Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : boyayi eski kondisyonuna getirmek icinnl zimpara ve vernik işlemi



rebel
01-10-2014, 14:28
Arkadaslar aracimin goruntusu iyi ama sadece hava bulutluyken :D gunes ve spot isigi yediginde herseyiyle bütün dogalligini gosteriyor sagolsun :) hareden araci goremez oluyorum felan bazen. :D neyse konuyu uzatmayim adamlar kat kat zimpara yapip araca tekrar vernik atiyor. Ve sonuç inanilmaz. Boyle bi uygulama yapan yaptiran varmi ? Mantikli olurmu?

Bol bol hare
Derin cizikler(boyada degil vernikte)
Bikac boyali parcasi var aracta haliyle arabada gri olunca siritan noktalar vs.

Komple zimpara yaptirip agir pasta cilaya maruz biraksakmi yoksa boyle bi uygulamayami gitsek daha etkili olur.
Fotoları atsam hic bisey görünmüyor oo yasina gote super. Taki yanina gidip cok inceleyince yada spot isigini vuruncaya kadar

VolkanA.
01-10-2014, 14:37
Konu Detailing Car Care bölümünde olmalı. Derin çizikler dediğin yerlere tırnak takılmıyorsa düzeltilebilir. Hareleri gidermek istiyorsan zımpara,kılcal cizikleri (daire şeklinde olan) pasta ile düzeltebilirsin.

Seven7
01-10-2014, 17:56
Hazır konusu gelmişken sorayım, bu zımparanın aracın boyasına zararı yok mu hiç? Bir defaya mahsus boya canlandırmak için mi yapılıyor yoksa her gerektiğinde uygulanıyor mu?

rebel
01-10-2014, 19:19
Konuyu yanlis yere acmisim k.bakmayin arkadaslar. Dikkatsizlik. Bazi yerlerde tirnak takiliyo malesef :(

rebel
01-10-2014, 19:20
Bildigim kadarıyla boyayla alakasi yok. Vernikten trasliyor bir miktar. Yanlis yapilirsa vernik mokoko oluyo :)

VolkanA.
02-10-2014, 13:22
Tek birkerelik Yapılıyor. Zaten amacı boyadan kaynaklanan harelenmeyi ve portakal kabuğu görünüm dedikleri olayı yok etmek için. @rebel Çiziği görmedim ama tırnak takılıyorsa rütuş isteyecektir.

Ae86
05-10-2014, 21:32
Uygulamada kullanılan zımpara kalınlığı ve işi bilmek çok önemli.Gerekmedikçe zımpara yöntemine başvurulmamalı. Bunun yerine farklı ped ve pasta seçimi ile ilk önce farklı kombinasyonlar denenip sonuç alınırsa zımpara kalmadan çözüm üretilmeli.

ardaydn
08-10-2014, 11:55
2000 su zımparası yapıldıktan sonra 2000 zımparanın bıraktığı çizikleri almak için 3000 su zımparası yapılır sonra 3 kat kalın pasta atılır ben Ferica G3`ü tavsiye ederim 3 kat pastadan sonra 2 katta hare giderici atılır MeguiarS 205 tavsiyemdir.

d.berkay
09-10-2014, 21:52
2000 su zımparası yapıldıktan sonra 2000 zımparanın bıraktığı çizikleri almak için 3000 su zımparası yapılır sonra 3 kat kalın pasta atılır ben Ferica G3`ü tavsiye ederim 3 kat pastadan sonra 2 katta hare giderici atılır MeguiarS 205 tavsiyemdir.

Hangi boya için yazdınız bunları?

Bahsettiğin uygulamayı mesela bir kaç kere polisaj işlemi görmüş 2005 model bir Honda da uygulayabilir miyiz rahatça?

bayramoglu
09-10-2014, 22:34
merhaba konu acılmısken bende sorim deidm arabanın arka kapısı ve çamurluğu boyandı fakat aracın orjinal boyası sedefli siyah sim-kumlu gibi parlıyor ışıkta yeni boyanan parçalarda o sim-kum gibi parıltılar yok düz mat siyah. bu pasta cilayla eski haline gelir dediler ama gelirmi yoksa boyamı tutmadı.

Ae86
09-10-2014, 23:50
Hangi boya için yazdınız bunları?

Bahsettiğin uygulamayı mesela bir kaç kere polisaj işlemi görmüş 2005 model bir Honda da uygulayabilir miyiz rahatça?

Hem de G3 yapıyoruz 3 kat maşallah :)

SULTANOGLU
09-10-2014, 23:58
Hele bide G3 un icinede kumsaldan alinan kum taneleri serpilip yapildimi alev alir resmen araba. Kesinlikle tavsiye ederim.

Zorbey
10-10-2014, 00:04
yanlış boya kullanmışlardır. Resim atarsan daha iyi yardımcı olurlar

bayramoglu
10-10-2014, 02:00
tabiki yarın akşam çekip atarım bu başlığa

CLIORS
10-10-2014, 06:33
Aslinda fena olmaz o yillardaki macun rengini gormek acisindan efektif bir yontem.

ardaydn
11-10-2014, 14:03
Hangi boya için yazdınız bunları?

Bahsettiğin uygulamayı mesela bir kaç kere polisaj işlemi görmüş 2005 model bir Honda da uygulayabilir miyiz rahatça?
Benim aracım metalik renk bu uygulamayı yaptık opak boya bi kere yaptığımda aşırı bir şekilde farkı görmüştüm. Zımpara işlemi bi parça boyandıktan sonra üstünde ki portakal kabuğu diye tabir edilen pütürlülükleri almak için yapılır veya araçta aşırı çizik vardır tek başına pasta hare giderici kurtarmaz mecburiyetten zımpara yapılır. Yani aracınızın boya durumu güzelse zımpara yapmanızı tavsiye etmem.

rcpyldz
11-10-2014, 15:26
yeni konu açmayayım kaputumda taş izleri var istanbul avrupa yakasında bu konuda yardımcı olabılecek kişi veya firma tavsiye edeceğiniz varmı

levent
11-10-2014, 16:01
Zımpara işlemi çok gerekli değil bence,

Aracın boyasına uygun ürün seçimi ile tırnak takılan çizikler bile minimalize edilebiliyor, benim sağ ön kapıda vardı öyle bir şey. 100 m den burdayım diye bağırıyordu, servisteki kaportacı abi saolsun onu yakından çok dikkatli bakıldığında görülecek düzene soktu ZIMPARASIZ şekilde :) Onu gördükten sonra her çizik zımparasız düzelebilir diyenlerdenim artık.

Araç japon grubu ise abartılı aşındırıcılık derecesindeki pastaya bile gerek duymayabilirsin bu hareler nasıl gider dediklerin direk gidiyor.. Biraz uygulamada bitiyor iş ama öyle sonuçta.. Kendi aracımdan biliyorum, hareler almış başını giderken tavan-kaput-bagaj'a 101-205 karıştırarak, yanlarda sadece 205 i polish ped ile kullanıp sıfır hare ile çıkardım mesela koçtaştan aldığım 150 liralık makine ile :)

douu
11-10-2014, 16:12
Hangi boya için yazdınız bunları?

Bahsettiğin uygulamayı mesela bir kaç kere polisaj işlemi görmüş 2005 model bir Honda da uygulayabilir miyiz rahatça?

:hahaha::hahaha::hahaha:

3 kat g3ü neyle atcaz keceyle mi ?

ardaydn
13-10-2014, 14:06
yeni konu açmayayım kaputumda taş izleri var istanbul avrupa yakasında bu konuda yardımcı olabılecek kişi veya firma tavsiye edeceğiniz varmı
AutoKing bu işlerde başarılı
:hahaha::hahaha::hahaha:

3 kat g3ü neyle atcaz keceyle mi ?
Sonax benim aracıma zımpara işleminden sonra polisaj makinası ile 3 kat kalın pasta yani Ferica G3 geçti. Bu işlemi 2 kat yapıpta bırakabilir verniğin kalınlığına göre değişebilir.

douu
13-10-2014, 14:23
ferica ? farecla demek istedin sanırım. fareclayı hakkıyla bi kullanır mı o 3 kat atan usta bi söyler misin bakalım boyayı astara kadar mı indiriyo saca kadar mı :)

3 kat kalın pasta neden geçiyor ? kalın pasta dediğini bi kere geçtikten sonra üzerine ince pasta geçse üzerine de hare giderici geçse nasıl olur ?

senin aracın honda civic değil mi ? o yaşta bir civic'in boyasına zımparadan sonra 3 kat farecla geçen usta hakikaten usta mı sence ? boyanda herhangi bir hasar oluşsa ne yapacaklardı sence ?

ardaydn
14-10-2014, 01:34
ferica ? farecla demek istedin sanırım. fareclayı hakkıyla bi kullanır mı o 3 kat atan usta bi söyler misin bakalım boyayı astara kadar mı indiriyo saca kadar mı :)

3 kat kalın pasta neden geçiyor ? kalın pasta dediğini bi kere geçtikten sonra üzerine ince pasta geçse üzerine de hare giderici geçse nasıl olur ?

senin aracın honda civic değil mi ? o yaşta bir civic'in boyasına zımparadan sonra 3 kat farecla geçen usta hakikaten usta mı sence ? boyanda herhangi bir hasar oluşsa ne yapacaklardı sence ?

Bu işlemler yapılmadan önce boya kalınlığı ölçümünü yaptılar el ile inceleme yaptılar şimdi ben adama tutupta abi sen şaşırdın mı diyemicem çünkü gözümün önünde çok araba yaptığını gördüm dediğim gibi kimine 2 kat geçtiği de oldu artık onun gözüne kalmış bişey işine karışamam ben ordan gördüğüm kadarını buraya yazdım daha önce ki mesajlarımda da belirttim.

Mr.K
14-10-2014, 08:37
Bir soruda benden boyayi olctuler dedin.Kac micron du suan kac micron ? Incelttikten sonra vernigi gene elle kontrol de yaptilar mi ?

douu
14-10-2014, 09:26
Bu işlemler yapılmadan önce boya kalınlığı ölçümünü yaptılar el ile inceleme yaptılar şimdi ben adama tutupta abi sen şaşırdın mı diyemicem çünkü gözümün önünde çok araba yaptığını gördüm dediğim gibi kimine 2 kat geçtiği de oldu artık onun gözüne kalmış bişey işine karışamam ben ordan gördüğüm kadarını buraya yazdım daha önce ki mesajlarımda da belirttim.

kardeşim mesajlarından alıntı yaptıgın adamlara bide işi anlatır gibi şöyle yapıyorlar böyle yapıyorlar diye yorumlar yazıyorsun. türkiyede bu işi en profesyonel olarak yapan 10 adam varsa 8 tanesi burdadır belki emin ol. honda boyasına 3 kat zımpara 3 kat g3 vuracak cesarat bende yok açıkcası. kimsede de oldugunu sanmıyorum.

Emre Ekrem
15-10-2014, 16:41
Bu derece yumuşak bir boyada bana pek mantıklı gelmedi, yanlış anlamayın lütfen ben sadece yapan kasaplar için söylüyorum o Honda'ya muhtemelen son polisaj oldu zaten.

rebel
15-10-2014, 16:56
gondaya yapılan bu işlem çok ağır bi işlemmi ? ileriye dönük ne zararları varmerak ettim

Ae86
18-10-2014, 21:27
gondaya yapılan bu işlem çok ağır bi işlemmi ? ileriye dönük ne zararları varmerak ettim

Gereksiz ve verniği aşırı aşındıran bir işlem.

Bolkar1st
18-10-2014, 22:57
Verin Güzel bir detaylı yapan yere işi ustasına bırakın hiç düşünmeyin :)

gokayy
19-10-2014, 17:21
Yeni konu acmak ıstemedım aracımda sağ aynanın altında yaklasık 2-3 karışlık alanda lokal boya yapılmıştı sımdı orası bıraz daha mat duruyor otekı renklere göre.Zımparayla sadece orayı kurtarmak mumkun mu yoksa yıne renk farkı mı olur lokal zımpara yapmaya kalksak ? araç peugeot

douu
19-10-2014, 18:42
Sadece matlik olduysa zimparadan önce bi Polisaj deneyin derim.

gokayy
19-10-2014, 19:56
polisajla geçmedi oradakı boya bi farklı mat duruyor

levent
19-10-2014, 20:41
Vernik yanığı olmuştur orası, zımpara da atsan sonuç değişmez bence.

Foto koyabilirsen daha net bilgi verilir.

SULTANOGLU
19-10-2014, 22:03
Fotograf koyarsaniz daha net bir aciklama yapabiliriz. Arac ne renk metalik mi ?

TaGo
19-10-2014, 22:07
Macun var ıse ve matlık o bolgedeyse ne yaparsanız yapın kalır o matlık

gokayy
20-10-2014, 08:34
Macun var macunun oldugu bölgede o matlık. Fotoğrafı en kısa zamanda yüklerım nasıl olucak sımdı tekrardan mı boyamak gerek.Metalik siyah renk