Orijinalini görmek için tıklayınız : Motora Su Çekme ve Servis Maliyeti
Sevdiğim bir arkadaşımın arabası, geçen sellerde motora su çekiyor..
Olay Caddebostan'da bir ara sokakta yaşanıyor. Normal sokak arası hızıyla gider iken takribi 20-30 CM'lik bir suya girer girmez araç stop ediyor. Stop sonrası arkadaşım marşa basıyor, çalışmadığını görünce servis çağırıyor.
Aracın içinde herhangi bir su girme durumu söz konusu mevcut değil. Girilen suyun yüksekliği 30 Cm'den de fazla değil.. Bu 2 Bilgiyi de dikkate alarak servisin çıkardığı aşağıdaki listeyi inceler misiniz?
Expertiz Edilen İşçilik ve Yedek Parçalar
| İşçilik/Yedek Parça Kodu ve Adı Miktar Katsayı Birim Ücreti Tahmini Tutarı T.Tip Operasyon Tipi |
| H146 İÇ DETAYLI TEMİZLİK 1 12,00 50,00 510,00 S DIŞ PASTA CİLA VE BO |
| DIŞ PASTA TOPLAMI : 510,00 |
| I000051 ELEKTRİK İŞÇİLİĞİ KAPORTA 1 10,00 50,00 425,00 S ELEKTRİK |
| ELEKTRİK TOPLAMI : 425,00 |
| I000291 MEKANİK İŞÇİLİĞİ KAPORTA 1 1,00 150,00 127,50 S MEKANİK |
| MEKANİK TOPLAMI : 127,50 |
| I00026 TRİM İŞÇİLİĞİ KAPORTA 1 16,00 50,00 680,00 S KAPORTA TRIM |
| KAPORTA TR TOPLAMI : 680,00 |
| İşçilik Toplam Tutar : 1.742,50 |
| |
| |
Kullanılacak Yedek Parçalar
| Yedek Parça Kodu Adı Miktar Birim Ücreti Tahmini Tutarı T.Tip Lokasyon Mevcut Mik.|
| 000Q9000B4 MOTOR YAĞI TAM SENTETİK 5,00 36,00 162,00 S O1A1 29.864,95|
| 0113.P2 ANA YATAK 5,00 29,16 131,22 S 0,00|
| 0113.P4 YATAK 5,00 31,67 142,51 S 0,00|
| 0118.E7 GRANK AYI 2,00 35,64 64,15 S 0,00|
| 0197.Y1 TAKIM CONTA 1,00 140,16 126,14 S 0,00|
| 0209.Z3 SİLİNDİR KAPAK CONTASI 1,00 53,16 47,84 S A1B4 0,00|
| 0501.L3 KRANK MİLİ 1,00 3.046,85 2.742,16 S 0,00|
| 0532.N1 KOMPLE VOLANT 1,00 739,37 665,43 S 0,00|
| 0603.81 PİSTON KOLU 1,00 1.185,68 1.067,11 S 0,00|
| 0606.W3 KOL YATAK 8,00 37,02 266,54 S 0,00|
| 0628.K4 PİSTON KİTİ 1,00 1.696,87 1.527,18 S 0,00|
| 0640.T2 SEKMAN TK 4,00 75,06 270,22 S 2A1B 0,00|
| 0831.T4 TRİGER TAMİR KİTİ 1,00 157,44 141,70 S A2D1 10,00|
| 0948.99 EMME SUBAP 8,00 34,32 247,10 S 2A1C 0,00|
| 0949.99 EGSOZ SUBAP 8,00 54,81 394,63 S 2A1C 2,00|
| 0951.47 SUBAP ÜST PULU 16,00 4,78 68,83 S 0,00|
| 1001.G0 YAĞ POMPASI 1,00 338,88 304,99 S 0,00|
| 1018.57 YAG POMPA SÜZGECİ 1,00 76,06 68,45 S 0,00|
| 1109.AL YAĞ FİLTRESİ 1,00 9,26 8,33 S B1A9 28,00|
| 1444.T2 HAVA FİLTRESİ 1,00 24,57 22,11 S C2B5 0,00|
| 1608816780 AKS KEÇESİ 1,00 15,55 13,99 S E2E6 75,00|
| 1609417480 SU DEVİRDAİMİ 1,00 154,49 139,04 S 0,00|
| 1984.E2 ENJEKTÖR 4,00 137,78 496,01 S 0,00|
| 2052.K1 DEBRİYAJ KİTİ 1,00 418,50 376,65 S 2A3C 2,00|
| 2105.35 ŞANZUMAN KILAVUZU 1,00 29,32 26,39 S E2A1 4,00|
| 2117.66 DEBRİYAJ ÇATALI 1,00 63,26 56,93 S E2B1 0,00|
| 3121.46 AKS KEÇESİ SAĞ 1,00 19,93 17,94 S E2E7 58,00|
| 469934.12 FREN YAĞI 500 ML 1,00 11,75 10,57 S O1C2 8,00|
| 5960.F3 BUJİ 4,00 12,47 44,89 S J1A5 15,00|
| 6545.JP AİRBAĞ BEYNİ 1,00 778,06 700,25 S 0,00|
| 7584.L0 TABAN HALISI 1,00 2.408,67 2.167,80 S 0,00|
| 9730A2.12 MANUEL ŞANZIMAN YAĞI 1 LT 2,00 16,64 29,95 S O1B2 3,00|
| 9735.K4 ANTİFRİZ 3,00 14,58 39,37 S O1B1 45,00|
| 9984E7.12 LOCTITE 5699 SİLİ GRİ 95G 1,00 20,76 18,68 S O1E2 8,00|
| Yedek Parça Toplam Tutar : 12.607,10 |
| |
Ara Toplam : 14.349,60
KDV Toplamı : 2.582,93
Genel Toplam : 16.932,53
Servisle arkadaşım yerine ben görüştüğümde; bunlar standart sel hasarında ( 30 Cm suya girmek ile direksiyon hizasına kadar suya girmeyi aynı kefeye koyduğunu ağzından kaçırdı ) arızalanan parçalar, biz bunları yazıp sigortaya göndeririz cevabını aldım.. Araç eski model bir 406 olduğundan da bu listeyle pert kararı çıkması yüksek olasılık ancak biz pert istemiyoruz.
Ben Aşağıdaki parçaların gereksiz değişeceğini düşünüyorum, sizce bu parçalar bahsettiğim sürüş şeklinde hasar alır mı? Ya da olasılık nedir?
İç Detaylı Temizlik : 510 TL ( Araç içi Su almadığından )
Krank Mili 2742 TL
Volant 665 TL
Su devirdaimi 139 TL
Debryaj Kiti : 376 TL
Airbag Beyni 700 TL
Taban Halısı : 2167 TL ( Araç içi Su almadığından )
Ek olarak servisle konuşup bu parçaları neye göre yazdığını, hasarlı olup olmadığını sorduğumda "Tahmini hasar" bilgisini aldım.. Kısaca bu parçalar test edilmeden listelenmiş, ve exper bu test edilmemiş liste üzerinden pert kararı verecek ya da vermeyecek.. Belki 3-5 bin TL'lik hasar uğruna tertemiz araç perte çıkarılacak.. Servisin yaklaşımına hiç güvenmedim, sizlerin de fikrini almak istedim..
Servise parçaları neden test etmiyorsunuz diye sorduğumda ise;
Parçaları test edip saatlerce mesai harcadıktan sonra, hasar tutarı pert bedeline yaklaşırsa ödeme size yapılır, bana kimse ödeme yapmaz. Bu durumda boşa çalışmış olurum. Bu sebeple test yapamam, tahmini hasar üzerinden kasko kararını verir cevabı verildi..
Day Walker
25-07-2014, 15:07
Evren özel değilse pm olarak servis ve sigorta bilgisi verebilir misin?
Ayrıca servis dolu dolu yazmış uğraşmak istememişler anladığım kadarı ile
Aracın içine su girmemiş ise zaten maliyet baya düşecek. Motor söküldükten sonra mekanik parçalar kontrol edilir ölçülür ona göre değişim kararı verilir.
Debriyaj çatalı nedir yaa wayy arkadaş.
20-30 cm derinlik az değil ama hava filtresinden motora su gitmesi bence pek mümkün değil.
20-30 cm derinlikte kaporta, jant, far hasarı falan olur anlarım ama bu kadar parça pek mümkün değil. Elektronik parçalar olsa, kısa devre izi var mı diyeceğim ama pek elektronik parça da yok.
Exper geldiği zaman siz veya arkadaş orada olursa daha kolay anlaşılır bence....
Servis yoluyor gibime geldi.....
kanashibari
25-07-2014, 15:09
Listeyi tamamen okudum saçma olan bir sürü parça var tam tespit gerekli bencede. İçine su almayan arabanın taban halısı yazılmış. Motor açılmadan aks keçesine kadar giydirmişler. beyinler falan filan cabası. Amaç perte ayırmak gibi geldi bana da.
Bu tamamen eksper ve servis arası diyaloğa bağlı. Benim eski laguna'da da önden çok ufak bir hasar olmasına rağmen 9.000tl lik hasar çıktı ve eksper pert etmek istedi (kasko değeri 15'ti) daha sonra servis ve eksper konuşup aracı perte çıkartmayıp onarıldı.
*Hasar ön 2 far, tampon, radyatör ve incik boncuk'tan ibaret ufak birşeydi.
Evren özel değilse pm olarak servis ve sigorta bilgisi verebilir misin?
Ayrıca servis dolu dolu yazmış uğraşmak istememişler anladığım kadarı ile
Aracın içine su girmemiş ise zaten maliyet baya düşecek. Motor söküldükten sonra mekanik parçalar kontrol edilir ölçülür ona göre değişim kararı verilir.
Debriyaj çatalı nedir yaa wayy arkadaş.
Bi konuşayım arkadaşla, araç halen orada olduğundan servis bilgisi vermek istemeyebilir. Muhtemelen başka yere götürücez, o zaman veririm memnuniyetle. Aracın sökülme konusunun mümkün olmadığı bilgisini ekledim ilk mesaja, yanaşmıyor adamlar o işe..
Debryaj çatalını hiç sorma :) Güldüm resmen
Listeyi tamamen okudum saçma olan bir sürü parça var tam tespit gerekli bencede. İçine su almayan arabanın taban halısı yazılmış. Motor açılmadan aks keçesine kadar giydirmişler. beyinler falan filan cabası. Amaç perte ayırmak gibi geldi bana da.
Sorma sorma, sordum o taban halısını...
Aa, su girmedi mi sizin aracın içine.. O zaman Yanlışlıkla eklenmiştir dedi adam..
Ulan yanlışlıkla eklediklerini topladığımızda aracın perte çıkma veya çıkmama kararı değişebilir, ne kolay "yanlışlıkla" eklemek..
Hadi filtre su çeker belki anlarım da, airbag beyni için o seviyeye kadar suya gömülmek lazım..
20-30 cm derinlik az değil ama hava filtresinden motora su gitmesi bence pek mümkün değil.
20-30 cm derinlikte kaporta, jant, far hasarı falan olur anlarım ama bu kadar parça pek mümkün değil. Elektronik parçalar olsa, kısa devre izi var mı diyeceğim ama pek elektronik parça da yok.
Exper geldiği zaman siz veya arkadaş orada olursa daha kolay anlaşılır bence....
Servis yoluyor gibime geldi.....
Araçta kaporta - jant - far hasarı vb mevcut değil. Keza suya girilen hız max 25-30 km/h..
O hızla suya girildiğinde su yukarı çıktı ise, filtre çekmiştir diye düşünüyorum..
illa perte çıkaracaz diyorlarsa perte çıkarıp sonra aracı tekrar geri alsanız olmazmı
illa perte çıkaracaz diyorlarsa perte çıkarıp sonra aracı tekrar geri alsanız olmazmı
Düşünmüyoruz o opsiyonu şimdilik..
boosted_pug
25-07-2014, 15:56
İlk opsiyon araci perte cikartin diyeceklerki pert bedeli xbin tl araba bedeli ybin tl isterseniz arabanizi ve kalan parayi alabilirsiniz siz kabul ederseniz pert aracinizi ve kalan tutari alip araci yaptirip binersiniz
İkinci bi opsiyon olarak sigorta sirketi ile konusup araci baska bi servise çektirebilirsiniz veya bi ustaya çektirin. Daha önce 1.4 206 ile basima gelmisti arac su cekip stop etti dükkana çektirttik 4 bujiyi söküp mars yaptik sonrada 4 tane temiz buji takip arabayi calistirdik herhangi bi hasarda olmadi aynisi arkadasinizin arabasinada olmus olabilir belki bi kapak acilmayla kurtarabilirsiniz baktiniz hasar fazla yukardaki listeyi aynen yapistirir araci perte ayirirsiniz
İlk opsiyon araci perte cikartin diyeceklerki pert bedeli xbin tl araba bedeli ybin tl isterseniz arabanizi ve kalan parayi alabilirsiniz siz kabul ederseniz pert aracinizi ve kalan tutari alip araci yaptirip binersiniz
İkinci bi opsiyon olarak sigorta sirketi ile konusup araci baska bi servise çektirebilirsiniz veya bi ustaya çektirin. Daha önce 1.4 206 ile basima gelmisti arac su cekip stop etti dükkana çektirttik 4 bujiyi söküp mars yaptik sonrada 4 tane temiz buji takip arabayi calistirdik herhangi bi hasarda olmadi aynisi arkadasinizin arabasinada olmus olabilir belki bi kapak acilmayla kurtarabilirsiniz baktiniz hasar fazla yukardaki listeyi aynen yapistirir araci perte ayirirsiniz
Sanırım 2. opsiyon üzerinde durucaz...
Peki ilk mesajda belirttiğim kullanım durumu ile yazdığım parçaların hasar alma olasılığı nedir?
Tabir-i caizse motora 2 gıdım su girdi ve araç hemen stop ettiyse; volanta, krank milini, debryaja, airbag beynine zarar verebilir mi?
Benim başıma geldi ilk debriyaj çatalı su alıyor ondan sonra olan oluyor zaten :D
Şaka bi yana öncelikle geçmiş olsun.
Ama tavsiye edildiği gibi farklı bir servise çektirip işe daha profesyonelce yaklaşan birileriyle görüşülerek pert veya vs olmadan bu işler çözülür gibi geliyor.
Benim başıma geldi ilk debriyaj çatalı su alıyor ondan sonra olan oluyor zaten :D
Şaka bi yana öncelikle geçmiş olsun.
Ama tavsiye edildiği gibi farklı bir servise çektirip işe daha profesyonelce yaklaşan birileriyle görüşülerek pert veya vs olmadan bu işler çözülür gibi geliyor.
Hep o çatal yok mu o çatal :D
yilmazcatalbas
25-07-2014, 16:16
Sanırım 2. opsiyon üzerinde durucaz...
Peki ilk mesajda belirttiğim kullanım durumu ile yazdığım parçaların hasar alma olasılığı nedir?
Tabir-i caizse motora 2 gıdım su girdi ve araç hemen stop ettiyse; volanta, krank milini, debryaja, airbag beynine zarar verebilir mi?
Abi emmeye kadar suya gömüldük 1.4is civicle sonra ittirerek çıkardık 15dk sonra araba çalıştı hemde debriyaj çatalı değişmeden, ordan hesapla sen durumu :D :D :D
abartıdan öteye değil bu yazılanlar tanıdık bir servise çektir yaptır kardeşim böyle bir maliyet yok saçma
Abi emmeye kadar suya gömüldük 1.4is civicle sonra ittirerek çıkardık 15dk sonra araba çalıştı hemde debriyaj çatalı değişmeden, ordan hesapla sen durumu :D :D :D
Honda olm o :P :D
abartıdan öteye değil bu yazılanlar tanıdık bir servise çektir yaptır kardeşim böyle bir maliyet yok saçma
Muhtemelen bu yolu izlicez abi, bana da saçma sapan geldi hem liste hem fiyatlar...
Çatal önemli.
Çatal gerçekten zarar gördüyse bence perte çıkartın, sonra çok başınız ağrır :)
Şaka bir yana, araç dediğiniz gibi su çekmediyse, veya içine su almadıysa, aracın 25-30km/h hızla 25-30 cm bir derinliğe girdiğinde oluşabilecek iki hasar var, birincisi bu peugeotların ECUsunun niyeyse araç içinde değil de kaputun içinde olmasından dolayı soketlerinin arızalanması, pas yapması ya da kısa devre yaratması, ikincisi de sprey gücü nedeniyle aks keçelerinin yırtılması.
Eğer ki iki üç damla su çektiyse içine, aracı sıkıştırmadan tekleye tekleye eve götürüp bekleyin iki gün sonra çalıştırın, biz öyle yapmıştık. Ama anladığım kadarıyla olaylar geçmişte olmuş ve araç servise gitmiş v.s.
Araç pert edilmek istenmiyorsa, dediğinizi gibiyse araç pert edilmez zaten. Ekspere aracın içini gösterip 'dava açarım' gibi cümleler kullanmanız lehinize olur. Çatala dikkat edin. Kolay gelsin.
Kaskoda sel hasari gozukmesi yerine pert olmasi arac sahibinden yana olur
ontheair
25-07-2014, 16:38
Bu liste ekspere gittiğinde, eksper aracın sökülmesini söyleyecek ve ozaman parçaları kontrol etmek zorunda kalacaklar.
Ayrıca 30 cm'lik su geçişinde araç ne kadar su çekebilir zaten? Motorun su çekebilmesi için hava filtresinin suya gömülmesi lazım ki bahsettiğiniz derinlikte bu söz konusu bile olamaz. Muhtemelen sensörlerden birisi ıslandı ve aracı çalışamaz hale getirdi. Bilgisayardan hata kodu okunamıyor mu risk alınmak istenmediği için araç açılmıyor mu?
Listeye bakınca komple motor yapılacak gibi görünüyor. Servis sanırım standart sel prosedürünü uygulamış.
Cans1993
25-07-2014, 16:47
Servis baya üfürmüş maşallah diyelim.Arkadaşın dedigi gibi
liste ekspere gittiğinde, eksper aracın sökülmesini söyleyecek ve ozaman parçaları kontrol etmek zorunda kalacaklar.Ondan sonra fiyat bana kalırsa bir hayli düşecektir.Adamlar fiyat verirken selde kalmış tepesinden su aşmış bir araca göre genel bir fiyat listesi vermiş bencee ;)
Exper bakinca o liste tutar olarak %30-40 ina iner..
Sigorta sirketleri experleri sus olsun diye tutmuyor..
Geçmiş olsun,
Araç şu an çalışıyor mu, denendi mi..?
"Artist" hasar yetkilisine servis sahibinden fırça gelince bakmadan liste yapan amcam bir anda süt dökmüş kediye döndü.. Bayram sonrası motor açılıp gerçek hasar tespiti yapılacak arkadaşlar.. Akabinde o serviste mi yoksa başka yerde mi yapılacağına araç sahibi arkadaşım karar verecek.. Bakalım o listeye yazılan parçalardan hangileri gerçekten hasarlıymış..
Çatal mühim, en çok onu merak ediyorum..
Ek olarak soran arkadaşlar olmuş; araç olay anında çalışmadı.. Bir daha da marş başladık..
Yanlız şöyle birşey var
Ben yaşadığım örnek Bmw ile kaza yaptınız jantın teki çizildi veya hafif hasar aldı
Siz istemesinizde olması gereken protokolü yerine getirmek için 4 jant lastik değiştirmek zorundalar eğer değişmesini istemiyorum derseniz aracın hiç bi hasarına bakmıyorlar
Çünkü ilerleyen zamanda en ufak kusurda yapan firmaya hesap sorma hakkınız doğuyor
Eminim bu 406 içinde su girmesine karşı bi protokol vardır ve pejo bunları değişmeden tamiratına izin vermiyordur
Ama dediğim gibi araçta "sel hasarı" yazağına direk perte çıkarıp parayı almak en iyisi
Yetkili servis presedürleri sanayi den biraz farklı evet.O yüzden ben yetkili servis ustalarına "montaj ustası" diyorum,tamirat-onarım düşünmeden eskiyi hurdaya ayırıp 0 parça taktıkları için.Örnekse benim arabanın otomatik şanzıman yağını sanayide değişseydim sadece yağ ve filtre değişecekti.Ancak işlem Kosiflerde yapıldı; filtre,yağ karterinin üzerinde olduğu için karter komple değiştirildi..
Araç marş basıyor muydu. Yani krank dönüyormuydu sorunsuz. 4 buji söküp birde benzin pompasının sigortasını söküp bir kaç tur çevirtip sesine felan bakın. Belki hiçbir motor sorunu çıkmayacak ?
Yanlız şöyle birşey var
Ben yaşadığım örnek Bmw ile kaza yaptınız jantın teki çizildi veya hafif hasar aldı
Siz istemesinizde olması gereken protokolü yerine getirmek için 4 jant lastik değiştirmek zorundalar eğer değişmesini istemiyorum derseniz aracın hiç bi hasarına bakmıyorlar
Çünkü ilerleyen zamanda en ufak kusurda yapan firmaya hesap sorma hakkınız doğuyor
Eminim bu 406 içinde su girmesine karşı bi protokol vardır ve pejo bunları değişmeden tamiratına izin vermiyordur
Ama dediğim gibi araçta "sel hasarı" yazağına direk perte çıkarıp parayı almak en iyisi
Böyle saçma şeyler sadece alman araçlarında oluyor, eskiden audi A5e cam suyunu şebekeden koyarsam su püskürtme hortumlarının kireçlenip tıkanacağını, bu yüzden cam suyu motorunun aşırı zorlanıp ısınacağını, bu yüzden elektrik sistemine zarar vereceğini, bu yüzden elektrik sisteminin garanti dışı bırakılacağını söyledi. Bir daha da ne araç almak ne de bakım yaptırmak için doğuş otoya gittim.
Bir diğer örnekte arkadaşın 118i M paket aracı. Ufak çaplı bir kaza geçirdi, aracı çekiciye yüklerken çalıştırdığımız için bizi garanti dışı bırakacaklarını söylediler. Neyse ki arada bir sürü adamımız var da tatlıya bağlandı.
Bu olaylardan sonra bütün alman araçlarına tövbeliyim. İsterlerse 0.4 litreden 700hp güç üretsinler 100kmde 1 litre yaksınlar, istemez.
Neyse konuyu dağıtıyorum, bir şey daha gelmişti aklıma onu yazayım diye gelmiştim. Araç sökülüp takılırken eğer tanımadığınız bir yerse başında durulmasında fayda var. Aracı, yukarıda da bazılarının dediği gibi sadece eski parçayı çöpe at yenisini tak mantığıyla tamir edecekleri ve buna göre para alacakları için olmadık parçaları da çıkarabiliyorlarmış. Örneğin atıyorum manifoldu sökerken dikkat etmeyip eğdikten sonra 'aa bunun manifoldu da eğrilmiş yaz manifold yaz' da dedikleri oluyormuş. Bilgilendireyim istedim.
onursumer
25-07-2014, 20:13
listeyi gorunce benim picantoyu servise bırakışım aklıma geldi
el freni teli ve ses yapan porya değişimi için servise bıraktığımda eksik varsa heryerini kontrol edin bana fiyat çıkarın onay verirsem onlarıda aradan çıkarırz demiştim
demez olaydım 2 sayfa parça listesi ile 3.700 fiyat çıkarmışlardı :D
okadarcık su birikintisi ile çok çok fazla su çekiceğini sanmıyorum ben yazılan birçok parça luzumsuz belliki sel hasarı konseptine uygun direk araca bakmadan geçirmişler :D
Hangi servis bu merak ettım
wrcsinan
26-07-2014, 08:50
Su an herturlu zarardasiniz. Hem aracinizda yukske meblag hasar kaydi olacak hemde seneye primleriniz yukseldi. Bana sorarsanız arac perte çıksın. Pert ciktiktan sonra arac satilirken aracı siz alin. (Araci en yuksek iade bedeli uzerinden alıyorsunuz ). Bu sekilde zararinizi biraz karsilamis olursunuz. Orn arac 20 binse kaskodan 20 bini aldiktan sonra arac ihaleyle satilirken muhtemelen 9-10 bine satilir siz alirsiniz. Daha sonea dediginiz gibi 3 -4 bin masrafi yaptıktan sonra 5 6 bin sizde kalirm satarken sikinti olacak ama zaten pert olmasa agir hasarli olacak cok farketmicek bence
aphelion
26-07-2014, 08:57
Aracın su çektiğine emin değilseniz 20 30 cm lik bir cukura düştüğünüzde darbe sensörüde devreye girmiş olabilir aynısı arkadaşımızın aracında olmuştu sadece torpido içindeki darbe sensörünü devreye sokarak çalıştırmıştık bencede en mantıklısı kendi ustanıza götürüp baktırmanız olacaktır liste çok fazla kalabalık çok cuzi rakamlara arabayı karalamadan yaptırabilirsiniz diye düşünüyorum.
PPR engineering
26-07-2014, 09:11
Evren siz eminmisiniz su cektiğine filtre kutusuna hava ceken borunun 30 cm denk geliyomu oaraya bir bakın tahmin etmiyorum 30 cm de su ceksin.fiyatlara gelince servislet böyle.Aracı crm suat abiye yaptırabilirsin bu arada.
TonyMontana
26-07-2014, 09:13
30cm suda motor su çekmemiş olabilir aşırı devir ve hız yoksa. Bence 1 saat bekleseniz o araba çalışabilirdi , mars basarken krank dönüyormuydu? Serviste tekrar mars basmayı denemelisiniz. Direk kitlemişse hiç hareket yoksa servisin motor için yazdıkları doğru olabilir.
Aynı problemi bende yaşadım tabi servis falan cagırmadım mars basarken motor dönüyordu fakat calısmıyordu 1 kac saat bekledim yagmur altında sonra çalıstı ve devam etmiştim
Ozel bir serviste yaptirmayi dusunurseniz bana pm atin usta tavsiye edeyim. 5 yil oncesine kadar Aktif&İriyil da calismis elektrikci ustanin kendi yeri. Yanindada gene ayni servisten ayrilma mekanikcisi var.
Bence önce marş, tepki yoksa da elle torna çark deneyin derim. Belki sökmeye gerek kalmaz..?
Pert olacak araca onarım yaparlar, pert olmayan araca uğraşmamak için pert derler nasıl bir zihniyet, kontrol etmeden her boka değişim.
Serkan_UR
26-07-2014, 11:51
Liste gerçekten çok kabarık Sel hasarı altındaki standart değişimleri yazmışlar belliki..Bunun nedeni ise arkadaşlarında bahsettiği gibi yarın öbür gün bir sorun olduğunda buda o hasar zamanı olmuştur diye servise geribildirim hakkınız oluyor..Araç perte ayrılmak isteniyorsa bunun en iyi yolu servis :) Ama az hasar kayıdı ile az işlem ile kurtarılmak isteniyorsa bunun en iyi yolu Sanayide ki X usta :)
Bunun dışında eğer aracın hava filtresi oem ise orjinal bir hava filtresi nin 30 cm de su çekmesi pek muhtemel sayılmaz yazılana göre ben çok mühim bir arıza problem olmadığını düşünüyorum...
İnşallah istediğiniz gibi bir sonuç çıkar...Şu an şöyle bir handikapta oluştu ssiz arabayı servisden alsanız ble servis kayıtlarında böyle bir hasar belirlendiği gözükecek
Mehmet Gazihan
26-07-2014, 12:53
Liste gerçekten çok kabarık Sel hasarı altındaki standart değişimleri yazmışlar belliki..Bunun nedeni ise arkadaşlarında bahsettiği gibi yarın öbür gün bir sorun olduğunda buda o hasar zamanı olmuştur diye servise geribildirim hakkınız oluyor..Araç perte ayrılmak isteniyorsa bunun en iyi yolu servis :) Ama az hasar kayıdı ile az işlem ile kurtarılmak isteniyorsa bunun en iyi yolu Sanayide ki X usta :)
Bunun dışında eğer aracın hava filtresi oem ise orjinal bir hava filtresi nin 30 cm de su çekmesi pek muhtemel sayılmaz yazılana göre ben çok mühim bir arıza problem olmadığını düşünüyorum...
İnşallah istediğiniz gibi bir sonuç çıkar...Şu an şöyle bir handikapta oluştu ssiz arabayı servisden alsanız ble servis kayıtlarında böyle bir hasar belirlendiği gözükecek
Ya serkan Allah bilir 1500tl masraf ya vardır ya yoktur..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.