Orijinalini görmek için tıklayınız : Japon Araçları Memnuniyetiniz
Merhaba arkadaşlar;
Geçenlerde Fransız araçları ve opeli konuşmuştuk. Pekineden japon araçlarını konuş muyoruz? (Merak eden arkadaşlar olursa Alman,İtalyan, Kore diye sırayla gitmeyecek;) )
Çeşitli ülkelerin araçlarına sahip olduk ama bizi en çok memnun bırakan Japondu ki hala ailede kullanılmaktdır.
ilk ben başlıyayım 12 senedir bizi nerdeyse hiç üzmedi sadece 1 kez arıza nedeniyle sanayiye gittik diğerleri hep rutin bakım ve zamanı dolan parçalar triger vb.
O bir kezi anlatayım bundan 6-7 sene önce Trabzona giderken o zamanlar tdci focuslar da yeni çıkmış yolda kapışmaya başladık.
Tabi şehirlerarası yok eğim var. Dizelin torkuyla yokuşta focus bizim 1.4 is otomatik vitese;) fark atıyor. Babam ise şuan da örnekleri olan her Hondayı yarış arabası zanneden ergenelr gibi "laynn nasıl geçersin hondayı" edasıyla sürekli kickdown yaparak yakalamaya çalışıyor baya bir kovalamadan sonra harareti farkettik.
izmire döndüğümüzde silindir kapağı değişti kapakta delik oluşmuş.:D
Başka da bizi hiç üzmedi şuan 272 binde şanzımanda da sorun yok.
Evet arkadaşlar birazda japonlardan bahsedelim.
Size hiç saç baş yolduran japon oldu mu?
Ankette ekliyorum.
Saygılar.
Oldschool
14-10-2014, 11:50
Uzun bi honda kullanicisi olarak sanziman yagini ne aralikta degistiniz yada gosterdiniz mi metak ettim
Benim hikayem de yillar oldu hayallerime seneler sonra kavustum ilk hondam honda integra daha yeni caylak ;)
ankete iyi dedim mazdanin hatrina , honda benden uzak olsun :) mazdada hic yolda kalmadim ptqcticaydi.performansi o guce gore dehset verici , kaliteside bence yilindaki diger japonlardan ilerde.hondadan huc memnun jalmadim 5 gomlek ustun oldugu partner bile accorddan daha kisa mesafede duruyofu daha hisli arabaydi direksyonundan frenine gaz tepkisine, ama egsoz ve filtre sesi muazzam f20nin
Uzun bi honda kullanicisi olarak sanziman yagini ne aralikta degistiniz yada gosterdiniz mi metak ettim
Benim hikayem de yillar oldu hayallerime seneler sonra kavustum ilk hondam honda integra daha yeni caylak ;)
Şanzıman yağı değişiyor tabi belirli periyodlarla.
Akşam servisin kitapçığına bakıp tekrar yazarım.
6 sene kadar Honda kullandım..
Kullanırken de epey zorladım, time trial / drag kullanımları da bu zorlamaların içindeydi..
Ufak tefek şeyler harici başımı hiç ağrıtmadı. Ciddi diyebileceğim ya da ciddiye yakın bir sorun hiç çıkarmadı.
Dertsiz tasasız kullandım senelerce
muratburunce
14-10-2014, 12:27
hondanın sürüş zevki beni çok cazip ediyor... seri ve atik olması özellikler honda civic 1.6 ies'im vardı şimdi ise integram var bir çok arabaya bindim ama integra gibi sürüş zevki olan bir araba olmadı bana... hem parça ucuz olması hemde emsallerine göre zor arıza çıkarmasıda diğer sebebler arasında ve birde tabiki az yakıyo olması günümüz türkiyesinde en önemli etgen :)
bizim aılede şuan 8. toyotamız son kasa hariç tum kasalarını kullandık hatta şaun 3. sefer efsane kasasını kullanıyoruz. toyotadan başka 98 1.6 ies , 96 1.4 is mve 2001 mıtsubıshı carızma maceramız daha hiç bir zaman şikayet etmedik. Bakım hariç 1 kuruşta masraf etmedik. bi de biz eşşeğe biner gibi bineriz arabaya :) her zaman ailede 2 tane araç olur biri hep japondur çünkü japon kahır çeker :) bi de alışkanlık . yapıyor japon arabaları. efsane kasanın yanına suv tarzı bır araç bakıyoruz şuan. nasipse oda ya yenı rav4 ya da yeni crv olucak belki yeni Qashqai 'de olabilir bilmiyorum ama onun da japon olacagı kesin. millet o paraların %25 daha ucuzuna ix35 sportagevar.daha donanımlı hem dıyor ama japon araçları kadar sorunsuz olacagını düşünmüyorum ne yalan soyleyım
97 yılında ilk gelen nissan primera'lardan aldık. 2007 yılında satana kadar sadece 1 kere fren ampülü yandı o kadar. O da bedavadan değişti serviste :)
Sonra honda civic aldık 2007'de sıfır km. O da şimdilik üzmedi bizi.
bizim aılede şuan 8. toyotamız son kasa hariç tum kasalarını kullandık hatta şaun 3. sefer efsane kasasını kullanıyoruz. toyotadan başka 98 1.6 ies , 96 1.4 is mve 2001 mıtsubıshı carızma maceramız daha hiç bir zaman şikayet etmedik. Bakım hariç 1 kuruşta masraf etmedik. bi de biz eşşeğe biner gibi bineriz arabaya :) her zaman ailede 2 tane araç olur biri hep japondur çünkü japon kahır çeker :) bi de alışkanlık . yapıyor japon arabaları. efsane kasanın yanına suv tarzı bır araç bakıyoruz şuan. nasipse oda ya yenı rav4 ya da yeni crv olucak belki yeni Qashqai 'de olabilir bilmiyorum ama onun da japon olacagı kesin. millet o paraların %25 daha ucuzuna ix35 sportagevar.daha donanımlı hem dıyor ama japon araçları kadar sorunsuz olacagını düşünmüyorum ne yalan soyleyım
"bi de biz eşşeğe biner gibi bineriz arabaya " sizden araba alınmaz o zaman ;)
2 yil kadar sedan vti kullandim düzse superdi :) vts den sonra virajlarda korkutuyordu ama duzlugu buldunmu 5 de kesici cok eglenceliydi hic uzmedi beni.
Mert Safa
14-10-2014, 12:57
Bence "İyi" evet sorunsuzluk olarak listede ilk 3'ü çeken markalar Japon ama Japonların genelde hep yöntemi az donanım koyalım sorun cıkarmasın. Doğdugumdan beri Toyota içinde, çoğu kasasında büyüdüm. Ama cam modülü olsun, sunroof olsun, follow me home olsun sonradan takılabilecek kadar basit kullanıcının işini kolaylaştıracak küçük detaylar yok çoğu japonda. Sportları bir kenara ayırırsak başım ağrımasın bineyim gitsin diyen kesime hitap bence Japonlar :)
Uzakdoğu ve Avrupa araçlarını,
daha araçların kapılarını açtığınızda dahi birbirinden ayırt edebiliyorsunuz.
Kullandıklarım arasında;
Avrupa otomobillerinde(Audi, Ford, Opel) kullanıcının konforunun ön planda tutulduğunu,
Uzakdoğu otomobillerinde(Mitsubishi, Honda, Kia, Nissan) ise, aracın tekniğinin ön planda tutulduğuna şahit oldum.
Bana göre bir Audi A4 veya Opel Vectra mühendisi aracı geliştirirken, aracın teknik mühendisliğine ilave olarak, sürücünün girdiği virajdaki ruh hali ile, ön konsoldaki işlevlere erişme açısını dahi hesaplamaktadır. Aynı şekilde soğuk havada yolcuların araç içindeki durumu ile yol sesinin sürücü ve yolcu üzerindeki etkisine kadar düşünmektedirler.
Buna karşın, Bir Honda Type-R veya Mitsubishi Lancer mühendisi, sürücü ve yolcudan çok aracın viraj kabiliyeti, motor performansı, sorunsuzluk yarışı gibi konularına
daha çok önem vermişlerdir.
Genel izlenimim;
Avrupa araçlarında sürücü ve yolcu konforu ön planda tutulurken, Uzakdoğu araçlarında daha çok teknik sorunsuzluk ve makina ön planda tutulmuştur...
Ben şahsen kendimi Avrupa araçlarının içinde daha değerli hissediyorum.
Uzakdoğu araçlarının içinde ise, bindiğim aracın benden daha değerliymiş izlenimiyle tasarlandığını hissediyorum.
Ehliyetim yokken yani 15-16 yaslarındayken validenin otm civic ini kullanyodum, resmen işkence yaptım arabaya, N de redline a sokup D ye cekiyodum, ve bunu en az 200-300 sefer yapmısımdır, 1 kere bile tık demedi.
Kısa bir sure de 2005 primera sahibi oldum, sesi cok hosuma gittigi icin hava filtresini sokup kullandım bi 3 ay kadar, o zamanlar cahildik, Allahtan motora su vb cekmedi, taş gibi arabaydı.:Deli:
Evet biliyorum caniyim, ama artık gozum gibi bakıyorum, emin olabilirsiniz...;)
mert_can 41
14-10-2014, 13:07
3 tane japon eskitim sırasıyla 09 tam otomatik corolla 2010 honda civic otomatik 98 civic otomatik tek saç yolduran ilk araba kulanmayı tamamen öğrendiğim corollaydı oda performansından dolayı biraz hantal kalıyodu hiç biri gram üzmedi
denizhandinc
14-10-2014, 13:24
2 sene 04 mazda3 1.6 dynamic kullandım son 3 yıldırda 2011 mazda6 2.0 sport kullanıyorum. Aracı normal kullanımda yüksek devirli kullandıgım gibi fırsat buldukca yaptıgımız roll denemelerindede limitlerini bircok kez zorladım. Bir kez olsun sesini cıkarmadı. Tek sıkıntısı yakıt ve parca.
honda 2 civic 1 crx 1 accord ve subaru imprezam oldu
civiclerde hiç sorun yasamadım araba kullanmayı civicte öğrendim diyebilirim defalarca kaza yapıldı hor kullanıldı ama bakım ve baskı balata harici bir masraf cıkartmamıştı. 2 civic daha sanslıydı onuda temiz kullandım biraz geliştirme yaptık ama sorun cıkartmadı
crx biraz daha nazlıydı tps ve bi kaç sensoru arıza yapmıstı onun haricinde sürekli gazlayarak kullanılmasına ragmen bir sorununu görmedim
subaru da bir sorun yasadım nedenini bulamadık arac yuksek devirlerde kesme yapıyordu veya hızlı viraja girildiğinde en sonunda tesisattan cıktı
birde sanzımanı nazik motor güçlendirmeden sonra kırıldı sti sanzımanla da o sorun gözüldü.
accord hala kullanıyorum.
parasına göre sanırım en mantıklı araclardan birisi donanımı oldukca iyi ekonomik tüketimi var
ama parçaları cok pahalı
direksiyon pompası hortumu 500 küsür lira orj olmayınca direksiyon dönerken soguk havalarda ses yapıyor birazda sertleşiyo direksiyon
bobin arızası verdi 2 bobin değiştim 500küsür tl
bunun haricinde aklıma birsey gelmiyor ama önumuzdeki zamanlarda mazda almayı cok istiyorum. 3 serisi çok hoş olmus
"bi de biz eşşeğe biner gibi bineriz arabaya " sizden araba alınmaz o zaman ;)
aslın da bizden demeyım de babamla benden araba alınmaz :D :D araba da sigara içerim, Küllerini paspasa atarım bagaja ya da aracın içerisine sağabilen her eşyayı koyarım. Buna kurbanlık koyun dahil :) yıkama desen benzın aldığım da pompacılar acır da abi işin yoksa yıkamaya çekelım yıkayalım derlerse yıkanır :) bana göre arabanın bana hizmet etmesi lazım. paramla ona kolelık yapamıycam hem sakınılan göze her zaman çöp batıyor. 2 sene önce orj 80.000 de gırtlak dolu boyasız 99 3.20 i aldım gozum gıbı bakıyor sadece uzun yolda kullanıyordum. ozaman kı evım de garajım vardı bır gun garaja koymaya üşendım o gun de halam sağolsun fiat pandasıyla benım arabanın sağ arka kapıyla çamurluga kafalama girdi. tamır ettırdım. 1 hafta sonra sol tarafı ehlıyetsız 65 yasın da bır amca transporterla sol tarafı boydan boya çizdi. yıne tamır ettırdım babam sağ olsun garaja sokarken fren dıye gaza bastı nerdeyse duvardan cıkıyordu. yine tamır ettırıp 3.000 tl zararına sattım. 2009 da alıp b geçen kurban bayramının arefesin de sattıgımız 2010 corolla da hiç dıkkat etmememize rağmen ne kaza vardı ne de boya tamponlarında çizik bile yoktu. sakınılan göze her zaman çöp batıyor
bu arada t9 yuzunden türkçeyi katlediyorum kusura bakmayın :(
HondatugraL
14-10-2014, 13:55
Hardcore kullanıma rağmen bozamadığımız crx ımız vardı, ondan sonrada 475 bınde başka bir crx bi adanaya sattık hala japondan devam edıyoruz I LoVe JapaN
timucintt
14-10-2014, 13:57
Japon iyidir mekanik araba iyidir...
kanashibari
14-10-2014, 14:00
Toplamda 10 yıldır honda kullanıyorum başımı ağrıtan beni rezil eden bir problemle karşılaşmadım. Biri 2001 1.6 ies biri 1998 vti (hala sahibiyim).
Japon iyidir mekanik araba iyidir...
Yeni Japonlar eh-kaka Timu :)
Tayfun.O
14-10-2014, 14:01
Yaklaşık 2.5 sene süren toyota corolla ae101 maceramız oldu araba sürmenin ustalıklarını onun üstünde öğrendim ama çoğu apaçilikleri de yaptım patinajla kaldırma, redline girip çıkma vs... bi kere bile gık demedi sanayi yüzünü unuttuk sayesinde . En çok beğendiğim yanı 3. vitesi ve yere diğer araçlara göre yakın olmasıydı :)
Konuya dönersek 97 Aralıktan beri Toyota kullanıyoruz, 96 GLi, 2000 Luna Spc, 2006 D4D..
96 GLi nin bir tek 2 cam krikosu bozuldu, 99 yılında İzmir'e doğru giderken Aydın'dan 50km kadar önce öndeki aracın fırlattığı cisimle karteri deldik, farkında olmadan 50km yağsız gittik Temmuz sıcağında, gık demedi.
2000 Luna, aldığımızda vuruntu sesi vardı, eski sahiplerinden kaynaklı conta gitmiş bu da 2. pistonda deformasyona sebep olmuş. Başımıza gelen en ağır olay buydu sanırım bunda da. Başka arıza çıkarmadı.
2006 D4D, tek seferde en çok parayı su pompası ve krank sensörü değişimi gerekli dedikleri için ödedik, o da çıkan pompayı incelediğimizde gereksiz olduğunu gördük 2012 de 850 TL girdi. Başka sorun çıkarmadı, 115 bin km dir bizimle sıfırdan beri. Yanlışlıkla acemilik dönemimde diyeyim 4 yerine 2 ye de soktuğum oldu ama üzerinden 6-7 sene geçti hala tık yok, it gibi gidiyor.
İbrahim Erdem
14-10-2014, 14:58
2 adet toyotamız oldu birisi 2000 model hiç sevilmeyen böcek göz corolla sıfır aldık 2011 de artık model yükseltmek için satmıştık. 11 hatta 12 senede sıfır arıza çıktı ki abim ve ben bu araçta araba kullanmayı öğrendik.. 7 kişi tepeleme yüklü temmuz sıcağında götürdü bizi hararet daha yarısına bile gelmemişti.
Diğer araç ise 2006 corolla hb 96 binde ikinci sahibiydik şuan 150 bini geçniştir. Bitik debriyaj balatası ile 650 km yol geldi tık demeden. Onun dışında gene hiç arıza çıkarmadı.
1 seneden uzun süre sedan VTI sahibiydim daha önce.. Aileminde 2004 yılında sıfır aldıkları ve şu anda 260 küsur bin KM de olan Kia Rio su mevcut.
Açıkçası motor anlamında batılılara göre çok daha dayanıklı olduklarını düşünüyorum. Aynı Sertlikte kullandığım birde 106 GTI ım vardı onda yaşadığım sorunların hiçbirini yaşamadım Hondada.
Konfor olarakta açıkçası herzaman memnundum...
Kia ya gelince ilk yıllar ben çok özenerek kullansamda şu anda ailenin keçisi durumunda araç. Haftada 2 kez İzmir Çeşme yapıyor hertürlü malzeme taşınıyor herhangi bir sıkıntıda yaratmıyor. Motorda herhangi bir sorun sözkonusu değil.. Konfor rahatlık ve güven olarakta sınıfında orta seviyelerde diye düşünüyorum.
ailede 2001-2003 yılları arası ae101 corolla 2006dan beri de 4-5 farklı honda kullanıldı. hatırladığım kadarıyla bir tanesiyle bile yolda kalınmadı. hiç biri ciddi arıza çıkartmadı. hondanın belli başlı eksikliklerini bilerek bu arabaları seçiyorsanız gerisi için can sıkacak hiç bir durumla karşılaşmıyorsunuz. en azından biz karşılaşmadık.
timucintt
14-10-2014, 17:14
Yeni Japonlar eh-kaka Timu :)
öyle zaten yenilerini al at çöpe... mazda dışında düzgün otomobili olan japon yok trde... accord getirmiş honda yine 130 liraya 2004 yılından kalma şase direkt injeksiyonlu motor ilave etmişler kaportayı şişirmiş içinede amerikan accord göğüsü çakmışlar halen 155 beygir... honda 15 sene geriden geliyor... toyotada aynı direkt injeksiyon yapıyor bütün motorlarını ha şaselerini frenerini çok güzel güncellediler çok daha zevkliler şu anda özellikle yeni corollaları sürdümde çok dinamik ve zevkli ama halen tasarımda rezaletler hele ön göğüs nedir lan öyle mahkeme duvarı.... şu anda akıllı oynıyan avrupa ve türkiye pazarından anlayan tek marka nissan nasıl çakıyor kaşkayiyi güzle motorlar güzel şanzımanlar mükemmel bir tasarım... ya ben yine diyeceğim ve herzaman hatırlatacağım japonlar 90 ların başındaydı... o yıllarda harbiden zamanının ötesinde otomobillerdi... ama şimdi dinozor kaldılar ama... sağlamlıklarına lafım yok o gelenekleri dvm ediyor... ama o eski japon sağlamlığıda yok elektronik boklar çoğaldıkca... bu yeni japonları merak ediyorum 20 25 yaşlarına geldiklerinde kaç tanesi şimdiki 20 25 yaşındaki japonlar kadar yolda gezebilecek..
Şirkete 2000'de böcek göz yuvarlak farlı 1.6 Terra Corollayı sıfır aldık, arabanın canını aldık, hergün eziyete uğradı 220.000'de satılana kadar bakım ve periodik değişim gerektiren parça dışında arızası olmadı. (Fan müşürü bozulduğu için fan çalışmadığından hararet tepede 38 derece sıcakta tüm gün gezmesine rağmen).
Daha sonra yanına 2005 Corolla aldık yine Sol 1.6 yeni kasa, o da canı alınarak kullanıldı, tek problemi direksiyon kutusu oldu onu da değiştirmedik şimdi satılacak 2500tl gibi bir masrafı var.
Kısacası baya bir memnunuz japonlardan. İkinci elde de yüzünü güldürüyor.
Tufan Job34
14-10-2014, 18:09
made in japan:icon_tup:
Oldschool
14-10-2014, 18:38
Bircogumuz japon araclarin bu teknik kismina asik olmuslardir
Ozellikle motor kismina. Soch doch. Dual carb. Vti vs motor kodlari bile insani cezbediyor
otomatik şanzıman civic ek kasalarla ilgili şikayetleriniz var mı ?
Ozellikle motor kismina. Soch doch. Dual carb. Vti vs motor kodlari bile insani cezbediyor
:hmmm::hmmm:
Uzun bi honda kullanicisi olarak sanziman yagini ne aralikta degistiniz yada gosterdiniz mi metak ettim
Benim hikayem de yillar oldu hayallerime seneler sonra kavustum ilk hondam honda integra daha yeni caylak ;)
Kitapçığa baktım 40.000kmde bir şanzıman yağı değişmiş.
Güzel bir konu oluyor şuana kadar.
Gelen yorumlar ve anket sonucuna bakılırsa Japon sorunsuzdur sözünün safsata olmadığını görüyoruz.
Herkese tek tek teşekkürler.
Bu arada otomobil değil ama 2012 yılında sıfır km. hilux 2.5 4x2 pick-up kamyonet aldık makyajlanmış kasası, yaklaşık 1 sene kullandık, açıkçası herşey iyi güzel fakat saçma sapan hataları vardı, artık bizden mi kaynaklanıyordu yoksa üretimden kaynaklanan sorun mu bilemiyorum. Mesela en ufak bir sarsıntıda gösterge ışıkları kararıyordu veya sönüp tekrar yanıyordu, döşemeleri çabuk yıprandı, Kasadaki roll bar tokullar'da trafiğe çıkmadan evvel takılmıştı fakat devamlı hareket ediyordu sanki yerinden çıkacakmış gibi. bir de durup dururken özellikle uzun yol yaptıktan sonra direksiyonu çok ağırlaşıyordu lastik havalarında problem olmadığı halde. Yani sonucta yeni araç alıyorsunuz bu tarz ufak sıkıntılar can sıkıyor.
Bir de teyzemde 2005 1.0 yaris m/t vardı, çok ağır kazalı (şanzıman ve motor sonradan değiştirilmiş, değişen parçaları olan) yaklaşık 4-5 sene kullandılar ve bir kere yolda bırakmadı hatta sadece rutin bakımları için servise gidildi. Kazalı olduğunu öğrendikleri zaman da zaten arabayı sattılar ancak dediğim gibi bu süre zarfından kesinlikle sorun çıkarmamıştı.
zOnstyLe
14-10-2014, 19:23
Tek masrafım buji oldu :D Japonya'dan selamlar :D
2004' yılında sıfır olarak Corolla Verso aldık. 10 yıldır her türlü şartta ve şekilde kullandık. Kaç defa yanlış vites değişimine uğradı ama tık demedi. Halen yağ-su devam olarak kullanıyoruz.
2013' yılında da 07 model 28k km'de evo aldım. 6 ay boyunca her gün kullandım uzun yol yaptım, şanzıman harici üzmedi. Onda da kalifiye usta olmamasından kaynaklandı. Kısaca japonlar genel olarak çok dayanıklı. Yeter ki bilinçli şekilde kullanılsın.
Risendark
14-10-2014, 19:37
17 tane honda(accord,Civic,integra,CRV) 5 tane Nissan(2x xtrail,x2 sunny,micra) 3 tane de Mazda (626,lantis,3) mız oldu baba oğul japoncuyuz genelde hondaya bineriz söyle söyleyim daha 1 kere ağır masraf yaptigimizi hatirlamam hiç üzmedi bizi japon grubu :) suan da EP2 sahibiyim çok çok memnunum iyiki almışım... Kısacası ailecek japon araçlarını seviyoruz :) :)
93 model beyaz sedan si yım vardı 180 bınde aldım 276 bınde sattım beni hiç üzmedi o kadar sıkıstırdım stock motora gore çok iyiydi 230 ile 20 dk ya yakın gitmiştim şimdi aynısını bulsam 2005 civic i satıp 16 ya kadar bütçe ayırırdım :)
öyle zaten yenilerini al at çöpe... mazda dışında düzgün otomobili olan japon yok trde... accord getirmiş honda yine 130 liraya 2004 yılından kalma şase direkt injeksiyonlu motor ilave etmişler kaportayı şişirmiş içinede amerikan accord göğüsü çakmışlar halen 155 beygir... honda 15 sene geriden geliyor... toyotada aynı direkt injeksiyon yapıyor bütün motorlarını ha şaselerini frenerini çok güzel güncellediler çok daha zevkliler şu anda özellikle yeni corollaları sürdümde çok dinamik ve zevkli ama halen tasarımda rezaletler hele ön göğüs nedir lan öyle mahkeme duvarı.... şu anda akıllı oynıyan avrupa ve türkiye pazarından anlayan tek marka nissan nasıl çakıyor kaşkayiyi güzle motorlar güzel şanzımanlar mükemmel bir tasarım... ya ben yine diyeceğim ve herzaman hatırlatacağım japonlar 90 ların başındaydı... o yıllarda harbiden zamanının ötesinde otomobillerdi... ama şimdi dinozor kaldılar ama... sağlamlıklarına lafım yok o gelenekleri dvm ediyor... ama o eski japon sağlamlığıda yok elektronik boklar çoğaldıkca... bu yeni japonları merak ediyorum 20 25 yaşlarına geldiklerinde kaç tanesi şimdiki 20 25 yaşındaki japonlar kadar yolda gezebilecek..
Yeni Pulsar'ı getirirse Nissan, Honda - Toyota - Mazda'nın satışlarını bayağı keser o sınıftaki rakipleri arasında :)
Daha sonra yanına 2005 Corolla aldık yine Sol 1.6 yeni kasa, o da canı alınarak kullanıldı, tek problemi direksiyon kutusu oldu onu da değiştirmedik şimdi satılacak 2500tl gibi bir masrafı var.
O da kronik, üst-alt kutu komple değişimi 5000 TL civarına çıkıyor, bende de var, park manevralarında tam tur çevirirken çıkardığı 1-2 kıtırdama sesi harici sürüşe bir eksisi yok :)
otomatik şanzıman civic ek kasalarla ilgili şikayetleriniz var mı ?
:hmmm::hmmm:
La manyakmisin ne sikayeti :D 2 tane ek 1 tane eg otomatik civic kullandik biliyosun. Egnin canini aldik ek lari insan gibi kullaniyyoruz arada basiyorm ben ama 180kya geldi suanki sari tik demedi daha
::ZaFeR::
14-10-2014, 20:56
@levent
Ne yalan söyleyim Pulsar benimde çok hoşuma gitti.TR'ye gelir mi acaba ?
La manyakmisin ne sikayeti :D 2 tane ek 1 tane eg otomatik civic kullandik biliyosun. Egnin canini aldik ek lari insan gibi kullaniyyoruz arada basiyorm ben ama 180kya geldi suanki sari tik demedi daha
belli mi olur la illa ki vardır şikayeti olan veya sorun yaşayan :D
@levent
Ne yalan söyleyim Pulsar benimde çok hoşuma gitti.TR'ye gelir mi acaba ?
gelmez bence.
Honda hayranlığımız 2000 yılında babamın 1,4 is almasıyla başladı hiçbirzaman ne sorun nede problem çıkarttı honda ya 2011 de ilk aracım yine 1997 model 1.6 vti almakla devam etti 2014 mayıs ayında vti yla yollarımızı ailesel mecburiyetten ayırdık haziran ayında 1991 ef civic le devam ettim geçen cuma ef civic lede yollarımızı ayırdık bundan soraki aracım yine yeni yeniden honda olacak.
90k yi yeni gecen 2006 d4d corolla var memur spec sorunumuz yok bakımlarıni düzenli yaptırdık bu km de sorun çıkmaması normaldir zaten ama babama bu aracı sattirmayip param oldugundada kendim almayı ve ne kadar gidebileceğini görmek istiyorum
ALPhan japan
14-10-2014, 23:06
o kadar honda degiştirdim hiç başım agrımadı zorlamama ragmen
Kimseyi sömürmeden ekonomik ve etik açıdan mükemmel bir gelişme sağlayan örnek tek toplum Japonlardır.Ne alakası var derseniz : işinde ehil ve işine saygı tartışılmaz.ABD pazarının çoğunu elde edebilmek gerek teknik gerekse konfor olarakta mühendisliğin yüksek olduğunun kanıtıdır.
Ne bakıyorsunuz ülkemizdeki donanımlara.Dönün ve dünya ülkelerindeki donanımlarına bakın japon araçlarının.Onlarda en az donanımsız olanlar kadar sorunsuz.Özetle az donanım az sorun kelimesini europik avuntu olarak görüyorum.
Ailemde ve yakın çevremde aktif olarak Toyota'nın Land Cruiser ve Rav4 hariç bütün modellerini kullanıyoruz..
Hiç birinde bir problem veya sıkıntı yaşamadık..Hatta serviste kullandığımız 99''hilux'un canını alarak kullanıyor elemanlar onda bile bir problem olmadı..Direksiyon kutusunda ince bir boşuk var ama hala kullanmaya devam..
araçlar mevcut teknolojiden ne kadar uzaksa, o derece sorunsuz oluyor. Memnuniyetse kişiden kişiye değiştiği için, memnun olacak kişiler bu araçları alıp kullanıyor.
Mazda candır, o ayrı:)
Jeandan-R
15-10-2014, 00:43
Ailecek çok honda kullandık.
94 civic ex,
02 civic sedan,
05 civic sedan,
04 civic hatchback,
08 civic hatchback
ve ilk arabam 97 civic 1.4is. (son 2 arabam da clio rs ve megane rs)
Ortak özellikleri sorunsuz olmaları. 2008 hatchback fk2 civicim haricinde oem olarak hiçbiri yol tutmuyordu. Fren derseniz de o da pek yoktu. Kaputun altındaki düzen çok çok iyiydi, sonradan fransız araçlarına binen biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Birde japon otomobilleri sürüş karakteri olarak biraz geride olsalar da motor ve şanzıman olarak bazı büyüleyen (k20 b16 vs) çok keyifli olabiliyor. Ama kıyas olması açısından renault'un f4r'ı da gayet keyifli. Birde ilginç şekilde japon otomobillerinde bir samimiyet var, bunu nasıl yapıyorlar bilmiyorum :D Honda üzerinde çok fazla km yaptım, hiçbiri yolda bırakmadı. Ama keşke şöyle olsaydı dediğim çok şey oldu.
Muharrem C.80
15-10-2014, 01:10
3 Alman, 1 Amerikan 3 Japon otomobilim oldu Almanlar genelde düzenli problemlidir kroniği bol tecrübe etmişse birileri er yada geç sizinde o tecrübe başınıza gelir yani ustalarla samimi eder :) Americanda selam vermeye korkarsınız çıkarmaz belki sorun ama çıkardımıda fellik fellik ararsınız :) Japonlara maşallah diyorum ve kürkçü dikkanı misali hep geri dönüyorum.
90k yi yeni gecen 2006 d4d corolla var memur spec sorunumuz yok bakımlarıni düzenli yaptırdık bu km de sorun çıkmaması normaldir zaten ama babama bu aracı sattirmayip param oldugundada kendim almayı ve ne kadar gidebileceğini görmek istiyorum
bikaç sene daha bizimki kalırsa güzel örnek olur sana :)
şimdilik yazılım, sömestr sonrası yazılım dp.. bikaç yıl daha kalır da çökersem daha doğrusu mecbur kalırsam güzel bi turbo seçeneği var :D
bikaç sene daha bizimki kalırsa güzel örnek olur sana :)
şimdilik yazılım, sömestr sonrası yazılım dp.. bikaç yıl daha kalır da çökersem daha doğrusu mecbur kalırsam güzel bi turbo seçeneği var :D
Dört gözle bekliyorum :D
ÖmerF.Bayar
15-10-2014, 08:29
Ilk defa japon kullaniyorum, Nissan 350z, tamam performans olarak gayet iyi ama parca kalitesi cok kotu.
Ilk defa japon kullaniyorum, Nissan 350z, tamam performans olarak gayet iyi ama parca kalitesi cok kotu.
Fotolarini gormeden inanmam :D
ÖmerF.Bayar
15-10-2014, 09:03
Fotolarini gormeden inanmam :D
Mudur video attim sana daha napayim :D inancanmi aldigimdan beri hic yikatmadim bile, acarim konusunu :)
Bir ay olacak nerdeyse hala yikatmadin mi ayip be :) Dondurma kaplarini bari toplasaydin :D
ÖmerF.Bayar
15-10-2014, 09:10
Bir ay olacak nerdeyse hala yikatmadin mi ayip be :) Dondurma kaplarini bari toplasaydin :D
Bu arabada o is kolay, arkam direk bagaj ve mdf yok, ne bulduysam atiyorum bagaja copluk gibi oldu araba :D
Osman Bahadır
15-10-2014, 11:14
Japon eskidendi...
95 üstü hiçbir japondan zevk alamadım.
ÖmerF.Bayar
15-10-2014, 11:19
Japon eskidendi...
95 üstü hiçbir japondan zevk alamadım.
Mesela gt-r, 350-70Z vs zevk vermezmi ?
Osman Bahadır
15-10-2014, 11:43
Mesela gt-r, 350-70Z vs zevk vermezmi ?
Bulursak verir, neden vermesin :)
Kastım C-D segmenti erişilebilir seviyedeki araçlar.
Japon eskidendi...
95 üstü hiçbir japondan zevk alamadım.
Zevk işi ayrı hocam.
Sorunsuzlukları bence hala devam ediyor zaten gelen yorumlar, istastistiklerde onu gösteriyor.
Siz ne düşünüyorsunuz sorunsuzluk olayında?
Bu arada dünden beri baya katılım oldu herkese çok teşekkürler.
timucintt
15-10-2014, 11:56
Japon eskidendi...
95 üstü hiçbir japondan zevk alamadım.
Bilen biliyor işte :)
Umut melek
15-10-2014, 13:55
En iyi japonlar 90 ' lar :)
Bu konuya şöyle söyleyim tabiki her zaman japoncuyum 06 astra cosmo h kasa almıştım oturduğum zaman icine kapı kapanması bile dolulugun bi göstergesi diyebilirim güven vermesi vs.gel gelelim japonda bu his yok ama artılar eksiler her zaman vardır karşılaştırılır . Sonuç olarak yine japon alıp binecegim yağına suyuna bakıp torunuma bırakacağım:DD
HONDAHAN
15-10-2014, 15:06
Ben de iyi diyenlerdenim çünkü ses yalıtımı ve donanımdan notunu kırdım.
1995-1999 Arası Toyota Corolla AE101 kullandım,
1999-2010 Arası Mitsubishi Carisma kullandım, (babam halen kullanıyor.)
2010 'dan bu yana da Honda Civic Elegance kullanıyorum.
Sadece Mitsubishi bir kez beyinmiydi neydi bir arıza verdi, 450 TL lik olduk, hepsi o. Başka hiçbirinde biçbir sorun yaşamadım.
Kurban bayramında Şile köylerine benim arabayı sokamayabilirim diye babamın arabayla gittik, sadece şunu söyledim : İnşallah benim araba da 15 yaşına geldiğinde böyle diri kalır. Bir titreme, bir uğultu, bir gaz almama vs.. birşey olmaz mı ? Yok. :)
Sonuç: Boşa dememişler; Alman'ın konforu, Japon'un sorunsuzluğu.
Peki alman mi japon mu desem :)
rebeloghy
15-10-2014, 15:38
Fatih abi konunun benim açımdan özeti şöyle aslında ;
Bir kesim var internet ortamında , al sat çılık olsun , yetkili bayii çalışanları olsun ; onlara göre ekmek yedikleri araçlar TEK güzel araç. Yani vw satan diyor japon çöptür , honda çöptür... Ya da tam tersi şekilde alman pahalıdır , ruhsuzdur , sorunludur diyen japoncular.. Bir de Fransız araba yapamaz diyen kesim...
Başka bir kesim var aileden hep almana alıştığı için , kapısına parmağıyla tıklatıp Japona notunu veriyor. :) Arabayı almanlar yapar diyip geçiyor..
Özel bir kitle var malumunuz , bindiği ilk ve tek devir çeviren , ses çıkaran araç honda falan olunca Japonlar uzay mekiği yapıyor . Japonlar inanılmaz daha hızlı . 2.0 tdi lara 1.6 110 hp arabayla işkence yapıyoruz tribi :)
Bana sorarsanız işin özetinde , 2000 den sonrası ile öncesi farklı japonda. Subaru legacy olsun , honda accord 2.4 olsun , nissan maxima olsun.. Geniş , keyifli , çok hoş araçları var japonların günlük kullanım adına. Ama avrupa araçları ile kıyaslayınca , özellikle iki türe de sahip olduktan sonra insan günlük aracında biraz daha konfor , donanım , ağırlık gibi şeyler arıyor. Benim için kesin olmamakla beraber '''''''japonun spor kategorideki araçları '''''''hala vazgeçilmez ruha sahipler. Saymakla bitmeyecek özellikte güzellikte araç var.
Ep3 type r , Del sol vti , prelude , FN2 , ITR , Subarular , Evolar, 200sx çeşitleri, rx8 vs vs bunların hepsi 2. araç olarak alınıp aşık olarak binilecek güzel ve sorunsuz araçlar.
Ancak insanları japondan soğutan kesim ; 1.6 120 hp hondalara binip , en hızlı biziz , en iyi japon dürter , siz servisten çıkamazsınız triplerine girmiş kişiler. Otomobil severleri bile japondan uzaklaştıracak kadar abarttılar işi.
Özetle aslında çoğu markanın ciddi keyifle binilecek aracı var. Yeter ki amaca uygun araç seçilsin , ucuzu alınmasın , insan binmiş olsun :)
dört sene peşinden koşup ince eleyip sık dokuyarak uzun uğraşlar sonucunda bi miata (mx5) aldım yolda çeviren polisler dahil aracın satılık olup olmadığını soranlara evladiyelik aldım cevabını veriyorum :))) yani benim memnuyietim evladiyelik derecesinde :)))
denizhandinc
15-10-2014, 17:34
Peki alman mi japon mu desem :)
performans icin japon
mert_can 41
15-10-2014, 17:52
otomatik şanzıman civic ek kasalarla ilgili şikayetleriniz var mı ?
Ben 3 bin km yaptım otomatik civic le performans konusunda hantal derler bende hb civic vardı birçok araba yı peşimden gezdirmişimdir kendini fazla ezdirmez çok dik yokuşlarda geri kaydırma yapar devamlı performanslı kullandım birde dayım şaka yapmak isteyip giderken sağdan bire çekti yine kırılamdı gerçekten sağlam şanzıman
:hmmm::hmmm:
Peki alman mi japon mu desem :)
sorunsuzluk istiyosanız japon bizde şuan alman var çok nazlı oluyo kronik sorunları hondaya göre fazla tabi bmw için konuşuyorum
mert_can 41
15-10-2014, 17:54
düzeltme olmadığı için düzeltemedim de alıntıda sorun var sanırım direk alıntı olarak benim yazı yazılmış honda civic otomatik şanzıman nasıldır diye soruya verilen cevaptır bu arada hmm lar bana ait değil :D
En iyi japonlar 90 ' lar :)
Bu konuya şöyle söyleyim tabiki her zaman japoncuyum 06 astra cosmo h kasa almıştım oturduğum zaman icine kapı kapanması bile dolulugun bi göstergesi diyebilirim güven vermesi vs.gel gelelim japonda bu his yok ama artılar eksiler her zaman vardır karşılaştırılır . Sonuç olarak yine japon alıp binecegim yağına suyuna bakıp torunuma bırakacağım:DD
Teşekkürler.
Ben de iyi diyenlerdenim çünkü ses yalıtımı ve donanımdan notunu kırdım.
1995-1999 Arası Toyota Corolla AE101 kullandım,
1999-2010 Arası Mitsubishi Carisma kullandım, (babam halen kullanıyor.)
2010 'dan bu yana da Honda Civic Elegance kullanıyorum.
Sadece Mitsubishi bir kez beyinmiydi neydi bir arıza verdi, 450 TL lik olduk, hepsi o. Başka hiçbirinde biçbir sorun yaşamadım.
Kurban bayramında Şile köylerine benim arabayı sokamayabilirim diye babamın arabayla gittik, sadece şunu söyledim : İnşallah benim araba da 15 yaşına geldiğinde böyle diri kalır. Bir titreme, bir uğultu, bir gaz almama vs.. birşey olmaz mı ? Yok. :)
Sonuç: Boşa dememişler; Alman'ın konforu, Japon'un sorunsuzluğu.
Teşekkürler.
Peki alman mi japon mu desem :)
Güzel giden konuyu hiç karıştırmasak kavgasız devam etsek desem.:D
Fatih abi konunun benim açımdan özeti şöyle aslında ;
Bir kesim var internet ortamında , al sat çılık olsun , yetkili bayii çalışanları olsun ; onlara göre ekmek yedikleri araçlar TEK güzel araç. Yani vw satan diyor japon çöptür , honda çöptür... Ya da tam tersi şekilde alman pahalıdır , ruhsuzdur , sorunludur diyen japoncular.. Bir de Fransız araba yapamaz diyen kesim...
Başka bir kesim var aileden hep almana alıştığı için , kapısına parmağıyla tıklatıp Japona notunu veriyor. :) Arabayı almanlar yapar diyip geçiyor..
Özel bir kitle var malumunuz , bindiği ilk ve tek devir çeviren , ses çıkaran araç honda falan olunca Japonlar uzay mekiği yapıyor . Japonlar inanılmaz daha hızlı . 2.0 tdi lara 1.6 110 hp arabayla işkence yapıyoruz tribi :)
Bana sorarsanız işin özetinde , 2000 den sonrası ile öncesi farklı japonda. Subaru legacy olsun , honda accord 2.4 olsun , nissan maxima olsun.. Geniş , keyifli , çok hoş araçları var japonların günlük kullanım adına. Ama avrupa araçları ile kıyaslayınca , özellikle iki türe de sahip olduktan sonra insan günlük aracında biraz daha konfor , donanım , ağırlık gibi şeyler arıyor. Benim için kesin olmamakla beraber '''''''japonun spor kategorideki araçları '''''''hala vazgeçilmez ruha sahipler. Saymakla bitmeyecek özellikte güzellikte araç var.
Ep3 type r , Del sol vti , prelude , FN2 , ITR , Subarular , Evolar, 200sx çeşitleri, rx8 vs vs bunların hepsi 2. araç olarak alınıp aşık olarak binilecek güzel ve sorunsuz araçlar.
Ancak insanları japondan soğutan kesim ; 1.6 120 hp hondalara binip , en hızlı biziz , en iyi japon dürter , siz servisten çıkamazsınız triplerine girmiş kişiler. Otomobil severleri bile japondan uzaklaştıracak kadar abarttılar işi.
Özetle aslında çoğu markanın ciddi keyifle binilecek aracı var. Yeter ki amaca uygun araç seçilsin , ucuzu alınmasın , insan binmiş olsun :)
Kardeşim haklısın ama Japonlar harbiden sorunsuz oluyor.
Sende kullandın bilirsin.
İnsan binilen araba marka farketmeksizin pek sorun çıkarmıyor ama Japonların haricinde diğerleri daha narin oluyor.
Özellikle yaşlı araçlarda japonlar daha sağlam. Konu yine 90ların Japonlarına geliyor keşke geri gelseler.
Bazen yazılıyor ya japonlarda elektronik yok ne arızası çıkaracak?
Arıza sadece elektronikten çıkmıyor ayrıca yukarıda bir arkadaşın yazdığı gibi Amerikada ki japonlar elektronik dolu istatistiklerde yine japonlar sorunsuz.
Teşekkürler bu arada.
dört sene peşinden koşup ince eleyip sık dokuyarak uzun uğraşlar sonucunda bi miata (mx5) aldım yolda çeviren polisler dahil aracın satılık olup olmadığını soranlara evladiyelik aldım cevabını veriyorum :))) yani benim memnuyietim evladiyelik derecesinde :)))
Teşekkürler.
performans icin japon
Teşekkürler.
sorunsuzluk istiyosanız japon bizde şuan alman var çok nazlı oluyo kronik sorunları hondaya göre fazla tabi bmw için konuşuyorum
Teşekkürler.
burakcan
15-10-2014, 18:58
8 yildir subaru kullanicisiyim sadece arada 6 ay bmw ve 6 ay bravo hgt kullandim ama japon candir
honda civic vti
honda accord 2.0 ve 2.4
honda integra
hiçbirisinde rutin bakımlar dışında masraf etmedim.
vtecII
vti
typer
s2000
Allah'a şükür hiç birinde masraf etmedim rutin bakım dışında (yağ su subap avans) olarak ve ne olursa olsun fransız alman hızlı araçlara binmeme rağmen, almanlar çok konforlu farklı hissettiriyor insana ama
bu araçlardaki zevki tadı hiç bir araçtan alamıyorum :)
EK civc
AE 101 kullandım sorunsuzluk abidesi nerdeyse :)
Turboğuz54
16-10-2014, 09:42
Bu soru sorulmasın japon diyende anca kendini kandırır
Turboğuz54
16-10-2014, 09:44
Düzeltme bozuk alıntı yapmadı japon-alman sorusuna yazdım bunu japon diyen hiç bi alman arabasına binmemiştir ondan onu der herşey sorunsuzluk değil kalite ve arabanın size verdiği hissiyattır arabada özellik olmassa tabi sorun cıkarmaz :)
wiesmann
16-10-2014, 09:46
fb7 civic' ten yakıt nedeniyle tdi golf mk7' ye geçtim. hadi ben duygusalım yanlı düşünüyorum alman araba tutkunu babam, arabalardan hiç anlamayan annem bile çok özlüyor honda' yı..
i-vtec07
16-10-2014, 09:48
Düzeltme bozuk alıntı yapmadı japon-alman sorusuna yazdım bunu japon diyen hiç bi alman arabasına binmemiştir ondan onu der herşey sorunsuzluk değil kalite ve arabanın size verdiği hissiyattır arabada özellik olmassa tabi sorun cıkarmaz :)
executive accord lar crv lerde bomboş araba zaten ondan sorunsuz :)
Düzeltme bozuk alıntı yapmadı japon-alman sorusuna yazdım bunu japon diyen hiç bi alman arabasına binmemiştir ondan onu der herşey sorunsuzluk değil kalite ve arabanın size verdiği hissiyattır arabada özellik olmassa tabi sorun cıkarmaz :)
İşte bu yorumla siz kendinizi kandırıyorsunuz.
Daha önceki postlarda yazdık aynı şeyi yazmaya gerek yok okuyunuz.
Kalite kavramı değişkendir.
Bana göre en az masraf çıkarandır. Size göre en iyi yol tutan bir başkasına göre en konforlusudur kalite.
Herşey elbette sorunsuzluk değil fakat anket japon araçlarından memnuniyet derecesini ölçüyor ve ankete bakılırsa memnuniyet bir hayli yüksek.
Düzeltme bozuk alıntı yapmadı japon-alman sorusuna yazdım bunu japon diyen hiç bi alman arabasına binmemiştir ondan onu der herşey sorunsuzluk değil kalite ve arabanın size verdiği hissiyattır arabada özellik olmassa tabi sorun cıkarmaz :)
sırasıyla 98 opel astra 1.6 hb 99 passat 1.6 2001 opel astra 17.dtı 2004 opel vectra 2.2 dti ve 99 bmw 320i'e bınmış biri olarak japon dıyorum ben bu 5 araçtan çok çektik özellikle 2001 astra ve vetradan elektronıksel sıkıntılarından baş edemeyıp ıkı araçtan da güzel zarar ederek sattık
Tayfun.O
16-10-2014, 10:05
Düzeltme bozuk alıntı yapmadı japon-alman sorusuna yazdım bunu japon diyen hiç bi alman arabasına binmemiştir ondan onu der herşey sorunsuzluk değil kalite ve arabanın size verdiği hissiyattır arabada özellik olmassa tabi sorun cıkarmaz :)
Bundan önce ae101 vardı onu sattık ford ranger aldık söyliyim ki almanyanın taa bağrında üretiyorlar cıvatasına kadar her şeyi alman alalı daha 1 sene oldu ver . Elektirikli aynaları bozuldu , Kapı açılınca öten alarm bozuldu ki çok önemli bi eksiklik yolda 100 le yardırıyorken kapım açıkmış farkında bile değilim, El fireni göstergesi bozuldu el freni çekik olmadığı halde yanıyor vs.. Ranger daha performanslı daha güçlü daha kaliteli olabilir ama ae101 deki sorunsuzluk ve sürüş zevki yok. Sonuna kadar japon derim
Japonlarda donanimmi varki avrupa arabalara kiyasla.. ariza cikartsin.nekadar az ozellik okadar az ariza.ozellik istemiyosaniz ozaman soyleyinde bi klima abs esp yeter bize deyin oyle araba uretmeye devam etsinler.artik millet gozunu acti eski zamanlarda degiliz insanlar donanima bakiyor vs vs.donanim oluncada ariza ihtimali artiyor.bana gore arabanin krali mersodur.o ariza yapmiyomu sanki oda yapicak tabi.
Japon arabaları A noktasında B noktasına en sorunsuz dertsiz tasasız ama herşeyden biraz biraz şeklindeki mantıkla üretiliyor bence.
Sorun şu ki gerçekten iyi oldukları nokta sorunsuzlukları hariç artık yok çok kaliteli değiller çok donanımlı değiller çok konforlu değiller çok iyi motorları yok çok iyi yol tutuşları yok....bla bla..
Dedim ya herşeyden biraz biraz..
Özellikle seçenleri gayet iyi anlıyorum hakta veriyorum
Ama totalde hiç ama hiç iyi değiller..
Erdem K.
16-10-2014, 11:00
Japon arabaları A noktasında B noktasına en sorunsuz dertsiz tasasız ama herşeyden biraz biraz şeklindeki mantıkla üretiliyor bence.
Sorun şu ki gerçekten iyi oldukları nokta sorunsuzlukları hariç artık yok çok kaliteli değiller çok donanımlı değiller çok konforlu değiller çok iyi motorları yok çok iyi yol tutuşları yok....bla bla..
Dedim ya herşeyden biraz biraz..
Özellikle seçenleri gayet iyi anlıyorum hakta veriyorum
Ama totalde hiç ama hiç iyi değiller..
alman japon kıyaslamasından ziyade japondan memnuniyet durumum hakkında geçmiş postlarda yorum yapmıştım. bildiğim kadarıyla x1 ve polo gti sahibisiniz, ikisi de elbette çok güzel araçlar ama zaten şahsen ben japonlar iyidir tüm almanlar kötüdür dememiştim :)
hiç japon arabasına bindiniz mi, kullandınız mı bilemiyorum (elbette denk gelip incelemişliğiniz vardır) belki de full paket bir 5 kasa konforu, malzeme ve işçilik kalitesi yok ama motorunun sessizliği olsun, teknoloji olarak genellikle yenilikçi olmaları olsun, modeline göre çok yakıt tüketenleri olsa dahi alınabilirliklerinin daha kolay olması nedeniyle çok tercih edilebilirliğinden ötürü olsun bla bla beni cezbediyorlar :)
elbette japon araçlarının da almana, isveçe vb.menşeilere göre eksi yanları vardır ama en sorunsuz araçlar listesinde bile ilklerdeki japon modelleri bu araçları seçilebilir kılıyor bence...
asla bir honda ya da subaru fanatiği değilimdir, modellerini hiç sevmesem de mazdanın en sorunsuz araç listesinde birinci sırada olması bile beni etkiliyor :)
(mesajınızı alıntı yaparak üzerine yorum yaptığım için kusura bakmayın, yorumlarınızı çoğunlukla beğendiğim ve son mesaj size ait olduğundan cevap vermek istedim, keyifli forumlar ...)
alman japon kıyaslamasından ziyade japondan memnuniyet durumum hakkında geçmiş postlarda yorum yapmıştım. bildiğim kadarıyla x1 ve polo gti sahibisiniz, ikisi de elbette çok güzel araçlar ama zaten şahsen ben japonlar iyidir tüm almanlar kötüdür dememiştim :)
hiç japon arabasına bindiniz mi, kullandınız mı bilemiyorum (elbette denk gelip incelemişliğiniz vardır) belki de full paket bir 5 kasa konforu, malzeme ve işçilik kalitesi yok ama motorunun sessizliği olsun, teknoloji olarak genellikle yenilikçi olmaları olsun, modeline göre çok yakıt tüketenleri olsa dahi alınabilirliklerinin daha kolay olması nedeniyle çok tercih edilebilirliğinden ötürü olsun bla bla beni cezbediyorlar :)
elbette japon araçlarının da almana, isveçe vb.menşeilere göre eksi yanları vardır ama en sorunsuz araçlar listesinde bile ilklerdeki japon modelleri bu araçları seçilebilir kılıyor bence...
asla bir honda ya da subaru fanatiği değilimdir, modellerini hiç sevmesem de mazdanın en sorunsuz araç listesinde birinci sırada olması bile beni etkiliyor :)
(mesajınızı alıntı yaparak üzerine yorum yaptığım için kusura bakmayın, yorumlarınızı çoğunlukla beğendiğim ve son mesaj size ait olduğundan cevap vermek istedim, keyifli forumlar ...)
Japonların japon olduğu zaman 97 model "0" km toyota corolla mız vardı harika arabaydı bırakalım dı - di leri hala taş gibilerdir.
Lakin devir değişti şartlar bambaşka oldu tüm markaların yarışı ciddi seviyede premium marka araçlar ile normal araçlar arasındaki makas bile daralır hale geldi
Bugün alınan Mercedes eski Mercedes mi ? devre ayak uydurululmalı ben Mercedes e kesinlikle kızmıyorum eleştirmiyorum niye renault motoru koyuyorlar demiyorum fiyat-fayda endeks lerini konuşur hale geldik Audi için Bmw için..
Japonlar maalesef yerinde sayıyor bunu hepimiz biliyoruz çoğu ağır kimlik sorunu yaşıyor
Misal,Corolla sürekli değişiyor hadi değişti her tasarım bambaşka eskiye bi atıfta bulunma marka kimliğini taşıma yok keza civic desek bi sedan oluyor bi hatcback oluyor her kasası ayrı telden çalıyor
Motor şanzıman alternatifleri yerde sürünüyor motorlar verimsiz otm şanzıman sistemleri var mı yokmu belli değil var olanlar hala eski nesil.
Yani bişey yapma çabalarının olmaması aslen benide üzüyor biliyoruzki yapsalar yaparlar yaptıkları vakit iyi yapabiliyorlar ama yok tık yok
Yok dizel gelecek şuna gelecek buna gelecek cek-cak..
Yahu hala turbo-type r gelicek sahi ne oldu ona ya :)
Bakın diğer markalar çok iyi yapmıyor olabilir ama uğraşı ve alternatif üretme çabaları japon lara oranla takdire şayan PSA grubu otm vitesi yapma çabası içerisinde auto6r lardan geldi ler etg5-6 lara yine devam edeceklerdir motor yelpazeleri genişliyor 1.0 lar 1.2 vti lar 1.6 lar hdi lar falan filan
Renault desek EDC si var turbo beslemelei ufak hacimli motorlar dci motorlar hepsi ayrı ayrı başarılı.
Basit bir örnek Nissan daha iyi bi örnek olabilir mi sanmıyorum Renault aldı götürdü uçurdu markayı yeni nesil motorlar şanzımanlar çok iyi tasarım donanım kombinasyonlar ..
Bugün honda civic alayım deseniz sadece 1 motor alternatifi var bide LPG seçeneği var 2015 e girerken böyle bişey söz konusu olabilirmi ?
Toyota desek yine aynı yine aynı..
Maalesef ki daima dönüp dolaşıp sorunsuz luk kısmına takılmak durumunda kalacaksınız
Bi önceki yazımda yazdığım gibi hiç birşey tam olmamak kaydıyla herşeyden biraz biraz..
Japonların japon olduğu zaman 97 model "0" km toyota corolla mız vardı harika arabaydı bırakalım dı - di leri hala taş gibilerdir.
Lakin devir değişti şartlar bambaşka oldu tüm markaların yarışı ciddi seviyede premium marka araçlar ile normal araçlar arasındaki makas bile daralır hale geldi
Bugün alınan Mercedes eski Mercedes mi ? devre ayak uydurululmalı ben Mercedes e kesinlikle kızmıyorum eleştirmiyorum niye renault motoru koyuyorlar demiyorum fiyat-fayda endeks lerini konuşur hale geldik Audi için Bmw için..
Japonlar maalesef yerinde sayıyor bunu hepimiz biliyoruz çoğu ağır kimlik sorunu yaşıyor
Misal,Corolla sürekli değişiyor hadi değişti her tasarım bambaşka eskiye bi atıfta bulunma marka kimliğini taşıma yok keza civic desek bi sedan oluyor bi hatcback oluyor her kasası ayrı telden çalıyor
Motor şanzıman alternatifleri yerde sürünüyor motorlar verimsiz otm şanzıman sistemleri var mı yokmu belli değil var olanlar hala eski nesil.
Yani bişey yapma çabalarının olmaması aslen benide üzüyor biliyoruzki yapsalar yaparlar yaptıkları vakit iyi yapabiliyorlar ama yok tık yok
Yok dizel gelecek şuna gelecek buna gelecek cek-cak..
Yahu hala turbo-type r gelicek sahi ne oldu ona ya :)
Bakın diğer markalar çok iyi yapmıyor olabilir ama uğraşı ve alternatif üretme çabaları japon lara oranla takdire şayan PSA grubu otm vitesi yapma çabası içerisinde auto6r lardan geldi ler etg5-6 lara yine devam edeceklerdir motor yelpazeleri genişliyor 1.0 lar 1.2 vti lar 1.6 lar hdi lar falan filan
Renault desek EDC si var turbo beslemelei ufak hacimli motorlar dci motorlar hepsi ayrı ayrı başarılı.
Basit bir örnek Nissan daha iyi bi örnek olabilir mi sanmıyorum Renault aldı götürdü uçurdu markayı yeni nesil motorlar şanzımanlar çok iyi tasarım donanım kombinasyonlar ..
Bugün honda civic alayım deseniz sadece 1 motor alternatifi var bide LPG seçeneği var 2015 e girerken böyle bişey söz konusu olabilirmi ?
Toyota desek yine aynı yine aynı..
Maalesef ki daima dönüp dolaşıp sorunsuz luk kısmına takılmak durumunda kalacaksınız
Bi önceki yazımda yazdığım gibi hiç birşey tam olmamak kaydıyla herşeyden biraz biraz..
olsun bizim litre başına yüz beygir üreten 1.6 vteğimiz var oley
Günümüzde araç alıp satmak ta çok kolay yada kolay gibi geliyor insanlara, borç harç krediler vs bu yüzden de biçok insan uzun süreli sahip olmuyor aracına. Bu da algıyı değiştiriyor olabilir. çift kavramaların turbo beslemelerin ne kadar uzun ömürlü olacaklarına dair gerçekten bir fikir var mı ? merakımdan soruyorum. yepyeni araçlar şanzıman dağıtıyor turbo patlatıyor vs. bir gerçek var ki bencede japonlar daha sağlamlar birçok markaya göre ki bmw serüvenimiz oldu ki akıllara zarar töbe ettirmişti. bunda bi etkende tabiki de ülkemizdeki yakıt ve yol şartları ama..
özellikle alman otomobilleri evet çon konforlu ve güvenliler daha kalitelidirler hatta ama japon otomobili biraz duygusal bakan insanları vazgeçirtmiyor kendinden. ben direksiyona geçtiğimde araba kullandığımı hissetmek arabayı hissetmek istiyorsam tabiki de japon tercih ederim çünkü çoğu marka akülü araç gibi geliyor biraz da zekası olsa a noktasından b noktasına kendisi gidecek nerdeyse.
olay karşılaştırmaya dönecekse çok faktör var göz önünde bulundurulması gereken ama konu japon otomobillerinin sağlamlığı ve memnuniyet ise kesinlikle tartışmasız çok öndeler...
TolgaEsentepe
16-10-2014, 13:23
yol tutmayan, freni olmayan, içeri deli gibi ses alan, malzeme kalitesi yerlerde olan arabaları sırf sorunsuz diye çok beğeniyoruz ya bende dahil, denicek pek bişey yok..
Ahahaha guldum sana :) valla tam dolu a3 slineimda oldu, jettamda oldu, golfumde oldu... Hepsini memnunuyetsizlikten sattim... Ozellik yokmusmus. Cahil yorumdan baska bisi deil yazdiklarin
Turbooguz nickli arkadasa yazdim yukardakini
89 Ef civic hiç üzmüyor sağolsun
Erdem K.
16-10-2014, 14:12
Japonların japon olduğu zaman 97 model "0" km toyota corolla mız vardı harika arabaydı bırakalım dı - di leri hala taş gibilerdir.
Lakin devir değişti şartlar bambaşka oldu tüm markaların yarışı ciddi seviyede premium marka araçlar ile normal araçlar arasındaki makas bile daralır hale geldi
Bugün alınan Mercedes eski Mercedes mi ? devre ayak uydurululmalı ben Mercedes e kesinlikle kızmıyorum eleştirmiyorum niye renault motoru koyuyorlar demiyorum fiyat-fayda endeks lerini konuşur hale geldik Audi için Bmw için..
Japonlar maalesef yerinde sayıyor bunu hepimiz biliyoruz çoğu ağır kimlik sorunu yaşıyor
Misal,Corolla sürekli değişiyor hadi değişti her tasarım bambaşka eskiye bi atıfta bulunma marka kimliğini taşıma yok keza civic desek bi sedan oluyor bi hatcback oluyor her kasası ayrı telden çalıyor
Motor şanzıman alternatifleri yerde sürünüyor motorlar verimsiz otm şanzıman sistemleri var mı yokmu belli değil var olanlar hala eski nesil.
Yani bişey yapma çabalarının olmaması aslen benide üzüyor biliyoruzki yapsalar yaparlar yaptıkları vakit iyi yapabiliyorlar ama yok tık yok
Yok dizel gelecek şuna gelecek buna gelecek cek-cak..
Yahu hala turbo-type r gelicek sahi ne oldu ona ya :)
Bakın diğer markalar çok iyi yapmıyor olabilir ama uğraşı ve alternatif üretme çabaları japon lara oranla takdire şayan PSA grubu otm vitesi yapma çabası içerisinde auto6r lardan geldi ler etg5-6 lara yine devam edeceklerdir motor yelpazeleri genişliyor 1.0 lar 1.2 vti lar 1.6 lar hdi lar falan filan
Renault desek EDC si var turbo beslemelei ufak hacimli motorlar dci motorlar hepsi ayrı ayrı başarılı.
Basit bir örnek Nissan daha iyi bi örnek olabilir mi sanmıyorum Renault aldı götürdü uçurdu markayı yeni nesil motorlar şanzımanlar çok iyi tasarım donanım kombinasyonlar ..
Bugün honda civic alayım deseniz sadece 1 motor alternatifi var bide LPG seçeneği var 2015 e girerken böyle bişey söz konusu olabilirmi ?
Toyota desek yine aynı yine aynı..
Maalesef ki daima dönüp dolaşıp sorunsuz luk kısmına takılmak durumunda kalacaksınız
Bi önceki yazımda yazdığım gibi hiç birşey tam olmamak kaydıyla herşeyden biraz biraz..
Kısmi olarak haklısınız :) , konu japon araçları memnuniyetimiz olduğundan donanım az da olsa (ki aynı fikirde değilim), motor seçeneği pek olmadığını düşünseniz de, uluslararası standartların en sorunsuz araç listelerinde ilk sıralarda çoğunlukla japon grubu yer alıyor. ilki de mazda :)
şahsi fikrim konuyu alman-japon ya da vw-honda karşılaştırmasından çok ae101 kasa eski aracınızdaki memnuniyetinizi bahsederek noktalayabiliriz :)
kesinlikle honda veya a/b/c marka araç fanı değilim ama japonların diğer menşeili araçlara göre daha az sorunlu olduğu fikrine haizim. bana göre hondanın sacı, boyası vb.yerleri vasata yakın olabilir, ama konu sorunsuzluksa bence ilk sıralarda :)
dediğim gibi alman grubunun kalitesini hiç tartışmıyorum bile :) ayrıca italyan araçlarını da beğenmiyorum ama bir ferrari ! :)
http://i.hizliresim.com/rd0k3P.jpg (http://hizliresim.com/rd0k3P)
1991 model 2000 cc mazda 626 aracım vardı.
topgear programının toyota çiftkabine yaptıklaarı kadar olmasada araca yapmadığım eziyet kalmamıştı.çok sert kullanmıştım banamısın demedi.
mazda nın mazda olduğu zamandı. iç trim kalitesi ,koltuk döşemeleri falan çok kaliteli idi. sağa sola dönen havalandırma kanalları, yan destekleri ayarlanan koltuk gibi özellikleri de cabası.
gerçi o yılların üretimi bütün caponlar çok iyiydi.
Ben japonları hep cefakar görmüşümdür.
Birazda bu işler bütçeyle alakalı, orta direk adam ne yapacak konforu, yol tutuşu, donanımı?
Sanayiye mümkün olduğunca az gitmek ister, yolda kalmak istemez.
Bunun içinde misal ae101 çok değerlidir onun için.
Fakat araca daha çok zevk anlamında bakan birazda bütçesi iyi olan adam sanayiye gitmeyi para harcamayı umursamaz.
Sürüşü yeter,konforu yada performansı yeter arada masraf çıkarsın nolcak diyebilir. Yada artık masraflar aldığım zevki bastırdı ben japona geçeyim de diyebilir;)
Benim internette yaptığım araştırmalar, okuduğum makalelerden çıkardığım sonuç.
Japonlarda mevcudu mükemmelleştirme mantığı hakim.
Dikey gelişime değil yatay gelişime önem veriyorlar.
Tempra 2.0 16v, Civic Ef sedan ve saxo 1.4i sahibi oldum. En büyük sorunları Civic çıkarttı. :D
Ailemizde hiç japon aracı olmadı fakat 2004 yılında sıfır aldığımız astra h 1.6 bir kere kontak gövdesi değişti onun haricinde hiç masraf çıkartmadı.
denizhandinc
16-10-2014, 19:37
Ben japonları hep cefakar görmüşümdür.
Birazda bu işler bütçeyle alakalı, orta direk adam ne yapacak konforu, yol tutuşu, donanımı?
Sanayiye mümkün olduğunca az gitmek ister, yolda kalmak istemez.
Bunun içinde misal ae101 çok değerlidir onun için.
Fakat araca daha çok zevk anlamında bakan birazda bütçesi iyi olan adam sanayiye gitmeyi para harcamayı umursamaz.
Sürüşü yeter,konforu yada performansı yeter arada masraf çıkarsın nolcak diyebilir. Yada artık masraflar aldığım zevki bastırdı ben japona geçeyim de diyebilir;)
Benim internette yaptığım araştırmalar, okuduğum makalelerden çıkardığım sonuç.
Japonlarda mevcudu mükemmelleştirme mantığı hakim.
Dikey gelişime değil yatay gelişime önem veriyorlar.
son cümlene yüzde yüz katılıyorum adamlar 130 bin fiyat cektikleri yeni kasa mazda6 ya sunroof koymamıs :D
Tayfun.O
16-10-2014, 20:32
Japon'un tadına varmamış biri anlıyamaz ki marka fanatikliği yapmıyorum şuan mazda ve nissan hariç genelde tasarımları çok kötü oluyorlar ama sorunsuzlar, sürüş zevkleri var. Süreceğim araba lastik basınç sensörü olmasın nolucak ki veya koltuk ısıtması olmasın hiç önemli değil. Ben mekanik araba seviyorum çok fazla elektronik zımbırtıya ihtiyacım yok.
Aklıma birden şey geldi.Nette okumuştum belkide tech de.Toyota nın bir modeli için biri bilgi istiyor.Bir başkası da kendi deneyimlerini yazıyordu aynen şöyle.
3 türlü araba vardır ;
1-Bakımını yaparsın yinede sanayiyle akraba olursun.
2-Bakımını yapar güzel güzel binersin.
3-Eşek diye kullanırsın bırak bakımı arabayı yıkamazsın bile yinede banamısın demez :D
kadioglu
17-10-2014, 07:20
Aslında konforu donanımı yüksek japonlar da var.Bu jdm ler harici kısım bence çok güzel.Benim carisma volvo fabrikasından çıkma hollandada üretilmişti.O bende iken carismadan 40.000 km daha az yol yapmış 3 yaş eski 1.8T passata binmiştim ve carisma hem daha sessiz hem daha rahattı.O carismayla yollarda çok daha performanslı diyebileceğim almanları çok üzmüştüm.Şimdi de usdm galant vr4'üm var.Bu galanttaki donanım bir çok yeni avrupa arabada yok ki benim aracım 92 model.Elektronik gergili otomatik emniyet kemerimi diyeyim, hıza duyarlı silecek zamanlamasımı diyeyim.Böyle sebeplerden ötürü bence mazda ve mitsubishi çok hoş araçlar.Çünkü avrupa ve amerika için üretiliyorlar.
Aklıma birden şey geldi.Nette okumuştum belkide tech de.Toyota nın bir modeli için biri bilgi istiyor.Bir başkası da kendi deneyimlerini yazıyordu aynen şöyle.
3 türlü araba vardır ;
1-Bakımını yaparsın yinede sanayiyle akraba olursun.
2-Bakımını yapar güzel güzel binersin.
3-Eşek diye kullanırsın bırak bakımı arabayı yıkamazsın bile yinede banamısın demez :D
Onu duymadım ama Mercedes için olanını birkaç kez duydum
"Arabalar riyakardır. Bakarsan gider, bakmazsa yolda bırakır. Mercedes cefakardır. Bakarsan ihya eder, bakmazsan idare eder."
abim yıllarca nokia 3310 kullandı.
telefon düştü kalktı, başına gelmeyen kalmadı.
neredeyse hiçbir sıkıntı yaşamadı.
kullandığı süre içerisinde çok memnun kaldı.
şimdi samsung galaxy s4 kullanıyor.
sık sık işletim sisteminde takılmalar gördü.
bazen de ısınma problemleri yaşadı.
şarj cihazı giriş yeri ve bataryası da arıza yapmıştı.
geçenlerde telefonlardan konu açıldığında bu durumu konuşmuştuk.
"hangisi daha iyi bi telefon abi?" diye sordum: "nokia" dedi.
... ... ....
fatih isminde bi arkadaşım (adaşım) 96 model corolla kullandı uzun süre.
onca zaman hiç kafasını ağrıtmamış.
düzenli bakımları dışında hiç uğramamış servise.
3 yıldır da bi önceki kasa jetta kullanıyor.
hatırladığı kadarıyla bu süre zarfında;
dsg'si değişmiş ve cd çalar arıza vermiş.
bir sıkıntısı daha var demişti ama hatırlayamadım.
yine zaman geçti, konusu açıldı.
"hangisi daha iyi bi araç?" diye sormuştum: "corolla" demişti.
... ... ...
iyi/kötü kıyaslamasında insanımızın genelinde şu yargı var:
sorunsuzsa iyi, sorun çıkarırsa kötü.
yani: sen hiç uğraşmadan, sıradan, basit;
iş görsün yeter kıvamında üret kardeşim... sorun çıkarmazsan iyisin.
yani: sen istediğin kadar uğraş, çabala, geceni gündüzüne kat;
istediğin kadar teknoloji yap kardeşim... kafamı ağrıtırsan kötüsün.
yigitblr
20-10-2014, 13:48
japon ve sorunsuzluk diyince aklıma hemen top gear ekibinin hiluxa yaptıkları geliyor:D
abim yıllarca nokia 3310 kullandı.
telefon düştü kalktı, başına gelmeyen kalmadı.
neredeyse hiçbir sıkıntı yaşamadı.
kullandığı süre içerisinde çok memnun kaldı.
şimdi samsung galaxy s4 kullanıyor.
sık sık işletim sisteminde takılmalar gördü.
bazen de ısınma problemleri yaşadı.
şarj cihazı giriş yeri ve bataryası da arıza yapmıştı.
geçenlerde telefonlardan konu açıldığında bu durumu konuşmuştuk.
"hangisi daha iyi bi telefon abi?" diye sordum: "nokia" dedi.
... ... ....
fatih isminde bi arkadaşım (adaşım) 96 model corolla kullandı uzun süre.
onca zaman hiç kafasını ağrıtmamış.
düzenli bakımları dışında hiç uğramamış servise.
3 yıldır da bi önceki kasa jetta kullanıyor.
hatırladığı kadarıyla bu süre zarfında;
dsg'si değişmiş ve cd çalar arıza vermiş.
bir sıkıntısı daha var demişti ama hatırlayamadım.
yine zaman geçti, konusu açıldı.
"hangisi daha iyi bi araç?" diye sormuştum: "corolla" demişti.
... ... ...
iyi/kötü kıyaslamasında insanımızın genelinde şu yargı var:
sorunsuzsa iyi, sorun çıkarırsa kötü.
yani: sen hiç uğraşmadan, sıradan, basit;
iş görsün yeter kıvamında üret kardeşim... sorun çıkarmazsan iyisin.
yani: sen istediğin kadar uğraş, çabala, geceni gündüzüne kat;
istediğin kadar teknoloji yap kardeşim... kafamı ağrıtırsan kötüsün.
Hocam tamam söylediğinizi anlıyorum ama Amerikada gayet elektronik dolu japonlar var.
Oradaki anketlerde de japonlar sorunsuz çıkıyor.
OrcunInce
20-10-2014, 16:42
Öncelikle babamın sahip olduğu honda'ları yazayım.
93' civic
98' civic
06' civic
Dergiye yazıyor oluşum, aynı zamanda f1'de eğitmenlik yapmış olmamdan dolayı çok fazla otomobili test ettim. Birkaçınada sahip oldum.
Honda'ları hiç bozamadık bu bir gerçek. Bakım haricinde hiç birinin servise gittiğini hatırlamıyorum. Almanlar arada ufak tefek şeler yapabiliyorlar doğrudur.
Ama! babamın sahip olduğu honda'ların arasında 15 yaş olmasına rağmen hepsi 4 ileri otomatik vitesti. Motorları da keza aynı şekilde.
Ekonomik bir araç almak için valide'nin kullandığı vtec2'yi satıp araç bakmaya başladık. Başladığımız anda japon'lar zaten elenmişlerdi.
hala 4 ileri veya cvt şanzımanlı arabalar satmaları bana kalırsa skandal. Juke istediler 1.6 benzinli cvt şanzıman var, kaçarak uzaklaştık.
Juke'un rakibi captur'da 1.2t + edc opsiyonu var, civic'in karşısında dünya kadar motor seçeneği ve şanzıman seçeneği var.
Ayrıca hiç bir civic çok iyi yol tutmuyor, direksiyonları hissiz, koltukları desteksiz, donanım desen zaten yok. Kim alır? Benzini düşünmeyen, bozulmasın diyen babam kafasında insanlar.
Kesinlikle tercih meselesi bu konu, bana hitap etmiyor ancak bir başkasına hitap edebilir.
Sonuç olarak valide'ye 1.2tsi golf 7 aldık, honda'dan sonra bu çok lüks diyor, o arabadan anlamaz belki ama bende aynısını düşünüyorum.
@Fatih; ben araçların elektronik doluluğundan ve bunların sıkıntı yaratıp yaratmamasından bahsetmiyorum.
kullanıcıya nitelik olarak neler sunduklarından bahsediyorum.
günümüzde adam akıllı araç yapan tek bir japon var benim için, o da mazda.
10 yıldır yan gelip yatan diğerlerinin aksine tasarım, kalite ve de teknik anlamda ciddi ilerleme yaptı.
tasarımı etkileyici, işçilik ve malzemesi kaliteli, motoru teknolojik, frenleri güven veren ve sağlam yol tutan araçları var mazda'nın.
bütün bunlar üzerine yoğunlaşmış bi mazda isterse yılda bir arıza versin; canı sağolsun.
işte tüm bunları bana sunan araç beni memnun eder.
uzun uzadıya yazılacak bi konu ama olay şimdi japon, ingiliz, alman, fransız savaşına döner... :)
zOnstyLe
20-10-2014, 18:52
Tempra 2.0 16v, Civic Ef sedan ve saxo 1.4i sahibi oldum. En büyük sorunları Civic çıkarttı. :D
Ailemizde hiç japon aracı olmadı fakat 2004 yılında sıfır aldığımız astra h 1.6 bir kere kontak gövdesi değişti onun haricinde hiç masraf çıkartmadı.
Senin civic'i hatırlıyorum ben forumda ilk gördüğümde iyi cesaret edip almış demiştim. O araba başına dert olmasaydı şaşırırdım :D :D
MrtYILDIZ
20-10-2014, 22:11
5 Yıl vti ye bindim, bu zaman zarfında bana arıza yapan iki şey oldu oda biri marş otomatigi, birde şarj dinamosu,
2 yıl fransıza (106 gti) bindim, annem oğlum kumara batsaydin daha iyiydi dedi, durum o kadar vahimdiki anlayın. :)
5 Yıl vti ye bindim, bu zaman zarfında bana arıza yapan iki şey oldu oda biri marş otomatigi, birde şarj dinamosu,
2 yıl fransıza (106 gti) bindim, annem oğlum kumara batsaydin daha iyiydi dedi, durum o kadar vahimdiki anlayın. :)
Baya vahimmiş be hocam.
Evlerden ırak;)
@Fatih; ben araçların elektronik doluluğundan ve bunların sıkıntı yaratıp yaratmamasından bahsetmiyorum.
kullanıcıya nitelik olarak neler sunduklarından bahsediyorum günümüzde adam akıllı araç yapan tek bir japon var benim için, o da mazda.
10 yıldır yan gelip yatan diğerlerinin aksine tasarım, kalite ve de teknik anlamda ciddi ilerleme yaptı.
tasarımı etkileyici, işçilik ve malzemesi kaliteli, motoru teknolojik, frenleri güven veren ve sağlam yol tutan araçları var mazda'nın.
bütün bunlar üzerine yoğunlaşmış bi mazda isterse yılda bir arıza versin; canı sağolsun.
işte tüm bunları bana sunan araç beni memnun eder.
uzun uzadıya yazılacak bi konu ama olay şimdi japon, ingiliz, alman, fransız savaşına döner... :)
Hocam verdiğiniz örneklerden yola çıktım.
Ne kadar teknolojik olursa olsun sorun çıkartıyorsa bizim için "iyi" kategorisine girmiyor. Yanlış mıyım?
Basit düz ama kafam ve cebim rahat ben örneklerden bunu çıkardım.
Senede 1 defa sanayiye giden araca bende kötü demek elbette ama 3 tekeri sanayiyen 1 tekeri bana çalışan araç, çok iyi yol tutsada harika frenleri olsa da çok az yaksada benim için kötü araçtır.
Savaşa şuana kadar dönmedi hocam küçümseme olmazsa da döneceğini sanmıyorum.
Uzun uzun yazabilirsiniz.:D
DoriMuro's
22-10-2014, 07:00
Rx-7 kullanicisi olarak diyecegim tek sey; rx-7lerden uzak dur abi. Kanser gibi cebinde ne varsa yiyip bitiriyor ve yinede birakamiyorsun verdigi zevkten dolayi :D
DoriMuro's
22-10-2014, 07:02
Supra mk4'e, 200sx s13/s14'e, civic ek4
'e, r32 gtst'ye sahip oldum ama hicbirisi bukadar masrafli degildi, tabi rx-7nin zevkinide vermiyorlardi..
japon olarak honda toyota nissan ve mazda kullandım kesınlıkle kalite konfor sürüş güvenlık vs. kesınlıkle Mazda aralarında en iyisi
Ne kadar teknolojik olursa olsun sorun çıkartıyorsa bizim için "iyi" kategorisine girmiyor. Yanlış mıyım?
Senede 1 defa sanayiye giden araca ben de kötü demem elbette ama 3 tekeri sanayiye, 1 tekeri bana çalışan araç, çok iyi yol tutsa da harika frenleri olsa da çok az yaksa da benim için kötü araçtır.
Bir aracın iyi/kötü olduğu sanayiye veya servise uğrama sıklığıyla ölçülmez adaş. :)
avrupa mantığıyla paralel olarak benim için kötü araç şudur;
kullanışlılık, genişlik, konfor gibi konularda zayıf kalan,
sınıfının beklentilerini yerine getirmeyen, (vansa bagaj, spor araçsa yol tutuş ve performans vs...)
frenleri güven vermeyen, virajlara korkarak girdiğiniz,
kısa zamanda dört bir yanından takır tukur sesler gelen,
aşırı sıklıkla arıza veren ve tüm bu saydıklarımı harmanlayan araçtır kötü araç.
bakın; golf'e hemen her avrupa ülkesi sınıf lideri gözüyle bakar ama belli bi kesim için öyle değildir.
neden? ya marka düşmanlığından ya da en başta tahmin ettiğiniz gibi dsg şanzuman sebebiyle...
hem testlerden hem de çevremden edindiklerimden söylüyorum;
hayatımda golf'ün kalitesinden, frenajından, viraj alışından, konforundan, kullanışlılığından, genişliğinden ve sürüşünden dert eden görmedim.
araç bunları en optimum şekillde yerine getiren bi araç. sınıf lideri çoğu memleklette.
ancak şu dsg'nin ömrü içerisinde mutlaka bir kere de olsa arıza vermesi bazı müşterilerin gözünde golf'ü bitiriyor.
aracın yukarıda sayılan onca artısı adamın gözünde siliinip gidiyor, hele bir de garanti yardımcı olmamışsa...
bir de belli başlı modeller dışında pek kötü veya memnun kalınmayan araç yok artık.
hemen her model üzerine düşeni ortalamalar dahilinde yapabiliyor.
ha kimi x modelden, kimi de y modelden memnun kalır.
ben audi'den memnun kalmayıp bmw'ye dönüş yapan da biliyorum;
civic'e teneke deyip focus'ta huzuru bulan da biliyorum.
hatta darkmoon daha önce kullandığı a5'ten çok sonata'dan memnun kaldım demişti.
beklentilerle alakalı bi durum ve bu bağlamda benim için japonlar ancak "iyi" otomobiller kategorisindedir.
şahsen "çok iyi" dersem premium markalara, onların emeklerine ve sunduklarına ayıp olur.
ayrıca japonlarda nasıl mazda'yı hepsinden öne koyduysam;
daihatsu da o kadar kötü bi japondur benim için unutmadan.
diğer konu; 3 tekeri sanayiye, 1 tekeri de sahibine çalışan araç da kalmadı artık.
günümüzde araçların kronik sıkıntıları büyük ölçüde bitti.
zamanında çok sorunlu denilen opel ve hyundai dahi kronik sıkıntılarını büyük ölçüde bitirdiler.
hatta şu an bu markalar müşteri memnuniyeti ve sorunsuzlukta neredeyse başı çekiyorlar.
son olarak bütçesi 80-90.000 tl kadar olan bi arkadaşıma 2 hafta önce zorla mazda 3 aldırdım. :)
süpansiyonunun sertliği dığında şu an memnun ötesi durumda kendisi.
görüştürebilirim kendisiyle, araç hakkında bilgi almak isteyen olursa.
marka takıntısı olduğum düşünülmesin diye söyledim...
denizhandinc
23-10-2014, 09:31
Bir aracın iyi/kötü olduğu sanayiye veya servise uğrama sıklığıyla ölçülmez adaş. :)
avrupa mantığıyla paralel olarak benim için kötü araç şudur;
kullanışlılık, genişlik, konfor gibi konularda zayıf kalan,
sınıfının beklentilerini yerine getirmeyen, (vansa bagaj, spor araçsa yol tutuş ve performans vs...)
frenleri güven vermeyen, virajlara korkarak girdiğiniz,
kısa zamanda dört bir yanından takır tukur sesler gelen,
aşırı sıklıkla arıza veren ve tüm bu saydıklarımı harmanlayan araçtır kötü araç.
bakın; golf'e hemen her avrupa ülkesi sınıf lideri gözüyle bakar ama belli bi kesim için öyle değildir.
neden? ya marka düşmanlığından ya da en başta tahmin ettiğiniz gibi dsg şanzuman sebebiyle...
hem testlerden hem de çevremden edindiklerimden söylüyorum;
hayatımda golf'ün kalitesinden, frenajından, viraj alışından, konforundan, kullanışlılığından, genişliğinden ve sürüşünden dert eden görmedim.
araç bunları en optimum şekillde yerine getiren bi araç. sınıf lideri çoğu memleklette.
ancak şu dsg'nin ömrü içerisinde mutlaka bir kere de olsa arıza vermesi bazı müşterilerin gözünde golf'ü bitiriyor.
aracın yukarıda sayılan onca artısı adamın gözünde siliinip gidiyor, hele bir de garanti yardımcı olmamışsa...
bir de belli başlı modeller dışında pek kötü veya memnun kalınmayan araç yok artık.
hemen her model üzerine düşeni ortalamalar dahilinde yapabiliyor.
ha kimi x modelden, kimi de y modelden memnun kalır.
ben audi'den memnun kalmayıp bmw'ye dönüş yapan da biliyorum;
civic'e teneke deyip focus'ta huzuru bulan da biliyorum.
hatta darkmoon daha önce kullandığı a5'ten çok sonata'dan memnun kaldım demişti.
beklentilerle alakalı bi durum ve bu bağlamda benim için japonlar ancak "iyi" otomobiller kategorisindedir.
şahsen "çok iyi" dersem premium markalara, onların emeklerine ve sunduklarına ayıp olur.
ayrıca japonlarda nasıl mazda'yı hepsinden öne koyduysam;
daihatsu da o kadar kötü bi japondur benim için unutmadan.
diğer konu; 3 tekeri sanayiye, 1 tekeri de sahibine çalışan araç da kalmadı artık.
günümüzde araçların kronik sıkıntıları büyük ölçüde bitti.
zamanında çok sorunlu denilen opel ve hyundai dahi kronik sıkıntılarını büyük ölçüde bitirdiler.
hatta şu an bu markalar müşteri memnuniyeti ve sorunsuzlukta neredeyse başı çekiyorlar.
son olarak bütçesi 80-90.000 tl kadar olan bi arkadaşıma 2 hafta önce zorla mazda 3 aldırdım. :)
süpansiyonunun sertliği dığında şu an memnun ötesi durumda kendisi.
görüştürebilirim kendisiyle, araç hakkında bilgi almak isteyen olursa.
marka takıntısı olduğum düşünülmesin diye söyledim...
yeni 3 cok tombul ve hantal duruyor yolda. Eski kasanın cizgileri daha agresifti
Hocam sizden beklediğim güzel bir yazıydı:)
Çok teşekkür ederim, sağolun.
@Fatih; ben teşekkür ederim. :)
@denizhandinc; aksine eski kasa yeni kasadan daha tombul ve hantaldı. hatta eski kasa mazda 3'lerin burnu alay konusuydu. zevklere birşey diyemeyiz ama yeni kasa jliet gibi. özellikle kırmızısı o kadar etkileyici ki arkadaşın aracının yanından geçen birçok kişinin aracı incelemeye başladığını ve bazılarının arkadaşımdan araç hakkında bilgi aldıklarına tanık oldum.
http://i.hizliresim.com/PEAMkO.jpg (http://hizliresim.com/PEAMkO)
OrcunInce
23-10-2014, 12:45
@Fatih; ben teşekkür ederim. :)
@denizhandinc; aksine eski kasa yeni kasadan daha tombul ve hantaldı. hatta eski kasa mazda 3'lerin burnu alay konusuydu. zevklere birşey diyemeyiz ama yeni kasa jliet gibi. özellikle kırmızısı o kadar etkileyici ki arkadaşın aracının yanından geçen birçok kişinin aracı incelemeye başladığını ve bazılarının arkadaşımdan araç hakkında bilgi aldıklarına tanık oldum.
http://i.hizliresim.com/PEAMkO.jpg (http://hizliresim.com/PEAMkO)
Kasa işi tamamen zevk işi bence de, bende eski kasanın önünü daha çok beğeniyordum. Tarzım zaten sahip olduğum araçtan da belli oluyordur :D
rebeloghy
23-10-2014, 13:01
@Fatih; ben teşekkür ederim. :)
@denizhandinc; aksine eski kasa yeni kasadan daha tombul ve hantaldı. hatta eski kasa mazda 3'lerin burnu alay konusuydu. zevklere birşey diyemeyiz ama yeni kasa jliet gibi. özellikle kırmızısı o kadar etkileyici ki arkadaşın aracının yanından geçen birçok kişinin aracı incelemeye başladığını ve bazılarının arkadaşımdan araç hakkında bilgi aldıklarına tanık oldum.
http://i.hizliresim.com/PEAMkO.jpg (http://hizliresim.com/PEAMkO)
KEsinlikle yeni kasanın çizgileri muazzam derece farklı güzellikte..
denizhandinc
23-10-2014, 13:21
@Fatih; ben teşekkür ederim. :)
@denizhandinc; aksine eski kasa yeni kasadan daha tombul ve hantaldı. hatta eski kasa mazda 3'lerin burnu alay konusuydu. zevklere birşey diyemeyiz ama yeni kasa jliet gibi. özellikle kırmızısı o kadar etkileyici ki arkadaşın aracının yanından geçen birçok kişinin aracı incelemeye başladığını ve bazılarının arkadaşımdan araç hakkında bilgi aldıklarına tanık oldum.
http://i.hizliresim.com/PEAMkO.jpg (http://hizliresim.com/PEAMkO)
2011 Mazda 6 2.0 sport kullanıcısıyım mazdanın kemerburgazda yaptıgı lansmana gidip yeni kasa 3 ve 6 nın test sürüsleri yapmıstım. 3 ün ön tasarımı konusunda size katılıyorum ki zaten adamlar reddot tasarım ödülü sahibi. Eski kasanın ön tasarımı gercekten faciaydı ve arabanın hicbir agresif albenisi yoktu(hatchback icin konusuyorum)
Yeni kasada sahane bir ön tasarımla arabaya agresif, yılan gibi bir görünüm kazandırdılar ancak aracın enine genisligi bana biraz fazla geldi. Gecen köprüde pesine takıldım ön tasarımının aksine arkadan seritte cok genis ve hantal duruyor(hem sedan hem hb icin konusuyorum)
timucintt
23-10-2014, 20:48
Eski kasanın makyajlısı biraz abartı bir önü var ama arkası stopları ve çizgisi makyajsızından çok daha güzel ve sert... yeni mazda3ün ise hb sini ben beğenmiyorum sedanı + beyaz oldumu muhteşem duruyor.. vişne kırmızısını ben beğenmiyorum lansman rengi *** gibi bana göre...
huseyinturk
25-10-2014, 08:50
2005 Nissan micra aldık dün. Hacmine göre kullanımda verdiği zevk muazzam. Zaten iç dış tasarım olarak çok beğendiğim bir araçtı, kullanım açısındanda aşağı kalmadı. Motoruna bakan usta bakmaya gerek bile yok sıkıntısız araçlar bunlar ama bazılarında kronik yağ eksiltme oluyor dikkat edin dedi. Otomatik şanzuman ile ilgili ekstra bir bakım gerekirmi?
1994 model Toyota Corona kullanıcısıyım , arabamdan o kadar memnunum ki , hata yaptığımı düşünerek sattığım arabamı geri aldım. :)
Kesinlikle büyük marsaf etmedim , hatta çoğu şeyi titiz olduğumdan değiştirdim. Yaylar preslliyken tam 1 sene kullandım ön takımda bozulan tek şey sol aks kafası idi. Diğerleri taş gibi duruyor deyip değiştirmedi usta.
Motor konusunda bakım zamanı hariç Allah'a şükür masraf çıkartmadı. Satmadan önce triger seti vs yenilemiştim. Şuan 211.000 km'de ve performansı çoğu yeni araba ile yeri yürümeye yetiyor artıyor bile.
Sonuç itibariyle ; ön takım sorunsuzluğu , motor performansı , özellikle iç hacim genişliği ve koltuklara yayıla yayıla oturması beni benden alıyor. Başka arabaya bu kadar para harcasam içim acırdı. Ama buna harcadığım sonuna kadar helal olsun. :D Yaptığım keyfi masrafı bilen bilir.
Uygun fiyata sorunsuz corona bulan olursa kaçırmasın tavsiyesinde bulunmadan geçemeyeceğim. :)
Saygılar...
turbo&quattro
25-10-2014, 09:56
1994 model toyota camry 2.2 > 230k mil de hala takir takir calisiyordu ev arkadasima verdim zamaninda.
2007 model toyota camry 2.4 > ilk sahibi olarak 5 sen kullandim ve 79k mil de 335 almak icin sattim. Kullandigim sure icinde yag, su disinda servise ugramadim gibi birsey.
Benim gozumde japon araclari sorunsuz ama konforsuz araclar.
typerı satmasam martta 3 sene olacaktı periyodik bakım harici anormal hiçbir masrafım olmadı hiç üzmedi bir kez senkro değiştirdim o da benim hayvanlığımdan oldu :D sürüş zevki,performansı ve bu sorunsuzluğu benim için unutulamaz asla pişman olmadım yine aldığım zamana dönsem yine alırım satma sebebim yine japon almak için zaten
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.