Orijinalini görmek için tıklayınız : Volvo s60 2.3 T5 soft tune...
eticet06
04-10-2014, 23:48
merhaba arkadaslar bıldıgınız uzere s70 t5 aracımı sattıktan sonra corsa 1.3 cdti arac aldım ama alısmıssız volvoya :) Bır s60 2.3t5 volvo aldım 2001 model 430k da ve arac motor hıc acılmamıs kondısyonu yerınde hıc lpg takılmamıs hıc sanayıye gıdılmemıs hep yetkılı servıste yapılmıs ıslemlerı.Bu aracata suanda yazılım yaptık baya tatmınkar oldu.Buna efaktan hard olmayarak neler yapabılırım arac geartronık bu arada sanzumanı yenı revıze edıldı.
onursumer
05-10-2014, 00:44
araştırmadım hiç ama o şanzımanla 300hp uzeri güçlendirme gerekebilir genelde sorun yaşayanlarda hep şanzıman arızası okudum buzamana kadar
bence düzgün bi komple egzoz ile yazılım tatmin eder 5 silindirin sesi çok başka çıkıyor
eticet06
05-10-2014, 02:13
evet sanzumanları problemlı oldugu soylenıyor vede oyle.s60r larda aynı sanzumanı kullanıyor ama ornek olarak 400-500 hp yurutulen aracların orneklerı mevcut ve hatta 2.3t5 yazılımla s60r dan dahada hızlı bır arac o awd den kaybedıyor. S70 T5 de warex vardı ve sesı gercekten harıka ıdı.Ama bu aracın orıjınal eksozunu bozmadan ne yapabılırım dıye dusunuyorum tek basına downpipe iş yaparmı bilmiyorum.76 lık downpipe gerisi 63 lük olsa nasıl olur bilemiyorum.downpipedan sonra cut out taksam nasıl olur onu arastırıyorum.eksoz ve yazılımla 320 hp ye kadar alındıgını biliyorum.Dynoda olcmedık gerçi ölçemeyiz gibi otomatik sanzuman yüzünden ama tahmini suanda 280 hp civarındadır gibi geliyor bana.Fmic cooler -blow off- yapmayi planlıyorum eksoz sisteminde biraz sıkıntılı ve bu specle nelerle yürüyebilecegimi çok merak ediyorum.
76 downpipe dan sonra ortaya kadar 70 lik duz boru ve cut out. downpipe dan sonra 63 luk orta susturucu takilabilir. + yeni yazilim. cokta guzel olur.
hayırlı olsun hüseyin.. dogru tercih..
eticet06
05-10-2014, 19:41
hayırlı olsun hüseyin.. dogru tercih..
eyw müdürüm bir yazılım yaptık suanda 290 hp yakındır tahmini yazılımı geliştiriyoz cooler filtre eksozla güzel şeyler çıkıcak insallah
eticet06
08-10-2014, 03:44
76 downpipe dan sonra ortaya kadar 70 lik duz boru ve cut out. downpipe dan sonra 63 luk orta susturucu takilabilir. + yeni yazilim. cokta guzel olur.
eksoz kombinasyonunda cok kararsız kaldım downpipe 76 lık da gerisi nasıl olsun diye :( yardımlarınız bekliyorum arkadaşlar
Huseyin hayirli olsun, 2.3 lt ve basinci acilmis bi arabada bastan sona 76 daha uygun olmaz mi? Sona da s70 e taktigin eksozdan tak devam bence..
kelalper
08-10-2014, 11:55
2.3 litre arabaya sakın 63 lük egzost falan koyma downpipe da kazandığını geri verirsin. en kötü 70 lik boru ve egzoz 76 lık downpipe dan sonra. Bunun dışında motorunun s70 den farkı yok sadece kollar farklı. Turbolarınız aynı. Basıncın fabrika çıkışı 0.1 bar daha yüksek. Enjektörlerin biraz daha büyük. Şanzımana gelince S60 R şanzımanı ile alakaları yok. S70 T5 şanzımanı ile de alakası hiç yok. S70 şanzımanı adaptiftir ve güçlüdür S60 şanzımanları uzun süreli gitmez. Yüksek güçlere torklara dayanamaz. Egzoz vs yaptıktan sonra basıncın uçacaktır o nedenle kısman gerek tork konvertörü dağılır kendi dağılsa gene iyi şanzımana komple zarar verir. O şanzıman olmasaydı şunu yap bunu yap derdim ama o şanzıman varken bile bile lades olmaya gerek yok.
eticet06
08-10-2014, 13:18
2.3 litre arabaya sakın 63 lük egzost falan koyma downpipe da kazandığını geri verirsin. en kötü 70 lik boru ve egzoz 76 lık downpipe dan sonra. Bunun dışında motorunun s70 den farkı yok sadece kollar farklı. Turbolarınız aynı. Basıncın fabrika çıkışı 0.1 bar daha yüksek. Enjektörlerin biraz daha büyük. Şanzımana gelince S60 R şanzımanı ile alakaları yok. S70 T5 şanzımanı ile de alakası hiç yok. S70 şanzımanı adaptiftir ve güçlüdür S60 şanzımanları uzun süreli gitmez. Yüksek güçlere torklara dayanamaz. Egzoz vs yaptıktan sonra basıncın uçacaktır o nedenle kısman gerek tork konvertörü dağılır kendi dağılsa gene iyi şanzımana komple zarar verir. O şanzıman olmasaydı şunu yap bunu yap derdim ama o şanzıman varken bile bile lades olmaya gerek yok.
S60 2.3 t5 in turbosu ben 18t diye biliyorum yanlışım mı var ? yanlışım varsa ilk başta 18 t ye cevireyim turboyu suanda stok basıncla yürüyorum zaten.Sadece yazılım yapıldı ve baya tatminkar oldu su anda yazılımlı bir s70 imiz var ondan 5 boy kadar hızlıyım.
eticet06
08-10-2014, 13:24
Huseyin hayirli olsun, 2.3 lt ve basinci acilmis bi arabada bastan sona 76 daha uygun olmaz mi? Sona da s70 e taktigin eksozdan tak devam bence..
eyw müdürüm yurt dışında satılan bolt on eksozlar bir garip 3 inc diyo down pipe eksoza ve ara borulara 2.5 incc yazıyor o eksozu satmıstım bakalım buna yapacaz birşeyler murattım
Canselmo
08-10-2014, 14:08
Valla stockken bile arkadasımın 2 yılda 2 kere revızyona gırdgını bılıyorum ,masraflı keske manuelını alsaydınız
76 lık downpipe sonrası 70 lik düz boru dedıgım gıbı arabanızı rahatlatır. 63 lük ortaya konucak susturucu alt devirler canlansın dıye demstım.
Amac performans, eksoz komple 76 olsun daha iyi sanki.
Sanziman ile wikipedia bilgisine gore 420 nm kapasite var, tabi bu degere ne kadar yaklasilirsa sorun ihtimali artar..
Yani gercekten soft tune da kalmakta fayda var :)
Sanzimani S60r degilde, 2.5 awd versiyonlarin sanzimani ile muadil (4 ceker olmasi disinda)
kelalper
08-10-2014, 22:22
kontrol ettim evet 18t varmış. Alla alla yaw servis bana ilk çıktığında herşeyi s70 makinesi sadece 2.3 ve enjektör büyük demişti. 2.4 de K24 varmış o da ilginç.
Şanzıman sıkıntılı olduğu için bence çok fazla zorlama zaten. Bide orjinal basıncında tutacaksanız neden yazılım yaptınız ki onu anlamadım. S70 konusuna gelince S70 şanzımanı çok uzun 4 ileri. Aynı güçte olsanızda geçersiniz gayet normal.
eticet06
08-10-2014, 23:31
s70 2.3 t5 stok s70 t5 den yavasdır hızlanmaları arada nerdeyse 1 sn var s70 t5 daha hızlı 80-180 arası denedık gorduk gercektende oyle yazılımla toparladık yazılımla basınc acmadık daha az bısı basınc acıp farkı gorucez zaten sımdılık eksoz vs olmadıgından yeterlı geldı orıjınal basınc uzerınden yuruyor arac ortalama
kelalper
09-10-2014, 17:34
s60 t5 nasıl s70T5 den yavaş olabilir. Aklın mantığın alıyor mu? Aralarında kilo farkı fazla yok 25hp fazlası var ve şanzımanı daha hızlı ve 5 ileri. Senin aldığın S60 ta sıkıntı olabilir. S60 T5 yazılım ve egzoz ile S60 R kadar yürüyor.
eticet06
09-10-2014, 23:56
Inertnette karsilastirma sitelerini inceleyebikirsin s60 t5 stok 0-180 15.8 sn dir s70 t5 inki ise 15 sn dir arastirmani oneririm .istersen linkte koyarim bu konuda ve aralarinda 100 kg fark var.s70 sanzumani 4 ileri olmasi bir avantaja dosuyor ara hizlanmalarda
kelalper
10-10-2014, 07:58
0-180 15 sn de çıkıosa S70 T5 millet boşuna para yatırıo 100-200 7 sn yapmak için. Kafan mı güzel. Otomatik S70 T5 i 8.5 sn nin altında 0-100 kaldırabilmene imkanı yok. Düz olanların fabrika verisi zaten 7.2. Bunlarda en iyi şartlarda elde edilen veriler. Aynı şekilde S60 T5 de o hızlara o kadar çabuk çıkamaz. Araştırmaya gerek yok zaten verdiğin veriler yanlış.
eticet06
10-10-2014, 11:11
0-180 15 sn de çıkıosa S70 T5 millet boşuna para yatırıo 100-200 7 sn yapmak için. Kafan mı güzel. Otomatik S70 T5 i 8.5 sn nin altında 0-100 kaldırabilmene imkanı yok. Düz olanların fabrika verisi zaten 7.2. Bunlarda en iyi şartlarda elde edilen veriler. Aynı şekilde S60 T5 de o hızlara o kadar çabuk çıkamaz. Araştırmaya gerek yok zaten verdiğin veriler yanlış.
o yazıda klavye nın azizliğine ugrasmısım :) 80 -180 arası o alper artı ben sana söyledım s60 t5 in turbosu 18 t diye diye sen halen 18 biliyormusun ama kafan güzel mi gibi yaklaşımın çoçukca bence.Artı 80-180 hızlanmalarda s70 yaklasık 1 sn daha üstündür bunuda sana söyle bir referans alabilecegin bir siteden yayınlıyorum inceleyebilirsin.s60 in sadece top speed i fazladır.yani 50 -200 roll yaptıgında s70 t5 daha hızlı bir araç bunu deneyerek gördük ve iki aracta var bende şuanda aktif kullandıgım s60 t5.yazılımla s60 daha iyi sonuçlar veriyor incelemen icin bildigin bir yanlış bilgiyi düzelmek için aşagıda verdiğim tabloyu inceleyebilirsin.
http://i.hizliresim.com/yn0ORj.png (http://hizliresim.com/yn0ORj)
kelalper
10-10-2014, 14:28
verdiğin bilgi gene yanlış. Türkiye İtalya ve Belçika dışında S70 T5 lerin hepsi 2.3 ve 240 hp. Senin verdiğin örnekte de aynen dediğim gibi hem arabalar düz vites hem de s70 T5 240 hp. İki arabayı da çok defa kullandım. S70 i hala kullanıyorum. Türkiyede ki S70 in S60 t5 i geçme olasılığı yok eğer daha önce gelen 7 adet 2.3 S70ten biri değilse. Ultra hızlı arabalardan bahsetmediğimiz için 4 ileri şanzımanın 5 ileri şanzımandan daha avantajlı olduğunu söylemen ayrı komik. Millet arabaları hızlandırmak için vites sayılarını arttırıyor 7 ileri 8 ileri şanzımana geçiyorlar çok daha güçlü arabalarda. Volvo ne hikmetse daha yavaşlasın diye 4 ileriden 5 ileriye geçti. Bide anlamadığım senin araban daha önce geçildiği S70 T5 i basınç açılmadan yazılım yapılıp nasıl 5 boy geçebiliyor. Sadece avans ve afr ile 6-7 boy mu aldınız? Bunu aklın alabiliyor mu?
18T konusuna gelince evet haklısın orada ben 16T olduğu sanıyordum dediğin gibi kontrol ettikten sonra 18T olduğunu gördüm ve haklı olduğunu yazdım. Bu diğer yazdıklarımın yanlış olduğunu göstermez ama.
eticet06
10-10-2014, 15:57
verdiğin bilgi gene yanlış. Türkiye İtalya ve Belçika dışında S70 T5 lerin hepsi 2.3 ve 240 hp. Senin verdiğin örnekte de aynen dediğim gibi hem arabalar düz vites hem de s70 T5 240 hp. İki arabayı da çok defa kullandım. S70 i hala kullanıyorum. Türkiyede ki S70 in S60 t5 i geçme olasılığı yok eğer daha önce gelen 7 adet 2.3 S70ten biri değilse. Ultra hızlı arabalardan bahsetmediğimiz için 4 ileri şanzımanın 5 ileri şanzımandan daha avantajlı olduğunu söylemen ayrı komik. Millet arabaları hızlandırmak için vites sayılarını arttırıyor 7 ileri 8 ileri şanzımana geçiyorlar çok daha güçlü arabalarda. Volvo ne hikmetse daha yavaşlasın diye 4 ileriden 5 ileriye geçti. Bide anlamadığım senin araban daha önce geçildiği S70 T5 i basınç açılmadan yazılım yapılıp nasıl 5 boy geçebiliyor. Sadece avans ve afr ile 6-7 boy mu aldınız? Bunu aklın alabiliyor mu?
18T konusuna gelince evet haklısın orada ben 16T olduğu sanıyordum dediğin gibi kontrol ettikten sonra 18T olduğunu gördüm ve haklı olduğunu yazdım. Bu diğer yazdıklarımın yanlış olduğunu göstermez ama.
Bendede şuanda iki araç var s70 t5 ve s60t5 dediğin gibi bakarsan yine s70 t5 s60 t5 den 10 hp daha düşük olmasına rağmen hızlı buna ne diyorsun verdiğim ornek ortada 2.3 t5 s70 2.3 s60 t5 den hızlı nerede bir saniye bunda bir yanlışlık yok.Artı dedğin gibiyse senin 10 hp daha güçlü neden daha yavaş s70 den.ayrıca atmosferik araçta yazılım yapılınca basıncmı acılıyor ? Merakımdan soruyorum bunuda açıklarsan sonuçta bende iki arabayla uğraştım heleki s70 belki ilk ekzantirik deneyen insanım araştırmalarım sonucu.Yani şonuç şu ki ikiside manule olsa s70 2.3 olsa dediğin gibi yine hızlı 80-180 de s60 t5 den .Burdaki benim konu bu değil araçımla ugrasıp neler yapılabildigi alper
eticet06
11-10-2014, 02:35
arkadaşlar bir konu hakında bilğinize ihtiyacım var .Aracın orıjınal eksoz sistemi kalacak sadece downpipe yaptırsam 76 lık performansa bir etkisi olurmu sadece downpipe in bilğilendirirseniz sevinirim 76mm yapılacak
orjinal downpipe'da katalizor varsa sadece kat iptali manasina da gelen downpipe yaptirmanin da faydasini gorursun.
kelalper
11-10-2014, 09:15
atmosferik arabada kaç hp alırsın yazılımla yüzde 5 civarında. O da parça vs koyarsan verim alırsın yoksa hikaye. Ama sizde nasıl bir mühendislik remaplik varsa turbo arabaya yazılım yapıp orjinal basıncı ile 6-7 boy alıosunuz.
Manuel 2.3 s70 ile S60 olayına gelince aralarında 10 hp var torklar hemen hemen aynı ve arada 100 kg fark var. O nedenle evet 2.3 S70 hızlıdır. Ama 2 litre 4 ileri uzun oranlı şanzımanlı ve 25 hp düşük araba S60T5 i geçecek diye bir kaide yok. 2.3t5 ile 2litre T5 i 20 kere denedik. Araya vilayet sokuyor 2.3. bir tane 2 litre ile de denemedik bunu eski volvo toplantılarında bütün 2 litrelerle durum aynı. Sen şimdi de diyorsun ki sonuç ikisi de manuel olsa 2.3 s70 hızlı olur diye kabul ettirmeye çalışıyorsun onu zaten biliyorum ama senin araban 2 litre bunu neden anlayamıyorsun. Aralarında sana 15 hp gibi bir fark görünebilir ama teknik olarakta çok fark var. 4 ileri şanzıman ve 25 hp daha düşük araba ile senden 1 kişi daha ağır şanzımanı daha hızlı düşünen ve 5 ileri olan 25 hp ve tork olarakta senden yüzde 10 daha güçlü bir arabayı geçebilme şansın yok eğer o arabada sensör ve bakım problemleri yoksa.
Senin aldığın S60 ta bir sorun olabilir bunu neden kabullenemiyorsun anlamadım. Egzantriği de sen keşfetmedin boşuna böbürlenme bence. BTCC S40 üzerinde de B52 motor vardı ama adamlar egzantrik koymadılar. Çünkü gerek yok. Moduler motor diye boşuna demiyor adamlar. 2 litre de yapsan 2.3 de yapsan 2.5 da yapsan 2.7 de yapsan aynı egzantriği kullanıyorsun. Olmayacak şeyleri deneyipte ben denedim diye böbürlenmek ayrı bir haz heralde. Dünya başarısız olanları değil başarılı olanları konuşur. 2 tane araba ile uğraştığın doğrudur ama ne kaydettin önemli olan o. S70 i 400 hp mi yaptın ne yaptın?
eticet06
11-10-2014, 14:04
Ben senle artık tartışmaktan yoruldum gerçekten mi şu foruma konu aç herkes sana mualefet niye kabullenmiyorsun birşeyi.Ekzantirik olayına gelirsekte ekzantigi vivaperformance dan tut arc tune e kadar büyük firmalar öneriyor ve yaptıkları öncesi dynosu var.biraz araştırıp konuş bence.Ben yine yaptıgım arabalardan kareler koyuyom en basiti ben hiç bir zaman çok biliyom demiyom seniin gibi videoya bakım bu araba knock vuruyor deyipte aracın silecek suyunun eksik ışının yandıgını söyleyince ben o knock ışıgı sandım deyip kendimi düşürmüyorum :) alper mümkünse sen benim konuma yazma önceki konumda bile palamut vs kişiler senle baya bir dalga geçti bari bu konuyu ben her şeyi yaptım deyip kenini küçük düşürme :) benden sana tavsiye sadece benden bilğili olabilirsin belki ben bunu bile tartışmıyorum ama herşeye atlama ben biliyom diye simdi manuel daha hızlı neyse konum o değil cam suyu eksik lambasına knock vuruyor bu volvo diyen adam yazmasın sayfama :)
kelalper
12-10-2014, 09:00
knock ışığı ile silecek suyu ışığı yan yana ise ve silecek suyu boş gezip gazlarken karanlık video çekiyorsan bunun sorumlusu ben miyim. Kendi arabamda da yandığı için knock sandım. Tamam o diyen arkadaşlar dalga geçmeye çalıştı sözde benden çok biliolardı da yaptıkları arabalar nerede. Benim yaptığım ortada.
Egzantrik içinde şunu söyliim dünyada güç alınamadığı halde 20 hp 30 hp veriyor diye satılan dünya kadar parça var. Kendi üzerindeki egzantrikle 9000 rpm dönebiliyorsun iticileri değiştirdiğin taktirde. Ben de sana şunu soruyorum volvonun yarış takımı ya da autotech kullanmaya gerek duymuyorsa sen neden ihtiyaç duyuyorsun. Turbo mu büyüttün 35R falan mı taktında 8000 rpm üstü dönüceksin dolu dolu kullanabilmek için. Kaldı ki 16T bile devir çevirmeyen 2 litreye fazla geliyor single scroll olduğu için. Kaç derece lift e ihtiyacın vardı da üzerindeki egzantrikler yetemedi. Volvo ve porsche bu motoru geliştirirken 2 litreden 2.7 litreye kadar timing ile oynayarak aynı egzantrik ile güç almayı başarabiliyorken.
Benim konuma yazma ne demek. İstediğim konuya yazıp istemediğim konuya yazmam. Hele ki hava yapmak için yazılım yaptık stock basıncı ile oynamadan parça koymadan sadece afr ve avans ile 6-7 boy aldık diyen adamın 4ileri şanzımanın 5 ileriden daha iyi olduğunu iddia eden adamın konusuna ayrıca yazarım. Kim yaptı şu efsanevi yazılımı paylaşta bilelim.
eticet06
12-10-2014, 19:47
Ozamanda sana konuya resim attim nerde var knock isigi silecek suyunun yaninda resim atyip paylasirmisin bennpaylasmistim ozamanda cevap yazamamistin paylas bende goreyim ogrenelim silecek suyunun yaninda knock isigi felan yok s70 t5 de .eger onceki konuda ki arladaslari soruyorsan onunde inyernet var palamut c70 yazar 2001 de adam standalone beyin takmis sen ne anlatiyon arti ben cik bilgiki okdugunu idda etmedim sadece bos konusup salliyon video hizlandirmisin koymusun onceki videoya koyda izleyek yappigin arabalarin.arti yazilimi erhan yapti booster performance ankarada nasil biri oldugunu forumdaki insanlarda biliyor.koy videoda izleyek madem daha ustundeki turbonun ne oldugunu bilmeden knock isigi ile silecek suyu isigini karistiran arti kendi dedigine kendi inanmayan adama ne deyim yazma derim autotevh vs varken sen brc diye duyulmamis adama ecu yaptirmis s40 supersprinte komple eksoz taktim diyosun varmi link eksozun diyince kaliyosun benden buyuksundur belki ama sallamasyon yazma benim konularima
kelalper
12-10-2014, 21:33
He canım he. Ne diiim allah akıl fikir versin. Sana sadece knock ve afr ile 6-7 boy hızlanan S60 ında başarılar. Basınç açsan demek ki supersportlara salça olacaksın intercooler vs takmadan.
Cliosportve
12-10-2014, 21:51
turbo arabada fazla avans cildi bozar
pistonlar karıncalanma yapar
eticet06
12-10-2014, 23:46
Peki benim soru kaynadi eksoz sistemi degismeden sadece 76 lik downpipe in bir etkisi okurmu araca
Eger downpipe'da kat var ise, sen downpipe yaptirdiginda onu iptal edecegin icin faydasi olur ama komple sistemle alacagin fayda daha fazla olur.
eticet06
13-10-2014, 12:32
Eger downpipe'da kat var ise, sen downpipe yaptirdiginda onu iptal edecegin icin faydasi olur ama komple sistemle alacagin fayda daha fazla olur.
Katalitik konvektorum omrunu doldurdugu icin bos susturucu taktik.simdi turbodan kat olan yeride komple 76mm downpipe yapalim dedik cunku cok gazla ses iatemiyorum aracta faydasi olacaksa 76mm turbodan ortaya kadar duz borulu diwnpipe yaptiricam
Benim Subaru'daki gibi downpipe gozumun onune geliyor. Eger downpipe'daki katalizoru iptal etmissen sana 76mm'lik yeni downpipe'in getirisi olur ancak cok buyuk fark yaratmaz... Ancak bence yaptir tek parca olsun daha guzel olur. resmi var mi volvodaki sistemin.
eticet06
14-10-2014, 01:54
Benim Subaru'daki gibi downpipe gozumun onune geliyor. Eger downpipe'daki katalizoru iptal etmissen sana 76mm'lik yeni downpipe'in getirisi olur ancak cok buyuk fark yaratmaz... Ancak bence yaptir tek parca olsun daha guzel olur. resmi var mi volvodaki sistemin.
http://www.swedishautoparts.com/catimages/Volvo-S60-2004-2008-TURBO-EXHAUST-R-SERIES-CARS.jpg?mt=1349979383
bendekide aynısı sadece orta susturucudan sonra cıft degıl tek bru gidiyor eksoz sistemim böyle bende orta susturucuya kadar 76mm downpipe yaptırayım dedım.suanda zaten katalıktık yerinde boş kovan taktılar.ben downpipe veya orta susturucuda iptal edip komple son susturucuya kadar 76 mm yaptırayım dedim son susturucum oem kasa performansa etkisi olurmu bu dediğimin
Hocam, faydasi olur. Son susturucu dogal olarak biraz 'tutucu' olacaktir ama faydasi olacaktir. ama faydasi komple 76mm ve ona gore bir eksoza gore dogal olarak az alacaktir. Ancak en onemlisi 'ses' kafani utulemez. Benim 76mm downpipe ile son susturucum 63.'luk prodrive... Kmlerece yol yapiyorum basimi utulemiyor ki ben fazla eksoz sesine hassasim arac icinde yani sevmiyorum.
Diger yandan, bizim subarularda 2.0 WRX'te, bir uppipe'da 2 tane de downpipie olmak uzere 3 tane katilzor var. Ben sistemin gerisi orjinalken hepsini teker teker degistererek kullandim. tek tek gittiginde ogle ciddi bir fark goremiyorsun, ama hepsini iptal ettiginde bir de yazilim yapinca fark hissedilir oluyor.
kelalper
14-10-2014, 13:59
teknik olarak şöyle düşün bir borudan sıcak sıvı ya da hava geçirmeye çalışıyorsun ama sistemin başının her zaman daha soğuk olmasını istiyorsun. Ama borunun içinin de her zaman dolu dolu akmasını istiyorsun. Hava ya da sıvı bir yere gelip tıkanmaya başlayınca sıcaklık otomatik olarak tahliye edilemediği için her yerde artacak. Kısa aralıklarla basacaksan son susturucuya kadar yapmana gerek yok 76lık boruyu. Downpipe ve orta susturucunun başına kadar yapabilirsin. Ama uzun süreli ve arka arkaya bastığın zaman egt otomatik olarak artacak tahliye edemediğin için. Haa şunu da yapabilirsin 76lık downpipe ucuna tutması için gene 76 küçük bir susturucu ondan sonra cutout ve oem egzoz sistemin. Cutout istediğin zaman açarsın direk en kısa yerden boşalır gider egt problemin kalmaz. İstediğin zaman kapatırsın sessiz sedasız binersin. Cutout yerini flanşlı yaptırırsın muayene zamanı kesip biçme derdin kalmaz çıkartır bir tane kat takarsın muayeneye girer çıkar gene eski sisteme 5 dakikada geri dönersin.
eticet06
15-10-2014, 01:01
teknik olarak şöyle düşün bir borudan sıcak sıvı ya da hava geçirmeye çalışıyorsun ama sistemin başının her zaman daha soğuk olmasını istiyorsun. Ama borunun içinin de her zaman dolu dolu akmasını istiyorsun. Hava ya da sıvı bir yere gelip tıkanmaya başlayınca sıcaklık otomatik olarak tahliye edilemediği için her yerde artacak. Kısa aralıklarla basacaksan son susturucuya kadar yapmana gerek yok 76lık boruyu. Downpipe ve orta susturucunun başına kadar yapabilirsin. Ama uzun süreli ve arka arkaya bastığın zaman egt otomatik olarak artacak tahliye edemediğin için. Haa şunu da yapabilirsin 76lık downpipe ucuna tutması için gene 76 küçük bir susturucu ondan sonra cutout ve oem egzoz sistemin. Cutout istediğin zaman açarsın direk en kısa yerden boşalır gider egt problemin kalmaz. İstediğin zaman kapatırsın sessiz sedasız binersin. Cutout yerini flanşlı yaptırırsın muayene zamanı kesip biçme derdin kalmaz çıkartır bir tane kat takarsın muayeneye girer çıkar gene eski sisteme 5 dakikada geri dönersin.
evet aklımdan geceni soyledın cut out benım için en mantıklısı .Şu anda 13.5 psi da yürüyorum .Merak ettiğim bir konu var 2 oksijen sensörünü iptal ediliyor yazılımla amaç nedir budan birde 1.2 1.3 barda yürüyebilir bir turbo var sanıyorum üzerinde hiç yoksa s70 t5 de 1.2 contta yürüyorum bundaki 18t limiti aşmaan 1.2 barda ayarlasam çok fark edermi.birde eksoz işinide çözdükten sonra ne yapabilrim mesela stok turbo motorla 330 hp vs alınırmı bu araçtan tecrübe eden varmı.Mesela basınctaki 0.1 bar artış kaç hp ye tekabul eder varmıdır bir hesap ı
eticet06
15-10-2014, 03:44
bu ankarada gürcistan plakalı 3.30 ci la denemem 2 viteste bastık ayırınca direk bıraktım ben ...3.30 stock e46
http://www.youtube.com/watch?v=7GK1S_4Zzkg
buda 80-180 denemem yazılımdan sonra
http://www.youtube.com/watch?v=YiYTxiV9uWk&feature=youtu.be
aracım suanda 13.5 psi da yürüyor yazılım var soft bir şekilde gerisi stok .
kelalper
15-10-2014, 16:47
downpipe yapmadığın sürece basınç açmak sıkıntı. Arabanın kmsi yüksek. Riske girme bence. Sekmanlarında problem yaşayabilirsin ısıdan dolayı. intercooler ve downpipe yapmadan basınç açma hiç. Araban yeni olsa sıkıntı değil ama şu anda senelerin yorgunluğu var üzerinde. Bu işlere gireceksen motora zarar gelmeden açıp sekman değiştir rektifiyesini yap kapat ondan sonra yükle. 400 bin km den bahsediyoruz ki az buz km değil. Allah korusun sekman vs kırdığın zaman masrafın katlanacak.
eticet06
15-10-2014, 18:18
downpipe yapmadığın sürece basınç açmak sıkıntı. Arabanın kmsi yüksek. Riske girme bence. Sekmanlarında problem yaşayabilirsin ısıdan dolayı. intercooler ve downpipe yapmadan basınç açma hiç. Araban yeni olsa sıkıntı değil ama şu anda senelerin yorgunluğu var üzerinde. Bu işlere gireceksen motora zarar gelmeden açıp sekman değiştir rektifiyesini yap kapat ondan sonra yükle. 400 bin km den bahsediyoruz ki az buz km değil. Allah korusun sekman vs kırdığın zaman masrafın katlanacak.
elimde forget kollar var onlari takicam ama benim asil merak ettigim sanzuman kac hp ye kadar destekler veya manuele cevirsek cok mu masrafli tuttar.limiti nedir ki bu sanzumaninin
ghibli06
15-10-2014, 22:54
330 cabrio mu?
eticet06
16-10-2014, 00:26
330 cabrio mu?
evet cabrio du müdür
ghibli06
16-10-2014, 07:17
cabrio 330 hiç gitmez, kendini onunla kıyaslama bence...
kelalper
16-10-2014, 11:54
güç olarak şu güce dayanır şuna dayanmaz demek zor. Şanzımanı yoran şey tork. Ama yüksek tork a dayanmadığı belli 180K km gidemeden şanzıman dağılıyor. Genelde de kimse otomatiği aliim de yükliim diye düşünmez volvoda. Çünkü zaten dayanıksız olduğu bilinen bi parça. Manual yapma olayı ise astarı yüzünden pahalıya gelir. Şanzımanı debriyaj tesisatı baskısı balatası. Yani sadece onu sök bunu tak değil olay.Bir çok parça değişiyor. Arabayı satıp manual alman daha mantıklı gibi.
eticet06
16-10-2014, 23:37
güç olarak şu güce dayanır şuna dayanmaz demek zor. Şanzımanı yoran şey tork. Ama yüksek tork a dayanmadığı belli 180K km gidemeden şanzıman dağılıyor. Genelde de kimse otomatiği aliim de yükliim diye düşünmez volvoda. Çünkü zaten dayanıksız olduğu bilinen bi parça. Manual yapma olayı ise astarı yüzünden pahalıya gelir. Şanzımanı debriyaj tesisatı baskısı balatası. Yani sadece onu sök bunu tak değil olay.Bir çok parça değişiyor. Arabayı satıp manual alman daha mantıklı gibi.
yurt dışında 350-380 hp 450-480 nm kullananlar var otomatıği zaten bende srekli gazlayan bir insan değilim ben biraz daha iyi olsun istiyorum bakalım downpipe ve eksoz yapılacak bugün boost saatimide taktım birazdan deneyecegim kac barda nasıl yürüyor.Filtre olarak bmw cda veya ota düşünüyorum eksoz filtre yazılımla ortlama 320 hp alınıyor deniyor bsr-heico-vivaperformance -autotech o güce oluşşam bana yeter birde tial bov ooo tadından yenmez :) saglıklı bir m3 kadar gitse e36 yeter bana :)
ghibli06
17-10-2014, 15:21
yurt dışında 350-380 hp 450-480 nm kullananlar var otomatıği zaten bende srekli gazlayan bir insan değilim ben biraz daha iyi olsun istiyorum bakalım downpipe ve eksoz yapılacak bugün boost saatimide taktım birazdan deneyecegim kac barda nasıl yürüyor.Filtre olarak bmw cda veya ota düşünüyorum eksoz filtre yazılımla ortlama 320 hp alınıyor deniyor bsr-heico-vivaperformance -autotech o güce oluşşam bana yeter birde tial bov ooo tadından yenmez :) saglıklı bir m3 kadar gitse e36 yeter bana :)
hocam hepsi iyi güzel de, yazdıklarınla bazen antipatik oluyorsun :) , neden mi? iyi niyetinden en ufak şüphem yok fakat bazen öyle bir yazıyorsun ki, bu araba zaten 350-380 HP oluyor, yurt dışında şu güce dayanıyor vs... turbolu her arabanın potansiyeli vardır zaten bu ne volvoya ne renoya ne tofaşa has bir şey değil, o güçler basınç açılmadan, beyin ya da yazılım olmadan, intercooler ı büyütmeden çıkmaz... sadece egsoz ve yazılımla 70 HP alınabiliyorsa harika, benim 2,0T aracım da orijinal 330 HP, ben egsoz da yaptırdım komple, DP da, yazılım da, basınç da açtım, EVC de taktım, pompa da büyüttüm ayarlı regültör vs... hepsini topla 50 HP eder ancak... eskiden sadece filtre ile 15 HP alınırdı şimdi her turbo araç biraz oynanınca 70-80 HP almaya başladı???!!!??? şu anda araban e36 3.28 kadar gidiyor videodan gördüğüm kadarıyla, sen e36 M3 ten bahsediyorsun hedef olarak...
eticet06
18-10-2014, 10:53
hocam hepsi iyi güzel de, yazdıklarınla bazen antipatik oluyorsun :) , neden mi? iyi niyetinden en ufak şüphem yok fakat bazen öyle bir yazıyorsun ki, bu araba zaten 350-380 HP oluyor, yurt dışında şu güce dayanıyor vs... turbolu her arabanın potansiyeli vardır zaten bu ne volvoya ne renoya ne tofaşa has bir şey değil, o güçler basınç açılmadan, beyin ya da yazılım olmadan, intercooler ı büyütmeden çıkmaz... sadece egsoz ve yazılımla 70 HP alınabiliyorsa harika, benim 2,0T aracım da orijinal 330 HP, ben egsoz da yaptırdım komple, DP da, yazılım da, basınç da açtım, EVC de taktım, pompa da büyüttüm ayarlı regültör vs... hepsini topla 50 HP eder ancak... eskiden sadece filtre ile 15 HP alınırdı şimdi her turbo araç biraz oynanınca 70-80 HP almaya başladı???!!!??? şu anda araban e36 3.28 kadar gidiyor videodan gördüğüm kadarıyla, sen e36 M3 ten bahsediyorsun hedef olarak...
Şuanda araçımda sadece soft bir yazılım var .autotech heico ard gibi volvo firmaları sadece yazılımla ve eksoz ile 320 hp güç alınabildiğini söylüyor.stage yazılım paketleri ile.Bunlar ne kadar doğru ve arabanın yaşı ve km si düşünelerek benim aracımdan ne kadar alınır bilmiyorum o paketide satın alsam.Bu konuda bilğili olan palamut yani önderde baya bir potansiyeli oldugunu ama şanzumanın yüklemesen bile illakı sorun çıkartacagını söylüyor.Benim kendi yaptıgım araştırmalrda ve yasızmalar sonucu bu hazır paket yazılım yapan adamlar 1-2 viteste tork sınırı koyulması gerektiğini ve yurt dışında bu aracı yükleyenlerinde yag sogutucusunun yetmediğine değinmiş.Hard bir tune yapacak bütçem yok ama az çok volvo ile haşır neşir olaak neyden ne kadar güç alındıgını az çok önceki arabamdan anladım.Benim düşüncem sadece bu agırlıktakı ve bu şanzuma sahip araçtan ne kadar güç alabilecgim stok motor ve turbo ile.İntercoolerin bu arabaya turboyu büyütmeden pek bir getirisi olmadıgını önceden ugrasan arkadaşlar söylüyor.
kelalper
18-10-2014, 12:24
intercooler hakkında ne kadar bilgin var bilmiyorum ama hiç bir stock arabanın üzerindeki intercooler bir sonraki stage yazılımı için yetmez. Bu evo da da geçerli renaultta yazılım yapmasan bile takman şart bence. Volvo da da aynı. Tamam öyle şak diye sekman kıran bir araba değil LPG kullanımı dışında ama sekman grubunun en büyük düşmanı avans. Metali yoran şeyde fakirlik. Basınç ayrı mesele. Evet üzerindeki turbo ile yazılımla sonuna kadar aç basıncı kıramazsın B52 leri. Ama avans vurmadığı ve fakire kaçmadığı sürece. Sen ateşlemeye retard vermesen bile emme manifoldu ve içeri giren havanın sıcaklığından dolayı yakıt düzensiz patlayacak yani knock oluşacak. emme manifoldunu ve giren havayı soğutmanın en basit çözümü intercooler. Turbo arabada CAI işe pek yaramaz çekilen hava turboda ısındığı için. Başka bir çözümü de emmeye methanol bağlamak. Yazılım ile basıncı açtığın anda knock potansiyelin artacak sıcaklıktan dolayı ki volvoda intercooler zaten yüzey alanı komple hava alan bir yerde değil Yurtdışı yazılanları takma. Sana teknik olarak gerçektende nelerin nasıl olması gerektiğini yazıyoruz. İsveçte adam 25 derece havayı zor görüyor. Sen burada sürekli yıllık ortalama 25 derecedesin.
ghibli06
18-10-2014, 15:58
Şuanda araçımda sadece soft bir yazılım var .autotech heico ard gibi volvo firmaları sadece yazılımla ve eksoz ile 320 hp güç alınabildiğini söylüyor.stage yazılım paketleri ile.Bunlar ne kadar doğru ve arabanın yaşı ve km si düşünelerek benim aracımdan ne kadar alınır bilmiyorum o paketide satın alsam.Bu konuda bilğili olan palamut yani önderde baya bir potansiyeli oldugunu ama şanzumanın yüklemesen bile illakı sorun çıkartacagını söylüyor.Benim kendi yaptıgım araştırmalrda ve yasızmalar sonucu bu hazır paket yazılım yapan adamlar 1-2 viteste tork sınırı koyulması gerektiğini ve yurt dışında bu aracı yükleyenlerinde yag sogutucusunun yetmediğine değinmiş.Hard bir tune yapacak bütçem yok ama az çok volvo ile haşır neşir olaak neyden ne kadar güç alındıgını az çok önceki arabamdan anladım.Benim düşüncem sadece bu agırlıktakı ve bu şanzuma sahip araçtan ne kadar güç alabilecgim stok motor ve turbo ile.İntercoolerin bu arabaya turboyu büyütmeden pek bir getirisi olmadıgını önceden ugrasan arkadaşlar söylüyor.
Söylerler, guc su olur derler bu olur derler, Ericsonn 450hp alir Magnussen der ki 500 e kadar yolu var, isvecli supersportun uzerine insa etmedi sonucta S60 i... sana her oneriyi o 300 almis bu 400 almis diye cevapliyorsun ama bu dediklerini bilen sayisi kac kisi? Sonucta 2.3 turbo bir motordan bahsediyoruz her arac gibi onun da potansiyeli var ama sen soft tuning yapip hard sonu lar bekliyorsun sana o hard sonuclari alman icin yol gosterenlere ise o firma sunu demis bu firma su gucu âlmis hic bir sey yapmadan nerdeyse diyorsun. Bu haliyle e36 M3 kadar gitsin yeter diyorsun bir de, kusura bakma ama aracin spor araba degil ne motoru ne sanzumani ne suspânsuyonu seni e36 m3 un yanina ile yaklastirma..z
eticet06
18-10-2014, 17:07
Söylerler, guc su olur derler bu olur derler, Ericsonn 450hp alir Magnussen der ki 500 e kadar yolu var, isvecli supersportun uzerine insa etmedi sonucta S60 i... sana her oneriyi o 300 almis bu 400 almis diye cevapliyorsun ama bu dediklerini bilen sayisi kac kisi? Sonucta 2.3 turbo bir motordan bahsediyoruz her arac gibi onun da potansiyeli var ama sen soft tuning yapip hard sonu lar bekliyorsun sana o hard sonuclari alman icin yol gosterenlere ise o firma sunu demis bu firma su gucu âlmis hic bir sey yapmadan nerdeyse diyorsun. Bu haliyle e36 M3 kadar gitsin yeter diyorsun bir de, kusura bakma ama aracin spor araba degil ne motoru ne sanzumani ne suspânsuyonu seni e36 m3 un yanina ile yaklastirma..z
bu dediğim firmalar sasmazdaki firmalardan değil müdür biri autotech birisi heico ben alınır alınmazı tartışmıyorum.bendeki araç spor araba ibaresinide kullanmadım zaten.nette autotechin hazırladıgı s40 t4 videolarını ve s60 t5 videolarını izlemni tavsiye ederim artı s60 r dediğimiz araba spor bir araba değilmi ve s60 2.3 t5 yazılımla sadece s60 r geçebiliyor.bununda internette çok örnegi var s60 r dediğimiz arabada m3 ayarında bir araba bildiğim kadarı ile burda bunları tatışmak istemiyorum hava koşulları vs vs firmaların satmak için yaptıgı polikalar vs bunlarlada isim yok ama heico bsr gibi firmalar kendini bu konuda yalancı konuma düşürmezler.Gemballa veya amg nin veya alpine in satıgı kitlerde ozaman yalan o mantıkla düşünürseniz .Bence sizin hic volvo tecrübeniz yok ben s70 t5 le çok araba geçtim milletin uçup kaçıyo dediği ve fotumdaki herkes bilir herkeslede denerim geçilmek veya geçmek gibi bir durum yok defelarca denenen bir şeyi söylemek istiyorum 3.28 kadar gidiyor demissinizde clio rs saglıklı bir 3.28 kaç boy önünde yürüdüğünü videolar mevcut en basiti benim kendi denemelerim var.eger 3.28 kadar gidiyorsa ben hiç birşey bilmiyorum demektir.
ghibli06
18-10-2014, 18:01
ben volvodan anlamam çok doğru tespit, zaten ben sana volvo ile ilgili bir şey yazmadım... RS M3 geçer, T5 S60R ı geçer, demek ki S60R spor araba, demek ki benim araba hepsinden hızlı... benim anladığım bu...
onursumer
18-10-2014, 22:19
yazılımlı kadran videonu izledimde biraz yavaş geldi aracın bana bi sıkıntı vs olabilirmi
yakın arkadaşımda s60 2.4 t5 var idi 2-3 sene kadarda bindi çok fazlaca kullandımda stok 2.4 ler 260hp ama yazılım ile senin zaten bu guçlere çıktığını var sayıyorum alakası yok hızlanmada
ghibli06
18-10-2014, 22:27
yazılımlı kadran videonu izledimde biraz yavaş geldi aracın bana bi sıkıntı vs olabilirmi
yakın arkadaşımda s60 2.4 t5 var idi 2-3 sene kadarda bindi çok fazlaca kullandımda stok 2.4 ler 260hp ama yazılım ile senin zaten bu guçlere çıktığını var sayıyorum alakası yok hızlanmada
haşa olur mu öyle şey, internetten yanlış izlemişsindir, başka videolar izle bak nasıl gidiyor hangi arabaları geçiyor...
eticet06
18-10-2014, 23:09
yazılımlı kadran videonu izledimde biraz yavaş geldi aracın bana bi sıkıntı vs olabilirmi
yakın arkadaşımda s60 2.4 t5 var idi 2-3 sene kadarda bindi çok fazlaca kullandımda stok 2.4 ler 260hp ama yazılım ile senin zaten bu guçlere çıktığını var sayıyorum alakası yok hızlanmada
turbo basıncı suanda stok sayılır 0.8 bar da yürüyor basınc acılmadan sadece soft hava yakıtla oynayarak bu deger alındı referans alabılmek ıcın yazdım zaten buraya benım zeperf gıbı sıtelerde 15.8 sn dıye gecıyor 80-180 onla kıyaslarsak ıyı gıbı
kelalper
19-10-2014, 11:54
eticet S60 R ın m3 ile yakından uzaktan alakası yok performans olarak. Ben megane ile düzgün bakımlı S60 R ile denedim. 3 ortasından sonra kopup gitmeye başlıyordum. O da tutunma avantajından dolayı ben sararken o kafa çıkarıyordu. S60R ile de T5 arasında dünya fark var. Şase aktarma vs. Arabanın videosunu izledim 100-200 ün kadran üzerinde 18 saniye ve bu en az 6-7 boy hızlanmış hali. Aşağıdaki video da normal bir S60 T5 in videosu. Araba manual 16 sn de çıkıyor. Yazılım vs yok. Düzgün yazılımlı olanlar 13 saniye civarında gidiyorlar kadran üzerinde.
http://www.youtube.com/watch?v=n_QYgVqr690
Araban 400 küsür binde. S70 ile geçtiğin araba clio RS. Ben stock type R ın yanında yürüyordum S70 ile. Yazılım vs de yoktu arabamda. Şunu anlatamıyoruz sana. LPG olayında da dinlemedin iddia ettin. Hem buradan ya ne yapsam ne etsem diye fikir almak istiyorsun gerçekten senelerdir uğraşmış etmiş bu işin içinde teknik bilgisi olan adamların laflarını dinlemiyorsun gidiyorsun sadece bir kaç foruma arabama şunu yaptım bunu yaptım diyen videosu olmayan foto koyan yapılanlara hızlandırılmış video diye dalga geçen adamın laflarını dinleyip onun kuyruğunda gidiyorsun. Çok iyi biliyordu da denediğiniz egzantrik neden olmadı. Arabaya standalone takmak çok mu büyük marifet. Kablolama diyagramı heryerde var. Sabrın varsa eline havya alabiliosan al harness ını kendin yap çok zor mesele değil. Standalone u takmakla iş bitseydi herkes uçar kaçardı. O standalone üzerinde 0 dan map i kim hazırlayacak. Ben yaptığım zaman remap muamma idi. Deli değilim arabamın beynini ingiltereye sizin dalga geçtiğiniz LPG ci BRC Racing e Bristol a yolladım.
Tekrar soruyorum senin niyetin ne? Gerçekten bilgi almak mı yoksa bize boşuna havanda su dövdürmek mi? Basınç saati olmadan arabamın basıncı aynı diosun afr düzgün diosun ama wideband de takılı değil. Motoru 400 küsür bine gelmiş bir arabanın ilk günkü gibi performans vermesini bekliyorsun ve veriyor diye iddia ediyorsun. Buraya ciddi ciddi öğüt vererek yazıyoruz. Yaptığımız uğraştığımız arabalar ortada. Bilmeden okumadan teknik bilgimiz olmadan yazan adamlar değiliz bunu anlasan zaten tartışmayız.
eticet06
19-10-2014, 12:25
eticet S60 R ın m3 ile yakından uzaktan alakası yok performans olarak. Ben megane ile düzgün bakımlı S60 R ile denedim. 3 ortasından sonra kopup gitmeye başlıyordum. O da tutunma avantajından dolayı ben sararken o kafa çıkarıyordu. S60R ile de T5 arasında dünya fark var. Şase aktarma vs. Arabanın videosunu izledim 100-200 ün kadran üzerinde 18 saniye ve bu en az 6-7 boy hızlanmış hali. Aşağıdaki video da normal bir S60 T5 in videosu. Araba manual 16 sn de çıkıyor. Yazılım vs yok. Düzgün yazılımlı olanlar 13 saniye civarında gidiyorlar kadran üzerinde.
http://www.youtube.com/watch?v=n_QYgVqr690
Araban 400 küsür binde. S70 ile geçtiğin araba clio RS. Ben stock type R ın yanında yürüyordum S70 ile. Yazılım vs de yoktu arabamda. Şunu anlatamıyoruz sana. LPG olayında da dinlemedin iddia ettin. Hem buradan ya ne yapsam ne etsem diye fikir almak istiyorsun gerçekten senelerdir uğraşmış etmiş bu işin içinde teknik bilgisi olan adamların laflarını dinlemiyorsun gidiyorsun sadece bir kaç foruma arabama şunu yaptım bunu yaptım diyen videosu olmayan foto koyan yapılanlara hızlandırılmış video diye dalga geçen adamın laflarını dinleyip onun kuyruğunda gidiyorsun. Çok iyi biliyordu da denediğiniz egzantrik neden olmadı. Arabaya standalone takmak çok mu büyük marifet. Kablolama diyagramı heryerde var. Sabrın varsa eline havya alabiliosan al harness ını kendin yap çok zor mesele değil. Standalone u takmakla iş bitseydi herkes uçar kaçardı. O standalone üzerinde 0 dan map i kim hazırlayacak. Ben yaptığım zaman remap muamma idi. Deli değilim arabamın beynini ingiltereye sizin dalga geçtiğiniz LPG ci BRC Racing e Bristol a yolladım.
Tekrar soruyorum senin niyetin ne? Gerçekten bilgi almak mı yoksa bize boşuna havanda su dövdürmek mi? Basınç saati olmadan arabamın basıncı aynı diosun afr düzgün diosun ama wideband de takılı değil. Motoru 400 küsür bine gelmiş bir arabanın ilk günkü gibi performans vermesini bekliyorsun ve veriyor diye iddia ediyorsun. Buraya ciddi ciddi öğüt vererek yazıyoruz. Yaptığımız uğraştığımız arabalar ortada. Bilmeden okumadan teknik bilgimiz olmadan yazan adamlar değiliz bunu anlasan zaten tartışmayız.
alper her konuda aynı seyi diyorsunstok s70 t5 ile typer geçtın bir video koy diyorum sana koyamıyorsun bile ornek verdiğin araba manuel kendin kendine yanılgıya duşuyorsun.bana bir tane stok s70 ile typer geç ben sana arabamı hediye ederim bu kadarda iddalıyım.arabanda basınc saati vs yok demiisin basınc saatimde var merak etme gerçi şunuda bilmen gerekir basınc saati olmadan obd den de basıncı görebilyorsun.Ben benim arabam sıfır kondisyonda demedim ki 430 k d araç ve kondisyonu düzgün dedim .neyse sen hayalindeki yaptıgın bir aralarla anlat dur.varsa yaptıgın araba video koyda izleyelim bakalım olmasada yapmış diyelim benim iddam yok ki manuel araba ile otomatik araba arasında kac sn ye var bilyorsun değilmi onuda ben yazmayım sana istesen basınc saati baglı videoda koyayım onada bir yorum yap .Volvo diyemiyorki stok aracım 100-200 ü 16 sn sen nasıl söylüyorsun anlamıyorum.
kelalper
19-10-2014, 13:01
type R geçtim demiyorum type r ile yürüyordu diyorum. Deneme yaptığım sene 2006. Telefonlar ütü gibi çekim yapıyordu akşamları. Handcamler bile düzgün çekemiyordu. Evet ya hep hayalimdeki arabalar megane rs ler audiler volvolar. Hep hayalimde yaptım da yürüttüm zaten.
Kadran ile gerçek dbn kaç saniye fark eder haberin bile yok. Fabrikalar yaynladıkları süreleri DBN olarak koyar kadran hesabı olarak koymaz. Bundan bile bi habersin.
Yaw arkadaş çok biliosan neden bize soruyorsun ki. Kendin yap. Intercooler falanda koyma biz mal gibi gidip para veriyoruz. Sen madem daha iyi biliosun yap arkadaş.
Al hayalimizde yaptığım arabalar
http://www.youtube.com/watch?v=TGfrCKvg6Vg
http://www.youtube.com/watch?v=lybMSBLCv7M
audinin de videosunu çekerim yollarım ayarı bittiği zaman.
eticet06
20-10-2014, 02:16
type R geçtim demiyorum type r ile yürüyordu diyorum. Deneme yaptığım sene 2006. Telefonlar ütü gibi çekim yapıyordu akşamları. Handcamler bile düzgün çekemiyordu. Evet ya hep hayalimdeki arabalar megane rs ler audiler volvolar. Hep hayalimde yaptım da yürüttüm zaten.
Kadran ile gerçek dbn kaç saniye fark eder haberin bile yok. Fabrikalar yaynladıkları süreleri DBN olarak koyar kadran hesabı olarak koymaz. Bundan bile bi habersin.
Yaw arkadaş çok biliosan neden bize soruyorsun ki. Kendin yap. Intercooler falanda koyma biz mal gibi gidip para veriyoruz. Sen madem daha iyi biliosun yap arkadaş.
Al hayalimizde yaptığım arabalar
http://www.youtube.com/watch?v=TGfrCKvg6Vg
http://www.youtube.com/watch?v=lybMSBLCv7M
audinin de videosunu çekerim yollarım ayarı bittiği zaman.
bozmayım diyorum ama olmuyor gerçekten önceki konuma bile eklediğin yaptıgım dediğin s40 i yabancı forumda buldum adamlar koymus videoyuda bu nasıl bir yalancılık anlamadım ki varmı o s40 ın başka videosu :) yukleme tarihine bak birde kimin yüklediğine bak
http://www.youtube.com/watch?v=nWgszRGUDUw
kelalper
20-10-2014, 10:40
sen benim yükleme tarihime bakarsan kimin videosunu kimin kullandığını anlarsın. Kim kimi nereye bozuyormuş. Benim arkadaşım alper binbir yüklemiş 2006 da senin koyduğun 2007 de yüklenmiş. Allahım ya gene çakıldın.
kelalper
20-10-2014, 10:44
http://www.youtube.com/watch?v=rXZdeCvNCNk
al bak bakalım. Kim kimi bozuyormuş. Kendinle karıştırma beni. Alper1001 diye bak altında da kendi arabasının videosu var 2.0T diye. Hey allahım ya bi de bunlarla uğraşıyoruz.
kelalper
20-10-2014, 10:47
yazılımla basınç açmadan sadece afr ve avans ile 6-7 boy yürürsünüz siz işte. Yazma daha fazla rezil oluyorsun.
alper1001
20-10-2014, 18:32
Evet abi, o videoyu sen göndermiştin bana, seneler önce, hatta youtube a koymadan öncede senden izin istemiştim özellikle. Ama aracını hiç görmedim, bunun dışında da videosunu bilmiyorum, bu videoda yabancı forumlarda var, bir çok kişi arabanın kendine ait olduğunu iddaa ediyordu, son 4-5 yıldır bende volvodan koptum. Bu senin s40 ına dair yaşayan bir kanıt, kişi varmı bilmiyorum bilen, bizim senelerdir bulunan volvo ekibinden kimse görmedi, Belki cem abi biliyordur veya dağkan. Ben o tarihlerde yaşım itibariyle otomobiller hakkında bilgiye sahip olmadığım için her söylenene inanıyordum. Ki seni feyz alınacak biri olarak görüyordum o zamanlar. Ama şimdi palamut ve saygın nickli arkadaşlarla tartışmalarında onları hakir görerek bence haksızlık ediyorsun. Ben çok iddialı bir araca sahip olmadım hiçbir zaman, ama bende s40 yükledim, yüklerkende, kendileri beni tanımaz ama, palamut ve saygından yardım ve feyz aldım, yaptıkları denedikleri specleri uyguladım ve başarılı oldum. Sen mesela bana s40 2.0t yi, 14t turboyla yürütemeyeceğimi söylemiştin, stock enjektörlerle , oysaki biz o konuda hiç sıkıntı yaşamadık.
Vurgulamak istediğim, insanlar yanılabilir, seninde yanıldığın gibi, bu adamların senelerdir uğraştığı yaptıkları arabalar belli, ki s70 konusunda tecrübeleri senden çok fazla, sen yanılmıyorsam s70 i hiç yüklemedin. Ben 2004-05 yıllarında, palamutun yazılarını, c70 hakkında yaptıklarını ACT de okuyordum. Adam o dönemde dahil projelik araç hazırlıyordu.
Ben palamutu ve saygını tanımıyorum ayrı konu, oturup muhabbet etmişliğimiz yok, biri aracılığıyla onlardan yardım almıştım. Ama adamların senelerdir yaptıkları yürüttükleri arabalar ayan beyan ortada. Buna kıyasla, seninlede yüzyüze görüşemedik ama, net ortamı üzerinden çok kez konuşmuştuk, belki defalarca senden yardım istedim. Burada bu arkadaşlara haksızlık ettiğini düşünüyorum, hor gördüğün adamlar bence konuya senden daha fazla hakim, bunu kimsenin nefsini yüceltmek için söyleymiyorum. Ama topici, markayla ilgili olduğum için baştan sona okudum, olayın gelişimini açıkcası sana yakıştıramadım.
kelalper
20-10-2014, 20:44
alper 2.0t yi ne kadar yürüttüğün önemli üzerindeki turbo ve enjektörle. Sonuçta 300 hp alabildin mi yani motorun potansiyelini yakalayabildin mi? Sonuç o. Motorun 350 hp ye dayanıyorsa sende yok ben bu turbo ile alabilirim diosan buyur dene.
S70 ile doğrudur uğraşmadım ama motorunun potansiyelini özelliklerini çok iyi biliyorum. Dünya kadar sayfa okudum araştırma yaptım yüklemeye karar verme aşamasındayken yaşından ve direksiyon tepkisi vs den dolayı arabayı anneme verdim megane ı aldım onunla uğraştım. S70 evet düzde gider çokta sağlam yürür üzerindeki turbo vs buna çok uygun. S60 ta aynen ama LPG ile değil ya da fakir kullanarak değil.
S40 olayına gelince benim arabamın zaten öyle bir mazisi olamadı arabayı çıkardıktan 1 ay sonra çalındı. Daha hiç bişeyi bitmemişken. 34 AD 8124 plakası. Plaka sorgudan bakın zaten göreceksiniz çalıntı olduğunu. Ocak ayında da emniyetten aradılar kupasını bulduk bu mu diye gittim ifade verdim. Arabayı yapanda rahmetli Mehmet usta Topkapıdan. Şahit mi bulmam gerekiyor anlamadım.
Sen benden ne yardım istedin de ben etmedim onu anlamadım. Numaram vs vardı sende hatırlarsan bostancıya shell e geldiğinde vermiştim Buraklarla buluştuğumuzda.
alper1001
20-10-2014, 21:31
Yardım istediğim her seferinde yanıt verdin abi sen bana, vermedin demedimki bende yazımda, bu konuda bir eleştiride bulunmam haksızlık olur. yok abi biz senle buluşmadık hiç, karıştırıyor olabilirsin.
s40 2.0t yi yürütmek konusunada gelince , 300hp 14t turboyla hayal zaten, biz 1.3bar bastık, dp, egzost ve yazılımla 230-240ps ler civarında aldığımı düşünüyorum, bu motorunda , o turboyla yakalanacak potansiyeli o zaten 300hp hayal olur, onur 19t kullanarak 275ps alabildi t4 ten, biri çıkıp 14t ile 300ps alsaydı, ciddi şok edici olurdu. 14T ile kullanırken, basılabilecek her basınçta , enjektörler gayet net şekilde yeterli.
eticet06
21-10-2014, 00:25
yazılımla basınç açmadan sadece afr ve avans ile 6-7 boy yürürsünüz siz işte. Yazma daha fazla rezil oluyorsun.
rezil olan kiim belli bugun ondan forget kolarp saplama aldım bılıncsız yuklemek ıcın demi alper hayali arabalarınla oyna video bile sana ait değil öbür konuda bile o kadar laf saydılar sana adamlar standalone beyın yapmıslar ılk ve aracı tum volvo camıası yurt dısı sahıl bılıyor sen gelmısın s70 stokken typerla yuruyom dıyon guldurme kendıne bence bana yaptıgın bir tane volvo gostersene ya dekı su typerı gectım oda yazsın buraya stok s70 le çok bildiğini iadda edipkonuşma ben en basiti onun bunun videosunu koymuyorum buraya herkes her konuda seni niye bozuyo otur onu düşün :)
kelalper
21-10-2014, 09:07
hala onun bunun videosu diyo ya allaaam. Kafan mı güzel. Hala bizim koyduğumuz videodan daha sonra eklenmiş videoya senin değil diyorsun. Haa onun bunun videosu.
kelalper
21-10-2014, 09:11
Yardım istediğim her seferinde yanıt verdin abi sen bana, vermedin demedimki bende yazımda, bu konuda bir eleştiride bulunmam haksızlık olur. yok abi biz senle buluşmadık hiç, karıştırıyor olabilirsin.
s40 2.0t yi yürütmek konusunada gelince , 300hp 14t turboyla hayal zaten, biz 1.3bar bastık, dp, egzost ve yazılımla 230-240ps ler civarında aldığımı düşünüyorum, bu motorunda , o turboyla yakalanacak potansiyeli o zaten 300hp hayal olur, onur 19t kullanarak 275ps alabildi t4 ten, biri çıkıp 14t ile 300ps alsaydı, ciddi şok edici olurdu. 14T ile kullanırken, basılabilecek her basınçta , enjektörler gayet net şekilde yeterli.
Alper 14T ile daha fazlasını da alırsın enjektörlerin yeterse. Megane rs te de 14T var. B42 nin üst kapağı da megane rs ten daha verimlidir. Daha yüksek devir dönebilirsin manuel şanzımanla. Düzgün downpipe ve egzost sistemi büyük intercooler, enjektör filtre ile 300 hp ye yakın güç alabilirsin. Ama sadece yazılımla açiim dediğin zaman egzoz sistemin seni engeller. Volvoda hele en büyük sıkıntıdır egzoz.
eticet06
16-11-2014, 00:00
arkadaşlar uzun bir ardan sonra downpipe ve basıncı acık biraz ufaktan bir video aldım bır aracla denerken :)
http://www.youtube.com/watch?v=Vmr9q5ZbXN0
aracın km 432.484 mü :) ben mi yanlış gördüm maşallah
70lt / 100 km e yaklaşıyor tüketim :) maşallah huseyin, araç fena gidiyor.
eticet06
16-11-2014, 15:00
aracın km 432.484 mü :) ben mi yanlış gördüm maşallah
evet üstadım dogru km orıjınal mıllet gıbı dusurmedık :) daha motor yapılmamıs kapak acılmamıs dusun :)
eticet06
16-11-2014, 15:03
70lt / 100 km e yaklaşıyor tüketim :) maşallah huseyin, araç fena gidiyor.
volvoların yol bılgısayarını anlamıs dıılım aracı yavas bıle kadırırken 99 lıtreden baslıyor s70 de ıse 50 lıtreden baslıyor s70 de yokkı 50 ustu :) yakıt tukemtımı sehır ıcı 650 krs sehır dısı ortalama 7 lıtre 130 sabıt hızla gıdersen fmic ve komple eksoz la dahada ıyı olacagını dusunuyorum aracın bakalım ondan sonra neler olucak :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.