsi 122 passat vardi yeri gelir narin kullanirim o sekilde kullandigimda karmada 7.5 yakiyordu. Passat 6 falan. Tiguan sehir ici ort suan 9.5 ama cok dur kalk yaparsan acayip yukseliyor. Ama 150 bg de guzel gidiyor. Yinede bu agirliktaki araba icin cok cok fazla degil yakiti. Uzun yolda ise 6 nin altina dusucegini sanmiyorum uslu kullanimda
Bende şuan günlük 2.0 tdi 4x4 dsg tiguan kullanıyorum ortalama 7.5-8 litrelerde yazın yarım litre daha düşüyor
yerden yüksek kullanımı güzel araba aslında. dizel olucak sürekli biniceksin :)
LnchCntrl
27-01-2017, 11:31
8l s3 kullanıyoruz %60 - 40 dağılımı var aracın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.