Orijinalini görmek için tıklayınız : V4 motor ?
sansar34
12-10-2014, 00:06
Bir iki günden beri internette v4 motorlara bakıyorum nerelerde nasıl kullanılıyor diye. Pek birşey bulamadım.
sormak istediğim sorular;
-avantajları ve dezavantajları
-verimlilik nasıl olur
-sıralı tip 4 silindirli motor arasindaki olabılecek farklar
bazı markalar seri uretimde bazı modellerinde kullanmış ama bizim ülkemize sanırım getirilmemiş Ford taunus modelınde kullanmış ayrıca saabın da v4 motor ürettigini gördüm google göresellerde gördum :D :D
konuyla bilgili olanlar bilgilendirirse sevinirim :) bellimi olur bır iki sene sonra formula araçları v4 motor kullanmaya başlarlar seri üretimede gecer belki :)
örnek olsun diye bir motorsiklet firmasının yaptıgı ve sesini beğendiğim bir v4 motorun videosu altta :)
http://www.youtube.com/watch?v=2kooYoibfeA
İbrahim Erdem
12-10-2014, 00:11
Bildiğim kadarıyla v motor kaput içinde alandan tasarruf etmek için üretildi. Şu an özellikle 8 ve üstü silindirlerde üretilmesinin sebebi de bu diye biliyorum. 4 silindirli motorun hacmi tahmini çok fazla olmayacağı için (2-2.5 litre) böyle bir şeye gerek duymuyorlar.
İbrahim Erdem
12-10-2014, 00:36
http://www.carthrottle.com/obsolete-engines-101-the-mythical-v4/
Burada yazana göre ise v4 ün çok fazla titreşim yarattığı ve maliyetinin yüksek olduğu yönünde. 1980'e kadar saab arabalarında kullanmış ama sonra tarih olmuş.
V motor zaten kafadan 2x maliyet demek
2 üst kapak vs
Şuan 4 silindirde motoru ikiye ayıran tek marka subaru heralde oda v değil boxer
en yaygın v4 motor işte subarunun boxer motorları. 180 derece açılı v motor.. Boxer'da bunun özel adı zaten..
Eski Ford Taunus'larda 60 derece vardı, dar açılı diyebiliriz. Denge milli motorlardı...
Bizde I4'ü vardı, bir başka akrabamızda da V4'ü vardı o dönemde. Eski Saab'larda da olduğunu biliyorum aynı aileden motorun.
Özellikle EFİ ve ECU'nun otomotiv endüstrisinde olmadığı yıllarda, A/F karışımların karbüratör ile soğutmanın sensörsüz olarak termik sistemlerle sağlandığı eski dönem için : Yağlama, soğutma, genleşme gibi birçok konuda V motorlar pozitif puana sahiptir.
overblack
12-10-2014, 01:47
sanırım 71 modeldi. ford kullanmıştım v4 gayet güzel bir sesi ve ivmelenmesi vardı
i-vtec07
12-10-2014, 08:36
v4 motor eski kasa transitlerdede kullanıldı. yanlış hatırlamıyosam 1.7 olmalı hacmi.
dedemin vardı hatta fotosu olmalı arşivimde :)
slowmotion
12-10-2014, 08:40
72 model ford 17m kullanmistim koldan vites v4 1.7 motor. Sesi çok iyidir :)
timucintt
12-10-2014, 09:32
Üretilen motor motosiklet için tasarlanıyor.. v4 yapıp uzunlamasına konumlandırılması gayet mantılı... bu şekilde hem motosikleti daha hacimli yapmışlar hemde v4 yaparak boxer motosikletlerdeki viraj içine yattığında motorun ağırlığının dengesizleşmesinin önüne geçilmiş... ben motorun kendisini çok antika buldum Direkt injeksiyon dışında hiç bir özelliği yok bana göre + silindir başına 2 valf konulmuş tam bir antika v8 ikiye bölüp v4 yapılmış gibi... her üst kapağa tek egzantrik komik olmuş honda 1990 da ST1100 ve ST1300 lerde bu kombinasyonu 4 egzantrik ve 16 valve ile yapıyordu... ha verimliliğine gelirsek eğer piston ve kolu ve egzantriği güzel bir kombinasyonla upgrade etmişlerse direct injeksiyon ile güzel torklu bir motosiklet çıkabilir ondan zaten o antika üst kapakların üstünde 4lü emme uygulanmış... emisyondan patlar bu sokağa inemez :D yada 1 metrelik katalitik yaparlar...
sansar34
12-10-2014, 11:33
yorumlar gelecektir elbet bende kendi fikirlerimi paylasmak istiyorum
uygun piston kol uyumu ile bencede guzel hacımlı yuksek devir cevirebilen bir v motor yapılabılır ıkı silindir kapagi olması tabikide dezavantaj ama tahminim torktan kazanc olacagi yondedir hele birde 16 valf çift egzantırikli elektronik kontrollu degişken sübap zamanlaması uygulaması ve enjeksiyon ile çok iyi degerler elde edilebilir
yukarıda sarsıntılı motor çeşiti oldugu için denilmis bende okumustum ama bu pekte zor olmasa gerek ofsetlı krank yada balans mili motor kulagıyla giderilebilecek bir problem gibi duruyor işin muhendislik boyutu daha baska tabikide
ayrıca motorda yer kaplama konusuna gelince en basıti motorsikletlerde kullanılıyor bu pekte sorun edilecek gibi gözukmuyor tabı bu benım sahsı fıkrım
yorum yapanlar ve yapacak olanlara tekrar teşekkür ederim iyi forumlar :)
Tayfun.O
12-10-2014, 21:21
V motorun düz motorlara göre performans açısından ne kadar iyidir bilmiyorum ama Motor titreşimlerini azaltıyor ve araçın ağırlık merkezini daha aşağı bi konuma çekiyor diye biliyorum
psikolojikdeli
12-10-2014, 22:53
Üretilen motor motosiklet için tasarlanıyor.. v4 yapıp uzunlamasına konumlandırılması gayet mantılı... bu şekilde hem motosikleti daha hacimli yapmışlar hemde v4 yaparak boxer motosikletlerdeki viraj içine yattığında motorun ağırlığının dengesizleşmesinin önüne geçilmiş... ben motorun kendisini çok antika buldum Direkt injeksiyon dışında hiç bir özelliği yok bana göre + silindir başına 2 valf konulmuş tam bir antika v8 ikiye bölüp v4 yapılmış gibi... her üst kapağa tek egzantrik komik olmuş honda 1990 da ST1100 ve ST1300 lerde bu kombinasyonu 4 egzantrik ve 16 valve ile yapıyordu... ha verimliliğine gelirsek eğer piston ve kolu ve egzantriği güzel bir kombinasyonla upgrade etmişlerse direct injeksiyon ile güzel torklu bir motosiklet çıkabilir ondan zaten o antika üst kapakların üstünde 4lü emme uygulanmış... emisyondan patlar bu sokağa inemez :D yada 1 metrelik katalitik yaparlar...
2 ye bölme denince aklıma nc700 geldi :D
yavuz364
14-10-2014, 07:09
Bizdeki 2 73 taunus da V4 motor. birisi 2000 birisi 2300cc, mükemmel ses var. titreşim gibi bir sorun da şuana kadar hiç olmadı. Maliyet konusundan dolayı sanırım biraz kaçınılan bir motor V motor, egzantrikler flan birçok şey 2 ye katlanıyor..
sansar34
14-10-2014, 10:08
Yavuz abi peki ayni model ayni hacimdeki 4 silindirli sirali tip motorla v4 motor arasinda kiyaslama yapilacak olsa hangisi dersin abi?
driftboy
14-10-2014, 10:12
http://s00.yaplakal.com/pics/pics_preview/4/3/0/1298034.jpg
yavuz364
14-10-2014, 10:23
açıkçası 6 silindirli olmasını tercih ederim :) illa 4 olacaksa da düz olsun da bari masrafı az olur. modifiye ederken de daha mantıklı fiyatlara güzel şeyler yapabilirsin :)
Yavuz abi peki ayni model ayni hacimdeki 4 silindirli sirali tip motorla v4 motor arasinda kiyaslama yapilacak olsa hangisi dersin abi?
yavuz364
14-10-2014, 10:26
Bu arada sabah uykudan herhalde 4 silindir yazmışım. bizim taunuslar 6 silindir ya :)
Bizdeki 2 73 taunus da V4 motor. birisi 2000 birisi 2300cc, mükemmel ses var. titreşim gibi bir sorun da şuana kadar hiç olmadı. Maliyet konusundan dolayı sanırım biraz kaçınılan bir motor V motor, egzantrikler flan birçok şey 2 ye katlanıyor..
v4 motorlar 1.2 - 1.5 ve 1.7 olarak var ford ta 2.0 ve üzeri v6 dır. tek eksatrikdir en büyük sıkıntı sıfır eksantrik yok hep çıkma onlarda sibop ayarı çok düşük oluyor. malzeme sıkıntısı fazla yok ;)
yavuz364
14-10-2014, 11:57
o kasaların parça sıkıntısı fazlasıyla var ama çünkü zamanında fabrikanın yedek parça bölümü kalıpların flan da olduğu bölüm yanmış ve tekrar üretim yapılmamış.. O yüzden amcam 1 ev dolusu malzeme stokladı uzunca birsüre yeter gibi. yaklaşık 2-3 araba çıkar oradan..
v4 motorlar 1.2 - 1.5 ve 1.7 olarak var ford ta 2.0 ve üzeri v6 dır. tek eksatrikdir en büyük sıkıntı sıfır eksantrik yok hep çıkma onlarda sibop ayarı çok düşük oluyor. malzeme sıkıntısı fazla yok ;)
1.7 Ford Granadalar V4 motor
timucintt
14-10-2014, 17:21
Jaazzz cuting haha
timucintt
14-10-2014, 17:23
2 ye bölme denince aklıma nc700 geldi :D
Jazz cuting haha
Fordun V4 motoru kol çıkarmasıyla ünlenmiştir hatta wiki de bile geçer :)
psikolojikdeli
15-10-2014, 01:01
adamlar ekonomi adami taşı sıkıp suyunu çıkartıyolarda bari devir bandını yukarıya taşısalar biraz :)
sansar34
16-10-2014, 20:33
acaba neden kol cıkartıyor soylendıgı gıbı cok fazla sarsıntı ve tıtresımden dolayı olabılırmı?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.