PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sciroccomdan Soğuttular - Performans Sorunu



alpbodrum
01-09-2014, 23:36
Arkadaşlar 160 lık manual aracımı 1-2 ay önce istanbuldan alıp geldim , bugün lanet olsun dedirttiler artık. Aslında 1ay önce aracı sanayiden bir arkadaşımı bindirene kadar sorunum yoktu sağolsun bu aracın alt devirleri ölü dedi beni bitirdi.

YAPILANLAR

1. İridium Hafta Bujiler + G Serisi Bobinler takıldı
2. Forge Dump valve takıldı.
3. Supercharger kasnağı sökülüp bakıldı, charger kontrol edildi.
4. Hava filtresi değişti.
5. Sprinbooster takıldı.
6. Turbo hortumları kontrol edildi.
7. oksijen sensörleri kontrol edildi.
8. Shell nitro denendi , 97 oktan denendi vs...
Bilgisayara bağlayınca arıza vermiyor

Son olarak araçta eski sahibinin yaptırdığı Megachips yazılımdan şüpheleniyorduk , adamların günahını almışız , Lena yetkili serviste versiyon güncellettim araba orjinale dönünce dahada *** oldu.

Sorun tam olarak şu ;;; Eğer arabayı bağırtarak boşta doldurarak kalkış yaparsam 8-9 saniyede 100 e çıkıyor evet fakat örn. 2. Vites 2000- 2500 devirden gaza yüklenirsem öyle diğer xxx araçlardaki koltuğa yapıştırmayı bırakın araba önce bir derin esneme sonrasında götünü yırtaraktan belirli devirlere gelene kadar benden 11- 12 arası küfür yiyor hele rampa yukarıysa bu küfürler 2 ye katlıyor.

Araba 20 gün bende kaldıysa 40 gün servislerde kaldı. Ben bodrumda yaşıyorum İzmirde falan elinde yedek parça olan hakketen işin ehli olan usta varsa basıp gideyim gerekirse, ne olur şu arabam gitsin yaw :(

samet_61
01-09-2014, 23:38
turbon hangı devırde devreye gırıor?

alpbodrum
01-09-2014, 23:44
3000-3500 arası.

Zorbey
02-09-2014, 00:01
Aracın benzin enjektörleri ve pompasi kontrol edildi mi ?

Sert@ç
02-09-2014, 00:07
Araba kaç model ?

sasuta
02-09-2014, 00:18
Bu araçlarda hem SC hem de turbo mu var?

Sert@ç
02-09-2014, 00:48
Bu araçlarda hem SC hem de turbo mu var?

tsi motorda yaklaşık 9 yıldır hem sc hemde turbo var

sasuta
02-09-2014, 01:00
Vag grubuna ne kadar uzak olduğumu bir kez daha anladım :)

cgty06
02-09-2014, 01:27
tsi motorda yaklaşık 9 yıldır hem sc hemde turbo var

122 liklerde ve 2.0 tsi larda sc yok. Sadece turbo var.

Sert@ç
02-09-2014, 01:38
122 liklerde ve 2.0 tsi larda sc yok. Sadece turbo var.
Konuda bahsedilen araç 1.4 tsi twincharger 122 lik veya 2.0 tfsi nerden çıktı
List of Volkswagen Group petrol engines - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.4_R4_16v _TSI.2FTFSI)

2005de frankfurt motor showda tanıtılmış

pasha34
02-09-2014, 02:00
Konuda bahsedilen araç 1.4 tsi twincharger 122 lik veya 2.0 tfsi nerden çıktı
List of Volkswagen Group petrol engines - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.4_R4_16v _TSI.2FTFSI)

2005de frankfurt motor showda tanıtılmış


122 lik de tsi olarak geciyor ama :)
2.0 da aynı sekilde... R daki motor tfsi dı sonra onlardada tsi yazmaya basladılar ama dediğiniz gibi sadece 160 lıklar twincharger..

Bu arada birşey merak ediyorum sorunu olan arkadas için yazıyorum bunu .. araca downpipe yapılmış mı yoksa stock kat mı var ?

fazla büyük bir dp yapıldıysa bu bahsettiğiniz sorun olabiliyor alt devirler fena oluyor ben 1.4 varken az eğimli yokusları cıkamıyordum..

Ayb
02-09-2014, 03:01
Benimde aklima gelenler büyük dp, genis egsoz borulari oldu.

iynn-RS
02-09-2014, 08:43
Sanayiden biri binmişte arabanın altlar ölü demişte 100 e çıkana kadar 11 sanıye kufur edılıyormus.

Hiçbir teknik dayanak yok şu anlatılanlarda.

Bi dynoya çıkın yada hıc yapamıyosanız aynı araçtan bırtane bulun rıca edın alt devırde üst devirde bakın arabanın gıdısıne.

Belki arabanın üst devirleri çok güçlü , altlar cansız gıbı gelıyor sıze.


bendede var 160 lık rocco. tek başına gazlayınca hiç gitmiyo gibi geliyor. yanda araba olunca ne kadar gıttıgını anlıyosun.

Sadık Özyer
02-09-2014, 08:44
tsi motorda yaklaşık 9 yıldır hem sc hemde turbo var

Vak VaK SeRTaÇ :D

alpbodrum
02-09-2014, 08:55
Araç 2011 Model 50 Bin km de.
Enjektörlere ve Penzin pompasına bakılmadı.
Araçta Down pipe yada Egsoz yok orjinali
iynn-rs
Eğer bodrumda Dyno olsaydı zaten çoktan çıkardım buraya en yakım Dyno 250+ 250 km uzaklıkta.
Stock Başka bir Scirocco ile kıyasladım , bizimki ona göre hantal

iynn-RS
02-09-2014, 08:59
iynn-rs
Eğer bodrumda Dyno olsaydı zaten çoktan çıkardım buraya en yakım Dyno 250+ 250 km uzaklıkta.
Stock Başka bir Scirocco ile kıyasladım , bizimki ona göre hantal

arabaya binemedim sanayide yattı dıyosunuz. bence 250 km hiçbişey değil.bu kadar kafaya takılıyorsa bu olay.


kıyasladım derken yan yana rolling mi yaptınız ? sonuc nasıl pekı ne kadar arkada kalıyor?

Ogedov
02-09-2014, 09:11
DR.ECU da hallederler. Hala İstanbul daysan bi göster bence

alpbodrum
02-09-2014, 09:41
Arkadaşlar şimdi dikkat ettim araç soğukken çok daha iyi durum ısındıkça saçmalıyor.
250 Km ama biz Turizm sektöründe çalışıyorum gidip gelmek için en az 2 gün boşluk lazım ancak izmirde yapabilecek biri varsa gitmeyede hazırım, Dr Ecu izmir bu işi çözebilirmi ? Yada ege tuning

VtecDream
02-09-2014, 09:47
sprintboosteri sökmeyi denedinmi ?

punto_multijet
02-09-2014, 09:54
Arkadaşlar şimdi dikkat ettim araç soğukken çok daha iyi durum ısındıkça saçmalıyor.
250 Km ama biz Turizm sektöründe çalışıyorum gidip gelmek için en az 2 gün boşluk lazım ancak izmirde yapabilecek biri varsa gitmeyede hazırım, Dr Ecu izmir bu işi çözebilirmi ? Yada ege tuning

çözer. egetuning zaten Dr. Ecu İzmir bayisi aynı zamanda Mustafa 0555 4042525

alpbodrum
02-09-2014, 10:49
Sprintbooster ı 2 gün önce taktım. Sorun ondan değil. İlave olarak egsoz kapkara, araç çok yakıyor. Şehir içi 14-15 lt - Şehirler arası 10-11 Lt.

alpbodrum
02-09-2014, 10:50
çözer. egetuning zaten Dr. Ecu İzmir bayisi aynı zamanda Mustafa 0555 4042525

Görüşüp gideceğim sanırım.

alpbodrum
02-09-2014, 12:57
Arkadaşlar ben Mustafa ismindeki arkadaşla görüştüm yarım sabahtan gelmeyi düşünüyorum diye ve sizin Cep telefonunuza bazen ulaşamıyorum şehir içi numaranız varmı dedim oda yok dedi. Bana Cepten lokasyon gönderecekti ancak Saat 12 ' den beri telefonlarına ulaşamıyorum. Yani açıkçası şehir içi numara yok. Cep telefonuna ulaşılmıyor bana güven vermedi. Başka 1.4 tsi motordan anlayan servis yokmudur ?

punto_multijet
02-09-2014, 13:08
Arkadaşlar ben Mustafa ismindeki arkadaşla görüştüm yarım sabahtan gelmeyi düşünüyorum diye ve sizin Cep telefonunuza bazen ulaşamıyorum şehir içi numaranız varmı dedim oda yok dedi. Bana Cepten lokasyon gönderecekti ancak Saat 12 ' den beri telefonlarına ulaşamıyorum. Yani açıkçası şehir içi numara yok. Cep telefonuna ulaşılmıyor bana güven vermedi. Başka 1.4 tsi motordan anlayan servis yokmudur ?

mustafa abi inanılmaz yoğundur daha fırsat bulamamıştır. güvenebilirsiniz kendisine. kardeşi mansur var onunda telefonunu vereyim 05056951191

677-28 sokak no7 6. sanayi sitesi
Gaziemir, İzmir

https://www.bing.com/maps/default.aspx?v=2&pc=FACEBK&mid=8100&rtp=adr.~pos.38.3490356693_27.1383214938_EGETUNING +%26+PROJECT_677-28+sokak+no7+6.+sanayi+sitesi%2C+Gaziemir%2C+%C4%B 0zmir&cp=38.3490356693~27.1383214938&lvl=16&sty=r&rtop=0~0~0~&mode=D&FORM=FBKPL1&mkt=en-US

dirk
02-09-2014, 13:13
bendede aşağı yukarı benzer sorunlar vardı kaçak testi yaptır araba basınç ı boşa basıyorsundur. şahsi görüşüm bu km kaçta demiştin

alpbodrum
02-09-2014, 13:16
Teşekkürler. Araç 50 Binde. Sizin sorun nerden çıkmıştı ?

VtecDream
02-09-2014, 15:01
otokentin ordaki sanayii sitesinde mustafa abinin mekanı ilgilenir ve mutlakada problemini çözer diye düşünüyorum allah kolaylık versin böyle durumlar çok can sıkıcı olabiliyor.

dirk
02-09-2014, 16:17
Teşekkürler. Araç 50 Binde. Sizin sorun nerden çıkmıştı ?

Serviste Superchanger değiştirdik başka bi problemden dolayı daha sonra sökülürler takılırlen arkada plastik basınç geçen bi kapak gibibişey varmış o az darbe almış oradan kaçırıyordu sonra araç satıldı belli belirsiz bi sorun ama 20 hp mi götürüyordu ;( bulduk çözüm kısmında araç satıldı.

grkm
02-09-2014, 16:33
Bu konuda size aitti

http://www.techturkey.com/forum/genel/189995-scirocco-160-manual-problemim-yazilimdan-olabilirmi.html#post7595575

Son vaziyette o valf degisti mi yada kontrol edildi mi ?

B.Koçer
02-09-2014, 16:39
Abi gel
Izmire deniyelim 140 lik Leon sahibiyim

ukku
02-09-2014, 21:09
Lambda bozuk olmasın? Oksijen sensoru diye de bilinir.
Zengin karışım, zayıf alt ve orta devirler vs semptomlar benziyor.

Alper_
02-09-2014, 21:37
arabada basınç kaçağı olması muhtemel..

MuratGürakan
03-09-2014, 06:52
basınç kaçağı testi yaptırt. 2. olarak sc-turbo devirlerinde ayarlamayı yapan boğaz kelebeği var. 3500'dd de sc ' yi tamamen kapatıp tüm havayı turboya yönetiltiyor. Bunda da sorun olabilir. Bi sıfırını yada sorunsuz olduğunu bildiğini takıp dene derim. BENCE sorunun bu. Ayrıca söktükten sonra kelebek çok sertse denemeden de anlayabilirsin sorun olup olmadığını.

MK8800
03-09-2014, 08:25
Abi gel
Izmire deniyelim 140 lik Leon sahibiyim

Kanka TSI seni de bozdu yardim konusuna bile deneyelim diyorsun :D

alpbodrum
03-09-2014, 22:34
Son durum şöyle ;

Vag kablosu sipariş verdim ve Ankaradan Rsa Motorsports ' da Kürşad bey in yardımıyla Araçtan yolda Log aldık. Basınçlarda olması gereken değer ile anlık değer birebir aynıydı yani aracın turbosu ve Supercharger basıncı düzgündü.
Burada bulduğum başka bir arkadaşımın Rokkosunu denedim aracı kullanmaya bile gerek görmedim çünkü onun aracının boşta gaz yemesi ile benim aracımın boşta gaz yemesi arasında bile ciddi fark vardı , en basit örnek benim arabamdan 3500 Devirde ayağımı gazdan çekince 1000 devire geri düşmesi 4 Sn sürüyorsa , onun aracında 2 saniyede düşüyordu , aynı şekilde gaz tepkiside azdı benimkinin.
Buradan yola çıkarak boğaz kelebeğinde sorun olduğunu düşündük ve onu söktük ancak pırıl pırıldı ve çalışmasını kontrol ederek adaptasyon yaptık bir sorun yoktu.
Supercharger - Turbo Flapını hava filtresi hortumunu sökerek yandan gözlemledik yükte ters dönüyordu 3500 devirden sonrada geri dönüyordu yani olması gerektiği gibi çalışıyordu.
Oksijen sensörlerinden olabileceğini düşünerek F21 nolu sigortayı sökerek o2 sensörlerini iptal ettik ve bu şekilde denedik bir değişme olmadı.
Aynı testi basınç sensörlerinde' de denedik bir değişim olmadı.
N75 valfini değiştirdik bir gelişme olmadı.
Son olarak aklıma gelenler ;
Benzin Pompası,
Enjektörler

Bunlardan birinde değilse bu aracın çalışması bu şekilde demekki ; alt devirleri bu.

B.Koçer
03-09-2014, 22:49
Peki diger aracın neden degil calisma stili dediğiniz gibi ?

alpbodrum
03-09-2014, 23:17
Ahh ahh bir bilsem

Bakın benim aracın videosu boşta gaz verince devir düşüşüne iyi bakın videoyu rampa aşağı çektim o yüzden ivmelenme sizi yanıltmasın.

https://www.youtube.com/watch?v=u4o0dJHEVM4

Buda Normal Rocco

https://www.youtube.com/watch?v=vFeVDm3Gysg

ilker_yusuf
04-09-2014, 12:04
gösterilen iki videoda devir düşüşünde çok fark göremedim ben yada bana öyle geldi.

Velter
04-09-2014, 13:37
Ahh ahh bir bilsem

Bakın benim aracın videosu boşta gaz verince devir düşüşüne iyi bakın videoyu rampa aşağı çektim o yüzden ivmelenme sizi yanıltmasın.

https://www.youtube.com/watch?v=u4o0dJHEVM4

Buda Normal Rocco

https://www.youtube.com/watch?v=vFeVDm3Gysg

bana bir sorun varmış gibi gelmedi

Hondafatih
04-09-2014, 13:50
gösterilen iki videoda devir düşüşünde çok fark göremedim ben yada bana öyle geldi.

gördüğüm kadarıyla ilk videoda ayağı gazdan çekince çok yavaş devir düşüyor

ikinci videoda gazdan ayağını çektiğinde hemen düşüyor.

bencede bu arabada problem yok videodan izlediğim kadarıyla ayrıca yokuş aşşağıda olsa gayet iyi kalkıyor.

yesil
05-09-2014, 00:38
Bence problem var, devir yavaş düşüyor gerçekten. kendi arabamdada denedim devir bu kadar yavaş düşmüyor. Ayrıca tüketimde normalden yüksekmiş belli ki bir problem var. Aslında yetkili serviste bilgisayara bağlansa arıza kaydı filan görülebilir belki. Özel servislere göre çok daha detaylı aletleri var. Benim aracımdada performans düşüklüğü vardı, bilgisayara bağlayınca aracın emme manifoldu basınç sensörü arızası verdiğini görebildiler mesela.

alpbodrum
05-09-2014, 00:53
Problem kesinlikle var araçta sprintbooster var üstelik, Sciroccomun gaz tepkisibu kadar kötü olsaydı hiç satmazdı. Zaten ben sorunu başka Rocco ile kıyaslayarak kesinleştirdim , Bugün kendi Vag-Com kablom ile sorunun kaynağını % 90 buldum gibi eğer Bodrumda başka bir Rocco bulup onun verileri ile kıyaslayıp parçayı değiştirirsem sorun çözülecek inşallah.
Boğaz kelebeğinden şüpheleniyorum , bilgi vereceğim.

K0213
05-09-2014, 08:52
Bodrumda kısa bir süre yaşadım, yetkili servis harici aracıma asla işlem yaptırmam sanayide :o

Rawr
05-09-2014, 09:16
Benzer problem 1.4 corsa da vardı , senin dediklerine ek olarak anormal yakıt tüketimi -uzun yolda sabit 110km hız ile anlık 12-13lt - vardı. Araç 17binde. Sorun gaz pedalı çıktı. içindeki potansiyometre bozulmuştu. gaz pedalı komple değişti ,araç normal şu an

bugra_0101
05-09-2014, 09:34
merak ediyorum sorun ne çıkacak acaba ?

alpbodrum
05-09-2014, 10:05
Yine imkansızlıktan tıkanmış durumdayım,

Throttle Posision Sensor ' den şüpheleniyorum çünkü ; Araç yarım kontakta çalışmıyorken , Gaz pedalına sonuna kadar bastığımda Vag-com 117 nolu block' da açıyı % 100 görüyorum.
Ancak araç çalışıyorken kesinlikle % 100 e ulaşmıyor. Giderken yada Boşta hiç farketmiyor tam gaz gidiyorum araç 5000-6000 devirlere ulaşıyor ancak bu süre zarfında % 95 lere ulaşıyor , mekanik olarak kelebeği kontrol ettim kelebek tam açılıyor araç çalışırken ancak Sensör arızalı olabilirmi , peki öyle olsa araç çalışmıyorken neden düzgün göstersin ?
Başka bir 1.4 tsi olan arkadaşım yardımcı olsada baksa yada bodrumda 1.4 tsi başka bir araç bulup ona baksam Boğaz kelebeği alacağım. Yada sorun beyinden olabilirmi acaba ??

MuratGürakan
05-09-2014, 10:25
Mekanik olarak test etminiz için sorunsuz olanın sertliğine bakmanız lazım. En başta söyledim sorununuz bence o kelebek. Şimdiye kadar en az 3 kere değiştirdim arabdamdakini. Servisten sıfırını bulup mekanik kontrol yapın düzleştirin ve yayının sertiliğine, geri düzelmesinde geçen süreye bakın. Sonrada sizinkiyle kıyaslayın. Eminim sizinkisi çok sert kalıcak yanında.

alpbodrum
05-09-2014, 10:51
Mekanik olarak çalışıp çalışmadığı göz ile görülebiliyor zaten , kelebeğin yan tarafındaki hortumu söküp baktığımızda kelebeğin jet hızında açılıp kapantığını görebiliyoruz, ancak Vag-com ' dan baktığımızda sensör bunu doğrulamıyor sorun burada ; yani Kelebek % 100 Açık iken vag-com dan baktığımızda Kelebeğin & 50 açık olduğunu söylüyor.

Bu arada aynı kelebekten bahsetmiyor olabiliriz, Benim bahsettiğim gaz kelebeği - sizinki Flap kelebeği olabilir. Supercharger ile Turbocharger ' ı ayıran.

xplod
06-09-2014, 04:51
Sprintbooster söküp tekrar kontrol etme şansımız var mı?

alpbodrum
06-09-2014, 09:53
Sorunu bulduk arkadaşlar , Gaz kelebeği potansiyometresinde çıktı(Tps Sensör) , başka bir arkadaşımızın Scirocco ' sunun logları ile kıyaslayarak tespit ettik, aracın performansına etkisi olmayacağını düşünerek değiştirmeye gerek duymadık.

GökhanO
06-09-2014, 10:22
Sorunu bulduk arkadaşlar , Gaz kelebeği potansiyometresinde çıktı(Tps Sensör) , başka bir arkadaşımızın Scirocco ' sunun logları ile kıyaslayarak tespit ettik, aracın performansına etkisi olmayacağını düşünerek değiştirmeye gerek duymadık.

arabadan sogudum performans igrenc diyordunuz simdide performansa etkisi olmayacagıdan degistirmeye gerek duymadık diyorsunuz bende bunu anlamadım :)

Mehmetmert
06-09-2014, 11:32
Vagcomda hicbir aracta dip gaz yapildiginda % 100 olmaz, hatta 95 bile olmaz max 89 falan olur.95 cikiyorsada sprint Booster dan kaynaklidir.
Sorun yok bence aracinizda, zaten değiştirmeye gerek duymadik diyerek sizde sorun olmadigina kanât getirmisiniz.

alpbodrum
06-09-2014, 15:22
arabadan sogudum performans igrenc diyordunuz simdide performansa etkisi olmayacagıdan degistirmeye gerek duymadık diyorsunuz bende bunu anlamadım :)

Devir yavaş düşmesi buradan kaynaklanıyormuş, Performansı ile ilgisi olmadığına karar verildi, Ben aracın alt devir performansından memnun değilim o ayrı bir konu, Belki ekstra yazılım falan yapılırsa fark olabilir.