PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti yüksek kompresör



okankrgz
02-09-2014, 11:59
Selam arkadaşlar,
Başlıkta da belirttiğim gibi 106 gti ımda yüksek kompresörden muzdaribim şöyle ki;
aracımda wösner 79 mm 12,5 cr piton bulunmakta, silindir kapağım limit durumda, standart contanın +0.40mm kalını takılı ve kompresör 13.5 vermekte...
Yüksek kompresörden dolayı hararetim sıkıştırdığım zaman hızlı çıkmakta ve bi süre sonra yağda ısındığından araç resmen düz duvar oluyor.
standart kapak harici alternatif çözümler arıyorum örneğin elimde pt52 egz. mevcut bunları taktığımda kompresör oranını düşürebilir miyim yada ne kadar etkili olur? Eğer pt52 kompresörde düşürme yaparsa ilaveten bakır radyatör takma gibi bir ekleme nasıl olur?
Önerilerinizi ve alternatif çözümlerinizi bekliyorum.

JDM VTİ
02-09-2014, 12:29
pt52 takarsan sıkıştırman düşer biraz daha.

aracında ethanol kullanmanı tavsiye ediyorum birde.

radyatörü fan müşürünü ve termostatı da yenilemen çok iyi olur.

XSi
02-09-2014, 13:20
Harici yag sogutucu takilabilir..

Mevcut yag sogutucu su ile yagi sogutmaya calistigindan belli bir noktada yetersiz kaliyordur..

okankrgz
02-09-2014, 13:41
pt52 takarsan sıkıştırman düşer biraz daha.

aracında ethanol kullanmanı tavsiye ediyorum birde.

radyatörü fan müşürünü ve termostatı da yenilemen çok iyi olur.

hedefim kompresörü 12,5 cr civarına çekmek umarım pt52 ile bunu yakalayabilirim.

orjınal beyinle kullanmayı planlıyorum ethanol sıkıntı yaratır mı acaba?

radyatör ve termostad konusunda katılıyorum.. teşekkürler yorumların için

okankrgz
02-09-2014, 13:43
Harici yag sogutucu takilabilir..

Mevcut yag sogutucu su ile yagi sogutmaya calistigindan belli bir noktada yetersiz kaliyordur..

Standart yağ soğutucu ile 5w-50 tam sentetik yağ kompresör düşümü, radyatör vs. değişimi sonrası işimi çözebilir düşüncesindeyim.

Önereceğin alternatif harici yağ soğutucu var mı?

Y.Emre
02-09-2014, 15:06
Terimlerde fena halde karışklık olmuş.

Kompresör, mekanik parçanın adı.
Kompresyon, testini yaptığınızda sonucunu psi yada bar olarak aldığınız silindir içi basınçı
Kompresyon oranı; 12.5:1 13.5:1 vs şeklindeki oran. Cr olarakta kullanılan.


Kompresyon oranını silindir kapağını açmadan düşüremezsiniz. Kapak, blok, piston, yada conta ile değiştirirsiniz ancak.


aracımda wösner 79 mm 12,5 cr piton bulunmakta, silindir kapağım limit durumda, standart contanın +0.40mm kalını takılı ve kompresör 13.5 vermekte...

Bunu hesaplayarak mı buldunuz yoksa kompresyon testinden yola çıkarak mı söylüyorsunuz? Kompresyon testine göre söylüyorsanız hata vardır burada.

Neyse, kompresyonu düşürmek için en makul çözüm egzantirik takmak yada olan egzantirikleri ayarlı kasnak ile overlap yaptırmak. Mümkünse tabi

Yada water-meth ile yanma sıcaklığını aşağı çekip bi yandanda soğutmayı kuvvetlendirmek. Büyük radyatör büyük fan daha büyük/hızlı devrdaim (mümkünse) eksta yağ sogutucu vs

JDM VTİ
02-09-2014, 15:20
egzantrik taktığında farkı görürsün zaten, ethanolü de orjinal beyinle kullanabilirsin.
aracının hararet sorunu kalkar ethanol hem az yaktırır hem soğutur hem performans verir.

%10 depodan dökerek kullanabilirsin.
Hiçbir sıkıntı olmaz.Dediğim gibi faydasını çok rahat hissedeceksin.

XSi
02-09-2014, 20:54
Standart yağ soğutucu ile 5w-50 tam sentetik yağ kompresör düşümü, radyatör vs. değişimi sonrası işimi çözebilir düşüncesindeyim.

Önereceğin alternatif harici yağ soğutucu var mı?

5w-50 mi kullaniyosun? Kalin degilmi o yag? Yag yakma sorunumu var?

Yag sogutucu radyatorler var ve yag filtresine de uygun adaptorler var sogutucu kullanimi icin.. Ozel bir marka model ben bilmiyorum..

3rk4n
02-09-2014, 21:40
Taşlanmamış bi kapak koyup standart conta ile kullansanç

Volkann
02-09-2014, 21:46
okan abi bende standart kapak standart conta + ethanol kullanmandan yanayım. bu arada bayadır görüşemiyoruz buna bir son verelim :)

okankrgz
03-09-2014, 10:14
okan abi bende standart kapak standart conta + ethanol kullanmandan yanayım. bu arada bayadır görüşemiyoruz buna bir son verelim :)

Volkanım, özlettin kendini bu tarafa kaç gel yada biz baskın yapcaz adabazara :)

bu arada dediğine katılıyorum ama takılı olan kapakla çözüm bulmaya çalışıyorum :) en son seçenek olarak standart kapak, conta şuan.. O işin kolay yanı yani ;)

okankrgz
03-09-2014, 10:25
egzantrik taktığında farkı görürsün zaten, ethanolü de orjinal beyinle kullanabilirsin.
aracının hararet sorunu kalkar ethanol hem az yaktırır hem soğutur hem performans verir.

%10 depodan dökerek kullanabilirsin.
Hiçbir sıkıntı olmaz.Dediğim gibi faydasını çok rahat hissedeceksin.

%10 dan kastın 10 litre benzin 1 lt eth. mü? Yada 9 lt benzin 1 lt ethanol mü?

Bu ethanolü güvenilir yer olarak nerden temin edebilirim :)

JDM VTİ
03-09-2014, 12:25
10a 1 evet.

okankrgz
03-09-2014, 14:52
10a 1 evet.

Teşekkürler :icon_tup:

boosted_pug
03-09-2014, 17:53
İlk olarak aracinizda wideband varmi? Afr degerleriniz ne durumda piston capini 78.5 dan 79a cıkartmissiniz arti 12.5 cr sikistirma afr 15, 16 lara düsmüs olabilir buda hataretin yükselmesine sebep olur en uygun bi regülatör veya safc takip benzini biraz arttirirsaniz hararetde biraz düşer

106 kapagi baya pahali 307 veya 206 kapagi takip 106 egzantriği ve kasnagi ilede kompresyonu düsürebilirsiniz ama jp4 kapagin yanma odasi hacmi j4 den fazladir o yüzden jp4 conta ile kullanmalisiniz

Yag sogutucu mocal marka termostatli olandan alin 7 veya 11 sira radyatör ile cok iyi sonuclar verir