PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : aramızda air to water ( su soğutmalı ) intercooler kullanan var mı ?



alperkirman
16-10-2014, 13:31
http://www.spturbo.com/onlinestore/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dscn0691_resize.jpg

aklıma takılan şeyler var ? günlük kullanımda veya yüksek basınçta ne gibi problemler çıkartır yada problem çıkartırmı ?

STP
16-10-2014, 13:37
Problem cikartmaz , boru yolu ciddi azaldigi icinde fmic e gore spool olayi bayagi asagi iniyor. Sivi sogutma oldugu icinde daha iyi sogutma sagliyor. Bundan sonra bi arac yapacak olsam keisnlikle bunu koyarim

alperkirman
16-10-2014, 13:45
abi nette bakındığım kadarıyla genellikle drag arabalarında yaygın kullanılıyomuş
günlük kullanılan arabada problem yaratırmı orasına ingilizcem yetmedi :D

alperkirman
16-10-2014, 13:47
abi nette bakındığım kadarıyla genellikle drag arabalarında yaygın kullanılıyomuş
günlük kullanılan arabada problem yaratırmı orasına ingilizcem yetmedi :)
bide aklıma yüksek basınçta cooler patlarmı gibi bişey takıldı çünkü air to air e göre boyutları efsane küçük ve turbonun ağzında :)

Maxi
16-10-2014, 13:53
türkiyede nedense sevilmiyor
belkide gösterişli değil ondan
arabanın önünde çek-yat kadar intercooler olacak pehhh

STP
16-10-2014, 13:55
Yuksek basincta problem olmaz, ben zamaninda yaparken bu malzemeyi bilseydim kesinlikle takardim. Gunluk yada race icin farketmez takilir guzelce kullanilir

alperkirman
16-10-2014, 14:13
normal coolera göre biraz daha meşakatli belkide sevilmemesinin sebebi budur . benimde ilk araştırma sebebim oem tamponumu kullanabilmek :) ve büyük turboda lag a elveda

altugkocer
16-10-2014, 14:16
maliyeti ne civarlarda acaba ?

alperkirman
16-10-2014, 14:22
http://www.frozenboost.com/shopping_cart.php

maliyeti custom bişeyler yaparak dahada aşağıya inebilir mesela su radyatörünü ve cooler ı kale radyatöre sipariş vermek gibi ama sadece netten baktığım için buna ek olarak neler çıkar hiç bilmiyorum

Osman Bahadır
16-10-2014, 14:35
Avantajı da var dezavantajı da...

Aracın süratinden ve karşı rüzgardan bağımsız soğutma kapasitesi, kısalan borulama ile düşen lag, daha küçük ve hat üstü istediğin yere konumlandırabileceğin cooler, sıvı olarak kullanılabilecek başkaca kimsayallarla verimliliği arttırabilme vs...

Ama sıvı kaçak ihtimali, yüksek hızlarda yüksek basınçla uzun süre kullanımda hızla azalan soğutma kapasitesi, ilave montaj malzemeleri, pompa, borulama vs ve artan arıza ihtimali...

Düşük hızlarda şehir içinde kullanılacaksa motor hacmi de ufaksa lagdan kurtulmak için tercih edilebilir. Ama uzun yolda top speed sabit sürüşlerde air to air coolerla görmeniz mümkün olmayan seviyelerde sıcaklık değerleri görme ihtimalini de unutmamak lazım.

alperkirman
16-10-2014, 14:54
tam problemine denk geldik
hız arttıkca air to air coolerda soğumada artıyo ama water to air da sistem sabit kapalı kutu içinde olduğu için soğutmada sabit
kaput üstünde hem cooler için hemde su kabı için scoop açılsa soğutmaya extra faydası olurmu ?
benim düşündüğüm sistemde radyatörün önünde bu sistem için bir adet radyatör ve fan kaput altınada su kabı düşünüyorum ( silecek suyu yerine mesela )

Osman Bahadır
16-10-2014, 15:06
Kaputta cooler için açacağın scoop fayda sağlamaz. Sonuçta kapalı kutu.

Öndeki cooler su radyatörünü büyük tutarsan sorun çözülür. Pompayı da sabit hızda değil de core sıcaklığına göre artan hızda döndürürsen süper olur.

MSK
16-10-2014, 15:39
Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın. :)

M U R A T
16-10-2014, 15:51
Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın. :)

vw 1.4 tsi 122 lerde bu sistemi kullanıyor maliyet burda en önemli faktördür bence

levent
16-10-2014, 15:53
1.2 tsi ve son nesil 1.6 tdi larda da mı bu var yoksa aftercooler mı vardı?

STP
16-10-2014, 15:58
Kaputta cooler için açacağın scoop fayda sağlamaz. Sonuçta kapalı kutu.

Öndeki cooler su radyatörünü büyük tutarsan sorun çözülür. Pompayı da sabit hızda değil de core sıcaklığına göre artan hızda döndürürsen süper olur.
İcine sivi olarak methanol koyulsa nasil olur ?

Bulut Y.
16-10-2014, 16:07
su ve kuru buzu dayıcaksın buna devam

STP
16-10-2014, 16:08
Meth baya ise yarar diye dusundum kuzen :)

Osman Bahadır
16-10-2014, 16:13
Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın. :)

Air to water da yok değil. Almandan japona birçok üretici kullanıyor bunu. Üretici açısından maliyet tabi ki bir kriter. Ama aracın kullanımının da buna uygun olması gerekiyor. Daha çok küçük hacim düşük basınç şehiriçi kullanımı yüksek olan araçlarda tercih ediliyor. TSI'da var ama onda bile manifold içine monte coolerdan kaçak sorunları mevcut.


İcine sivi olarak methanol koyulsa nasil olur ?

Başka sıvılar uygun ama methanol gibi uçucu ve yanıcı bir sıvı pek de uygun değil. Kaçak ihtimaline karşı da risk. Methanol olmasının bir özelliği de yok zaten. Emiş ile teması olmayacak. Isı transfer özelliği daha yüksek sıvılar tercih edilebilir. Ancak yine de cooler sıvısı radyatörünün ölçüleri en büyük limit.

clioGT
16-10-2014, 16:15
Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın. :)
w211 e55 de mesela sistem bu sistem

civelek
16-10-2014, 16:15
antifirizde mantıklı olmazmı !?

XSi
16-10-2014, 18:00
gurcell isimli üyenin konu ile ilgili bir konusu vardı, mevcut intercoolerı modifiye edip air/water cooler yapmıştı kendisi.

rebel
16-10-2014, 18:17
bu soğutma kapasıtesını stabıl tutabılmek ıcın genelde kuru buz kullanıyolar . normal kullanımda su ıle rolling gecelerinde tankın ıcını kuru buzla doldurabılırsınız cok geç eriyor

alperkirman
16-10-2014, 18:49
kuru buz için forumlarda myth yazıyolar :)
ısınmada problem ne kadar su kullanılması gerektiği ? şöyleki cooler dan geçen su , su kabına gelicek onun yerine sistem su çekicek ama gelen su ısınmış olarak gelicek nekadar beklemesi gerekir ki belli bi sıcaklığa düşsün ve coolerı soğutsun çünkü ısınan suyla beraber sıcak hava ve motor içinde ısınan cooler hiç bi işe yaramaz
belki su kabını çamurluk içine yerşeltirmek soğuk hava almasına yardımcı olur :)
1.8t lerde orjinal cooler lar sağ çamurluk içinde :)

XSi
17-10-2014, 14:57
kuru buz için forumlarda myth yazıyolar :)
ısınmada problem ne kadar su kullanılması gerektiği ? şöyleki cooler dan geçen su , su kabına gelicek onun yerine sistem su çekicek ama gelen su ısınmış olarak gelicek nekadar beklemesi gerekir ki belli bi sıcaklığa düşsün ve coolerı soğutsun çünkü ısınan suyla beraber sıcak hava ve motor içinde ısınan cooler hiç bi işe yaramaz
belki su kabını çamurluk içine yerşeltirmek soğuk hava almasına yardımcı olur :)
1.8t lerde orjinal cooler lar sağ çamurluk içinde :)

Bu sistemde suyu sogutmak icin radyator kullanilmali zaten.

Sadece su tanki ile sicakligi transfer etmek zor.

Kuru buz normal buz extrem. Normalde sogumayi saglayan gene hava oluyor (radyator ile). Buz ile normalden daha fazla soguma olasi ama gecici cozum buzlar kisa surede erir zaten oran olarak cok buz da kullanamazsin suyun donmesi lazim sistemde.

Motor gucune gore radyator secimi ve su kapasitesi onem kazaniyor

MSK
17-10-2014, 15:23
w211 e55 de mesela sistem bu sistem

bunu araştırsam iyi olacak.

MeRtCaN
17-10-2014, 15:30
Gurcell nin dizel Aracına montajı yapmıştım ben
Ciddi olarak performans artısı sağlamıştı

alperkirman
17-10-2014, 15:37
sistemi roll koşucak bi arabada kullanmak ne kadar mantıklı peki ? büyük turbolu ve basınçlı ?

GökhanO
17-10-2014, 16:01
Sonuc olarak burada limit sıvı kapasitesi ve ısınan sıvının tekrar ne kadar hızlı sogutulabiliecegi. Rollde yani uzun mesafede surekli gazlanacak bir araç için bu sistem pek efektif olmayabilir, sıvıyı soguk tutmak icin one yine kocaman bir sıvı radyatoru koymak gerekecek, direk yer ve agırlık avantajını kaybetmis oluyorsunuz. Bence roll aracları icin mantıklı bir secim olmayabilir.

XSi
17-10-2014, 16:29
Sonuc olarak burada limit sıvı kapasitesi ve ısınan sıvının tekrar ne kadar hızlı sogutulabiliecegi. Rollde yani uzun mesafede surekli gazlanacak bir araç için bu sistem pek efektif olmayabilir, sıvıyı soguk tutmak icin one yine kocaman bir sıvı radyatoru koymak gerekecek, direk yer ve agırlık avantajını kaybetmis oluyorsunuz. Bence roll aracları icin mantıklı bir secim olmayabilir.


Air air intercooler da da turbo basinc buyuyunce intercooler buyuyor sonucta..

Farkli sogutma kapasitesi farkli boyut demek her iki sistemde de..

Air/water da kisa yol, dusuk basinc kaybi ve uygulama kolayligi avantaji her seviyede var..

Negatif tarafi teferruat ve bakim gerektiren bir sistem kuruluyor.

Yekta
18-10-2014, 00:48
su ve kuru buzu dayıcaksın buna devam

aman ha sakın :) valla kuru buzla su kapalı ortamda çok güzel patlıyor.. küçükken su şişesine koyup koyup patlatırdık :)

bende minide çok düşündüm yapmayı araştırdım bayağı.. ama komplike bir sistem, yemedi açıkçası.. yapması basit ama bileşeni fazla sorun ihtimali nispeten daha çok ve benim görüşüm gündelik yani çok trafiğe girilen bir araca yapmak pek verimli olmaz. su özısısı gereği geç ısınacaktır ama dur kalk trafiğe girilip ısındığı zaman da soğuması da aynı oranda uzayacaktır. drag için efektif olabilir, veya düşük hızlı pistte yeterli hava soğutmasının olamayacağı yerlerde daha verimli olacaktır diye tahmin ediyorum. lagı engellemek için güzel birşey, ve konumlandırma açısındanda rahat bir sistem. büyük güzel bir su radyatörü ile kullanılırsa çok da güzel olur hatta normal buz vs. ile iat, ortam sıcaklığının altına bile indirilebilir belki ama bileşenleri ve önemli ise ağırlığı arttıracaktır a2a coolera göre.
oem olarak vag grubunda bazı tsi larda, sanırım eski subaru legacy lerde, e55 amg de vs kullanılıyor.

kelalper
19-10-2014, 12:11
arkadaşlar kuru buz sıkıştırılmış CO2 dir. Erdiği sürece ortama C02 verir. Kapalı ortama atarsanızda patlama yapar sıkışan Co2.Haa açık ortamda radyatörün etrafına delikli cidar yapıp içerisinede kurubuz atarsanız radyatörü sürekli soğuk tutarsınız. Methanol değil ama antifreeze suyu kullanılabilir.

Y.Emre
19-10-2014, 12:36
Metanolü metallerle pek anlaşamıyor diye biliyorum zaten.

dj_batukaan
19-10-2014, 13:10
yorumları okudum da;
sonuç itibariyle çok faydalı bir soğutma sistemi değil sanırım, yada Faydalı olarak demeyelim de hava soğutmalı sistem bizim için daha iyi öylemi

ghibli06
19-10-2014, 16:38
Daha cok arazi araclarinda faydasi var diye biliyorum, sonucta 20 km ile uzun sure camurun icinde gidiyorlar bazen, havayla sogumada sikintisi olmayan araclar icin luks olur bence...

dj_batukaan
19-10-2014, 20:11
Daha cok arazi araclarinda faydasi var diye biliyorum, sonucta 20 km ile uzun sure camurun icinde gidiyorlar bazen, havayla sogumada sikintisi olmayan araclar icin luks olur bence...

şimdi daha iyi oldu

alperkirman
19-10-2014, 20:59
http://i.hizliresim.com/1nZBRN.jpg

adam yapmak istediğim şeyi net yapmış silecek suyunun yerinede su tankını yerleştirmiş önde aracın radyatörü büyüklüğünde tek fanlı suyu soğutmak için radyatör var
mesaj attım detaylarla ilgili inşallah cevap verir
turbosu jb 6262 23psi günlük :)
buda dıştan görünüşü :D
http://hizliresim.com/q2NnBR

alperkirman
18-11-2014, 17:00
yukardaki postumda gösterdiğim araçın sahibine msj atmıştım
adamdan cevap geldi :)
" I will say, an awic is awesome for a daily driven car or drag race car. Lots of time to cool the water before a "run". And water cools better than air.
But..........awic is terrible for road racing. In road racing you are always 100% throttle, so no time for the water to cool off. "
turbo basıncını 27 psi a kadar çıkardığını söledi ne coolerda nede soğutmada ama bizdeki gibi roll olarak aracını koşturmadığınıda söledi
adam günlük 6262 turbo kullanıyo la :D

sadun94
20-11-2014, 18:10
Selam,

Air to water sistemlerin air to air a karsi tek sorunu uzun vadede daha verismiz olmasi, ancak kisa vadede (onceki orneklerinizde ki gibi mesela drag daha verimli). Ancak bir cok yorumda yanlis yazilmis, air to water sistemleri de ( tipten tipe degisir tabi) cogunlukla havayi kullaniyo. yani kisaca yag sogutucunun su versiyonunu dusunun ona bagli oluyo unite ve ayrica kendi su pompasi ve tanki oluyo. yani sonucta cogu air to water sistemi de ruzgardan yararlaniyo. tek farki sonucta kapali bi unite oludugu icin su zamanla isinip etkisini kaybetmeye basliyo. Ancak tekrar diyorum sadece su dolu bi tankin icinden gecen intake borusundan ibaret degil, oyle yapan varsa vay haline.

http://www.enginebasics.com/Advanced%20Engine%20Tuning/Images/Water%20to%20air%20intercooler1.jpg

linkte de guzel bi ornek