Orijinalini görmek için tıklayınız : Fransız Araçları ve Opel Tecrübeleriniz
Merhaba arkadaşlar herkese iyi bayramlar;
Geçenlerde "gerçek olmayan şehir efsaneleri" diye konu açılmıştı beklediğim kadar Fransız araçları ile ilgili tecrübe paylaşımı gelmedi bende bir başlık altında konuşalım dedim.
Bu forum ve başka otomobil forumlarında "aldığınıza pişman olduğunuz araç", "en sorunlu araçlar" gibi konuları okuduğumda çoğunluğun Fransız araçları ve Opel modellerinden şikayetçi olduğunu gördüm.
Fakat "en çok memnun kaldığınız araç" yada "en yüksek kmli araçlarınız" gibi konularda da birçok Fransız ve Opel araçlarının olduğunu gördüm.:D
Yaptığım araştırmalar ve tecrübelerim ışığında bende marka-model veya ırkçılıktan ziyade bir aracın "nasıl kullanıldığının" daha önemli olduğu fikri oluştu.
Evet arkadaşlar Fransız aracı ve Opel sahibi olanlar; sorunsuzca kmlerce kullanabildiniz mi araçlarınızı?
Yüksek kmlere herkesin dilinde olan japonu yağına suyuna bak yeterciler gibi sorunsuzca ulaşabildiniz mi?
Sadece sorunsuz kullananlar değil sorun yaşayanlarda yazarsa daha güzel konu olur diye düşünüyorum.
Saygılar.
2000 model renault clio 1.6rxt aracım vardı 3 sene bindim sıkıntısız 3.senenin sonunda çok hararet yapmaya başlamıştı ve conta yakmıştı araç ben aracı alırken yetkili serviste expertize sokmuştum 86.000deydi araç satarken 110.000deydi fakat alan kişi aracı başka serviste expertize soktu km oynanmış 260.000 kmde gözüküyordu araç ordan bir kuyruk acısı var bende vede bir daha fransız araba alıcağımı hiç sanmıyorum :)
i-vtec07
07-10-2014, 15:14
2004 corsam var dı 1.3 dizel kronik problemleri olan volan, ön takımdan ses gelmesi, mazot pompası direksiyon kutusu vs bunlardan direksiyon kutusu hariç hepsi başıma geldi.baktım olmicak sadece mazot pompasını yaptırıp sattım bende :)
bu araca 2 ay bindim bu kadar sorun çıkardı demekki bi kaç sene binsek baya masraf yapıcakmışım.bu arada bu araç 106 binde boyasızdı ekmeği yenmiş bi araç diğildi.ilk 2 sahibide bayandı biliyorum :D
2008 Opel Astra H Cdti Easy. araçla yaklaşık 3 senede 300bin km yol yaptık , forumdan bizi tanıyan kişiler bilir.Herhangi büyük bir sorun yaşamadık.Arabayı sürekli kullandık , stop ederken bilmediğimiz için bekleme yapmadık vs. Genel olarak memnunduk.Ufak tefek sorunları her araçta olabileceği gibi çıkıyordu.İşimize çok yarayan bi ara arabaydı.Teşekkürler Opel derim sadece.
lnd_samet
07-10-2014, 15:41
opel iyi güzel hoşta, işi bilmeyen ustaların eline düşünce ,bitmek bilmeyen sıkıntılar yaratıyor,
sarj dinamosu sökerken gaz telini koparan servismi ararsın, orjinalinde tek tırnaklı olan bujilere 4 tırnakmı takan ararsın :) servisleri sıkıntılı kısacası, ve karışık olan sensör arızalarını işin içinden cıkılmaz hale getirenler...
aşağı yukarı 10 yıldır 20 den fazla opel kullandım aldım sattım, düzgün ustayla servisle hiçbir zaman yolda bırakmadı,,,
t-jet ali
07-10-2014, 15:58
206 roland garros 2001 model 1.6 16 valf 3 sene kullandım, port polişh, kapak taşlama, ayarlı kasnak, dereceli egzantrik, ince conta, kısa şanzıman , hard yazılım. lpg de kullandım, canını alırcasına kullandım, kronik arıza torsiyon yaptırdım, yay olduğu halde ön takıma hiç dokunmadım. şimdi o fiyatlara araba alacak olsam hiç düşünmeden alırım.en önemli şey işi bilen usta . torsiyon işini bilmiyorduk, kime götürdüysek ön takıma , rot ayarına bakıyordu, bosch servis dahil. işi bilen sorunu hemen çözdü.usta derim başka şey demem
Boldenon
07-10-2014, 16:03
1995 ten 2009 e kadar 2.0 gls vectra A kullandık. araba kullanmayı üstünde öğrendim. her türlü işkenceyi yaptım. servis bakımı hariç sorun çıkarmadı.
Bütün Clio modellerini kullandım RS dahil. Sıfır km Citroen C3 1.6 hdi ve c4 1.6 e-hdi 80-90000 km arasında sürdüm. Bu anda 1.6 CDTI 136 HP astra kullanıyorum.
Elindeki malzemenin ne olduğunu bilirsen uzun yıllar sorunsuz binersin. Her aracın ufak tefek kronik sorunları olur, forumlar zaten bunun için var. Hiç bir zaman marka fanatiği olmadım. İşime ne gelirse gider onu alırım. Ön yargıları atarak hangi aracı beğeniyorsan git al derim.
Bu arada bütün araçlar markadan bağımsız şekilde gün geçtikçe elektronikleşiyorlar bu sebeple diyagnoz konusu önümüzde en büyük problem olacak.
Şuana kadar gelen yorumlarda çokta problemli araçlar olmadığı görülüyor.
@batu35 arkadaş hararet problemi yaşamış ama aslında araç 300 binde bu kmdeki bir araç için normal diyorum.
Diğer arkadaşlar sorunsuz kullanmışlar.
Peki ama kim nereden çıkartıyor bu söylentileri?
İlk arabam 98 çorsa gsi kesinlikle üzmedi yag ve su dışında hıc masraf etmedim. Onu satıp 2001 106 Quick aldım 3 hafta sonra onu sattım ne demek istediğimi anladınız sanırım. Ve suan ilk arabam olan corsayı sattığım kişiden geri aldım. Uzun lafın kısası opel tam gariban arabası veya benimki öyle masraf çıkartsa bile parçası ucuz b kasa için konuşuyorum. Öğrenciyim ve hiç belimi bükmedi doğru ustayla temiz bi opel seni uzun süre götürür
onurgoyunc
07-10-2014, 17:48
1 sene, 8000km vectra b 2.0 kullandım, hiç memnun kalmadım. Sorun çıkardı. Bayağı zarar ederek sattım.
508 sw 3,5 senedir kullanıyorum. Çok memnunum, sorun çıkartmadı. Bakım masrafı düşük, rahat ve konforlu bir araç çok memnunum.
Clio 3 rs 1,5 senedir kullanıyorum. O da sorunsuz, yaşının gerektirdiği değişimler dışında ekstra masraf açmadı.
İkinci el araçlarda marka kayırmadan geçmişi iyi değilse, bakımları zamanında yapılmamışsa sorunsuz araç bulmak çok zor. Geçmişi bilinmeyen bir aracın ne zaman ne yapacağını kestirmek zor. 0 araçlarda da sorunlu çıksa bile çözüme ulaşmak artık çok kolay. Marka takıntım olmadı, ihtiyacımı hangi marka ve model karşılayacaksa ona yönelirim
alihan_27
07-10-2014, 17:59
Bu araçlar zamanına göre baya fazla elektronik olan araçlar özellikle Peugeot grubu. Bariz bir örnek 307'dir. 2000 lerin başında çıktığında kendi sınıfında en donanımlı ve elektronik araçtır. Bende 5 yıldır 307 var. Birdefa bozuk aküden dolayı bsi-ecu arızası yaşadım, çok usta gezdim illallah ettim. Bir arkadaş zorla Ankara'ya çağırdı, Peugeot özel servisinde 3 saatte arabayı zerre sorunsuz teslim aldım. Ozaman anladım doğru usta sorunsuz araba kavramının önemini.
Yine Opel'le ilgili olan mevzunun çoğuda kalifiye olmayan servislerden kaynaklanmakta, zaten eskiden yetkili servisleri çok sorunluydu. Bunuda zamanında Vectra b kasa 2.0 cd ve 2.5 v6 araçlarımız olduğundan biliyorum. 2.0'dada sürekli motor sorunlu çalışma,titreme vs vardı, yetkili servis en son nerdeyse motorun tüm parçalarını değiştirecekti, sanayide Opel'le ilgilenen bir ustaya gitmiştik babamla tam hatırlamıyorum neler yaptı değiştirdi ama birkaç saat içinde sorunsuz halletti.
Kısaca doğru yerde çözüm aramak önemli. Bırakın isteyen istediğini desin. Bu sayede ucuza donanımlı araçlara biniyoruz.
Bu araçlar zamanına göre baya fazla elektronik olan araçlar özellikle Peugeot grubu. Bariz bir örnek 307'dir. 2000 lerin başında çıktığında kendi sınıfında en donanımlı ve elektronik araçtır. Bende 5 yıldır 307 var. Birdefa bozuk aküden dolayı bsi-ecu arızası yaşadım, çok usta gezdim illallah ettim. Bir arkadaş zorla Ankara'ya çağırdı, Peugeot özel servisinde 3 saatte arabayı zerre sorunsuz teslim aldım. Ozaman anladım doğru usta sorunsuz araba kavramının önemini.
Yine Opel'le ilgili olan mevzunun çoğuda kalifiye olmayan servislerden kaynaklanmakta, zaten eskiden yetkili servisleri çok sorunluydu. Bunuda zamanında Vectra b kasa 2.0 cd ve 2.5 v6 araçlarımız olduğundan biliyorum. 2.0'dada sürekli motor sorunlu çalışma,titreme vs vardı, yetkili servis en son nerdeyse motorun tüm parçalarını değiştirecekti, sanayide Opel'le ilgilenen bir ustaya gitmiştik babamla tam hatırlamıyorum neler yaptı değiştirdi ama birkaç saat içinde sorunsuz halletti.
Kısaca doğru yerde çözüm aramak önemli. Bırakın isteyen istediğini desin. Bu sayede ucuza donanımlı araçlara biniyoruz.
Peugeot örneğinde oldugu gibi citroen in araclari..o kadar cok ivir zivir elektrikli parca sensor vs var ki zamanla ister istemez arizalanabiliyor.
opel hakkında diyebileceğim tek şey otomatik ve triptonik şanzuman işini beceremiyor bence.
Fransızların elektronik problemleri olduğu doğrudur :)
4 yıldır clio 3 kullanıyorum aldığımda 69 bindeydi şuan 146 binde
2 kere silecek kolum yandı içerde olan :D arabanın içi bi anda bembeyaz oluyor iğrenç bi koku oluyor ve 1 ay gitmiyor. Servis bakımlı olduğum için servis fiyatı üzerinden konuşuyorum 1000 tl cepte kaldı müşteri memnuniyetinden değişti ikiside.
Bagaj kilidi düğmesi bozuldu 120 tl dediler söktüm dağıttım temizledim şuan çalışıyor sıkıntı yok :)
Depo kiliti motoru yandı. Önce 20 tl ye motor alıp eskisiyle dğeiştirdim birebir aynı olmadığı için çok dayanmadı sonra gittim 0 ını 50 tl ye buldum şans oldu biraz normalde piyasada 150 tl civarı o işide öyle hallettik :)
Bi kerede abs beynim yandı oda çin malı zenondan :) biri yanmıo die açıp kapatıodum 4. açmada arıza lambaları eşliğinde abs beyni cosladı ne alaka kimse çözemedi ama elektronik işte napcağı belli olmuyor :) 500 tl ye 2012 modelini aldım çıkma :D 50 de işçilik geçmiş olsun :)
Onun dışında bakım harici masrafım olmadı. Arabanın çok basık olduğunda mütevellit askı rotlarını her sök takta değiştiriyorm ucuz die :) bi kerede amortisör kuleleri değişti o kadar. Motor olarak 90 binde yazılım yaptırdım şuana kadar bi sıkıntı çıkmadı yakıt olarak çok memnunum uzun yolda 16 kuruşa kadar düşürdüm ramazan bayramında :)
AliGizda
07-10-2014, 23:12
2010 yılında sıfır km 1.5 dCi Fluence Privilege almıştık ve araç 180000 km' de sattık, aracı kiralama işinde kullandık alındıktan 3 ay sonra ve 3 sene kirada kaldır bu sürede 1 kere baskı balata ve rutin bakımları yapıldı. Bizi hiç üzmedi. Satarken daha ön takım yaptırmamıştık. Ve babam o kadar araba değiştirdi sonunda yine Fluence aldı. Yakıt, performans, donanım, fiyat ve masrafsızlık açısından bence bir numara.
Bizde aynı anda ae101 ve 306 oldu. Ae101 xei otomatik cam, hidrolik, merkezi kilit, klima harici bi şey yok. 306 tam tersi fuara gelen siyah renk araçtı dolular dolusu koltuk ısıtma, yağmur sensörleri vs saymakla bitecek özellik dolu. Ae101 1996-2014 arası bizdeydi 60k km sadece bakıma gitti, 306 98-2010 arası durdu 40k km boyunca çok sefer bakım harici arızadan servise gitti. Yaşımdan dolayı 2003 ten sonrasını hayırlıyorum. 306 nın sunroof motoru, cam açma düğmesi , merkezi kilit bi çok sıkıntı yaşadık donanımlarda. Soğutma sıkıntısı oldu hararet yükseliyordu uzun yolda, klima kompresörü bozuldu, ön takımdan sesler geliyordu. İkiside aynı ottoparkta duruyordu sadece 306'da güneş yanıkları vardı. İkiside koyu renkti. Araçlar fazla kullanılmıyordu gününde servise gidiyordu. İkiside yetkili servis bakımlıydı. Bizde bi önyargı var ister istemez fransıza karşı. Belki bize denk gelmiştir bilemem.
turbo&quattro
08-10-2014, 00:20
Marka ayirmadan cok fazla arac degistirdim vaktinde ama 2001 yilinda aldigim 1995 model vectra A kadar sorunlu bir arac gormedim. Surekli sanayideydim hergun mutlaka birsey olurdu. Hos opel kotu marka mi elbette degil ama bundan sonra opel in x bir modelini tercih edecegimi hic sanmiyorum.
darkmoon
08-10-2014, 01:48
2003 vectra c elegance ve 2006 vectra c facelift aracım oldu.. ikisindende çok memnun kaldım beni ne yolda bıraktı ne arıza yaptı.. vectra c lerin C1 kasalarda yani 2003 -2006 ya kadar olan kasalarda bir yağ yakma sorunu vardır .. ara sıra kontrol edilirse sorun olmaz.
Corsa B-C-D
Astra H-J
Vectra C
kullandık yıllarca. opelle ilgili problemim olmadı. ama opel özel servislerinin çoğu ile problem yaşadım. opel sattıktan sonra ilk arayışım genelde öncelikle opel bakıyorum. fransızlara karşı ön yargılıyımdır. ama en son megane coupe ciddi ciddi düşünmüştüm. çevre baskısı nedeniyle yine 4 kapı bir opel aldım
Tecrübelerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim.
Şuana kadar ki yorumlara bakılınca aracın "nasıl kullanıldığı çok önemli" fakat bir gerçek var ki Fransız grubu ve Opellerin elektronik sensörleri hassas.
Bu demek oluyor ki istatistiklerde her zaman Japonların üst sıralarda yer alması tesadüf değil.
Birazda olsa Japonlar daha dayanıklı.
Tabi bunda elektronik sensörlerin azlığıda etkili ama artık japonlarda sensörlü gayet dolular.
Benim çıkardığım sonuç budur.
Mehmet Opc
08-10-2014, 14:05
Kim ne derse desin opel Astra G H kullandim uzun sene yeni opel corsada ablamda var ve cok hor kullandim banamisin demedi opel arabalari çok saglam oluyor yol tutuşlari mukemmel oluyor kim ne derse desin yeterki bakimlarini zamaninda yaptirin bide işi bilen usta olmali ondan sonra korkmayin bunun garantisini söylüyorum
Fakat renault diyince tüylerim diken diken oluyor bu kadar basit bir araba olamaz hemen dagiliyor cok kolay ses geliyor saçma sapan arizalar çıkartıyor arabayi kapida dinlendir tekrardan düzeliyor falan bide renaultin servislerinden nefret ettim hepsi cahil cahil mal insanlar yetkili servislerinden bahsediyorum ben renaultin bitek motorlarini severim adamlar çok iyi motor yapiyor diger hiç elektronik ve mekanik parçalari 5 para etmez bir ara peugeot 307 kullandim fena degilde oda hemen dağiliyor içinden takur tukur sesler geliyor Fransiz arabalarindan nefret ederim araba alcaksan ALMANDAN sasmicaksin
mimarsertac
08-10-2014, 14:17
2006da 0 aldığımız 206yı kullanıyorum. En ufak konsolda gıcırtı garip ses yok. Sınıfına göre güzel yol tutuşu makul yakıt tüketimi var. Düzgün kullanılan araba sorun çıkarmaz. Bakımını yapmayıp sonra peugeotun heryerinden ses geliyor demek kolay.
Emre Ekrem
08-10-2014, 14:20
Uzun yıllardır 306 gti kullanıyorum, periyodik bakımları dışı servise hiç gitmedim, geçenlerde fren problemi yaşadım oda fren merkezi değişince halloldu, aracı nasıl kullandığınıza bağlı bir durum bence, 306 dan önce 10 yıl kadar da 205 1.9 gti kullandım ki gördüğüm en sorunsuz araçlardan biriydi, debimetre dışında hiç bir sorun sıkıntı yaşamadım, bence Fransızların en büyük sorunu bol sensor olması, ayrıca iç/dış trimleri hiç kaliteli değil fakat iyi bakıldığında sorun çıkartmayan bir yapısı var.
muratburunce
08-10-2014, 14:21
96 corsa gsi kullandım çok sağlam bir araçtı mekanik ve kaborta yönünden baya sağlamdı...
99 F7R kullandım oda bir o kdr konforlu ve sürüş zevki vardı opel kadar sağlam değildi ama mekanik yönden ve kaporta olarak
0-220.000km Laguna kullandık heralde arabaya 15.000tl den fazla harcamışımdır, arabayı 14.5'a sattım Serkana.
0-220.000km Laguna kullandık heralde arabaya 15.000tl den fazla harcamışımdır, arabayı 14.5'a sattım Serkana.
En son herşeyi sıfırdı egzos, alt takım, elektronik sensörler, trim parçaları, poryalar vs.. Şuanda arada bakıyorum Laguna forumuna millet ağlıyor her türlü parçasından sorun çıktığı için. Tamir sevmiyor araba kabul etmiyor, orjinal parça ile değiştirirsen sıkıntı yok.
ahmet_xy
08-10-2014, 15:24
2008 yılında 2004 model 1.4 twinport easytronic corsa kullandım. şanzıman beyni arızalandığı için sattım.
Hayatımda Fransız araç olarak hep Renault oldu ,ilk olarak clio rxt aldım yaklaşık 50.000 km kullandım 3 sene kaldı standart bobin arızası ,sunroof dişlisi arızası ve devir daim arızası araca o kadarda iyi baktım ama cıkabılıyor yinede, elektronık olarak bısı görmedim ,sonra megane 2 aldım yine bobin arızası ,onuda 30.000 km kullandım elektronik olarak bısı yoktu ,sonra sıfır megane 3 dıesel aldım 6000 km kullandım askere giderken satmak zorunda kaldım ,döndüm yine sıfır megane 3 aldım , deli gibi sevmek ruhumuzda var dedi Müslüm baba :) bizimkide o hesap :D sunroof takıntımdan dolayı hep genelde secimim megane 3 oldu su anda araç 22.000 km oldu sadece rutin bakımlarını yaptırdım çok sukur bıseyını görmedik sunroofsuz araç yıne almam ama bundan sonrakı Fransız araç olurmu onu bilmiyorum işte ,bu arada yaklaşık 1 sene astra H kullandım 2006 model herhangı bır sıkıntısını görmedim onuda söylemeden geçmeyelim .
2004 c2 aracım olmustu
servis bakımlı ilk sahibinden 192 binde bir aractı
benzin göstergesi elektronik miş bozuldu depo dolsa bile yakıt yok gorunuyordu yaptırdım 70 tl mi ne tutumustu
emme manıfoldu plastık catlamıstı ve basınc kaçırıyordu değiştirdik cıkmasını 200tl gibi bi rakama almıstım
araç sureklı tıtresımlı calısıyordu volan arızalıymıs debiryaj değişirken değişirsin demişlerdi sorun etmiyormus ama huzursuz ediyordu
amortisorlerınden ses geliyordu cok lakur lukur kronikmiş servis yapmamıstı masrafı 120 tl ama 3 ay sonra gene yapar dediler
sağ yolcu koltugunda bosluk vardı fren yaparken flan 5-6 cm sırt kısmı öne geliyordu dişlilerden kaynaklanıyormus tamırı yok dediler değişmek gerekiyorms ama nasıl oldugunu bilmeden halletmiştim
toplam 4-5 ay kadar kullandım ama sevmemiştim nedense alırmıyım bilmem zaten ön yargım vardı daha cok oldu kullandıktan sonra
tek guzel yanı cok ekonomik motoru ve parasına göre guzel donanımı vardı
Dizel Easytronic Corsa C oneren var midir ? Bayan icin dusunuyorum da soru isaretleri var kafamda araba hakkinda ?
arkadasımda vardı corsa c dizel otomatik(mercekli farlı stopları beyaz olanlardan spor bilmemne diye geciyordu galiba)cokta kullanmısımdır.
bayan için yokuşta kalkısta problemi yoksa alın ***** geri kacırıyor. hiç sorun cıkarmadı arkadasıma öyle bakıma gitti geldi okadar.
Dizel Easytronic Corsa C oneren var midir ? Bayan icin dusunuyorum da soru isaretleri var kafamda araba hakkinda ?
Özellikle C serisi Corsa'da easytronic bakmayın :D Bi Opelci olarak söylüyorum bunu. Diğer easytronicler gibi değil. Ciddi sorunlu. N konumunda hiç ummadık şeyler açabilir başınıza. Biz yokuşta bıraktık bi gün bi baktık araba yokuş aşağı bize geliyor. A1 hata verme olasılığı çok yüksek.. Bu da şanzıman değişimi anlamına geliyor.
HondatugraL
08-10-2014, 16:59
Özellikle C serisi Corsa'da easytronic bakmayın :D Bi Opelci olarak söylüyorum bunu. Diğer easytronicler gibi değil. Ciddi sorunlu. N konumunda hiç ummadık şeyler açabilir başınıza. Biz yokuşta bıraktık bi gün bi baktık araba yokuş aşağı bize geliyor. A1 hata verme olasılığı çok yüksek.. Bu da şanzıman değişimi anlamına geliyor.
Yokuş aşağı N konumunda bıraktıysanız size gelmesi normal değilmi zaten :D
darkmoon
08-10-2014, 16:59
opelin tek vukuatı zaten şu easytronik oldu çok sıkıntı çeken oldu birde hatırlatma yazıyım opellerin plastik kaliteside pek iyi değil benim iki vectramdada kapı içlerinde aynı yerde soyulma vardı biri eski kasa c1 biri yeni kasa c2 idi ama ikisindede aynı yerlerde plastik soyulmalar vardı.. gerçi ufak önemsiz şeyler ama titiz insanın gözüne batıyor tabiki.
aracı nasıl kullandığın nasıl bakdığında önemli.. ben gene olsa gider vectra alırım o kadar memnun kaldım hatta alsam signum alırdım .. iki vectra arası bir passat 1.6fsi maceramda oldu 6 ay sürdüm sattım.. gittim tekrar vectra aldım.
Yokuş aşağı N konumunda bıraktıysanız size gelmesi normal değilmi zaten :D
Çalışır halde değil. Park halinde ve el freni çekik olduğu halde biz dahil tanıdığım 2 kişide de aynı hata oldu.
Bizden uzak o zaman :) Tesekkurler yorumlar icin.
Kim ne derse desin opel Astra G H kullandim uzun sene yeni opel corsada ablamda var ve cok hor kullandim banamisin demedi opel arabalari çok saglam oluyor yol tutuşlari mukemmel oluyor kim ne derse desin yeterki bakimlarini zamaninda yaptirin bide işi bilen usta olmali ondan sonra korkmayin bunun garantisini söylüyorum
Fakat renault diyince tüylerim diken diken oluyor bu kadar basit bir araba olamaz hemen dagiliyor cok kolay ses geliyor saçma sapan arizalar çıkartıyor arabayi kapida dinlendir tekrardan düzeliyor falan bide renaultin servislerinden nefret ettim hepsi cahil cahil mal insanlar yetkili servislerinden bahsediyorum ben renaultin bitek motorlarini severim adamlar çok iyi motor yapiyor diger hiç elektronik ve mekanik parçalari 5 para etmez bir ara peugeot 307 kullandim fena degilde oda hemen dağiliyor içinden takur tukur sesler geliyor Fransiz arabalarindan nefret ederim araba alcaksan ALMANDAN sasmicaksin
2006da 0 aldığımız 206yı kullanıyorum. En ufak konsolda gıcırtı garip ses yok. Sınıfına göre güzel yol tutuşu makul yakıt tüketimi var. Düzgün kullanılan araba sorun çıkarmaz. Bakımını yapmayıp sonra peugeotun heryerinden ses geliyor demek kolay.
0-220.000km Laguna kullandık heralde arabaya 15.000tl den fazla harcamışımdır, arabayı 14.5'a sattım Serkana.
96 corsa gsi kullandım çok sağlam bir araçtı mekanik ve kaborta yönünden baya sağlamdı...
99 F7R kullandım oda bir o kdr konforlu ve sürüş zevki vardı opel kadar sağlam değildi ama mekanik yönden ve kaporta olarak
En son herşeyi sıfırdı egzos, alt takım, elektronik sensörler, trim parçaları, poryalar vs.. Şuanda arada bakıyorum Laguna forumuna millet ağlıyor her türlü parçasından sorun çıktığı için. Tamir sevmiyor araba kabul etmiyor, orjinal parça ile değiştirirsen sıkıntı yok.
2008 yılında 2004 model 1.4 twinport easytronic corsa kullandım. şanzıman beyni arızalandığı için sattım.
Hayatımda Fransız araç olarak hep Renault oldu ,ilk olarak clio rxt aldım yaklaşık 50.000 km kullandım 3 sene kaldı standart bobin arızası ,sunroof dişlisi arızası ve devir daim arızası araca o kadarda iyi baktım ama cıkabılıyor yinede, elektronık olarak bısı görmedim ,sonra megane 2 aldım yine bobin arızası ,onuda 30.000 km kullandım elektronik olarak bısı yoktu ,sonra sıfır megane 3 dıesel aldım 6000 km kullandım askere giderken satmak zorunda kaldım ,döndüm yine sıfır megane 3 aldım , deli gibi sevmek ruhumuzda var dedi Müslüm baba :) bizimkide o hesap :D sunroof takıntımdan dolayı hep genelde secimim megane 3 oldu su anda araç 22.000 km oldu sadece rutin bakımlarını yaptırdım çok sukur bıseyını görmedik sunroofsuz araç yıne almam ama bundan sonrakı Fransız araç olurmu onu bilmiyorum işte ,bu arada yaklaşık 1 sene astra H kullandım 2006 model herhangı bır sıkıntısını görmedim onuda söylemeden geçmeyelim .
2004 c2 aracım olmustu
servis bakımlı ilk sahibinden 192 binde bir aractı
benzin göstergesi elektronik miş bozuldu depo dolsa bile yakıt yok gorunuyordu yaptırdım 70 tl mi ne tutumustu
emme manıfoldu plastık catlamıstı ve basınc kaçırıyordu değiştirdik cıkmasını 200tl gibi bi rakama almıstım
araç sureklı tıtresımlı calısıyordu volan arızalıymıs debiryaj değişirken değişirsin demişlerdi sorun etmiyormus ama huzursuz ediyordu
amortisorlerınden ses geliyordu cok lakur lukur kronikmiş servis yapmamıstı masrafı 120 tl ama 3 ay sonra gene yapar dediler
sağ yolcu koltugunda bosluk vardı fren yaparken flan 5-6 cm sırt kısmı öne geliyordu dişlilerden kaynaklanıyormus tamırı yok dediler değişmek gerekiyorms ama nasıl oldugunu bilmeden halletmiştim
toplam 4-5 ay kadar kullandım ama sevmemiştim nedense alırmıyım bilmem zaten ön yargım vardı daha cok oldu kullandıktan sonra
tek guzel yanı cok ekonomik motoru ve parasına göre guzel donanımı vardı
arkadasımda vardı corsa c dizel otomatik(mercekli farlı stopları beyaz olanlardan spor bilmemne diye geciyordu galiba)cokta kullanmısımdır.
bayan için yokuşta kalkısta problemi yoksa alın ***** geri kacırıyor. hiç sorun cıkarmadı arkadasıma öyle bakıma gitti geldi okadar.
Özellikle C serisi Corsa'da easytronic bakmayın :D Bi Opelci olarak söylüyorum bunu. Diğer easytronicler gibi değil. Ciddi sorunlu. N konumunda hiç ummadık şeyler açabilir başınıza. Biz yokuşta bıraktık bi gün bi baktık araba yokuş aşağı bize geliyor. A1 hata verme olasılığı çok yüksek.. Bu da şanzıman değişimi anlamına geliyor.
opelin tek vukuatı zaten şu easytronik oldu çok sıkıntı çeken oldu birde hatırlatma yazıyım opellerin plastik kaliteside pek iyi değil benim iki vectramdada kapı içlerinde aynı yerde soyulma vardı biri eski kasa c1 biri yeni kasa c2 idi ama ikisindede aynı yerlerde plastik soyulmalar vardı.. gerçi ufak önemsiz şeyler ama titiz insanın gözüne batıyor tabiki.
aracı nasıl kullandığın nasıl bakdığında önemli.. ben gene olsa gider vectra alırım o kadar memnun kaldım hatta alsam signum alırdım .. iki vectra arası bir passat 1.6fsi maceramda oldu 6 ay sürdüm sattım.. gittim tekrar vectra aldım.
Yokuş aşağı N konumunda bıraktıysanız size gelmesi normal değilmi zaten :D
Dizel Easytronic Corsa C oneren var midir ? Bayan icin dusunuyorum da soru isaretleri var kafamda araba hakkinda ?
Çalışır halde değil. Park halinde ve el freni çekik olduğu halde biz dahil tanıdığım 2 kişide de aynı hata oldu.
Sonradan katılan arkadaşlara da tek tek teşekkürler.
Bu işin içinde şans da önemli faktör anlaşılan.
Fransız araçları bazılarının yüzünü güldürürken bazılarını süründürüyor.
Fakat ben yinede önemli olan "kullanıcıdır" diyorum.
Peki konuyu genişletelim mi?
Sadece Fransız da mı var bu elektronik sorunları?
Çok sorunsuz bilinen Japonlarda yada Almanlarda yok mu?
Valla arkadaşımın ablasının hitler çok sağlam denilen 1.6 motorlu Golf 4'ü otomatik şanzıman, motor ve elektronik bir sürü problem çıkardı illallah ettiler sattılar sonunda :)
Bu arada benim Laguna sıfırdan beri el bebek gül bebek sadece uzun yolda kullanılmıştı hep zamanında ve yetkili servis bakımlıydı, yani kullanılabilecek en iyi şekilde kullanıldı, kullanıcı faktörü yoktu.
korkarak aldığım 190binde polo 6n'i 240 binde kar ederek sattım bakımları dışında sorun çıkarmadı.şuan 106 gti a biniyorum şikayetçi değilim.
5yil megane 1 coupe 1.6 16v kullandim hicbir sorun yasamadim masallahi vardi. Ondan sonra da 2009 astra h gtc 1.6 turbo aldim. 25000kmdir bende cok memnunum. Daha tık demedi. Iki aracimi da 5lik yaylarla kullandim/kullaniyorum megane'da her yerden ses geliyordu ama astrada en ufak bir tikirti yok. Fiyat performans ve sorunsuzluk acisindan astra h' tan cok memnunum. Bence de bu olay tamamen kullanimla, bakimlarla alakali bir durum...
Opel benim 2004 den beri kulladığım ama çevremde hep olan bir araba,,,bakımları yapıldığı sürecede en sorunlu denilen modellerinde bile hiçbir sıkıntı görmedim,,,2004 de sıfır aldığımız Vectra C yi geçenlerde 110bin km de sattık,,,en çok sölenilen yağ yakma problemini hiç yaşamadım :) peryodik bakımları dışında sadece 90binde bobinleri değişti,,onun dışında 15 binden 15 bine bakımları yapıldı sadece ,,,
bununda yanında yine Astra H Gtc 2.0 turbom var onuda 25bin km dir kullanıyorum 119binde şuan,,,henüz bozulan kırılan biyerini görmedim
Low-Rider
08-10-2014, 19:31
Bildiğim kadarıyla ve başımada gelen Opel'de yaşanan beyin arızaları.
İbrahim33
08-10-2014, 19:35
ibretlik konu şerefsizim. fav'a atmak lazım.
Valla arkadaşımın ablasının hitler çok sağlam denilen 1.6 motorlu Golf 4'ü otomatik şanzıman, motor ve elektronik bir sürü problem çıkardı illallah ettiler sattılar sonunda :)
Bu arada benim Laguna sıfırdan beri el bebek gül bebek sadece uzun yolda kullanılmıştı hep zamanında ve yetkili servis bakımlıydı, yani kullanılabilecek en iyi şekilde kullanıldı, kullanıcı faktörü yoktu.
O zaman şansızlık diyoruz.
Tabi bazı modeller kronik sorunlu bazı modellerde sorunsuz olabiliyor bu da bir gerçek.
korkarak aldığım 190binde polo 6n'i 240 binde kar ederek sattım bakımları dışında sorun çıkarmadı.şuan 106 gti a biniyorum şikayetçi değilim.
Teşekkürler.
5yil megane 1 coupe 1.6 16v kullandim hicbir sorun yasamadim masallahi vardi. Ondan sonra da 2009 astra h gtc 1.6 turbo aldim. 25000kmdir bende cok memnunum. Daha tık demedi. Iki aracimi da 5lik yaylarla kullandim/kullaniyorum megane'da her yerden ses geliyordu ama astrada en ufak bir tikirti yok. Fiyat performans ve sorunsuzluk acisindan astra h' tan cok memnunum. Bence de bu olay tamamen kullanimla, bakimlarla alakali bir durum...
Teşekkürler.
Opel benim 2004 den beri kulladığım ama çevremde hep olan bir araba,,,bakımları yapıldığı sürecede en sorunlu denilen modellerinde bile hiçbir sıkıntı görmedim,,,2004 de sıfır aldığımız Vectra C yi geçenlerde 110bin km de sattık,,,en çok sölenilen yağ yakma problemini hiç yaşamadım :) peryodik bakımları dışında sadece 90binde bobinleri değişti,,onun dışında 15 binden 15 bine bakımları yapıldı sadece ,,,
bununda yanında yine Astra H Gtc 2.0 turbom var onuda 25bin km dir kullanıyorum 119binde şuan,,,henüz bozulan kırılan biyerini görmedim
Maşallah.
Teşekkürler.
Bildiğim kadarıyla ve başımada gelen Opel'de yaşanan beyin arızaları.
Teşekkürler.
ibretlik konu şerefsizim. fav'a atmak lazım.
Umarım daha çok paylaşım olur.
Tartışmasız birçok tecrübe aktarılır.
Şimdi arkadaşlar konuyu genişletelim dedim ama kimse yanaşmadı.
İstatistiklerde Fransızların alt sıralarda olmaları Japona göre daha narin olduklarını gösterir mi sizce?
İstatistiklerde Fransızların alt sıralarda olmaları Japona göre daha narin olduklarını gösterir mi sizce?
abi yaşım genç ancak babamın mesleği(oto tamircisi) ve benim de sanayide çalışmam gereğiyle şu ana kadar edindiğim tecrübe şu yönde,fransız araçlar japondan narin bence gerek kaporta gerek motor olarak gerekse iç trim parçaları olarak
şuan babamın 5 yıldır hergün kullandığı 90 model 626'sı var aracın yaşına rağmen 5 yıldır yağ su harici en ufak birşey yapmadık lifte kaldırıyoruz altında bir tane çürük yok iç aksamında ne bir deforme ne bir ses bizde şaşırıyoruz bence japon araçlar gerçekten fransızlardan üstün durumda ne zaman bir fransız araç sahibi gelse gelen seslerden aracından şikayetçiydi yada hep bize denk geldi bilemiyorum:)
hatta başımdan geçen şöyle bir olay var forumdan uqr abide şahittir
92 model bir şahinim vardı yayları kesikti zıplayarak geziyordum ,satıyorum biri geldi bakmaya c4 ü vardı, gezdik ettik arabayı denedi neyse ya bu kadar basık arabanın hiç bi yerinden tık ses gelmiyor benm c4 kaç model ondan sesler geliyo dedi sonuç olarak arabamı aldılar gittiler ama fransızdan dert yanan biri daha haneye eklendi :D
rekord2000
09-10-2014, 01:39
Yaklaşık 30 senedir 1977 model Opel Rekord (D kasa) sahibiyiz. Bende 30 yaşındayım, ve bir gün olsun yolda kaldığımızı hatırlamıyorum, babam da hatırlamaz, (hatırlamaz tabi kalmadık çünkü):), 2004 Corsa sahibi de oldum, işin içine ısuzu girince opel değil başka birşey olmuş o dtı corsa lar! Beni canım dan bezdırdı. 1993 model gene Corsa cıty 1.2 sahibi de olduk, aldığımız da (95 senesi) 30K kmdeydı, inanın bana o arabaya yaptıklarımızı hiçbir çinli işkence olarak kullanmamıstır, (hatta görse ler ne Allahsız adamsınız lan siz diye cıkısırlardı) uzun lafın kısası almanlar işi biliyor dostlar, opel den 1 kere pişman oldum, oda ısuzu motorunun halt yemesi.
rekord2000
09-10-2014, 01:57
Yaklaşık 30 senedir 1977 model Opel Rekord (D kasa) sahibiyiz. Bende 30 yaşındayım, ve bir gün olsun yolda kaldığımızı hatırlamıyorum, babam da hatırlamaz, (hatırlamaz tabi kalmadık çünkü):), 2004 Corsa sahibi de oldum, işin içine ısuzu girince opel değil başka birşey olmuş o dtı corsa lar! Beni canım dan bezdırdı. 1993 model gene Corsa cıty 1.2 sahibi de olduk, aldığımız da (95 senesi) 30K kmdeydı, inanın bana o arabaya yaptıklarımızı hiçbir çinli işkence olarak kullanmamıstır, (hatta görse ler ne Allahsız adamsınız lan siz diye cıkısırlardı) en son araç 490K kmde borç lardan dolayı yakalanıp yediemin üzerinden satılmıstı, (bu arada plaka sı 34 nlv76 idi ve adamın teki 150K kmye düşürüp satmaya çalışmış tı aklınızda olsun), masrafları 2 senede bir rotil Rot başı degısımı ve yağ degısımı idi, haricinde masraf yapmadık, ve yolda hiç kalmadık, uzun lafın kısası Almanlar işi biliyor dostlar, opel den 1 kere pişman oldum, oda ısuzu motorunun halt yemesi.
45k km astra g 1.4, 13k km golf mkV ve 177k km astra h 1.3 cdti kullandım. Opeller genelde gerek tecrübe ettiğim kadarıyla gerekse etraftan gördüğüm kadarıyla ufak tefek arızası olan ama kolay kolay yolda bırakmayan mekanik açıdan oldukça dayanıklı araç üretiyor(üretimden kaynaklı hatalı araç ya da kalitesiz yakıt haricinde). İki araç da sıfırdan 120k km'ye kadar sorunsuz, 120k sonrasında ufak ufak arızalar göstermeye başladı.
Vw Golf tsi Manuel'de ise 13k km'ye kadar senkromeç arızasından iki kere sıfırdan şanzıman tamir edildi. Biraz da şans meselesi. Sorunlu parti denk gelirse yapılabilecek birşey yok. Sonuç olarak bence fiyatına göre sunduğu mekanik sağlamlık, kalite ve sürüş hissiyatı Opel tercihlerim arasında ilk sırada olur.
Ehliyetimi almadan once 2004 te sıfır aldıgımız easytronic 1.6 benzinli meriva kullandım 2,5 sene, 40.000 km de sıkıntısız sattık, 2006 ilk arabam h astra 1.3 cdti cosmoydu, sıfır aldım 3 sene sonra 110.000 km de satttım ve resmen arabaya işkence cektirdim, 2,5 sene dip basık kullandım, yazılım yaptırdım, tapagaz kullandım, 2 kere cok buyuk kaza yaptım, (bitanesinde aracın on 3 parcası ve direklere kadar değişmişti ama pert olmadı??), tek sıkıntısı 3 senede 2 kere baskı balata değiştirdim ki 1.3 dizellerde normalmiş. 2010 da Antara vardı, 2 senede 40.000 km bindim, yakıt sarfiyatı dısında en ufak bir şikayetim yoktu, (biraz da hantaldı). En son 2012 de J kasa GTC aldım ve hala kullanıyorum, 9 bin km de aldım 20 bin km de yazılım yapıldı ve yay takıldı, su an 44 bin km de ve en ufak bir tıkırtı trim sesi yok, konforu, yol tutusu, yazılımdan sonra da gidişi de toparladı, kısacası dolu dolu 4 tane opel kullandım, hiçbirinde sıkıntı yasamadım, sadece bir dip not duseyim, su anda kullandıgım GTC haric hepsinde koltuk gıcırtısı yasadım ama serviste vidalarini sıkınca geciyordu...
abi yaşım genç ancak babamın mesleği(oto tamircisi) ve benim de sanayide çalışmam gereğiyle şu ana kadar edindiğim tecrübe şu yönde,fransız araçlar japondan narin bence gerek kaporta gerek motor olarak gerekse iç trim parçaları olarak
şuan babamın 5 yıldır hergün kullandığı 90 model 626'sı var aracın yaşına rağmen 5 yıldır yağ su harici en ufak birşey yapmadık lifte kaldırıyoruz altında bir tane çürük yok iç aksamında ne bir deforme ne bir ses bizde şaşırıyoruz bence japon araçlar gerçekten fransızlardan üstün durumda ne zaman bir fransız araç sahibi gelse gelen seslerden aracından şikayetçiydi yada hep bize denk geldi bilemiyorum:)
hatta başımdan geçen şöyle bir olay var forumdan uqr abide şahittir
92 model bir şahinim vardı yayları kesikti zıplayarak geziyordum ,satıyorum biri geldi bakmaya c4 ü vardı, gezdik ettik arabayı denedi neyse ya bu kadar basık arabanın hiç bi yerinden tık ses gelmiyor benm c4 kaç model ondan sesler geliyo dedi sonuç olarak arabamı aldılar gittiler ama fransızdan dert yanan biri daha haneye eklendi :D
Yaş önemli değil kardeşim sonuçta sanayi kültürü görmüşsün bende fazla araç incelemişsindir.
Japon sorunsuzluğu tesadüf değil diyorsun yani teşekkürler.
Yaklaşık 30 senedir 1977 model Opel Rekord (D kasa) sahibiyiz. Bende 30 yaşındayım, ve bir gün olsun yolda kaldığımızı hatırlamıyorum, babam da hatırlamaz, (hatırlamaz tabi kalmadık çünkü):), 2004 Corsa sahibi de oldum, işin içine ısuzu girince opel değil başka birşey olmuş o dtı corsa lar! Beni canım dan bezdırdı. 1993 model gene Corsa cıty 1.2 sahibi de olduk, aldığımız da (95 senesi) 30K kmdeydı, inanın bana o arabaya yaptıklarımızı hiçbir çinli işkence olarak kullanmamıstır, (hatta görse ler ne Allahsız adamsınız lan siz diye cıkısırlardı) uzun lafın kısası almanlar işi biliyor dostlar, opel den 1 kere pişman oldum, oda ısuzu motorunun halt yemesi.
Yaklaşık 30 senedir 1977 model Opel Rekord (D kasa) sahibiyiz. Bende 30 yaşındayım, ve bir gün olsun yolda kaldığımızı hatırlamıyorum, babam da hatırlamaz, (hatırlamaz tabi kalmadık çünkü):), 2004 Corsa sahibi de oldum, işin içine ısuzu girince opel değil başka birşey olmuş o dtı corsa lar! Beni canım dan bezdırdı. 1993 model gene Corsa cıty 1.2 sahibi de olduk, aldığımız da (95 senesi) 30K kmdeydı, inanın bana o arabaya yaptıklarımızı hiçbir çinli işkence olarak kullanmamıstır, (hatta görse ler ne Allahsız adamsınız lan siz diye cıkısırlardı) en son araç 490K kmde borç lardan dolayı yakalanıp yediemin üzerinden satılmıstı, (bu arada plaka sı 34 nlv76 idi ve adamın teki 150K kmye düşürüp satmaya çalışmış tı aklınızda olsun), masrafları 2 senede bir rotil Rot başı degısımı ve yağ degısımı idi, haricinde masraf yapmadık, ve yolda hiç kalmadık, uzun lafın kısası Almanlar işi biliyor dostlar, opel den 1 kere pişman oldum, oda ısuzu motorunun halt yemesi.
Maşallah ihtiyar delikanlıya:D
Şimdi sizi gelde vazgeçir Opelden. 30 sene de nerdeyse sıfır sorun.
Dti motorun bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordum.
Teşekkürler.
45k km astra g 1.4, 13k km golf mkV ve 177k km astra h 1.3 cdti kullandım. Opeller genelde gerek tecrübe ettiğim kadarıyla gerekse etraftan gördüğüm kadarıyla ufak tefek arızası olan ama kolay kolay yolda bırakmayan mekanik açıdan oldukça dayanıklı araç üretiyor(üretimden kaynaklı hatalı araç ya da kalitesiz yakıt haricinde). İki araç da sıfırdan 120k km'ye kadar sorunsuz, 120k sonrasında ufak ufak arızalar göstermeye başladı.
Vw Golf tsi Manuel'de ise 13k km'ye kadar senkromeç arızasından iki kere sıfırdan şanzıman tamir edildi. Biraz da şans meselesi. Sorunlu parti denk gelirse yapılabilecek birşey yok. Sonuç olarak bence fiyatına göre sunduğu mekanik sağlamlık, kalite ve sürüş hissiyatı Opel tercihlerim arasında ilk sırada olur.
Şans kesinlikle var işin içinde.
Bazısı çıkıp 307 de hiç problem yaşamadım diyor.
307 çok sorunlu bilindiği için ondan örnek verdim.
Ehliyetimi almadan once 2004 te sıfır aldıgımız easytronic 1.6 benzinli meriva kullandım 2,5 sene, 40.000 km de sıkıntısız sattık, 2006 ilk arabam h astra 1.3 cdti cosmoydu, sıfır aldım 3 sene sonra 110.000 km de satttım ve resmen arabaya işkence cektirdim, 2,5 sene dip basık kullandım, yazılım yaptırdım, tapagaz kullandım, 2 kere cok buyuk kaza yaptım, (bitanesinde aracın on 3 parcası ve direklere kadar değişmişti ama pert olmadı??), tek sıkıntısı 3 senede 2 kere baskı balata değiştirdim ki 1.3 dizellerde normalmiş. 2010 da Antara vardı, 2 senede 40.000 km bindim, yakıt sarfiyatı dısında en ufak bir şikayetim yoktu, (biraz da hantaldı). En son 2012 de J kasa GTC aldım ve hala kullanıyorum, 9 bin km de aldım 20 bin km de yazılım yapıldı ve yay takıldı, su an 44 bin km de ve en ufak bir tıkırtı trim sesi yok, konforu, yol tutusu, yazılımdan sonra da gidişi de toparladı, kısacası dolu dolu 4 tane opel kullandım, hiçbirinde sıkıntı yasamadım, sadece bir dip not duseyim, su anda kullandıgım GTC haric hepsinde koltuk gıcırtısı yasadım ama serviste vidalarini sıkınca geciyordu...
Teşekkürler.
Erdem K.
09-10-2014, 13:51
2004 model Opel meriva kullanmıştım, yakıtından, arka acmları kullanmamama rağmen sürekli camın piminin kırılıp camın düşmesinden ve yağ eksiltmesinden bunalmıştım. Onun dışında opelin kasasından çok memnundum.
Fransız araçlarından peugeot ve citroen birçok kez kullandım, sahibi oldum. Motorlarını şahsen çok beğenmeme rağmen, iç aksam ve malzeme kalitelerinin kötü olduğunu düşünmekteyim. Opel'le tam zıt olduklarını düşünüyorum, birinin kasası sağlam motor teknolojisi kötü, diğerinin motoru güzel kasası zayıf :)
2004 model Opel meriva kullanmıştım, yakıtından, arka acmları kullanmamama rağmen sürekli camın piminin kırılıp camın düşmesinden ve yağ eksiltmesinden bunalmıştım. Onun dışında opelin kasasından çok memnundum.
Fransız araçlarından peugeot ve citroen birçok kez kullandım, sahibi oldum. Motorlarını şahsen çok beğenmeme rağmen, iç aksam ve malzeme kalitelerinin kötü olduğunu düşünmekteyim. Opel'le tam zıt olduklarını düşünüyorum, birinin kasası sağlam motor teknolojisi kötü, diğerinin motoru güzel kasası zayıf :)
Teşekkürler.
sadettin
09-10-2014, 19:57
Genel olarak fazla elektronik aksamli araba sıkıntı çıkarıyor. 206+ kullanıcısıyım yağ su bakımı dısında hiç bir sıkıntı yasamadık. suanda 220k da 206 kullanan arkadaşlarım var hiç bir sıkıntı yaşamadı fransız arabalarında özellikle pejoda mazeme kalıtesini düşüklüğünden kaynaklı ufak ses var ama az yakıp çok kacan arabalardır
fransız konusunda 9 sene kullandığımız sıfır alınıp 175 binde sattığımız berlingomuz hakkında hiçbir olumsuz şey söylemeyeceğim desem abartı olmaz. bakım yapıldı mazotunu koyduk kaza yaptık yaptırdık bunlar haricinde extra bir maliyeti olmadı bize aracın. he 1.9 d motor gitmiyor o ayrı.
TolgaEsentepe
09-10-2014, 20:41
pejonun en arızalılarından dedikleri 307ye 2 sene bindim bakım dışında 5kuruş para harcamadım
Fransız araçları hakkında tablodaki gibi gibi düşünüyoru :))
http://i58.tinypic.com/29o6hc5.jpg
ynstrkmn
10-10-2014, 22:50
valla fransızın adı çıkmış dokuza inmez sekize misali güzel ülkemde benimde ilk arabam clio 1.6 16v'ydi alırken bi ön takım istiyodu araba onu yaptırdık yayları preslemişler di gittik yay aldık tam oldu dedik bu sefer yok sunrouf tu yok boğaz kelebeğiydi derken ekstra 3-4 liralık olduk ama herşeyi eksiksiz oldu sonrasında arabayı tekirdağı'na bi birisine sattım adamla resmen arkadaş olduk arabaya çok düzgün bakmışsın sağol diye ayda bir teşşekküre arıyodu diyeceğim o ki arabayı markayla yargılamamak lazım şimdilerde gene fransıza biniyorum low-rider abimin rc leman'sı bende valla kısa süre olmasına ramen opel gtc turbodan daha çok seviyorum :)
Fransız 306 kullanıcısı ve birçok 106-306-206-307 kullanan arkadaşlarımın yorumlarını söyleyecek olursam aynı zamanda gözlemde bunlar vites senkromeçleri berbat geri vites hep sıkıntı , iç plastik trim sesleri meşhur bunun dışında güzeldi araçlar he birde direksiyon kutuları ...
Genel olarak fazla elektronik aksamli araba sıkıntı çıkarıyor. 206+ kullanıcısıyım yağ su bakımı dısında hiç bir sıkıntı yasamadık. suanda 220k da 206 kullanan arkadaşlarım var hiç bir sıkıntı yaşamadı fransız arabalarında özellikle pejoda mazeme kalıtesini düşüklüğünden kaynaklı ufak ses var ama az yakıp çok kacan arabalardır
Teşekkürler.
fransız konusunda 9 sene kullandığımız sıfır alınıp 175 binde sattığımız berlingomuz hakkında hiçbir olumsuz şey söylemeyeceğim desem abartı olmaz. bakım yapıldı mazotunu koyduk kaza yaptık yaptırdık bunlar haricinde extra bir maliyeti olmadı bize aracın. he 1.9 d motor gitmiyor o ayrı.
Teşekkürler.
pejonun en arızalılarından dedikleri 307ye 2 sene bindim bakım dışında 5kuruş para harcamadım
Teşekkürler.
Fransız araçları hakkında tablodaki gibi gibi düşünüyoru :))
http://i58.tinypic.com/29o6hc5.jpg
:D:D:D
Teşekkürler.
valla fransızın adı çıkmış dokuza inmez sekize misali güzel ülkemde benimde ilk arabam clio 1.6 16v'ydi alırken bi ön takım istiyodu araba onu yaptırdık yayları preslemişler di gittik yay aldık tam oldu dedik bu sefer yok sunrouf tu yok boğaz kelebeğiydi derken ekstra 3-4 liralık olduk ama herşeyi eksiksiz oldu sonrasında arabayı tekirdağı'na bi birisine sattım adamla resmen arkadaş olduk arabaya çok düzgün bakmışsın sağol diye ayda bir teşşekküre arıyodu diyeceğim o ki arabayı markayla yargılamamak lazım şimdilerde gene fransıza biniyorum low-rider abimin rc leman'sı bende valla kısa süre olmasına ramen opel gtc turbodan daha çok seviyorum :)
Söylendiği gibi bakım çok önemli.
Teşekkürler.
Fransız 306 kullanıcısı ve birçok 106-306-206-307 kullanan arkadaşlarımın yorumlarını söyleyecek olursam aynı zamanda gözlemde bunlar vites senkromeçleri berbat geri vites hep sıkıntı , iç plastik trim sesleri meşhur bunun dışında güzeldi araçlar he birde direksiyon kutuları ...
Teşekkürler.
darkmoon
11-10-2014, 12:06
fransızın sw ve cabrioları kim ne derse desin fiyat performans eğrisinde çok iyi.. hem full dolu hem full özellikli hemde düşük hacimli benzinli yada dizel motorlarla satıyorlar..
fransızın sw ve cabrioları kim ne derse desin fiyat performans eğrisinde çok iyi.. hem full dolu hem full özellikli hemde düşük hacimli benzinli yada dizel motorlarla satıyorlar..
Fransızların dizelleri cidden çok mantıklı hocam.
Fakat bazen konularda 200 binden sonra motor ister hdilar gibi şeyler okuyorum.
Arkadaştan bir 307 var 270 binde sıfır sorun nasıl iş anlamadım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.