PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : e30 3.16i turbo ???



e30life
26-09-2014, 02:56
Selâmün aleyküm arkadaşlar 90 model m40 kodlu 3.16i e30 kasa Aracimiz mevcuttur

Ufak tefek oynama yapmak istiyoruz

Turbo takip 0.5 bar da falan yürüse yeterli
Maliyeti ne kadar bulur
Degismesi gereken motorda ki parçalar nelerdir ?
İstanbul içi bu işi yapan tanıdığı olan ?

He simdik bana 320 veya 325 alın demesin kimse :D

1600 cc turbolamak boşa da demeyin
Şahin turbolamak yerine kendi aracımizi turbolamak istiyoruz
Abs si olsun klimasi olsun araçtan çok memnunuz
Kazası falanda darbesi öyle yok

Bana kısaca özet geçip fiyat ve usta önerebilir olan arkadaşlar konuya katılır sa sevinirim.

İlk projemiz olucak araç değiştirmeyi istemiyoruz.
Bir ikimiz olsun ve aracımizi konforuu yol tutuşu gayet iyi

XSi
26-09-2014, 10:45
Ben normalde bunu yapmazdim ama swap oneriyorum :)

m50b25 motor oldukca guclu.

Swap turbodan daha az masrafli, yorucu ve sorunsuz olur.

Turbo icin en azindan bir piggyback cihaz ve buyuk enjektor ve wideband gosterge lazim olacak. Bu sekilde artan yakit ihtiyacini karsilarsin

Motor icine girmeden olabilir 0.5 barda, baska marka modellerde cok ornegi var..

Maliyet degisken, kullanacagin ekipmana gore degisir senin ayirabilecegin butce nedir? Ona gore yorum yapilabilir.

ghibli06
26-09-2014, 11:04
bütçeyi kendiniz belirleyin, e30 u turbolayacağım 0,5 bar basacağım demek bu projenin spectlerini anlatmıyor... emme manifoldu, egsoz manifoldu, enjektörler, pompa, regulatör zaten değişecek hepsini sıfır alırsan 4000 tl den az tutmaz, aracı turbolayınca orj ECu yeterli gelmeyecek, takacağın beyin ve de ayarı yaklaşık 3500 tl tutar iyi bir stand alone ile, bunların üzerine mekanik işçiliği ekleyin... bağlantı boruları, hortumlar, komple egsozu da unutmayın...

ama; diff ve şanz kısa kalacak, frenlerin yetersiz olacak...

şimdi sana 3000-5000 e bu işi yaparız, aracın 10 numra olur, bizim Abdullah geçenlerde Abdurrahmana yaptırdı araba ok gibi oldu, sıfır parçalara gerek yok, Dursunda dünya kadar çıkma var, diff ve şanz a dokunma, kısa iyidir, şehir içi herkesi yersin, frenlere de dokunma, BMW frenleri 300 hp ye kadar idare eder diyen çok kişi çıkacaktır ;)

e30life
26-09-2014, 12:54
Peki 3000 bin ve 4000 bin arası beni tatmin ederimi?
Swap i düşündük ama araç 4 silindir sıkıntı cikarmazmi

e30life
26-09-2014, 13:06
Peki 3000 bin ve 4000 bin arası beni tatmin ederim?
Swap i düşündük ama araç 4 silindir sıkıntı cikarmazmi

Dctrlprn
26-09-2014, 13:08
Peki 3000 bin ve 4000 bin arası beni tatmin ederimi?
Swap i düşündük ama araç 4 silindir sıkıntı cikarmazmi

Swap yaparsan eğer sadece okuduklarıma dayanarak yazıyorum silindir sayısı değil hacim önemli. %30a kadar hacim büyütebilirsin motor yaşı araç yaşından genç olacak şekilde.

civelek
26-09-2014, 13:18
Kardesim bizde 0.5 le yola ciktik integra icin konusuyzorum hesap kitap uzaktan tahmini olmuyo emin ol bir aksilik cikar tornacilara bayilirsin fln fln bencede e30 undan memnunsan kesinlikle hem satarkende kullanirkende yaparkende en iyisi swap olur

ghibli06
26-09-2014, 14:07
Peki 3000 bin ve 4000 bin arası beni tatmin ederimi?
Swap i düşündük ama araç 4 silindir sıkıntı cikarmazmi

3.000 tl verirsen 50 hp 4.000 tl verirsen 70 hp 10.000 tl verirsen 150 hp gibi bir durum değil bu... öncelikle turbo projesinin azami yapılması gereken her şeyi yapmak zorundasın, basıncı 0,5 yeter desen de bu böyle... turboyu, emme egsoz manifoldlarını, ara boruları, hortumları, egsoz sistemini enjektör pompa beyin vs bunları yapmayacaksan sadece harcadığın parayla kalırsın, arabana da yazık olur...

e30life
28-09-2014, 19:29
bnm anlamadigim :D
sahin turbolarken sknti olmuyor 3 bine

ghibli06
28-09-2014, 20:17
bnm anlamadigim :D
sahin turbolarken sknti olmuyor 3 bine

3bine turbolu, güçlü hızlı bir BMW sahibi olacağını umuyorsun yani?

t-jet ali
28-09-2014, 20:55
4000-5000 e orjinal turbolu arac zor çıkıyor, büyük turbo, dp- komple egzoz, ic büyütme, orj. beyine yazılım , afr ve boost göstergeleri kaba bir hesap yapın bakayım. siz yapınca bu işin içine enjektördü, manifoldlardı,beyindi vs.vs. girecek ve arada daha bir sürü ıvır-zıvır 3000-4000 çok zor

ghibli06
28-09-2014, 20:57
4000-5000 e orjinal turbolu arac zor çıkıyor, büyük turbo, dp- komple egzoz, ic büyütme, orj. beyine yazılım , afr ve boost göstergeleri kaba bir hesap yapın bakayım. siz yapınca bu işin içine enjektördü, manifoldlardı,beyindi vs.vs. girecek ve arada daha bir sürü ıvır-zıvır 3000-4000 çok zor

4 lastik 4 jant alsak replika, 3.000 lira tutuyor bu devirde...