PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Wideband ve Oem O2 deki sorun.. videolu..



ReSuL
24-09-2014, 10:20
Merhaba arkadaşlar yaklaşık iki yıldan fazla süredir kullandığım innovate mtx-l widebandım da bi sorun var.. hafif gazda giderken videoda dagöreceğiniz gibi anlık 22.4 ü gösteriyo geri hemen 14 - 15 lere (normalde oldğu değerlere) geliyo..

video başlangıcında rampa aşağı iniyorum yani cut off durumunda 22.4 normal ama normal olmayan cut of durumunda anlık 13- 14 lere gidip gelemesi..
videonun ortasına doğru rampa bitiyo ve gaza çook az dokunuyorum ve artık değerler 14-15 lerede geziyo ama bu seferde anlık 22.4 e gidip gelmeler var..

bir şey daha.. araç bu video da orjinal beyninde.. araçta ms de var.. ms e bilgisayarla bağlandığımızda ekranda da aynı şeyi görüyoruz haliyle.. ANCAK ms e widebandı değil de orjinal O2 yi girdik bakmak için yine bi sapıtma durumları orjinal oksijen sensöründe de oluyo.. bu sapıtma durumlarında araçta bi yakıt ya da ateşleme kesme vs söz konusu değil.. gayet stabil gidiyo araç..

şimdi demem o ki bu sıkıntıyı yaşayan gören bilen varsa boşa uğraşmadan boşa para harcamadan sıkıntıyı nokta atışı bulmama yardımcı olursanız sevinirim..

soğukken bu durum yok araç iyice ısınınca yapıyo.. değerlerin okumasında da bi yanlışlık yok.. güzel okuyo sadece ısınınca 22.4 e git gel yapıyo..

buyrun video:

View My Video (http://tinypic.com/r/358ubr5/8) yardımcı olan arkadaşlara şimdiden tşk ederim..

http://tinypic.com/r/358ubr5/8

aphelion
24-09-2014, 11:09
Öncelikle merhaba bendede benzer bir sorun vardı ve tekrar kalibrasyon yaparak çözdük muhtemel sorunun bu zaten 10bin km veya 6 ayda bir kalibrasyon yapmanı öneriyor üretici eger mxt-l modeli ise bunları yapman sorunu çözücektir.
1-sensörü eksozdan sök
2-sensörün fişinide sök
3-kontağı aç ve 30 saniye bekle
4-kontağı kapa
5-sensörün fişini tak (eksoza takma sadece fişini tak)
6-kontağı aç 2 dakika bekle
7-kontağı kapa
8-sensörü eksoza tak (fişini sökmeden tak)
9-bitti

ReSuL
24-09-2014, 11:38
cevabınız için tşk ederim ancak sorun kalibrasyon sıkıntısı değil zira kalibrasyon da yaptım ama bi şeyi belirtmek istiyorum satır arasında kaldı sanırım..

aracı istediğimiz zaman MS beyine alabiliyoruz ve MS beyine sırf değeri görmek için orjinal 02 sensörünü girdik ve gördük ki onda da aynı gidip gelme sorunu var.. anlık olarak ibre 22.4 e gidip geliyo.. sorunun ben daha çok ısıyla alakalı olduğunu düşünüyorum araç termostatı açıp iyice ısınınca yaptığı için bu sıkıntıyı. (hararet yapmıyo tabii öyle bu durum yok) belki sensör (O2 de wideband da) aşırı asınıyo yada parazit alır mı bu sensörler gibi..

XSi
26-09-2014, 11:42
Kendi O2 sensoru normal mi gosteriyor degeri?

Eger oyle ise sensor arizasi yasaniyor olabilir.

Maxi
26-09-2014, 11:58
Kendi O2 sensoru normal mi gosteriyor degeri?

Eger oyle ise sensor arizasi yasaniyor olabilir.

MS beyine sırf değeri görmek için orjinal 02 sensörünü girdik ve gördük ki onda da aynı gidip gelme sorunu var..

Maxi
26-09-2014, 11:59
enjektörlerin damlatıyor olmasın ??

ghibli06
26-09-2014, 12:13
manifoldunda kaçak var sanırım...

ReSuL
26-09-2014, 13:07
Yorumlar icin tsk ederim.. manifold da kacak nasil bi etki yapar ki oksijen sensorunde?

Soyle bi durum da soz konusu: su an 190cc orjinal enjektorler var sikintiyi goruyoruz ms icin ayar yaparken 390cc enjektor taktik sikinti yine var ayari tamamlamak icin aem taktik widebandi arkadastan odunc aldik.. ve aracta lpg de var benzinde de lpg de de ve 190 da da 390cc enjektor de de sorun var..

Aceba aracin Şase sinde yada sensorun isinma devresinde bi dikinti olabilir mi?? Bunu sifir taktigimizda yapmiyordu.. sonradan ortaya cikan bi durum ancak orjinal oksijen sensorunde de hatayi gorebiliyoruz..

Maxi
26-09-2014, 13:26
tekrar yazayım
enjektörler damlatıyor olmasın?

manifold kaçağı demek = fazla oksijen demek
yani rakamın yukarı doğru çıkması lazım wideband ekranında
sizde, cut out yokuş aşağı inerken 24 afr olan değer, ara ara 14 lere geliyor

bad cat
26-09-2014, 13:36
enjektör muhtemel görünüyor.

ghibli06
26-09-2014, 13:56
sorun enjektörde olsa yolda gidişinden anlamaz mı? ya da anlık hemen değerler değişebilir mi? olay sanki motor değil de sensörün olduğu egsoz kısmında gibi geldi bana.. haa bu anlık değişimlerde motorda bir değişiklik oluyorsa durum değişir, tam tersini söylediği için Resul; manifold dedim.. aynısı bende oldu çünkü...

XSi
26-09-2014, 20:50
Yorumlar icin tsk ederim.. manifold da kacak nasil bi etki yapar ki oksijen sensorunde?

Soyle bi durum da soz konusu: su an 190cc orjinal enjektorler var sikintiyi goruyoruz ms icin ayar yaparken 390cc enjektor taktik sikinti yine var ayari tamamlamak icin aem taktik widebandi arkadastan odunc aldik.. ve aracta lpg de var benzinde de lpg de de ve 190 da da 390cc enjektor de de sorun var..

Aceba aracin Şase sinde yada sensorun isinma devresinde bi dikinti olabilir mi?? Bunu sifir taktigimizda yapmiyordu.. sonradan ortaya cikan bi durum ancak orjinal oksijen sensorunde de hatayi gorebiliyoruz..


MS beyine sırf değeri görmek için orjinal 02 sensörünü girdik ve gördük ki onda da aynı gidip gelme sorunu var..

ifade net değil ama, gidip gelme sorunu göstergede mi MS te görülen oejinal oksijen sensör voltajında mı anlamak için sordum..

aracın gidişinde problem yok denmiş, sorunlu bir durum olsa hissedilirdi..

ben benzer bir sorun yaşadım, buji kablosunun biri hafif yerinden çıkmıştı ama tam değil, bazı devirlerde hafif tekleme yapıyordu, wideband da da aşağı yukarı dalgalanma oluyordu (innovate var bende de)

videoyu izledim, sürekli 22.4 gösteren bir durumu hissetmemek imkansız diye düşünüyorum

tekrar sorayım MS e orjinal sensörü girdikle neyi kastediyorsun? göstergede 22.4 gördüğünde orjinal oksijen sensörün 0 (sıfır) volt mu gösteriyor? yoksa normal çalışmasına devam mı ediyor? (0-1v arası dalgalanma)

ReSuL
27-09-2014, 01:14
sorun enjektörde olsa yolda gidişinden anlamaz mı? ya da anlık hemen değerler değişebilir mi? olay sanki motor değil de sensörün olduğu egsoz kısmında gibi geldi bana.. haa bu anlık değişimlerde motorda bir değişiklik oluyorsa durum değişir, tam tersini söylediği için Resul; manifold dedim.. aynısı bende oldu çünkü...

Tsk ederim.. abimun de dedigi gibi aracin gidisinde filan hic bi degisme yok stabil olarak anlik 22.4 gösterdiği durumlarda dahil olmak uzere arac ayni gidiyo yani enjektorler o anda kapatsa yada fazla gonderip araci bogsa gidisinde degisiklik olur.. bunlar soz konusu degil...

Acikcasi ben de sensorle alakali bi durum diye düşünüyorum ama orjinal sensorunde de yapinca tereddüt ettim.. yalniz aem wideband da sorun yok..

ReSuL
27-09-2014, 01:29
ifade net değil ama, gidip gelme sorunu göstergede mi MS te görülen oejinal oksijen sensör voltajında mı anlamak için sordum..

aracın gidişinde problem yok denmiş, sorunlu bir durum olsa hissedilirdi..

ben benzer bir sorun yaşadım, buji kablosunun biri hafif yerinden çıkmıştı ama tam değil, bazı devirlerde hafif tekleme yapıyordu, wideband da da aşağı yukarı dalgalanma oluyordu (innovate var bende de)

videoyu izledim, sürekli 22.4 gösteren bir durumu hissetmemek imkansız diye düşünüyorum

tekrar sorayım MS e orjinal sensörü girdikle neyi kastediyorsun? göstergede 22.4 gördüğünde orjinal oksijen sensörün 0 (sıfır) volt mu gösteriyor? yoksa normal çalışmasına devam mı ediyor? (0-1v arası dalgalanma)

Burda yanlis anlasilan bir durum var öncelikle onu duzelterek baslayim..

Sanirim gozden kacti yazmistim videonun ilk anlari rampa asagi inerken gaza basmiyorum arac cut out da iken cekildi ve yaklasik olarak yarisindan sonra grampa bitiyo ve gaza hafif dokunuyorum zaten göstergeden de anlasilacagi uzere 14 lere geliyo deger ancak sonrasinda anlik gidip gelmeler yasaniyo..

Diger konu ise soyle.. aracta daha once supercharger vardi ve ms1 beyin var.. bilindigi gibi ms e aslinda wideband dan sinyal alinarak baglanti yapiliyor ve seceneklerden ilgili gostergede bilgisayar ekraninda ilgili wideband i secerek bi nevi benim video ya aldigimi bilgisar ekranindan takip ediyorsunuz. . Ben bu sikintiyi yasamaya baslayinca ms e giden oksijen sensoru sinyalini widebanddan degilde aracin orjinal oksijen sensorunden alarak ms e bagladim ve seceneklerden wideband i degil narrow band i sectim.. ve bilgisayar ekraninda artik narrow bandin hareketlerini izlemeye basladim gordum ki onda da anlik gidip gelmeler oluyo yani bu durum narrowband da da wideband da yasaniyo her ikisi icin de konusuyorum aracin gidisinde hic bi degisiklik tekleme kesilme vs yok.. su da var araci ilk calistirdiniz sogukken bu gidip gelmeler olmuyo arac iyice isinana kadar stabil ve dogru bi sekilde sensor okuyo burda gördüğünüz 22.4 e gidip gelme olayi yasanmiyor..

Sanirim simdi biraz daha aciklayici olmustur yardimci olmaya calisan butin arkadaslara tsk ederim

ReSuL
27-09-2014, 01:35
tekrar yazayım
enjektörler damlatıyor olmasın?

manifold kaçağı demek = fazla oksijen demek
yani rakamın yukarı doğru çıkması lazım wideband ekranında
sizde, cut out yokuş aşağı inerken 24 afr olan değer, ara ara 14 lere geliyor

Yanlis anlamadiysam burda anlatmaya çalıştığınız sey syokus asagi inerken cut out da ama enjektor isiyorsa anlik 14 leri gorup tekrar 22.4 e geliyo diyorsunuz.. ancak arac lpg de yani enjektorun isemesi bu durumda bunu yapar mi bilmem ama sanki enj acip kapansa lpg de onu kopyaladigi icin acar kapar ve 14 u goruruz.. diyelim ki bu durum yok isiyo bu dutumu acikladik peki duz yolda hafif gazda giderken 22.4 e gidip gelmesiini nasil aciklayacagiz?

ReSuL
01-10-2014, 12:00
yorumlarınız benim için çok değerli arkadaşlar.. lütfen paylaşalım.. :D