Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo yağlama hortumu
Selamlar,
Sonradan turboladığımız aracımızda turbo yağlama hortumundaki yağ basıncını nasıl düşürebiliriz. Yüksek basıncın zararlı olabileceğini duymuştum. Yağ filtresi hattından sandwichplate ile aldık yağlamayı 6mm hortum ile doğrudan turboya gidiyor, basıncın yüksek olacağını düşünüyorum.
Yanlışta düşünüyor olabilirim. Bilen bir arkadaş yardımcı olursa sevinirim.
alihan_27
13-10-2014, 21:16
Turboya bağlı. Journal bearing turboların tamamına yakınında yatak girişinde kısıtlayıcı var zaten. Ball bearing yani bilyalı ise gerekebilir.
Burç yataklı olsun rulman yataklı olsun genelinin yağ girişinde sınırlandırıcı (restrictor) vardır turbonuzda varmı yokmu kendinizde anlarsınız zaten aşağıdaki fotolara göz gezdirin
turbo oil restrictor - Google'da Ara (http://www.google.com.tr/search?hl=tr&cp=10&gs_id=1l&xhr=t&q=turbo+oil+restrictor&safe=off&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1280&bih=821&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=EuQyT-DpBsrTsgb75pCtDA)
turboman
14-10-2014, 22:18
turboya giren rekorun içine meme şeklinde delikli bi parça koymanız gerekli yani deliğini daraltmanız gerekli bu sayede basıncı ayarlamış olursunuz bunu yapma amacınız turbo aşırı yağ basıncından yağı terletiyorsa veya kusuyorsa kesin çözüm olur biz rolentide 4 bar olan yağbasıncını 1mm delikli parçayla basıncı düşürüp terlemeyi ortadan kaldırmış olduk.
Osman Bahadır
15-10-2014, 11:02
Yağlama rekoru delik çapı turbo yatak tipine göre değişir. Mevcut durumda da rekor vardır zaten. Fazla yağ veriyorsa uygun rekor takın.
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Sorun çözüldü :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.