Orijinalini görmek için tıklayınız : D16a9 ustt kapak sıkınca kran kitleniyo acil yardim lutfen
d16a9 komple cikma ve sidir olarak motor topladim blogu aracin üzerine koydum krank saglikli bi şekilde dönüyordu üst kapak takildi skldi krank kendini kitledi bir kaç kez üst kapagi gevsetip sktik sklnca krank kitlesi sonra karteli soktuk kepleri gevsettik yine krank saglikli kepler sklnca krank yine yatak sarmis muamelesi yapiyi kitliyo bu konu hakkinda bilgisi olanlar yardim lutfen
President
28-08-2014, 16:47
Eksantrik kepleri sıkıyor olmasın?
Eksantrik yok üzerinde üst kapak komple bos sente eksantrik yok
Patisever
28-08-2014, 17:03
Blok yada kapak taslandimi
aldığınız kapağı ve bloğun ne kadar taşlı olup olmadığınızı ölçüldürünüzmü?
eğer çok taşlı ise piston bujilere vurur ve motor dönmez.. benimde başıma gelmişti.
Kapağı sokunce pistonlarin pozizyonunu hicbirisi tdc yada bdc de kalmayacak konumda birakip kapagi oyle tutturun blok yada kapak çok taslanmissa bile az birsey hareket eder az kipirdayip kilitleniyorsa kesin kapağa sürüyordur basitce.. kalın contayla kapatirsiniz
President
28-08-2014, 17:44
Eksantrik yok üzerinde üst kapak komple bos sente eksantrik yok
O halde motoru çevirirken buji yuvalarından pistonları takip edin, hangi piston neredeyken nasıl bir temas var bu şekilde bulabilirsiniz. Arkadaşların dediği gibi bir sorun olabilir, blokta veya kapakta karşılama burçları var mı? benim başıma bir motorda gelmişti, blok saplamalarına baga çakmışlar ama merkezden kaçık yapmışlar dolayısı ile burçlar karşıladığında saplamalar sıkmamış bu seferde burçları iptal etmişler, dikkatli toplamazsan conta merkezlemiyordu burç olmadığından piston contaya vuruyordu.
blok ve üst kapak taşlandı üzerinde buji eksantirik vs hiç bir şey yok üst kapağın üzerinde usta viteste mi diyede bakmış pislik olabilir diye baştan temizlendi pistonlar taşlanmadı ama ölçüleri hakkında şuan hiç bir bilgim yok bir kaç aradığım usta blok taşlanmışsa 1mmden bile pistonlar vuruyo olabilir dedi ama benim krank hiç hareket etmiyo vurma yok pistonlar ortadayken sıkıldı ama yine hiç hareket yok rektevecim hayatımda ilk defa duydum dedi(İstanbul Fatih sanayisi muhittin usta).üst kapak yada kepler sıkıldığı zaman hiç bir şekilde hareket etmiyor.Aracın üzerinde 22mm krank çıktı orjinali 24mm dendi(Radar Honda)24 mm krank aldım yataklar değişmedi bu yüzden olabilir mi?
Sorun taslamadan değil pistonlar ortadaykende denediyseniz. Nasil yani 22mm krank varken olan yataklara 24mm krankmi taktiniz?
evet 22mm kranka yatak aldık krank yanlış çıkınca 24 mm aldık yataklar değişmedi ama ustamda diyo ki standart 22 24 diye ayrılmaz yağ pompasının krank dişlisinin olduğu çıkıntı 24 yoksa 22den farklı değil diyor
Ben olmuyor diye biliyorum ama emin degilim kesin olarak bilen vardir
Karterin sökülü olduğunu farz ediyorum kapağı sıkınca alt taraftan kolları (mümkün olduğunca pistona yakın yerden tutmaya çalışın) teker teker sağa sola oynatmaya çalışın normalde çok az oynaması, hissedilmesi zor bir boşluk olması gerekir 4 silindirde de bu tölerans boşluğu varmı bakın.
President
28-08-2014, 23:57
Hocam kullandığın krankın stroke nedir? kullandığın piston kol boyu nedir? piston gereğinden fazla yukarı çıkıyor kapağa vuruyor olabilir. Sanırım senin parçalar toplama ondan yaşıyorsun bu sorunu.
President
29-08-2014, 00:01
Muhtemelen D16A9 a D17 SOHC krankı takıyorsunuz gibi geliyor bana. Stroke arttığı için piston 1.2mm daha yukarı çıkar. Krankın ne krankı olduğundan emin olmanız lazım, kranktan eminseniz kol piston kontrolü yapmalısınız.
Karterin sökülü olduğunu farz ediyorum kapağı sıkınca alt taraftan kolları (mümkün olduğunca pistona yakın yerden tutmaya çalışın) teker teker sağa sola oynatmaya çalışın normalde çok az oynaması, hissedilmesi zor bir boşluk olması gerekir 4 silindirde de bu tölerans boşluğu varmı bakın.
Kapak dediğiniz üst kapak mi kartelle kepler mi?
Hocam kullandığın krankın stroke nedir? kullandığın piston kol boyu nedir? piston gereğinden fazla yukarı çıkıyor kapağa vuruyor olabilir. Sanırım senin parçalar toplama ondan yaşıyorsun bu sorunu.
Bu konu hakkında bi bilgim yok ama sunu söyleyebilirim pistonlari ortaya getirip kep ve üst kapagi sktigimda ortada olmasına rağmen hic hareket etmiyor krank
kaç kilo sıkıyosunuz ? servis manualindeki sralamaya göremi sıkıyosunuz ?
kaç kilo sıkıyosunuz ? servis manualindeki sralamaya göremi sıkıyosunuz ?
Üst kapak 40 60 70 tork 3 aşamada 70tork son
Kepler 50 70 tork 2 aşamada 70 tork son
İstanbul da ustanin aradigi bi Honda servisinin söylediği budur
Krank sıkılı, üst kapak yokken krank dönüyor mu ?
Krank sıkılı, üst kapak yokken krank dönüyor mu ?
Evet üst kapak sıkılı kepler yokken dönüyor yada kepler sıkılı üst kapak yokken dönüyor
Üst kapak 40 60 70 tork 3 aşamada 70tork son
Kepler 50 70 tork 2 aşamada 70 tork son
İstanbul da ustanin aradigi bi Honda servisinin söylediği budur
70 tork nedir ? Kilomu nmmi ??
70 tork nedir ? Kilomu nmmi ??
Onu bilmiyorum bende radar Honda şeref usta bu şekilde soyledi o şekilde skldi
President
29-08-2014, 18:28
Bu konu hakkında bi bilgim yok ama sunu söyleyebilirim pistonlari ortaya getirip kep ve üst kapagi sktigimda ortada olmasına rağmen hic hareket etmiyor krank
Bu nasıl oluyor yahu kafam karıştı :confused:
Mikrop_Ali
29-08-2014, 18:45
krank orjınalımı yoksa hurdacıdan mı aldınız?
d16a9 krank ı olduguna emınmısınız
krank orjınalımı yoksa hurdacıdan mı aldınız?
d16a9 krank ı olduguna emınmısınız
Kranki cikmacidan aldik emin değiliz galiba usta daha önce yaptim demesine rağmen çok saçma skntilar yasiyorum usta konusunda
Bu nasıl oluyor yahu kafam karıştı :confused:
İstanbul da 12 13 İzmirde 12 13 usta bir araya gelip telefonda konferans yaptik herke saskin bu duruma :D
President
29-08-2014, 20:21
İstanbul da 12 13 İzmirde 12 13 usta bir araya gelip telefonda konferans yaptik herke saskin bu duruma :D
Hocam muhtemelen D17 krankı o, çünkü stroke hariç D16A9 ile aynı boydalar. Tahminlerime göre durum bu.
kapagi takmadan sadece kapak saplamalarini sıkarak baktinizmi?
Hocam muhtemelen D17 krankı o, çünkü stroke hariç D16A9 ile aynı boydalar. Tahminlerime göre durum bu.
Stroke dediğin nedir D17 olduğunu nasil anlicam yada stroke dediğin şeyi yarin aracin basinda olucam komple dagittirip bastan bakicam onada bakayim
kapagi takmadan sadece kapak saplamalarini sıkarak baktinizmi?
Onu bilmiyorum yarin araç basinda olucam sorayim denenmediyse konuda deniyelim eğer sorun oysa ne yapmamiz gerekir
İllaki bakilmistir ama ne bilim tiribe soktu bu mevzu beni blokta catlak vs olma olasiligi olabilirmi hani sikinca kasiyodur falan. Gercekten ilginc yataklardan olsa kepler sikildiginfa krank donmez kollardan olsa alttaraf toplandiginda blok yuzeyinden piston cikinti yapar belli eder ne alaka yav :beuj: harbi karisik mevzu
İllaki bakilmistir ama ne bilim tiribe soktu bu mevzu beni blokta catlak vs olma olasiligi olabilirmi hani sikinca kasiyodur falan. Gercekten ilginc yataklardan olsa kepler sikildiginfa krank donmez kollardan olsa alttaraf toplandiginda blok yuzeyinden piston cikinti yapar belli eder ne alaka yav :beuj: harbi karisik mevzu
Blok catlagina bakildi çatlak şişme vs yok. Hocam herkes tribe girdi bu konu hakkında yurt dislarima kadar aranildi sonuç yok biri cikip kesin su sorun var diyemiyo yatakta pislik blok taslanmis piston vuruyo yada konuda gördüğünüz şekilde söyleniyor bizde anlamadik galiba dünyada ilk olduk tarihe gecicez :D
Onu bilmiyorum yarin araç basinda olucam sorayim denenmediyse konuda deniyelim eğer sorun oysa ne yapmamiz gerekir
burdan kesin şu demek cok zor , ustune o kadar usta kafa yormusken.
stroke dan yada kepleri fazla sıkmakla bi ilgisi yok soyledigin kadariyla.
bi tavsiyem daha var. alt kepleri sıkın. daha sonra kapagi sıkarken bir kisi devamli krangi ileri geri hareket ettirsin.sorunun nerde başladigini daha net gorebilirsiniz.
timucintt
29-08-2014, 22:13
yatağın birinde ölçü hatası var kalın geldiği için dönmüyor krank... kepleri gevşettiğinde krankın tekrar dönmesinin nedeni bu... krankın orijinal değil yada takılan yataklar hatalı ölçüde...
yatağın birinde ölçü hatası var kalın geldiği için dönmüyor krank... kepleri gevşettiğinde krankın tekrar dönmesinin nedeni bu... krankın orijinal değil yada takılan yataklar hatalı ölçüde...
kepler sıkılıyken üst kapak yokken dönüyor ama krank üst kapak sıkılınca kitleniyor üst kapak sıkılıyken kepler yokken yine dönüyor kepler sıkılınca yine kitleniyor :beuj:
President
30-08-2014, 18:08
kepler sıkılıyken üst kapak yokken dönüyor ama krank üst kapak sıkılınca kitleniyor üst kapak sıkılıyken kepler yokken yine dönüyor kepler sıkılınca yine kitleniyor :beuj:
Hocam eksantrikler takılı olmadığından tüm sübaplar kapalı, pistonun biri vakumda biri sıkıştırmada kalacak bu yüzden. Sebep bu olabilir mi?
Buda değilse video çekin koyun buraya bu şekilde zor olacak.
Diğer soruna gelince stroke olayını şöyle anlatayım, D17 krankının piston kollarını bağladığınız yer daha uzundur dolayısı ile piston daha fazla yukarı çıkar daha fazla aşağı iner.
öncelik krank ve yatak ölçüleri kontrol edilmeli diye düşünüyorum.
Hocam eksantrikler takılı olmadığından tüm sübaplar kapalı, pistonun biri vakumda biri sıkıştırmada kalacak bu yüzden. Sebep bu olabilir mi?
Buda değilse video çekin koyun buraya bu şekilde zor olacak.
Diğer soruna gelince stroke olayını şöyle anlatayım, D17 krankının piston kollarını bağladığınız yer daha uzundur dolayısı ile piston daha fazla yukarı çıkar daha fazla aşağı iner.
Bujiler sökülüyken vakum yada basınç yapmaz. :)
President
30-08-2014, 22:13
Bujiler sökülüyken vakum yada basınç yapmaz. :)
He yaw öyle mi böyle mi düşünürken bujinin takılı olmadığını unuttuk :D mantıklı bir sebep ararken mantıktan uzaklaştık arkadaşın sayesinde :D
Ne oldu bir gelişme yokmu?
Eğer kayış takıp çeviriyorsanız motoru sente kaçık olabilir subaplara değiyor olabilir pistonlar yarım tur döner ve durur çeviremezsiniz alt kasnaktan onun haricinde kapağı söküp pistonları üst ölü noktaya bir alın gömlekle payları nasıl rektifiye hatasıda olabilr bu durum silindir kapağı yokken dönen krank kapakla dönmüyorsa sorunu altta aramayın keplerinizi kontrol edin sıkın tekrar.. subaplarda değmiyorsa sorununuz kesinlikle rektifiye hatasıdır bunu ya rektifiyeciyle yada contayla kurtarabilirsinz..
Lan ne saçma sorun bu arkadaş ya, kapak saplamaları kranka mı değiyor nedir :D:D:D
Kusura bakmayım bi kaç gündür aracın başındayım baştan motor indirdim rektefe vs o işlere giriştim giremedim sonuç yok krank 0 ile değişti çatlak testi baştan yapıldı yataklar değişti ve alıştırıldı ve benim krank yine kitliyo kendini :@
Eğer kayış takıp çeviriyorsanız motoru sente kaçık olabilir subaplara değiyor olabilir pistonlar yarım tur döner ve durur çeviremezsiniz alt kasnaktan onun haricinde kapağı söküp pistonları üst ölü noktaya bir alın gömlekle payları nasıl rektifiye hatasıda olabilr bu durum silindir kapağı yokken dönen krank kapakla dönmüyorsa sorunu altta aramayın keplerinizi kontrol edin sıkın tekrar.. subaplarda değmiyorsa sorununuz kesinlikle rektifiye hatasıdır bunu ya rektifiyeciyle yada contayla kurtarabilirsinz..
kayış yok eksantirikler yok sadece siboplar var onlarda boşta yok denilcek şekilde üst ölü nokta ölçüldü oralarda sıkıntım yok rektefeciye gitti geldi yine aynı sorun çözmeye çalışıyoruz :Deli:
Imzamda telim var ustan beni arasin
Arkadas bızle kaynatmıyosun sanırım :) işin espırısıde senın blokta sıkıntı var galıba değiştir kurtul yok boyle bişey yanı
arkadaşla görüştüm blokta çatlak çıkmış :(
Sonuc olarak blok tekrar rekteve oldu çatlak yokmuş yamulma varmis şuan elime ulasti blok bi sknti yok allahin izniyle pazartesi marsa basicaz herkese tesekkur ederim
alpbodrum
07-09-2014, 15:03
Şu an kol dönüyormu yani :)
Evet kol donuyor toplaniyo simdi motor bugun basamicaz gibi marsa allahin izniyle yarin basicaz
Bloktaki yamulma krankın dönmesine mani oluyorsa ana yatak tutuyormuş demektir. Hangi yöntemle düzelttiler bilmiyorum ama, orjinal yatak kullanılamayacağını tahmin ediyorum. Eğer durum buysa yatak seçimine dikkat etmek gerekir.
Bir de merak ettim, ne sebeple yamulmuş blok?
Bloktaki yamulma krankın dönmesine mani oluyorsa ana yatak tutuyormuş demektir. Hangi yöntemle düzelttiler bilmiyorum ama, orjinal yatak kullanılamayacağını tahmin ediyorum. Eğer durum buysa yatak seçimine dikkat etmek gerekir.
Bir de merak ettim, ne sebeple yamulmuş blok?
Yuksek hararetten araç ilk yuksek hararetten conta felan yakti hatta 1 haftada 3 conta :D rektevecinin söylediği yuksek hararet
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.