Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2014 İtalya GP



Kahn23
06-09-2014, 18:41
2014 Formula 1 Şampiyonası’nın 13. yarışı olan İtalya GP öncesinde pole pozisyonu Mercedes pilotu Lewis Hamilton’un oldu.

En son polünü 8 yarış önce İspanya’da kazanan ve sıralamalarda bir türlü istediği şansı yakalayamayan Lewis Hamilton, Monza’da sıralamalarda 1.24.109 yaparak açık bir şekilde en hızlı isim olarak yarınki yarışa ilk sıradan başlama hakkını elde etti. Hamilton bu seneki 5., kariyerindeki ise 36. polünü kazandı.

Şampiyona lideri Nico Rosberg, son seanstaki ikinci hakkında derecesini geliştirse de takım arkadaşının 0.3 sn gerisinde 2. sırada kaldı.

Mercedes pilotlarının ilk çizgiyi kazandığı sıralamalarda Mercedes’in en yakın rakibi Williams sürücüleri oldular. Valtteri Bottas ve Felipe Massa yarışa 2. çizgiden başlayacaklar.

Mercedes ve Williams’ın ardından en hızlı takım bir diğer Mercedes motorlu takım McLaren oldu. Çaylak sürücü Kevin Magnussen 5. olurken onu takım arkadaşı Jenson Button takip etti.

Kendi evinde yarışan Ferrari ile son seansa kalmayı başaran Fernando Alonso 7. hızlı isim olurken onun arkasında Red Bull pilotları Sebastian Vettel ve Daniel Ricciardo yer aldılar.

Son seansa kalmayı başaran Force India pilotu Sergio Perez pozisyonunu geliştiremedi ve 10. sırada kaldı.

Son seansı kıl payı kaçıran isim Toro Rosso’dan Daniil Kvyat oldu. Kvyat 6. motoruna geçtiği için 10 sıra cezası alacak.

Ferrari ile Belçika’da sezonun en iyi sonucunu alan Kimi Raikkonen, sıralamaların 2. seansında bekleneni veremedi ve 12. sırada kalarak elendi.

Raikkonen’i takip edecek isimler Vergne, Hulkenberg, Sutil, Gutierrez ve Maldonado olacaklar. Lotus beklendiği gibi Monza’da 2. seansa geçmeyi başaramadı.

Arka sıradaki takımlar içerisinde ise en hızlı isim Caterham’dan Kamui Kobayashi oldu. Kobayashi Belçika’da koltuğunu Andre Lotterer’a kaptırmıştı.

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/09/06/Untitled193f00.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/09/06/monzaadddd.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/09/06/12_Italy_E_300DPI-886x49823a9f.jpg

bason
06-09-2014, 21:52
Hamilton Rosberg çekişmesi daha çok ilgi çekiyor bu yarışta. Ancak Hamilton'un çok zorlanacağını düşünmüyorum. Williamslar hızlı. Ferrari, Redbull çekişirler. Mclaren de motoru sayesinde mücadelenin içinde olacaktır. Mercedes motorlu araçların bu tip pistlerde çok büyük avantajı var. Aerodan diğer takımlar kadar fire vermeden gayet hızlı olabiliyorlar. Redbull, Ferrari filan arka kanatsız çıkacak neredeyse. :D 350 üstü genelde Mercedes motorları. Diğerleri 350 yi geçemedi sanırım. Adamlar çalışmış, yapmış, para harcamış vs. Genede Renault ve Ferrari seneye biraz daha yaklaşacaktır. Honda bakalım ne yapacak, Mercedes kadar hızlı olabileceklerini söylüyorlar. Rekabet olsunda isimler, markalar önemli değil benim için. :)

ufuksaracci
06-09-2014, 22:22
Parabolica ne boktan olmuş öyle ya. İsteyen rahat rahat taşıyor. Eski zorluğu kalmamış bence çok büyük yanlış yapmışlar orayı asfaltlayarak. İlk virajda temas olursa bu sefer işler çok kızışır

Canselmo
06-09-2014, 23:20
Kimi cok buyuk hayal kirikligi cidden, surusunde bile araci cizgide tutmakta virqj cikisi gaz tepksii vs , 6 aydir bu araci kullaniyo hala alisamadi,

Eger kaza vs olmazsa hamilton rosberg ardidan.willamslar gelir.

Duzlukte 360 i gecerler galiba

bason
07-09-2014, 00:47
Parabolica ne boktan olmuş öyle ya. İsteyen rahat rahat taşıyor. Eski zorluğu kalmamış bence çok büyük yanlış yapmışlar orayı asfaltlayarak. İlk virajda temas olursa bu sefer işler çok kızışır

Parabolica da yeni yapılan yerler pist dışı sayılıyor. Çok fazla taşma olur ve haksız zaman kazanma olursa incelemeye giriyor. Bu sene pist kullanımı baya önem kazandı aslında, pilotların dikkat etmesi gerek.

Mutu
07-09-2014, 00:48
Alonso araçtan maksimum'u çıkardığını söylemiş.

bason
07-09-2014, 00:49
Kimi cok buyuk hayal kirikligi cidden, surusunde bile araci cizgide tutmakta virqj cikisi gaz tepksii vs , 6 aydir bu araci kullaniyo hala alisamadi,

Eger kaza vs olmazsa hamilton rosberg ardidan.willamslar gelir.

Duzlukte 360 i gecerler galiba

DRS ile birlikte Mercedeslerden hız rekoru gelebilir. Diğerleri kesiciye takılıyor sanırım. Mercedes 8. vitesi yeni yeni kullanmaya başladı. :D

akay
07-09-2014, 09:02
parabolicada taşmalara ceza gelir eyvallah ta eskiden pistten tam çıkan geri dönemiyordu çakıldan. şimdi en fazla yarım saniye farkla geri döner eğer pozisyon kazanmadıysa. iyice boku çıktı işin. rubensin turu 1.21 miş 3 sn yavaş en hızlı merc bile.. jpm turundan bahsetmiyorum bile.. gerçekten yazık.. v10 döneminde 372 km hızı görmüştüm ben monzada. 350 ne amk..

shkodra
07-09-2014, 11:54
Geçmiş zaman senesini hatırlamıyorum. Lotus'ta bir Jimy Clark vardı sonra Ferrari'de John Surtees ne yarışlardı o zamanlar hey gidi günler hey...

Herkese hayırlı yarışlar..

Not: Bu ne ya birisi başımdaki Huni lerimi çalmış.

ghibli06
07-09-2014, 14:00
başlıyor... tifosiler için bu yarış eziyet olacak :)

turci
07-09-2014, 14:12
Hamilton startta gerçekten s.çtı..

initial-D
07-09-2014, 14:16
Sıçmadı

Hamilton rs mode(race start) sıkıntısı yüzünden kalkamamış.patinaja düşmeden devir düştü bir garip kalktı,olan 3 sıraya oldu

bason
07-09-2014, 14:20
Hamilton'un geriye düşmesi iyi oldu zevk katacak en azından. :D

bason
07-09-2014, 14:24
Vettel düzlükte DRS ile bile yaklaşamıyor. :D Ulen Renault ne biçim motor yapmışsan artık. :D Her zaman topspeed düşüktü ama başka avantajları vardı. Şuanda hiç bir avantajı yok. :D birde en pahalı motordu yanılmıyorsam. :D

turci
07-09-2014, 14:27
sonuçta sürücü kaynaklı, rosberg gayet güzel start aldı ;)
neyse daha erken ilerleyen turlar bol aksiyonlu olsa bari :)

bason
07-09-2014, 14:28
Hamilton acımadan geliyor, sanki yiyecekmiş gibi. :D Yine çarpışırlarsa artık kan çıkar. :D

bason
07-09-2014, 14:47
Rosberg altına etti var ya. :D

Canselmo
07-09-2014, 15:08
Perez -button cekısmesı superdı

bason
07-09-2014, 15:12
Ricciardo lastikleri harika kullanıyor. Harika bir sürücü gerçekten. Redbull'un aracıda motor harici iyi. Ne kadar güçsüz ve zor durumda olsalar da bir şekilde pilotlarına mücadele fırsatı sunuyorlar. :)

bason
07-09-2014, 15:19
Vettel lastikleri erken yemiş belli. :D Aklını aldı Ricciardo Vettel'in bir sağ bir sol. :D Arkadakiler nasıl yetişti Vettel'e anlamadım. Tur başına 1 sn filan yavaşladı birden. Fena yarış olmadı, zafer mücadelesi haricinde. Hamilton böyle geçmek yerine pist üstünde ezerek geçmek istemiştir kesinlikle. :)

bason
07-09-2014, 15:23
Podyumda nasıl davranacaklar bakalım. :D Burak gözün aydın, tebrikler Hamilton'a. :D

B16
07-09-2014, 15:30
Bottas, Magnussen, Ricciardo'ya teşekkürler. Ayrıca hybrid arızasından dolayı Mercedes'e de teşekkürler. Bize keyifli bir yarış izlettikleri için.

shkodra
07-09-2014, 15:56
Hamilton'un 4 sıra geri düşmesi izleyiciler çok iyi oldu keyifli bir yarış izledik.
Hamilton eğer 1. sıradan başlayıp kazansaydı herkes zaten birici sıradaydı kazanması normal diye düşünücekti.
Nico için kötü oldu ne kadar yarışabildiği ayan beyan ortaya çıktı..Ben olsam utancımdan bir daha pistlere çıkmam.

Not: Forumun sayfa yapısı değişti ve benim başımdaki Huni lerim azaldı. Sizdede durum aynımı..Yoksa benmi kahveyi fazla kaçırdım yanlış görüyorum..

ghibli06
07-09-2014, 17:04
kendi adıma çok zevksiz bir yarış oldu, demek ki yağmur olmadan bol düzlüklü hızlı pistler bundan sonra eziyet olacak... geçmişte en çok zevk aldığım pistlerden biriydi oysa ki...

bason
07-09-2014, 17:19
Bu sene yarışlar gayet zevkli geçiyor bence. Geçiş ortalamaları gayet yüksek bir sezon geçiriyoruz. Zafer mücadelesi pek izleyemedik son bir kaç yarıştır ancak ilk 10 içinde güzel mücadeleler oluyor. Magnussen'e yine ceza gelmiş, yaptığı savunma yüzünden. Birde bir sitede gördüm aslı nedir araştırmadım ancak 362.7 ile Ricciardo en yüksek hıza ulaşmış. Vettel ile aralında da baya fark var topspeed olarak. Ferrariler 345 lerde filan kaldı sanırım. Ferrari nin motoru da çok zayıf. Sene başında çok sorunluydu Renault ama biraz arayı kapattı gibi Mercedes ile. Ferrarinin kendi evinde bu kadar keyifsiz olması da üzücü.

initial-D
07-09-2014, 18:07
Hiç problemsiz yarışılan yarışlarda ham ros tan daha üstün zaten ama ham sorun yaşadığındada daha iyi olduğunu gösterdi bi kez daha

Ayrıca yarış gayet zevksizdi bence

B16
07-09-2014, 18:32
kendi adıma çok zevksiz bir yarış oldu, demek ki yağmur olmadan bol düzlüklü hızlı pistler bundan sonra eziyet olacak... geçmişte en çok zevk aldığım pistlerden biriydi oysa ki...


Hiç problemsiz yarışılan yarışlarda ham ros tan daha üstün zaten ama ham sorun yaşadığındada daha iyi olduğunu gösterdi bi kez daha

Ayrıca yarış gayet zevksizdi bence

Neden zevksiz bulduğunuzu öğrenebilir miyim?

Ben keyif aldım. SPA pisti için Trulli trenini özledim dedim bu yarışta Magnussen, Trulli treni yaptı. :D

ufuksaracci
07-09-2014, 19:30
Yarışın zevksiz olduğuna bende katılıyorum . BMW Sauber zamanından bu yana ilk defa Button'ı izlemekten zevk aldım . Bu arada Montoya her piste imzasını atmış arkadaş uzun süre de kimse kıramaz hatta motorlar değişmedikce ya da kapalı kanopi gelmedikce rekorlar kırılmaz

ghibli06
07-09-2014, 20:08
Neden zevksiz bulduğunuzu öğrenebilir miyim?

Ben keyif aldım. SPA pisti için Trulli trenini özledim dedim bu yarışta Magnussen, Trulli treni yaptı. :D

kusura bakmayın ama o pisti bilen tanıyan gitmiş birisi olarak, o vızıltılardan zevk almam çok abes olurdu... F1 i zayıflatıp yavaşlatarak zevki arttıramazlar... şunu da söyleyim, bir çok İtalyan bu sezondan sonra kolay kolay o piste yarış izlemeye gitmeyecek...

OmerRS
07-09-2014, 20:16
Bence motorlari 1 litre ile sinirlasinlar ama motor gelisimini serbest biraksinlar. V10 lardan cok daha performansli araclar goruruz.

initial-D
08-09-2014, 09:33
Neden zevksiz bulduğunuzu öğrenebilir miyim?

Ben keyif aldım. SPA pisti için Trulli trenini özledim dedim bu yarışta Magnussen, Trulli treni yaptı. :D

lastik bile bir etken olamadı yarışta,hızlı olan geldi geçti.parabolicada öndekinin rüzgarına girmek için dibinden downforce kaybederek o virajı dönebilmeye çalışmak,sonrasında düzlükte pozisyon savaşı,frenleme öncesi yer tutmaya çalışmak veya hemen ardından gelen düzlük için pozisyon almak.araç geçebilmek için mecburen önündekinin tüneline girmek.düzlükte 13-14000devirlerde motor korumaya çalışmayan, ekonomi olsun diye 8. viteste düşük devirde düzlüğü bitirmeyen araçlardı.drs kers turbonun torqu olmadan 372km hıza kendi başına çıkıp,oluklu lastik+daha küçük ön kanatlarla daha hızlı turlar atabilen araçlardı.

o günleri seyreden birinin bugünden zevk almasına imkan yok.80lerde bundan hoşlanabilirdik ama şuan işe yaramıyor maalesef.30 sene önce litreden 1000hp çıkarabilmek f1 in anlamıydı.top nokta,uzay teknolojisi.sonrasında atmosferikten 350hp çıktı.dahada acayip bişey.şuan cezbeden ne??700hp 1,6 motor mu?ekonomi yapmak mı?dayanıklılığa oynamakmı?

ilk defa bir atmosferik içten yanmalı 3,0lt motor 19.000 devir barajını aşıyor,litreden 350hp çıkarıyor.aracın içinde verilen savaş şuankinden çok daha başka..nasıl zevkli olsunki dünkü yarış??

Berkan
08-09-2014, 10:04
lastik bile bir etken olamadı yarışta,hızlı olan geldi geçti.parabolicada öndekinin rüzgarına girmek için dibinden downforce kaybederek o virajı dönebilmeye çalışmak,sonrasında düzlükte pozisyon savaşı,frenleme öncesi yer tutmaya çalışmak veya hemen ardından gelen düzlük için pozisyon almak.araç geçebilmek için mecburen önündekinin tüneline girmek.düzlükte 13-14000devirlerde motor korumaya çalışmayan, ekonomi olsun diye 8. viteste düşük devirde düzlüğü bitirmeyen araçlardı.drs kers turbonun torqu olmadan 372km hıza kendi başına çıkıp,oluklu lastik+daha küçük ön kanatlarla daha hızlı turlar atabilen araçlardı.

o günleri seyreden birinin bugünden zevk almasına imkan yok.80lerde bundan hoşlanabilirdik ama şuan işe yaramıyor maalesef.30 sene önce litreden 1000hp çıkarabilmek f1 in anlamıydı.top nokta,uzay teknolojisi.sonrasında atmosferikten 350hp çıktı.dahada acayip bişey.şuan cezbeden ne??700hp 1,6 motor mu?ekonomi yapmak mı?dayanıklılığa oynamakmı?

ilk defa bir atmosferik içten yanmalı 3,0lt motor 19.000 devir barajını aşıyor,litreden 350hp çıkarıyor.aracın içinde verilen savaş şuankinden çok daha başka..nasıl zevkli olsunki dünkü yarış??

en temizi güzelini yazmıssın.

haftasonu tv bsından ayrılmayan ben şimdi hangi yarıs hangi tarihte yada kanalda(yayınlanıyormu onu bile bilmiyorm) ilgimi bile cekmiyor. sadece yeni motorun cirkin sesini merak edip 2-3 viraj izledim okadar.

nerde dog fight gibi yapısık kıc kıca gitmeleri birden yanına acılıp gecme cabaları vs. 3lü 5li geçtiklerinde kulagı yırtar derecede cıkan sesleri

mesela

pXuXaj_RFc8

http://www.youtube.com/watch?v=pXuXaj_RFc8

Kahn23
08-09-2014, 10:13
Formula 1’deki son şampiyonluğunu 2007’de kazanan Ferrari’nin, dün yapılan İtalya Grand Prix’sinde hayal kırıklığına uğraması, dünyaca ünlü takımı yol ayrımına getirdi. Ferrari’nin bağlı olduğu FIAT’ın CEO’su, 300 milyon Euro tazminatı ödemeyi göze alarak, takımın efsanevi patronu Di Montezomolo’yu görevden alacağını açıkladı.

Dünyanın en büyük motor sporları organizasyonu Formula 1’deki başarısızlık, Ferrari takımının efsane başkanı Luco Cordero Di Montezemolo’yu koltuğundan ediyor.

Formula 1’deki son şampiyonluğunu 2007’de kazanan Ferrari takımının dün Monza pistinde yapılan İtalya Grand Prix’sinde de başarısız olması dünyaca ünlü markayı yol ayrımına getirdi. Ferrari’nin bağlı olduğu FIAT’ın CEO’su Sergio Marchionne, yarış takımının başkanı Di Montezemolo’yu görevden azletme kararı aldı.

İtalya Grand Prix’sinde Ferrari’nin birinci pilotu Fernando Alonso, yarışı teknik arızadan dolayı yarışı yarıda bırakırken, ikinci pilot Kimi Raikkonen ise ancak dokuzuncu olabildi. Peş peşe yaşanan hayal kırıklıklarının ardından açıklama yapan FIAT CEO’su Sergio Marchionne, “6 yıldır dünya şampiyonu olamayan bir takımın başındaki şahıs artık vazgeçilmez değildir. Acil taze kan gerekiyor” diyerek Di Montezomolo’nun biletini kestiğini ima etti.
Marchionne bu sözlerle de yetinmedi ve, “Devlet artık başarısızları desteklemekten vazgeçmeli. Hiç kimsenin dokunulmazlığı olmamalı. 6 yıldır büyük ümitlerle bir şampiyonluk bekliyoruz. İtibarlı Ferrari pistlerde sürünüyor. Bunu engelleyeceğiz” ifadesini kullandı.

FIAT fabrikalarının sahibi Agnelli ailesi ise, yıllardır Ferrari takımının başkanlığını yapan Di Montezomolo’nun görevden alınmasına şimdilik temkinli bakıyor. Bunun sebebi Montezomolo’nun tam 300 milyon Euro tutan tazminatı. Bu kadar yüksek tazminatı ödemek istemeyen Agnelli ailesi üyeleri, Montezomolo ile pazarlık masasına oturulmasını istiyor.

ghibli06
08-09-2014, 11:04
az önce okudum ben de, çok haklı bir karar olur, sonuçta takımı dağıtan kendisi, kuralların böyle olması için gerekli direnci gösteremeyen de kendisi...

ghibli06
08-09-2014, 12:34
Nico Rosberg ile Lewis Hamilton arasında yaşanan olay hakkında en iddialı açıklama ise 3 Dünya Şampiyonluğu bulunan efsane pilotlardan birisi olan Sir lakaplı Jackie Stewart'dan geldi. Jackie Stewart, "Nico Rosberg en azından virajı almak için çaba gösterebilirdi ancak buna bile zahmet etmedi" dedi.



???

ufuksaracci
08-09-2014, 12:39
Mercedes iyi yönetemiyor bence iki pilotu. Bir daha takım emri bozulursa ya da böyle yarı kasıtlı bir temas olduğunda yedek pilotu yarıştır bir sonraki yarış bak bir daha oluyor mu :D

Bu arada mercedes'te yedek pilot kim ?

B16
08-09-2014, 12:46
lastik bile bir etken olamadı yarışta,hızlı olan geldi geçti.parabolicada öndekinin rüzgarına girmek için dibinden downforce kaybederek o virajı dönebilmeye çalışmak,sonrasında düzlükte pozisyon savaşı,frenleme öncesi yer tutmaya çalışmak veya hemen ardından gelen düzlük için pozisyon almak.araç geçebilmek için mecburen önündekinin tüneline girmek.düzlükte 13-14000devirlerde motor korumaya çalışmayan, ekonomi olsun diye 8. viteste düşük devirde düzlüğü bitirmeyen araçlardı.drs kers turbonun torqu olmadan 372km hıza kendi başına çıkıp,oluklu lastik+daha küçük ön kanatlarla daha hızlı turlar atabilen araçlardı.

o günleri seyreden birinin bugünden zevk almasına imkan yok.80lerde bundan hoşlanabilirdik ama şuan işe yaramıyor maalesef.30 sene önce litreden 1000hp çıkarabilmek f1 in anlamıydı.top nokta,uzay teknolojisi.sonrasında atmosferikten 350hp çıktı.dahada acayip bişey.şuan cezbeden ne??700hp 1,6 motor mu?ekonomi yapmak mı?dayanıklılığa oynamakmı?

ilk defa bir atmosferik içten yanmalı 3,0lt motor 19.000 devir barajını aşıyor,litreden 350hp çıkarıyor.aracın içinde verilen savaş şuankinden çok daha başka..nasıl zevkli olsunki dünkü yarış??


+1000

Sonuna kadar katılıyorum siz'e İstanbul Park'ta canlı izlemiş biri olarak o muhteşem sesleri duyan biri olarak tabii ki bu motorlar, bu kurallar eskisine nazaran 'BERBAT' ama benim demek istediğim geçmiş ile yargılıyarak yapabiliceğimiz birşey yok. Şöyle ki, teknoloji geliştikçe, gelişiyor ama pist rekorları hala eskide. Bernie amca Monza'ya bile rest çekebilicek kadar kafayı sıyırmış biri dün Serhan Acar açıklamaları okudu. Bugün'e göre yargılarsanız bu sezon'a göre yargılarsanız neden beğenmediniz?
Eğer ki eskiye göre yargılıcaksak bu sezon Formula 1'in bütün yarışları 'BERBAT' ama sadece bu sezon'a göre yargılacaksak bu yarış zevkliydi.

ghibli06
08-09-2014, 12:46
lastik bile bir etken olamadı yarışta,hızlı olan geldi geçti.parabolicada öndekinin rüzgarına girmek için dibinden downforce kaybederek o virajı dönebilmeye çalışmak,sonrasında düzlükte pozisyon savaşı,frenleme öncesi yer tutmaya çalışmak veya hemen ardından gelen düzlük için pozisyon almak.araç geçebilmek için mecburen önündekinin tüneline girmek.düzlükte 13-14000devirlerde motor korumaya çalışmayan, ekonomi olsun diye 8. viteste düşük devirde düzlüğü bitirmeyen araçlardı.drs kers turbonun torqu olmadan 372km hıza kendi başına çıkıp,oluklu lastik+daha küçük ön kanatlarla daha hızlı turlar atabilen araçlardı.

o günleri seyreden birinin bugünden zevk almasına imkan yok.80lerde bundan hoşlanabilirdik ama şuan işe yaramıyor maalesef.30 sene önce litreden 1000hp çıkarabilmek f1 in anlamıydı.top nokta,uzay teknolojisi.sonrasında atmosferikten 350hp çıktı.dahada acayip bişey.şuan cezbeden ne??700hp 1,6 motor mu?ekonomi yapmak mı?dayanıklılığa oynamakmı?

ilk defa bir atmosferik içten yanmalı 3,0lt motor 19.000 devir barajını aşıyor,litreden 350hp çıkarıyor.aracın içinde verilen savaş şuankinden çok daha başka..nasıl zevkli olsunki dünkü yarış??

imzalık olmuş yorumlar ;)

ghibli06
08-09-2014, 12:53
+1000

Sonuna kadar katılıyorum siz'e İstanbul Park'ta canlı izlemiş biri olarak o muhteşem sesleri duyan biri olarak tabii ki bu motorlar, bu kurallar eskisine nazaran 'BERBAT' ama benim demek istediğim geçmiş ile yargılıyarak yapabiliceğimiz birşey yok. Şöyle ki, teknoloji geliştikçe, gelişiyor ama pist rekorları hala eskide. Bernie amca Monza'ya bile rest çekebilicek kadar kafayı sıyırmış biri dün Serhan Acar açıklamaları okudu. Bugün'e göre yargılarsanız bu sezon'a göre yargılarsanız neden beğenmediniz?
Eğer ki eskiye göre yargılıcaksak bu sezon Formula 1'in bütün yarışları 'BERBAT' ama sadece bu sezon'a göre yargılacaksak bu yarış zevkliydi.

Formula1 sizce şu anda 'top racing organization of the world' mu hala? sıkıntı burada, mesele zevk almak ama neyden zevk almak? F1 in zevk alınacaklar listesi bellidir, ben karting izlemiyorum ki? çok daha zevkli karting yarışları olduğuna eminim... ben dünyanın en üst yarış organizasyonunu izlemek istiyorum, aldığım zevk de, Ros ona çarpmış Ham ona çemkirmiş, Vettel pasif kalmış, Ferrari başkanının istifası istenmiş değil...

B16
08-09-2014, 13:07
Formula1 sizce şu anda 'top racing organization of the world' mu hala? sıkıntı burada, mesele zevk almak ama neyden zevk almak? F1 in zevk alınacaklar listesi bellidir, ben karting izlemiyorum ki? çok daha zevkli karting yarışları olduğuna eminim... ben dünyanın en üst yarış organizasyonunu izlemek istiyorum, aldığım zevk de, Ros ona çarpmış Ham ona çemkirmiş, Vettel pasif kalmış, Ferrari başkanının istifası istenmiş değil...

Eskiye oranlarsak Top Racing değil, şimdiye bakarsak hala sürüclerin yarışmak için can attığı bir organizasyon. Biz her ne söylersek söyliyelim eski Formula 1'i mumla arıcaz. Karting yarışı aramanıza gerek yok IndyCar serisi sizin istediklerinizi barındırıyor. Saf yarış, ölümüne rekabet hatta IndyCar yarışçıları Formula 1'i kız yarışı gibi bulduklarını, birbirilerini geçmek için bile neredeyse izin istediklerini söylüyorlar. Ben önümüzde ki seneden de umutsuzum yeni kurallar'ı okumuşsunuzdur umarım. http://www.serhanacar.com/haber/356/formula-1%C2%B4de-2015-kural-de%C4%9Fi%C5%9Fiklikleri

Biz, siz, onlar herkes eski F1'i arıcak hemde mumla ama yapabiliceğimiz birşey yok.

Kahn23
08-09-2014, 13:12
Ben size Top racing olarak zevk alacağınız yarış söyliyim.

Kesinlikle LeMans 24Hours.. Son 3 senedir neredeyse Tv'nin verdiği tüm yarışları izledim.
Özellikle Eurosport spikerleri bu işi yapan en iyi adamlar. Serhan katıldı bikaç kere canlı yayına. Kendisi bile son zamanlarda beğendiğini söylüyor.

B16
08-09-2014, 13:14
Ben size Top racing olarak zevk alacağınız yarış söyliyim.

Kesinlikle LeMans 24Hours.. Son 3 senedir neredeyse Tv'nin verdiği tüm yarışları izledim.
Özellikle Eurosport spikerleri bu işi yapan en iyi adamlar. Serhan katıldı bikaç kere canlı yayına. Kendisi bile son zamanlarda beğendiğini söylüyor.

Bir türlü denk gelemedim. Youtube aracılığı ile izledim 1,2 video ama pek kesmedi.

Kahn23
08-09-2014, 13:17
Bir türlü denk gelemedim. Youtube aracılığı ile izledim 1,2 video ama pek kesmedi.

Ya zaten çok komplike bir yarış. Normalde 1-2 yarış kısa izlersen kesmez. Özellikle gece kısmı atraksiyonu bol olur.

ufuksaracci
08-09-2014, 13:24
Kurallardaki fren diskinin dönme hızı lastik ve porya ile aynı olacak diyor. Şu anda farklı mı ? nasıl oluyor ki ?

initial-D
08-09-2014, 16:31
hamilton ile rosbergin pilotaj analizi yapılmış.monza için

lesmo virajında hamilton rosberge göre ortalama 18 km daha hızlı giriyor.
daha hızlı dönmesi daha iyi tur süresi sağlıyor.
Viraj çıkışında gaza daha az yükleneceği için daha az yakıyor
rosbergden zaten hızı yüksek olduğundan daha az kers kullanıyor
tekrar hızlanmak için rosberg kadar zorlamadığından arka lastikleri daha geç aşınıyor
arka lastikleri daha iyi durumda olduğu için fren dengesini rosbergin aracına göre daha fazla arkaya verebiliyor.
arkada daha fazla fren kullanabildiğinden hem sürüş stiline uygun viraj girişinde arkası rahat bir otomobile sahip oluyor,hemde ön frenlerini rosberg kadar yormamış oluyor
ön frenler daha az zorlandığı için hızlı düzlüklerin sonunda rosbergden daha iyi frenleme yapabiliyor.

rosberg 2 kere ilk şikanı kaçırmıştı ve sezon genelinde hamiltondan hep fazla yakıt tüketti.

sıralama turlarında da rosberg ilk şikana gelirken ve ilk şikan sonrası kersi daha fazla kullandı ve ilk sektör zamanı hamiltondan iyiydi.lesmolarda hamilton daha hızlıydı ve lesmo 2 çıkışındaki düzlükte rosberg kadar kers kullanmasına gerek kalmadan ondan iyi zaman elde etti.parabolica öncesinde ve starta çıkarkende rosbergden daha fazla kersi olduğu için 3. sektörde de en iyi zamanı yaparak polü aldı

bason
08-09-2014, 16:53
Yalnız arkadaşlar siz Formula 1 den zevk almıyorsunuz yarıştan değil. Arada ki fark bu benim bahsettiğim ile. :) İnsanın elinden bir şey gelmeyince kabullense bundan da zevk alabilir. :) Referandum mu yapsın adamlar? :D

bason
08-09-2014, 16:59
hamilton ile rosbergin pilotaj analizi yapılmış.monza için

lesmo virajında hamilton rosberge göre ortalama 18 km daha hızlı giriyor.
daha hızlı dönmesi daha iyi tur süresi sağlıyor.
Viraj çıkışında gaza daha az yükleneceği için daha az yakıyor
rosbergden zaten hızı yüksek olduğundan daha az kers kullanıyor
tekrar hızlanmak için rosberg kadar zorlamadığından arka lastikleri daha geç aşınıyor
arka lastikleri daha iyi durumda olduğu için fren dengesini rosbergin aracına göre daha fazla arkaya verebiliyor.
arkada daha fazla fren kullanabildiğinden hem sürüş stiline uygun viraj girişinde arkası rahat bir otomobile sahip oluyor,hemde ön frenlerini rosberg kadar yormamış oluyor
ön frenler daha az zorlandığı için hızlı düzlüklerin sonunda rosbergden daha iyi frenleme yapabiliyor.

rosberg 2 kere ilk şikanı kaçırmıştı ve sezon genelinde hamiltondan hep fazla yakıt tüketti.

sıralama turlarında da rosberg ilk şikana gelirken ve ilk şikan sonrası kersi daha fazla kullandı ve ilk sektör zamanı hamiltondan iyiydi.lesmolarda hamilton daha hızlıydı ve lesmo 2 çıkışındaki düzlükte rosberg kadar kers kullanmasına gerek kalmadan ondan iyi zaman elde etti.parabolica öncesinde ve starta çıkarkende rosbergden daha fazla kersi olduğu için 3. sektörde de en iyi zamanı yaparak polü aldı
Yalnız arada ki hız farkı normal değil. 18 km viraj için inanılmaz bir fark, sadece pilotaj ya da ayarları kapsamıyordur. Bunun analizini Rosberg hepimizden daha çok yapmıştır. Ama 18 km hız farkı hemen hemen aynı araçlar için çok fazla değil mi? Ricciardo 25 km fark atmış Vettel'e hız ölçüm noktasında, buda çok garip.:) Diğer pistlerde ki analizler ne diyor bu konuda?

ufuksaracci
08-09-2014, 17:10
Benim şu disk olayı kaynamasın arada ,aydınlatacak biri var mı ?

B16
08-09-2014, 17:10
Yalnız arkadaşlar siz Formula 1 den zevk almıyorsunuz yarıştan değil. Arada ki fark bu benim bahsettiğim ile. :) İnsanın elinden bir şey gelmeyince kabullense bundan da zevk alabilir. :) Referandum mu yapsın adamlar? :D

:D

Bizim adımız Hıdır izliceğimiz budur. :)

Serhan Acar'ın sitesine bakıyordum dikkatimi çekti ve mantıklı buldum.

FIA neden sürekli otomobilleri yavaşlatmaya çalışıyor?

FIA, F1´in gireceği sıkıntıyı 4-5 sene önceden görmeyi başarmış ki, seyircilerin kızdığı tek motor, motor dondurma vs gibi uygulamaları getirerek masrafları kısmaya başlamış. Bir sene içince Honda ve BMW gibi dev bütçeli üreticilerin spordan çekilmesi, bu endişelerin ve alınan kararların doğru olduğunu gösteriyor herhalde.

Bir motor kabaca 300.000 Euro, eskiden 2 otomobil 2 yarış hafta sonunda Cuma, Cumartesi Pazar´dan toplam 12 motoru kullanıyordu. Şu anda sadece 2 motorla geçiliyor. Yani her takımın sezon boyunca sadece motor üretiminde (geliştirmeye harcanan 100 milyon Eurolardan bahsetmiyorum bile) 30 milyon Euro civarında.

Hızlar ne kadar yavaşladı? Ben size söyleyeyim: birkaç saniye. Peki siz bu hız farkını TV´de viraj dönen otomobilleri izlerken veya İstanbul Park´ta tribünde otururken hissedebiliyor musunuz? Hayır tabii ki.

Zaman tutma sistemi olmasa F60´ın F2004´ten yavaş olduğunu anlayabilecek misiniz? Tabii ki hayır!

Şu anda Ferrari ile Force India birbirinin aynı iki karoser üretsin, Ferrari´ye Force India renklerini giydirin, Force India´ya Ferrari. Gidin bizim pistin 8. virajından izleyin çıplak gözle. Aradaki farkı, hayatta fark edemezsiniz. Anlamazsınız bile otomobillerin değiştiğini... Bu dediğim herkes için geçerli.

O zaman bu birkaç saniyeyi kazanmak, her virajı 1-2 km/s daha da hızlı dönebilmek için yüz milyonlarca Avro harcayan takımların batma ihtimalini nasıl göz ardı ediyorsunuz?

2000´den bu yana kaç tane takım battı veya el değiştirdi? Prost, Arrows, Jordan, Minardi, Jaguar, Midland, Spyker, Super Aguri, BAR, Sauber... Bunlara 2008 ve 09´da Honda ile BMW´de eklendi ne yazık ki...

Hızlar artmaya devam etsin ve bir iki sene içinde önce dokuz, sonra sekiz takıma düşsek daha mı iyi? 8. virajı 260 ile dönen 20 otomobili mi tercih edersiniz, 265 ile dönen 14 otomobili mi?

ghibli06
08-09-2014, 18:34
:D

Bizim adımız Hıdır izliceğimiz budur. :)

Serhan Acar'ın sitesine bakıyordum dikkatimi çekti ve mantıklı buldum.

FIA neden sürekli otomobilleri yavaşlatmaya çalışıyor?

FIA, F1´in gireceği sıkıntıyı 4-5 sene önceden görmeyi başarmış ki, seyircilerin kızdığı tek motor, motor dondurma vs gibi uygulamaları getirerek masrafları kısmaya başlamış. Bir sene içince Honda ve BMW gibi dev bütçeli üreticilerin spordan çekilmesi, bu endişelerin ve alınan kararların doğru olduğunu gösteriyor herhalde.

Bir motor kabaca 300.000 Euro, eskiden 2 otomobil 2 yarış hafta sonunda Cuma, Cumartesi Pazar´dan toplam 12 motoru kullanıyordu. Şu anda sadece 2 motorla geçiliyor. Yani her takımın sezon boyunca sadece motor üretiminde (geliştirmeye harcanan 100 milyon Eurolardan bahsetmiyorum bile) 30 milyon Euro civarında.

Hızlar ne kadar yavaşladı? Ben size söyleyeyim: birkaç saniye. Peki siz bu hız farkını TV´de viraj dönen otomobilleri izlerken veya İstanbul Park´ta tribünde otururken hissedebiliyor musunuz? Hayır tabii ki.

Zaman tutma sistemi olmasa F60´ın F2004´ten yavaş olduğunu anlayabilecek misiniz? Tabii ki hayır!

Şu anda Ferrari ile Force India birbirinin aynı iki karoser üretsin, Ferrari´ye Force India renklerini giydirin, Force India´ya Ferrari. Gidin bizim pistin 8. virajından izleyin çıplak gözle. Aradaki farkı, hayatta fark edemezsiniz. Anlamazsınız bile otomobillerin değiştiğini... Bu dediğim herkes için geçerli.

O zaman bu birkaç saniyeyi kazanmak, her virajı 1-2 km/s daha da hızlı dönebilmek için yüz milyonlarca Avro harcayan takımların batma ihtimalini nasıl göz ardı ediyorsunuz?

2000´den bu yana kaç tane takım battı veya el değiştirdi? Prost, Arrows, Jordan, Minardi, Jaguar, Midland, Spyker, Super Aguri, BAR, Sauber... Bunlara 2008 ve 09´da Honda ile BMW´de eklendi ne yazık ki...

Hızlar artmaya devam etsin ve bir iki sene içinde önce dokuz, sonra sekiz takıma düşsek daha mı iyi? 8. virajı 260 ile dönen 20 otomobili mi tercih edersiniz, 265 ile dönen 14 otomobili mi?

size bir örnek: 2003 senesinde MSC Monza'da kazanırken 1:20 küsürle dönüyordu, şimdiki gibi 1:24 le dönenler 16-17. sıradakilerdi... yani o saniyeler hiç de küçümsediğiniz gibi önemsiz şeyler değil... ayrıca o yıllarda KERS ve DRS yoktu, kaç saniye etki ederdi acaba? ayrıca aerodinamik kısıtlamalar da vardı şimdilerde olmayan, yani o makinelerin potansiyeli en az 3-4 saniye daha iyisi olabilirdi...

elbette kapanan takımlar oldu ama BMW ve Honda hatta Jaguar zaten otomobil üreticisi idiler, kapatma sebepleri asla motor maliyeti değildi... Stewart,Jordan,Prost gibi şahıs takımlarına gerekli destek verdi mi ki Bernie? Bernie asla gelirin dağıtımıyla alakalı adil ol(a)madı, bütün yükü güçlü takımların sırtına yükledi...

ghibli06
08-09-2014, 18:51
bakın buraya yazıyorum bundan 3-4 sene sonra Redbull bu işten sıkılınca hep beraber görürüz, ben son 7-8 senedeki kural değişikliklerinin, RedBull ile beraber yapıldığını düşünüyorum... hangi kural geldiyse RedBull buna hemen ayak uyduran takım oldu, ayrıca 'sadece' kendisinin aklına gelen yenilikler yaptı ve de bu ne hikmetse 'kurallara aykırı değildi'... hep en az 2-3 adım önünde oldu diğerlerinden... Bernie'nin Almanya'daki rüşvet davasını takip ettiyseniz şahsiyetini az çok anlarsınız... bu benim komplo teorim, hayatında bisiklet bile üretmemiş bir içecek firmasının son 10 yıldaki yükselişini ben şahsen 'normal' bulmuyorum...

initial-D
08-09-2014, 19:31
Fren olayı şu

Fren diski ile tekerin aynı hızda dönmesi demek,disk frenajda kilitlendiğinde tekerin kilitlenmeden dönmeye devam etmesini
sağlayan sistemleri engellemek.

Yani abs benzeri bir sistem kullanmanın önüne geçmek

ufuksaracci
08-09-2014, 19:56
Fren olayı şu

Fren diski ile tekerin aynı hızda dönmesi demek,disk frenajda kilitlendiğinde tekerin kilitlenmeden dönmeye devam etmesini
sağlayan sistemleri engellemek.

Yani abs benzeri bir sistem kullanmanın önüne geçmek

Şimdi anladım nedense aklıma daha fantastik sistemler gelmişti :)

bason
08-09-2014, 22:35
bakın buraya yazıyorum bundan 3-4 sene sonra Redbull bu işten sıkılınca hep beraber görürüz, ben son 7-8 senedeki kural değişikliklerinin, RedBull ile beraber yapıldığını düşünüyorum... hangi kural geldiyse RedBull buna hemen ayak uyduran takım oldu, ayrıca 'sadece' kendisinin aklına gelen yenilikler yaptı ve de bu ne hikmetse 'kurallara aykırı değildi'... hep en az 2-3 adım önünde oldu diğerlerinden... Bernie'nin Almanya'daki rüşvet davasını takip ettiyseniz şahsiyetini az çok anlarsınız... bu benim komplo teorim, hayatında bisiklet bile üretmemiş bir içecek firmasının son 10 yıldaki yükselişini ben şahsen 'normal' bulmuyorum...
İyi de içecek üreten adamları mı getirmiş teknik ekibe? :D Topladı adamları iyi bir ekip kurdu inanılmaz para harcıyor Redbull Motor ve extreme spor dallarına. Reklam için inanılmaz bir araç spor. Sadece F1 de mi yükselişte bir sürü spor organizasyonuna sponsor oluyor, takımları var. F1 de iki takımı var. Formula 1'e harcadığı parayı Ferrari, Mclaren vs harcamıyor. Renault'u ayakta tutuyor tedarikçi olarak vs. Bence o efsane dediğimiz firmaları bir içecek firması yendi diye bu kadar garip görülüyor. Bernie kaç yıldır Formula'nın başında? O zaman bende derim ki Ferrari'nin şampiyonlukları Bernie ile oldu. Çok basit bakmışsınız olaya. Ferrari nin etkisinin ne kadar olduğunu benden iyi bilirsiniz ya da Mclaren. Bu takımlar kendi istekleri haricinde bir şey olacak lobi olacak kulis olacak ve sesini çıakrtmayacak ha? Yıkar ortalığı diğer takımlar, yılda 500-600 milyon harca sonra Redbull gelsin 2 kulis yapsın araya adam soksun, bernie'yi satın alsın ki izleyici kitlesi kaybediyor F1 buna göz yumacak Bernie? Bu kadar büyük bir organizasyon da bu kadar para dönen bir yerde bana çok uçuk geliyor. :)

ghibli06
08-09-2014, 22:57
İyi de içecek üreten adamları mı getirmiş teknik ekibe? :D Topladı adamları iyi bir ekip kurdu inanılmaz para harcıyor Redbull Motor ve extreme spor dallarına. Reklam için inanılmaz bir araç spor. Sadece F1 de mi yükselişte bir sürü spor organizasyonuna sponsor oluyor, takımları var. F1 de iki takımı var. Formula 1'e harcadığı parayı Ferrari, Mclaren vs harcamıyor. Renault'u ayakta tutuyor tedarikçi olarak vs. Bence o efsane dediğimiz firmaları bir içecek firması yendi diye bu kadar garip görülüyor. Bernie kaç yıldır Formula'nın başında? O zaman bende derim ki Ferrari'nin şampiyonlukları Bernie ile oldu. Çok basit bakmışsınız olaya. Ferrari nin etkisinin ne kadar olduğunu benden iyi bilirsiniz ya da Mclaren. Bu takımlar kendi istekleri haricinde bir şey olacak lobi olacak kulis olacak ve sesini çıakrtmayacak ha? Yıkar ortalığı diğer takımlar, yılda 500-600 milyon harca sonra Redbull gelsin 2 kulis yapsın araya adam soksun, bernie'yi satın alsın ki izleyici kitlesi kaybediyor F1 buna göz yumacak Bernie? Bu kadar büyük bir organizasyon da bu kadar para dönen bir yerde bana çok uçuk geliyor. :)

Almanya'daki davada neler oldu hiç inceledin mi bilmiyorum... nasıl biri olduğunu rahatça anlayabilirsin, davadan çekilmek için verdiği para da neredeyse bir takımın 1 yıllık bütçesi... Ferrari yıllarını 20 yıldır takip ediyorum, her sene büyük takımların önüne bir engel koydu güçlü olduğu yanlarıyla alakalı... RedBull a neden koymadı? MSC domine ederken şampiyonayı, tek takımlı tek pilotlu bir organizasyon seyirci ve para kaybeder dedi açıkça, pardon da 4 yıldır nerede? bir takımın yeni bir düzenlemeye intibak süresi nedir? RedBull neden hiç bir yeniliğe intibakta zorlanmıyor? diğer takımların aklına gelmeyen şeyler nasıl oluyor da RedBull tarafından kullanılıyor, yapılan itirazlarsa hep reddediliyor? zamanında ön kanadın yan parçaları yarış esnasında oynuyor diye diskalifiyeler bile olurdu ki parçalar statik haldeyken hareket etmiyordu, şimdiki itirazlara bakıp hayret ediyorum...

İngilizce bilenler şu yazıyı okusunlar lütfen:

http://www.forbes.com/sites/chrissmith/2013/10/09/why-wont-red-bull-racing-share-its-secret-technology-with-mark-webber/

ferrari'nin etkisi bir zamanlar yüksekti evet, taa ki MSC ard arda şampiyonluklar alana kadar...

bason
08-09-2014, 23:14
Redbull'un devri bitti işte. Mercedes farklı bir ligde gibi tek başına götürüyor şampiyonayı. :) Değişen ne oldu? Yenilik dediğiniz zaman Brawn GP şampiyon oldu bambaşka bir F1 çağına girildi sonra ki sene şampiyon oldu Redbull ve gerisi de geldi zaten. Redbull için illegal denildi bir çok kez, yok çekiş kontrol var falan filan, yok motor haritalama vs. Bunlar basına yansıyanlar. Diğer takımlara yapılan kaç itiraz var acaba? Kanatları esnek dendi bunları inceleyen komisyonlara güvenmiyorsa diğer takımlar neden gıkını çıkartmadı diyorum bende işte, neden? Redbull onlara da mı para yedirmiş. :) Bernie gibi bir adamın hala Formula 1 de söz sahibi olması yanlış orası ayrı konu ancak F1'in ne kadar kirli bir spor olduğu zaten biliniyor. Ajanlık davaları vs bir sürü olay var tarihte. :) Sanki herkes temizde bi Bernie kaldı. Adam ne kadar süredir böyle yönetmiş Formula 1? Bunun Redbull ile alakası yok adamlar sadece ortama ayak uydurmuş. :) 4 sene sonrada Mercedes ile ilgili böyle şeyler çıkacaktır. :) Taraftar olmak ile fanatik olmayı karıştırmamak gerek sizi tenzi ederim ancak bunların bu kadar büyümesi Redbull ve Vettel isimlerinden kaynaklı. Mclaren ya da Ferrari, ne bileyim Renault, Mercedes olsa, Schumacher, Alonso, Hamilton olsa kimse böyle konuşuyor olmazdı.

Mutu
08-09-2014, 23:19
1.3 den hamiltona bahis yapıp, geriye düşmesinden sonra telaşlanan bir ben miyim? :)

Dışarda olduğumdan yarışı izleme de fırsatım olmadı. Çok zor anlardı ros'u geçerkenki bölüme kadar. Şimdi indiriyorum bakalım, baştan izleyeceğim. :)

initial-D
08-09-2014, 23:19
redbull gene tamamda vettel gibi bir kazma 3 sene şampiyon olunca işte bir gariplik olduğu kuşkusu düşüyor insanın içine:D

ghibli06
08-09-2014, 23:20
Redbull'un devri bitti işte. Mercedes farklı bir ligde gibi tek başına götürüyor şampiyonayı. :) Değişen ne oldu? Yenilik dediğiniz zaman Brawn GP şampiyon oldu bambaşka bir F1 çağına girildi sonra ki sene şampiyon oldu Redbull ve gerisi de geldi zaten. Redbull için illegal denildi bir çok kez, yok çekiş kontrol var falan filan, yok motor haritalama vs. Bunlar basına yansıyanlar. Diğer takımlara yapılan kaç itiraz var acaba? Kanatları esnek dendi bunları inceleyen komisyonlara güvenmiyorsa diğer takımlar neden gıkını çıkartmadı diyorum bende işte, neden? Redbull onlara da mı para yedirmiş. :) Bernie gibi bir adamın hala Formula 1 de söz sahibi olması yanlış orası ayrı konu ancak F1'in ne kadar kirli bir spor olduğu zaten biliniyor. Ajanlık davaları vs bir sürü olay var tarihte. :) Sanki herkes temizde bi Bernie kaldı. Adam ne kadar süredir böyle yönetmiş Formula 1? Bunun Redbull ile alakası yok adamlar sadece ortama ayak uydurmuş. :) 4 sene sonrada Mercedes ile ilgili böyle şeyler çıkacaktır. :) Taraftar olmak ile fanatik olmayı karıştırmamak gerek sizi tenzi ederim ancak bunların bu kadar büyümesi Redbull ve Vettel isimlerinden kaynaklı. Mclaren ya da Ferrari, ne bileyim Renault, Mercedes olsa, Schumacher, Alonso, Hamilton olsa kimse böyle konuşuyor olmazdı.

benim kabul etmediğim bu şampiyonanın artık tamamen bir kişinin kaprislerine göre şekilleniyor olması, kendi kazandığı para ve serveti ortada, bunu takım yarıştırarak elde etti... RedBull ile olan ilişkisi ya ölünce ortaya çıkar ya da 3-4 seneye.. bunu da yazarım merak etmeyin :) çekiş kontrol kullandığı zaten afişe oldu RedBull un hatta Webber bir gün konuşursa neden kendi aracında kullanılmadığını da anlatır belki, bu seneki değişiklikler RedBull değil Mercedese yaradı ama uzun vadede buna yine RedBull un adapte olacağını düşünüyorum diğer takımlardan daha fazla..

neyse Formula1 hep kirliydi ama ben gerçek pilotları izleyerek sevdim F1 i... şimdi pistte gezinenler o yıllarda Formula3 te izlediklerimden daha iyi değiller şu halleriyle...

bason
08-09-2014, 23:31
Vettel'e kazma diyeni allah daş yapar daş. :p Adam bence ilk 5 e rahat girer bu pilot neslinde. 1 Alonso'dur her zaman için 2 Hamilton olsun seni kırmayalım. :D Hahahah.

Bernie'de bi bırakmadı gitti. Sadece Redbull ile olan ilişkisi mi çıkacak ortaya yoksa son 20-30 yılın dökümanını mı sunacaksınız? :) Ben kesin bir dil ile Redbull'a yakındır filan demiyorum ancak eğer böyle bir mevzu var ise bütün kirler dökülsün ortaya da o zaman eskiden izlediklerim de yalanmış diyecek misiniz? Bakalım. :) Hatta şu F1 in bütün kirleri çıksın ortaya da bir daha izlemeye miğdemiz müsade etmez ben o kadar diyorum. Birde bu iddia larınız, çekiş kontrol filan kullanılmış dediğiniz olay büyük bir skandaldır. İlk videolar çıktığında Webber'in aracında çıkmıştı. Kanada GP de. Webber'in konuşacağı bir şey yok sadece Vettel'in kayırıldığından gayrı.

bason
08-09-2014, 23:38
Bu arada böyle tartışmaları da özlemişim. :) ghibli06 ayrıca teşekkürler seviyenizi size yakışır bir şekilde bozmadığınız için. :)

ghibli06
08-09-2014, 23:43
MSC'nin bir sezonki bütün puanları silindi zamanında hatırlayan vardır mutlaka, sebebi rakibine kasıtlı çarpmasıydı... ceza son derece haklıydı ama sonrasında kim bu tarz bir ceza aldı ? hmmm, sanırım kimse... geçmişte çekiş kontrol sistemini yasak olmasına rağmen kullanan takımlar vardı, küçük takımların sesi çıkamadı, büyük takımlar ise kafasını kuma gömdü, sebebi çoğunun kullanıyor olmasıydı, Bernie bu sistemi yasaklayarak çözemeyeceğini anladı ve serbest bıraktı, sonra 2008 de tekrar yasakladı??? neden ki? yasakla serbest bırak yasakla serbest bırak... bu kadar fikir değişikliği sizi de sıkmadı mı? seeding formatını bozdu bozdu bozdu, şimdi eskiye döndü neden? 2016 da benzin formatını tekrar değiştirecek belki? neden? herkes aynı lastik aynı benzinle çıksın neden yahu neden? stratejiyi sadece sert-yumşak lastik takmaya indirgemeye kimin hakkı var? hafif başlar erken pite girer kime ne?

kusura bakmayın konuşsam saatlerce sayfalarca konuşurum, neden zevk almadın diye sordunuz ya.. gerçekten bunun cevabı öyle 2-3 satırla bitmez... şimdiki go-karttan zevk alan arkadaşları asla ve asla eleştirmiyorum kimse üzerine alınmasın, sadece kendi adıma neden zevk almadığımı anlatmaya çalışıyorum...

ghibli06
08-09-2014, 23:44
Bu arada böyle tartışmaları da özlemişim. :) ghibli06 ayrıca teşekkürler seviyenizi size yakışır bir şekilde bozmadığınız için. :)

asıl ben teşekkür ederim, böyle şeylerden tartışmaktan daha güzel ne olabilir ki? keşke fırsat olsa da hep beraber izlesek yarışları :)

bason
08-09-2014, 23:54
MSC'nin bir sezonki bütün puanları silindi zamanında hatırlayan vardır mutlaka, sebebi rakibine kasıtlı çarpmasıydı... ceza son derece haklıydı ama sonrasında kim bu tarz bir ceza aldı ? hmmm, sanırım kimse... geçmişte çekiş kontrol sistemini yasak olmasına rağmen kullanan takımlar vardı, küçük takımların sesi çıkamadı, büyük takımlar ise kafasını kuma gömdü, sebebi çoğunun kullanıyor olmasıydı, Bernie bu sistemi yasaklayarak çözemeyeceğini anladı ve serbest bıraktı, sonra 2008 de tekrar yasakladı??? neden ki? yasakla serbest bırak yasakla serbest bırak... bu kadar fikir değişikliği sizi de sıkmadı mı? seeding formatını bozdu bozdu bozdu, şimdi eskiye döndü neden? 2016 da benzin formatını tekrar değiştirecek belki? neden? herkes aynı lastik aynı benzinle çıksın neden yahu neden? stratejiyi sadece sert-yumşak lastik takmaya indirgemeye kimin hakkı var? hafif başlar erken pite girer kime ne?

kusura bakmayın konuşsam saatlerce sayfalarca konuşurum, neden zevk almadın diye sordunuz ya.. gerçekten bunun cevabı öyle 2-3 satırla bitmez... şimdiki go-karttan zevk alan arkadaşları asla ve asla eleştirmiyorum kimse üzerine alınmasın, sadece kendi adıma neden zevk almadığımı anlatmaya çalışıyorum...

Tutarsızlıklar çok fazla ona bende katılıyorum. Bizim milli eğitim bakanlığı gibi oldular. Her sene bir şeyler ile oynuyorlar hani bazı teknik ve maliyeti engelleyen konuları anlarımda belli bir format olsun yani sevilir, beğenilmez, tatışılır da sürekli değiştirmek vs ilerletmiyor formula 1 i. Bence en büyük hatayı lastikler de yaptılar. Tamam aero nun etkinliğini düşür motoru daha öne çıkart serbest bırak ama lastik ile uğraşıyorlar birde. 2 hamur olsun yağmur ve geçiş lastikleri harici bunlarda dayanıklı ve yol tutuş sağlayan lastikler olsun mesela.

Birde Bernie hep konuştuk ancak FİA daha fazla batırdı F1'i. Takımlar ile iletişiminin iyi olduğunu düşünmüyorum FİA'nın. Bu konularda istikrarı sağlamadı FİA ki bu görev Bernie den çok onun sahası. FİA nın yönetim anlayışını değiştirip Bernie'nin emekli olması şart. Bu arada superbike vs takip edin süper oluyor yarışlar. 19 turun tamamı aksiyon, heyecan. Gözümü kırpmadan izliyorum. :) Benden bu gecelik bu kadar. :) Bir sonraki yarışta görüşmek üzere. :D

bason
08-09-2014, 23:55
asıl ben teşekkür ederim, böyle şeylerden tartışmaktan daha güzel ne olabilir ki? keşke fırsat olsa da hep beraber izlesek yarışları :)

Eskiden bir arkadaşımla yarış öncesi girerdik mutfağa, Patates-sosis kızartır yanında bira açar öyle izlerdik gırgır şamatayla. :) Bende severim öyle organizasyonları. :)

turci
09-09-2014, 00:02
Redbull sadece extrem sporlarda f1 de değil, futbolda da tartışılmasına rağmen var.
Avusturya'da Salzburg,Almanya'da Leipzig olarak varlar ve özellikle Almanya'da hızlı bir şekilde 2. Lige yükseldiler.
Klüp logosu kabul edilmedi değiştirildi vs vs. 1. Lige çıkarlar ise bayern için finansal anlamda büyük bir tehlike oluşturma potansiyelleri var.
konuya gelirsek ben de artık zevksiz olduğu düşüncesindeyim,
gerçi çok zor ama kişisel olarak isteğim her takımı kendi haline bıraksınlar,herkes hünerini göstersin,kıran kırana dönsün dursunlar.
en ince ayrıntıya kadar kural koyma,takımlar ve sürücüler üzerinde baskı oluşturarak nereye kadar ?

diğer büyük organizasyonlar da dahil olmak üzere herşey spordan ziyade para eksenine kaymasından dolayı amacından uzaklaştı,dolayısı ile zevkte vermez oldular.
mesela birisi çıkıpta bana şampiyonlar liginin amacını ve şu anda ne olduğunu açıklayamaz çünkü açıklanacak birşey yok ortada.
bir ülkenin şampiyonu o lige giremeyip diğer ülkenin dört takımı giriyor ve aynı ülkenin iki takımı final oynuyorsa, o şampiyonlar ligi değildir benim için..

bu arada F1 de herşeyi serbest bıraksınlar derken tabi ki belli başlı kurallar haricinde incir boncuk kurallardan bahsediyorum.

ghibli06
09-09-2014, 00:07
tabii ki koyarsın kural, hacim silindir sayısı, aracın ebatları max-min değerler, ağırlık, lastikler gibi...

initial-D
09-09-2014, 10:13
Riza

alonso iyidir severim tamam.ama vettel evlat olsa sevilmez.elle tutulur hiçbir yanı yok.baskı altında istikrar yok,geçiş kabiliyeti yok,savunma yok,yeni teknolojiye ayak uydurabilme yok.taş toprak ne olursam olayım.aha görüyoruz işte,sadece biz değil görenler ve pilotlarda söylüyordu zayıf arabayla bişey yapamayacağını.button gibi araç iyiyken gidebiliyor sadece.bu seneki redbuulu alonso-hamilton-schumi-mika-montoya veya iyi olduğu dönemki raikonen kullansa en az bir yarış kazanırdı.takım arkadaşı bile 3 yarış kazanırken o sadece 2 kere 3. olabildi.yeteneksiz bir adam

B16
09-09-2014, 10:35
Riza

alonso iyidir severim tamam.ama vettel evlat olsa sevilmez.elle tutulur hiçbir yanı yok.baskı altında istikrar yok,geçiş kabiliyeti yok,savunma yok,yeni teknolojiye ayak uydurabilme yok.taş toprak ne olursam olayım.aha görüyoruz işte,sadece biz değil görenler ve pilotlarda söylüyordu zayıf arabayla bişey yapamayacağını.button gibi araç iyiyken gidebiliyor sadece.bu seneki redbuulu alonso-hamilton-schumi-mika-montoya veya iyi olduğu dönemki raikonen kullansa en az bir yarış kazanırdı.takım arkadaşı bile 3 yarış kazanırken o sadece 2 kere 3. olabildi.yeteneksiz bir adam

Sizinle her ne kadar fikir ayrılığına da düşsek Vettel konusunda hemfikiriz. Bir araçtan maksimum'u çıkartamayan, sürekli mızmızlanan biri. SPA'da yavaş kaldı diye şaşi değiştirdi de ne oldu?
Ayrıca takım Ricciardo'yu pek önemsemedi ama adam kendini kanıtladı. Bir demecinde eskiden beni dinlemiyorlardı şimdi ise araç için söylediklerimi dinliyorlar demesi ise bunun kanıtıdır.

bason
09-09-2014, 12:36
Bence Vettel'i görünce kafanızı çeviriyorsunuz. :D Adamın kantılayacağı bir şey yok zaten daha fazla. Bunun yanında hala bu sezondan dem vuruluyor ancak adapte olan pilot var olmayan var. Raikkonen bir türlü ayak uyduramadı. Vettel hız olarak gayet iyi. Aracı sık sık sorun çıkardı ve lastikleri kullanamıyor. Geçen sene harika kullanıyordu araçlar değişti, kurallar değişti, motorlar değişti ve evet ayak uyduramadı. Tıpkı geçen sene bu sorunları yaşayan diğer harika, efsane pilotlar gibi. ;) Olay bundan ibaret. Gayet basit düşünün. Geçiş hamlesi yok filan bence abartı oluyor. Kusursuz bir pilot mu var şu anda? Bence gözünüzde diğer pilotları çok büyütüyor ya da Vettel'i küçük görüyorsunuz. Gereğinden fazla. :) Neyse bunlar kişisel görüşler tabi ki. Ancak ortada olan gerçekleri değiştirmiyorlar. :) Doğru pilot, doğru yerde, doğru zamanda bunu yakaladılar ve 4 yıl takır takır yürüdüler gittiler. Ben Vettel en iyisi demedim zaten ancak her zaman başa oynayabilecek bir pilot. Her zaman zorluk çıkartır diğer pilotlara. Kimseye yol vermez. Takımı arkasına alarak yol verdirir. Bunlarda birer yetenek. Hamilton da bunlar yok ve bu sene şampiyonluktan edebilir. Her yarış böyle hızlı olamayabilir Hamilton. Rosberg takımında desteği ile ( evet hala Rosberg'i desteklediklerini düşünüyorum ) Hamilton'u alt edebilir.

B16
09-09-2014, 16:22
En iyi pilot kişiden kişiye göre değişir. Kimine göre Lauda, kimine göre Schumi, kime ne göre Rai.
Ama bana göre bir pilot iyi bir araç olmasa dahi o araçtan maksimum'u çıkartmak ve savaşmak zorundadır.

bason
09-09-2014, 17:46
En iyi pilot kişiden kişiye göre değişir. Kimine göre Lauda, kimine göre Schumi, kime ne göre Rai.
Ama bana göre bir pilot iyi bir araç olmasa dahi o araçtan maksimum'u çıkartmak ve savaşmak zorundadır.

Onu da yapabilen pilot Alonso. Forza Alonso... :D Ancak bu Mercedes ile Hamilton ve Alonso'yu aynı takımda görmek isterdim. Pist üstünde harika şeyler izleyebilirdik. :)

B16
09-09-2014, 20:31
Onu da yapabilen pilot Alonso. Forza Alonso... :D Ancak bu Mercedes ile Hamilton ve Alonso'yu aynı takımda görmek isterdim. Pist üstünde harika şeyler izleyebilirdik. :)

Milleti bırak birbirleri ile kıyasıya rekabete girerlerdi. İkisini aynı takımda değil de, rekabetçi Ferrari sahibi Alo ile Hamilton da acayip zevk verirdi.
Schmu hariç son 10 yıla damgasını vuran pilot bana göre.

bason
09-09-2014, 21:29
Alonso hayranıyımdır ama Petrov'u geçemeyip şampiyonluğu kaptırdığı, ardından da yarış sonunda Petrov'a el kol hareketleri yapması Alonso taraftarlığımı zedelemişti. Aslında şu anda yıllanmış şarap gibi oldu. Altında sağlam bir araç olsa kim bilir neler yapacak? :) Hamilton ile de iyi arkadaşlar. Bol bol konuşurken görüyorum. Hamilton'da olgunlaştı artık. Eskiden hiç beğenmezdim yaptığı hamleleri. Bana göre limitleri aşan bir pilottu, sınırları diğer pilotlara zarar verecek şekildeydi. Ancak Mercedes'de biraz orta sıra takımı olduğu zamanlarda geldi ve bu onu olgunlaştırdı görüşündeyim. Hele Massa ile bir sezonları var hatırlamıyorum sezon yılını ama döve döve geçişler yapıyordu. :D Baya ezmişti o sene Massa'yı. :D Hamilton'da iyidir. Ama Vettel'de iyidir. :D Hahahaha...

Kahn23
10-09-2014, 10:30
Resmi: Montezemolo Ferrari'den Ayrıldı

Ferrari Başkanı Luca Di Montezemolo, İtalya Grand Prix'inde hakkında çıkan söylentileri reddetmesine rağmen 23 yılın ardından görevinden ayrıldığını doğruladı.




Di Montezemolo geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada önümüzdeki üç yıl daha takımın başında olacağını ve geleceğinin Ferrari'de olduğunu belirtmişti. Bu açıklamasının ardından ise Fiat grubu ve Ferrari'nin sahibi Sergio Marchionne, Montezemolo'nun açıklamalarını 'saçmalık' olarak nitelendirip kimsenin vazgeçilmez olduğunu asolanın Ferrari olduğunu vurgulamıştı.

Di Montezemolo, Çarşamba sabahı yayınladığı basın açıklamasıyla ayırılığı doğruladı.

" Bir devrin sonu ve 1970'li yıllarda Enzo Ferrari'nin yanında geçirdiğim anlarla birlikte unutulmaz ve muhteşem geçen 23 yılın ardından Başkanlık görevimden ayrılma kararı aldım."

" Öncelikle fabrikadaki, ofisteki, pistteki ve dünya üzerindeki mağazalarımızda çalışan olağanüstü Ferrari bay ve bayanlarına teşekkür etmek istiyorum. Hepsi, şirketin olağanüstü büyümesinde, unutulmaz galibiyetlerde ve dünyanın en güçlü markasına dönüşmesi anlamında rol oynayan gerçek birer mimar."

" Bununla birlikte teknik ve ticari ortaklarımıza, dünya çapındaki bayilerimize, müşterilerimize ve koleksiyonerlerimize hoş bir veda ve teşekkürü borç bilir bütün kalbimle tutkularını paylaştığımı söyleyebilirim."

" Scuderia'nın en zor zamanlarında bile bizi yalnız bırakmayan ve büyük bir coşkuyla bizi desteklemeye devam eden taraftarlarımızı unutamam. Ferrari dünya üzerindeki en harika şirket. Böyle bir markanın lideri olmak büyük bir onur ve ayrıcalık. Ailemle birlikte hayatımda en değerli şey oldu ve olmaya da devam edecek."

B16
10-09-2014, 23:03
Resmi: Montezemolo Ferrari'den Ayrıldı

Ferrari Başkanı Luca Di Montezemolo, İtalya Grand Prix'inde hakkında çıkan söylentileri reddetmesine rağmen 23 yılın ardından görevinden ayrıldığını doğruladı.




Di Montezemolo geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada önümüzdeki üç yıl daha takımın başında olacağını ve geleceğinin Ferrari'de olduğunu belirtmişti. Bu açıklamasının ardından ise Fiat grubu ve Ferrari'nin sahibi Sergio Marchionne, Montezemolo'nun açıklamalarını 'saçmalık' olarak nitelendirip kimsenin vazgeçilmez olduğunu asolanın Ferrari olduğunu vurgulamıştı.

Di Montezemolo, Çarşamba sabahı yayınladığı basın açıklamasıyla ayırılığı doğruladı.

" Bir devrin sonu ve 1970'li yıllarda Enzo Ferrari'nin yanında geçirdiğim anlarla birlikte unutulmaz ve muhteşem geçen 23 yılın ardından Başkanlık görevimden ayrılma kararı aldım."

" Öncelikle fabrikadaki, ofisteki, pistteki ve dünya üzerindeki mağazalarımızda çalışan olağanüstü Ferrari bay ve bayanlarına teşekkür etmek istiyorum. Hepsi, şirketin olağanüstü büyümesinde, unutulmaz galibiyetlerde ve dünyanın en güçlü markasına dönüşmesi anlamında rol oynayan gerçek birer mimar."

" Bununla birlikte teknik ve ticari ortaklarımıza, dünya çapındaki bayilerimize, müşterilerimize ve koleksiyonerlerimize hoş bir veda ve teşekkürü borç bilir bütün kalbimle tutkularını paylaştığımı söyleyebilirim."

" Scuderia'nın en zor zamanlarında bile bizi yalnız bırakmayan ve büyük bir coşkuyla bizi desteklemeye devam eden taraftarlarımızı unutamam. Ferrari dünya üzerindeki en harika şirket. Böyle bir markanın lideri olmak büyük bir onur ve ayrıcalık. Ailemle birlikte hayatımda en değerli şey oldu ve olmaya da devam edecek."

Sn. Kaan bey (carolita1907) biz'e böyle haberlerle geliniz. :)

Evet bason, ghibli, intial-d sürekli fikir ayrılığına da düşsek sanırım hepimizin bu kararı beğendiğini söyliyebilir miyiz?

bason
10-09-2014, 23:25
Ben çok ani karar verildiğini düşünüyorum. Monteden ziyade teknik ekip ile alakalı bir durum bu başarısızlıklar. Teknik ekip ile ilgili çok tutucu olundu ve karar aşamasında isabetli davranılmadı. Değişiklik bazen iyi olabiliyor, ancak birden geri dönüş beklemiyorum Ferrari'den. Bu pilot kadrosuna iyi bir araç vermeleri çok keyifli olurdu. Domenicali'ye çok katlanıldı. Ben bu başarısızlıkların sebebini Domenicali olarak görüyorum.

B16
10-09-2014, 23:45
İlla bozmak zorunda mısınız?
Ne güzel ortak bir fikrimiz olucaktı. Olmadı bu olmadı...

Mehmet Gazihan
14-09-2014, 14:42
yarışı izleyebileceğimiz bi link varmı ?

akay
15-09-2014, 22:36
ohoo neler dönmüş burda :) redbull ve bernie olayı hiç olmamış bence. fia tff ise ferrari de fenerdir net :) takımların fiadan aldıkları parada bile adaletsizlik var. ferrari yıllardır diğer takımlardan daha fazla pay alır. redbull içecek falan eyvallah ta adrian newey gibi biri de var unutmayın. adamın elinin değdiği araç gecko ya bağlıyor viraja yapışıyor..aerosu her daim iyidir. adamı en sonunda bezdirdiler o da bıraktı artık f1 i. büyük kayıp. bir de şunu demeden kapatmayım. allaha şükür gözümüz kulağımız izanımız var. istanbul parkta 8. virajdan dönen v8-v6 hız farkını anlayabiliriz. 90 ların başından beri izliyoruz. şurda 5 senelik macera değil..

Eriador
21-09-2014, 08:15
en temizi güzelini yazmıssın.

haftasonu tv bsından ayrılmayan ben şimdi hangi yarıs hangi tarihte yada kanalda(yayınlanıyormu onu bile bilmiyorm) ilgimi bile cekmiyor. sadece yeni motorun cirkin sesini merak edip 2-3 viraj izledim okadar.

nerde dog fight gibi yapısık kıc kıca gitmeleri birden yanına acılıp gecme cabaları vs. 3lü 5li geçtiklerinde kulagı yırtar derecede cıkan sesleri

mesela

pXuXaj_RFc8

http://www.youtube.com/watch?v=pXuXaj_RFc8

*** Michael Schumacher Absolutely RainMaster of Formula 1 !!! ****


:D

Bizim adımız Hıdır izliceğimiz budur. :)

Serhan Acar'ın sitesine bakıyordum dikkatimi çekti ve mantıklı buldum.

FIA neden sürekli otomobilleri yavaşlatmaya çalışıyor?

FIA, F1´in gireceği sıkıntıyı 4-5 sene önceden görmeyi başarmış ki, seyircilerin kızdığı tek motor, motor dondurma vs gibi uygulamaları getirerek masrafları kısmaya başlamış. Bir sene içince Honda ve BMW gibi dev bütçeli üreticilerin spordan çekilmesi, bu endişelerin ve alınan kararların doğru olduğunu gösteriyor herhalde.

Bir motor kabaca 300.000 Euro, eskiden 2 otomobil 2 yarış hafta sonunda Cuma, Cumartesi Pazar´dan toplam 12 motoru kullanıyordu. Şu anda sadece 2 motorla geçiliyor. Yani her takımın sezon boyunca sadece motor üretiminde (geliştirmeye harcanan 100 milyon Eurolardan bahsetmiyorum bile) 30 milyon Euro civarında.

Hızlar ne kadar yavaşladı? Ben size söyleyeyim: birkaç saniye. Peki siz bu hız farkını TV´de viraj dönen otomobilleri izlerken veya İstanbul Park´ta tribünde otururken hissedebiliyor musunuz? Hayır tabii ki.

Zaman tutma sistemi olmasa F60´ın F2004´ten yavaş olduğunu anlayabilecek misiniz? Tabii ki hayır!

Şu anda Ferrari ile Force India birbirinin aynı iki karoser üretsin, Ferrari´ye Force India renklerini giydirin, Force India´ya Ferrari. Gidin bizim pistin 8. virajından izleyin çıplak gözle. Aradaki farkı, hayatta fark edemezsiniz. Anlamazsınız bile otomobillerin değiştiğini... Bu dediğim herkes için geçerli.

O zaman bu birkaç saniyeyi kazanmak, her virajı 1-2 km/s daha da hızlı dönebilmek için yüz milyonlarca Avro harcayan takımların batma ihtimalini nasıl göz ardı ediyorsunuz?

2000´den bu yana kaç tane takım battı veya el değiştirdi? Prost, Arrows, Jordan, Minardi, Jaguar, Midland, Spyker, Super Aguri, BAR, Sauber... Bunlara 2008 ve 09´da Honda ile BMW´de eklendi ne yazık ki...

Hızlar artmaya devam etsin ve bir iki sene içinde önce dokuz, sonra sekiz takıma düşsek daha mı iyi? 8. virajı 260 ile dönen 20 otomobili mi tercih edersiniz, 265 ile dönen 14 otomobili mi?


kendimi begenmislik olmasn ben her aracin viraj alisindaki farki goruyorum hatta 2010 da RedBull kis testlerinde yavasken sikan giris cikislarina iyi bakin RedBull resmen baska boyutta dedim kimse iplemedi ama sonra Vettel donemi geldi .


RedBull un yukselisi tamamen Adrian Newey e baglidir.Adrian hangi takimda ise o takim hep zirveye cikti oynadi.Williams ile basladi Prost ile sampiyonluk geldi sonra Senna geldi ama malesef o aramizdan ayrildi.Adrian o kadar iyidiki 96 da Hill i 97 de Villeneuve u sampiyon yapti sonra gectigi McLaren-Mercedes birden kafaya oynadi 98-99 ( Schumacher in sansizliklari eklenince ) McLaren zamaninda o kadar iyi aerodinamik araclari vardiki Mercedes motoru kaldiramadi.McLaren den sonra RedBull a gecti Herkes artik bu is bitti dedi ama gecis donemini bitirince 09 dan sonbra RedBull un durumu ortada.


Bir arkadas yazmisti nickini unuttum Adrian i tek durdurabilen Brawn - Schumacher diye. Kesinlikle dogru.
RedBull basari icin herkesten cok para harcadi , en iyi muhendis kadrosunu kurdu ve Vettel e yatirim yapti sonuc en gec dunya sampiyonu ve 4 sene ark arkaya = Basarili bir proje.

ghibli06
21-09-2014, 09:01
RedBull un viraj almasında şasi ve motordan daha ötesi var gibi :) çok fazla analiz ve haber okudum bu konuda, araç genel olarak çok iyi ama tek virajda nerdeyse 2-3 farklı kontrayı sadece Vettel'in verdiğini düşünmüyorum :)