Orijinalini görmek için tıklayınız : bu 2 turbo arasındaki fark nedir ?
alperkirman
23-07-2014, 21:34
Compressor ind diameter , Compressor exd diameter , Turbine diameter , HP
Gt28rs - 47,20 , 60,10 , 53,90 , 250-360
Gt2871(743347-1) 49,20 , 71,00 , 53,90 ,250-400
http://i.hizliresim.com/Bo495j.jpg
http://i.hizliresim.com/bQY4oY.png
grafikleri okuyabilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
alperkirman
24-07-2014, 08:44
yokmu arkadaşlar şunu açıklayabilcek teknik bilgiye sahib bi arkadaş ?
63owen63
24-07-2014, 09:32
Alper büyük fotografdan ceza almadan önce editlersen fotoğrafı iyi olur, eğri için büyük halini link olarak ver kardeşim :)
alperkirman
24-07-2014, 09:36
düzeltemiyorum :(
kelalper
24-07-2014, 10:47
en basit bilgi şu. rs daha önce dolar ama yüksek devirlerde gücü düşer. 71 daha geç dolar yüksek devirlerde de basınç düşmediği için daha fazla güç alabilirsin. Oradaki hp değerlerine güvenmeyin motora manifolda vs göre farklılık gösterir. 71 de turbo lag daha fazla olur. Pist kullanımı içinse rs tavsiye ederim.
KA®ANLIK
24-07-2014, 10:50
bilgi için teşekkürkler
satılıklarda ilan mı açacaksın ?
alperkirman
24-07-2014, 11:06
en basit bilgi şu. rs daha önce dolar ama yüksek devirlerde gücü düşer. 71 daha geç dolar yüksek devirlerde de basınç düşmediği için daha fazla güç alabilirsin. Oradaki hp değerlerine güvenmeyin motora manifolda vs göre farklılık gösterir. 71 de turbo lag daha fazla olur. Pist kullanımı içinse rs tavsiye ederim.
üstat aslında durum şöle eski turbo rs yenisi 2871 yukarıdaki yazdığım kod
yazdıkların doğru 71 daha geç geliyo ve turbo lag rs e göre daha fazla ama sıkıntım şu rs e göre daha az içeri hava sokabiliyoruz ? burdaki grafiklere göre birbirlerine çok yakın biraz daha fazla hava göndermesi gerekiyo 71 in ama öyle değil
araçta değişen bişey yok rs söküldü 71 takıldı stok 1.8t agu
kelalper
24-07-2014, 16:28
Gaz kelebeğin yada emme manifoldun küçük geliyor olabilir. Manifold basıncı ile turbo basıncını ayrı ayrı kontrol edin. Turbo basncın yüksektir ama manifolda yeteri kadar hava girmiyorsa ya kaçak var ya da gaz kelebeğin gelen basınçlı havaya duvar etkisi yapıyor.
alperkirman
24-07-2014, 19:29
Gaz kelebeğin yada emme manifoldun küçük geliyor olabilir. Manifold basıncı ile turbo basıncını ayrı ayrı kontrol edin. Turbo basncın yüksektir ama manifolda yeteri kadar hava girmiyorsa ya kaçak var ya da gaz kelebeğin gelen basınçlı havaya duvar etkisi yapıyor.
yani bu durumun turboyla alakalı olması yukarıdaki grafiklere göre pek imkanlı bişey değil dimi ?
penguinhakan
24-07-2014, 23:01
yani bu durumun turboyla alakalı olması yukarıdaki grafiklere göre pek imkanlı bişey değil dimi ?
Peki aynı basınçları mı basıyorsun aynı devirler de ?
kelalper
25-07-2014, 09:10
yani bu durumun turboyla alakalı olması yukarıdaki grafiklere göre pek imkanlı bişey değil dimi ?
bir sürü etken var etkileyecek. Sadece şu şu nedenlerden diyemem. Aynı basınçta fark zaten çok farklı değildir. O grafikte dikkat ediosan devir bandı yok. Yüksek devirde evet 71 olan daha fazla hava taşır diğerine göre.Ama orta devirlerde yani 4500 rpm civarlarında aralarında dünya fark olmaz. Ama daga yüksek basınçta hala aynı miktarda hava giriosa manifolda o zaman gaz kelebeğin ve manifold küçük geliyordur ki normal. Motorun 1.8 olduğu için manifold ve kelebek ona göre dizayn edilmiştir her ne kadar motorun dayanıklı olsada. Port Polish ile daha fazla verim alabilirsin turbondan.
alperkirman
25-07-2014, 09:49
Peki aynı basınçları mı basıyorsun aynı devirler de ?
rs 4000de full boost yapıyodu 71 4200devirde full boost yapıyo bu beklediğim bişeydi basınç aynı 25psi ar86
sıkıntı hiçbişey değişmemesine rağmen kelebekten daha az hava sokmamız
bir sürü etken var etkileyecek. Sadece şu şu nedenlerden diyemem. Aynı basınçta fark zaten çok farklı değildir. O grafikte dikkat ediosan devir bandı yok. Yüksek devirde evet 71 olan daha fazla hava taşır diğerine göre.Ama orta devirlerde yani 4500 rpm civarlarında aralarında dünya fark olmaz. Ama daga yüksek basınçta hala aynı miktarda hava giriosa manifolda o zaman gaz kelebeğin ve manifold küçük geliyordur ki normal. Motorun 1.8 olduğu için manifold ve kelebek ona göre dizayn edilmiştir her ne kadar motorun dayanıklı olsada. Port Polish ile daha fazla verim alabilirsin turbondan.
ozaman stok kelebekten geçmesi gerek max hava kütlesini öğrenmemiz daha mantıklı olucak çünkü aynı manifold ve kelebeğe 1,8bar da hava geçirebiliyoruz gt30 la
kaçak göçek aramaya başlamak lazım gibi duruyo
turbodan olmadığı kesin gibi gözüküyo
kelalper
25-07-2014, 09:56
1.7 bar geçer kelebekten. Basıncı bilmediğim için yaptım yukarıdaki yorumları.
alperkirman
25-07-2014, 10:00
kaçak var ozaman :(
kelalper
25-07-2014, 10:06
kaçak var ozaman :(
basınç testine sokun bi yerde. Gözle görünmese bile kelepçeler açılıp kapanıyor olabilir basınca göre.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.