PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : M42B18 318is E36 Rölanti Problemi Yardım



tuzemen
29-07-2014, 16:39
Selamlar,

Yaklaşık 5 gün kadar önce 94 model 318is aldım.araç çok güzel fakat çalıştırmada yaşadığım bir problem var.

araba soğuk ya da sıcak farketmeksizin çalıştırdığımda motor devri 400-500 devirlere kadar düşüyor yükseliyor iniyor ve normal seviyesine 12-13 sn sonra geliyor.

trafikte dur kalkda rölantiye inince felan böyle bir sıkıntı yok.sadece çalıştırma da yaşıyorum bu sıkıntıyı.

tanıdık bir bmw servisinde rölanti motoruyla alakalı olduğu söylendi.rölanti motoruna bağlı olan hortumlardan biri yan sanayiymiş sanırım sert olmadığından dolayı büzüşüyor felan dendi.orjinal boru değişti.akışmetrenin bağlı olduğu silikon siyah hortumda birkaç yırtık vardı hortum komple değişti.rölanti motoru temizlendi.fakat gene de durum değişmedi.2. videoda görebilirsiniz zaten.

sizce sorun ne olabilir.perşembe şimşek oto necdet ustaya gidicem onu önerdiler fakat genede burdan sormak istedim.

teşekkürler iyi bayramlar..

UUx0tMkEjcz4DcJvGi6eaOnw

94 318is Coupe Rough Idle Problem M42B18 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=pcNoO7Yavqk&list=UUx0tMkEjcz4DcJvGi6eaOnw)

UUx0tMkEjcz4DcJvGi6eaOnw

94 318is Coupe Rough Idle Problem M42B18 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=O22ObngvkAc&list=UUx0tMkEjcz4DcJvGi6eaOnw)

saqwert
29-07-2014, 18:34
bizde de aynı sorun var.(civic si) Bize map ve tps bozuk dendi fakat araştırmamız devam ediyor.Bayramdan sonra yeni map ve tps ile deniycez.Sonuçları yazarım belki faydası dokunur

tuzemen
29-07-2014, 18:46
Teşekkürler tps nedir bu arada

EREN34
29-07-2014, 18:48
Teşekkürler tps nedir bu arada

Gaz kelebeği Kelebek konum sensörü. Kelebeğin ne kadar açık olduğunu ecuya sinyal olarak gönderen minik bir parça. Kelebeğin dibinde olur genelde.

Edit: tps ye el atmışken, kelebeğinide bir güzel temizleyip yağlamanı öneririm.

ghibli06
29-07-2014, 19:07
*akışmetrenin fişini çek, çalıştırmayı dene, devir dalgalanması oluyor mu bak:
**evet dalgalanma devam ediyorsa akışmetreden değildir, rölanti vlfini bir kez daha temizle, kir-yağ var mı bak, boğaz kelebeğini temizle... buji ve kablolarını kontrol et, krank sensörün sağlam mı baktır
*** dalgalanma yok ama araba aptal çalışıyorsa, akışmetren rızalıdır, önce başka bir arabayla değiştir bak düzeliyor mu, sonrasında yenisi al...


bu arada olmazsa olmaz kontroller:

hava hortumlarındaki kaçaklar
ateşleme sistemi
benzin regülatörü
benzin pompası

tuzemen
29-07-2014, 19:19
*akışmetrenin fişini çek, çalıştırmayı dene, devir dalgalanması oluyor mu bak:
**evet dalgalanma devam ediyorsa akışmetreden değildir, rölanti vlfini bir kez daha temizle, kir-yağ var mı bak, boğaz kelebeğini temizle... buji ve kablolarını kontrol et, krank sensörün sağlam mı baktır
*** dalgalanma yok ama araba aptal çalışıyorsa, akışmetren rızalıdır, önce başka bir arabayla değiştir bak düzeliyor mu, sonrasında yenisi al...


bu arada olmazsa olmaz kontroller:

hava hortumlarındaki kaçaklar
ateşleme sistemi
benzin regülatörü
benzin pompası

Teşekkürler abi cevap için. Peki oksijen lambda sensörü felan deniyor onla alakası olabilir mi

ghibli06
29-07-2014, 22:46
Teşekkürler abi cevap için. Peki oksijen lambda sensörü felan deniyor onla alakası olabilir mi

arabad çok yakma, çiğ benzin kokusu falan var mı egsozda? lambda sensörü arızaları kalıcıdır, ısınınca geçmezler...

tuzemen
30-07-2014, 09:55
arabad çok yakma, çiğ benzin kokusu falan var mı egsozda? lambda sensörü arızaları kalıcıdır, ısınınca geçmezler...

abi çok yakma konusunda yorum yapamayacağım ama 45-50 kuruş yakıyor şuan.çiğ benzin kokusuna dikkat etmedim hiç.yalnız pek performanslı gitmiyor.onu da baskı balatanın bitik oluşuna yormuştum.

bu arada bu çalışırkenki sıkıntı motor sıcakkende var.tek fark 400-500 devire inmiyorda 600 devire iniyor.

ghibli06
30-07-2014, 10:05
modic cihazına bağlat, lambda sensör arızası çıkar zaten, akışmetre çıkmaz cihazda, krank ya da egzantrik sensörü de çıkar cihazda... iyi bir modic bul bağlat...

tuzemen
30-07-2014, 10:34
modic cihazına bağlat, lambda sensör arızası çıkar zaten, akışmetre çıkmaz cihazda, krank ya da egzantrik sensörü de çıkar cihazda... iyi bir modic bul bağlat...


tamamdır abi geçen gittiğim serviste rölanti motoru ile alakalı arıza vermişti.motor temizlendi borular yenilendi.arıza düzeldi fakat genede devir muhabbeti geçmedi.akışmetre ağır basıyor gibi.

şimşek bmw ye yarın uğrayacağım sanırım onlarda dediğiniz türde iyi bir cihaz vardır.

XSi
30-07-2014, 10:38
Lpg var mi? Lpg ayarlari problemli olan araclarda bu tip rolanti problemleri yasanabiliyor.

ghibli06
30-07-2014, 10:42
tamamdır abi geçen gittiğim serviste rölanti motoru ile alakalı arıza vermişti.motor temizlendi borular yenilendi.arıza düzeldi fakat genede devir muhabbeti geçmedi.akışmetre ağır basıyor gibi.

şimşek bmw ye yarın uğrayacağım sanırım onlarda dediğiniz türde iyi bir cihaz vardır.

Nejdet usta çözer, çözemezse haber et başkasına yönlendireyim...

tuzemen
30-07-2014, 10:43
Lpg var mi? Lpg ayarlari problemli olan araclarda bu tip rolanti problemleri yasanabiliyor.

lpg yok abi


Nejdet usta çözer, çözemezse haber et başkasına yönlendireyim...

tamamdır abi

tuzemen
08-08-2014, 13:30
tekrardan selamlar,

pazartesi günü aracın baskı balatası değişti.rölanti problemine de bakıldı.araba cihaza bağlandı herhangi bir arıza vermedi.baskı balata değişirken krank sensörü de temizlendi.sıcakken devir düşme muhabbeti yok.çalıştırıldı bakıldı herhangi bir sorun yok.soğukken de en fazla 500 devire kadar iniyor eskisi gibi değil yani.şuan için bir sıkıntı yok gibi.

danışmak istediğim şuan net 50 kuruş yakıyorum.aklımdan tüp taktırmak geçiyor ama ustalar pek sıcak bakmıyor.birde araba 245 binde.sizce prins tarzında kaliteli bir tüp bağlatmalı mıyım? işin sonu rektefiyeye varmasın ? :) tüp işi olmazsa eylül gibi satacağım maalesef.

SerhatA.
08-08-2014, 14:03
tekrardan selamlar,

pazartesi günü aracın baskı balatası değişti.rölanti problemine de bakıldı.araba cihaza bağlandı herhangi bir arıza vermedi.baskı balata değişirken krank sensörü de temizlendi.sıcakken devir düşme muhabbeti yok.çalıştırıldı bakıldı herhangi bir sorun yok.soğukken de en fazla 500 devire kadar iniyor eskisi gibi değil yani.şuan için bir sıkıntı yok gibi.

danışmak istediğim şuan net 50 kuruş yakıyorum.aklımdan tüp taktırmak geçiyor ama ustalar pek sıcak bakmıyor.birde araba 245 binde.sizce prins tarzında kaliteli bir tüp bağlatmalı mıyım? işin sonu rektefiyeye varmasın ? :) tüp işi olmazsa eylül gibi satacağım maalesef.

c2 den sonra 50krş biraz zorlar tabi :)

Tüp takmaya kıyılır o arabaya şu ana kadar hiç takılmamışsa sende takma