Orijinalini görmek için tıklayınız : şarj dinamosu sorunu
arkadaşlar 2005 civic aracım 2 kere şarj dinamosu yüzünden yolda kaldım. akü yeni fakat dinamo şarj etmedi söküldü yapıldı, 2 hafta sonra yine şarz etmedi yapan yere götürdüm kömür sıkışmış dedi açtı temizledi kapattı çalıştı fakat bugün yine akü ışığı yandı direksiyon ağırlaştı farlar vs karardı anlıcagınız eve zor geldim muhtemelen yine bozuldu. sizde başka yerle alakası olabilirmi tamir olan şarj dinamosu 2 haftada bir niye bozulur çok sinir oldum tek olsam neyse çoluk çocuk kalacaz yolda. ikitelli civarı iyi bir dinamo tamircisi varsa tavsiye edeceğiniz oraya gideyim bari
Değiştirin gitsin
Benimde marşa motorum bozulmuştu yaptırdım 5-6 ay idare etti bazen 2ci çevirişte marş motoru çalışıyodu
Geçen hafta sıfır parça aldım daha çevirmemle çalışması bir oluyo
hocam mars motoru sağlam benim sorun sarj dinamosunda aküyü şarj etmiyor altarnator yani orjinalleri çok pahalı yan sanayi de almak istemiyorum
mehmetRS
17-08-2014, 21:03
hocam, o şarj dinamosunun içinde regülatör denen bir parça var, aynı sorunu ben eski aracımda yaşamıştım, acıldı kapandı, acıldı kapandı derken, tam bir sürü para bayılıp yenisini alacaktım ki, böyle bir öneri aldım, regülatör denen ufak devreyi 40 liraya aldım aksaraydan.. takıldı, bir dahada sıkıntı tekrarlanmadı.
boosted_pug
17-08-2014, 21:05
Ya ustayi degistirin yada dinamonun yenisini alin birkere yolda kalsaniz cekiciye vericeginiz para ile telafi edersiniz zaten
anlamadım ki ilk arızalandığında açtı basit bir şey değiştirdi konnektor mü ne artık 2. açtığında özellikle dedim ne gerekiyorsa değişssin diye adam bir sorun yok dedi şimdi yine bozuldu, yarın bi kavga etcez sanırım
elektrıkçı tavsiyesi olan varmı
hocam mars motoru sağlam benim sorun sarj dinamosunda aküyü şarj etmiyor altarnator yani orjinalleri çok pahalı yan sanayi de almak istemiyorum
Dediğinizi anladım ancak bahsettiğim böyle elektronik parçalarda tamir anca bi süre idare ediyo
En iyisi değiştirmek
Muhtemelen çıkma 300-400e bulursunuz
boosted_pug
17-08-2014, 22:00
Abi aletin icinde bi konjektör, diyot tablasi , kömür ve sargi var
Sargilara bisi olmuyo yanmadigi sürece degistirmeden devam
Konjektör bir nevi regülatör voltaji 14 de sabit tutar
Diyot tablasida sargilardan aldigi ac voltaji dc ye cevirir
Kömürlerde döner sistemden elektrigi alip iletmel icin kullanilir
Bu islerde ustalik cok önemlidir istedigi kadar sifir parca kullansin toplarken soguk lehim yapip sifir parcalarin yanmasina sebep olabilir. O yüzden usta bu isde cok önemli
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.