Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaza anında hava yastığı açılmadı hukuki olarak ne yapabiliriz?
EserBodrum
18-08-2014, 14:43
İyi günler çok yakın bir arkadaşımın BMW 1.18 marka aracı başka bir araca arkadan yüksek bir süratte çarptı ve emniyet kemeri takılı olduğu halde hava yastıkları açılmadı.
Hukuki olarak nasıl bir yol izleyebiliriz ve daha önce bu durum başına gelen ve sonuç alan oldu mu?
Teşekkürler.
Osman Bahadır
18-08-2014, 14:44
Arkadaş öldü veya sakat mı kaldı?
EserBodrum
18-08-2014, 14:45
Arkadaşımda çok şükür ufak tefek zedelenmeler dışında birşey yok.
Osman Bahadır
18-08-2014, 14:46
İhtiyaç olmadığından açılmamış. Açılması gerekip de açılmasaydı arkadaşın zor sıyrıkla atlatırdı.
EserBodrum
18-08-2014, 14:48
Çok ayrıntıya girmek istemiyorum ama arabanın kaputunun yarısına kadar yok nasıl ihtiyaç olmamış onu anlayamadık
Osman Bahadır
18-08-2014, 14:50
Hava yastığı konfor ekipmanı değildir, güvenlik ekipmanıdır. Çarpmanın şiddeti belirli bir seviyeyi aşmadan açılırsa ölüm sebebi dahi olabilir. Aracın üzerindeki toplam hasar değil, o hasarın ne hızda gerçekleştiği, araçtaki ivme kaybı esastır.
Birkan61
18-08-2014, 14:50
Hukuki anlamda birşey kazanacağınızı zannetmiyorum,
Airbag'ın açılmasını sağlayan sensör yeterli seviyede darbeyi almamış diye tahmin ediyorum
Daha ne kadar darbe alacak demeyin ama lütfen :D
20 takla atıp hava yastığı açmayan arabada var
kanalizasyon kapağına alttan takıp 8 airbag açan araçta var
Emir_b16a
18-08-2014, 14:51
Çok ayrıntıya girmek istemiyorum ama arabanın kaputunun yarısına kadar yok nasıl ihtiyaç olmamış onu anlayamadık
ufak zedelenmeden kastın ufak sıyrıklarsa eğer airbagin onun için her hangi bi önlemi yok
bazı araçlarda emniyet kemeri bağlı değilken devreye girmiyo mesela
kaza yaptım acılıyım mantıgı yokki airbaglerde. sensör gerekli etkiyi ,darbeyi, burmayı vs nebilim almadıysa acılmaması gayet normal.
bana sag arkadan 206 gti dokundu, ben sol önden metrobus bariyerine carptım lastige kadar girdi camurluk ama acılmadı, ama 206'da acılmayan airbag kalmadı. tam 2 sene sonra aynı arabayla once spin sonra sag arka sonrada bidaha donup sag onu paramparca ettim yine acılmadı. Allah beterinden korusun ikisindede cizigim bile yoktu
hakotech
18-08-2014, 14:54
Yav yerı geliyo sanayıde görürüyoruz araba ufacık bı tampon tıklaması yapmış airbagler açılmış..bu arkadasın arabasının yarı kaputa kadar girmiş,nasıl açılmamış ?? Ben bişey anlamadım valla..
EserBodrum
18-08-2014, 14:54
Kusura bakmayın benimde bu konuda bilgim olmadığı için sizlere sordum :)
O zaman kaza yaparken sensör ne taraftaysa o taraftan vurmaya çalışacağız :D
Arabada bir hata olamaz yani?
geçmiş olsun , arkadaşta hasar yoksa airbag görevini yapmış olmuyor mu ? Yan airbagin her şeye açılması mı gerekiyor ? Bence boş yere uğraşmayın maduriyet olmadıktan sonra bir şey çıkmaz.
OrcunInce
18-08-2014, 14:55
ufak zedelenmeden kastın ufak sıyrıklarsa eğer airbagin onun için her hangi bi önlemi yok
bazı araçlarda emniyet kemeri bağlı değilken devreye girmiyo mesela
bu konu tamamen bir efsanedir, gerçekliği olmayan bir efsanedir ama :)
SekoLive
18-08-2014, 14:55
arkadaşına bişey olmadıysa bana gerisi teferruat geliyor.
arabada hata bile varsa hayırlı bi hata olms
ChtArdARSL
18-08-2014, 14:57
G kuvvetine gore ve hasar noktalarina gire acilmakta birde bmw 1 serilerinde tanpon icin yay bulundugu icin carpma siddetini azaltiyor
Not:Osman abi yazdigina sevindim
Kazadan önceki hızınızın airbag açısından bir önemi yok. Osman abinin de söylediği gibi airbag için en önemli ekten tam kaza anındaki ivme değişimi.
Birkan61
18-08-2014, 14:58
Benim eski aracımla sol önden bariyere vurdum, aracım yine puntoydu :D
tampon düzeldi boyandı sol çamurluk değişti başka bi hasar yok araçta sol kapıdaki çizikler dışında
gel gelelim araba airbag açtı :D
Bencede neredeyse ön cama kadar hasar gelmiş bi aracın airbaglarının kesinlikle açılması lazım ama sensördü sensöre gelen darbenin yüküydü falan ince işler karışıyor :D
Arkadaşınızada çok geçmiş olsun bu arada
Hava yastığı normal sayılabilecek kazalarda açılınca tehlikeli oluyor. Araç içinde sıkışmamış ve yaralanma yok anladığım kadarıyla. Basit bi tıklatmayla hava yastıklarını açıp burnunu kıran, boynunu inciten çok insan var.
bahsettigim 2.kaza bu resminide koyiyim.
kayarak 2 kere bariyerle öpüşmemin sonucu bu cok bişey yok gozukmesede sasi travers ıvır zıvır camurlugun feciydi bide arka kısım tabi
piyasası 25-27 bin olan arabada 16.800küsürlük hasar cıkardım 6 airbagde yerli yerinde duruyordu.
EserBodrum
18-08-2014, 14:59
İvme önemliyse eger duran bir cisme çarmadığı için sensör yeterli sinyal almadı o zaman.
bahsettigim 2.kaza bu resminide koyiyim.
kayarak 2 kere bariyerle öpüşmemin sonucu bu cok bişey yok gozukmesede sasi travers ıvır zıvır camurlugun feciydi bide arka kısım tabi
piyasası 25-27 bin olan arabada 16.800küsürlük hasar cıkardım 6 airbagde yerli yerinde duruyordu.
link koymayı unutmusum :Deli:
https://pbs.twimg.com/media/A7PyNMBCMAArBjj.jpg
EserBodrum
18-08-2014, 15:05
Gerekli bilgiyi aldım teşekkürler.
Görünen hasar dışında en ufak hasar yok ön airbagler açmıştı
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/1554339_633106223415521_1299312715_n.jpg
Osman Bahadır
18-08-2014, 15:10
Arkadaşımıza geçmiş olsun. Sağ salim atlatması sevindirici.
Lakin hava yastığı kaz tüyü yastık değildir. Daha önce de yazdığım gibi gerçekten ihtiyaç olmadığı halde açılan hava yastıkları başlı başına bir yaralanma sebebi bile olabilir.
Bir cismi düşük hızda deforme edebilirsiniz. Örneğin koca aracı prese koyar, yavaş yavaş ezersiniz, hiçbir darbe algılanmaz. Önemli olan darbenin sizi ön cama veya direksiyona çarptıracak kadar hızlı ve şiddetli gerçekleşmesidir. Kaza gerçekleştikten sonra hasara bakıp bu hasarda açmalı veya bu hasarda açmamalı demek yersizdir. Kaldı ki hava yastığı kontrol ünitesi verileri kaydeder. Kaza anı verileri kontrol ünitesinde mevcuttur. Dava konusu olduğunda ilgili G verisi yeterli seviyeye ulaşmadığı görülecektir.
Aracının içinden çizikle, sıyrıkla çıkıp da hava yastığı neden açılmadı demek hava yastığının ne olduğunu bilmemektir.
Alıntıdır ;
10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre boyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...
http://i.imgur.com/kJHVzLbl.jpg (http://imgur.com/kJHVzLb)
EserBodrum
18-08-2014, 15:19
Arkadaşımıza geçmiş olsun. Sağ salim atlatması sevindirici.
Lakin hava yastığı kaz tüyü yastık değildir. Daha önce de yazdığım gibi gerçekten ihtiyaç olmadığı halde açılan hava yastıkları başlı başına bir yaralanma sebebi bile olabilir.
Bir cismi düşük hızda deforme edebilirsiniz. Örneğin koca aracı prese koyar, yavaş yavaş ezersiniz, hiçbir darbe algılanmaz. Önemli olan darbenin sizi ön cama veya direksiyona çarptıracak kadar hızlı ve şiddetli gerçekleşmesidir. Kaza gerçekleştikten sonra hasara bakıp bu hasarda açmalı veya bu hasarda açmamalı demek yersizdir. Kaldı ki hava yastığı kontrol ünitesi verileri kaydeder. Kaza anı verileri kontrol ünitesinde mevcuttur. Dava konusu olduğunda ilgili G verisi yeterli seviyeye ulaşmadığı görülecektir.
Aracının içinden çizikle, sıyrıkla çıkıp da hava yastığı neden açılmadı demek hava yastığının ne olduğunu bilmemektir.
Fikirlerinizle yardımcı olduğunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Zaten daha exper rapor tutmadı sensör hatası veya yeterli darbe olmadığından mı açılmadı bilmiyoruz. Sadece ön bilgi almak amacıyla konu açtım. Fotoğraflarımız mevcut ancak araç sahibi olay daha sonuçlanmadan markayı kötülememek için fotoğraf koydurtmuyor. Olay sonuçlanınca güncelleyeceğim.
Herkese teşekkür ederim.
Ozgu_Akcan
18-08-2014, 15:27
gecen sene izmit kandıra çıkısının hemen orda yagmurlu havada bana göre 130 gprs e göre 139 ile sol önden bariyere vurdukdan sonra otobanda 3 tur döndum ve sag barıyerlere vur vura durdum çok şükürki arkamdan gelen tır kamyon otobus yoktu arabanın halı resımlerde bellı zaten airbag ler gayet saglam yerlı yerınde duruyodu valla (emnıyet kemerı takılı degıldı) fakar araba pert e çıktı
[img]http://i.hizliresim.com/kZpnAq.jpg[/im.g] (http://hizliresim.com/kZpnAq)
[img]http://i.hizliresim.com/gjpZkO.jpg[/im.g] (http://hizliresim.com/gjpZkO)
[img]http://i.hizliresim.com/6Yb5Z0.jpg[/im.g] (http://hizliresim.com/6Yb5Z0)
Burak Mehmet
18-08-2014, 15:28
Yav yerı geliyo sanayıde görürüyoruz araba ufacık bı tampon tıklaması yapmış airbagler açılmış..bu arkadasın arabasının yarı kaputa kadar girmiş,nasıl açılmamış ?? Ben bişey anlamadım valla..
kısaca anlatayım,
kaput yarıya kadar girdiyse yüksek bir araç aracın üstünü sıyırmıştır mutlaka... tampondan alınan darbede hava yastığının açması normal çünkü şase kolları tampon arkasında kalır...
Hava yastığının açması için gerekli olan kuvvet yaşam alanı içerisinde herhangi bir şekilde yaralanmaya neden olacak yükseklikte G kuvvetinin oluşması ( araç durur içindekiler harekete devam eder) sonucu açılır...çok komplike bir sistemdir neredeyse hatasız çalışır...
Yanlış bilinen birşeyde emniyet kemeri takılı olmadan airbag çalışmamasıdır.Dünyadaki tüm üreticiler kısaltmasını unuttuğum bu sistemi bırakıp SRS sistemine geçtiği için böyle bir durum söz konusu değil..
Ozgu_Akcan
18-08-2014, 15:31
yahu ben yıne ceza yıcen :( nasıl duzeltıcem bu resımler post u sılemıyorumda
Burak Mehmet
18-08-2014, 15:31
Görünen hasar dışında en ufak hasar yok ön airbagler açmıştı
tablada taşıyıcıda lastikte veya jantta hiç hasar yokmu?
kaan gel yangına körüklen :p :D
okadar takla attım icinden cıktım demiyor niye airbag acılmadı diyio buldunda kıllısınımı arıosn derler. 89 model araçta olsaydı görürdü asfalttan kazırlardı onu.
ayrıca clioda saglammıs on darbe emici demir bile okadar darbe alamıski cok şemali kaymadan duruyor yerinde
ersandeniz
18-08-2014, 15:43
her Hyundai konusunda gelirdi bu airbag mevzusu, artık bmw için de dandik diyebiliriz bu kıstasla :D :D
tablada taşıyıcıda lastikte veya jantta hiç hasar yokmu?
Savrulmanın etkisiyle kalkan tozlar yüzünden öyle duruyo
Yoksa hiç bi hasar yok
Mehmetmert
18-08-2014, 16:12
Aracin fotografini koyma sansiniz varmi sakincasi yok ise?
Burak Mehmet
18-08-2014, 16:21
Savrulmanın etkisiyle kalkan tozlar yüzünden öyle duruyo
Yoksa hiç bi hasar yok
çamurluğun daha fazla göçmesini lastik engellemiş ama... sanırım vurduğun araç senin aracından daha yüksel MPV crossover tarzı bir araçmış..
çamurluğun daha fazla göçmesini lastik engellemiş ama... sanırım vurduğun araç senin aracından daha yüksel MPV crossover tarzı bir araçmış..
Bana vuran araba kia rio ydu
Dediğim gibi lastik veya jantta hasar yoktu
bu konu tamamen bir efsanedir, gerçekliği olmayan bir efsanedir ama :)
Efsane degildir.
SRP ve SRS ile ilgili arastirma yapildiginda gercektende isin efsane olmadigi gorulur
kelalper
18-08-2014, 16:53
e46 cabrio da arkadaşımın kız kardeşi gözümün önünce kontağı çevirdiği anda aibagler açıldı ve kız öne direksiyona doğru eğildiği için burnu kırıldı kapak yanağını çizdi. Arıza her türlü olabiliyor. Bizim ustanın sattığı araba kaza yaptı airbagler açılmadı mahkeme açıp parasını aldı ki usta sağlam olarak aldı biraz kullandı ve sattı.
Alıntıdır ;
10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre boyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...
http://i.imgur.com/kJHVzLbl.jpg (http://imgur.com/kJHVzLb)
Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı dileriz.
Hyundai Assan olarak teknik bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana gelmediği tespit edilmiştir.
Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:
a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:
Aracın ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.
Söz konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.
Ön hava yastıklarının açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini geçmesi gerekmektedir.
Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.
b) Perde ve yan hava yastıkları:
Perde ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp açılmamasını belirler.
Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe olmadığı görülmüştür.
Trafik kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.
Ayrıca diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe bilgisi olmadığı da görülmüştür.
Sonuç olarak, kazanın, oluş şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı da tespit edilmiştir.
Kamuoyunun bilgisine saygı ile sunulur.
Hyundai'nin bu araçla ilgili yaptığı expertiz açıklaması.
Arkadaşınıza bişey olmayacağını darbenin şiddetini ölçerek saptamış ve gerek duymadığı için açmamış. Dava açarsanız muhtemelen kaybedersiniz.
Muhtemelen patlasa boynunu bile kırabilrdi arkadaşınızın..
Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı dileriz.
Hyundai Assan olarak teknik bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana gelmediği tespit edilmiştir.
Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:
a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:
Aracın ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.
Söz konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.
Ön hava yastıklarının açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini geçmesi gerekmektedir.
Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.
b) Perde ve yan hava yastıkları:
Perde ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp açılmamasını belirler.
Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe olmadığı görülmüştür.
Trafik kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.
Ayrıca diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe bilgisi olmadığı da görülmüştür.
Sonuç olarak, kazanın, oluş şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı da tespit edilmiştir.
Kamuoyunun bilgisine saygı ile sunulur.
Hyundai'nin bu araçla ilgili yaptığı expertiz açıklaması.
Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla :)
bence yastığı koruyacağımıza arkadaşı korumalıyız
bu yastıkların beyinlerinin bazen yanlış karar verdikleri yukarıdaki örnektende anlaşılabiliyor
kazalı aracın fotoları varsa ona göre konuşmakta fayda var
Bir problemden bile kaynaklı olsa firmalar garanti vermezler bu tarz sıkıntılar için.anca ciddi bir yaralanma ölüm olması lazım.ondada avukat sağlam olcak emsal dava göstercek vs vs
bu kazayıda ben gecen sene yapmısdım. ama hicbir airbag acılmamısdı :)
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/08/18/img0049ep.md.jpg (http://www.hizliresimyukle.com/image/P8nT)
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/08/18/img0047is.md.jpg (http://www.hizliresimyukle.com/image/P8nW)
Bir problemden bile kaynaklı olsa firmalar garanti vermezler bu tarz sıkıntılar için.anca ciddi bir yaralanma ölüm olması lazım.ondada avukat sağlam olcak emsal dava göstercek vs vs
nasıl yani çocuk ölünce haklı ama hayattaysa haksız mı?
yüksek sayılabilecek bir hızda airbag açmayan arabayı "arabanın bir bildiği vardır" diye savunmanın mantığı yok
Volkswagen Golf ile Kaza Yaptım, airbag'ler açılmadı, dava açmalı mıyım? (http://forum.donanimhaber.com/m_38376268/tm.htm) bu arabanın nasıl bir bildiği varmış?
Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla :)
Arkadakı kırmızı sac artığını arka kapıya benzetemedin diye ön kapı dikkatini çekti sanırım :)
10 airbag var, arka kapının durum ortada. Bencede sıvamışlar. :)
Olay sistemin çalışmaması değil, tasarımı bence. Mesela darbe sensörlerinin konumu ve önünde kalan gövde parçalarının sağlamlığı. ***** maşpiyel ile kapı sacı aynı sağlamlıkta değil.
Mutlu Değerli
18-08-2014, 21:19
hava yastığının açılıp açılmaması sizin kazadan ölüp ölmeme durumunuz gibi biraz şansa bağlı bi olay. Kaldırıma geri geri çarpıp airbag açan arabada var, çukura sert girdi diye açanda var. Tırın altına girip rekor takla atanlarda airbag açmayanda var.
FB7ye hava filtresi takılırken denk geldim, airbag sensörleri tamponla çamurlugun ayrıldıgı yerde. Kimi aracında sensörü nerde bilinmiyor bile...
ne yazıkki mekanizmaya baglı bi şekilde hayatlarımız belirleniyor.
araç 2.el ise airbag durumlarından şüphelenebilirsiniz bi ihtimal
Mahkemeden bir şey çıkmayacağını düşünüyorum. Mutlunun dediği gibi olay. darbenin geldiği yer sensörün ölçtüğü alan içerisindeyse olması gerektiği gibi davranıyor, darbe alakasız bir yerdeyse arabanın genel deceleration'unu dolayısıyla buna bağlı impulse'u alıyor. Temas noktasındaki impulse'un ne olduğunu ölçemiyor, haliyle hava yastığını açmıyorda.
Fikirlerinizle yardımcı olduğunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Zaten daha exper rapor tutmadı sensör hatası veya yeterli darbe olmadığından mı açılmadı bilmiyoruz. Sadece ön bilgi almak amacıyla konu açtım. Fotoğraflarımız mevcut ancak araç sahibi olay daha sonuçlanmadan markayı kötülememek için fotoğraf koydurtmuyor. Olay sonuçlanınca güncelleyeceğim.
Herkese teşekkür ederim.
Expertiz hava yastıklarının neden açılmadığını mı inceleyecek. Benim bildiğim expertiz sadece aracın hasar miktarını ve değişecek parçalarını belirler. Olayı inceleyecek kişiler mahkemenin atadığı bilirkişiler olmalı. Bunun içinde dava açmanız gerekmektedir tabi ki.
Murat Ç.
18-08-2014, 21:50
araç alındıgından beri sizdemi yoksa ikinci el felanmı aldınız ikinci el aldıysanız hoplama zıplama konusunda gözden kaçmış birşeyler olabilir anlattınıgınıza göre kesin açması gerekir bir Bmw güvenlikte öncü sınıf araçlar üreten firma ama ne kadarda burda konuşşakta birazda şansa kalmış durumlar. mesala geçen yıl connect polis arabası yolda beklerken altında duba varmış yere girip çıkanlar varya Sultanahmette felan akıllının biri kumandaya basıyor duba kalktıgı gibi connect e girdi alttan darbe aldı connect ve direksiyondaki airbag pat diye açıldı gözümün önünde airbag açmak deyince hep bu olay gelir aklıma..
Bir ara airbaglerin içindeki gaz zamanla özelliğini kaybediyor, sensör kısmında pil olduğu ve belli süre sonra değiştirilmesi falan gerekiyor deniyordu. Gerçekliği var mı?
Bir ara airbaglerin içindeki gaz zamanla özelliğini kaybediyor, sensör kısmında pil olduğu ve belli süre sonra değiştirilmesi falan gerekiyor deniyordu. Gerçekliği var mı?
Gazın ömrü 12 yıl
İçinde pil yok
Gazın ömrü 12 yıl
İçinde pil yok
içinde pil yok : ok
gazın ömrü 12 yıl : kesin bir kaide yok. son kullanma tarihi veren marka da var, ömür boyu diyende
Nightfish
18-08-2014, 23:01
Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla :)
Keşke internetten araştırsaydın bu açıklama olayını. Kazadan sonra içeride mahsur kalan sürücüyü çıkartmak için kapılara itfaiye ekipleri ekipmanlarla müdahele ettiği için kapılar o halde.
Şöför kapısı tecavüze uğramış resmen bide darbe almamış diyorlar. Sıçmış sıvamışlar kanka açıklamayla :)
Ben açıklamasını yayınladım bro. Hep airbag konusunda bu paylaşılıyor ondan. Ki kemeri takılı olmayan bir sürücü için havayastığının açılması daha tehlikeli olsa gerek.
Bir de, hava yastığı açılmayan i30la alakalı değil, sensörlerin ilk yeterli darbeyi aldığı noktadaki airbagi aktiv ettiği söyleniyor. İlk darbe düşük şiddetli sonrası şiddetli olsa dahi sonrasında açmaz deniyor. İlk darbeyi aldı, bir perde ya da koltuk havayastığının sensörü olduğu yerden ve açtı sonra önden vurdu. Bir de ön açılmıyor. ***** yolcu diğer airbaglere göre aracın içinde sıkışmasın diye alınmış bir tedbirmiş.
Ki 1.18 in içinden burnu dahi kanamadan çıkmış, arabanın güvenlik önemleri yeteri kadar çalışmış ve sürücüyü korumuş dahasını kurcalamamak lazım. :)
Hyundai tamamen sıvamış, başka hiçbirşey değil.
Konu sahibi arkadaşım, kazanın fotoğrafı var mı?
Arabanın kaputla birlikte panel de geriye geldi mi? Eğer böyleyse ve açılmadıysa satın o aracı gitsin diyeceğim fakat başka birinin canını tehlikeye atmak olucak buda.
Benim kaza fotoğraflarımı birçok arkadaş görmüştür sitede, direk airbaglerim açıldı şükür.
Emniyet kemerim takılı değildi(normalde hep takarım), eğer açılmasaydı ne halde olurdum düşünemiyorum.
Beni yumuşattı, korudu. Kemerleri aman unutmayın arkadaşlar.
Ben açıklamasını yayınladım bro. Hep airbag konusunda bu paylaşılıyor ondan. Ki kemeri takılı olmayan bir sürücü için havayastığının açılması daha tehlikeli olsa gerek.
Bir de, hava yastığı açılmayan i30la alakalı değil, sensörlerin ilk yeterli darbeyi aldığı noktadaki airbagi aktiv ettiği söyleniyor. İlk darbe düşük şiddetli sonrası şiddetli olsa dahi sonrasında açmaz deniyor. İlk darbeyi aldı, bir perde ya da koltuk havayastığının sensörü olduğu yerden ve açtı sonra önden vurdu. Bir de ön açılmıyor. ***** yolcu diğer airbaglere göre aracın içinde sıkışmasın diye alınmış bir tedbirmiş.
Ki 1.18 in içinden burnu dahi kanamadan çıkmış, arabanın güvenlik önemleri yeteri kadar çalışmış ve sürücüyü korumuş dahasını kurcalamamak lazım. :)
Kanka bence o i30 o kazada airbag acmadıysa sensörleri bi taraflarına soksunlar... Benzer durumda bi opel insignia görmüştüm aynı bu şekilde ondada airbag açılmamış... 1.18e gelincede fotoğraf görmeden bişey diyemicem sonuçta ne ağır kazalar oluyor millet burnu kanamadan çıkıyor takdiri ilahi var diye airbag açmamak olmaz :D
Kanka bence o i30 o kazada airbag acmadıysa sensörleri bi taraflarına soksunlar... Benzer durumda bi opel insignia görmüştüm aynı bu şekilde ondada airbag açılmamış... 1.18e gelincede fotoğraf görmeden bişey diyemicem sonuçta ne ağır kazalar oluyor millet burnu kanamadan çıkıyor takdiri ilahi var diye airbag açmamak olmaz :D
Aynen bu kısma %100 katılıyorum. :D
1.18 ikinci el mi? Hava yastıkları yerinde mi? Geçmiş olsun.
Açılmaması arabanın eksikliği yok şöyle böyleden anlamıyorum bu sistemler darbeden kurtarmak için varsa darbe anında çalışmalı.
Ne yani esp sistemi sen bu virajı kurtarabilirsin diyip devreye girmediği oluyor mu!!!!
Yandan darbede clio'da hem perdeyi hem yan havayastıklarını açtı hemde bir önceki sayfadaki kaza ile ilgisi yok ve arabanın içine en ufak hasar yansımamasına rağmen.
https://imagizer.imageshack.us/v2/491x368q90/633/l0SD4N.jpg
taylaner
19-08-2014, 08:59
Bizim araçta sağ tekeri kaldırıma vurup aks kırdı diye ön iki hava yastığını açmıştı... Tramerde gözüküyor içime oturdu... Bu arada geçmiş olsun
onn_dear
19-08-2014, 09:05
2013 clio hb ile 2 gun once son kasa bmw 520D ye sol iki kapi arasindan direkten 80 km hizla vurduk, cliomuz on cama kadar yok oldu airbag acmadi! Kemer takili olmasa arkadasim su an aramizda degildi muhtemelen. Bmw kapilar goctu sadece ama yan ve perde hava yastiklari acti. Haydi simdi de sensore gelmedi desin renault bakalim
beyler tek markada olan bişey değil madem e hepside ortak üretimde değil. bahsettigmiz her kazada aynı şartta yapılmamış. buna ragmen acan acmayan varsa demekki şartlar olgunlaşmamıs.
deli mi bu firmalar açmamaya calıssın airbagleri, zararı ne karı ne adamların. hatta patlayıp dursa adamların işine gelir yedek parcadan
her seferinde patlasa sigorta primleri o markanın bir anda 10 katına çıkar ve kimse o markayı almaz. 40 bin liraya Hyundai alıp 5 bine kaskolatmak kimse istemez sanırım.
rebeloghy
19-08-2014, 09:49
Peki ama sık sık açılsa airbagler , hiç bir şeyim yoktu keşke açılmasaydı demeyecek miyiz ?
Sonuçta airbag aracın aldığı hasarı etkilemiyor , araç belli bir hasarı aldı. Size bir zarar gelmedi , airbag açılsaydı sadece masraf olmayacak mıydı ?
benim arkadasim mini cooper jcw ile benzer bir kaza yapti arabanin motoru aractan koptu onu tamamen paramparca ama arac airbag acmadi. dava actilar miniye ve aracin fiyati geri odendi kendilerine diye biliyorum ben.
ghibli06
19-08-2014, 12:25
İyi günler çok yakın bir arkadaşımın BMW 1.18 marka aracı başka bir araca arkadan yüksek bir süratte çarptı ve emniyet kemeri takılı olduğu halde hava yastıkları açılmadı.
Hukuki olarak nasıl bir yol izleyebiliriz ve daha önce bu durum başına gelen ve sonuç alan oldu mu?
Teşekkürler.
kazanın fotoğrafları var mı?
EserBodrum
19-08-2014, 12:42
Kaza fotoğrafları var araç 2014 model ilk sahibinden daha
http://i.hizliresim.com/4YQAk0.jpg (http://hizliresim.com/4YQAk0)
Bence ağır bir darbe değil, sağ çamurluk sapasağlam, sol ise azıcık kıvrılmış. Tampon bile tahminimnden daha iyi..... Araba olsam bende açmazdım airbag :)
ghibli06
19-08-2014, 12:55
jUaPz1VEyEU
F20 Euro NCap den tam puan almış bir araba, darbenin şiddetinden airbag açılmalarını görebilirsiniz, bence sensör yeterli darbeyi almamış, çok geçmiş olsun kimsenin zarar görmemesi işin sevindirici boyutu...
Çarptığı aracın arkası yüksekmiş muhtemelen. Sizin aracınız o aracın altına inerek kademeli olarak enerjisini diğer araca aktarmış.
Daha alçak bir araca yada duran sabit bir duvar, ağaç, direk gibi birşeye çarpsaydı açılırdı.
Bu tarz kazalarda aracın hızı bir anda sıfıra inmiyor kısmen kademeli olarak düşüyor bu yüzden enerjisi yavaş yavaş azalıyor. Bu sebeple çok yüksek bir G kuvveti hissedilmiyor. Ama duvar gibi sabit bir yere çarpıldığında aracın çarpan ön kısmı durmasına rağmen geri kalan kısmı çarptığı hızda devam ediyor ve araç enerjisi sıfırlanana kadar eziliyor. Bu durumdada çok yüksek bi G kuvveti ortaya çıkıyor. Airbaglerde bu tarz kazalarda yaralanmaları önlemek için tasarlandılar zaten.
Çok uçuk örnekler verilmiş buda bununla alakalı olabilir. Sadece sağ ön tekerleği kaldırıma çarptığınızda aracın o bölgesindeki hız bir anda sıfıra iniyor sensörde oralardaysa airbag açması normaldir diye düşünüyorum.
Takla atan araçlarda da araç durmuyor hareketine devam ediyor ve çok yüksek bi G kuvveti açığa çıkmıyor. Kaldıki günümüz teknolojisiyle üretilmiş araçlarda (çok yüksek hızlar hariç) emniyet kemeri takılıysa takla atıldığında çok ölümcül yaralanmalar olmaz. Kemer takılı değilse airbag açılsa dahi aracın içerisinde savrulmak herhalükarda ölümcül olur.
EserBodrum
19-08-2014, 13:00
Yaklaşık 150 km hızla giderken ,70 km hızla aniden şerit değiştiren araca arkadan çarpıyor diğer araç karşı şeride uçuyor böyle oldu olay.
ghibli06
19-08-2014, 13:04
Yaklaşık 150 km hızla giderken ,70 km hızla aniden şerit değiştiren araca arkadan çarpıyor diğer araç karşı şeride uçuyor böyle oldu olay.
peki arkadan çarpmaların çoğunda airbag açılmadığını duymuş muydun hiç?
Yaklaşık 150 km hızla giderken ,70 km hızla aniden şerit değiştiren araca arkadan çarpıyor diğer araç karşı şeride uçuyor böyle oldu olay.
Açmaması normal çarpılan araçta hareketli. İllaki frende yapmıştır fark edince muhtemelen vurduğu hız 40-50 km filandır yani aracı fark edip frene basınca hızı 110-120 ye düşse diğer araçta 70 ile gidiyor 40-50 ile vurmuş gibi olur. Diğer aracın hareketli olması hasarı baya bi azaltmış.
EserBodrum
19-08-2014, 13:08
peki arkadan çarpmaların çoğunda airbag açılmadığını duymuş muydun hiç?
Öncelikle geçmiş olsun dileğiniz için teşekkür ederim.
Daha önce öyle birşey duymadım kulağa saçma geliyor açıkcası:confused:
ghibli06
19-08-2014, 13:12
Öncelikle geçmiş olsun dileğiniz için teşekkür ederim.
Daha önce öyle birşey duymadım kulağa saçma geliyor açıkcası:confused:
bağıl hız denen şeyi bilir misin? sen aracın hızını bilirsin 150 km ama diğer aracı tahmin ediyorsun 70 diye, ya 100-110 km ise o da? o zaman bağıl hıza göre 40-50 km hızla 'hareketi sizinle aynı yönde araca' vurmuş olursun bu da hem hızı düşürür hem de enerjiyi emer...
kısaca buradan ekmek çıkmaz, üzerine de mahkeme ve bilirkişi masraflarını ödersiniz, arkadaşın sağ kaldığı için yatsın kalksın Allah'a dua etsin, o hızla çarptığı şey duran ya da karşıdan gelen bir araç olsaydı sonuçlarını bir daha düşünsün... araba görevini yapmış, enerjiyi soğurmuş, kaput da katlanması gereken yerden katlanmış, aracın özelliklerinden biridir...
rebeloghy
19-08-2014, 13:20
Şimdi gayet açıklığa kavuştu durum. Duran araca x hızla vurduğunuzda alacağınız hasar ve darbe ile hareketli araca aynı x hızında vurmak başka şeylerdir. Bağıl hıza göre konuşuyorum tabii ki. Arada hız farkı olsa da o enerjiyi iletebilmiş sonuçta öndeki araca , anormal bir durum yok gibi duruyor airbagler için.
ghibli06
19-08-2014, 13:23
bence açabileceğiniz davadan çok, 150 km ile yapılan kazada tarafınıza açılabilecek davalara hazırlıklı olun, hem kamu hem de şahsi olarak...
Dava etmek değil bence teşekür etmeniz lazım gereken herşey olmuş. kaput katlanmıs darbe emilmiş sapa saglam tek parca cizik sıyrık yok cıkmıslar arac icinden.
keza araçta resime göre muhtemelen kozmetik hatadan başka birşey yok.kapı tavan sunroof ıvır zıvır kasmamıs germemiş bişey olmamış.
bide @ghibli abi yanlıs olmasın ama arkadan 'çarpılan' araçlarda acılmıyordu galiba ön ve yanlardan devreye giriyor diye biliyorm abes birşey olmadıgı takdirde
EserBodrum
19-08-2014, 13:35
Görüş ve önerileriniz için teşekkürler.
ghibli06
19-08-2014, 13:36
Dava etmek değil bence teşekür etmeniz lazım gereken herşey olmuş. kaput katlanmıs darbe emilmiş sapa saglam tek parca cizik sıyrık yok cıkmıslar arac icinden.
keza araçta resime göre muhtemelen kozmetik hatadan başka birşey yok.kapı tavan sunroof ıvır zıvır kasmamıs germemiş bişey olmamış.
bide @ghibli abi yanlıs olmasın ama arkadan 'çarpılan' araçlarda acılmıyordu galiba ön ve yanlardan devreye giriyor diye biliyorm abes birşey olmadıgı takdirde
arkadan çarpılanlarda açılmaz benim kastettiğim zaten arkadan vurmalarda bağıl hızdan dolayı airbag açılmıyor, çok hızlı vurdum zannediyorsun ama bağıl hıza bakıyorsun 40-50... haliyle açılmıyor ayrıca airbag i tetikleyen sensör 'impact force' la çalışır, duran bir araca ya da karşıdan gelen araçla çarpıştığında oluşan impact force la arkadan vururkenki ciddi farklı çıkıyor testlerde...
Öndeki araç eğer ilerliyorsa normal bir hızda sizin çarpma hızınızı egale eder o yüzdeen airbag ın açılmaması doğal olabilir. Biz 160 ile arkadan bir arabaya çarptık öndeki aracın hızı 90 civarıydı volvo gibi bir araba airbeg açmadı
Bence gayet acilmasi gereken bir durum olusmus. Euro Ncapte 64km hizla duran ve belli bir esneme limiti olan neredeyse duvara carpilan bir durum var. Simdi bu kazayla 64 le duvara carpan bir otomobili kiyaslamak yanlis olur bence.
Airbag la bu adam geberecek kadar darbe almadi acmayayim ben gibi bir durum soz konusu degildir. Airbag kafaniz direksyona yada on cama carpmasin diye vardir. Bu kazada gayet kafa one dogru gitmistir, sebebi ise elinizi kolunuzu belki bir miktar kontrol edebilirsiniz fakat kafami oynatmayacagim ben hoho diye kassaniz bile kafa gider. Bence acmaliydi.
Zamaninda Mini S ile 2004 model, boyle dar kucuk tumseklerden birinden gectim. Araba havalanmadi, lastik patlamadi, alti carpmadi. Kisacasi sadece lastik balon yapti ama arac inadina 4 airbag acti :D Forumdan baya bir sahit vardir :)
Airbag olmeyin diye orada yok, yaralanma bile olmamasi icin bir yardimci. Hyundai e denecek birsey yok zaten. Airbag acmadim cunku icinden gectiler nihaha diye saka yapabilmesi lazim o airbaglerin ki orada acmasin :D
ghibli06
19-08-2014, 14:39
Bence gayet acilmasi gereken bir durum olusmus. Euro Ncapte 64km hizla duran ve belli bir esneme limiti olan neredeyse duvara carpilan bir durum var. Simdi bu kazayla 64 le duvara carpan bir otomobili kiyaslamak yanlis olur bence.
Airbag la bu adam geberecek kadar darbe almadi acmayayim ben gibi bir durum soz konusu degildir. Airbag kafaniz direksyona yada on cama carpmasin diye vardir. Bu kazada gayet kafa one dogru gitmistir, sebebi ise elinizi kolunuzu belki bir miktar kontrol edebilirsiniz fakat kafami oynatmayacagim ben hoho diye kassaniz bile kafa gider. Bence acmaliydi.
Zamaninda Mini S ile 2004 model, boyle dar kucuk tumseklerden birinden gectim. Araba havalanmadi, lastik patlamadi, alti carpmadi. Kisacasi sadece lastik balon yapti ama arac inadina 4 airbag acti :D Forumdan baya bir sahit vardir :)
Airbag olmeyin diye orada yok, yaralanma bile olmamasi icin bir yardimci. Hyundai e denecek birsey yok zaten. Airbag acmadim cunku icinden gectiler nihaha diye saka yapabilmesi lazim o airbaglerin ki orada acmasin :D
araba hareket halinde ve de 3 teker yerden kesilmişse büyük çoğunlukla air bag açar, cbriolarda takla barları da açar.. ama buradaki durum farklı Onurcan, impact effect arkadan bir arabaya vurduğunda, statik ya da karşıdan gelen araçlara göre daha az oluyor ve de airbag açmıyor.. haa ben savunmuyorum böyle olması gerektiğini ama bu şekilde oluyor, sen 30 la giderken tıklasan açılsa ne yaparsın? peki ya 150 ile giderken 120 ile gidene vurdun açılmasını mı beklersin sonuçta aracın da belli bir algılama kapasitesi var... ben olsam şunu yapardım, 90 km hızdan sonra her çarpmada açılsın garanti olur, ama sistem farklı ...
Açmaması normal çarpılan araçta hareketli. İllaki frende yapmıştır fark edince muhtemelen vurduğu hız 40-50 km filandır yani aracı fark edip frene basınca hızı 110-120 ye düşse diğer araçta 70 ile gidiyor 40-50 ile vurmuş gibi olur. Diğer aracın hareketli olması hasarı baya bi azaltmış.
40 50 bile değil. çarpan araçta çarpılan araçta kaza anında zınk diye durmuyor. çok normal geldi bana açılmayışı..
olay netlik kazandı sonunda. ve çok faydalı bilgiler öğrendik yine.:icon_tup:
geçmiş olsun.
araba hareket halinde ve de 3 teker yerden kesilmişse büyük çoğunlukla air bag açar, cbriolarda takla barları da açar.. ama buradaki durum farklı Onurcan, impact effect arkadan bir arabaya vurduğunda, statik ya da karşıdan gelen araçlara göre daha az oluyor ve de airbag açmıyor.. haa ben savunmuyorum böyle olması gerektiğini ama bu şekilde oluyor, sen 30 la giderken tıklasan açılsa ne yaparsın? peki ya 150 ile giderken 120 ile gidene vurdun açılmasını mı beklersin sonuçta aracın da belli bir algılama kapasitesi var... ben olsam şunu yapardım, 90 km hızdan sonra her çarpmada açılsın garanti olur, ama sistem farklı ...
3 teker degil teker yerden kesilmedi. Aracin sol on lastiginde balon olmasi disinda en ufak hasari vs yoktu.
Tabiki impact efekt diger turlu daha fazla fakat aracin hasarina gore acilmasi lazimdi bana kalirsa. Ayrica burada ondeki arabanin frende olup olmadigi vs cok fazla etken ortaya cikabilir. Ben fizik muhendisi yada airbag muhendisi olarak yorum yapmadim acikcasi. Hasari kestim bence o darbeye gore acilmasi gerekiyordu :)
40 50 bile değil. çarpan araçta çarpılan araçta kaza anında zınk diye durmuyor. çok normal geldi bana açılmayışı..
carpan aracta carpilan arata kaza aninda zink diye durmuyor mu? allah allah cok enteresan geldi banada simdi bu.. ne demekse
Benzer olarak yaklaşık 90 km ile giden araca 140 ile vurmuştum sağ önden sağ yolcu hava yastığı açılmıştı.
Faydalı bilgiler için yorum yazan herkese teşekkürler
tıklama haricindeki ufak sayılabilecek kazalarda ztn dokununca öndeki de frenliyse kaputu yarıya kadar katlaması normal, geçen gün trafikte bi yeni a6 reno 12 ye vurmuştu arkadan, kaput yoktu baktığında ama airbag açmamıştı ki kemerleri de takılıymış içindeki insanların.. şimdi a6 dandik mi oluyo :D
Mutlu Değerli
19-08-2014, 19:34
Bugün çevreyolunda yarım saat arayla aynı yerde 2kaza oldu.
1.sinde 131 kavşaga erken girip refüje çıkıp ters dönerek yolun ortasında durdu. Araçtan yağ, benzin ne varsa yere aktı. Polis geldi, araç çekildi derken bi tane C2 yağın üstünde kayıp yan yola geçti, kamyonda önü boş diye hızlı geliyordu duramadı arkasından çok ağır bi şekilde vurdu c2ye... Kamyon şarampole yuvarlandı, C2de yol kenarında anca durabildi, C2de airbaglerin olması lazım, hiçbiri patlamadı... İlginç yanii, çok agır bi darbe aldı arkadan. Bu darbede açılmicakta kamyon içinden geçincemi açılcaktı :soru:
Bugün çevreyolunda yarım saat arayla aynı yerde 2kaza oldu.
1.sinde 131 kavşaga erken girip refüje çıkıp ters dönerek yolun ortasında durdu. Araçtan yağ, benzin ne varsa yere aktı. Polis geldi, araç çekildi derken bi tane C2 yağın üstünde kayıp yan yola geçti, kamyonda önü boş diye hızlı geliyordu duramadı arkasından çok ağır bi şekilde vurdu c2ye... Kamyon şarampole yuvarlandı, C2de yol kenarında anca durabildi, C2de airbaglerin olması lazım, hiçbiri patlamadı... İlginç yanii, çok agır bi darbe aldı arkadan. Bu darbede açılmicakta kamyon içinden geçincemi açılcaktı :soru:
Arkadan çarpıldığında araç içindekiler geriye doğru savrulur airbagler direksiyon konsol ve yan direklerde. İçindekiler öne yada yana doğru savrulduğunda koruma sağlar. Arkadan darbelerde koltuğa yapışırsın hatta koltuğun başlığı iyi ayarlanmadıysa kafa geriye gideceği için boyun bile kırılabilir. O durumda airbag hiç bi işe yaramaz
carpan aracta carpilan arata kaza aninda zink diye durmuyor mu? allah allah cok enteresan geldi banada simdi bu.. ne demekse
Afilli kelimeler kullanmayı sevmiyorum, isterseniz öyle de açıklayabilirim. Neyse, şu mesajı eklesem yeterinde açık olur mu ?
Yaklaşık 150 km hızla giderken ,70 km hızla aniden şerit değiştiren araca arkadan çarpıyor diğer araç karşı şeride uçuyor böyle oldu olay.
Zınk diye durmuş mu bu araç ? Darbeyi yiyince kaptırıp karşı şeride kadar gitmiş.
Çarpılan araç durmuyor, çarpan araçta zaten hareketli başka bir araca temastan dolayı 120+ gibi bir süratten 0 km/h gibi bir sürate düşemez. Ha 0.00001 saniye de durdu diyelim, hava yastığına yine gerek yok g kuvveti öldürmeye yeter..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.