PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik jikle sorunu



sagops
26-08-2014, 15:25
98 kasa 1.3 lx hyundai aracımda otomatik jikle sorunu var yaz kış ilk marşta çalışıyo ama devir saati mevsimine göre 2500-3000 arası geziniyo... motor ısındıktan sonra normal rolanti değerine düşüyor...araba öyle ki gaz vermeden çalıştırır çalıştırmaz hareket ettiğimde gaz pedalına dokunmadan saatte 40km hıza cıkabiliyor. ne yaptıysam sorunu çözemedim bide sizlerin bilgilerinizden faydalanıyım dedim beni aydınlatırsanız memnun olurum...

Sert@ç
26-08-2014, 15:32
Bu sorunu gaz kelebiğini ve maf sensörünü temizleyip halledenler vardı forumda

sagops
26-08-2014, 16:32
Bu sorunu gaz kelebiğini ve maf sensörünü temizleyip halledenler vardı forumda

deneyim bu yöntemi peki gaz kelebeğinin ve maf sensörünün belli bi km si var mı temizletmek için yoksa arabanın performansına ve yakıt durumuna göre mi temizletmemiz gerekiyor..

0M42
26-08-2014, 19:14
Ben anlamadım sanırım burada problem nerede ? Her şey olması gerektiği gibi görünüyor zaten..

berdoz76
26-08-2014, 21:07
98 kasa 1.3 lx hyundai aracımda otomatik jikle sorunu var yaz kış ilk marşta çalışıyo ama devir saati mevsimine göre 2500-3000 arası geziniyo... motor ısındıktan sonra normal rolanti değerine düşüyor...araba öyle ki gaz vermeden çalıştırır çalıştırmaz hareket ettiğimde gaz pedalına dokunmadan saatte 40km hıza cıkabiliyor. ne yaptıysam sorunu çözemedim bide sizlerin bilgilerinizden faydalanıyım dedim beni aydınlatırsanız memnun olurum...

Sevgili kardeşim öncelikle aracında problem yok. Tüm arabalarda mevcut olan motorun soğuk havalarda jiglede çelışıp motor içerisindeki soğutma suyunun ısınması ile rolanti devrine düşen ve seneler içerisinde su içerisinde oluşan kalıntılardan ötürü temizlenmesi gereken bir parça olan FITV. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla tek sorun 2500 devir 3000 devir aralığında çalışıyor olması. 1500-2000 devir arasına inmesi gerekiyor. Bunun için yapmanız gereken FITV temizlenmeli.sonrası yapılan ayar ile sorunsuz olacağını göreceksin.Nasıl yapacağına dair eski yazılarımdan fast idle thermo valve cleaner şeklinde youtubede arattığınız vakit temizlik ve sonrasında ayar yapmayı görüyorsunuz.temizlik sonrasında plastik vida şeklinde aparatı saat yönünde sonunna kadar çevirin en son durduğu yer muhtemelen saat 12 istikametini gösterecek sadece saat 10:30 istikametine hafifce geri çevirerek bırakın işlem tamam.Sonrasında dikkatli bir şekilde yerine geri takın ve 1400 veya 1500 devirde aracınızın soğuk havaklarda ilk çalışmada devrin sabit kalarak motorunuzun ısındığını keyifle göreceksiniz.

sagops
26-08-2014, 23:21
Sevgili kardeşim öncelikle aracında problem yok. Tüm arabalarda mevcut olan motorun soğuk havalarda jiglede çelışıp motor içerisindeki soğutma suyunun ısınması ile rolanti devrine düşen ve seneler içerisinde su içerisinde oluşan kalıntılardan ötürü temizlenmesi gereken bir parça olan FITV. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla tek sorun 2500 devir 3000 devir aralığında çalışıyor olması. 1500-2000 devir arasına inmesi gerekiyor. Bunun için yapmanız gereken FITV temizlenmeli.sonrası yapılan ayar ile sorunsuz olacağını göreceksin.Nasıl yapacağına dair eski yazılarımdan fast idle thermo valve cleaner şeklinde youtubede arattığınız vakit temizlik ve sonrasında ayar yapmayı görüyorsunuz.temizlik sonrasında plastik vida şeklinde aparatı saat yönünde sonunna kadar çevirin en son durduğu yer muhtemelen saat 12 istikametini gösterecek sadece saat 10:30 istikametine hafifce geri çevirerek bırakın işlem tamam.Sonrasında dikkatli bir şekilde yerine geri takın ve 1400 veya 1500 devirde aracınızın soğuk havaklarda ilk çalışmada devrin sabit kalarak motorunuzun ısındığını keyifle göreceksiniz.


plastik vidayı görsel olarak gösterebilirmisiniz rica etsem...ben yaylı bi vida vardı onla ugrasıyodum gevsettiğin taktirde rölantinin düşeceğini söyleyen bi kaç foruma denk gelmiştim ama yarama merhem olmadı...