PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scirocco 160 manual Problemim ! - Yazılımdan Olabilirmi ?



alpbodrum
23-08-2014, 10:01
Merhaba arkadaşlar,

1 Ay önce aldığım aracımda , alt devirler inanılmaz kötü ve yakıt tüketimi çok fazla.
Bu performans kaybı boşta gaza basınca bile anlaşılıyor. Aşağıda bir video ekledim aracın hızlanmasına bakmayın bastığım yer rampa aşağı olduğu için öyle.

Bujileri iridium BKR7EIX ile değiştirdim düzelmedi.
Bobinler sıfır orjinalleri ile değişti düzelmedi.
Dump Valve i Forge Dump Valve ile değiştirdim hiçbir şey değişmedi.
Vag Cihaza bağlandığında hiçbir hata yok ve aracın 3500 devirden sonra hızlanması normal ancak devirsiz kullanımda ve rampalarda resmen bayıyor.

Araca bende önceki sahibi Megachips istanbulda yazılım yaptırmış.


Scirocco 160Hp Slow Accelerate , Power Loss - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=u4o0dJHEVM4)

MK8800
23-08-2014, 10:41
Megachips ile baglanti kurmayi denediniz mi ?

byspeedman
23-08-2014, 11:18
bana geeeellll :)

dnr1
23-08-2014, 12:38
Araba uçmuş resmen..sorun yok gibi

yasindemir
23-08-2014, 12:50
Hiçbir problem görünmüyor araçta, eğer ilk basışta gaz tepkisi daha iyi olsun istiyorsanız sprintbooster sizin ihtiyacınızı karşılar.

TolgaEsentepe
23-08-2014, 13:54
o gaza basma tarzıyla boşta nasıl devrin ivmelenmesini bekliyorsunuz ?

neothenew
23-08-2014, 15:58
Benzer setupta bir rocco ile deneyin bence, ancak öyle anlarsınız geri olup olmadığını aracın. Videodan çok anlaşılmıyor sorun olup olmadığı. Yakıt tüketimi fazla demişsiniz, ortalama tüketim ne seviyede?

suk3b3
23-08-2014, 16:44
Benzer setupta bir rocco ile deneyin bence, ancak öyle anlarsınız geri olup olmadığını aracın. Videodan çok anlaşılmıyor sorun olup olmadığı. Yakıt tüketimi fazla demişsiniz, ortalama tüketim ne seviyede?

+1 aynı satupla deneyip anlayabilirsin. eskiden beridir aracı kullanıyo olsan hissedersin illaki ama araç yeni diyosun. belki araç öyle yürüyodur :D

alpbodrum
23-08-2014, 18:07
Ancak söylediğim gibi bastığım yer 35 Derece Rampa aşağı siz videoya takılmayın sorun ne olabilir tecrübesi olan arkadaşlar ilgilenirse sevinirim , araçta sorun olduğu aşikar başka bir rocco ile kıyasladım alakası bile yok. / Megachips ile irtibat kurdum versiyonun eski güncelleyelim + 750 TL dedi uzatmadım.

İnternette başka bir Rocco 160 : http://www.youtube.com/watch?v=vFeVDm3Gysg

Ufuk
23-08-2014, 18:12
Bastığınıız an devir yükselmemesi sizi bir sorun olduğuna itmiş sanırım.
Eski aracınız sanırım ki vti'dı. Vti'ın gaz kelebeği var yani telli düzenek. Bastığınız an yakıt gelir.
Ancak yeni nesil araçlarda dbw (Drive by wire) denen sistem var,tepkisi telli gaz pedalları gibi keskin değildir. Bastığınız an devir yükselmez.

Merthan
23-08-2014, 18:30
Tsi motorda bu tip problemlerde sorun genelde bobin,buji,dv de çıkıyor.
Ama siz 3 ünüde değiştirmişsiniz sorun ortadan kalmadı diyosunuz,yazılımdan başka bişey gelmiyor aklıma.
Afr yi hiç kontrol ettiniz mi handi değerlerde?

alpbodrum
23-08-2014, 18:42
Tsi motorda bu tip problemlerde sorun genelde bobin,buji,dv de çıkıyor.
Ama siz 3 ünüde değiştirmişsiniz sorun ortadan kalmadı diyosunuz,yazılımdan başka bişey gelmiyor aklıma.
Afr yi hiç kontrol ettiniz mi handi değerlerde?

Hiç ettirmedim buradaki servisler o kadar bilgisiz ki Dump Valve in ne olduğunu ben öğrettim. Bugün kendim 2 saniye Vas Pc Programından bakarken gördüğüm tek anormallik Common Rail Basıncının Nominal Değeri 40 iken benim basınç değerinin 85 Olmasıydı hemde Rolantide.

alpbodrum
23-08-2014, 18:46
Bu arada Dump valve değişmesine rağmen geçmeyen 2000 devirden sonra yükte çuff sesi var videoda ' da dikkatli dinlenirse duyuluyor.

efe_
23-08-2014, 18:49
Ancak söylediğim gibi bastığım yer 35 Derece Rampa aşağı siz videoya takılmayın sorun ne olabilir tecrübesi olan arkadaşlar ilgilenirse sevinirim , araçta sorun olduğu aşikar başka bir rocco ile kıyasladım alakası bile yok. / Megachips ile irtibat kurdum versiyonun eski güncelleyelim + 750 TL dedi uzatmadım.

İnternette başka bir Rocco 160 : Scirocco Accelerator Sensitivity - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=vFeVDm3Gysg)

Daha önceden orada map yapılmış araca üste 750 tl istiyorlarsa halen yuh yani

alpbodrum
23-08-2014, 18:50
Son olarak Muğla' da bulunan yetkili servis ile görüştüm Pazartesi versiyon güncellemesi için gideceğim yazılım normale dönecek , umarım düzelir.

VtecDream
23-08-2014, 19:24
aracında hiçbir problem yok :)

alpbodrum
23-08-2014, 19:52
aracında hiçbir problem yok :)

Sağolun gerçekten yüreğime su serptiniz. :)

alpbodrum
23-08-2014, 19:53
Arkadaşlar araç sakin normal kullanımda minimum 13 Litre Basarsam 19-20 yakıyor

Osman Bahadır
23-08-2014, 20:40
Superşarjlı bir aracın gaz tepkisi ve alt devirleri böyle olmaz. 3000'den sonraki güç turboşarjla geliyor.

Düşük devir yüksek viteste tam yükte basınç takip edilip de teşhis konulabilir boost göstergesi varsa veya cihazdan. Basınç 3000 e kadar gelmiyorsa superchargerda yani kompresörde veya geçiş valfinde (diverter(recirc) valve)sorun olabilir.

Sert@ç
23-08-2014, 20:42
Arkadaşlar araç sakin normal kullanımda minimum 13 Litre Basarsam 19-20 yakıyor

Ben o tüketimi full gazlasam 2.0 tfsi ile yakalıyamıyorum
Gtr düzgün kullanımda 13 yakıyo

alpbodrum
23-08-2014, 20:48
Superşarjlı bir aracın gaz tepkisi ve alt devirleri böyle olmaz. 3000'den sonraki güç turboşarjla geliyor.

Düşük devir yüksek viteste tam yükte basınç takip edilip de teşhis konulabilir boost göstergesi varsa veya cihazdan. Basınç 3000 e kadar gelmiyorsa superchargerda yani kompresörde veya geçiş valfinde (diverter(recirc) valve)sorun olabilir.

İşte bu hocam sen nerelerdeydin. ?

Osman Bahadır
23-08-2014, 21:15
İşte bu hocam sen nerelerdeydin. ?

Est. Uzaklardaydım bir süre.

TSI lar engin tecrübe sahibi olduğum motorlar değil. Ama araçta kavramalı bir süperşarj ve yönlendirme valfi olduğundan öncelikle buralara bakmakta fayda var. Komprasör kavraması kaçırıyor olabilir veya valf bozuk olabilir. Twin-charged TSI'larda tecrübesi olan arkadaşlar daha iyi yardımcı olacaklardır.

alpbodrum
24-08-2014, 10:06
Araç boşta çalışırken Sağ Supercharger ın olduğu yerden Rulman sesi geliyor. Tahmin ediyorum ki Supercharger gücü , Devirdaimden aldığı için aşağıdaki parçanın dağılmış olabileceğini düşünüyorum.

Bunun haricinde araç boşta değilde yürürken , yani yüke binince bildiğiniz motordan rüzgar sesi geliyor. Gazdan çektikten sonra Dump Valve atma sesinden bahsetmiyorum ses sürekli ve gazdan çekince kesiliyor. Bu iş sökmeden anlaşılmayacak işin kötüsü bodrumda bunu yapacak yer yok.

http://www.acrapol.com.tr/content/images/vw/03/03C121004J.jpg

1998corsa
24-08-2014, 12:14
Merhabalar;
Bodrumda erdal usta var belki tanirsiniz sanayinin ana girisi degil 2. Girisinden girince hemen sagdaki dukkan borekcinin karsisi. Eger aracinizin garantisi yoksa bodrumda size yardimci olabilicek tek kisi o,

alpbodrum
24-08-2014, 12:31
Merhabalar;
Bodrumda erdal usta var belki tanirsiniz sanayinin ana girisi degil 2. Girisinden girince hemen sagdaki dukkan borekcinin karsisi. Eger aracinizin garantisi yoksa bodrumda size yardimci olabilicek tek kisi o,

Erdal ustanın ismini duydum, Tsi Motordan anlarmı ? Pazartesi konuşayım gel derse direk götüreyim.

dirk
24-08-2014, 12:59
Araç kaç model kaç km de. Superchangerda bi problem olabilir. Benim aracımda vardı bu tarz bi problem ama serviste arıza cihazında görünüyordu.

alpbodrum
24-08-2014, 13:57
2011 Model ve 50 Binde ancak Motor arıza ışığı vs yakma yok. Değerlerine mi bakıp anladılar yoksa direk arızamı verdi ?

1998corsa
24-08-2014, 16:12
Erdal ustanın ismini duydum, Tsi Motordan anlarmı ? Pazartesi konuşayım gel derse direk götüreyim.

Size en azından yol gösterebilicek tek kişi diyebilirim bodrumda. Direk gitmenizde fayda var en azından yüz yüze konusursunuz.

alpbodrum
24-08-2014, 22:31
Arkadaşlar manyetik kasnağın Kompresörü döndürüp - döndürmediğini en kolay nasıl anlarız ?

Osman Bahadır
25-08-2014, 09:34
Arkadaşlar manyetik kasnağın Kompresörü döndürüp - döndürmediğini en kolay nasıl anlarız ?

Rölantide kavramaması, 1200 devir civarından itibaren kavraması gerekir. Kaputu açıp birisine gaz verdirip gözle ve kulakla kavrama click sesini duyarak kontrol edebilirsin. Ancak kavrayıp da bir miktar kaçırabilir de. Veya kavrayıp supercharger yeterli basıncı basamıyor da olabilir. Tüm bunlar için basıncı takip etmek lazım.

Sert@ç
25-08-2014, 09:41
Vagcom takip 6. Vites 60la gaza sonuna kadar basin eger basinc yoksa sc calismiyodur

dirk
25-08-2014, 09:42
2011 Model ve 50 Binde ancak Motor arıza ışığı vs yakma yok. Değerlerine mi bakıp anladılar yoksa direk arızamı verdi ?

Bende arabayı açıp kapayınca düzeliyordu sonra arıza yakıyordu yani bi çalışıp bi çalışmıyordu ama gaz tepkisi bildiğin %50 düşük turnızdan sonra herşey yolunda gidiyordu.

alpbodrum
25-08-2014, 16:04
Rölantide kavramaması, 1200 devir civarından itibaren kavraması gerekir. Kaputu açıp birisine gaz verdirip gözle ve kulakla kavrama click sesini duyarak kontrol edebilirsin. Ancak kavrayıp da bir miktar kaçırabilir de. Veya kavrayıp supercharger yeterli basıncı basamıyor da olabilir. Tüm bunlar için basıncı takip etmek lazım.

Çok teşekkürler , yarın alttan açarak bakmaya karar verdik. En kötü ihtimalle Sc ı sökerek Plastik bölgelerinde çatlak patlak varmı onlara bakacağız.


Vagcom takip 6. Vites 60la gaza sonuna kadar basin eger basinc yoksa sc calismiyodur


Teşekkürler Vas-pc var ancak bunu bizim anlamamız çok zor. Hangi basınca bakacağımı bilmiyorum ve minimal değerleri bilmiyorum.

grkm
25-08-2014, 16:28
psi yada kpa degerli birsey deger okuyorsaniz basinci goruyor olmalisiniz. Bir ihtimal AFR yakit karisimi goruyorsaniz ve SC in etkin oldugu devirde araba cok zenginse de sistem size bir seyler tarif etmis olur

alpbodrum
26-08-2014, 20:04
Eveeet Alttan aracı söktük , Supercharger dönmüyor. - Liftte Vitese takıp öyle bile yüklendik tık yok şimdi Devirdaimi sökeceğiz , sorun nerde acaba ?

murat çelik
26-08-2014, 22:30
Devirdayimmi kontrol eden valf var once ona bakın sonra Devirdayimmi sokun yazık olmasın emege usran bilir cek valfin yerini

alpbodrum
26-08-2014, 22:55
Söktük bile hafif zırıltı var, bu valf nerede acaba tam olarak ? Onada bakayım..

Tibia
23-02-2016, 15:35
Merhabalar. Konu sahibiyle sanırım aynı problem yaşıyorum. Biraz uzun bir yazı olacak. Yeni konu açmak istemedim. Hafiften hikaye tadında olacak çünkü başımdan geçenleri dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım=) Okuyup yardım eden olursa çok makbule geçer. Ama lütfen zaman ayırıp tamamını okuyun. Zaten bu foruma üye bazı ustalara/chip tunnerlara danıştım. Bişey yok diyen de oldu nokta tespit yapan da.

Aracım 2015 scirocco. Manuel vites. 2015 nisanda aldım. Aldığımda herşey gayet iyiydi. Öncelikle şunu belirteyim aracı aldığımdan beri, 15000 km boyunca, sadece ben kullandım. Dolayısı ile aracın gidişindeki farklılığı net bir şekilde hissediyorum. Fikir aldığım bikaç kişi arabada bişey yok dese de... Ayrıca yakıt tüketimim de fazlaydı. Yeni araba diyip yakıt tüketimi konusunu hiçbiyerde açmadım ama hala tüketimim çok fazla.

Her şey araç HENÜZ 2000 km deyken şu ses ile başladı. Ses aracı sabah ilk hareket ettirdiğimde motor ısınana kadar her vites değişiminde geliyordu(yaklaşık 2-3 km). Ayağını debriyajdan kaldırıp gaza bastığım anda bu ses geliyordu o zamanlar.


https://www.youtube.com/watch?v=GdsaCDVOYUQ


Araç hala garanti kapsamında olduğundan aracı servise götürdüm(şimdilik servis, usta vs isimlerinden bahsetmeyeceğim). Ustaya bu sesi dinletir dinletmez devirdaim dedi. Ben de bırakıyım değişsin o zaman dedim. Ancak usta 2 gün sürer diyince sıfır arabamın motoruna elletmek istemediğimden bırakmadım. Sadece ses olursa alışabileceğimi düşündüm(yabancı forumlarda eski açılmış konularda da aynı sesi duyanlara rastlıyorum ve herkes devirdaim değişmesiyle sorunun çözüldüğünü söylüyor). Fakat ses sürekli arttı en sonunda canıma tak etti ve tekrar o servise götürdüm. Önceki sefer gittiğimde devirdaim diyen adamlar bu sefer arabayı bırakacaksın, sesi duymamız lazım...vs dediler. E videodakinin aynısı diyorum, yalan söylemekle elime ne geçecek diyorum ama anlatamıyorum. Sonra tamam haklılar dedim. Sonuçta sorunu görmeden bişey yapamazlar dedim. Bi akşam bıraktım aracımı. Ertesi sabah gittim ve teste çıktık. Sesi çok net bir şekilde duyurdum. Tamam inceleyelim dediler. 5000 km deki aracım 1 gün daha serviste yattı. Bir sonraki sabah tekrar gitim ve bana dün aracı tekrar dinlediklerini ve sesi duyamadıklarını söylediler. Tekrar teste çıktık ve cidden ses yoktu. Sanırsam sesi maskelemek için bişey yaptılar. Ne yaptıklarını bilmiyorum ama işe yaradı ve ben de sorunum basitçe çözüldü sandım.

Sonra aracımda basınç problemi baş göstermeye başladı. İlk defa başıma geldiğinde ne olduğunu anlamadım. Ne kadar gaza basarsam basayım araba gitmiyordu. Arabayı stop ettim ostimde bi benzinlikte. Yaklaşık 10 dk kadar bekledim sonra çalıştırıp yoluma devam ettim. Sıkıntı gitmişti. Tek seferlik bi olay sandım. Ancak tekrar tekrar başıma gelince servis yolu gözüktü. Aracı cihaza bağladık ve haytında ilk ve son defa arıza yaktı. Arıza kodunu hatırlamıyorum. Bağlanan cihazda ''Turbo/kompresör/devirdaim'' yazıyordu(ya da böyle bişey)bunu hatırlıyorum(Keşke fotoğrafını çekseydim en büyük hatayı orda yaptım). Usta arabanı bırakacaksın inceleyeceğiz dedi. Bu üçünden birinde sıkıntı var dedi. Randevuyu aldık fakat öğrenci olduğumdan dolayı derslerim çok yoğundu ve gidemedim. Öyle kaldı olay uzun bir süre. Tabi bu sürede hala başıma geliyor, araba her gitmediğinde de canımı sıkıyor :( her stop edip 5-10 dk beklediğimde de düzeliyordu.

Şunu da belirteyim. Nasıl bir sorunsa artık. YALNIZCA ARADA BİR aşağıda attığım videodaki gibi basıncın kesildiği boost saatinden görülebiliyor. Bu durum 1 ayda 6-8 kere başıma geliyor. Ancak problem oluştuğundan beri aracın gidişinde belirgin bir düşüş var. Mesela başka stok bi rocco beni rahatça geçiyor. Videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.

Bu videoda eskişehir yolunda yavaş yavaş gidiyorum. Arabanın tüm hayati değerleri normal. Benzini yarım deponun üzerinde, yağ sıcaklığı normal seviyelerde. 4.vites 60-70 den birden gaza yükleniyorum ve sonuç aşağıda. Video boyunca dip gaz gittiğimi belirteyim.


https://www.youtube.com/watch?v=yofGxkEsb2g

İkinci video konya yolunda. İncekten ziyaretten dönüyorum. Yokuş aşağı yavaş yavaş giderken gaza tekrar yükleniyorum ve aynı sorun.


https://www.youtube.com/watch?v=pfVyw8LdjQw

Bunlar tek viteste alt devirden, vites sonuna kadar yüklendiğim videolar. Bunu her viteste yapıyor. Dikkat ederseniz alt devirlerde basınç gelmiyor. 3500-4000 devri geçtikten sonra da araba normal gidiyor.

Bu videoda da 2-3. viteslerde, sürüş sırasında nasıl tepki verdiğini görebilirsiniz


https://www.youtube.com/watch?v=zFS24aSru7Q

(TÜM VİDEOLAR BOYUNCA DİP GAZ GİDİYORUM)


Sonra defalarca başka servise gitti geldi, araç tekrardan 3 gün serviste kaldı, her şey incelendi(güya) ama dediğim gibi sorun sadece arada bir başıma geldiğinden ustalar tespit edemedi ve gerekli adımlar atılmadı. Şu anda aracım bakımda. 2 gündür testlere çıkılıyor ama ben yine bişey bulunamayacağından eminim. Buraya yazmamın sebebi de bu. Belki sorunun ne olduğunu kesin bilen birisi yol gösterir de sorunumu çözerim diye. Şu ana kadar fikir danıştığım değerli abilerim de sorunun devirdaim olduğunu söylediler. Ancak konu sahibi arkadaşın başka bir konuda yazdığı devirdaim ve charger ile ilgili sensörler şu ana kadar hiç aklıma gelmemişti.


Öncelikle aşağıdaki valflerin kontrol edilmesi gerekli,

G71 - G42
G583
G31

Aşağıdaki Pdf dosyasından bu sensörlerin yerlerini bulabilirsiniz.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf


Ayrıca Araçta Supercharger kavramısını yaptıran Manyetik Devirdaimin kontrolü gerekli. Dışarıdan 12 Volt verip kavrama yapıp yapmadığını test edebiliyorsunuz..

Son olarakta
Motor bölümünde bulunan sigorta kutusunun içerisinde 2 tane 100 lük Röle var. Aracı karşınıza alınca sol taraftaki Röle arızalı olabilir.

Benim sorun Röleden çıktı (komik)

Son olarak Supercharger ın çalışıp çalışmadığını Boştada anlayabiliyorsunuz , Aracın yolda gitmesine kesinlikle gerek yok,, (kimse kesin bilgi vermemişti) Boşta Debriyaja basınca 1200 Devirden 3000 Devire kadar çalışıyor, Zaten Sağ cam açık sessiz bir ortamda Klick sesini veriyor, Aracın Hava emişi değişiyor ve Gaz tepkisi hızlanıyor. Debriyajdan ayağınızı çekince devreden çıkıyor.

Sorunsuz sürüşler dileğiyle.


Ayrıca son zamanlarda ortaya çıkan belirti: Araba soğukken gaza yüklendiğimde basınç biraz olsun geliyor ama pik yapmıyor. Yani dip gazda, göstergede 2.0 barı göstermesi gereken basınç 1-1,5 arasında kalıyor ve araçta çekiş düşüklüğü yaşanıyor. 1-2 kere sonuna kadar basmayı denedim(normalde gaza araç soğukken basmam), gazlamaya devam edersem üst devirlerde basınç olması gerektiği gibi.

Şimdi size soruyorum bu sorunu en basit şekilde nasıl çözebiliriz? Garantideki arabamın her şeyini cepten ödemeyi göze almış bulunuyorum. Ancak tutup da devirdaimi değiştirip sorunumun çözülmediğini görmek istemiyorum. Çünkü pahalı bi parça. Arabamı bakımdan alır almaz yukarıdakilerin hepsini uygulayacağım. Bunun dışında aklınıza gelen bir sorun varsa lütfen bilgilendirin. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Okuyup zaman ayırdığınız, en azından derdime ortak olduğunuz için teşekkür ederim. Bu yazıyı buraya yazmaya ihtiyacım vardı. Çünkü bu yazıyı biraz değiştirip hem doğuşa göndereceğim hem de almanya genel merkeze mail atacağım.

Not: Şimdi diyebilirsiniz aracı neden satıp kurtulmadın diye =) Birincisi aracı bu şekilde satmayı içim el vermedi. Sonuçta alan kişi de aynı sorunları yaşayacaktı. İkincisi de arabamı çok seviyorum =)

Not2: Aracın rodajını çok temiz yaptım. Rodaj dışında normal kullanımda da asla ve asla yağ sıcaklığı 60-70 derecelere gelmeden bırakın gazlamayı 3000 devri geçmedim. Her stop ettiğimde ve çalıştırdıktan sonra 1-1,5 dk bekledim. Çoğu zaman bu süre daha da uzadı(arabada oturmayı seviyorum =) Sorun yaşanırken ya da normalde arabada herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. Limp moda girmiyor.

Not3: Aracı aldığımdan beri shellden benzin alırım. Hatta %90 pompam da değişmez. Şaşmaz shell 2. pompadan shell vpower alırım. Dolayısıyla yakıtla ilgisi olduğunu sanmıyorum.

i-vtec07
23-02-2016, 16:37
Mobilden yazıyorum dikkatlice okumaya calıştım .Şimdi üst devirlerde sıkıntı yok anladığım kadarıyla . Araç 160 lık dimi 3500 e kadar Komp. ile yürüyo diye biliyorum. Bence sıkıntı komp. de..

Tibia
23-02-2016, 17:43
Mobilden yazıyorum dikkatlice okumaya calıştım .Şimdi üst devirlerde sıkıntı yok anladığım kadarıyla . Araç 160 lık dimi 3500 e kadar Komp. ile yürüyo diye biliyorum. Bence sıkıntı komp. de..

Kompresör ve devirdaim aynı parça. Ya da kompresörü yöneten devirdaim öyle bişey. Devirdaim arızası çok sık yaşandığı için ve belirtiler tuttuğu için devirdaim dendi :confused:

i-vtec07
23-02-2016, 18:17
Devirdaim diyince ben soğutma tesisatındaki devirdaim anladım.

Tibia
23-02-2016, 18:21
Devirdaim diyince ben soğutma tesisatındaki devirdaim anladım.

O zaten :) İki parçayı bi araya getirmişler anladığım kadarıyla.

bugra_0101
24-02-2016, 00:26
O zaten :) İki parçayı bi araya getirmişler anladığım kadarıyla.

aracın sıkıntısı bence devirdaim başka forumlarda da bu tarz sıkıntılar yaşayanlar olduğunu okumuştum devirdaim kompresör sensör olarak birbirine paralel mi öyle bişeyleri var ondan dolayı kompresör sıkıntı yaratıyor
bişey daha bu araç stock anladığım kadarıyla , 2.0 bar peak mi atıyor dedin mi ben mi yanlış okudum ?

golgeoyunu03
24-02-2016, 01:19
Devirdaim arızalı olduğu için kompresörü devreye sokamıyor bu yüzden alt devirlerde sorun yaşıyorsun. Tecrubem değil 1.4tsi 122 likte yaşadığım devirdaim sorunu nedeniyle okuduğum forumların içinde 1.4 160 lık motorda vardı, ister istemez bilgi sahibi oldum. Ayrıca bu sorun KESİNLİKLE KRONİK, PARÇA ÜRETİM HATALI İSTERSEN 3 BİNDE İSTERSEN 3 KM DE BU SORUNU YAŞAYAN MEVCUT. Kolay gelsin

Ayrıca yurtdışına mail atarsanız sorununuz en kısa sürede çözülür, forumdan seat cuprada sadece ses sorunu yaşayan bir abim bana ulaşmıştı, bu şekilde ilerledik, iyi niyetten işçilik dahi ödemeden devirdaimini değiştirdik.

Tibia
24-02-2016, 08:08
aracın sıkıntısı bence devirdaim başka forumlarda da bu tarz sıkıntılar yaşayanlar olduğunu okumuştum devirdaim kompresör sensör olarak birbirine paralel mi öyle bişeyleri var ondan dolayı kompresör sıkıntı yaratıyor
bişey daha bu araç stock anladığım kadarıyla , 2.0 bar peak mi atıyor dedin mi ben mi yanlış okudum ?

Anladım hocam ben de öyle düşünmüştüm. Araba 2.0 peak atmıyor gösterge öyle gösteriyor. Göstergenin gösterdiğinin de 1,0 barı vakum, 1,0-1,1 barı da basınç





Devirdaim arızalı olduğu için kompresörü devreye sokamıyor bu yüzden alt devirlerde sorun yaşıyorsun. Tecrubem değil 1.4tsi 122 likte yaşadığım devirdaim sorunu nedeniyle okuduğum forumların içinde 1.4 160 lık motorda vardı, ister istemez bilgi sahibi oldum. Ayrıca bu sorun KESİNLİKLE KRONİK, PARÇA ÜRETİM HATALI İSTERSEN 3 BİNDE İSTERSEN 3 KM DE BU SORUNU YAŞAYAN MEVCUT. Kolay gelsin

Ayrıca yurtdışına mail atarsanız sorununuz en kısa sürede çözülür, forumdan seat cuprada sadece ses sorunu yaşayan bir abim bana ulaşmıştı, bu şekilde ilerledik, iyi niyetten işçilik dahi ödemeden devirdaimini değiştirdik.

Yurtdışına mail atsam distiribütörünüzle iletişime geçiniz diye cevap gelecek diye düşünüyorum ama deneyeceğiim. Tam olarak nereye atmam gerekiyor mail adresi vs. yardımcı olur musunuz?

Tayfun-E30
24-02-2016, 08:37
o sc elektronik kavramalidir, devirdaimden gecse bile kasnagi donmuyormu kasnagi donupte kavramiyosa baska bir problemde olabilir. benim teknemde sc li mesela basin dusuk olsa yakit yetistiremezse acmiyo scyi.. istersen vag com var verebilirim..

Tibia
24-02-2016, 09:35
o sc elektronik kavramalidir, devirdaimden gecse bile kasnagi donmuyormu kasnagi donupte kavramiyosa baska bir problemde olabilir. benim teknemde sc li mesela basin dusuk olsa yakit yetistiremezse acmiyo scyi.. istersen vag com var verebilirim..

Biraz daha açabilir misiniz? Aynen sc elektronik. Dediğim gibi sorun ayda 6-8 kere başıma geliyor. Arabayı kapatıp 5 dk sonra çalıştırınca geçiyor. Bu yüzden elektronik bir sorun olabilir diye düşünüyorum. Vag com a da gerek yok hocam teşekkür ederim.

Şimdi servisten geliyorum. Usta sorunu görebilmiş. 6. Vites 160 da arabaya yüklenince hiç gitmiyor, bir düşük vitese alınca araba şahlanıyor dedi. Servis kompresörü test etmiş sıkıntı yokmuş sorun wg veya turboda diyorlar. Ama değil... Sinirden çıldıracam en sonunda o olacak.

bugra_0101
24-02-2016, 09:56
Biraz daha açabilir misiniz? Aynen sc elektronik. Dediğim gibi sorun ayda 6-8 kere başıma geliyor. Arabayı kapatıp 5 dk sonra çalıştırınca geçiyor. Bu yüzden elektronik bir sorun olabilir diye düşünüyorum. Vag com a da gerek yok hocam teşekkür ederim.

Şimdi servisten geliyorum. Usta sorunu görebilmiş. 6. Vites 160 da arabaya yüklenince hiç gitmiyor, bir düşük vitese alınca araba şahlanıyor dedi. Servis kompresörü test etmiş sıkıntı yokmuş sorun wg veya turboda diyorlar. Ama değil... Sinirden çıldıracam en sonunda o olacak.

kardeşim sen servise bırakmadın mı ? garantili araban çıldırma bişey olmaz sorunun en kısa zamanda çözülür bence ama acele etme

Tibia
24-02-2016, 10:00
kardeşim sen servise bırakmadın mı ? garantili araban çıldırma bişey olmaz sorunun en kısa zamanda çözülür bence ama acele etme

Arabam garantide evet. Ama yaşamayan bilemez bu sorunun ne kadar rezalet bişey olduğunu hocam :) 3 gün daha kalacak dediler bakalım...

bugra_0101
24-02-2016, 10:03
Arabam garantide evet. Ama yaşamayan bilemez bu sorunun ne kadar rezalet bişey olduğunu hocam :) 3 gün daha kalacak dediler bakalım...

valla scirocco şuana kadar bir sorun çıkarmadı ama geçmişte kullandığım arabanın yeri geldi 2-3 hafta parça beklediği için sökük olduğunu biliyorum

Sezgin
24-02-2016, 10:39
3 Sene bindiğim, sıfır olarak satın aldığım sciroccom vardı.

Videodaki sesi dinleyemiyorum şuan için malesef ama tahminimce ses helikopterimsi bir ses ve debriyaja bastığında kesilip gaza bastığında veya rolantide beklerken ortaya çıkan bir ses.

Eğer ses bu şekildeyse bunun olayı bir tane hortumla alaklı. Ona yalıtım yapıldığında sorun çözülüyor. Scirocco forumu'nda da aynı dertten muzdarip bir çok kişi vardı, orada da yazılmıştı. Sorunu servis çözmüştü. İsterseniz link yollayabilirim.

Fakat gaza basınca aracın gitmemesi sıkıntılı bir durum. Kendi aracımda da 37.000 de iken bu durum baş göstermişti.

Gaza basıyorum fakar araç belirli bir hızı geçemiyor ve yakıt tüketimi artıyordu.Bunun sebebi 4.Pistonun basınç kesmesiydi. O dönem hatırlamıyorum ama tüm piston basınçları 11-13 arasındayken 4.piston 5.7 idi.

Servisle uzun uğraşlar sonucu, yaklaşık olarak net 2 ay sonunda garantiden komple motor değiştirmek zorunda kalmıştım.

Sebep olarak daimi olarak düşük hız, yüksek vites, düşük devirde araç kullanmak olduğu tarafıma bildirilmişti. Ki haksız da sayılmazlardı.

Tibia
24-02-2016, 10:42
valla scirocco şuana kadar bir sorun çıkarmadı ama geçmişte kullandığım arabanın yeri geldi 2-3 hafta parça beklediği için sökük olduğunu biliyorum

Aman nazar değmesin. Benim bir diğer çekincem de şu ki devirdaim değişse bile 3-5km sonra sorun tekrar edecek mi? Acaba direk motorda mı problem var bilemiyorum tabi..

Tibia
24-02-2016, 10:47
3 Sene bindiğim, sıfır olarak satın aldığım sciroccom vardı.

Videodaki sesi dinleyemiyorum şuan için malesef ama tahminimce ses helikopterimsi bir ses ve debriyaja bastığında kesilip gaza bastığında veya rolantide beklerken ortaya çıkan bir ses.

Eğer ses bu şekildeyse bunun olayı bir tane hortumla alaklı. Ona yalıtım yapıldığında sorun çözülüyor. Scirocco forumu'nda da aynı dertten muzdarip bir çok kişi vardı, orada da yazılmıştı. Sorunu servis çözmüştü. İsterseniz link yollayabilirim.

Fakat gaza basınca aracın gitmemesi sıkıntılı bir durum. Kendi aracımda da 37.000 de iken bu durum baş göstermişti.

Gaza basıyorum fakar araç belirli bir hızı geçemiyor ve yakıt tüketimi artıyordu.Bunun sebebi 4.Pistonun basınç kesmesiydi. O dönem hatırlamıyorum ama tüm piston basınçları 11-13 arasındayken 4.piston 5.7 idi.

Servisle uzun uğraşlar sonucu, yaklaşık olarak net 2 ay sonunda garantiden komple motor değiştirmek zorunda kalmıştım.

Sebep olarak daimi olarak düşük hız, yüksek vites, düşük devirde araç kullanmak olduğu tarafıma bildirilmişti. Ki haksız da sayılmazlardı.

Forumda gördüm o konuyu evet bahsettiğin sesi biliyorum ama o ses değil. Piston basıncını kompresyona sokarak ölçtünüz değil mi? Servise söyleyim ona da baksınlar. Yalnız dediğiniz sorun tek pistonda çatlama vs gibi bir sorun olduğu zaman oluşuyor diye biliyorum. İnşallah o çıkmaz da bakalım yine de...

Sezgin
24-02-2016, 11:22
Forumda gördüm o konuyu evet bahsettiğin sesi biliyorum ama o ses değil. Piston basıncını kompresyona sokarak ölçtünüz değil mi? Servise söyleyim ona da baksınlar. Yalnız dediğiniz sorun tek pistonda çatlama vs gibi bir sorun olduğu zaman oluşuyor diye biliyorum. İnşallah o çıkmaz da bakalım yine de...

Evet kompresyon cihazına sokarak test yapıldı, hatta küçücük not kağıdı gibi bir rapor çıktısı alınıp bana verildi.

Bende çatlama yoktu, yanmaya bağlı basınç kesme mevcuttu. Ama yanma dediği şey alev alıp yanmak değil sadece tabiri böyleymiş.

Hatta o dönem aynı sorunu olan bir araç daha vardı doğuş'ta onu garantiye almamışlardı yanma oranı çok fazla garantiye alamayız deyip kenara ayırmışlardı.

Tayfun-E30
24-02-2016, 12:21
ben konu sahibini okumuştum ama problem çok benzer, şimdi söyle sc elektronik kavramalı kasnağı motor çalıştığı sürece dönüyor. komut gelincede kavrıyo basmaya başlıyor.

bir düşük viteste şahlanıyorsa wesgate basınc kaçırıyor olabilir yada başka bir yerden basınç kaçıyor. turbo cortlasa belli eder ses yapar vs.

Tibia
24-02-2016, 16:49
ben konu sahibini okumuştum ama problem çok benzer, şimdi söyle sc elektronik kavramalı kasnağı motor çalıştığı sürece dönüyor. komut gelincede kavrıyo basmaya başlıyor.

bir düşük viteste şahlanıyorsa wesgate basınc kaçırıyor olabilir yada başka bir yerden basınç kaçıyor. turbo cortlasa belli eder ses yapar vs.

Anladım hocam. Daha önce 3 gün serviste kaldığında tüm kaçak olabilecek yerlere bakmışlardı. Benim sorunum özellikle ilk videoda attığım sesten sonra başladığı için devirdaime odaklanmıştım. Wastegate de aklımda bulunsun o zaman.

Tibia
24-02-2016, 16:50
Evet kompresyon cihazına sokarak test yapıldı, hatta küçücük not kağıdı gibi bir rapor çıktısı alınıp bana verildi.

Bende çatlama yoktu, yanmaya bağlı basınç kesme mevcuttu. Ama yanma dediği şey alev alıp yanmak değil sadece tabiri böyleymiş.

Hatta o dönem aynı sorunu olan bir araç daha vardı doğuş'ta onu garantiye almamışlardı yanma oranı çok fazla garantiye alamayız deyip kenara ayırmışlardı.

Anladım.. Sanki sizin sorununuz istanbul trafiğinden dolayı olmuş gibi. Yine de bi baktırayım hocam teşekkür ederim.

Berkan
25-02-2016, 08:19
.....

Sebep olarak daimi olarak düşük hız, yüksek vites, düşük devirde araç kullanmak olduğu tarafıma bildirilmişti. Ki haksız da sayılmazlardı.

ulan mevzuya bak vallahi ilginç, nerdeyse tüm dsgler ekonomi odaklı 70 de 6-7ye atıp aracı altlarda yürütmeye çalış sonra böyle şeyler olsun :)

Sezgin
26-02-2016, 08:10
ulan mevzuya bak vallahi ilginç, nerdeyse tüm dsgler ekonomi odaklı 70 de 6-7ye atıp aracı altlarda yürütmeye çalış sonra böyle şeyler olsun :)

ya ben ekonomiden çok, egzosdan arabanın içinde durulmuyor diye insn gibi gidiyordum o dönem. Birde etrafı izleye izleye giderdim hep, e aşırı basıklıkta vardı zaten istesemde hızlı gidemiyordum ama bi yere kadarmıs :D

Tibia
26-02-2016, 12:16
Bugün arabamı servisten alıyorum. Devirdaim n75, n243 değişti. Kısa bir test şansım oldu aracın gaz tepkileri çok daha iyi şu an. Artı olarak araba cont basıncı daha iyi ve yüksek seviyede tutabiliyor gibime geldi. Uzun süreli tecrübelerimi de yazacağım. Konu da böyle kalsın belki aynı sorunu yaşayan başka bir arkadaş bundan yararlanır.