Orijinalini görmek için tıklayınız : S2000 Atmosferik Besleme
aries2000
29-08-2014, 21:40
Arkadaşlar
S2000 için Atmosferik besleme de maksimum ne kadar güç alabiliriz? Ve bunun için neler yapılmalı?
Firat.M3
29-08-2014, 21:49
bu konu patlar.
dj_batukaan
29-08-2014, 21:55
zevkli olduğu kadar da ciddi maliyet götüren çalışma :)
yapılacaklarda kol piston egzantrik üst kapak ve emme ile sınırlı gibi ateşleme vs. gibi kuçuk dokunuşlarla yapılabilir. Sus s2k da yanlış hatırlamıyorsam 60 70 hp ler alındı diye hatırlıyorum
TonyMontana
29-08-2014, 22:15
Bende merak ediyorum neler yapılabilir, konunun patlayacagı kesinde bari boş muhabbetler olmasa :)
Burak Demirci
30-08-2014, 02:05
valla bende araştırdım baya ama emme kelebek headers işleme egsoz filtre ile oem ecu ıle 236 hp gibi bir değer almıştı dynodnamıcsde . oemı 240 neden 236 demeyın oem filtre egsozlu sağlıklı s2000 220 hp felan alıyormuş dd dynoda.
şahsen güzel yürümesı isteniyorsa motor yapmadan yapılanlara bakarakdan üst kapak işleme emme kelebek headers işleme brıan cover cams filtre egsoz ve aem yda flashpro beyın ıle sanırım 245 hpden fazla cıkıcaktır dynodnamıcde. aracı az hafifletme ile çok can yakar bu setup
SC kit düşünebilirsiniz, karakterinden çok dışarı çıkmadan safe halde dd de 300 whp güç alabilirsiniz bolt on olarak.
İlla da atmo diyosan standart honda reçeteleri geçerli; işli kapak, egzantrik, piston çok para az güç bol devir :D
aries2000
03-09-2014, 08:43
bu konuda önerebileceğiniz iyi bir usta var mı?
CUK S2k da
J's TB
Aem Cai
Berk Headers
Flah Pro
Toda Flywheel
Ve hafifletme yapmıştım. 238hp DD ölçümü
Daha sonradan birde BC egzantrik koymuştum son olarak. 248hp DD ölçümü.
Çok çok başarılı olmuştu.
S2k için yapılabilecek en güzel işlemlerden biridir bence.
Sizlere kolay gelsin.
Arkadaşlar S2k Üst kapak o kadar başarılı ki sakın ellemeyin kendi deneyimim.
Size kendi deneyim ve testimizi anlatayım.
Red S2k ile Cuk S2k aynı anda yapıldı.
Cuk S2k Bolt on çek iyi giden bir araçtı, aynı işlemler aynı Setup Red S2k ya yapıldı Bora kardeşimin uzun araştırmalrı sonucu iki aracada BC egzatrik takıldı.
Red s2k da emme ve kapak işleme yapıldı 250hp DD ölçüm Dr Ecu. Tuner
Cuk s2k da emme kapağa dokulmadı 248hp DD ölçüm Dr Ecu. Tuner
Gerisni siz hesaplayın.
Roll yapacam ve kendime göre 2.0 N/A kategorisinde çok rakip var diyorsanız atmosferik yüklenin,
Ama güç/para eğrisi verimli olsun diyorsanız 0.6 bar basıcak bir supercharger fazlası ile işinizi görecektir.
Motor içi kapak falan girerseniz fazla tecrübeli olmadığınız için fazlası ile yorar sizi ve arabanızdan soğumanıza sebep olur.
Fakat sadece kendi başıma gazlıyorum derseniz, ecu bile almayın, filtre header egzos ile devam edin, boşa yorulmayın.
aries2000
03-09-2014, 10:01
headers olarak önerileriniz?
Şu anda Türkiyede alınabilecek uygun headers PLMdir, fiyat/güç eğrisinde.
Param var en iyisini alıcam derseniz J's Racing'dir. Ama onunda artık üretimi durdu, ya replicasını alıcaksınız (berk hedaers) yada ikinci el kovalicaksınız.
PPR engineering
03-09-2014, 21:31
Bende yapılan testler'den sonuçlarından hatta yol testlerinden bahsedeyim yazmak farzdır bu konuya :)
Bizim Türkiyede ilk yaptığımız s2000 hp'dir Dyno Dynamics'de filtre,egsoz,header,street race kapakla-
ve oem beyinle 236 hp aldık daha sonrasında F.Pro özgün ayarı ile 247 hp EGZANTİRİKSİZ
İşin teknik kısmına gelecek olursak S2000'lerin Kapakları fabrikasyon 28-30 derece test ortamında 278-280 cfm
Bizim yaptığımız kapaklar max 378 cfm oluyo bu iyi bir değerdir tabiki nasıl egzantirkler setup'a göre-
seçiliyorsa kapaklarda setup a göre cfm değerleri var biz cadde versiyonu s2000 lerde 330 340 cfm-
Street race kapak kullanıyoruz.
Red S2000'e gelelim bu aracımız özgün tarafın'dan ayarlanmış ve bize gelmeden önceki specleri -
ve Dyno Dynamics'deki değeri 237 hp idi specleri:Bc Stage2 cams,Orjinal Header üzerinde final kısmı
yeniden dizayn edilmişti ve üzerine bir beygir dahil güç gelmiyordu 237 hp gücü en iyi gücü idi.
Filtre,Ex,header:221 Hp
Filtre,Ex,Header,BC Stage2 Cams:218 Hp
Filtre,Ex,Header,Bc Stage2 Cams Özgün F.Pro:237 Hp
Bu sonuçlar sitede mevcut dyno cıktıları ile.Hemen bu işlemler peşi sıra
Filtre,Ex,Header,Bc Stage2 Cams,Street race kapak:249,6 Hp iki ölçüm arasında 2 hafta süre yok hatırladığım kadari ile
Yorum sizlerin :)
Cuk S2000 247 hp aldığını dyno dynamics'de biliyorum.
Specleri ise:Js Racing büyük gaz kelebeği,Header,Ex,Hafif volan,BC Stage2 Cams 247 Hp
Şimdi burdada gözüme takılan cok manidar bir soru geliyor aklıma madem brain crower stage2 cams ile
247 hp alınmış o zaman biz hp s2000 ile fabrikasyon kelebek,Orjinal volan,Street race kapakla 247 aynı dynoda alınca
Sizin Savunduğunuz brain crover tezi ortadan 2 ye bölünüyor :) :) çünkü 2 arabada 247 hp güç çıktı bir yerde terslik var:)
Yol testlerinden bahsedeyim:
Cuk ve Hp S2000 Denemesi specleri ağarlıkları ile yazayım :)
Cuk Konudada yazdığı gibi ve hafifletme var tek kişi :)
Hp S2000 specler:Orjinal gaz kelebeği,header,orjinal egzantirkler,street race kapak,orjinal volan hiçbir hafifletme yoktur
fabrikasyon ağırlık ve iki kişi hp s2000 sürücü 89 kilo kamera çekimi yapan yolcu 81 kilo
Video:HP S2000 vs cuk s2000 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cTnP4RVsEl8)
Deneme konusu:http://www.techturkey.com/forum/videolar/143256-hp-s2ks2k-roll-night.html
Sonuç cıkarmak gerekirse işimi baltalasın önemli değil baltalıyorda ama verilen emeklere yazık bir anda cöp'e kimse atamaz teşekkür ederim daha fazla bir şey yazmaya gerek yok zaten yollarda cevaplar veriliyor.Devamlı araba yapıyoruz :)
PPR engineering
03-09-2014, 21:48
Arkadaşlar
S2000 için Atmosferik besleme de maksimum ne kadar güç alabiliriz? Ve bunun için neler yapılmalı?
Merhaba kullanım amacınız nedir güç sıkıntı değil cıkar kimse bu sonudur 300 hp bu işin sonudur diyemez veya başka bir güç için herkezin kullandığı teknik farklıdır bu iş çok kapsamlı o yüzden kullanım amacı ve ayırdığınız bütçe bunlar önemli
aries2000
03-09-2014, 21:57
Bilgi in teşekkür ederim.. Kullanım amacım gibi birşey yok. Arabamın güçlü olmasını istiyorum. Maliyete gelince aldığım güç ile hesaplama yaparak hangisi benim için daha ideal olduğuna karar verip hareket edicem. Şuanda düşündüğüm 3 alternatif var. Ya atmosferik oynama yaparak ya da s/c en son olarak da turbo düşünüyorum. Aracım haftasonları keyif amaçlı kullandığım için kullanım maliyeti benim için önemli değil çok. Önemli olan yatırım maliyeti ve onun karşılığı. Orana vurduğumda ve hangisi bana daha çok sürüş zevki verecek ise onu uygulamaya alıcam
MaslakWarehouse
03-09-2014, 22:03
öncelikli olarak bütçe nedir?
S2000 den atmosferik besleme ne kadar alınabilir sorusu göreceli
atmosferik 380-400 hp lere kadar çıkıldı
TR de bu güçler hayal olur. ne o kadar para harcicak adam var, ne o riski alıcak adam var, nede o gücü çıkartacak motorun rektifiyesini vs yapıcak usta var
S2000 de alınabilecek max güç 300hp dir TR şartlarında.
Ne kadara mal olur? Arabayı 500hp Turbo yapıcak paraya mal olur
Harcananın yarı parasına HKS Supercharger Kit gibi bir sistem alınabilir çok daha sorunsuz, çok daha baş ağrısı olur
Olurda Atmosferik S2000 yapmak isteyen olursada hazırda 2.4 Stroker Kiti var, Supercharger Kiti var mesajla ulaşabilirsiniz :)
MaslakWarehouse
03-09-2014, 22:09
Bilgi in teşekkür ederim.. Kullanım amacım gibi birşey yok. Arabamın güçlü olmasını istiyorum. Maliyete gelince aldığım güç ile hesaplama yaparak hangisi benim için daha ideal olduğuna karar verip hareket edicem. Şuanda düşündüğüm 3 alternatif var. Ya atmosferik oynama yaparak ya da s/c en son olarak da turbo düşünüyorum. Aracım haftasonları keyif amaçlı kullandığım için kullanım maliyeti benim için önemli değil çok. Önemli olan yatırım maliyeti ve onun karşılığı. Orana vurduğumda ve hangisi bana daha çok sürüş zevki verecek ise onu uygulamaya alıcam
O zaman sizin için en mantıklısı Supercharger olucaktır…
Atmosferik gerçekten ya F/H/E yapın, fazlasını harcamayın, yada SC yapın harcadığınız paraya en çok hp yi alın. Kabaca:
Atmosferik 20-25hp almak = 7.500 TL (Filtre Header Egzos Beyin)
Supercharger ile 100hp almak = 15.000 TL (HKS Supercharger Kit + Hondata + Enjektör)
Turbo ile 150-200hp almak = 25.000 TL (Motor açılıcak conta koncak, EVC si Yağ soğutucusu vs vs ki araba fazla sökülüp takılıyo geri döndürmesi zor)
aries2000
03-09-2014, 22:36
Arkadaşlar
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bana seçim konusunda yardımcı olacak bilgilere sahibim artık :)
de s2000 eski sahibiyim kaan ile birlikte yaptık dynodynomix de kapak işli olmadan ve beyin olmadan 220 cıkar dediler bizim çıkardığımız güç 236,7 çıktı.
yapılan işlemler emme ppr tarafından işlendi oem headers son uygulama yapıldı filtereyi aem v2 kullandık aldığımız netice beyin olmadan 236,7 çıktı.rolleri seyredebilirsiniz.beyin takıldıktan sonraki güç 240hp %12 kayıpla 265 hp tekavül ediyor.
http://www.techturkey.com/forum/dyno-sheets/174788-de-s2000-dyno.html burdan daha net görebilirsin.
Selcuk_RoL
04-09-2014, 01:08
Arkadaşlar
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bana seçim konusunda yardımcı olacak bilgilere sahibim artık :)
Ppr kaanin yaptigi isler ortada reklama ihtiyaci olan biri degil setupunda yaptigi her arac kafaya oynamistir ozelden iletisime gecip fikir alabilir yada is yaptirabilirsin
salih mert
04-09-2014, 14:08
Aynen Selcuk abi yapilan isler ortada ppr nin yapip yuruttugu o kadar cok araba varki sayisi belli degil.
Ben size sole soyliyeyim yunanistana bile s2000 icin setup yapan ve burdan parca yolluyor ben acikcasi dunyadada adimizi duyurdugu icin gurur duyuyorum.
Yukarda eksik verilen bir bilgiyi düzelteyim yanlış anlaşılma olmasın CUK ve HP denemesinde CUK s2k egzatriksiz ve kapak açılmamış hali dir bolt on dur.
Kapak işlenmiş ve işlenmemiş aynı set up ta iki aracın deneme videosu.
Cuk s2k f,e,h Flah pro BC egz
Red s2k f,e,h Flah pro BC egz stage 2 emme ve kapak işleme
Buda deneme videosu :)
Cuk s2k vs Red s2k - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=8RMBVDtLQS4)
http://www.youtube.com/watch?v=XD0e3o4jMkY
PPR engineering
04-09-2014, 23:18
Hp cuk denemesinde egzantirik vardı ama söylenmiyordu ilk vafc ve kısayı takıp söylenmediği gibi sonradan egzantirik olduğu ortaya cıkınca zaten soft bir egzantirik pek bir şey katmıyor denmişti. :)
2 gün önce Mezura ile gelip hp s2000 nin filtresini egsozunu headersını ölçtükten sonra burda böle yazman çok manidar.
Koyduğun deneme videosunda red satılmıştı üzerinden filtre ve egsoz sökülmüştü bunlar o denemeler tarih tutuyor :)
Yani sen red s2000 geciyordun ölemi :) nerdeyse o tarihlerde her gün deneme yapıyordunuz geçildiğin için video konulmasını istemiyordun.Hatta hafıza tazeliyeyim red cuk u gecince red de difizör var o yüzden geçiyor diyordun :) Neyse uzatmaya gerek yok konuyuda amacından saptırmayalım defalarca denedik gördük.Hatırlayanlar bilir.:)
Egzantrik olmadığını bildiğin halde şimdi vardı demenin bir nedeni kendi yaptığın işi övmek ama bunu herkez biliyor.
Bora egzantrikleri Amerikadan gelirken yanında getirdi RED ve CUK a aynı anda takıldı!! O denemede egzantrik olma ihtimeli bile yok ki sen bunu çok iyi biliyorsun!!
Olay hp,red,cuk olayı değil zaten S2K da kapak işe yariyormu yaramıyormu?
Benim kendi testim ve kendi tecrübemdir.
Aynı iki set up ta iki araç diyorum
RED 249, kusür HP 25c sıcaklık ölçüm Emme kapak işleme
CUK 247, kusür HP 34c sıcaklık ölçüm Orjinal kapak
Yaptığın işlem 2 hp fark etmiş süper.
Bak bu işlemlerden sonra olan deneme vidoları yukarıya koydum tekrar izle.
Burada yazdıklarım benim kendi tecrübelerim ve bunları genç arkadaşlarıma ve isteyenlerle paylaşmamdır.
Bunları paylaşırken biri gücenirmi diye bir şey düşünmem, kimseye bir borcum ve eyvallahım yok.
Konuyu daha fazla kirletmek istemiyorum.
İyi forumlar,
PPR engineering
05-09-2014, 11:41
Bende ondan bahsediyorum zaten olay cuk hp olayı değil öle olsa koyulacak çok video var :)
bahsedilen olay benim işim ise tabiki yazma hakkı hissederim kendimde bu kendimi övmek değildir.
Bazı şeyleri yazarken geniş kapsamlı düşünek gerekir sığ düşünceler hepiizi yorar:)
siz 247 hp cıkardığını savunuyorsunuz ve test ettiğiniz araç sayısı sadace 1 :) bizim ise en az 4 5 bu sadece türkiye sınırlarındaki rakam yurt dışındaki yaptığım işleri saymıyorum benzinidir vs vs
red s2000 de 237 bir kere dynoda görülüştü daha sonra hep 235 idi sonrası sadece kapak yapıldı :)
Egzantirik savunuyorsunuz ama sizdeki gaz kelebeğini hiç bir zaman hesaba katmıyorsunuz bu araçlarda gaz kelebeği yoktu.
O zaman açıklamasını yap hp s2000 neden gaz kelebeği olmadığı ve egzantirik olmadığı halde 247 aldı ve bir kere bile önüne geçemediniz 2 ye tek sökük dahil.
Bence siz uzatmayın bu konuyu dediğim gibi kendi testlerinizi sölerken bizim yaptığımız testlerden bahsetmeyin o zaman size kimse bir şey yazmaz.
Kaldiki yaptığımız işler bizi över ve bir yerlere getirir yoksa sabaha kadar yazalım hiç bir şey değiştirmez:)
Eyup Duygun
05-09-2014, 13:29
S2000 ıcın bırcok ornek var.Kaan ayrıntılı bır sekılde yazmıs.Elıne saglık.
Bende örnek acısından soylıyım flashpro filtre egzost header kelebek emme ısleme ıle 238 dynodynamıcs guc cıkmıslıgı var bur s2k.
bu gucte s2000 baya keyf verir butcesıne gore cok tatmınkar gıder.Bundan uzerı zaten fıyat hp oranı cok dusuyor.
kı bahsettıgım gucte s2k hafıfletılırse bıraz cokda tehlıkelı olur. 100-200 11.xx sec kosar.
PPR engineering
05-09-2014, 13:49
S2000 ıcın bırcok ornek var.Kaan ayrıntılı bır sekılde yazmıs.Elıne saglık.
Bende örnek acısından soylıyım flashpro filtre egzost header kelebek emme ısleme ıle 238 dynodynamıcs guc cıkmıslıgı var bur s2k.
bu gucte s2000 baya keyf verir butcesıne gore cok tatmınkar gıder.Bundan uzerı zaten fıyat hp oranı cok dusuyor.
kı bahsettıgım gucte s2k hafıfletılırse bıraz cokda tehlıkelı olur. 100-200 11.xx sec kosar.
Ben bur s2000'i tamamen unutmuşum oda vardı:)sizinde elinize sağlık Eyüp güzel gidiyordu sanırım 11.xx tabanı bir süresi vardı :)
konu kirliliği yapmamak için burdan sormak istedim sorum şu
stock aem v2 ve skunk2 testpipe'lı bir s2k sahibiyim sonda oem susturucular duruyor test pipe'tan sonra kaç lık boru çektirip sona kaçlık bir eksoz koymam gerekir ? Genel kullanıcıalr hepsi 76 varex kullanıyor 76 bana biraz fazla gibi geliyor araç turbo değil sonuçta 63 70 ne kullanmak gerekir ?
MaslakWarehouse
14-09-2014, 08:09
öncelikle tek çıkış mı olucak çift çıkış mı?
varex falan yazıldığı için tek olucak diye düşünüyorum.
eğer filtre ve test pipe kalacak ise sadece bence 63mm lik yaptırın hem abartılı ses olmaz. 63mm bence doğru seçin olur
kelalper
14-09-2014, 18:54
Engin kendi deneyimim derken? Her araba aynı setupta aynı gücü verecek diye bişey yok. Sen arabanda kapak denedin mi de bunu deneyim olay farz ediyorsun. Şunu kabul et senin kapak ile alakalı hiç bir deneyimin yok çünkü bloğunun üzerine hiç bir zaman race port yapılmış bir üst kapak takılmadı. Yani daha önceden kapağına port yaptırıp güç kaybı artışı yada aynı gücü almış olsan ve kapak üzerinde çalışmış olsan ok deneyim diyebiiirsin ama sen tamamen varsayımlara dayanarak kendini büyük tecrübe gurusu gibi gösterme çabasındasın. Dünya kadar deneme yaptın geçildin ve kabul etmedin. Bunu da kabul etmeyeceksin biliyorum ama genede yazıyorum.
öncelikle tek çıkış mı olucak çift çıkış mı?
varex falan yazıldığı için tek olucak diye düşünüyorum.
eğer filtre ve test pipe kalacak ise sadece bence 63mm lik yaptırın hem abartılı ses olmaz. 63mm bence doğru seçin olur
tek çıkış istiyorum filtre ve test pipe kalacak en sağlıklı yürüyecek sistemi merak ediyorum kaçlık eksoz kullanmak gerek diye typeRda 63 kullanmıştım s2000 için biraz sıkabilir mi ? ara boruları kaçlık yaptırmam gerek
Onur typer
15-09-2014, 08:31
Yaklasık 3-5 gun oldu aracımıza ppr eli değeli... Öncelıkle kaana tesekkur ederım kayserıye gelıp bızzat kendı ugrastıgı ıcın bızım ıs yogunlugumuzdan dolayı pek ılgılenemedık. Aracımız kng s2000.. Üzerınde aldıgımızda headers fıltre varex son vardı bıraz bınınce ıllakı artı bıseyler ıstedık cunkı oncesınde ep3umde kapak gaz kelebegı emme kaanın ıslemınden sonra harıka olmustu s2000ede yapalım dedık ve hıssedılır derecede kıng oldu kng daha tam ayar olmadıgı halde tekrar bı ayarla dahada ıyı olucagına emınım dyno verısı soyleyemıorum cunkı kayserıdekıler pek saglıklı degıl uzatmayım ve konu ıle alakalı sunu soyleyebılırım s2knın daha keyıflı olmasını ıstıosan bır kac da roll yapıosan adres ppr
Burak Demirci
16-09-2014, 02:34
üst kapak açılmadan ve ek ecu olmadan yapılacak işlemler neler olabilir ? fiyat/ perf olarak getirisi açısından emme portpolish ve kelebek değişimi ve headers işlem görse ne gibi güçler alınabilir değermi yapılan fiyat performans olarak en iyi getiri tablosu nedir su arabalarda aslında hep merak konusu.
özellikle kelebek işleme veya değişim arasında fark varmı ***** s2000de 62 mm iç 66 mm dıs çapı diye biliyorum bunun polisden sonraki son limiti kaç mmdir iç çapı genişletilen bir kelebekde ortadaki kapakçığın etrafında boşluk olmucakmı buda rölantide dengesizlik yapmazmı polishde kelebeğin içindeki kapakda değişiyormu ?
stage 2 emme denildiğinde polisde sadece kanallar polish yapılıp bırakılıyormu yoksa kesilip yandan içine borazan felan birşeylermi kaynatılıp özel bir sistemmi yapılıyor ?
PPR engineering
16-09-2014, 09:43
Burak bey yanılmıyorsam ppr info adresine mail attınız ve face sayfamızdanda yazdınız ordada ayrıntılı belirtmiştim yine yazıyorum :)
filtre.ex.header dyno dynamics'de 218-220 arası güç üretiyor
Filtre.ex.redesing cnc intake.header 230-236 cıkartıyor
Filtre.ex.redesing cnc intake.header.dr ecu Özün güleç ayarı ile 238-240 arası cıkartıyor dyno dynamics'de cok sayıda dyno sonucu var paylaştık sizle bunları tekrar paylaşılır ben açıklayıcı yazayım insanlar bilsin bir daha bir soru geldiğinde bu yazdıklarımdan faydalanılır :)
Şimdi emme manifoldu içi parlatılarak güç almak tabikide mümkün değil biz emme manifoldundan atmo güç cıkartabilmek için 2-3 adet s2k emme manifoldu feda ettik sonunda sonuca ulaştık dyno sonuçları flow testleri vs hepsi belgeli durumda test için uzattık kısalttık hava hızını artırma yönünde testler yaptık flow arttırdık düşürdük yani örnek olsun diye yazıyorum bunları insanlarda bilsin biz pek fazla paylaşmıyoruz yaptığımız işlerin ayrıntılarını öle uygun görüyoruz.Ama kısaca ne gibi şeylerle uğraşarask güç cıkardığımız bilinsin.Sizin yazdığınız gibi port polish le alakalı bir şey söz konusu değil detaylar cok :)
Emre Güvenir.
Burak Demirci
16-09-2014, 21:30
konuyu buradada konuşmak arandıgı anda bilginin bulunması daha çok arkadaşın görmesı açısından buradada sordum ama, ecu ayarı olmadan emme ve headers işlemiyle yakıta ateşlemeye herhangi bir müdahaleyde bulunmadan dynodnamıcde 10 15 hp gibi güçler alınabiliyorsa zaten bu başarının göstergesidir. yapılan işin sırrı mutlaka vardır ama ,stock emme ile stage 2 emme arasındaki flow testlerını yayınlama imkanınız varmı mesela yapılan ıslemın verimini görmek adına.
ve 4.2.1 olan oem headersı 4 1 e çevirerek ne gibi katkısı olabilirki sonuçda boru çapı aynı sadece çıkışlara müdahale ediliyor bildiğim kadarıyla berk headers yada başka bir üründen farkı nedir mutlaka gözlemleriniz olmuştur bunlar adınada
PPR engineering
18-09-2014, 10:10
Flow test sonuçlarını size atarım dyno test verilerini zaten yaptıran arkadaş bu konuya yazmış dyno üzerinde test eden kişi ise Özgün Güleç.Ben sitenin kanunlarına aykırı gereksiz reklam yapmak istemediğim için biraz daha işin özüne uygun yazmaya çalışıyorum.
Oem header dizayn gücünü nerden alıyor kısaca bilgi vereyim her şey keşke çap ile bitse öle olsa idi en basit şekilde 4 borunun basitce birleştirilip eksoza bağlanırdı :) ama gel gelelim açılar dereceler cok cok daha büyük önem taşıyor bunlardan sebep oem header bizim dizaynımızla stock motorda diğer headerslara nazaran daha tork'a yönelik yapıya sahip.
Emre Güvenir
Akın-S2K
19-09-2014, 14:00
konu kirliliği yapmamak için burdan sormak istedim sorum şu
stock aem v2 ve skunk2 testpipe'lı bir s2k sahibiyim sonda oem susturucular duruyor test pipe'tan sonra kaç lık boru çektirip sona kaçlık bir eksoz koymam gerekir ? Genel kullanıcıalr hepsi 76 varex kullanıyor 76 bana biraz fazla gibi geliyor araç turbo değil sonuçta 63 70 ne kullanmak gerekir ?
Bolton ile çok egzoz denemişliğim var kendi fikrimi söyliyeyim.
63 lük T1R Sparrow duyup sesine hasta olmuştum , daha sonra 63 bulamadım 70 lik bulunca çok fark yoktur aliym deyip aldım ama ses olarak aşırı kötü. 76 lığı düşünmek bileistemiyorum.
Test pipe ile Mugen kullandım , çok kafa ağrıtmasada ses olarak hoşuma gitmedi.
Şuanda 63 lük berk TP ile HKS Dual kullanıyorum ve ses ve gidiş olarak acayip iyi. Extrada Flashpro var birde.
Bence Atmosferikte 63mm çok uygun , aşırı beslemede 70 uygun ama benden daha iyi bilenler var zaten onlarda fikir beyan ederler.
düşünen olursa elimde 63 mm T1R Sparrow dual var
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.