PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Lag yok etmenin yolunu bulmuslar.



slimx
08-09-2014, 23:12
Video:
http://scrmgarage.com/anti-lag-vs-zero-lag/

Benim turkcem super olmadigi icin, guzel cevirebilen biri varsa yazsin uzun uzun :).

Nasil Calisiyor? (kisacasi)
Turbo'dan once header'a "Pulse Jet" ekleniyor, bu pulse jet'ler intercooler'nin soguk tarafindan hava alip, turbo'ya pulse ediyor.

Video'daki arac: Subaru Impreza STi WRC Edition.

OMTechJr.
09-09-2014, 08:39
"“External Combustion Rocket Zero-lag Teaser” adı verilen sistem ZLS (Zero Lag System) olarakta bilinmektedir. Bu gecikme önleyici sistem dünyanın en yaratıcı fikirlerinden biridir. Öncelikle geleneksel Anti-Lag sistemi sadece turboya spool sağlarken ateşlemeyi keser, gerçekçi olursak yinede spool edene kadar beklemeniz gerekir. Bu sistem ise bu beklemeyi ortadan kaldırmaktadır.

Şimdi Ben ile tanışalım, Ben İngiltere'nin en iyi motor ayarlama mühendislerinden birisidir. Ben bu fantastik sistemi geliştirirken, pulse-jet adı verilen parçaları turbo öncesi (pre-turbo) bir mevkiîye montajlamıştır, bu pulse-jet ise (darbe jeti) pre-spin aralıklarda (turbo spool etmeden önce) gecikmeyi engellemek adına turboya hava yakıt karışımını koruyarak göndermeye devam etmektedir. Peki bu pulse-jet hava/yakıt karışımını nereden emmekteydi? Varsayım olarak (HMS Motorsport'a göre) Pulse-Jet (resimdeki siyah kutu) havayı intercooler'ın sıcak tarafından edinmekte ve bunu turbonun arka girişine pallerin dönüşünü korumak adına göndermekte/darbelemektedir. Bütün bu depolama ve darbeleme işlemi adına kullanılan bir charge-tank (şarj deposu) bütün darbeleme işlemini (turboya hava gönderimini) yapmaktadır. Bu konu hakkında ve parça temini adına milyonlarca email veya facebook, IMs sorusundan önce söylemeliyim ki bu şarj/roket sağlayıcı teneke kutu WRC'den gelen bir gerekliliktir."


İş sebebiyle yoğun olduğum için çalakalem çevirdirdim. Bilgilenmek isteyen arkadaşlar için faydalı bilgiler içermektedir.

ghibli06
09-09-2014, 08:44
fiyatı da yazmış :)

OMTechJr.
09-09-2014, 08:55
fiyatı da yazmış :)

Evet ghibli06 bey, teknik bilgi kısmına dahil etmemiştim onu ama adamlar yazmış :)

Yansanayi parçalar kullanılarak 2008 yılında üretilen bir versiyonu Çin'in sağladığı uygun fiyatlara rağmen $20.000,- USD üzerinde bir fiyata mal olmuş.

Daily drive araçlar için bence zaten gereksiz bi işlem şuan. Bu paralara ancak yarış takımları kullanabilir. Nitekim öylede oluyor.

ghibli06
09-09-2014, 08:58
Evet ghibli06 bey, teknik bilgi kısmına dahil etmemiştim onu ama adamlar yazmış :)

Yansanayi parçalar kullanılarak 2008 yılında Çin'de geliştirilen bir versiyonu $20.000,- USD üzerinde bir fiyata mal olmuş.

Daily drive araçlar için bence zaten gereksiz bi işlem şuan. Bu paralara ancak yarış takımları kullanabilir. Nitekim öylede oluyor.

yok ben yazına cevap olarak yazmamıştım, makaleyi okudum sonra fiyata baktım :)

RafetAraç
13-09-2014, 01:19
turbonun ömrü ne oluyo bu işlemle birlikte ? heralde 1 sene gidicekse 1 hafta gidiyor.

levent
13-09-2014, 03:09
Surge sesine bakarsak turboda ömür kalmıyor resmen..

tornado38
17-09-2014, 20:42
sistemin çalışma mantığı zannımca: uçak motorlarının çalışma mantığıyla aynı turbodan jet motoru yapan mucitlerin ***** sitedeki videolarına bakılınca anlaşılıyor turbonun egzos pervanesine giren kısımda yanma odası var ve buraya hava yakıt karışımı püskürtülüyor tabi turbonun fazladan bastığı havada bu karışımla birlikte verilip yanma odasında yakılıyor ve turbo sürekli basınç üretiyor bir çeşit ecu ile motorun devrine göre karışım ayarlanıyor zaten adam ilk dolumda turbonun basınç üretmesi için gazlıyor ve sonra kalan işi püskürtülen yakıt ve basınçlı hava yapıyor

ozans
17-09-2014, 23:28
Burda daha detaylı bir makale var:

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/id/2771/external-combustion-rocket-anti-lag-system-jdm-spec-c-impreza-sti.aspx

gselcuk
18-09-2014, 07:49
EDİT; 1 Sene önce Türkiye'de bir subaru da yapmışlardı zaten bunu