Orijinalini görmek için tıklayınız : 4A-FE AE101 Corolla ECU resetlemek ve Pimaş Filtre hk.
Arkadaşlar yaklaşık 1 ay kadar önce kendi imkanlarımla pimaştan açık hava yaptım aracıma. Sesi gayet güzel, ilk gaz tepkisi güzelleşti fakat mantığıma uymayan bi soru var. Araç 2k-3k devir aralığı güzel ama 4k devirden sonrası boş gibi geliyor. Gitmeye güzel gidiyor ama oem filtre sistemindeki 4K devirdeki gidiş sanki yok . Sensör yerini değiştim falan son olarak kelebeğe 6-7 cm yakınına yaptım öyle tutturdum gibi. Sizce ECU resetlemeli miyim? Resetlersem ne zararını görürüm? Misal geri orjinale döndüğümde sıkıntı çıkarır mı? Egzoz sistemi oem.
http://i.imgur.com/yDP3VH7.jpg
Egzoz oem demişsin üst devirde ölü demen normal.Basit mantıkla düşün daha fazla çekiyorsun ama daha fazla hava dışarı tahliye edemiyorsun.99 corollam vardı.Green kutu içi + kat iptali tekerlekte +2 hp almıştım.Rakam komik gelebilir ama sonuçta aldığın verimi gösterir.
Yok abi zaten amacım öyle hp arttırmak değil sıkıntım arabanın geriye düşmesi. Daha önce filtre taktıktan sonra beyni resetleyip o hava/yakıt akışına göre ecu kalibre etmesi gerekli diye okumuştum. Asıl merak ettiğim konu o aslında. Resetlesem mi yoksa dokunmayım mı diye kararsız kaldım
Bi güncel çekeyim elim ecu sigortasına gidip gidip geliyor :)
Redfish16V
24-08-2014, 22:11
cem abi gerekli açıklamayı yapmış bence.zaten 101 ne varsa 4bine kadar gösteriyor bence.sorun daha farklı yerlerde olabilir gibi gözüküyor..
Yok abi zaten amacım öyle hp arttırmak değil sıkıntım arabanın geriye düşmesi. Daha önce filtre taktıktan sonra beyni resetleyip o hava/yakıt akışına göre ecu kalibre etmesi gerekli diye okumuştum. Asıl merak ettiğim konu o aslında. Resetlesem mi yoksa dokunmayım mı diye kararsız kaldım
Resetlesende tekrar düzeleceğini sanmam.Yeniden kalibre etsede fabrikanın verdiği toleranslar belli.Bence biraz egzoz sistemini rahatlatarak üst devirleri canlandırabilirsin.
MehmetOrkun
25-08-2014, 08:59
Hava filtresi nerede ?. Sıcak hava alıyor olabilir misin?
Bluttbeton
25-08-2014, 12:33
Ecu resetlesen bile değişen bişe olmucaktır orijinal filtre sistemine geri dönmen daha iyi olur senin için
birde o pimaş boruyu yaltırsan iyi olur ya da komple krom ya da aliminyüm dan filtre kiti yaparsan ( soğuk hava alması şartı ile) iyi olur bana kalırsa amacım hp arttırmak değil demişsin orijinal haline dön daha iyi olur.
tuner faruk
25-08-2014, 12:53
Orta susturucuyu iptal ettiginde sorunun cozulur :) birde filtrrnin konumunu bilmiyorum fakat akuyu diklemeeine cevirip filtreyi farin arkasina kadar uzatirsan hem sicak havadan uzak tutarsin hemde aracin daha rahat hsva ceker.
Ecu resetlemeyi yaptım işime yaradı gibi :) 0-100 9 sn ölçtüm videodan ölçtüm gerçi çok sağlıklı ölçüm değil videodan. Psikolojik beygirler şimdiden geldi bile :D video ekliyecem birazdan
Videoyu yükledim sizce nasıl yürüyor? ortayı iptal edeyim mi yoksa hiç ellemeyim mi?
Corolla AE101 4A-FE 0-100 0-140 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yfsPsCvFj3w)
Corolla AE101 4A-FE 0-100 0-140 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yfsPsCvFj3w)
Aynı videoda 2 kez 0 dan kalktım ilkinde güzel vites attım ama patinaja düştüğümden 40 km de gaz kesmek gibi bi hata yaptım olsun dedim devam ettim. İkincisinde güzel vites atamadım elimden bu kadar geldi :)
Redfish16V
30-08-2014, 00:21
Bana gayet normal gibi geldi.bende 51" düz boru ortada ise küçük tüp susturucu var sizin araca kıyasla hemen hemen aynı gidiyor.çok fark bekliyorsanız kesinlikle headers yaptırın.özellıkle 2.vites 120den sonra nası bir ivme olduğunu sizde farkediyorsunuz
Sizin araçta headers ve 51" lik boru sonrasi alt devirlerde düşme oldu mu? Aklimda olan bi uygulama ama alt devirleri kaybederim diye endişeleniyorum.
Pimaş boru yerine biraz bütceyi artırarak 70-75 lira arasında hava filtresi için borular var. Genişlikleri gayet tatminkar ve kullanılan malzeme fena değil. Eski aracım olan 1995 model Corolla' da ve 2000 model Corolla' mda aynı boruları kullanıyorum kesinlikle tavsiye ederim.
Redfish16V
31-08-2014, 10:12
Sizin araçta headers ve 51" lik boru sonrasi alt devirlerde düşme oldu mu? Aklimda olan bi uygulama ama alt devirleri kaybederim diye endişeleniyorum.
Headers düz boru ilişkisi zaten hiçbir şekilde düşme değl aksine verimlilik sağlıyor.sadece düz boruda hissediliir derece düşme yok aksine arabanın rahatladığını hissediyorsunuz.
MaXiGörKy
31-08-2014, 11:19
ilk yapman gereken filtrenin çektiği sicak havayı engellemek. sicak hava çekmesi, seni geri düşürmesi demek. bunu cözdükten sonra egsoz a girersin.
Osman Bahadır
31-08-2014, 13:31
Sıcak hava çekiyorsun.
Şöyle bir CAI ile güzel olur;
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2988/4549/32469774086_large.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2988/4541/32469770061_large.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2988/4541/32469770060_large.jpg
En azından şu şekilde akü arkasına taşı filtreni;
http://i780.photobucket.com/albums/yy84/corolla_01/enginebaypics008.jpg
Aracta maf var dogrumu ?
Yok abi, MAF değil, basit bir IAT sensörü. Normalde boru üstünde de değil, kutunun kenarında.
http://2.bp.blogspot.com/_cInj8ncikRI/S_c7Q2w58yI/AAAAAAAABbs/kJsZwgRyznw/s1600/4A-FE+AE104+FF+4WD+AUTOMATIC2.jpg
Pimaş boru yerine biraz bütceyi artırarak 70-75 lira arasında hava filtresi için borular var. Genişlikleri gayet tatminkar ve kullanılan malzeme fena değil. Eski aracım olan 1995 model Corolla' da ve 2000 model Corolla' mda aynı boruları kullanıyorum kesinlikle tavsiye ederim.
Headers düz boru ilişkisi zaten hiçbir şekilde düşme değl aksine verimlilik sağlıyor.sadece düz boruda hissediliir derece düşme yok aksine arabanın rahatladığını hissediyorsunuz.
ilk yapman gereken filtrenin çektiği sicak havayı engellemek. sicak hava çekmesi, seni geri düşürmesi demek. bunu cözdükten sonra egsoz a girersin.
Aracta maf var dogrumu ?
Sıcak hava çekiyorsun.
Şöyle bir CAI ile güzel olur;
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2988/4549/32469774086_large.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2988/4541/32469770061_large.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2988/4541/32469770060_large.jpg
En azından şu şekilde akü arkasına taşı filtreni;
http://i780.photobucket.com/albums/yy84/corolla_01/enginebaypics008.jpg
Yok abi, MAF değil, basit bir IAT sensörü. Normalde boru üstünde de değil, kutunun kenarında.
http://2.bp.blogspot.com/_cInj8ncikRI/S_c7Q2w58yI/AAAAAAAABbs/kJsZwgRyznw/s1600/4A-FE+AE104+FF+4WD+AUTOMATIC2.jpg
Evet sanırım biraz sıcak hava çekiyorum özellikle gece ve gündüz sürüşlerinde farkı daha belirgin oluyor.
Osman abi senin attığın linkteki aracı araştırırken görmüştüm. Havayı aşağıdan alması çok mantıklı. Normalde orada bir delik var ve filtre sistemine bağlı. Fakat bende oradan hiç ama hiç hava çekmiyor. Ben oradan tampon altından hava aldığını sanıyordum ta ki gaz verip elimle yukarıdaki şnorkeli tıkayana kadar. Yani havayı sadece üstte kalan akü ile far arasındaki şnorkelden alıyor. Sanırım bi problem var yada orjiali böyle. Söküp inceleyip sonucu bildirecem inşallah.
IAT sensörü takılı olmadığında araç ciddi ciddi güç kaybediyor yürümüyor. Şuanki yeri kelebeğe daha yakın konumda. Gidişi diğer konumdakilerden daha tatminkar durumda.
Pimaş boruyu tercih sebebim özellikle buradan yapılan olumlu yorumlardı. Mantığıma da uydu zaten hafif, dayanıklı, düşük ısı iletimi, kolay soğuma gibi şeyler duydum. Metal, alüminyum vs. tercih etmedim çünkü çabuk ısınan zor soğuyan malzemeler genelde. Alüminyum kolay soğuyor ama yine çabuk ısınıyor. Bide duruma göre kesip biçme uydurma denemeleri için ucuz bi malzeme.
Fazla kurcalamadan aküyü dik çevirip filtreyi oraya taşımak daha kestirme çözüm olacak sanırım :)
Osman Bahadır
02-09-2014, 07:56
Aküyü çevir, filtreyi arkasına uzat, filtrenin boynundan da yalıt bölme ile motor bölümünden. Pimaş'ın üzerini de yalıtım malzemesiyle kaplayabilirsin. Pimaş bence de şu aşamada alüminyum ve kromdan daha iyi yalıtım konusunda.
Alttan hava gelen borunun ucunu da filtreye uzat yine. Faydası olur.
Redfish16V
02-09-2014, 08:38
Evet sanırım biraz sıcak hava çekiyorum özellikle gece ve gündüz sürüşlerinde farkı daha belirgin oluyor.
Osman abi senin attığın linkteki aracı araştırırken görmüştüm. Havayı aşağıdan alması çok mantıklı. Normalde orada bir delik var ve filtre sistemine bağlı. Fakat bende oradan hiç ama hiç hava çekmiyor. Ben oradan tampon altından hava aldığını sanıyordum ta ki gaz verip elimle yukarıdaki şnorkeli tıkayana kadar. Yani havayı sadece üstte kalan akü ile far arasındaki şnorkelden alıyor. Sanırım bi problem var yada orjiali böyle. Söküp inceleyip sonucu bildirecem inşallah.
IAT sensörü takılı olmadığında araç ciddi ciddi güç kaybediyor yürümüyor. Şuanki yeri kelebeğe daha yakın konumda. Gidişi diğer konumdakilerden daha tatminkar durumda.
Pimaş boruyu tercih sebebim özellikle buradan yapılan olumlu yorumlardı. Mantığıma da uydu zaten hafif, dayanıklı, düşük ısı iletimi, kolay soğuma gibi şeyler duydum. Metal, alüminyum vs. tercih etmedim çünkü çabuk ısınan zor soğuyan malzemeler genelde. Alüminyum kolay soğuyor ama yine çabuk ısınıyor. Bide duruma göre kesip biçme uydurma denemeleri için ucuz bi malzeme.
Fazla kurcalamadan aküyü dik çevirip filtreyi oraya taşımak daha kestirme çözüm olacak sanırım :)
corollanın orginal akü ebadı küçük olduğu için o araya verme konusunda şanslı olabilirsiniz.ancak ben daha büyük ebat kullandığım için akünün altındaki boşluğa vermiştim.Ve evet orginal filtre far ile akü arasından çekiyor ve oldukça dolanarak geliyor.en iyi yöntem aküyü bagaja alıp filtreyi en uca vermek ve etrafına duvar gibi bir şey yapmak.zamanında yapan olmuştu resim bulursam paylaşırım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.