Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangi Benzin ?
Arkadaşlar selamlar,
Seat İbiza Cupra '13 araç sahibiyim. Aracım 6700 km'de. Ocak '14'te satın aldım.
Aracımı aldığımdan beri opet 97 oktan yakıt kullanmaktayım. Bir başka firma ya da aynı firma da olsa 95 oktan almışlığımın toplamı bir elin parmaklarını geçmez.
Geçtiğimiz gün yakıt alırken pompacının ''abi artık 97 oktan yakıt üretilmeyecek bilgin olsun'' demesiyle, acaba fiyatları aynı diye getirmeyecekler mi diye düşünürken bugün müşteri hizmetleri ile görüştüm, 97 oktanın satışının olmayacağını öğrendim.
Şimdi sizlerden istediğim, bildiğiniz 97 oktan yakıt satışına devam eden firma var mı, sizler hangisini önerirsiniz.
97 oktan kullanmak gereksiz diyen arkadaşlar olacaktır, önceliğim 97 oktan benzin kullanmak, mümkün mertebe bunu istiyorum.
Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
brkkksln
07-08-2014, 14:09
95 katkılı diyorlar kısmetcim ama ben onunda olduğunu düşünmüyorum. 20lt ye 1 lt ethanol at depona devam :)
Saxo vts içinde koy bir şey olmaz diyorlar 95 için ama kitapçıkta 98 yazıyor mesela.
şuan tek çözüm 95+katkı maddeleri gibi gözüküyor.
95 katkılı diyorlar kısmetcim ama ben onunda olduğunu düşünmüyorum. 20lt ye 1 lt ethanol at depona devam :)
Saxo vts içinde koy bir şey olmaz diyorlar 95 için ama kitapçıkta 98 yazıyor mesela.
Valla Berk, 95/98 mi ne yazıyor kitapçıkta ve depo kapağında, diğerlerinde 91/95 yazıyormuş sanırım.
Şimdi bu etanolün araç ve yakıttaki etkisi nedir peki, 97 oktan benzin etkisi gösteriyor mu, bir de nereden bulacağız?
ahmet_xy
07-08-2014, 14:31
2 aydır ankaradaki en ucuz benzini (4,78 TL/lt) kullanıyorum, bir sıkıntısını görmedim. istasyonun tankları temiz olsun 95 de kullanabilirsin.
2 aydır ankaradaki en ucuz benzini (4,78 TL/lt) kullanıyorum, bir sıkıntısını görmedim. istasyonun tankları temiz olsun 95 de kullanabilirsin.
Bir sıkıntı olacağından değil de gönül bunu kullanmak istiyor diyelim, bir nevi saplantı. Yoksa ben ne roll kasan biriyim, ne drag, ne de pistte zaman kaygım var. Uzun yol olmadıkça çok sıkıştırmam bile motoru, 5bin devir/dakika üzerini görmüşlüğüm 5 bile yoktur aracı kullandığım 6 aylık süreç boyunca. Yalnız yüksek oktanlı yakıt kullanımının performanslı kullanımlarda araca faydalı olduğunu biliyorum, çok nadir de performans peşine gitsek her daim aracım buna hazır olsun istiyorum.
ugur_EN_
07-08-2014, 15:23
pompacıyım 2 yıla yakın zamandır 97 satmıyoruz. 97 oktan bi nevi şehir efsanesi ya da piskolojik olarak daha hızlı olduğunu düşünenler var 95 oktan + katkı en iyisi bence.
aldığın benzincinin tankı temiz olsun gerisi hikaye.ben Alpetten alıyorum hem uygun fiyatı var hemde bence gayet güzel benzini.Alpet torojet 97 premium u deneyebilirsiniz.
Aykut106
07-08-2014, 18:37
4 yıldır opet 97 son 97 yi gecn hafta aldım. suan shell katkılı 95
Bu etanol bildiğimiz etil alkol değil mi? Nereden temin edeceğiz bunu ve de % kaçlık olacak, bilen arkadaşlar yardım pls. ?
Bu etanol bildiğimiz etil alkol değil mi? Nereden temin edeceğiz bunu ve de % kaçlık olacak, bilen arkadaşlar yardım pls. ?
Güncel....
Patisever
11-08-2014, 09:57
Yakıt değerini gösteren göstergelerde petrol,ofisinin 97si daha iyi diğerlerine göre %5 ise po da %7 yada en iyisi 9 litre benzine 1litre ethanol
Aktif olarak kullandiniz işe yarar katki ne var würth ün falan tavsiye varmi.
commando06
12-08-2014, 08:46
ethanol ıyı cozum dıyenler neye göre dıyolar bunu
97 oktan neredeyse tamamen pıyasadan kaldırılacak bu ılk once bılınmesı gereken bısey
suanda 2014 model aracların bır cogu saten 95 oktana gore uretılmıs uzerı oktanların faydası olmaz zararı olur
sızın aracınız 97 oktana gore uretılmıssede 95 oktanın sıze bı zararı yoktur gayet net bı sekılde kullanabılırsınız
ülkemizde suan 97 oktan yanı premium 95 k.benzin üretimi olmamakta
satan yerlerde ellerindeki stokları erıtıyolar
ethanol un oktanla yakından uzaktan alakası olmayan tamamen ve tamamen cevresel ve ekonomık sebeblerden dolayı benzıne enjekte edılen bı maddedır
oktanla alakası yoktur tekrar soyluyorum
hangı ve ne marka katkı maddesı kullanırsanız kullanın oktanını duzenleyemezsınız
ethanolun benzıne enjektesı yukarıda yazanlar kadar yuksek oranda karısmıyor onuda net sekılde bu aksam yada yarın yazarım
bırde su var
hıcbır akaryakıt fırmasının bır dıger akaryakıt fırmasının sattıgı yakıttan farkı yoktur bu bır
ıkıncısı musterıye yansıyan yada musterının memnunıyetı sundadır
pompası hılesızdır
depolama ve satıs tankları temızdır sıcaklıkları kanunların vede akaryakıt depolama ve satıs yonetmelıklerıne uygundur
vede kendı asıl depolama tanklarında benzıne motorıne ve lpg ye bazı harıcten maddeler ekleyebılıyorlar bunların kalıtesı sızı memnun eder
mesela yukarıdakı saydıgım ozellıklerın hepsı opette mevcut
opet suanda herseyıyle ust kalıtede hızmet vermekte
opetten sonrada dıger fırmalar gelır
akaryakıt dunyası ıle alakalı aklınıza takılanlar varsa net ve doğru şekilde cevaplandırabılırım
mesela yukarıdakı saydıgım ozellıklerın hepsı opette mevcut
opet suanda herseyıyle ust kalıtede hızmet vermekte
opetten sonrada dıger fırmalar gelır
Ben opetin iyi oldugunu kesinlikle düsünmüyorum .
İzmir için geçerli tüm istasyonları tek kelime ile berbat
1.6 dizel araclarınıza yakıt alında 80 model traktör gibi calısmaya baslasın acaba bunun neresi psikolojik ? :)
brkkksln
12-08-2014, 09:20
Istasyona göre değişir belki ama ben ankarada opetten aldığım hiç bir yakıttan memnun kalmadım.
Hani yakıttan memnun kalıp kalmamak psikolojiktir lafı gelmesin bu işten az buçuk anlıyorsam kaliteyide farkederim.
ghibli06
12-08-2014, 09:29
ethanol ıyı cozum dıyenler neye göre dıyolar bunu
97 oktan neredeyse tamamen pıyasadan kaldırılacak bu ılk once bılınmesı gereken bısey
suanda 2014 model aracların bır cogu saten 95 oktana gore uretılmıs uzerı oktanların faydası olmaz zararı olur
sızın aracınız 97 oktana gore uretılmıssede 95 oktanın sıze bı zararı yoktur gayet net bı sekılde kullanabılırsınız
ülkemizde suan 97 oktan yanı premium 95 k.benzin üretimi olmamakta
satan yerlerde ellerindeki stokları erıtıyolar
ethanol un oktanla yakından uzaktan alakası olmayan tamamen ve tamamen cevresel ve ekonomık sebeblerden dolayı benzıne enjekte edılen bı maddedır
oktanla alakası yoktur tekrar soyluyorum
hangı ve ne marka katkı maddesı kullanırsanız kullanın oktanını duzenleyemezsınız
ethanolun benzıne enjektesı yukarıda yazanlar kadar yuksek oranda karısmıyor onuda net sekılde bu aksam yada yarın yazarım
bırde su var
hıcbır akaryakıt fırmasının bır dıger akaryakıt fırmasının sattıgı yakıttan farkı yoktur bu bır
ıkıncısı musterıye yansıyan yada musterının memnunıyetı sundadır
pompası hılesızdır
depolama ve satıs tankları temızdır sıcaklıkları kanunların vede akaryakıt depolama ve satıs yonetmelıklerıne uygundur
vede kendı asıl depolama tanklarında benzıne motorıne ve lpg ye bazı harıcten maddeler ekleyebılıyorlar bunların kalıtesı sızı memnun eder
mesela yukarıdakı saydıgım ozellıklerın hepsı opette mevcut
opet suanda herseyıyle ust kalıtede hızmet vermekte
opetten sonrada dıger fırmalar gelır
akaryakıt dunyası ıle alakalı aklınıza takılanlar varsa net ve doğru şekilde cevaplandırabılırım
oktan nedir? istasyonlar oktanı arttırmak için ne kullanıyor?
commando06
12-08-2014, 10:14
oktan ayarlamasını ıstasyonlar yapamaz
oktanı rafınerılerın ccr unıtelerı bı kac petrol turevı urunlerı benzını işlerken içine enjekte etmesıyle olur
oktan yanma kalitesiyle ilgili bi durumdur
ama bu kaliteyi sizler başka açıdan ele alırsınız biz üretim ve satış açısından ele alırız
oktan ayarı yada oktan benzinin üretiminin en hayati ve en olmazsa olmaz en en en enidir
ve sırf bu oktan için milyon dolarlık proses ünitesi ve safhaları gereklidir
ha benzinin içine eser mıktarda deterjan eklersınız motorunuzu temızledıgını ıddaa edersınız
falanca marka ben daha ıyı temızlıyorum der
ne bılım falanca marka lpg ye az bıraz daha propan ekler ıste benım gazım alayınıza bın basar v.s der
bu eklemeler yada katkılar dısardan yapılabılır
fakat oktan gıbı hayatı ve ağır rafinaj veya proses gerektıren bıseyı rafınerıler harıcınde kımse yapamaz
ghibli06
12-08-2014, 10:20
oktan ayarlamasını ıstasyonlar yapamaz
oktanı rafınerılerın ccr unıtelerı bı kac petrol turevı urunlerı benzını işlerken içine enjekte etmesıyle olur
oktan yanma kalitesiyle ilgili bi durumdur
ama bu kaliteyi sizler başka açıdan ele alırsınız biz üretim ve satış açısından ele alırız
oktan ayarı yada oktan benzinin üretiminin en hayati ve en olmazsa olmaz en en en enidir
ve sırf bu oktan için milyon dolarlık proses ünitesi ve safhaları gereklidir
ha benzinin içine eser mıktarda deterjan eklersınız motorunuzu temızledıgını ıddaa edersınız
falanca marka ben daha ıyı temızlıyorum der
ne bılım falanca marka lpg ye az bıraz daha propan ekler ıste benım gazım alayınıza bın basar v.s der
bu eklemeler yada katkılar dısardan yapılabılır
fakat oktan gıbı hayatı ve ağır rafinaj veya proses gerektıren bıseyı rafınerıler harıcınde kımse yapamaz
tamam dedikleriniz doğru, ama yazanlardan kimse etanol oktan arttırır demiyor, oktan yükseldikçe yanma-patlama geç olur doğru değil mi? bu da çıkan enerjiyi arttırır araba da bunu hisseder.. eğer yüksek oktan olmayacaksa ben bu yanmayı biraz geciktirmek istiyorum, aracım çift turbo yazılım da ona göre, vuruntu istemiyorum, ethanol gibi alkol türevleri de yanmayı geciktirdiği için tercih ediliyor, olay budur...
commando06
12-08-2014, 10:21
Ben opetin iyi oldugunu kesinlikle düsünmüyorum .
İzmir için geçerli tüm istasyonları tek kelime ile berbat
1.6 dizel araclarınıza yakıt alında 80 model traktör gibi calısmaya baslasın acaba bunun neresi psikolojik ? :)
bakınız yazdıklarımı dıkkatlı sekılde okursanız aslında cevabınız yazılarımda
bakın opet shell alpet akpet poas v.s markalar yakıtlarını TÜPRAŞ rafinerilerinden temin ederler
yani bu rafineri tüm markalara urettıgı aynı akaryakıtı verır
ama bırısı alırda akaryakıt degılde saman depolar gıbı depolarsa ıllakı urunun kalıtesıne etkı eder
bu bayıı ıle alakalıdır
ama genel manada ve benım gozumde soyle baktıgımda opet sektorde en ıyısı
denetımlerı ne bılım kalıtesı v.s
yanı olabılır sızın etrafınızdakı opetler yonetmelıge uygun calısmıyordur v.s onları sıkayet etmelısınız
izmir konusunda yorumum bı kac kez gıttım ve bı sıkıntı ıle karsılasmadım ama tabıkı sız musterı olarak tepkınızı dıle getrırsınız ve haklıysanızda ıyılestırmeye gıtmek zorundadırlar
commando06
12-08-2014, 10:23
tamam dedikleriniz doğru, ama yazanlardan kimse etanol oktan arttırır demiyor, oktan yükseldikçe yanma-patlama geç olur doğru değil mi? bu da çıkan enerjiyi arttırır araba da bunu hisseder.. eğer yüksek oktan olmayacaksa ben bu yanmayı biraz geciktirmek istiyorum, aracım çift turbo yazılım da ona göre, vuruntu istemiyorum, ethanol gibi alkol türevleri de yanmayı geciktirdiği için tercih ediliyor, olay budur...
ethanol zaten suanda benzıne enjekte edılıyor
yanı rafınerıden ethanol enjekte edılmıs sekılde piyasaya sunuluyor
fakat bunun sebebı benzının kalıtesını artırmak yada oktanını artırmakla ne ılgısı var nede teknık olarakta boyle bısey mumkundur
ayrıca ethanol yanmayı felanda gecıktırmez yanmaya mudahelesı asırı mıktarlarda kullanılırsa olur oda tam tersıne oktanı yukseltmez dusurur
tekrar bılgılendıreyım ethanol cevresel ve ekonomık sebeblerden dolayı benzıne enjekte edılıyor
ghibli06
12-08-2014, 10:27
ethanol zaten suanda benzıne enjekte edılıyor
yanı rafınerıden ethanol enjekte edılmıs sekılde piyasaya sunuluyor
fakat bunun sebebı benzının kalıtesını artırmak yada oktanını artırmakla ne ılgısı var nede teknık olarakta boyle bısey mumkundur
tekrar bılgılendıreyım ethanol cevresel ve ekonomık sebeblerden dolayı benzıne enjekte edılıyor
hocam direk ethanol ya da E85 le çalışanlar da GreenPeace üyesi değiller herhalde?
commando06
12-08-2014, 10:31
hocam bakın dırek e85 ler de belırlı oranda ethanol ıcerır yanı safı ethanol degıllerdır
bu arada gece mesaısınden cıktım yorgunluk ve sıcak uykusuzluk bazı rakamlarda ufak yanlıslar olabılır ama hatırladıgım kadarıyla e85 de bıle max ethanol katkısı %87 cıvarında
bu oran %10 da olabılıyor
bırde su var greenpeace ın ıstedıgıde akaryakıtta ethanolun kullanılmasıdır
yanı safıı benzın yada motorın kullanımı cevreyı daha cok kırletıyor ama ethanol cevreye daha az zararsız ve akaryakıtla homojenızesı daha ıyı :)
commando06
12-08-2014, 10:32
hocam direk ethanol ya da E85 le çalışanlar da GreenPeace üyesi değiller herhalde?
yanı ethanol kullanımı greenpeace in istediği bi durumdur
hocam direk ethanol ya da E85 le çalışanlar da GreenPeace üyesi değiller herhalde?
aynen abi 400mt yi cevreyi minimum kirleterek kosmak pesinde onlar sen olayı cok yanlıs anlamıssın :D
Patisever
12-08-2014, 10:33
Gelişi güzel konuşmayın po ile diğerlerindeki 97 olarak alınan yakıt değerleri aynı çıkmıyor cihazda
ghibli06
12-08-2014, 10:34
yanı ethanol kullanımı greenpeace in istediği bi durumdur
onu bildiğim için yazdım da, arabasında E85 ya da ethanol kullananlar çevreyi temiz tutalım diye mi ethanol için pompa, yakıt hattı alıp yazılımı ona göre yapıyor :)
onu bildiğim için yazdım da, arabasında E85 ya da ethanol kullananlar çevreyi temiz tutalım diye mi ethanol için pompa, yakıt hattı alıp yazılımı ona göre yapıyor :)
Bence 1 boy 1 boydur diyerek koyuyorlar :D
ghibli06
12-08-2014, 10:37
aynen abi 400mt yi cevreyi minimum kirleterek kosmak pesinde onlar sen olayı cok yanlıs anlamıssın :D
o nedenle drag günleri yayla havası gibi oluyor memleket :D
commando06
12-08-2014, 10:40
onu bildiğim için yazdım da, arabasında E85 ya da ethanol kullananlar çevreyi temiz tutalım diye mi ethanol için pompa, yakıt hattı alıp yazılımı ona göre yapıyor :)
valla ne demek ıstedıgınızı tam olarak anlayaamdım
anladıgım
ıstasyonlarda ethanol ıcın ayrı bı pompa ve yakıt hattı oldugu ve yazılımla bu oran yada ne bılım satısı yapılıyor
eger bunu demek ıstedıysenız
onun hakkında bı bılgım yok
ama suanda benzınde ethanol kullanımı yasal bır zorunluluk
ve bunun sebebı cevrsel ve ekonomık sebeblerdır
yanı ethanolun da ne ıse yaradıgını ve bızım ne amaclı kullandıgımızıda yazdım
hanı belkı google sıze benden daha cok yardımcı olabılır ethanol konusunda
ethanol neden kullanılıyor ethanol nedır akaryakıtla karıstırıldıgında ne etkı gosterır yada ekstradan bı hatla araca yanma odasına enjekte edıldıgınde ne olur felan v.s seyler
yalnız bu işin mutfağında olan birisi olarak sizlere sözleyeceklerim bunlar
SubieGuy
12-08-2014, 10:42
Saf ethanol 109 oktan (RON)
E85 benzin 105 oktan
Saf toluen 121 oktan
Açın okuyun biraz, etanol ekleme nasıl oktan yükseltmezmiş?
Ayrıca, oktan sayısı sadece vuruntuya direnci gösterir, daha iyi yanma veya deterjan katkısı gibi konuları değil, istasyonun depo şartlarını da değil...
Yüksek oktan, turbo-süperşarjlı veya yüksek sıkıştırma oranlı atmosferik araçlarda işe yarar, standart araçta değil...
Şu anda satılan tüm rafineri çıkışlı benzinlerde %2-3 etanol zaten var, bioetanol esaslı olunca ülke ekonomisine katkısı oluyor, ileriki yıllarda bu katkı miktarı tedricen artırılacak, yasa-yönetmelik ortada, açın okuyunuz...
commando06
12-08-2014, 10:49
Saf ethanol 109 oktan (RON)
E85 benzin 105 oktan
Saf toluen 121 oktan
Açın okuyun biraz, etanol ekleme nasıl oktan yükseltmezmiş?
Ayrıca, oktan sayısı sadece vuruntuya direnci gösterir, daha iyi yanma veya deterjan katkısı gibi konuları değil, istasyonun depo şartlarını da değil...
Yüksek oktan, turbo-süperşarjlı veya yüksek sıkıştırma oranlı atmosferik araçlarda işe yarar, standart araçta değil...
Şu anda satılan tüm rafineri çıkışlı benzinlerde %2-3 etanol zaten var, bioetanol esaslı olunca ülke ekonomisine katkısı oluyor, ileriki yıllarda bu katkı miktarı tedricen artırılacak, yasa-yönetmelik ortada, açın okuyunuz...
şimdi vereceğim cevap açın okuyun çıkışından ağır olmaması için nezaketen diyorumki o yazdıkların hangi kaynağa ait ise o kaynak yanlış yada sen yanlış alıntı yapmıssın yada v.s nötr yaklasımlar
ben rafineri üretim personeliyim yani daha açık net nasıl bu işin mutfağında ve doğru bilgi sahibi olduğumu yazabilirim bilemedim
ne deyim yani simdi birazdan surdanda biri bende maden suyu ekleyip oktan ayarlıyorum der hadı uğras dur
elımden ve bıldıklerım doğrultusunda yazdım
bundan sonrasına gücüm yetmez
iyi forumlar
Emre Ekrem
12-08-2014, 10:49
Şuan Opet ten benzin alıyorum ve her depo dolduruşumda oktan arttırıcı kullanıyorum, yararı var mı yok mu tam olarak bilemiyorum, gene psikolojik diyelim o zaman.
ghibli06
12-08-2014, 10:50
hocam senin bilgine bir şey diyen yok ama E85 le ya da saf ethanolle yürüyen araçlar sadece çevresel sebeplerden mi bunu tercih etmişler diyorum ben de?
commando06
12-08-2014, 10:56
e85 saf ethanol degıl
ama saf ethanolle bı arac yuruyorsada benzın katkılı yakıt tuketen aractan daha az zararlıdır cevreye yanı daha cevrecıdır
ha saf ethanolden yuksek verım alacak bı motor ıcad etmıstır
yada saf ethanolden daha ıyı verım almıstır yazılım yardımıyla yada baska duzeneklerle oda olabılır
saf ethanol u kullanarak benzınden aldıgı verımden daha fazlasını almıstır onun ıcın tercıh etmıstır v.s artırabılırız bu durumu
ama ethanol kullanımının sebebı
bırıncısı cevresel
ıkıncısı ekonomıktır sebeblerdır
commando06
12-08-2014, 10:57
Şuan Opet ten benzin alıyorum ve her depo dolduruşumda oktan arttırıcı kullanıyorum, yararı var mı yok mu tam olarak bilemiyorum, gene psikolojik diyelim o zaman.
bakınız oktan artırıcılık basıt bır ıslem degıldır yada oktan ayarı ıle oynayabılmek
konunun benım mesajlarımda olan kısımlarından bulabılırsınız cevabı
ama bence kullanmayın oyle urunlerı paranıza yazık
SubieGuy
12-08-2014, 10:58
şimdi vereceğim cevap açın okuyun çıkışından ağır olmaması için nezaketen diyorumki o yazdıkların hangi kaynağa ait ise o kaynak yanlış yada sen yanlış alıntı yapmıssın yada v.s nötr yaklasımlar
ben rafineri üretim personeliyim yani daha açık net nasıl bu işin mutfağında ve doğru bilgi sahibi olduğumu yazabilirim bilemedim
ne deyim yani simdi birazdan surdanda biri bende maden suyu ekleyip oktan ayarlıyorum der hadı uğras dur
elımden ve bıldıklerım doğrultusunda yazdım
bundan sonrasına gücüm yetmez
iyi forumlar
Yönetmelikleri açıp okumaktan ne zarar gelir?
Saygı çerçevesinde, ben sizin bulunduğunuz pozisyondan da daha upstream'ım desem, yeri olur sanırım. Çokuluslu firmalarda dünyanın farklı coğrafyalarında uzun sürelerdir bunun üzerine çalışıyorum...
Şu anda ülkemizde oktan artırma amaçlı saf ethanol ile yürüyen yarış araçları var, eskiden bulunan (ve ithal edilen) 100 oktan yakıt ile sorunsuz yürürken, bugün pompadan aldığı 95 oktan ile standart aracı vuruntu yaptığı için deposuna 5 litre etanol ekleyerek tekrar sağlıklı yürüyen bir sürü kullanıcı var.
Yüz yüze bu konuyu tartışmayı tercih ederim, internet üzerinden yanlış anlaşılmalar olabiliyor, fakat madem rafineri personelisiniz, elinizin altındaki kaynaklardan oktan sayısı ve farklı yakıtların oktan numaraları üzerine bir okuma yapabilirsiniz, sonrasında daha verimli konuşuruz...
ghibli06
12-08-2014, 10:59
e85 saf ethanol degıl
ama saf ethanolle bı arac yuruyorsada benzın katkılı yakıt tuketen aractan daha az zararlıdır cevreye yanı daha cevrecıdır
ha saf ethanolden yuksek verım alacak bı motor ıcad etmıstır
yada saf ethanolden daha ıyı verım almıstır yazılım yardımıyla yada baska duzeneklerle oda olabılır
saf ethanol u kullanarak benzınden aldıgı verımden daha fazlasını almıstır onun ıcın tercıh etmıstır v.s artırabılırız bu durumu
ama ethanol kullanımının sebebı
bırıncısı cevresel
ıkıncısı ekonomıktır sebeblerdır
bu lafın üzerine ben çekiliyorum
SubieGuy
12-08-2014, 11:35
ama bence kullanmayın oyle urunlerı paranıza yazık
Bu konuda anlaşıyoruz, 60 litre depoya 200cc ürünle oktan artırmayı beklemek naiflik olur, o istasyonlarda satılan oktan artırıcıların çoğu ya MTBE, ya alkol ya da solvent oluyor, gerçekten paranıza yazık...
Patisever
12-08-2014, 12:01
95 katkılı diyorlar kısmetcim ama ben onunda olduğunu düşünmüyorum. 20lt ye 1 lt ethanol at depona devam :)
Saxo vts içinde koy bir şey olmaz diyorlar 95 için ama kitapçıkta 98 yazıyor mesela.
Ölçü olarak 20 litreye 1litre hisedilir,derece,olacağını,zannetmem e5seviyesinde bile olmuyor ama,tabi,direk 95den iyidir
Gunes G.
12-08-2014, 12:06
Benzinin uzerine ethanol dokulerek benzinin oktani arttirilmaz dogrudur, ciddi bir dizi islem gereklidir bunu yapabilmek icin.
Ama zaten kimse benzinin oktanini arttirmaktan bahsetmiyor, benzine ethanol karistirildiginda olusan bu yeni yakitin oktani, benzinden daha yuksek oluyor konunun ozu bu.
Yani hepinizin dedigi dogru ama kavramlar birbirine girmis gibi gozukuyor disaridan bakinca.
SubieGuy
12-08-2014, 22:03
Güzel yaklaşım, ortada kavram karmaşası oldu, detay yazayım...
Etanol,doğası gereği bir alkol olduğu için, yapısında oktan-setan-bütan tipi hidrokarbon zincirleri içermez, ama burada bahsettiğimiz RON oktan sayısı, uluslararası kabul edilmiş yakıt vuruntu direncinin ölçümü. Baz sayı 100, o da saf iso-oktanın vuruntu direnci. Bu skalada, rafineriden 95 oktan olarak çıkan bir yakıtı, saf etanolün vuruntu değerine getirmek için, 109 oktana yükseltmeniz lazım.
Bu sebeple çeşitli yakıtların RON standardına göre oktan ratinglerini yazdım, isteyen literatürden araştırabilir, hala da inanmayan için ODTÜ petrol ve doğalgaz mühendisliği petrol araştırma merkezi laboratuvarına bir adım mesafedeyim, merkezde tam oktan ölçümü için değişken sıkıştırmalı test motoru da mevcut, zaten dışarıdan sürekli istasyon numunesi geliyor.
Saf etanol bizdeki RON standardında 109 (tam olarak 108.6) oktana denk geliyor, bu işle uğraşan herkesin bildiği, yurtdışında pompalarda satılan E85 (ki kendisi %85 etanol, %15 benzinden oluşur) de blendde kullanılan benzine bağlı olarak 102-105 oktan arasına denk geliyor. Amerika'da kullanılan MON standardında ise daha düşük sayılar çıkıyor, oradaki 85ler bizdeki 95e denk.
Bu yüzden hiç kafa karıştırmadan, misal olarak: deponuza saf etanol koyarsanız, pompadan aldığınız 95 oktana oranla 109 oktan, karışım yaparsanız orana bağlı olarak yakıtınızın oktanını, daha doğrusu vuruntu direncini yükseltirsiniz. Yıllardır top fuel dragsterlerin (metanol), indycar'ın (etanol), turbo dönem -5 bar basılan F1 zamanı toluen (121 oktan) ve ülkemizde başı çeken çoğu drag ve roll aracının meth-eth kullanmasının sebebi budur.
Konu üzerine SAE'nin Argonne Labs ile yayınladığı paper için:
http://www.iowacorn.org/documents/filelibrary/research/research_results/hemicellulose/indirect_land_use/isosorbide/mixed_alcohol_fuel_results/SAE_International_Presentation_2013_BAE162D3B36A3. pdf
Etanol katkılı yakıtlarının oktan ratingleri ve vuruntu dirençleri üzerine iki SAE yayını:
Effect of Heat of Vaporization, Chemical Octane, and Sensitivity on Knock Limit for Ethanol - Gasoline Blends (http://papers.sae.org/2012-01-1277/)
http://papers.sae.org/2012-01-1274/
Umarım faydalı olur.
Selamlarımla...
Arkadaşlar selamlar,
Seat İbiza Cupra '13 araç sahibiyim. Aracım 6700 km'de. Ocak '14'te satın aldım.
Aracımı aldığımdan beri opet 97 oktan yakıt kullanmaktayım. Bir başka firma ya da aynı firma da olsa 95 oktan almışlığımın toplamı bir elin parmaklarını geçmez.
Geçtiğimiz gün yakıt alırken pompacının ''abi artık 97 oktan yakıt üretilmeyecek bilgin olsun'' demesiyle, acaba fiyatları aynı diye getirmeyecekler mi diye düşünürken bugün müşteri hizmetleri ile görüştüm, 97 oktanın satışının olmayacağını öğrendim.
Şimdi sizlerden istediğim, bildiğiniz 97 oktan yakıt satışına devam eden firma var mı, sizler hangisini önerirsiniz.
97 oktan kullanmak gereksiz diyen arkadaşlar olacaktır, önceliğim 97 oktan benzin kullanmak, mümkün mertebe bunu istiyorum.
Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
shell de var ben ankara da konya yolundakinde buluyorum .... :icon_tup:
shell de var ben ankara da konya yolundakinde buluyorum .... :icon_tup:
Muhtemelen bütün shell'lerde yoktur o da :s
Muhtemelen bütün shell'lerde yoktur o da :s
sanırım var hepsinde çoğunda var onu biliyorum... :)
emre106gti
13-08-2014, 21:57
shell nitro,ancak shellin kendi benzinliğinden alınması koşulu ile...
ghibli06
14-08-2014, 09:49
Güzel yaklaşım, ortada kavram karmaşası oldu, detay yazayım...
Etanol,doğası gereği bir alkol olduğu için, yapısında oktan-setan-bütan tipi hidrokarbon zincirleri içermez, ama burada bahsettiğimiz RON oktan sayısı, uluslararası kabul edilmiş yakıt vuruntu direncinin ölçümü. Baz sayı 100, o da saf iso-oktanın vuruntu direnci. Bu skalada, rafineriden 95 oktan olarak çıkan bir yakıtı, saf etanolün vuruntu değerine getirmek için, 109 oktana yükseltmeniz lazım.
Bu sebeple çeşitli yakıtların RON standardına göre oktan ratinglerini yazdım, isteyen literatürden araştırabilir, hala da inanmayan için ODTÜ petrol ve doğalgaz mühendisliği petrol araştırma merkezi laboratuvarına bir adım mesafedeyim, merkezde tam oktan ölçümü için değişken sıkıştırmalı test motoru da mevcut, zaten dışarıdan sürekli istasyon numunesi geliyor.
Saf etanol bizdeki RON standardında 109 (tam olarak 108.6) oktana denk geliyor, bu işle uğraşan herkesin bildiği, yurtdışında pompalarda satılan E85 (ki kendisi %85 etanol, %15 benzinden oluşur) de blendde kullanılan benzine bağlı olarak 102-105 oktan arasına denk geliyor. Amerika'da kullanılan MON standardında ise daha düşük sayılar çıkıyor, oradaki 85ler bizdeki 95e denk.
Bu yüzden hiç kafa karıştırmadan, misal olarak: deponuza saf etanol koyarsanız, pompadan aldığınız 95 oktana oranla 109 oktan, karışım yaparsanız orana bağlı olarak yakıtınızın oktanını, daha doğrusu vuruntu direncini yükseltirsiniz. Yıllardır top fuel dragsterlerin (metanol), indycar'ın (etanol), turbo dönem -5 bar basılan F1 zamanı toluen (121 oktan) ve ülkemizde başı çeken çoğu drag ve roll aracının meth-eth kullanmasının sebebi budur.
Konu üzerine SAE'nin Argonne Labs ile yayınladığı paper için:
http://www.iowacorn.org/documents/filelibrary/research/research_results/hemicellulose/indirect_land_use/isosorbide/mixed_alcohol_fuel_results/SAE_International_Presentation_2013_BAE162D3B36A3. pdf
Etanol katkılı yakıtlarının oktan ratingleri ve vuruntu dirençleri üzerine iki SAE yayını:
Effect of Heat of Vaporization, Chemical Octane, and Sensitivity on Knock Limit for Ethanol - Gasoline Blends (http://papers.sae.org/2012-01-1277/)
Octane Numbers of Ethanol-Gasoline Blends: Measurements and Novel Estimation Method from Molar Composition (http://papers.sae.org/2012-01-1274/)
Umarım faydalı olur.
Selamlarımla...
PAL kurulduğunda, oktanmış RON muş ne gerek var ki bu kadar yatırım yapılıyor demiştik, sonrasında PAL den kazanılan paralarla kendine yepyeni bir bölüm binası inşa edip maden'in köşelerinde itilmişlikten kurtulmuştu petrolcüler :)
çok güzel anlatmışsınız ben de onu açıklamaya çalışmıştım sizin kadar bilimsel anlatamadım, ethanol bilimsel literatürdeki OKTAN ı arttırmamakla beraber, arabamızda istediğimiz geç yanmayı sağlayan özelliğe sahip olduğu için tercih ediliyor...
exclusive
14-08-2014, 12:49
motorinde de ilerleryen günlerde değişiklik olacak bilginize hatta ilk Shell istasyonlarında olabilir
Konuyu yakindan takip ediyorum. 97 oktanin kaldirilmasindan bende hic ama hic memnun degilim. Arabami aldigimdan beri 95 koymadim depoya. 97 kalktigindan beri de Shellden nitro haricinde baska yakit koymadim.
Ayni konuyu acan arkadas gibi roll, drag, gazlama vs isim olmaz. Ancak RS lerde dusuk oktanli yakitin iyi olmadigini biliyorum. Kaldi ki deposunda 98 oktan onerilir ibaresi var. Sizce etanol kullanmali miyim? Fena halde takigim bu konuya. Maksadim aracin motorunun en saglikli sekilde calismasi. Etanol kullanmak gerekirse fazla agresif istemedigim icin 20/1 oran yeterlikdir? Birde depoda etanolun 15 - 30 gun arasinda kalmasinin sakincasi var midir?
motorinde de ilerleryen günlerde değişiklik olacak bilginize hatta ilk Shell istasyonlarında olabilir
ne gibi degisiklikler ?
SubieGuy
14-08-2014, 21:07
Birde depoda etanolun 15 - 30 gun arasinda kalmasinin sakincasi var midir?
2000 sonrası üretilen araçların büyük çoğunluğu etanole dayanıklı. Zaten şu anda aldığınız benzinde de %3 etanol var, deponuzda duruyor...
Saf etanolu de bir yıldan fazla depoda beklettik, hiçbir sorun olmadı.
Fakat Metanol için aynı şey geçerli değil, o çok daha korozif, uzun süre depoda durması tavsiye edilmiyor.
2000 sonrası üretilen araçların büyük çoğunluğu etanole dayanıklı. Zaten şu anda aldığınız benzinde de %3 etanol var, deponuzda duruyor...
Saf etanolu de bir yıldan fazla depoda beklettik, hiçbir sorun olmadı.
Fakat Metanol için aynı şey geçerli değil, o çok daha korozif, uzun süre depoda durması tavsiye edilmiyor.
Tesekkurler, sanirim 1/20 yeterli olacak bana, belirttigim gibi amacim performans degil.
exclusive
18-08-2014, 14:18
ne gibi degisiklikler ?
biodizel olucakmış bayiye söylenen şimdilik bu kadar sirkü yayınlanınca paylaşırım
Peki fabrika çıkışlı stock araçlara etanol koyarsak bir zararı olur mu?Mesela bir dönem 160lık passatlar multifuel olarak geldi e85 yakıtla da çalışabiliyor.Mesela böyle bir araç alıp oranı ayarlayıp gezsek benzinden daha ucuz olmaz mı?
Türkiye koşullarında daha ucuz olmaz.
Peki fabrika çıkışlı stock araçlara etanol koyarsak bir zararı olur mu?Mesela bir dönem 160lık passatlar multifuel olarak geldi e85 yakıtla da çalışabiliyor.Mesela böyle bir araç alıp oranı ayarlayıp gezsek benzinden daha ucuz olmaz mı?
2000 sonrası üretilen araçların büyük çoğunluğu etanole dayanıklı. Zaten şu anda aldığınız benzinde de %3 etanol var, deponuzda duruyor...
Saf etanolu de bir yıldan fazla depoda beklettik, hiçbir sorun olmadı.
Fakat Metanol için aynı şey geçerli değil, o çok daha korozif, uzun süre depoda durması tavsiye edilmiyor.
Peki Shell Fuelsave 95 i 95 oktansa, yine V-Power Nitro nasıl 95 oluyor çünkü nitroda fuelsave e ek olarak ksilen+ toluen ve başka kimyasallar da mevcut?
Fuelsave 95
http://s04.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/tur/downloads/pdf/retail-fuelsave-unleaded95-manual.pdf
Nitro
http://s04.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/tur/downloads/pdf/shell-v-power-nitro-+-with-ethanol-turkey-002d4147-(tr).pdf
Ayrıca nitro'nun biyoethanollü diye versiyonu var, ethanollü bu satıştamı acaba
http://s04.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/tur/downloads/pdf/shell-v-power-nitro-+-with-ethanol-turkey-002d4147-(tr).pdf
Hayırlı uğurlu olsun, opet 95 oktanla yolumuza devam ediyoruz...
alpbodrum
07-09-2014, 15:10
Bildiğim kadarıyla Shell Nitro 97 Oktan , ancak ne olduysa tüm istasyonlar 97 oktanı kaldırmışlar, özellikle Pompacının birine sordum abi 97 oktan yasaklandı dedi, Ne demekse ??
Emre Ekrem
09-09-2014, 08:19
Nitro ile daha az km yapıyor aracım, şuan bende Opet 95 le devam ediyorum fakat aracımda 97 kullanmamı öneren bir ibare var.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.