PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8T K04 Motor Yenileme



F.Dogan
10-08-2014, 18:53
Arkadaşlar merhaba. Buraya uzun uzadıya sizlerle fikir alışverişi yapmak adına bu konuyu açıyorum.

Bildiğiniz üzere forumdan Onur Destan abimden Audi a4 satın aldım.
O zamana kadar 1.8t hakkında fikir sahibi değildim. Zamanla araştıra araştıra konuşa konuşa bir şeyler öğrendim ve kendime bir k04 setup kurdum. Parça listemi yazıyorum.

Borgwarner k04-15 turbo
Kinetic High Flow Exhaust Manifold
Bosch 550cc injektors
Forge Dumpvalve
76 mm warex
Samco Hose Kit
6.5-7 litre FMIC
Aem Methanol Kit
D1 spec oil catch tank
76 mm custom maf housing
76 mm Aem Dryflow
Ngk İridyum Spark Plug
R8 coil
Dei Cry02
vs...

Liste gidiyor. aracım suan tam 200.000 km de. ***** listenin montaj aşamasından önce, motorumu açıp içerideki 13 yıllık savaşın kalıntılarına bakmak istiyorum :)

motor kodum apu. ***** kollar kürdan gibi kalıyor diğer 1.8t lere göre. Oem parçalarla motoru tekrardan elden geçirmek istiyorum. Bu esnada neleri kesin değiştirmeliyim, nelerin kontrolünü yapmalıyım, hangi parçayı takmalıyım vb. sorularım çıkacaktır. Mesela geçen gün sanayide saygıdeğer Mecit abim bana oem agu kollarını tak diyerek ufkumu açtı :) hedeflediğim güç +-250 hp

1.8t yi öyle bir yapayımki bir daha beni üzmesin, hoş şimdiye kadar da hiç üzmedi ama :) aracımı satma gibi niyetim yok allah zorda bırakmasın. Sizden ricam tecrübelerinizi aktarmanız olacaktır. Kesin yenile uzun ömürlü olsun dediğiniz parçaları da tedarik edip garaj arayışına geçeceğim. O yuzden bir an önce sipariş vermek istiyorum.

blok içi, piston segman, yataklar, silindir kapak flow, sübaplar vs. nerelere ne yapmalıyım diyerek soruma başlayayım :)

Onur Fatih
10-08-2014, 20:01
komple motor içini agu yapmak yeterli olur diye düşünüyorum böyle bi setup için gt28 daha mantıklı olmaz mı ilerisi için

MECOO
10-08-2014, 20:36
komple motor içini agu yapmak yeterli olur diye düşünüyorum böyle bi setup için gt28 daha mantıklı olmaz mı ilerisi için

Evet aslında gt28 daha mantıklı geliyor ama Işın Fevzi arkadaşımın yazmayı unuttuğu ufak bir ayrıntıyı belirtmek isterim aracı otomatik vites 😳 tr de eski tip otomatik vitesli yükleyen bildiğim kadarı ile yok, yurt dışında yapan var kırılan şanzımanın yerine 100$ a çıkmasını koyabiliyorlar. Benim tavsiyen açılmışken en kötü ihtimalle agu kol piston koyması, üst kapagıda biraz genişlettimi temiz 320 350 ye kadar dayanır, tabi şanzıman problemini saymıyorum 😊

ufuk_AEB
10-08-2014, 21:46
kolay gelsin fevzi...mecit abi noktayı koymuş üstüne yazmak olmaz :D

alperkirman
10-08-2014, 23:27
ne kadar abanırsan okadar gider hesaplı kitaplı hareket etmek lazım ;) :D

F.Dogan
11-08-2014, 15:25
o zaman ilk etapta oem agu kol piston segman ve yatakları sipariş geçelim :)

alperkirman
11-08-2014, 15:27
kolları integrated engineering al pistonu agu al

F.Dogan
11-08-2014, 15:40
ie de 3 çeşit kol var alper abi :) hangisine bakayım?

alperkirman
11-08-2014, 15:45
motor kodu ve arabanın model yılı neydi kanka ?

F.Dogan
11-08-2014, 15:47
2001 model motor kodu apu.

namussuz apu yurtdışında ne diye geçiyor bilmiyorum nereye baksam motor kodunu göremiyorum :)

alperkirman
11-08-2014, 15:54
kollar bu kanka
IE Forged 144X20 Rods 1.8T, FSI, Stroker, 16V, early 8V Audi VW (http://www.performancebyie.com/integrated-engineering-forged-144x20-rods-1-8t-fsi-stroker-16v-early-8v-audi-vw)

MECOO
11-08-2014, 15:59
kollar bu kanka
IE Forged 144X20 Rods 1.8T, FSI, Stroker, 16V, early 8V Audi VW (http://www.performancebyie.com/integrated-engineering-forged-144x20-rods-1-8t-fsi-stroker-16v-early-8v-audi-vw)

Bence agu kol piston yeterli, otomatik şanzımanla zaten fazla yüklenemez, ama otomatiği manuele çeviririm ilerde dersen o farklı olur :)

alperkirman
11-08-2014, 16:02
aslında mantıklı olan otomatiği çevirmek ;) ama bu şekilde 400e kadar yolu var şanzıman neder bilemiyorum ama :D

alperkirman
11-08-2014, 16:03
bide motor açıldığı zaman pistonların oem olucağını nası düşündünüz ? honlamaya gerek olmadan ?

MECOO
11-08-2014, 16:35
bide motor açıldığı zaman pistonların oem olucağını nası düşündünüz ? honlamaya gerek olmadan ?

Agu pistonu koyarsa kalın seğman yapmak zorunda kalır, hafta sonu Fevzi ile konuşmuştuk, eksi sini artı sını düşüncek ona göre hareket edecek.

F.Dogan
11-08-2014, 17:45
Mecit abi kalın segman ince segman ayrıntısını anlatmıştın ben unuttum :( yazar mısın buraya da?

MECOO
11-08-2014, 18:52
Mecit abi kalın segman ince segman ayrıntısını anlatmıştın ben unuttum :( yazar mısın buraya da?

Bilinen bişey en basit motor toplama olayı, motorda büyük bir sıkıntı yoksa minumum humlama ile aradaki farkı kalın segman koyularak halledilebilir. O arada piston ölçüm aynı kalır, istersen agu orjinal kol piston koyarsın, bu olayda en önemli şey iyi marka segman kullanman ve ustanın işini bilmesi.

lnd_samet
11-08-2014, 19:01
eğer bu kadar detaylı girilecekse gt28 elbette ama ben k04 e takıldım. neden -15? yani 23 cuprayı takın bari :),
ayrı bir düşüncem ise, bence motor sıfırlamayı sonraya bırakmanız? ölçüm yaptırın bence. ona göre girin motor içine. belkide iyi durumda.
ben 170 binde aldığım stok passatı 190 binde k04-23- yazılım büyük cooler filan 40 bin km kullandım. ve öylece sattım. alan kişide 30 bin civarı kullandı.
bence motor bana elle demiyorsa gereksiz masraf.

haa turbo yaptınız. sıkıntı çıktı. varsa kenarda bir bütçe yine yaparsın.

gt40 takmıyoruz ki kırılacak deyipte motor içine girelim hemen :)

Bayrampaşalı
11-08-2014, 19:32
Motor olayını bende anlamadım neden yenileme gereği görüyosunki ölçtür herhangi bi sıkıntı yoksa uğraşma hiç

F.Dogan
11-08-2014, 23:05
1- k04-15 i taktığım yere k04-23 ü takamam o sebepten longitudinal 1.8t lere uyan k04 ü tercih ettim.

2- kırılcak diye hiç bir kelime telaffuz etmedim. :) metal yorgunluğu, standarttan 100 beygir extra güç alıncak motor için yeniden oem parçalarla motor yapmak istesem karşıma nelerin çıkacağını öğrenmek için konuyu açtım.

Bahsettiğiniz gibi ölçüm iyi gelirse motor içine hiç dokunmadan montaja başlanabilir.
Ama ben her şey ömürlük olsun istediğimden dolayı bir ön bilgi alabilmek istedim. bir gün ben motor yapacağım dersem beni bekleyenleri görebilmek için :)

MECOO
12-08-2014, 07:43
Fevzi birde şu seçeneğin var. Aracında ciddi yağ eksiltme (yakma) yoksa hiç içini açma 250 hp civarı sorunsuz şekilde kullanırsın, farzetki bir sene sonra yağ eksiltmeye (yakmaya) başladı o zaman motor içini doldurursun, hem ekonominide iyice ayarlar hatta malzemeni aynı şuanki gibi alır hazır hale getirir takar bitirirsin. K04-15 için yada 200 bin km diye açmanın bir anlamı yok.

lnd_samet
12-08-2014, 09:27
15 taktığın yere 23 neden takamıyorsun o kısmı anlamadım?
flash yaptırırsın, manifoldu değiştirisni yaparsın yahu. sök--tak yapayım manifoldla uğraşmayayımmı diyorsunuz?

F.Dogan
12-08-2014, 13:35
kompresyon testine girip iyi sonuçlar alırsam önerdiğiniz yolda ilerleyeceğim Mecit abi :)

custom manifold la uğraşmak istemedim. k04-15 ile 23 arasında 50 beygir oynar hard bir setupla ama amacım tamamen yarış odaklı olmadığı için hazır üretilmiş kalitesini kanıtlamış parçaları almayı tercih ettim.

:) haftaya istanbulda testi yaptıracağım okumam gereken değerler nedir?

alperkirman
12-08-2014, 14:01
13-13-13-13 :d

lnd_samet
12-08-2014, 15:34
o kadar da katı olmayalım yahu :) 11.5 lara kadar bence iyidir.

yavuz364
12-08-2014, 15:38
Bu değerler ölçülen cihaza göre çok değişiklik gösterebilir o yüzden net birşey söylemek pek mümkün değil..
Bunun cevabını en iyi o cihazın sahibi deneyimleri söyle, veya kalibrasyon yaptırdı ise kalibrasyon sonucune göre konuşmak olur...

İsterseniz aynı arabayı götürün farklı yerlerde deneyin :)

13-13-13-13 :d


o kadar da katı olmayalım yahu :) 11.5 lara kadar bence iyidir.

alperkirman
12-08-2014, 16:04
o kadar da katı olmayalım yahu :) 11.5 lara kadar bence iyidir.

üstünün çıkacağını düşünüyorum ama aslında olması gereken 2silindir arasındaki farkın çok olmaması

burock
12-08-2014, 20:21
1.8T Info Sheet (http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-forum-8l-chassis/74563-1-8t-info-sheet.html)