PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : C20ne



lnd_samet
02-09-2014, 15:52
opelin vectra a kasada, kadett te kulandığı 2.0 8v motoru,
turbolayan, yapan eden, bilgisi olan varmıdır?
yurtdışında genelde hazır kitler mevcut.
yorumlarınız nedir?

rica ediyorum 16 v ye çevir daha iyi yorumu gelmesin :)

XSi
02-09-2014, 17:12
Cok nokta enjeksiyon oldugundan piggyback bir cihaz (aem fic, emanage, apexi safc gibi) kullanarak turbolanabilir..

Mekanik kisimda yapilacaklar belli, eksoz manifoldu, turbo downpipe, intercooler ve borulari, bypass valf ve wastegate icin vakum baglantilari, turbo icin yag ve varsa su baglantisi..

Esas kisim bir sekilde artan yakiti ayarlamak, bunun icin listenin en basinda elektronik kisim ve buyuk enjektorler var. Wideband mutlaka olacak..

Olmayacak bisey yok

lnd_samet
02-09-2014, 17:29
komple sıfırdan piggback e göre bir tesisat yapılmalı. orada katılıyorum.
-da acabalarım şunlar şuanda,

kollar zayıf kalır? açmışken değiştirelimmi?
pistonları-kolları orjinallemi yoksa forged bir kol bulup yenileyelimmi?
üzerinde cıkan F20 şanzıman çokmu kısa gelecek?

EEE
02-09-2014, 18:06
komple sıfırdan piggback e göre bir tesisat yapılmalı. orada katılıyorum.
-da acabalarım şunlar şuanda,

kollar zayıf kalır? açmışken değiştirelimmi?
pistonları-kolları orjinallemi yoksa forged bir kol bulup yenileyelimmi?
üzerinde cıkan F20 şanzıman çokmu kısa gelecek?

F20 kisa kalmaz
Kollar 300 hp ye kadar dayanır
16v cevirsen her parça var bu şekilde custom cok uğraşırsin
Illa bunu yaoacam derse pistonu yolla je ye custom forged yapsın ayni şekilde kolda oyle olur

lnd_samet
02-09-2014, 18:34
custom harici forged olmadığı için mecbur özel yaptırmak lazım. yada kırılmasını beklemek.

8v i 16v ye çevirmek hakkında detaylı döküman arıyorum. neler lazım diye.
varmı bilgin avukat bey?

f20 nin kısalığını bende anlamadım ama forumlarda(alman) turbodan sonra hızlı devir bitirdiğini f18 geçince daha iyi oldugunu yazmışlar

EEE
02-09-2014, 23:34
custom harici forged olmadığı için mecbur özel yaptırmak lazım. yada kırılmasını beklemek.

8v i 16v ye çevirmek hakkında detaylı döküman arıyorum. neler lazım diye.
varmı bilgin avukat bey?

f20 nin kısalığını bende anlamadım ama forumlarda(alman) turbodan sonra hızlı devir bitirdiğini f18 geçince daha iyi oldugunu yazmışlar

Blok ta tek değişiklik yag dönüş rekstriktorunu degiscen gerisi intrenalleri aynimi bakmam lazimnpiston farklı onu biliyorumda kapak alcan alcak cok malzemen var ben f18 f20 kirmasi karisik bor sanziman kullandim ama atmo içindi kisa oranlı gt28 takinca kirilmisti
300 hp ye kadar hersey sorunsuz sonra birton degisiklik istiyor para gomeceksen girismeni tavsiye ederim

erh
03-09-2014, 22:36
Kapak beyon tesisat enjektor akismetre ve diger tum sensorler piston farkli.bekledigin guc nedir? Motor iicine girmene gerek yok. Zaten oldukca dusuk sikistirmali bir motor. Guzel karisimla iyi gc verir 16v e eger 250 hp ustu istiyorsan cevir.

lnd_samet
04-09-2014, 09:26
8v den 16 v ye çevirmek çok meşakkatli anlaşılan, doğru tahmin etmişiz :)
eyvallah Erhan,
k03 le 0.5 basılsa zaten dediğin gibi 200 hp alınır binilir.

Redfish16V
04-09-2014, 10:45
c20ne lerde f18 çıkıyor diye biliyorum,aslında seh bulunsa çok güzel yapılır gayetde zevkli binilir :)

erh
05-09-2014, 09:20
8v den 16 v ye çevirmek çok meşakkatli anlaşılan, doğru tahmin etmişiz :)
eyvallah Erhan,
k03 le 0.5 basılsa zaten dediğin gibi 200 hp alınır binilir.
bencede en temizi.. diger turlu komple bastan ugrsmak lazım, 500 hp lik setupla aynı paraya cıkar 200 hp lik setup

lnd_samet
05-09-2014, 12:27
Erhan iyi güzel diyorsunda.
xe ye dönmek için üst kapak atesleme ıvır zıvır derken minimum 4-5 bin liralık malzeme harcıyorsun.
kagıt üzerinde 136 dan 150 ye çıkarıyorsun..
sonra turbolayacagım desen masraf xe dede ne dede aynı nerdeyse.
her ikisinede piggback yaptıgımızı düşünürsen. masraf aynı.

c20 ne nin gideceği sınır belli
c20 xe nin ise daha önü acık haklısın. ama tutupta 350-400 gibi yürütelim demedikçe gerçekten mantıklımı sence?

benmi yanlış düşünüyorum aga?

erh
05-09-2014, 12:59
Erhan iyi güzel diyorsunda.
xe ye dönmek için üst kapak atesleme ıvır zıvır derken minimum 4-5 bin liralık malzeme harcıyorsun.
kagıt üzerinde 136 dan 150 ye çıkarıyorsun..
sonra turbolayacagım desen masraf xe dede ne dede aynı nerdeyse.
her ikisinede piggback yaptıgımızı düşünürsen. masraf aynı.

c20 ne nin gideceği sınır belli
c20 xe nin ise daha önü acık haklısın. ama tutupta 350-400 gibi yürütelim demedikçe gerçekten mantıklımı sence?

benmi yanlış düşünüyorum aga?

yanlıs anladın beni.. bende xe ye cevirmek masraflı olur diyorum. 250 hp ye kadar guc yeterliyse ne uzerine turbo stock motora en iyisi.. xe ye cevirmekle yada let e cevirmekle, nerdeyse guclu setup yapmak aynı para...

lnd_samet
05-09-2014, 14:53
hehehe bende şaşırmıştım :),
eyvallah.
yurtdışındakilerin mantıgından gideceğiz o zaman.
turbolayıp bırakıcaz.
evet 300 üstüne çıkmayacagımıza göre gerekte yok,
pekii şimdi gelelim asıl konuya,

c20ne için turbo listemiz standart bi şahin turboluyormuş gibi parça toplamaktan öteye geçmeyecek.

41DN370
05-09-2014, 15:10
izmitte omega garaj polat abimiz'de bir c20 ne sc yaptılar kasa işleri bitmediğinden dolayı daha marş yapmadılar,sıkıştırma düşük olduğundan xe den daha sağlıklı güçler alınabileceğini söylemişti ayrıca sc kit olarak daha ucuz olarak geliyordu(şimdi nedir ne değildir bilemem)bnmde bir kadett c hayalim var sc 20ne olarak ,yolun açık olsun

EEE
05-09-2014, 20:17
Xe makina ila ne makina arasinda Sağlıklı güç ayrımı biraz kel alaka ve o motor devir dönmez
500 hp sağlıklı nasıl olcak 8 valve makina

lnd_samet
06-09-2014, 12:00
500 hp kovalayan yok Ender,
250 civarı alalım hakkaten fazlasında göz yok,
zaten kolu pistonun değişmesi gerekecek o güçten sonrasında bir dünya ıvr zıvır.

sasuta
06-09-2014, 12:11
Erhan iyi güzel diyorsunda.
xe ye dönmek için üst kapak atesleme ıvır zıvır derken minimum 4-5 bin liralık malzeme harcıyorsun.
kagıt üzerinde 136 dan 150 ye çıkarıyorsun..
sonra turbolayacagım desen masraf xe dede ne dede aynı nerdeyse.
her ikisinede piggback yaptıgımızı düşünürsen. masraf aynı.

c20 ne nin gideceği sınır belli
c20 xe nin ise daha önü acık haklısın. ama tutupta 350-400 gibi yürütelim demedikçe gerçekten mantıklımı sence?

benmi yanlış düşünüyorum aga?

Bir yanlışlık var. C20NE'ler 136 değil 110hp ve XE'ye çevirdiğinizde alacağınız f/p oranını hiç bir şekilde alamazsınız. 40hp kazancınız olacak.

EEE
06-09-2014, 14:12
250 hp yi herhalukarda alırsın ama öyle kolay olmaz 110 hp makinayi 250 yapmak

XSi
06-09-2014, 16:14
Bir yanlışlık var. C20NE'ler 136 değil 110hp ve XE'ye çevirdiğinizde alacağınız f/p oranını hiç bir şekilde alamazsınız. 40hp kazancınız olacak.

xe ye çevirmenin maliyetini ne kadar düşünerek f/p oranını belirlediniz?

EEE
06-09-2014, 16:19
Xe cevirmek icin
Krank kol piston kapak blokta modifiye yag pompasi
Burasi yaklaşık 5 000
Tesisat beyin 2000

sasuta
06-09-2014, 21:47
Her şey dahil üst kapak, tesisat, işçiliği vs 5bine biter. Blok kol piston sağlamsa tabi.

XSi
07-09-2014, 11:13
Her şey dahil üst kapak, tesisat, işçiliği vs 5bine biter. Blok kol piston sağlamsa tabi.

krank, kol, piston, yağ pompası aynı mı kalıyor? c20xe ninkiler farklı, bunlarıda eklemek lazım..

bu durumda maliyet artıyor.

piggyback cihaz + büyük enjektör + basit bir turbo setup ıyla 170-180 çok rahat bulunur, maliyet c20xe ye çevirmekten de az olur derim.

pompa değiştirmeye gerek yok, c20ne -c20xe - c20let pompası aynıdır, kemiksiz 200-250 hp ye kadar yeter mevcut benzin sistemi.

sasuta
07-09-2014, 11:31
kol piston farklı tabi ki krank bazılarında aynı çıkıyor.

lnd_samet
08-09-2014, 09:52
xe ye çevirmek hakikaten ufak bir işlem değil,
komple motor parası gidiyor.

sasuta
08-09-2014, 12:48
4 liraya 40hp varmı daha uygunu :)

http://i.hizliresim.com/vYkZYr.jpg

EEE
08-09-2014, 13:13
Bedava valla

41DN370
08-09-2014, 21:10
Xe cevirmek icin
Krank kol piston kapak blokta modifiye yag pompasi
Burasi yaklaşık 5 000
Tesisat beyin 2000
??? eminmisin xe ile ne arasında alt taraftaki tek fark grank vidasındaki sayı xe 8 ne 6 dır ;) ve pistondur?geri kalan herşey aynıdır?eğer mümkün olmadığını idda eden varsa çevrilen ve kullanılan hazırda motor vardır...

EEE
08-09-2014, 22:00
Baska farklarda var ama burda onun kavgasini edecek değilim yag restiriktoru ayni mi