PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 şahin turbo



cellat1948
08-09-2014, 19:38
s.a herkese iyi forumlar elimde önceden üst kapak piston kol krank ve eksantriği turboya göre ayarlı ve turbolanmış sonrada turbo sökülmüş bi şahin var
aracın motorundan yatak sesi gelmekte ve okudugum bilgilerde sıkıştırma oranının 9.2 oldugunu gördüm (orjinal motorun) şimdi ben sıfır kol,piston,ana yatak,kol yatak alsam krank ve eksantrik aynı kalsa bi problem olusurmu olusursa neden ?
2. sorum aracı lpgde yurutmeyi planlıyorum 0.5-0.8 arasında önceden yürütmeye çalıştıgım şahinimi lpg mikserini turbo emişinden vermiştim fakat tecrübe ettiğim kadarıyla aracın içinde müthiş bi lpg kokusu yakıtta aşırı sarfiyat (km.de 1 tl gibi) ve çekiş düşüklüğü gördüm bunun üzerine bi arkadaşımla lpgyi emme manifolduna delikler delerek rekorlar yardımıyla silindirlere ayrı ayrı vermeyi planlıyoruz bunun için nelere gerekli (lpg beyni, hortum vs.) cevaplarınızı bekliyorum yardımlarınız için teşekkürler. NOT:ARAÇ karbüratörlüdür.

aga81
08-09-2014, 20:19
Bendede var kendimiz turboladik piston kol vs. Hepsi var tup beyni bekliyorum italyadan gelicek sanirim bi arkadas getiriyor 7 diyaframli vs. Boseyler anlatti hem karbüratörde daha iyi ayar tutarmis suan benzinde kullaniyorum beyin daha gelmedi 0.7 barda 143 hp dyno verisi aldim. Suan 1.4 barda kullaniyorum daha dynoya cikmadim.
Benzinde en az uzun yolda 78 kurus yaktirabildim bakalim lpg de ne yakicak.bu arada egzantrik orjinal

cellat1948
08-09-2014, 20:25
turbo ne kullandınız

turboman
08-09-2014, 20:29
yıllar önce bendede turbo şahin vardı bendekinde kapak işli piston vardı ateşlemede elektroniğe çevirmiştik.lpgde kullanıyordum tüp beyni çift çıkışlıydı yani v6 v8 motorlar için turbonun ağzından veriyorduk ve sistemin can damarı blowoftu o olmazsa stop eder aracın boğlur yani bypass gibi bi işe yarıyodu daha çok ben 2 barda kullanıyordum ve inanılmazbi torku vardı 3. vitesi sararak bitiriyordu gelgelelim gazın anasını belliyodu şimdiki aklım olsa benzinde binerdim.1.5 barın altında kullanıcaksan hiç uğraşma ancak turboyu çok iyi seçmen lazım

cellat1948
08-09-2014, 20:44
1.4 hedefim var ama her zaman değil sadece istediğimde yoksa şehir içi kullanımda bana 0.8 yeter ama su sıkıstırma oranı canımı sıkıyo baska araçlarda 10 sıkıstırma oranı var stok motora 1 bar basıyolar hiç bi sıkıntı çıkmıyo bunu yapan usta yalnıs piston kullanmıs olabilirmi acaba diyorum bi de 1.24 nickli bi arkadaş vardı burda 124 vardı onda o da sadece piston üstlerinden biraz aldırmıs ve sorunsuz bindiğini söyledi bu lpg sistemi olur yada olmaz diyecek biri yokmu ?

cellat1948
08-09-2014, 20:45
yıllar önce bendede turbo şahin vardı bendekinde kapak işli piston vardı ateşlemede elektroniğe çevirmiştik.lpgde kullanıyordum tüp beyni çift çıkışlıydı yani v6 v8 motorlar için turbonun ağzından veriyorduk ve sistemin can damarı blowoftu o olmazsa stop eder aracın boğlur yani bypass gibi bi işe yarıyodu daha çok ben 2 barda kullanıyordum ve inanılmazbi torku vardı 3. vitesi sararak bitiriyordu gelgelelim gazın anasını belliyodu şimdiki aklım olsa benzinde binerdim.1.5 barın altında kullanıcaksan hiç uğraşma ancak turboyu çok iyi seçmen lazım
tür beyni markası neydi nerden temin ettiniz bilgi verirmisin

Dctrlprn
08-09-2014, 20:48
Bendede var kendimiz turboladik piston kol vs. Hepsi var tup beyni bekliyorum italyadan gelicek sanirim bi arkadas getiriyor 7 diyaframli vs. Boseyler anlatti hem karbüratörde daha iyi ayar tutarmis suan benzinde kullaniyorum beyin daha gelmedi 0.7 barda 143 hp dyno verisi aldim. Suan 1.4 barda kullaniyorum daha dynoya cikmadim.
Benzinde en az uzun yolda 78 kurus yaktirabildim bakalim lpg de ne yakicak.bu arada egzantrik orjinal

Abi rica etsem tam olarak specleri yazabilirmisin bize ışık tut bende kafayı kırdım kırıcam turbolucam sonunda :D

cellat1948
08-09-2014, 20:50
aynen specleri yazarsan bnm içinde faydalı olur

turboman
09-09-2014, 13:04
geçmiş zaman tam hatırlamıyorum italyan malıydı o zaman fiyatı 600 tl idi aldesaydı galiba

turboman
09-09-2014, 13:08
stock motora mazda e 2200 model minübüs pistonu alıyosun goetze marka rektefecide tepelerinden aldırıp kuyruğundanda 7 mm yekadar aldırıp takıyosun ben gündelik kullanımda 2 bar basıyodum hiç sıkıntı yaşamadım.ancak piston boşluğunu normalden biraz fazla verirsen daha iyi olur sonuçta lpg de bineceksen sarma ihtimalin düşmüş olur.ayrıyeten radyatörü tofaş 3 lü süper tak çift fanlı harelet sıkıntında kalmaz

aga81
09-09-2014, 22:23
Anca girebildim islerim yogunda turbom dayannmadi buarada yerli turbo kullanmistim :) turbo arayisindayim pistonlarimda pug 205 gti pistonu sıkıntı yasamadim daha daha oncede ayno pistondan kullanmistik 3 yıl sikintisiz kullandik kollar orjinal sifir jant lastik aldim 1.4 bardayken 3. Viteste sarmasi guzel :) heleki bi sahinle

alihan_27
10-09-2014, 21:15
s.a herkese iyi forumlar elimde önceden üst kapak piston kol krank ve eksantriği turboya göre ayarlı ve turbolanmış sonrada turbo sökülmüş bi şahin var
aracın motorundan yatak sesi gelmekte ve okudugum bilgilerde sıkıştırma oranının 9.2 oldugunu gördüm (orjinal motorun) şimdi ben sıfır kol,piston,ana yatak,kol yatak alsam krank ve eksantrik aynı kalsa bi problem olusurmu olusursa neden ?
2. sorum aracı lpgde yurutmeyi planlıyorum 0.5-0.8 arasında önceden yürütmeye çalıştıgım şahinimi lpg mikserini turbo emişinden vermiştim fakat tecrübe ettiğim kadarıyla aracın içinde müthiş bi lpg kokusu yakıtta aşırı sarfiyat (km.de 1 tl gibi) ve çekiş düşüklüğü gördüm bunun üzerine bi arkadaşımla lpgyi emme manifolduna delikler delerek rekorlar yardımıyla silindirlere ayrı ayrı vermeyi planlıyoruz bunun için nelere gerekli (lpg beyni, hortum vs.) cevaplarınızı bekliyorum yardımlarınız için teşekkürler. NOT:ARAÇ karbüratörlüdür.
2. sorun için: Daha önce açtığın konuda yazdığım gibi cut-off sistemi olmadığından viteste giderken gazı bıraktığında lpg kokusu alman normal. Ha tehlikelimi tehlikeli. Fakat dediğin şekilde manifolt üstüne delik delme konusunda sıralı sistem lpg olmadan olmaz. Neden olmaz, turbo sonrası manifoltunda pozitif akım oluşacağımdan lpgyi basınçla enjeksiyon yapmazsan lpg buharlaştırıcıya geri döner. Enjeksiyon yapman içinde zaten ecu, yakıt hattı vs bi dünya değişim yapman gerekecek, astarı yüzünden pahalıya gelir.
Bu noktada işi külfetli olmayacak şekilde halletmek için blowoff yerine, süperşarjlı araçlardaki by-pas valfi bağlayıp turbo emişine fazlalık hava yakıt karışımını geri vereceksin. Bir diğer lazım olan parçada yurtdışında venturi lpg- turbo uygulamalarında sıklıkla kullanılan blos tipi mikserle turbo emişinden lpgyi vermelisin. Bulamazsan bazı karbüratör tipleri için özel üretilmiş iki başlıklı birbirinden farklı iğneli mikserlerden takmalısın. Turbo emiş ucuna hortum atmak başlı başına bir hata.

Dctrlprn
10-09-2014, 23:29
Peki ara mixer ile olmaz mı ? karbüratörün arasına takılan ?

turboman
10-09-2014, 23:34
aramixer le olmaz lpg turbo çünki turbo basıncı karbüratörden içeri giderken aynı zamanda miksere de vercektir basınçlı hava sayesinde gaz gelmez ve araç stop eder mikserle vermen için turboyla bastığın havanın daha fazla basınçla lpg vermen gerekir buda imkansız geriye sadece turbonun ağzından içine palin içine doğru boru yardımıyla vermen gerekir pale değmicek sekilde ancak olur

Dctrlprn
11-09-2014, 00:15
ozaman yakıtı en sağlıklı şekilde turbo emişinsden mi verebiliriz abi veya alternatif seçenekler neler ? ve senin dediğin by pass mı uygulamalıyız. ve bahsettiğin blos mikser bu linkteki mi ? http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-otogaz-carbiratoru-blos-lpg-mixseri-132817372/detay

Buysa eğer birazcık çalışma prensibinden bahsedermisin abi ? Çok sordum kusura bakmayın ***** sıfırdan başlıyıcam :D

alihan_27
12-09-2014, 19:30
ozaman yakıtı en sağlıklı şekilde turbo emişinsden mi verebiliriz abi veya alternatif seçenekler neler ? ve senin dediğin by pass mı uygulamalıyız. ve bahsettiğin blos mikser bu linkteki mi ? http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-otogaz-carbiratoru-blos-lpg-mixseri-132817372/detay

Buysa eğer birazcık çalışma prensibinden bahsedermisin abi ? Çok sordum kusura bakmayın ***** sıfırdan başlıyıcam :D
Enjeksiyon olmadan belkide tek yöntem turbo emmesinden ama buda bahsettiğim gibi emme ucuna lpg hortumu uzatıp allah neverdiyse gaz vermek şeklinde değil tabiiki. Evet bahsettiğim mikser bu. Ama piyasada sahte, kopya olanlar dolaşıyormuş. Ben yurtdışından impco regülatörle beraber set halinde getirtmiştim.

By-pass valfi uygulaması; araç seyir halinde ve vitesteyken ayak gazdan çekildiğinde motor dışına gaz verilmemesi için. Karbüratörlü araçlar için hiç cut-off sistemi uygulaması görmediğimden başka bir alternatif bilmiyorum.

Sistem çalışması basit bernoulli prensibine dayanıyor. Kısaca hızı artan akışkanın basıncı azalır; basıncı artan akışkanın hızı azalır. Blos tipi mikserde bu prensipten yararlanarak, lpg verilecek noktadaki basınç yüksekliğini, akışkan hızını arttırarak, azaltıyor. Örnek olarak lpg ustacıklarının bant yapıştırma, çorap takma işlerini bu mikser kendi başına hallediyor.

Şimdi konu sahibinin yaptığı uygulamada karşılaştığı problem, yukardaki hız basınç ilişkisinde yatıyor. Turbo basınç basanken, lpg regülatöründeki vanadan gaz miktarını gereksiz fazla ayarlıyorlar, fakat turbo dönmezken veya ayak gazdan çekildiğinde, turbo emişinden hala bol miktarda gaz verilmeye devam ediliyor. Sonrası ***** bol koku, patırdama, stop etme vs...

Dctrlprn
12-09-2014, 22:19
Ayrıntılı cevaplar için teşekkürler abi :) Bir şey daha sorabilir miyim, Benzinde kullanım için en sağlıklı bağlantı şekilleri ve gerekli ekipmanlar hakkında biraz bilgi verebilir misin ? :)

Edit: Birde 1.6 düz motor şahinler için kullanılabilecek en uygun turbolar hangisidir ?

alihan_27
13-09-2014, 02:05
Teşekkür yerine etrafında uğraşanlarlada paylaşman daha makbul olur yinede birşey değil :).
Benzin konusunda birşey diyemem. Sadece Renault R5 turbo karbüratörü kullanılabildiği ama hem zor bulunması hem de ayar zorluğu olduğunu biliyorum.

Dahası doğa ananın bize sunduğu lpg gibi güzel bir yakıt varken benzinli uygulamanın yersiz olduğunu düşünüyorum:)(enjeksiyonlu sistemler dışında)
Kuş serisini bilmiyorum yapanlar daha doğru cevap verirler ben Chevy Nova'da yaptıklarımdan dolayı yazdım. Sanırım K03 ve benzer büyüklükteki turbolar kullanılabilir. Piyasada bol bulunan küçük motor dizel turbolarını tercih etmeyesin.

aga81
13-09-2014, 22:52
Italyadan lavato marka 7 diyaframli tup beynim geldi montajini yapiyoruz pazartesi veya sali olanlari burdan yazarim :)

tornado38
17-09-2014, 20:18
selam ustam bende 87 doğan var bende turboladım sağolsun formdaki arkadaşların bayağı yardımı dokundu hepsine teşekkür ederim öncelikle tavsiyem şudur; eğer şahin turbolayacaksan kesinlikle lpg heleki ekonomik bişey olsun diyorsan artı kolay fazla sıkıntısı yok
kendi sistemimde audi 80 lerde kullanılan dörtdelikli turboyu kullandım blow-of var çakma blos lpg mikseri var normal karbüratörlü lpg beyni var açıkçası ben hareketli basınca biraz uzayan araba istiyordum istediğim oldu dyno ya çıkmadım ama 90 hp 1.9td golf var kardeşimde kafa kafaya gidiyor turbo lpg de blos şart ben 260 tl verip aldım blostan önce stop etme boğulup zor çalışma rölantide dengesizlik vs bir sürü sıkıntı vardı hepsi blostan sonra bitti basmayınca biraz kısık kullanımda kayseri de şehir içi 24.5 krş/km uzun yolda 19.1 krş/km gazı 292 den alıyorum po dan bu arada ben sıfırdan komle kendim yaptım motoru pistonlar nural goetze sekman 0.4 honlama çelik silindir kapak contası çift tarafı çelik olandan ayrıca radyatör polo radyatörü soğutma sistemini volkswageninki ile aynı kapalı devre yaptım hararet 120 lerde bile su kaynatma olayı yok bu arada çift kademeli çiftli fan var yanlız benimkisinde pistonların üst noktalarından alma yapılmadı bu yüzden basıncı 1 den altta tutuyorum yoksa vuruntu oluşuyor pistonun kafasını aldırırsan vuruntu sorunun kalmaz ama sakinde kullansan yakıtın çok olur fazla yakar