Orijinalini görmek için tıklayınız : Egt sensör montaj yerı
* Buralarda bir yere daha yazmıştım ,ayrı tek bir başlıkta daha olsun diye tekrar yazıyorum .
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
Bu resim herşeyi NET olarak açıklamaktadır .
İşaretlediğim yere EGT sensörü takılmış ,
hala okuduğumuz değer sadece 100 derece daha düşük diyenlere (renk körleri hariç) KAPAK olsun :D
http://img264.imageshack.us/img264/7240/egtuz9.jpg
MaxiGauges
( Kopyala/yapıştır yaparak kendi sayfanıza aldığınız döküman ve yazıları
nereden ve kimden aldığınızı belirtin.. şerefsiz olmayın, adam olun! )
Güzel paylaşım. Egtnin değeri yerine ne kadar yükselip düştüğünü görmek için turbo sonrası uygulama okadarda kötü değil. 100C mantığının yanlışlığını kanıtlayan bir foto.
boosted_pug
20-09-2008, 18:53
okadar uzağa koyunca 100 c derece daha az gösterir diyen kendini kandırır zaten orda egt en fazla 350 derece gösterir ama down pipe ın hemen başladığı yere koymak ile turbodan önce koymak arasında bence hiç bi sorun yok 100 derece ortalama dediğin doğru turbosuna göre değişicektir ama bence o dandik egt sensörünün eriyip kaç bin dolarlık turbomun egzost kısmına gitmesi riskini şahsen ben almam
Muvaffak
20-09-2008, 19:06
valla benimki turbodan sonra elbowun hemen asasinda kisacasi egt 100-hatta 200 derece dusuk gosteriyor gibi bakiyorum hic bir sorun yok :) turbonun dibine koyup egt sensorunun bozulmus olma ve yanlis okuma gibi birseyi hic riste atamam
egt probe kopması sonucunda turbonuzu elinize alma gibi bir durumunuzda var.Buda denildigi gibi kural gibi belirtilen egt buraya takılmalıdır diye bir sonuçta çıkamazki bu resimdede baya bir uzağa takılmış.Okudugum genel olarak bu testleri yapmış olanlarda farklar 70~150 derece gibi değişkenlik göstermiş burdan bir sonuc cıkarmak mantıklı olabilir.Tabiki net deger ögrenmek için turbodan öncesi daha mantıklı ,ama turbonun eksoz kısmına takılması veyahut eksoz un hemen sonrasında takılmasda makbuldur.Yanlış kabul edilemez.Bir çok yabancı tunerin probu sonraya taktıgını gördüm.Turbonun eksozuna takılmış bir probe ile öncesine takılmış bir probe'un okudugu fark 350-400 derece olacak hali yoktur sanırım ama tabiki bu resimdeki kadar uzaga takmak yanlış okumaya sebebiyet verir.
egt probe kopması sonucunda turbonuzu elinize alma gibi bir durumunuzda var.Buda denildigi gibi kural gibi belirtilen egt buraya takılmalıdır diye bir sonuçta çıkamazki bu resimdede baya bir uzağa takılmış.Okudugum genel olarak bu testleri yapmış olanlarda farklar 70~150 derece gibi değişkenlik göstermiş burdan bir sonuc cıkarmak mantıklı olabilir.Tabiki net deger ögrenmek için turbodan öncesi daha mantıklı ,ama turbonun eksoz kısmına takılması veyahut eksoz un hemen sonrasında takılmasda makbuldur.Yanlış kabul edilemez.Bir çok yabancı tunerin probu sonraya taktıgını gördüm.Turbonun eksozuna takılmış bir probe ile öncesine takılmış bir probe'un okudugu fark 350-400 derece olacak hali yoktur sanırım ama tabiki bu resimdeki kadar uzaga takmak yanlış okumaya sebebiyet verir.
+1
oturup uygun hesaplar yapılırsa eğer her otomobil için yaklaşık silindir içi sıcaklığı bulabilirsiniz zaten bu yaklaşık değerler yapılan hesaplamalar ve testler sonucunda söyleniyor tabi bunu her otomobilde aynı olacak diye düşünemeyiz
eğer daha iyi ölçüm istiyorsanız şu an otomobil endüstrisinde çok yaygın olmayan fakat uçak sanayiinde kullanılan silndir kapağı üzerinden ölçüm yapabilen probelar var bunları kullanmak daha uygun olur
egt probu koparsa ederse, motorunuz kirilirsa daha mi ucuz olcak :)
egt probu koparsa ederse, motorunuz kirilirsa daha mi ucuz olcak :)
hesap abi hesap:D
hesap abi hesap:D
sen hesapla walBro, ben alta takmam :D
Vts_Power
20-09-2008, 19:42
egt sensörünü gidip oksijen sensöründen bile sonra takan zihniyete bişey diyemiyorum.downpipe da yeri bile görünüyor neden aşağıya takılmış bu fotoğrafı baz alırsınız.turbonun direk çıkışına takarsanız 100 derece fark eder.canı isteyen manifolduna takar turbosu gidincede bas bas bağırır hepsi bu
tabi montaj yeri tercih meselesi ,
getirileri ve götürüleri olabilir :)
benim dikkat çekmek istediğim nokta şudur ,
turbodan sonraya takılan sensör tam değeri ölçmeyeceğinden dolayı ,
"benim aracın egt`si düşük " söylenmemesi veya düşünülmemesi gerektiğidir .
Muvaffak
20-09-2008, 21:20
egt yi uzaa koyup da sonra egtm düşuk diyecek bir adam zaten yakin bir zamanda yüksek tansiyondan kendi egt si tavan yapar
ya gercekten öyle bir mantik varmi ya yani boyle insanlar varmi ya :) ben egt ile oil press imi baglattiktan sonra oh be dedim once nasil boyle ezbere kullanmisim dedim sansliymisim degerler cok bozuk degildi ama yani kör bir insanin koşmaya çalişmasi gibiymis gerçekten
peki, makul değerler nedir egt için? ben 600' ler goruyorum...
emreekin
30-09-2008, 02:19
ben 7-8 i geçmiyorum.......egt nin yeride downpipe ın başlangıcı....o resimde gerçekten çok uzakta sensör yeri..
haftasonu egt'nin montajını yaptık. downpipe üzerinden turbodan 3cm uzaklıkta. sensörün sağlam olduğundan ve doğru ölçüm yaptığından eminiz. sıcaklık hiçbir şekilde 450C'yi geçmiyor. manifoldun runnerları gayet uzun, birde turbonun arkasına bağladığımız için bu sıcaklık normal midir?
peki superchargerli bi aracta egt icin 4-2-1 headersta sensorun konumu ne olmalidir?
sensoru headersin tek boruya dustugu yere konumlandirmak dogru olur mu?
haftasonu egt'nin montajını yaptık. downpipe üzerinden turbodan 3cm uzaklıkta. sensörün sağlam olduğundan ve doğru ölçüm yaptığından eminiz. sıcaklık hiçbir şekilde 450C'yi geçmiyor. manifoldun runnerları gayet uzun, birde turbonun arkasına bağladığımız için bu sıcaklık normal midir?
ortalama 520-550 arası manifolt sicaklığıdır gayet normal bence mustafa , 750 civarı olması gereken sınır senin.
ortalama 520-550 arası manifolt sicaklığıdır gayet normal bence mustafa , 750 civarı olması gereken sınır senin.
dün o kadar sıkıştırdım ne görücem diye en fazla 450yi geçmiyor hiçbir şekilde
peki superchargerli bi aracta egt icin 4-2-1 headersta sensorun konumu ne olmalidir?
sensoru headersin tek boruya dustugu yere konumlandirmak dogru olur mu?
headersta 3.silindirin ekzoz çıkışı daha doğru olur..tek boru konum olarak gerçek sicaklığa baya bir uzak olucaktır.
alla 450 de bir acaip lik var gibi? dışarı alıp çakmak tuttun mu hiç? 450 yi geçiyor mu?
Araba çok mu zengin? rolantide kaç derecelerde ; bir acaiplik var.
alla 450 de bir acaip lik var gibi? dışarı alıp çakmak tuttun mu hiç? 450 yi geçiyor mu?
Araba çok mu zengin? rolantide kaç derecelerde ; bir acaiplik var.
daha önce başka yerde konuşmuştuk. hatta biraz fakir bile kalıyordu. gösterge 400den itibaren gösteriyor, rölantide tam kaç olduğunu göremiyorum. boost gelince yükselişi daha sonra düşüşü görüyorum
başka arabada denendi karşılaştırıldı sorun yoktu.
alla 450 de bir acaip lik var gibi? dışarı alıp çakmak tuttun mu hiç? 450 yi geçiyor mu?
Araba çok mu zengin? rolantide kaç derecelerde ; bir acaiplik var.
450 derece dowpipede olduğu için ortalama 550-600 derece sicaklığı var , afr gayet normal zenginde değil , egt nin sensöründe sorun yok aracın rölanti, ve diğer durumlarına göre değişkenlik gösteriyor ..
arabanın şasesini filan bir kontrol edin derim 450 çok acaip bir değer.
Misal 14.7 de orta devirlerde yürüyünce atmosferik arabalarınki bile yükseliyor.
Aracın tesisatından besleyerek söküp deliği tıkayıp deneyebilirsiniz (Arabanın çalışması lazım o deliği tıkaman lazım.
akşam eve giderken tekrardan bakıcam
olmadı çakmakla test edeyim bir de bugün
benim eski arabam 5 sonu yaklaşık 650 felnaoluodu
Perşembe günü bende taktırıcam en mantıklı en doğru yer neresi olur ? Greddy bu arada
livelydog
25-02-2009, 00:21
aem wideband sensörü için en doğru yeri de alabilir miyiz atmosferik bir araçta ?:)
aem wideband sensörü için en doğru yeri de alabilir miyiz atmosferik bir araçta ?:)
Kat varsa kattan önce (yoksada aynı ) headerdan sonra, araya uygundur.
orhan_guney
25-02-2009, 01:02
tam yerıne koymuşum bugun :)
cabriolet
25-02-2009, 01:24
mini cooper s te egt ve wideband nereye monte edilmeli arabada 4-2-1 headers var
headers bu
http://www.supersprint.com/public/images/27675.jpg
sonrasındada bu boru var
http://www.supersprint.com/public/images/27679.jpg
herkes ufak borunun üstüne tak delme headersı diyo ama ordada egt yanlış ölçer gibi geldi bana ?
Bana mantıklı gelmiyo oralara koymak.Amaç boru ne kadar ısındı değil pistonlarım motorum çıkışım ne kadar ısındı.O yüzden headers iyi ama ben hala merak ediyorum perşembe taktırıcam headers'a yaparım herhalde
cabriolet
25-02-2009, 02:40
şu headersların üzerine egt vs. için yer yapsalar hiç uğraştırmasalar ne güzel olurdu :D
livelydog
25-02-2009, 06:06
Kat varsa kattan önce (yoksada aynı ) headerdan sonra, araya uygundur.
sağol kardeşim uğrarız en kısa zamanda :)
yeni duydum, birinin egt sensörü kopmuş ,
ama turbodan sonraya takılı olduğu için turboya birşey olmamış .
tuhafıma gitti ,
hem turbodan sonra hemde kopuyor ?
yani, daha az ısıya maruz kaldığı halde sorun çıkmış ?
şimdi burada bir gariplik var,
kullanılan egt sensörümü çok kalitesiz??
ondanmı koptu?
yoksa ,egt nin ucunu çokmu içeriye sokuyorlar ??
1 cm hatta yarım santim borunun içine girse yeter normalde .
Konuyu hortlatıyorum arkadaşlar yeni başlık açmak istemedim. EGT saatimin montajını yaptırdım ama sensörü nereye takacağıma karar veremedim. Down pipe üzerine motora yakın bir noktaya taksam uygun mudur ? Aracım cooper s
Hep merak etmisimdir bu egt sensorunun olayi nedir ne ise yarar ?
İsi arttikca gaz daha hizli cikar isinin az olmasi negatif etkilemez mi
Hep merak etmisimdir bu egt sensorunun olayi nedir ne ise yarar ?
İsi arttikca gaz daha hizli cikar isinin az olmasi negatif etkilemez mi
herşeyin bir sağlıklı oranı vardır. bu yönden bakmak lazım :)
+1
oturup uygun hesaplar yapılırsa eğer her otomobil için yaklaşık silindir içi sıcaklığı bulabilirsiniz zaten bu yaklaşık değerler yapılan hesaplamalar ve testler sonucunda söyleniyor tabi bunu her otomobilde aynı olacak diye düşünemeyiz
eğer daha iyi ölçüm istiyorsanız şu an otomobil endüstrisinde çok yaygın olmayan fakat uçak sanayiinde kullanılan silndir kapağı üzerinden ölçüm yapabilen probelar var bunları kullanmak daha uygun olur
+1
bir başka deyişle bahsetmiş olduğunuz ürünün ismi ''Thermocouple''diye adlandırılmaktadır. :cool:
Konuyu hortlatıyorum arkadaşlar yeni başlık açmak istemedim. EGT saatimin montajını yaptırdım ama sensörü nereye takacağıma karar veremedim. Down pipe üzerine motora yakın bir noktaya taksam uygun mudur ? Aracım cooper s
Benim soruma cevap yokmu :D
CyberKnight
16-02-2014, 04:23
Benim soruma cevap yokmu :D
Egt sensörünün esprisi motordan çıkan egzoz gazının sıcaklığını ölçmektir.sıcaklık silindir egzoz çıkışından uzaklaştıkça düşecek ve o derecede hatalı ölçüm yapılmasına neden olacaktır.egzoz manifoldu üzerinde silindir egzoz çıkışına olabildiğince yakın bir noktaya sensörü konumlandırmak en idealidir.
fsunnetci
16-02-2014, 08:59
Ben oksijen sensörünün yerine taktım 200 derece eksik ölçüyor onu biliyorum ama 1200 TL değerindeki header'ı delmekte kafama yatmadığından oraya takmayı uygun gördüm..bazı otomobil üreticileri buna Honda'da dahil oksijen sensörü mesafesine montajını uygun görüyor iken atmosferik araçlarda manifoldu delip koymanın çokta bi espirisi yok bence hele ki FHE donanımlı bir atmosferik araçta zaten EGT sorunu olmaz ama bakıyorum ihtiyacı olanda takıyor olmayanda..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.