Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Sağlığı
Phenomenal
02-10-2014, 19:12
Arkadaşlar benzinli motoru olan bir aracı benzinli mı kullanmak daha sağlıklı
yoksa lpg li kullanmak mı yani
motor ömrü bakımından hangisi daha iyidir.
ben kendi bildiğime göre lpg motor ömrünü azaltıyor bazı arızalara neden oluyor
ama bi kaç arkadaşım var lpg nın hiçbi zararı olmadığını hatta benzin den daha faydalı olduğunu söylüyorlar
siz ne diyosunuz
Duzgun kurgulanmazsa problem olur.. Hava yakit orani (afr) ve enjeksiyon surelerini gozetecek sekilde, enjektor/nozzle ve regulator secimi yapip ayar yapmak lazim.
Benzin ve lpg sisteminin nasil calistigini bilirsen daha az sorun yasarsin. Piyasadaki ustalar cok bilincli degil.
İstanbulda isen bir bayiye yonlendirip yardimci olabilirim.
Phenomenal
02-10-2014, 19:27
Duzgun kurgulanmazsa problem olur.. Hava yakit orani (afr) ve enjeksiyon surelerini gozetecek sekilde, enjektor/nozzle ve regulator secimi yapip ayar yapmak lazim.
Benzin ve lpg sisteminin nasil calistigini bilirsen daha az sorun yasarsin. Piyasadaki ustalar cok bilincli degil.
İstanbulda isen bir bayiye yonlendirip yardimci olabilirim.
peki motor ömrü konusunda ne diyosun
Motor ömrü konusunda orjinalden iyi olması mümkün değil, en iyi şartlarda orjinali kadar olur..
Bilinçsiz uygulama motor ömründen yer
Lpg'nin bir zararı olmaz fakat piyasadaki bir çok araç fakir karışımda buda sıkıştırmalarda bir takım aşınmalara neden olur. Lpg ayarları doğru yapılmalı
İbrahim Erdem
02-10-2014, 21:27
(Not: burada yanılma olabilir)
Benim bildiğin LPG kuru bir yakıt yani benzin kadar yağlı değil o yüzden belki bazı aşınmalara sebep olabilir. Tabi büyük ihtimal sıkıntı yaratmaz ama ara sıra benzine almak iyi olabilir.
(Not: burada yanılma olabilir)
Benim bildiğin LPG kuru bir yakıt yani benzin kadar yağlı değil o yüzden belki bazı aşınmalara sebep olabilir. Tabi büyük ihtimal sıkıntı yaratmaz ama ara sıra benzine almak iyi olabilir.
motoru yağlayan benzin değilki?
Motor ömrü konusunda orjinalden iyi olması mümkün değil, en iyi şartlarda orjinali kadar olur..
Bilinçsiz uygulama motor ömründen yer
peki motor ömrü konusunda ne diyosun
LPG daha bile iyi olabilir şöyleki :
LPG benzine göre vuruntuya karşı çok daha dayanıklı, benim vectrada vuruntu sensörü var, OBD cihazı ile vuruntu sonucu avansın (ateşleme) değişmesini görebiliyorsun, benzinde mutlaka ama mutlak rölantide dahil vuruntu algılıyor sensör, LPG de ise çok çok nadir, tam gaz 6000-6500 devre kadar asılıyorum vuruntu konusunda kesinlikle başarılı olduğunu iddia edebilirim.
ilk kurgunun motor hacmine, gücüne ve max devrine uygun seçilmesi / kurgulanması lazım, bu yapılırsa işin %95 i tamam..
Birde wideband AFR gösterge bağlayıp tamgaz (WOT) ayarı yapıldımı , sorunsuz oluyor, ama atmosferik arabada wideband olmasada sıkıntısız olabiliyor.
bilinçsiz uygun olmayan LPG sistemi, hem motora zarar, hemde insanı arabadan soğutur, örnekleri çok :)
İbrahim Erdem
02-10-2014, 21:53
motoru yağlayan benzin değilki?
İşin hayati kısmını zaten motor yağı yapıyor zaten. Lakin bahsettiğim sebep için burda bir konuda okumuştum emme manifolduna çok çok az yağ ekliyen bir sistem mi ne koymuşlardı baya zaman geçti hatırlamıyorum google araması da olmadığı için o mesajı bulamadım.
i-vtec07
02-10-2014, 22:01
XSI@ peki abi lpg li araç daha mı fazla ısınır ? yağ sıcaklığı benzine göre daha mı artar ?
İşin hayati kısmını zaten motor yağı yapıyor zaten. Lakin bahsettiğim sebep için burda bir konuda okumuştum emme manifolduna çok çok az yağ ekliyen bir sistem mi ne koymuşlardı baya zaman geçti hatırlamıyorum google araması da olmadığı için o mesajı bulamadım.
evet öyle bir sistem var ama ne işe yarıyor? ordan giren yağ sübapları yağlıyor diyorlar, eksoz sübapları ne oluyor bu durumda?
para tuzağı olarak görüyorum ben bu yağlama sistemini..
XSI@ peki abi lpg li araç daha mı fazla ısınır ? yağ sıcaklığı benzine göre daha mı artar ?
arabamda yağın kaç derece olduğunu gösteren bir gösterge yok, sadece çok ısınınca yanacak bir ışık var.. o nedenle kesin bir yorum yapmak doğru değil..
ama su sıcaklığı anlamında hiç bir fark yok, ben bazen ciddi sıkıştırıyorum tekirdağa giderken otobanda, hararet normal seyrediyor.
i-vtec07
02-10-2014, 22:11
http://www.youtube.com/watch?v=Uz3TfTbkYGU
bu arada lpg ve benzindeki performans farkları ile ilgili bi video buldum.
cıvıc fd6
benzin de 119.7 hp lpg de 115.2 hp vermiş.
Osman Bahadır abinin makalesine göre konuşuyorum, lpg düşük devirlerde avans seven yüksek devirlerde avans toleransı azalan bir yakıt. Sizin aracınızdaki avans haritasının Tr şartlarındaki benzine oranla lpg'ye daha uygun olduğu düşüncesindeyim ben.
ayrıca motorun dizaynının da önemi olduğu bir gerçek. Özellikle sübapların ve sübap lastiklerinin malzemeleri uzun dönemde çok etkiliyor bence.
Flood yapmış olacağım ama, bu normal sayılabilir çünkü kcal/litre bazında baktığımızda
üst değer alt değer
Benzin: Kcal/litre 8400 7900
Lpg: 6000 5400
olarak görüyoruz lpg birim litrede daha az enerji veriyor yani..
bu konuda yorum yapmak gereksiz açıkçası, sonuç bu şekilde olabilir ama sonuçta benzine bir düğmeye basmak kadar uzaktasın, hatta bir çok LPG sistemi ile tam gaz yaptığında benzine geçmesini, yarım gaz ve rölantide LPG ile çalışmayı sağlayabiliyorsun.
şahsen ben mümkün olduğunca az benzinde kullanmak istiyorum :)
Osman Bahadır abinin makalesine göre konuşuyorum, lpg düşük devirlerde avans seven yüksek devirlerde avans toleransı azalan bir yakıt. Sizin aracınızdaki avans haritasının Tr şartlarındaki benzine oranla lpg'ye daha uygun olduğu düşüncesindeyim ben.
ayrıca motorun dizaynının da önemi olduğu bir gerçek. Özellikle sübapların ve sübap lastiklerinin malzemeleri uzun dönemde çok etkiliyor bence.
olabilir açıkçası, diğer araçlarda bu denli inceleme yapmadım, ama sonuçları incelediğimde hem düşük motor yükleri hem tam gaz yüksek devirlerde, vuruntu çok çok az..
uzun dönem ne kadar uzun? ve neden etkiliyor? benim tahminim hatalı afr olsa gerek.
wideband olmadan tam gaz (open loop) ayarı yapmak olası değil, closed loopta çalışırken zaten araç lambda=1 sağlamaya çalışıyor.
olabilir açıkçası, diğer araçlarda bu denli inceleme yapmadım, ama sonuçları incelediğimde hem düşük motor yükleri hem tam gaz yüksek devirlerde, vuruntu çok çok az..
uzun dönem ne kadar uzun? ve neden etkiliyor? benim tahminim hatalı afr olsa gerek.
wideband olmadan tam gaz (open loop) ayarı yapmak olası değil, closed loopta çalışırken zaten araç lambda=1 sağlamaya çalışıyor.
Kendi aracımızdan örnekle, 7 8 senelik zaman dilimi ve 80k kmlik kullanım sonucunda. Araç Focus 1, wideband olmadan yapıldı ayarları ve kullanıldı. Aracın gidişinden benim çıkarabildiğim tek sonuç subap lastiklerinin sorunlu olduğu.
4+4lük bir dönüşüm için egt ve wideband sensörleri şart bence. Wideband olsa belki önemi kalmayabilir egt sensörünün
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.