PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Coil over sorunsalı



CanD.
29-07-2014, 23:14
Herkese merhaba.

91 model civic sedan ed2 aracıma proje aşamasında kendim coilover yaptım.Problemim şu Çoooook sert ve çooooooook sekiyor :D

Yapım aşamasını şöyle anlatmak gerekirse.
Ebay den aldığım coilover spring leri orjinal amortisörlerinde uyguladım.İlk karşılaştığım sorun ise alçaklık olmuştu.yayların orjinalin yarısı boyunda olması ve ayarlama tüpleriyle kitleme halkalarının kattığı 4-5 yükseklik(ayrıca tablaya orduğu içinde 1 cm gibi bir pay yükseliyor) problemi aracı basmamı engelliyordu.Tablayı kesip aşşağıya almayı düşündüm sonra vazgeçtim.Sonra ayar zımbırtılarını söktüm normal yay olarak taktım istediğim alcaklığa geldi fakat çok sekiyor.Tablayı kesip torna ile orjinalmişcesine de yapsam yinede çok sekecek biliyor.Bunun sebebi%70 yayın sertliği %30 da amortisörün çalışma alanının azalması olarka düşünüyorum.Şimdi sorum şu amortisörsün takoza giren hareket eden demirini(tabiri caizse) Tornacıda her biri eşit şekilde kısaltıp hareket alanını çoğaltsam sekme ve sertliği bir nebze azaltmış olurmuyum.Yoksa 4 adet amortisör alıp yay sardırıp tekrar full coilover yapıcak veya ebaydan sipariş ile orjinal bir coil alıcam.Teşekkürler. :)

low&slow
29-07-2014, 23:25
neden bu işi yapan kişiye gidip parası neyse verip yaptırmıyorsunuz?

Boldenon
30-07-2014, 00:05
bu dediklerinizle uğraş ve para harcamak yerine bu işi yapan bir yerde yaptırmanızı tavsiye ederim. ümraniye sanayi sitesinde başaran amortisör sizin ilacınız.

Sert@ç
30-07-2014, 00:13
Cevabı kendiniz vermişsiniz coilover yaptınız da hangi fizik ve süspansiyon geometrisine göre ?

CanD.
30-07-2014, 01:04
Böyle şeylerle uğraşmayı seviyorum ve sözde ustayım diye geçinip yarım saatlik iş yapıp günlerce uğraşmışcasına mebla talep edenlere karşıyım.Elim kirlenmesin üstüm başım yağ olmasın diyen bir insan değilim.Kendimde bu işin okulunu okudum ve bu işte icra ediyorum.geometrisinide biliyorum pinomatiğnide.Ve bir amortisörcüyede gitsem benim yaptığımın farklı bir şeyini yapmıyacak.Bu konu hakkında fikir yürütebilecek katkısı olacak arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.Sanayilerde çuvalla para dökmek isteyenler buyurabilirler :)

ruudvan
30-07-2014, 01:16
ben sana destek oluyorum kardesım.kendin yap.dedıgın gıbı amortısorcude cok farklı bısey yapmıyor.usta adam senden fazlasını bılmelı bn her zaman soylerım .
bılmıyosada ogrensın.
ben yapım geregı ustadan fazla kırletırım ustumu basımı.gecen frencıde balata degıstırıcem, renklı bıjonları cızmesın dıye naylon gecır lokmaya o sekılde bıjonları sokersın dedım .naylonu gıttı lokmanın dısına sardı bırde bakıyor ne yaptım ben dıye.alısmıslar kara düzene , sende gtsen ıyı normal bı ustaya senın yaptıklarından farklısını yapmıcak.
ısı hakkıyla yapana gıtsen amortısor kestım bıctım kısalttım sertlestırdım derken 500 tl para ıstıcek.
o paraya koni amortısor satıyolar ustaya gıdıcegıme konı alır kendım degısırım.
sendekı sorun amortısorunun yumusak olması ve yayı sureklı gergın tutması.
amortısorunu kısaltman gereklı
normalde olması gereken hem tabla kısmının düşmesi hemde milin kısalmasıdır hemde sertlesmesı.
mevcut amortısor yayı gerı salınımını yumusak sekılde yapamadıgı ıcın yay baskın kalıp aracı zıplatıyor.
zıplamasının bır nedenıde yayı gevsıyecek alan bulmasıdır.
amortısor kısalmasında yay daha az esneyecek ve sekmeler azalıcaktır.
yada mile daha uzun takoz koymanında faydası olacaktır.

CanD.
30-07-2014, 01:52
6-7 cm uzunluğunda get var zaten üstünde şu anda onlar biraz kesmesini sağladı.Bilgi paylaşımın için teşekkürler :)

elpadre
30-07-2014, 02:15
yerınde olsam ugrasıcama coilover alır takar kulanıyorum sonucta ef hafıf arac ıstedıgın gıbı dusmez yayını kesersen duser ıstedıgın gıbı ama bu seferde can guvenlıgın olmaz bence parana kıy coilover al markalı kalıtelı bırsey olsun :)